Pitääkö henkilökortti uusia jos siinä ei ole sormenjälkiä, jotka vaaditaan v 21 määräyksen mukaan ? Myönnetty henkilökortti vanhenee v 25. Eli kyse lienee matkustusoikeudesta.
Sormenjäljet henkilökortissa
8
516
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tarvitse hakea uutta. Sitten kun uusit, otetaan myös sormenjäljet.
- Anonyymi
Kiitos paljon.
Aloittaja
- Anonyymi
Ei ne sormenjäljet siihen korttiin tule vaan poliisin arkistoon. Kun henkilökorttisi vanhenee niin uutta et saa netin kautta tilaamalla vaan on käytävä poliisilaitoksella jos sinulta ei aiemmin ole sormenjälkiä otettu. Jos et korttiasi uusi ja sinulla ei myöskään ole voimassaolevaa passia niin milläs todistat henkilöllisyytesi kun henkilökorttisikaan ei ole voimassa ja ei enää kelpaa?
- Anonyymi
Passia varten on otettu mut passi on mennyt viime vuonna vanhaksi joten tarvittaneen nyt uudet sormenjäljet. Passia en nyt aio uusia vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Passia varten on otettu mut passi on mennyt viime vuonna vanhaksi joten tarvittaneen nyt uudet sormenjäljet. Passia en nyt aio uusia vielä.
Ja aloituskysymyshän koski sitä et voinko tuolla nykyisellä sormenjälkitunnuksettomalla todistaa henkilöllisyyteni myös matkoilla niin kuan kun se on voimassa vaikka siinä ei ole niitä sormitunnisteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOS SINULLA SIELLÄ ON VANHENEVASSA PASISSA JO SORMENJÄLJET,NIITÄ EI UUSITA.ON TIEDOSTOISSA ,VAIN FOTO .NE JOILLA ON ILMAN SORMENJÄLKIÄ HENKARIT TAI PASSI,VAIKKA NISSÄ LUKISI VANHENE SILOIN JA SILOIN.VANHENI KUN USI PASSI JA HENKARI LAKI TULI SORMEN JÄLJET OLTAVA.MINU HENKARI JA PASSI ON SORMENJÄLJET .DIKITALISESTI PIENESSÄ KOSSA. SIINÄ MISSÄ ON HENKARI SE KILTÄVÄ HOPEAN VÄRINEN LÄTKÄ .
- Anonyymi
''Ei ne sormenjäljet siihen korttiin tule vaan...''
Juu, ei tule näkyviin vaan tallenetaan kortissa olevaan siruun sekä henkilökorttirekisteriin.
- Anonyymi
Kun sinulta umpenee henkilökortti eli henkilölisyystodistus ja passi. Eka kerta menet ne uusii paikan pälle,ottavat sormenjäljet. Nykyisin Paasi,kuin Henkilötodistus on VAIN 5 VUOTTA VOIMASSA JA JOKA VIIDEN VUODEN PÄSTÄ UUSITTAVA. HENKLÖKORTISI ON SIIS VANHENTUNUT,JOS SINÄ EI OLE SINUN SORMENJÄLKIÄ.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749