Sormenjäljet henkilökortissa

Anonyymi

Pitääkö henkilökortti uusia jos siinä ei ole sormenjälkiä, jotka vaaditaan v 21 määräyksen mukaan ? Myönnetty henkilökortti vanhenee v 25. Eli kyse lienee matkustusoikeudesta.

8

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tarvitse hakea uutta. Sitten kun uusit, otetaan myös sormenjäljet.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon.
        Aloittaja


    • Anonyymi

      Ei ne sormenjäljet siihen korttiin tule vaan poliisin arkistoon. Kun henkilökorttisi vanhenee niin uutta et saa netin kautta tilaamalla vaan on käytävä poliisilaitoksella jos sinulta ei aiemmin ole sormenjälkiä otettu. Jos et korttiasi uusi ja sinulla ei myöskään ole voimassaolevaa passia niin milläs todistat henkilöllisyytesi kun henkilökorttisikaan ei ole voimassa ja ei enää kelpaa?

      • Anonyymi

        Passia varten on otettu mut passi on mennyt viime vuonna vanhaksi joten tarvittaneen nyt uudet sormenjäljet. Passia en nyt aio uusia vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Passia varten on otettu mut passi on mennyt viime vuonna vanhaksi joten tarvittaneen nyt uudet sormenjäljet. Passia en nyt aio uusia vielä.

        Ja aloituskysymyshän koski sitä et voinko tuolla nykyisellä sormenjälkitunnuksettomalla todistaa henkilöllisyyteni myös matkoilla niin kuan kun se on voimassa vaikka siinä ei ole niitä sormitunnisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Passia varten on otettu mut passi on mennyt viime vuonna vanhaksi joten tarvittaneen nyt uudet sormenjäljet. Passia en nyt aio uusia vielä.

        JOS SINULLA SIELLÄ ON VANHENEVASSA PASISSA JO SORMENJÄLJET,NIITÄ EI UUSITA.ON TIEDOSTOISSA ,VAIN FOTO .NE JOILLA ON ILMAN SORMENJÄLKIÄ HENKARIT TAI PASSI,VAIKKA NISSÄ LUKISI VANHENE SILOIN JA SILOIN.VANHENI KUN USI PASSI JA HENKARI LAKI TULI SORMEN JÄLJET OLTAVA.MINU HENKARI JA PASSI ON SORMENJÄLJET .DIKITALISESTI PIENESSÄ KOSSA. SIINÄ MISSÄ ON HENKARI SE KILTÄVÄ HOPEAN VÄRINEN LÄTKÄ .


      • Anonyymi

        ''Ei ne sormenjäljet siihen korttiin tule vaan...''

        Juu, ei tule näkyviin vaan tallenetaan kortissa olevaan siruun sekä henkilökorttirekisteriin.


    • Anonyymi

      Kun sinulta umpenee henkilökortti eli henkilölisyystodistus ja passi. Eka kerta menet ne uusii paikan pälle,ottavat sormenjäljet. Nykyisin Paasi,kuin Henkilötodistus on VAIN 5 VUOTTA VOIMASSA JA JOKA VIIDEN VUODEN PÄSTÄ UUSITTAVA. HENKLÖKORTISI ON SIIS VANHENTUNUT,JOS SINÄ EI OLE SINUN SORMENJÄLKIÄ.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe