Toyta bZ4X ei ole keskeneräinen, mutta Volkswagenit ovat tämän mukaan sitä vielä tänäänkin

Anonyymi

Volkswagenin sähköautoihin tulossa huoltokäynnin vaativa talvipäivityspaketti – näin verkkaisesti ID.4 latautuu ennen päivitystä.

Huoltokutsu sisältää merkittävien ohjelmistopäivitysten lisäksi 12 voltin akun vaihdon

Toisin kuin moni muu sähköautovalmistaja, Volkswagenin maahantuoja ilmoittaa hinnastossa, että suurin pikalatausteho saavutetaan vain alle 30 prosentin akkuvaraustasossa.

K-Auton Volkswagen-henkilöautojen tuotepäällikön Toni Niemisen mukaan 12 voltin akun vaihdon ja päivitysten jälkeenkin luvassa on jopa useita kertoja vuodessa julkaistavia etäpäivityksiä. Tällaisten asentaminen kestää jopa kuusi tuntia, jonka aikana autolla ei voi ajaa. Asiakkaan päivitykselle antama lupa tuleekin ajoittaa harkiten, esimerkiksi kotipihassa yöaikaan suoritettavaksi.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenin-sahkoautoihin-tulossa-huoltokaynnin-vaativa-talvipaivityspaketti-nain-verkkaisesti-id4-latautuu-ennen-paivitysta/8b2022b3-ec6d-4c54-b02d-8cf659bc3aac

107

1453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Leudossa talvilatautumistestissä, ennen tulevaa päivityspakettia, paras saavutettu latausteho oli 79 kilowattia." Huh huh!

      • Anonyymi

        Keskeneräisyys jatkuu päivityksenkin jälkeen.

        "Kauppalehden tietojen mukaan tuleva 3.0-päivitys ei vieläkään tuo Volkswagenin autoihin navigoinnin kautta toimivaa akuston esilämmitystä."


      • Anonyymi

        Kauppalehti kirjoittaa:

        "On selvää, että Volkswagenin ID-sähköautot tuotiin markkinoille kiireellä ja ohjelmistojen suhteen puutteellisina. Ensin merkittäviä puutteita oli käyttöjärjestelmässä, sitten navigoinnin lisätyn todellisuuden kanssa. Näiden jälkeen on havahduttu latautumispuoleen. Koodaajilla ja päivittäjillä on riittänyt töitä."

        Moottorilehti kirjoittaa:

        Tuotiin markkinoille puolivalmisteisina prototyyppeinä.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppalehti kirjoittaa:

        "On selvää, että Volkswagenin ID-sähköautot tuotiin markkinoille kiireellä ja ohjelmistojen suhteen puutteellisina. Ensin merkittäviä puutteita oli käyttöjärjestelmässä, sitten navigoinnin lisätyn todellisuuden kanssa. Näiden jälkeen on havahduttu latautumispuoleen. Koodaajilla ja päivittäjillä on riittänyt töitä."

        Moottorilehti kirjoittaa:

        Tuotiin markkinoille puolivalmisteisina prototyyppeinä.

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/

        Ei sulla mitään vanhempia juttuja olisi? Tyhmä omapoika vauhdissa taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulla mitään vanhempia juttuja olisi? Tyhmä omapoika vauhdissa taas.

        Tuohan on tämän päivän tekstiä Kauppalehdessä.


    • Anonyymi

      Miksi Toyotalla on kaikkein eniten takaisinkutsuja ja eniten kesken olevia takaisinkutsuja?

      • Anonyymi

        Ne eivät ole takaisinkutsuja vaan tarkastuskutsuja, sillä Toyota pitää huolen autoistaan ja asiakkaistaan toisin kuin Volkswagen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne eivät ole takaisinkutsuja vaan tarkastuskutsuja, sillä Toyota pitää huolen autoistaan ja asiakkaistaan toisin kuin Volkswagen.

        Ne ovat nimenomaan takaisinkutsuja joita Trafin takaisinkutsulistauksissa on Toyotalla eniten ja keskeneräisiä ylivoimaisesti eniten. Keskeneräisistä huomattava osa on aloitettu jo vuosia sitten. Toyota halveksii asiakkaitaan olemalla välittämättä siitä tuleeko korjaukset tehtyä vai ei.
        Muut automaahantuojat ovat vastuullisempia ja lähettävät kutsun takaisinkutsukorjaukseen useaan kertaan ja lopulta kertovat ilmoittavansa Trafille jos korjauksessa ei käydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat nimenomaan takaisinkutsuja joita Trafin takaisinkutsulistauksissa on Toyotalla eniten ja keskeneräisiä ylivoimaisesti eniten. Keskeneräisistä huomattava osa on aloitettu jo vuosia sitten. Toyota halveksii asiakkaitaan olemalla välittämättä siitä tuleeko korjaukset tehtyä vai ei.
        Muut automaahantuojat ovat vastuullisempia ja lähettävät kutsun takaisinkutsukorjaukseen useaan kertaan ja lopulta kertovat ilmoittavansa Trafille jos korjauksessa ei käydä.

        Maahantuoja ilmoittaa tarkastuskutsut Tafille, ei päinvaston.

        Tekstisi on pääosin valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat nimenomaan takaisinkutsuja joita Trafin takaisinkutsulistauksissa on Toyotalla eniten ja keskeneräisiä ylivoimaisesti eniten. Keskeneräisistä huomattava osa on aloitettu jo vuosia sitten. Toyota halveksii asiakkaitaan olemalla välittämättä siitä tuleeko korjaukset tehtyä vai ei.
        Muut automaahantuojat ovat vastuullisempia ja lähettävät kutsun takaisinkutsukorjaukseen useaan kertaan ja lopulta kertovat ilmoittavansa Trafille jos korjauksessa ei käydä.

        Tuoreita lukuja Traficomin sivuilta ( https://takaisinkutsut.traficom.fi )

        Henkilöautot (merkki ja takaisinkutsut yhteensä)

        Merkki Yhteensä
        Audi 90
        BMW 81
        Citroen 95
        Dacia 18
        Fiat 15
        Ford 68
        Honda 74
        Hyundai 42
        Kia 34
        Lexus 36
        Mazda 52
        Mitsubishi 49
        Nissan 48
        Opel 106
        Peugeot 132
        Renault 82
        Seat 41
        Skoda 42
        Smart 8
        Subaru 7
        Suzuki 11
        Toyota 110
        VW 104
        Volvo 138
        Tesla 1

        Audi, Seat, Skoda, VW 277
        Toyota & Lexus 146

        Eli ei ihan niin kuin Skodahönöboy väittää.


    • Anonyymi

      Eikö Toyotan ohjelmia päivitetä koskaan?

      • Anonyymi

        Kyllä päivitetään. Kaksi kertaa vuodessa. Ne ovat lähinnä kartta- ja tolppakameroiden päivityksiä. Ei mitään prototyyppipäivityksiä kuten Volkswagenilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä päivitetään. Kaksi kertaa vuodessa. Ne ovat lähinnä kartta- ja tolppakameroiden päivityksiä. Ei mitään prototyyppipäivityksiä kuten Volkswagenilla.

        Kaikkia autoja päivitetään alkuvuosina moneltakin osaa, enkä puhu mistään kartoista jne..
        Taitaa Toyotalla olla se tyyli, että olkoon sellainen mikä on myyty, ei kannata parantaa autoa kun siitä ei saa rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä päivitetään. Kaksi kertaa vuodessa. Ne ovat lähinnä kartta- ja tolppakameroiden päivityksiä. Ei mitään prototyyppipäivityksiä kuten Volkswagenilla.

        VW ID:n kartat päivittyvät itsestään langattomasti. Toyotat varmaankin pitää tätä varten käyttää huollossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW ID:n kartat päivittyvät itsestään langattomasti. Toyotat varmaankin pitää tätä varten käyttää huollossa?

        juu ja maksaa 150 eur tai lataa pc:ltä usb-tikulle ja lataa siitä autoon


    • Anonyymi

      Hyvä homma että VW kehittää autojaan koko ajan paremmiksi ja se koskee myös aikaisemmin ostettuja autoja.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      bZ4X:ää ei ole edes myynnissä, joten mistä päättelet tuollaista? Ja sellaista sähköautoa ei ole olemassakaan, joka lataa täydellä teholla koko ajan eikä sitä tule tekemään bZ4X:äkään. Se ei vain yksinkertaisesti ole mahdollista. Kun akkuvaraustaso on korkea niin latausteho alenee nopeasti ja näin tulee käymään Toyotankin kohdalla.

      Monet muut sähköautovalmistajat eivät tuota ilmoita, mutta sama juttu tapahtuu niilläkin. He vain jättävät asian kertomatta.

      Ja päivitykset netin välityksellä on vain hyvä asia. En tiedä miten etäpäivitykset voisivat olla huono asia. Ja, kyllä, Toyotankin ohjelmistoa tullaan päivittämään. On Toyotan ohjelmistojakin jatkuvasti päivitetty tähänkin asti.

      • Anonyymi

        Nämä ovat vain Volkswagenin ongelmia kuten Kauppalehtikin kertoo. Ei siihen selitykset auta.


      • Anonyymi

        Kyllä tuo sähkö Tojota lataa kotipihassa maksimiteholla kokoajan . Pakkohan sen on , kun latausteho maksimi on 3,7 kw .


    • Anonyymi

      Tohjoloora ei ole valmis koskaan. Sen ominaisuudet jäävät vajavaisiksi koko sen elinkaaren ajaksi.

      • Anonyymi

        Kun sitä myytiin viime vuonna maailman suurimman autonvalmistajan Toyotan toimesta 1.640.000 autoa enemmän kuin noita Volkswagen-ritsoja niin kyllä se aika valmis auto on Volkswageneihin verrattuna.


      • Anonyymi

        Surkeita ovat tässä ketjussa kurjaa Volkswagen-ritsaa puolustavat väitteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkeita ovat tässä ketjussa kurjaa Volkswagen-ritsaa puolustavat väitteet.

        Entä Toyotan puolivalmisteita puolustavat? Ei ruostesuojausta, ei äänieritystä, ei ajo-ominaisuuksia, ei mukavuutta vain vanhan tekniikan bensalla ladattavia?


    • Anonyymi

      Hyvänä uutisena pidän sitä että Vigawagenin vikojen korjauksissa saanto on jopa yli 60 % eli päivityksellä saadaan korjattua 6 vikaa 10:stä. Tosin jotkut pahat kielet sanoo että kun softassa korjaat yhden asian niin teet samalla kaksi uutta .... vikaa meinatenkin.

      • Anonyymi

        Tuo on aika tyypillista softa-alalla, myös Suomessa.


    • Anonyymi

      Pian tuo sama Kauppalehden juttu kerrotaan onneksi kaikissa muissakin lehdissä kuluttajavalistuksena.

      • Anonyymi

        Tuskin kuitenkaan vw asiakaslehdessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kuitenkaan vw asiakaslehdessä!

        .....ja Tekniikan Maailmassa, mutta kaikissa muissa kyllä julkaistaan.


      • Anonyymi

        Juuri kuluttaja-asiamiehelle ollaan valitettu paljon Toyotan käynnistymisongelmista tai paremmin kun se ei käynnisty.
        Sama on uusi Yaris, jarruvikaa jota ei osta edes korjata merkkiliikkeenkään toimesta, aika paha.


    • Anonyymi

      Toyotan Prius Plug in Hybridissä oli jo vuonna 2016 maailman ensimmäinen akkujen lämmitystekniikka ja on tietysti edelleen. Lue täältä:

      Akun lämmitysjärjestelmä

      "Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

      https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/

      • Anonyymi

        Ihmekös tuo? Toyotalla taitaa olla pisin kokemus autojen liike-energian sähköistämisestä. Volkkarilla vasta kokeilujen ja erehdysten aikakausi meneillään kun oli pakko eeuu sanktioden pelossa ja paniikissa yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmekös tuo? Toyotalla taitaa olla pisin kokemus autojen liike-energian sähköistämisestä. Volkkarilla vasta kokeilujen ja erehdysten aikakausi meneillään kun oli pakko eeuu sanktioden pelossa ja paniikissa yrittää.

        Kyllä. Toyota on jo rakentanut 25 vuotta autoja, joihin se on asentanut myös sähkömoottorin.


      • Anonyymi

        Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
        Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.

        Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
        Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.

        Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.

        Vitun nuija, vai että oikein lämmitetään pikalatausta varten, olet ääliö .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun nuija, vai että oikein lämmitetään pikalatausta varten, olet ääliö .

        Ja sen tekee kaikki merkit joilla on nopea pikalataus myös talvella.
        Kannattanee lukea uusin TM ja siitä sähköautojen talvitesti.

        Litiumakkukemia ei vaan toimi pakkasessa isoilla virroilla kunnolla.
        Jonkun tosiaan pitäisi vähän opetella tekniikan perusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
        Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.

        Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.

        Tarkoitatko tätä kun VW sähköautot joutuu pajalle missä akun lämmitystä parannetaan?

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksalaisiin-sahkoautoihin-talvipaivitys-josta-ei-selvia-ilman-huoltoreissua-nain-hitaasti-auto-latautuu-ennen-paivitysta/8372228


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
        Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.

        Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.

        Kyllä minun ladattavassa Prius Plug in Hybridissä akkua lämmitetään latausta varten, vaikka suurin latausteho 8,8 kWh:n akulle on 3,7 kW.

        Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten.

        Joten miten minä tuon sinun viimeisen lauseesi muutankaan koskemaan sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
        Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.

        Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.

        Et edes ymmärtänyt tuota lausetta, että huono lataus vaikuttaa ajomatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
        Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.

        Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.

        Luepas uudelleen. Siinä ei lue. että niitä lämmiteään ajamista varten, vaan siksi että lataus vaikuttaa ajomatkan pituuteen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepas uudelleen. Siinä ei lue. että niitä lämmiteään ajamista varten, vaan siksi että lataus vaikuttaa ajomatkan pituuteen..

        "Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        Tuossahan sanotaan selkeästi että niitä lämmitetään ajossa jotta akuista saataisiin täysi teho eikä polttiksen tarvitsi tulla avuksi niin usein.
        Suomeksi tämä tarkoittaa että akut ovat niin heikkotehoiset että niitä pitää lämmittää kylmässä kelissä ajon aikana jotta niistä saisi tarpeeksi tehoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun ladattavassa Prius Plug in Hybridissä akkua lämmitetään latausta varten, vaikka suurin latausteho 8,8 kWh:n akulle on 3,7 kW.

        Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten.

        Joten miten minä tuon sinun viimeisen lauseesi muutankaan koskemaan sinua.

        "Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten."

        Toyota sano toisin. Et taida ymmärtää miten autosi toimii. Älä minua siitä syytä.

        "Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        Toyota itse sanoo että akkuja lämmitetään kylmässä nimenomaan siksi että niistä saisi enemmän tehoa eikä polttista tarvitsisi käyttää paikkaamaan tehonpuutetta niin paljon.

        Luepa se manuaalisi uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten."

        Toyota sano toisin. Et taida ymmärtää miten autosi toimii. Älä minua siitä syytä.

        "Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        Toyota itse sanoo että akkuja lämmitetään kylmässä nimenomaan siksi että niistä saisi enemmän tehoa eikä polttista tarvitsisi käyttää paikkaamaan tehonpuutetta niin paljon.

        Luepa se manuaalisi uudestaan.

        Sana "ajomatkaan" tarkoittaa, että "ajomatkan pituuteen" Koeta nyt ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten."

        Toyota sano toisin. Et taida ymmärtää miten autosi toimii. Älä minua siitä syytä.

        "Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        Toyota itse sanoo että akkuja lämmitetään kylmässä nimenomaan siksi että niistä saisi enemmän tehoa eikä polttista tarvitsisi käyttää paikkaamaan tehonpuutetta niin paljon.

        Luepa se manuaalisi uudestaan.

        Tarkoitta, että täydempi akku antaa enemmän tehoa ja että polttomoottoria ei tarvitsi kun ajomatkaa latautuu enemmän. Siitä on kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitta, että täydempi akku antaa enemmän tehoa ja että polttomoottoria ei tarvitsi kun ajomatkaa latautuu enemmän. Siitä on kysymys.

        Lämmitys ...."varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen "

        Akun antama max.teho riippuu lämpötilasta, ei latausasteesta. Parempien sähköautojen akuista riittää virtaa kylmälläkin, Toyotan akuista ei saa ilman lämmittämistä riittävästi virtaa ja siksi niitä pitää lämmittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten."

        Toyota sano toisin. Et taida ymmärtää miten autosi toimii. Älä minua siitä syytä.

        "Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

        Toyota itse sanoo että akkuja lämmitetään kylmässä nimenomaan siksi että niistä saisi enemmän tehoa eikä polttista tarvitsisi käyttää paikkaamaan tehonpuutetta niin paljon.

        Luepa se manuaalisi uudestaan.

        Ladattavan Priuksen käsikirja sanoo näin kuten minäkin:

        ""Traction Battery Heater" (ajoakun lämmitys)

        Kun ulkolämpötila on alhainen ja latauskaapeli on kytketty autoon,
        tämä toiminto automaattisesti lämmittää hybridiakkua (ajoakku)
        kunnes se saavuttaa tai ylittää tietyn lämpötilan.

        Kun latauskaapeli irrotetaan autosta, toiminta automaattisesti
        loppuu."

        Akku lämmitetään latauksen aikana,jotta se latautuisi mahdollisimman täyteen,
        Toyotalla tämä oli jo tätä edellisessä ladattavassa mallissa.

        Volkswagenilla ei vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavan Priuksen käsikirja sanoo näin kuten minäkin:

        ""Traction Battery Heater" (ajoakun lämmitys)

        Kun ulkolämpötila on alhainen ja latauskaapeli on kytketty autoon,
        tämä toiminto automaattisesti lämmittää hybridiakkua (ajoakku)
        kunnes se saavuttaa tai ylittää tietyn lämpötilan.

        Kun latauskaapeli irrotetaan autosta, toiminta automaattisesti
        loppuu."

        Akku lämmitetään latauksen aikana,jotta se latautuisi mahdollisimman täyteen,
        Toyotalla tämä oli jo tätä edellisessä ladattavassa mallissa.

        Volkswagenilla ei vieläkään.

        "Akku lämmitetään latauksen aikana,jotta se latautuisi mahdollisimman täyteen,
        Toyotalla tämä oli jo tätä edellisessä ladattavassa mallissa.
        Volkswagenilla ei vieläkään."

        Vähän oot pihalla. Suurinpiirtein kaikissa sähköautoissa on akuston jäähdytys ja lämmitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän auto se tuli keskeneräisenä myyntiin kun vielä nytkin yli vuosi esittelyn jälkeen perusasiat ei toimi.

        "On selvää, että Volkswagenin ID-sähköautot tuotiin markkinoille kiireellä ja ohjelmistojen suhteen puutteellisina. Ensin merkittäviä puutteita oli käyttöjärjestelmässä, sitten navigoinnin lisätyn todellisuuden kanssa. Näiden jälkeen on havahduttu latautumispuoleen. Koodaajilla ja päivittäjillä on riittänyt töitä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmekös tuo? Toyotalla taitaa olla pisin kokemus autojen liike-energian sähköistämisestä. Volkkarilla vasta kokeilujen ja erehdysten aikakausi meneillään kun oli pakko eeuu sanktioden pelossa ja paniikissa yrittää.

        Ei kannata unohtaa Teslaa. Sillä on pisin kokemus sähköautoista. Onhan se myös maailman suurin sähköautojen kehittäjä ja arvokkain autofirma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun ladattavassa Prius Plug in Hybridissä akkua lämmitetään latausta varten, vaikka suurin latausteho 8,8 kWh:n akulle on 3,7 kW.

        Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten.

        Joten miten minä tuon sinun viimeisen lauseesi muutankaan koskemaan sinua.

        Plugarihan ei ole oikea sähköauto siinä mielessä, että sen kylmää akkua ei tarvitse rasittaa, kun on aina se polttomoottorikin käytettävänä lisätehoa halutessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko tätä kun VW sähköautot joutuu pajalle missä akun lämmitystä parannetaan?

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksalaisiin-sahkoautoihin-talvipaivitys-josta-ei-selvia-ilman-huoltoreissua-nain-hitaasti-auto-latautuu-ennen-paivitysta/8372228

        Akun lämmitystä parennetaan niin, että sitä vähennetään normaalikäytössä, koska se on talvella syönyt turhan paljon toimintamatkaa. VW ID:t siis lämpenevät turhankin ärhäkkäästi. Itselläni on ollut ID.3 viime kesästä asti ja todella upeasti toiminut ilman mitään teknisiä ongelmia koko talvenkin. Todella mahtava laite! Talvipäivitysten jälkeen nurkka-ajon energiatehokkuus tulee paranemaan olennaisesti eikä harmita yhtään viedä autoa pajalle päivitykseen.


    • Anonyymi

      "täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."

      Tuossa sanotaan hyvin selvään että lämmin akku antaa enemmän tehoa ja vähentää polttiksen AVUN tarvetta. Polttis siis joutuu auttamaan sähkömoottoria kun siitä ei irtoa täyttä tehoa akun ollessa pullonkaula.
      Tämä on kyllä täysin selvä asia ja kertoo Toyotan alimittaisesta akusta. Ei muilla ole tarvetta tuollaiseen lämmittelyihin.

      • Anonyymi

        Huh huh! Kaikenlaisia tyyppejä niitä on olemassakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh! Kaikenlaisia tyyppejä niitä on olemassakin.

        Ymmärrän että tojota-piireissä lukutaitoinen ihminen on kummajainen.


    • Anonyymi

      Toyota ei ole saanut vieläkään ensmmäistäkään omaa sähköautoa myyntiin asti. Tuo kesällä tulevakin on Subarun tekemä, mikä toisaalta on plussaa kun neliveto saattaa olla toimiva ensimmäistä kertaa.

      • Anonyymi

        Älä valehtele. Se ei ole Subarun tekemä.


      • Anonyymi

        Volkswagenilla noita puolivalmisteisia prototyyppejä on ollut markkinoilla jo joulukuusta 2020 lähtien eli toista vuotta.


      • Anonyymi

        Lexus sähköauto on myynnissä ja RAV4 sähköauto oli myynnissä jo 10v sitten.
        Toyota on aika hyvä ajoittamaan uuden teknologian käyttöönotto.
        Toyota on nyt ollut muutaman vuoden putkeen maailman eniten myyvä valmistaja ja nyt kun VW tomitukset takkuaa on ihan hyvin aikaa alkaa sähköautoja pistää kentälle tekniikalla mikä toimii. Just oli lehdessä Lekan sähköauto mainos missä kerrottiin 10v/1M kilometrin akkuturvasta. SUhteellisen luottavaisesti voi Toyotan sähköauton ostaa ilman pelkoa akun hajoamisesta tai nopeasta kulumisesta.

        Mutta kukin ostaa sen minkä parhaaksi näkee. Jokos teillä kaikilla Volkkarin sähköauto?
        Jaa, miksi ei jos se on niin ylivoimainen?


    • Anonyymi

      Näin ladataan VW ID4 ajoakkua:

      "Useamman kerran pikalatauskokeiluiden paras latauskokemus saavutetaan näin: Auto viettää ajastetussa esilämmityksessä noin puoli tuntia. Sitten ajetaan 9 asteen pakkasessa reilu vartin lämmittelyajo. Lataaminen aloitetaan 150 kilowatin tehoisella latausasemalla 16 prosentin akun varaustasosta, mikä riittäisi vielä noin 52 kilometrin ajoihin.

      Lataaminen alkaa kättelyiden jälkeen noin 48 kilowatin teholla. Optimaalinen 80 prosentin varaustaso saavutetaan 49 minuutissa, mikä maksaa suurteholatausasemalla 27 euroa, eikä vastaa pikalatauskokemusta. Energiaa siirtyy 53 kilowattituntia.

      Kokeilukerran paras latausteho on 79 kilowattia, mikä saavutetaan vasta 24 minuutin lataamisen kohdalla, minkä jälkeen latauksen teho alkaa laskea.
      Puolessa tunnissa akkuun saadaan vain 32 kilowattituntia ja varaustaso 58 prosenttiin, eli noin 131 kilometrin lisäajot. Nopeassa laturissa roikkuminen maksaa 0,54 euroa minuutilta, eli 16,20 euroa puolelta tunnilta.

      • Anonyymi

        Noin se menee. Tehty Saharan eteläpuolisiin maihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se menee. Tehty Saharan eteläpuolisiin maihin.

        IDt menevät Suomessakin niin että niistä on yli vuoden jono.
        Suosio senkin kasvaa kun bensan hinta kipuaa kolmeen euroon.


      • Anonyymi

        Mitä vittuu ... täähän on ko hävittäjäkoneen kokoamisohje ! S-tana !


      • Anonyymi

        Missä välissä latausta ehtii käymään ... paskalla !?


    • Anonyymi

      Niin, keskeneräisiä ovat sähköautot ja muutkin autot nykyään. 90-luvun dieselgolf ei tarvitse mitään pöhköjä päivityksiä, ei siinä ole mitään turhanpäiväisiä ”lisättyjä todellisuuksia”, tankkautuu aina sillä nopeudella kuin letkusta tulee, ”käyttöjärjestelmä” toimii kuin junan vessa, pikku hehkutus ja avaimesta käymään ja aina tekee sen mitä auton kuuluukin eli vie paikasta A paikkaan B. Ei jumalauta kenkiinkään mitään päivityksiä latailla, nekin on liikkumista varten tehty ja kerralla niin hyvin että toimivat aikansa sellaisenaan.
      Myös auton tulisi olla ennenkaikkea yksinkertainen, helppokäyttöinen ja luotettava laite, joka mahdollistaa välttämättömät kulkemiset ja siinä kaikki. Autotehtaat ovat täysin hukanneet auton alkuperäisen idean, olla liikkumaväline eikä muuta.
      Siinä on yksi syy miksi pidän vanhoista autoista; ne ovat rehellisiä kulkuneuvoja eivätkä mitään helvetin tietokonepelejä niinkuin kaikki nykyiset.

      • Anonyymi

        Makunsa kullakin. Itse kyllä pidän siitä että autossa on vähän muutakin toiminnallisuutta kuin potkurissa.


      • Anonyymi

        Kun keskeneräisenä työnnetään markkinoille niin silloin joutuu tekelettä paikkailemaan myöhemmin ettei uskottavuus kokonaan häviäisi.
        Ikävästi paljastui komponenttien alkuperä kun veljeskansat alkoivat sotimaan. Päivitys on se nykytermi kun keskentekoista rempataan. Ennen rempattiin heikkolaatuisia jakopäitä ja nyt puolivalmista, toimimatonta käyttöjärjestelmää.
        En kyllä ainakaan ostamaan alkaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun keskeneräisenä työnnetään markkinoille niin silloin joutuu tekelettä paikkailemaan myöhemmin ettei uskottavuus kokonaan häviäisi.
        Ikävästi paljastui komponenttien alkuperä kun veljeskansat alkoivat sotimaan. Päivitys on se nykytermi kun keskentekoista rempataan. Ennen rempattiin heikkolaatuisia jakopäitä ja nyt puolivalmista, toimimatonta käyttöjärjestelmää.
        En kyllä ainakaan ostamaan alkaisi.

        Voit ostaa vapaasti Turkissa itäosista kasattuja tojoja jatkossakin. Tämä on vapaa maa ja kebab-taksi on valinta siinä missä länsiautokin.


    • Anonyymi

      Mie en noista tojotien ja volkkareiden murheista perusta. Mersu pelaa hyvin ja sillä on kiva ajaa.

      • Anonyymi

        Miten se Toyota liittyy volsun toimimattomuuteen
        Kun se on kaikkien tutkimusten mukaan toimivin auto. Kun Saksan kruunun jalokiven joutuu vertaamaan niin ei voi olla huono tai noh, voihan se saksalainen kin olla unkarilainen ja espanjalainen kin ja todella pahasti ruosteessa kin ainakin silmällä nähtynä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se Toyota liittyy volsun toimimattomuuteen
        Kun se on kaikkien tutkimusten mukaan toimivin auto. Kun Saksan kruunun jalokiven joutuu vertaamaan niin ei voi olla huono tai noh, voihan se saksalainen kin olla unkarilainen ja espanjalainen kin ja todella pahasti ruosteessa kin ainakin silmällä nähtynä!

        Volsut tehdään itäeuroopan osista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsut tehdään itäeuroopan osista.

        Huonosta toimivuudesta päätellen, laatua yritetään korvata määrällä, joskin huonoin tuloksin kun molemmat niinsanotusti kusee.
        Heikkolaatuisia ostetaan aina vaan vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsut tehdään itäeuroopan osista.

        Tojo tehdään Turkissa.


    • Anonyymi

      No eihän BZ4X ole keskeneräinen, kun niistä on tehty vasta pieni esisarja esittelykäyttöön, ei myyntiin. Eihän kokonaan tekemätön voi olla keskeneräinen. Keskeneräinen siitä tulee vasta kesällä, jos ensimmäiset toimitetaan 1-vaihe kotilaturilla ja ilman kojelaudan infrapunalämmitintä.

      • Anonyymi

        Iidee kolmosessa on vasta rumpujarrut takapyörissä. Missä päivityksessä siihen tulee kunnon nykyaikaiset levyjarrut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iidee kolmosessa on vasta rumpujarrut takapyörissä. Missä päivityksessä siihen tulee kunnon nykyaikaiset levyjarrut?

        Rumpujarrut taka-akselilla on nykyaikaa, koska samalla akselilla on sähkömoottori. Sähkömoottori hoitaa lähes kaiken jarrutustarpeen. Sähköautoissa on ihan yleinen ongelma, että taka-akselin levyjarrut ruostuvat ja jäävät jumiin käyttämättöminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iidee kolmosessa on vasta rumpujarrut takapyörissä. Missä päivityksessä siihen tulee kunnon nykyaikaiset levyjarrut?

        Missä päivityksessä sähkö-Toyotan etuveto muutetaan takavedoksi ja autosta tulee auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumpujarrut taka-akselilla on nykyaikaa, koska samalla akselilla on sähkömoottori. Sähkömoottori hoitaa lähes kaiken jarrutustarpeen. Sähköautoissa on ihan yleinen ongelma, että taka-akselin levyjarrut ruostuvat ja jäävät jumiin käyttämättöminä.

        Juurikin näin. Nämä ID:n rumpujarruista huutelevat paljastavat täydellisen ymmärtämättömyytensä tekniikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päivityksessä sähkö-Toyotan etuveto muutetaan takavedoksi ja autosta tulee auto?

        En nyt oikein jaksa uskoa että palaisi takaisin 60-luvulle niinkuin vikavagen. Takaveto rumpujarruin! Onko vielä heiluriakselikin ja peltivanteet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt oikein jaksa uskoa että palaisi takaisin 60-luvulle niinkuin vikavagen. Takaveto rumpujarruin! Onko vielä heiluriakselikin ja peltivanteet?

        Lähes kaikki ei-nelivetoiset sähköautot ovat takavetoisia. Pois lukien polttomoottoriautoista tehdyt, paikallaan sutivat etuvetoiset muunnokset esim. Hyundai Kona. Todennäköisesti tuo Toyotakin on etvetoisena aivan järkyttävä ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumpujarrut taka-akselilla on nykyaikaa, koska samalla akselilla on sähkömoottori. Sähkömoottori hoitaa lähes kaiken jarrutustarpeen. Sähköautoissa on ihan yleinen ongelma, että taka-akselin levyjarrut ruostuvat ja jäävät jumiin käyttämättöminä.

        Joo ja samoin ilmastoinnin puute, muovisella kepillä käännettävät peilit ja tietenkin radio josta kuuluu vain balalaikan soittoa siperiasta....

        Toyota on nykyajassa. Skoda on menneisyyden neuvostotekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja samoin ilmastoinnin puute, muovisella kepillä käännettävät peilit ja tietenkin radio josta kuuluu vain balalaikan soittoa siperiasta....

        Toyota on nykyajassa. Skoda on menneisyyden neuvostotekniikkaa.

        Siis juuri päinvastoin, kuten kirjoittaja itsekin tietää. Toyota on taattua japanin ja neuvostovenäjän sekatekniikkaa ja yhteistuotantoa.

        Skoda taas perustuu tuohon Audi/Volkkarin länsitekniikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja samoin ilmastoinnin puute, muovisella kepillä käännettävät peilit ja tietenkin radio josta kuuluu vain balalaikan soittoa siperiasta....

        Toyota on nykyajassa. Skoda on menneisyyden neuvostotekniikkaa.

        Näkeehän sen siitä että Toyota yrittää epätoivoisesti matkia Skodaa ja tehdä sähköautoja.
        Skoda ei tule koskaan tekemään kivikautisia latauskelvottomia hybridejä jotka ovat tojon päätuote.

        Tojo yrittää päästä teknologiassa sinne missä Skoda on ollut pitkään. Sähköautoihin.


    • Anonyymi

      Hienoa, että VW ID-sähköautostani tulee pian entistäkin parempi :)

    • Anonyymi

      Toyota on itse ilmoittanut, että ensimmäiset versiot on keskeneräisiä latauksen suhteen.
      Ruostesuojaus puuttuu taatusti ja infokeskus keskeneräinen.
      Tulossa on täysin sähköinen ohjaus ilman mekaanista yhteyttä ohjauspyörään, kuulostaa Toyotan kohdalla melkoiselta uhkalta. Sen verran heikkoa ja epävarmaa on Toyotan sähköt olleet viime vuosina.

      • Anonyymi

        Huoli pois! Eihän tuo ole edes uhka ainakaan enää volsulle kun Toyota on muutenkin vetänyt jo niin pitkän kaulan vikavageniin joka on jo muutenkin ynnämuut kerhossa ja pikkusintti niinkuin rölli on asiaa kuvauksellisesti ilmaissut. Fiksu mies!


      • Anonyymi

        Nyt poika kyllä höpisee omiaan.

        Jo aloituksessa oli selvä faktalinkki siihen kuinka VW ei ole kyennyt saamaan sähköjä vuodessakaan kuntoon.


      • Anonyymi

        "Lähes kaikki ei-nelivetoiset sähköautot ovat takavetoisia. Pois lukien polttomoottoriautoista tehdyt, paikallaan sutivat etuvetoiset muunnokset"

        Paikallaan sutiminen loppui jo siinä vaiheessa kun joskus historian hämärissä tajuttiin alkaa rakentamaan etuvetoisia. Olisin kyllä kuvitellut rumpujarrujen jo jäävän historian hämäriin mutta aina joku on keksimässä polkupyörää uudelleen. Ovatko oikein automaattisäätöiset vai meisselillä säädettävät jostain reijästä?Umpivanteet olis kyllä hienot ettei ne jarrurummut paljastu teinien pilkan kohteiksi.


      • Anonyymi

        "Juurikin näin. Nämä ID:n rumpujarruista huutelevat paljastavat täydellisen ymmärtämättömyytensä tekniikasta."

        Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kyllä kokemuksesta kertoa yli kymmenen vuoden ajalta joskus 60-70 luvuilta että rumpujarrut oli yksi suurimmista ongelmista noina aikoina. Ongelma onneksi poistui kun autot kehittyivät ja kaikki siirtyivät huolettomiin ja helppohuoltoisiin levyjarruihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juurikin näin. Nämä ID:n rumpujarruista huutelevat paljastavat täydellisen ymmärtämättömyytensä tekniikasta."

        Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kyllä kokemuksesta kertoa yli kymmenen vuoden ajalta joskus 60-70 luvuilta että rumpujarrut oli yksi suurimmista ongelmista noina aikoina. Ongelma onneksi poistui kun autot kehittyivät ja kaikki siirtyivät huolettomiin ja helppohuoltoisiin levyjarruihin.

        Ei ole yllätys ettei nämä essonbaarin vanhat homekorvat ymmärrä että että jarrut pitää valita käyttötapauksen mukaan. Ja että taka-akselilta regeneroivan sähköauton takajarrut on eri asia kuin Cortinan etujarrut.

        Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole yllätys ettei nämä essonbaarin vanhat homekorvat ymmärrä että että jarrut pitää valita käyttötapauksen mukaan. Ja että taka-akselilta regeneroivan sähköauton takajarrut on eri asia kuin Cortinan etujarrut.

        Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.

        Takaveto ja rumpujarrut. Just joo. Näinhän tuo oli 60 luvun kuplassakin. Onko pystypolkimetkin vielä kaivettu naftaliinista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole yllätys ettei nämä essonbaarin vanhat homekorvat ymmärrä että että jarrut pitää valita käyttötapauksen mukaan. Ja että taka-akselilta regeneroivan sähköauton takajarrut on eri asia kuin Cortinan etujarrut.

        Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.

        Kyllä 60 luvun Cortina oli takavetoinen ja siin oli rumpujarrutkin. Ei niitä kylläkään hyviksi voinut sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole yllätys ettei nämä essonbaarin vanhat homekorvat ymmärrä että että jarrut pitää valita käyttötapauksen mukaan. Ja että taka-akselilta regeneroivan sähköauton takajarrut on eri asia kuin Cortinan etujarrut.

        Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.

        VW on ainoa nahkapaloilla varustettu rumpujarruttaja !


    • Anonyymi

      Te nyt kuulkaas potkitte kuollutta hevosta tämän rumpujarru-juttunne kanssa.
      Rumpujarru on paras mahdollinen ratkaisu tuohon käyttöön. Vain tekniikkaa ymmärtämätön kuvittelee voivansa trollata tuolla asialla.

      • Anonyymi

        Ei sinun nyt pidä ollä noin hädissäsi ja apinan raivolla hyökäta kokeneitten konkarien tietämystä vastaan. Voisi olla ihan viisasta pyrkiä ennen vaikka salaamaan tuollaista kuplan historiasta kaivettua halpa ominaisuutta. Aika heikosti istuu nykyautoon. Trollaamisen kanssa ei asialla ei ole mitään tekemistä. Itse kukin voi päissään miettiä rumpujarrujen ominaisuuksia tai kysellä niistä ja niiden ominaisuuksista seniorimiehiltä. Ne kyllä vielä muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun nyt pidä ollä noin hädissäsi ja apinan raivolla hyökäta kokeneitten konkarien tietämystä vastaan. Voisi olla ihan viisasta pyrkiä ennen vaikka salaamaan tuollaista kuplan historiasta kaivettua halpa ominaisuutta. Aika heikosti istuu nykyautoon. Trollaamisen kanssa ei asialla ei ole mitään tekemistä. Itse kukin voi päissään miettiä rumpujarrujen ominaisuuksia tai kysellä niistä ja niiden ominaisuuksista seniorimiehiltä. Ne kyllä vielä muistaa.

        Olen elättänyt itseni ja perheeni mekaanisen kunnossapitoon liittyvillä töillä 80-luvulta saakka. Eli mulla on riittävästi kokemusta sanoa milloin joku puhuu paskaa tekniikkaan liittyen.
        Ja nämä rumpujarru-jutut on just sitä itseään. Nolaatte vain itsenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen elättänyt itseni ja perheeni mekaanisen kunnossapitoon liittyvillä töillä 80-luvulta saakka. Eli mulla on riittävästi kokemusta sanoa milloin joku puhuu paskaa tekniikkaan liittyen.
        Ja nämä rumpujarru-jutut on just sitä itseään. Nolaatte vain itsenne.

        Jos rumpujarrut olisivat hyvät niin ei levyjarrut olisi yleistyneet niinkuin ovat kaikkiin autoihin. Vw on kyllä nyt palaamassa 60 luvulle.
        Onneksi on kokemusta rumpujarrujen huollosta ja kurjuudesta jo 60 luvulta asti. Tietää, mitä ei nyt ainakaan halua riesakseen.
        Onneksi on valinnan varaa ja lisääntymään päin! Nyt pitää odotella kaikessa rauhassa, mitä tulevaisuudessa on tyrkyllä ja mihin hintaan. Parasta on olla hötkyilemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rumpujarrut olisivat hyvät niin ei levyjarrut olisi yleistyneet niinkuin ovat kaikkiin autoihin. Vw on kyllä nyt palaamassa 60 luvulle.
        Onneksi on kokemusta rumpujarrujen huollosta ja kurjuudesta jo 60 luvulta asti. Tietää, mitä ei nyt ainakaan halua riesakseen.
        Onneksi on valinnan varaa ja lisääntymään päin! Nyt pitää odotella kaikessa rauhassa, mitä tulevaisuudessa on tyrkyllä ja mihin hintaan. Parasta on olla hötkyilemättä.

        "Jos rumpujarrut olisivat hyvät niin ei levyjarrut olisi yleistyneet niinkuin ovat kaikkiin autoihin."

        Tämä on näitä teknisesti vajaan kommentteja. Uskon että näin tyhmää ei olekaan vaan kyseessä on tökerö vedätysyritys.

        Tekniikan ammattilainen ymmärtää että jarrut valitaan käyttötapauksen mukaan. Vain tekninen typerys niputtaa kaikki tapaukset yhteen.


    • Anonyymi

      Resun ID.5:n markkinoille pääsyäkin lykkäsivät.

    • Anonyymi

      Youtubessa oli juttu kun Volkswagenin lataus takkuilee kesälläkin. Lataa mitättömällä teholla.

    • Anonyymi

      Milloin akkujen esilämmitys tulee Volkswageneihin?

      • Anonyymi

        Kaikissa ID-autoissa on automaattinen akun esilämmitys.


    • Anonyymi

      Miksi niiden lataus sitten takkuilee?

      • Anonyymi

        Vanhentunutta tietoa. VWn lataus on nopeutnut selkeästi uusien softaversioden myötä. Lisäksi nykyään on sähkönsiirto kumpaankin suuntaan ja automaattinen tunnistautuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhentunutta tietoa. VWn lataus on nopeutnut selkeästi uusien softaversioden myötä. Lisäksi nykyään on sähkönsiirto kumpaankin suuntaan ja automaattinen tunnistautuminen.

        Ei ole vanhentunutta. Lehtien tekstit kertovat aivan tämän päivän ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhentunutta tietoa. VWn lataus on nopeutnut selkeästi uusien softaversioden myötä. Lisäksi nykyään on sähkönsiirto kumpaankin suuntaan ja automaattinen tunnistautuminen.

        Nytkö ne vasta alkaa parantua. Vuosien jälkeen.


    • Anonyymi

      Vonkswagenin testihenkilöksi pääsee sijoittamalla patteriautoon 50 000 -70 000 euroa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      71
      4206
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2411
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2254
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      19
      1766
    5. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1622
    6. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1522
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1506
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      1282
    9. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1193
    10. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1135
    Aihe