Volkswagenin sähköautoihin tulossa huoltokäynnin vaativa talvipäivityspaketti – näin verkkaisesti ID.4 latautuu ennen päivitystä.
Huoltokutsu sisältää merkittävien ohjelmistopäivitysten lisäksi 12 voltin akun vaihdon
Toisin kuin moni muu sähköautovalmistaja, Volkswagenin maahantuoja ilmoittaa hinnastossa, että suurin pikalatausteho saavutetaan vain alle 30 prosentin akkuvaraustasossa.
K-Auton Volkswagen-henkilöautojen tuotepäällikön Toni Niemisen mukaan 12 voltin akun vaihdon ja päivitysten jälkeenkin luvassa on jopa useita kertoja vuodessa julkaistavia etäpäivityksiä. Tällaisten asentaminen kestää jopa kuusi tuntia, jonka aikana autolla ei voi ajaa. Asiakkaan päivitykselle antama lupa tuleekin ajoittaa harkiten, esimerkiksi kotipihassa yöaikaan suoritettavaksi.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenin-sahkoautoihin-tulossa-huoltokaynnin-vaativa-talvipaivityspaketti-nain-verkkaisesti-id4-latautuu-ennen-paivitysta/8b2022b3-ec6d-4c54-b02d-8cf659bc3aac
Toyta bZ4X ei ole keskeneräinen, mutta Volkswagenit ovat tämän mukaan sitä vielä tänäänkin
107
1453
Vastaukset
- Anonyymi
"Leudossa talvilatautumistestissä, ennen tulevaa päivityspakettia, paras saavutettu latausteho oli 79 kilowattia." Huh huh!
- Anonyymi
Keskeneräisyys jatkuu päivityksenkin jälkeen.
"Kauppalehden tietojen mukaan tuleva 3.0-päivitys ei vieläkään tuo Volkswagenin autoihin navigoinnin kautta toimivaa akuston esilämmitystä." - Anonyymi
Kauppalehti kirjoittaa:
"On selvää, että Volkswagenin ID-sähköautot tuotiin markkinoille kiireellä ja ohjelmistojen suhteen puutteellisina. Ensin merkittäviä puutteita oli käyttöjärjestelmässä, sitten navigoinnin lisätyn todellisuuden kanssa. Näiden jälkeen on havahduttu latautumispuoleen. Koodaajilla ja päivittäjillä on riittänyt töitä."
Moottorilehti kirjoittaa:
Tuotiin markkinoille puolivalmisteisina prototyyppeinä.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppalehti kirjoittaa:
"On selvää, että Volkswagenin ID-sähköautot tuotiin markkinoille kiireellä ja ohjelmistojen suhteen puutteellisina. Ensin merkittäviä puutteita oli käyttöjärjestelmässä, sitten navigoinnin lisätyn todellisuuden kanssa. Näiden jälkeen on havahduttu latautumispuoleen. Koodaajilla ja päivittäjillä on riittänyt töitä."
Moottorilehti kirjoittaa:
Tuotiin markkinoille puolivalmisteisina prototyyppeinä.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-volkswagen-id-3-sahkoauto-on-lupaava-prototyyppi-jota-kannattaa-odottaa-viela-hetki/Ei sulla mitään vanhempia juttuja olisi? Tyhmä omapoika vauhdissa taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sulla mitään vanhempia juttuja olisi? Tyhmä omapoika vauhdissa taas.
Tuohan on tämän päivän tekstiä Kauppalehdessä.
- Anonyymi
Miksi Toyotalla on kaikkein eniten takaisinkutsuja ja eniten kesken olevia takaisinkutsuja?
- Anonyymi
Ne eivät ole takaisinkutsuja vaan tarkastuskutsuja, sillä Toyota pitää huolen autoistaan ja asiakkaistaan toisin kuin Volkswagen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne eivät ole takaisinkutsuja vaan tarkastuskutsuja, sillä Toyota pitää huolen autoistaan ja asiakkaistaan toisin kuin Volkswagen.
Ne ovat nimenomaan takaisinkutsuja joita Trafin takaisinkutsulistauksissa on Toyotalla eniten ja keskeneräisiä ylivoimaisesti eniten. Keskeneräisistä huomattava osa on aloitettu jo vuosia sitten. Toyota halveksii asiakkaitaan olemalla välittämättä siitä tuleeko korjaukset tehtyä vai ei.
Muut automaahantuojat ovat vastuullisempia ja lähettävät kutsun takaisinkutsukorjaukseen useaan kertaan ja lopulta kertovat ilmoittavansa Trafille jos korjauksessa ei käydä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ovat nimenomaan takaisinkutsuja joita Trafin takaisinkutsulistauksissa on Toyotalla eniten ja keskeneräisiä ylivoimaisesti eniten. Keskeneräisistä huomattava osa on aloitettu jo vuosia sitten. Toyota halveksii asiakkaitaan olemalla välittämättä siitä tuleeko korjaukset tehtyä vai ei.
Muut automaahantuojat ovat vastuullisempia ja lähettävät kutsun takaisinkutsukorjaukseen useaan kertaan ja lopulta kertovat ilmoittavansa Trafille jos korjauksessa ei käydä.Maahantuoja ilmoittaa tarkastuskutsut Tafille, ei päinvaston.
Tekstisi on pääosin valetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ovat nimenomaan takaisinkutsuja joita Trafin takaisinkutsulistauksissa on Toyotalla eniten ja keskeneräisiä ylivoimaisesti eniten. Keskeneräisistä huomattava osa on aloitettu jo vuosia sitten. Toyota halveksii asiakkaitaan olemalla välittämättä siitä tuleeko korjaukset tehtyä vai ei.
Muut automaahantuojat ovat vastuullisempia ja lähettävät kutsun takaisinkutsukorjaukseen useaan kertaan ja lopulta kertovat ilmoittavansa Trafille jos korjauksessa ei käydä.Tuoreita lukuja Traficomin sivuilta ( https://takaisinkutsut.traficom.fi )
Henkilöautot (merkki ja takaisinkutsut yhteensä)
Merkki Yhteensä
Audi 90
BMW 81
Citroen 95
Dacia 18
Fiat 15
Ford 68
Honda 74
Hyundai 42
Kia 34
Lexus 36
Mazda 52
Mitsubishi 49
Nissan 48
Opel 106
Peugeot 132
Renault 82
Seat 41
Skoda 42
Smart 8
Subaru 7
Suzuki 11
Toyota 110
VW 104
Volvo 138
Tesla 1
Audi, Seat, Skoda, VW 277
Toyota & Lexus 146
Eli ei ihan niin kuin Skodahönöboy väittää.
- Anonyymi
Eikö Toyotan ohjelmia päivitetä koskaan?
- Anonyymi
Kyllä päivitetään. Kaksi kertaa vuodessa. Ne ovat lähinnä kartta- ja tolppakameroiden päivityksiä. Ei mitään prototyyppipäivityksiä kuten Volkswagenilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä päivitetään. Kaksi kertaa vuodessa. Ne ovat lähinnä kartta- ja tolppakameroiden päivityksiä. Ei mitään prototyyppipäivityksiä kuten Volkswagenilla.
Kaikkia autoja päivitetään alkuvuosina moneltakin osaa, enkä puhu mistään kartoista jne..
Taitaa Toyotalla olla se tyyli, että olkoon sellainen mikä on myyty, ei kannata parantaa autoa kun siitä ei saa rahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä päivitetään. Kaksi kertaa vuodessa. Ne ovat lähinnä kartta- ja tolppakameroiden päivityksiä. Ei mitään prototyyppipäivityksiä kuten Volkswagenilla.
VW ID:n kartat päivittyvät itsestään langattomasti. Toyotat varmaankin pitää tätä varten käyttää huollossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW ID:n kartat päivittyvät itsestään langattomasti. Toyotat varmaankin pitää tätä varten käyttää huollossa?
juu ja maksaa 150 eur tai lataa pc:ltä usb-tikulle ja lataa siitä autoon
- Anonyymi
Hyvä homma että VW kehittää autojaan koko ajan paremmiksi ja se koskee myös aikaisemmin ostettuja autoja.
- Anonyymi
Tässä ei ole nyt valitettavasti siitä kysymys. Toyota kehittää autojaan ennen niiden markkinoille tuloa eikä sitten kun ne ovat asikkailla. Volkswagenin uhkana olleet ja osin toteutuneetkin päästösakot johtivat tähän: OLI PAKKO.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkswagenia-uhkaavat-jattimaiset-sakot-uutuusmalli-ei-tehnytkaan-sita-mita-sen-piti/7974698
- Anonyymi
bZ4X:ää ei ole edes myynnissä, joten mistä päättelet tuollaista? Ja sellaista sähköautoa ei ole olemassakaan, joka lataa täydellä teholla koko ajan eikä sitä tule tekemään bZ4X:äkään. Se ei vain yksinkertaisesti ole mahdollista. Kun akkuvaraustaso on korkea niin latausteho alenee nopeasti ja näin tulee käymään Toyotankin kohdalla.
Monet muut sähköautovalmistajat eivät tuota ilmoita, mutta sama juttu tapahtuu niilläkin. He vain jättävät asian kertomatta.
Ja päivitykset netin välityksellä on vain hyvä asia. En tiedä miten etäpäivitykset voisivat olla huono asia. Ja, kyllä, Toyotankin ohjelmistoa tullaan päivittämään. On Toyotan ohjelmistojakin jatkuvasti päivitetty tähänkin asti.- Anonyymi
Nämä ovat vain Volkswagenin ongelmia kuten Kauppalehtikin kertoo. Ei siihen selitykset auta.
- Anonyymi
Kyllä tuo sähkö Tojota lataa kotipihassa maksimiteholla kokoajan . Pakkohan sen on , kun latausteho maksimi on 3,7 kw .
- Anonyymi
Tohjoloora ei ole valmis koskaan. Sen ominaisuudet jäävät vajavaisiksi koko sen elinkaaren ajaksi.
- Anonyymi
Kun sitä myytiin viime vuonna maailman suurimman autonvalmistajan Toyotan toimesta 1.640.000 autoa enemmän kuin noita Volkswagen-ritsoja niin kyllä se aika valmis auto on Volkswageneihin verrattuna.
- Anonyymi
Surkeita ovat tässä ketjussa kurjaa Volkswagen-ritsaa puolustavat väitteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkeita ovat tässä ketjussa kurjaa Volkswagen-ritsaa puolustavat väitteet.
Entä Toyotan puolivalmisteita puolustavat? Ei ruostesuojausta, ei äänieritystä, ei ajo-ominaisuuksia, ei mukavuutta vain vanhan tekniikan bensalla ladattavia?
- Anonyymi
Hyvänä uutisena pidän sitä että Vigawagenin vikojen korjauksissa saanto on jopa yli 60 % eli päivityksellä saadaan korjattua 6 vikaa 10:stä. Tosin jotkut pahat kielet sanoo että kun softassa korjaat yhden asian niin teet samalla kaksi uutta .... vikaa meinatenkin.
- Anonyymi
Tuo on aika tyypillista softa-alalla, myös Suomessa.
- Anonyymi
Pian tuo sama Kauppalehden juttu kerrotaan onneksi kaikissa muissakin lehdissä kuluttajavalistuksena.
- Anonyymi
Tuskin kuitenkaan vw asiakaslehdessä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin kuitenkaan vw asiakaslehdessä!
.....ja Tekniikan Maailmassa, mutta kaikissa muissa kyllä julkaistaan.
- Anonyymi
Juuri kuluttaja-asiamiehelle ollaan valitettu paljon Toyotan käynnistymisongelmista tai paremmin kun se ei käynnisty.
Sama on uusi Yaris, jarruvikaa jota ei osta edes korjata merkkiliikkeenkään toimesta, aika paha.
- Anonyymi
Toyotan Prius Plug in Hybridissä oli jo vuonna 2016 maailman ensimmäinen akkujen lämmitystekniikka ja on tietysti edelleen. Lue täältä:
Akun lämmitysjärjestelmä
"Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
https://mag.toyota.co.uk/outstanding-firsts-2017-toyota-prius-plug/- Anonyymi
Ihmekös tuo? Toyotalla taitaa olla pisin kokemus autojen liike-energian sähköistämisestä. Volkkarilla vasta kokeilujen ja erehdysten aikakausi meneillään kun oli pakko eeuu sanktioden pelossa ja paniikissa yrittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmekös tuo? Toyotalla taitaa olla pisin kokemus autojen liike-energian sähköistämisestä. Volkkarilla vasta kokeilujen ja erehdysten aikakausi meneillään kun oli pakko eeuu sanktioden pelossa ja paniikissa yrittää.
Kyllä. Toyota on jo rakentanut 25 vuotta autoja, joihin se on asentanut myös sähkömoottorin.
- Anonyymi
Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.
Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.
Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.Vitun nuija, vai että oikein lämmitetään pikalatausta varten, olet ääliö .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitun nuija, vai että oikein lämmitetään pikalatausta varten, olet ääliö .
Ja sen tekee kaikki merkit joilla on nopea pikalataus myös talvella.
Kannattanee lukea uusin TM ja siitä sähköautojen talvitesti.
Litiumakkukemia ei vaan toimi pakkasessa isoilla virroilla kunnolla.
Jonkun tosiaan pitäisi vähän opetella tekniikan perusteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.
Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.Tarkoitatko tätä kun VW sähköautot joutuu pajalle missä akun lämmitystä parannetaan?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksalaisiin-sahkoautoihin-talvipaivitys-josta-ei-selvia-ilman-huoltoreissua-nain-hitaasti-auto-latautuu-ennen-paivitysta/8372228 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko tätä kun VW sähköautot joutuu pajalle missä akun lämmitystä parannetaan?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksalaisiin-sahkoautoihin-talvipaivitys-josta-ei-selvia-ilman-huoltoreissua-nain-hitaasti-auto-latautuu-ennen-paivitysta/8372228Mikähän auto se tuli keskeneräisenä myyntiin kun vielä nytkin yli vuosi esittelyn jälkeen perusasiat ei toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.
Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.Kyllä minun ladattavassa Prius Plug in Hybridissä akkua lämmitetään latausta varten, vaikka suurin latausteho 8,8 kWh:n akulle on 3,7 kW.
Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten.
Joten miten minä tuon sinun viimeisen lauseesi muutankaan koskemaan sinua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.
Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.Et edes ymmärtänyt tuota lausetta, että huono lataus vaikuttaa ajomatkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vaan kertoo miten surkeasti alimitoitetut akut tojossa on. Oikeissa sähköautoissa ei akkuja tarvitse lämmittää ajamista varten koska ne ANTAVAT tarpeeksi virtaa moottorin tarpeisiin ilman lämmittämistäkin.
Sähköauton akkuja lämmitetään vain ja ainoastaan ennen pikalatausta jotta se pystyy OTTAMAAN pikalatauksen antaman tehon.
Opetelkaas tojotistit vähän tekniikan perusasioita niin ette tee itsestänne hölmöjä joka päivä.Luepas uudelleen. Siinä ei lue. että niitä lämmiteään ajamista varten, vaan siksi että lataus vaikuttaa ajomatkan pituuteen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luepas uudelleen. Siinä ei lue. että niitä lämmiteään ajamista varten, vaan siksi että lataus vaikuttaa ajomatkan pituuteen..
"Akun teho heikkenee kylmällä säällä, joten Toyota on lisännyt lämmityselementin jokaisen uuden litiumioniakun viiden 19 kennopinon alle. Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
Tuossahan sanotaan selkeästi että niitä lämmitetään ajossa jotta akuista saataisiin täysi teho eikä polttiksen tarvitsi tulla avuksi niin usein.
Suomeksi tämä tarkoittaa että akut ovat niin heikkotehoiset että niitä pitää lämmittää kylmässä kelissä ajon aikana jotta niistä saisi tarpeeksi tehoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minun ladattavassa Prius Plug in Hybridissä akkua lämmitetään latausta varten, vaikka suurin latausteho 8,8 kWh:n akulle on 3,7 kW.
Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten.
Joten miten minä tuon sinun viimeisen lauseesi muutankaan koskemaan sinua."Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten."
Toyota sano toisin. Et taida ymmärtää miten autosi toimii. Älä minua siitä syytä.
"Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
Toyota itse sanoo että akkuja lämmitetään kylmässä nimenomaan siksi että niistä saisi enemmän tehoa eikä polttista tarvitsisi käyttää paikkaamaan tehonpuutetta niin paljon.
Luepa se manuaalisi uudestaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten."
Toyota sano toisin. Et taida ymmärtää miten autosi toimii. Älä minua siitä syytä.
"Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
Toyota itse sanoo että akkuja lämmitetään kylmässä nimenomaan siksi että niistä saisi enemmän tehoa eikä polttista tarvitsisi käyttää paikkaamaan tehonpuutetta niin paljon.
Luepa se manuaalisi uudestaan.Sana "ajomatkaan" tarkoittaa, että "ajomatkan pituuteen" Koeta nyt ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten."
Toyota sano toisin. Et taida ymmärtää miten autosi toimii. Älä minua siitä syytä.
"Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
Toyota itse sanoo että akkuja lämmitetään kylmässä nimenomaan siksi että niistä saisi enemmän tehoa eikä polttista tarvitsisi käyttää paikkaamaan tehonpuutetta niin paljon.
Luepa se manuaalisi uudestaan.Tarkoitta, että täydempi akku antaa enemmän tehoa ja että polttomoottoria ei tarvitsi kun ajomatkaa latautuu enemmän. Siitä on kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitta, että täydempi akku antaa enemmän tehoa ja että polttomoottoria ei tarvitsi kun ajomatkaa latautuu enemmän. Siitä on kysymys.
Lämmitys ...."varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen "
Akun antama max.teho riippuu lämpötilasta, ei latausasteesta. Parempien sähköautojen akuista riittää virtaa kylmälläkin, Toyotan akuista ei saa ilman lämmittämistä riittävästi virtaa ja siksi niitä pitää lämmittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten."
Toyota sano toisin. Et taida ymmärtää miten autosi toimii. Älä minua siitä syytä.
"Tämä minimoi kylmän sään vaikutuksen sähköajoneuvojen ajomatkaan ja varmistaa täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
Toyota itse sanoo että akkuja lämmitetään kylmässä nimenomaan siksi että niistä saisi enemmän tehoa eikä polttista tarvitsisi käyttää paikkaamaan tehonpuutetta niin paljon.
Luepa se manuaalisi uudestaan.Ladattavan Priuksen käsikirja sanoo näin kuten minäkin:
""Traction Battery Heater" (ajoakun lämmitys)
Kun ulkolämpötila on alhainen ja latauskaapeli on kytketty autoon,
tämä toiminto automaattisesti lämmittää hybridiakkua (ajoakku)
kunnes se saavuttaa tai ylittää tietyn lämpötilan.
Kun latauskaapeli irrotetaan autosta, toiminta automaattisesti
loppuu."
Akku lämmitetään latauksen aikana,jotta se latautuisi mahdollisimman täyteen,
Toyotalla tämä oli jo tätä edellisessä ladattavassa mallissa.
Volkswagenilla ei vieläkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavan Priuksen käsikirja sanoo näin kuten minäkin:
""Traction Battery Heater" (ajoakun lämmitys)
Kun ulkolämpötila on alhainen ja latauskaapeli on kytketty autoon,
tämä toiminto automaattisesti lämmittää hybridiakkua (ajoakku)
kunnes se saavuttaa tai ylittää tietyn lämpötilan.
Kun latauskaapeli irrotetaan autosta, toiminta automaattisesti
loppuu."
Akku lämmitetään latauksen aikana,jotta se latautuisi mahdollisimman täyteen,
Toyotalla tämä oli jo tätä edellisessä ladattavassa mallissa.
Volkswagenilla ei vieläkään."Akku lämmitetään latauksen aikana,jotta se latautuisi mahdollisimman täyteen,
Toyotalla tämä oli jo tätä edellisessä ladattavassa mallissa.
Volkswagenilla ei vieläkään."
Vähän oot pihalla. Suurinpiirtein kaikissa sähköautoissa on akuston jäähdytys ja lämmitys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän auto se tuli keskeneräisenä myyntiin kun vielä nytkin yli vuosi esittelyn jälkeen perusasiat ei toimi.
"On selvää, että Volkswagenin ID-sähköautot tuotiin markkinoille kiireellä ja ohjelmistojen suhteen puutteellisina. Ensin merkittäviä puutteita oli käyttöjärjestelmässä, sitten navigoinnin lisätyn todellisuuden kanssa. Näiden jälkeen on havahduttu latautumispuoleen. Koodaajilla ja päivittäjillä on riittänyt töitä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmekös tuo? Toyotalla taitaa olla pisin kokemus autojen liike-energian sähköistämisestä. Volkkarilla vasta kokeilujen ja erehdysten aikakausi meneillään kun oli pakko eeuu sanktioden pelossa ja paniikissa yrittää.
Ei kannata unohtaa Teslaa. Sillä on pisin kokemus sähköautoista. Onhan se myös maailman suurin sähköautojen kehittäjä ja arvokkain autofirma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minun ladattavassa Prius Plug in Hybridissä akkua lämmitetään latausta varten, vaikka suurin latausteho 8,8 kWh:n akulle on 3,7 kW.
Niitä ei lämmitetä ajamistaa varten.
Joten miten minä tuon sinun viimeisen lauseesi muutankaan koskemaan sinua.Plugarihan ei ole oikea sähköauto siinä mielessä, että sen kylmää akkua ei tarvitse rasittaa, kun on aina se polttomoottorikin käytettävänä lisätehoa halutessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko tätä kun VW sähköautot joutuu pajalle missä akun lämmitystä parannetaan?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksalaisiin-sahkoautoihin-talvipaivitys-josta-ei-selvia-ilman-huoltoreissua-nain-hitaasti-auto-latautuu-ennen-paivitysta/8372228Akun lämmitystä parennetaan niin, että sitä vähennetään normaalikäytössä, koska se on talvella syönyt turhan paljon toimintamatkaa. VW ID:t siis lämpenevät turhankin ärhäkkäästi. Itselläni on ollut ID.3 viime kesästä asti ja todella upeasti toiminut ilman mitään teknisiä ongelmia koko talvenkin. Todella mahtava laite! Talvipäivitysten jälkeen nurkka-ajon energiatehokkuus tulee paranemaan olennaisesti eikä harmita yhtään viedä autoa pajalle päivitykseen.
- Anonyymi
"täyden tehon käytön alusta alkaen ja vähentää bensiinimoottorin avun tarvetta."
Tuossa sanotaan hyvin selvään että lämmin akku antaa enemmän tehoa ja vähentää polttiksen AVUN tarvetta. Polttis siis joutuu auttamaan sähkömoottoria kun siitä ei irtoa täyttä tehoa akun ollessa pullonkaula.
Tämä on kyllä täysin selvä asia ja kertoo Toyotan alimittaisesta akusta. Ei muilla ole tarvetta tuollaiseen lämmittelyihin.- Anonyymi
Huh huh! Kaikenlaisia tyyppejä niitä on olemassakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh huh! Kaikenlaisia tyyppejä niitä on olemassakin.
Ymmärrän että tojota-piireissä lukutaitoinen ihminen on kummajainen.
- Anonyymi
Toyota ei ole saanut vieläkään ensmmäistäkään omaa sähköautoa myyntiin asti. Tuo kesällä tulevakin on Subarun tekemä, mikä toisaalta on plussaa kun neliveto saattaa olla toimiva ensimmäistä kertaa.
- Anonyymi
Älä valehtele. Se ei ole Subarun tekemä.
- Anonyymi
Volkswagenilla noita puolivalmisteisia prototyyppejä on ollut markkinoilla jo joulukuusta 2020 lähtien eli toista vuotta.
- Anonyymi
Lexus sähköauto on myynnissä ja RAV4 sähköauto oli myynnissä jo 10v sitten.
Toyota on aika hyvä ajoittamaan uuden teknologian käyttöönotto.
Toyota on nyt ollut muutaman vuoden putkeen maailman eniten myyvä valmistaja ja nyt kun VW tomitukset takkuaa on ihan hyvin aikaa alkaa sähköautoja pistää kentälle tekniikalla mikä toimii. Just oli lehdessä Lekan sähköauto mainos missä kerrottiin 10v/1M kilometrin akkuturvasta. SUhteellisen luottavaisesti voi Toyotan sähköauton ostaa ilman pelkoa akun hajoamisesta tai nopeasta kulumisesta.
Mutta kukin ostaa sen minkä parhaaksi näkee. Jokos teillä kaikilla Volkkarin sähköauto?
Jaa, miksi ei jos se on niin ylivoimainen?
- Anonyymi
Näin ladataan VW ID4 ajoakkua:
"Useamman kerran pikalatauskokeiluiden paras latauskokemus saavutetaan näin: Auto viettää ajastetussa esilämmityksessä noin puoli tuntia. Sitten ajetaan 9 asteen pakkasessa reilu vartin lämmittelyajo. Lataaminen aloitetaan 150 kilowatin tehoisella latausasemalla 16 prosentin akun varaustasosta, mikä riittäisi vielä noin 52 kilometrin ajoihin.
Lataaminen alkaa kättelyiden jälkeen noin 48 kilowatin teholla. Optimaalinen 80 prosentin varaustaso saavutetaan 49 minuutissa, mikä maksaa suurteholatausasemalla 27 euroa, eikä vastaa pikalatauskokemusta. Energiaa siirtyy 53 kilowattituntia.
Kokeilukerran paras latausteho on 79 kilowattia, mikä saavutetaan vasta 24 minuutin lataamisen kohdalla, minkä jälkeen latauksen teho alkaa laskea.
Puolessa tunnissa akkuun saadaan vain 32 kilowattituntia ja varaustaso 58 prosenttiin, eli noin 131 kilometrin lisäajot. Nopeassa laturissa roikkuminen maksaa 0,54 euroa minuutilta, eli 16,20 euroa puolelta tunnilta.- Anonyymi
Noin se menee. Tehty Saharan eteläpuolisiin maihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se menee. Tehty Saharan eteläpuolisiin maihin.
IDt menevät Suomessakin niin että niistä on yli vuoden jono.
Suosio senkin kasvaa kun bensan hinta kipuaa kolmeen euroon. - Anonyymi
Mitä vittuu ... täähän on ko hävittäjäkoneen kokoamisohje ! S-tana !
- Anonyymi
Missä välissä latausta ehtii käymään ... paskalla !?
- Anonyymi
Niin, keskeneräisiä ovat sähköautot ja muutkin autot nykyään. 90-luvun dieselgolf ei tarvitse mitään pöhköjä päivityksiä, ei siinä ole mitään turhanpäiväisiä ”lisättyjä todellisuuksia”, tankkautuu aina sillä nopeudella kuin letkusta tulee, ”käyttöjärjestelmä” toimii kuin junan vessa, pikku hehkutus ja avaimesta käymään ja aina tekee sen mitä auton kuuluukin eli vie paikasta A paikkaan B. Ei jumalauta kenkiinkään mitään päivityksiä latailla, nekin on liikkumista varten tehty ja kerralla niin hyvin että toimivat aikansa sellaisenaan.
Myös auton tulisi olla ennenkaikkea yksinkertainen, helppokäyttöinen ja luotettava laite, joka mahdollistaa välttämättömät kulkemiset ja siinä kaikki. Autotehtaat ovat täysin hukanneet auton alkuperäisen idean, olla liikkumaväline eikä muuta.
Siinä on yksi syy miksi pidän vanhoista autoista; ne ovat rehellisiä kulkuneuvoja eivätkä mitään helvetin tietokonepelejä niinkuin kaikki nykyiset.- Anonyymi
Makunsa kullakin. Itse kyllä pidän siitä että autossa on vähän muutakin toiminnallisuutta kuin potkurissa.
- Anonyymi
Kun keskeneräisenä työnnetään markkinoille niin silloin joutuu tekelettä paikkailemaan myöhemmin ettei uskottavuus kokonaan häviäisi.
Ikävästi paljastui komponenttien alkuperä kun veljeskansat alkoivat sotimaan. Päivitys on se nykytermi kun keskentekoista rempataan. Ennen rempattiin heikkolaatuisia jakopäitä ja nyt puolivalmista, toimimatonta käyttöjärjestelmää.
En kyllä ainakaan ostamaan alkaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun keskeneräisenä työnnetään markkinoille niin silloin joutuu tekelettä paikkailemaan myöhemmin ettei uskottavuus kokonaan häviäisi.
Ikävästi paljastui komponenttien alkuperä kun veljeskansat alkoivat sotimaan. Päivitys on se nykytermi kun keskentekoista rempataan. Ennen rempattiin heikkolaatuisia jakopäitä ja nyt puolivalmista, toimimatonta käyttöjärjestelmää.
En kyllä ainakaan ostamaan alkaisi.Voit ostaa vapaasti Turkissa itäosista kasattuja tojoja jatkossakin. Tämä on vapaa maa ja kebab-taksi on valinta siinä missä länsiautokin.
- Anonyymi
Mie en noista tojotien ja volkkareiden murheista perusta. Mersu pelaa hyvin ja sillä on kiva ajaa.
- Anonyymi
Miten se Toyota liittyy volsun toimimattomuuteen
Kun se on kaikkien tutkimusten mukaan toimivin auto. Kun Saksan kruunun jalokiven joutuu vertaamaan niin ei voi olla huono tai noh, voihan se saksalainen kin olla unkarilainen ja espanjalainen kin ja todella pahasti ruosteessa kin ainakin silmällä nähtynä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se Toyota liittyy volsun toimimattomuuteen
Kun se on kaikkien tutkimusten mukaan toimivin auto. Kun Saksan kruunun jalokiven joutuu vertaamaan niin ei voi olla huono tai noh, voihan se saksalainen kin olla unkarilainen ja espanjalainen kin ja todella pahasti ruosteessa kin ainakin silmällä nähtynä!Volsut tehdään itäeuroopan osista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volsut tehdään itäeuroopan osista.
Huonosta toimivuudesta päätellen, laatua yritetään korvata määrällä, joskin huonoin tuloksin kun molemmat niinsanotusti kusee.
Heikkolaatuisia ostetaan aina vaan vähemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volsut tehdään itäeuroopan osista.
Tojo tehdään Turkissa.
- Anonyymi
No eihän BZ4X ole keskeneräinen, kun niistä on tehty vasta pieni esisarja esittelykäyttöön, ei myyntiin. Eihän kokonaan tekemätön voi olla keskeneräinen. Keskeneräinen siitä tulee vasta kesällä, jos ensimmäiset toimitetaan 1-vaihe kotilaturilla ja ilman kojelaudan infrapunalämmitintä.
- Anonyymi
Iidee kolmosessa on vasta rumpujarrut takapyörissä. Missä päivityksessä siihen tulee kunnon nykyaikaiset levyjarrut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iidee kolmosessa on vasta rumpujarrut takapyörissä. Missä päivityksessä siihen tulee kunnon nykyaikaiset levyjarrut?
Rumpujarrut taka-akselilla on nykyaikaa, koska samalla akselilla on sähkömoottori. Sähkömoottori hoitaa lähes kaiken jarrutustarpeen. Sähköautoissa on ihan yleinen ongelma, että taka-akselin levyjarrut ruostuvat ja jäävät jumiin käyttämättöminä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iidee kolmosessa on vasta rumpujarrut takapyörissä. Missä päivityksessä siihen tulee kunnon nykyaikaiset levyjarrut?
Missä päivityksessä sähkö-Toyotan etuveto muutetaan takavedoksi ja autosta tulee auto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rumpujarrut taka-akselilla on nykyaikaa, koska samalla akselilla on sähkömoottori. Sähkömoottori hoitaa lähes kaiken jarrutustarpeen. Sähköautoissa on ihan yleinen ongelma, että taka-akselin levyjarrut ruostuvat ja jäävät jumiin käyttämättöminä.
Juurikin näin. Nämä ID:n rumpujarruista huutelevat paljastavat täydellisen ymmärtämättömyytensä tekniikasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä päivityksessä sähkö-Toyotan etuveto muutetaan takavedoksi ja autosta tulee auto?
En nyt oikein jaksa uskoa että palaisi takaisin 60-luvulle niinkuin vikavagen. Takaveto rumpujarruin! Onko vielä heiluriakselikin ja peltivanteet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En nyt oikein jaksa uskoa että palaisi takaisin 60-luvulle niinkuin vikavagen. Takaveto rumpujarruin! Onko vielä heiluriakselikin ja peltivanteet?
Lähes kaikki ei-nelivetoiset sähköautot ovat takavetoisia. Pois lukien polttomoottoriautoista tehdyt, paikallaan sutivat etuvetoiset muunnokset esim. Hyundai Kona. Todennäköisesti tuo Toyotakin on etvetoisena aivan järkyttävä ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rumpujarrut taka-akselilla on nykyaikaa, koska samalla akselilla on sähkömoottori. Sähkömoottori hoitaa lähes kaiken jarrutustarpeen. Sähköautoissa on ihan yleinen ongelma, että taka-akselin levyjarrut ruostuvat ja jäävät jumiin käyttämättöminä.
Joo ja samoin ilmastoinnin puute, muovisella kepillä käännettävät peilit ja tietenkin radio josta kuuluu vain balalaikan soittoa siperiasta....
Toyota on nykyajassa. Skoda on menneisyyden neuvostotekniikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja samoin ilmastoinnin puute, muovisella kepillä käännettävät peilit ja tietenkin radio josta kuuluu vain balalaikan soittoa siperiasta....
Toyota on nykyajassa. Skoda on menneisyyden neuvostotekniikkaa.Siis juuri päinvastoin, kuten kirjoittaja itsekin tietää. Toyota on taattua japanin ja neuvostovenäjän sekatekniikkaa ja yhteistuotantoa.
Skoda taas perustuu tuohon Audi/Volkkarin länsitekniikkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja samoin ilmastoinnin puute, muovisella kepillä käännettävät peilit ja tietenkin radio josta kuuluu vain balalaikan soittoa siperiasta....
Toyota on nykyajassa. Skoda on menneisyyden neuvostotekniikkaa.Näkeehän sen siitä että Toyota yrittää epätoivoisesti matkia Skodaa ja tehdä sähköautoja.
Skoda ei tule koskaan tekemään kivikautisia latauskelvottomia hybridejä jotka ovat tojon päätuote.
Tojo yrittää päästä teknologiassa sinne missä Skoda on ollut pitkään. Sähköautoihin.
- Anonyymi
Hienoa, että VW ID-sähköautostani tulee pian entistäkin parempi :)
- Anonyymi
Toyota on itse ilmoittanut, että ensimmäiset versiot on keskeneräisiä latauksen suhteen.
Ruostesuojaus puuttuu taatusti ja infokeskus keskeneräinen.
Tulossa on täysin sähköinen ohjaus ilman mekaanista yhteyttä ohjauspyörään, kuulostaa Toyotan kohdalla melkoiselta uhkalta. Sen verran heikkoa ja epävarmaa on Toyotan sähköt olleet viime vuosina.- Anonyymi
Huoli pois! Eihän tuo ole edes uhka ainakaan enää volsulle kun Toyota on muutenkin vetänyt jo niin pitkän kaulan vikavageniin joka on jo muutenkin ynnämuut kerhossa ja pikkusintti niinkuin rölli on asiaa kuvauksellisesti ilmaissut. Fiksu mies!
- Anonyymi
Nyt poika kyllä höpisee omiaan.
Jo aloituksessa oli selvä faktalinkki siihen kuinka VW ei ole kyennyt saamaan sähköjä vuodessakaan kuntoon. - Anonyymi
"Lähes kaikki ei-nelivetoiset sähköautot ovat takavetoisia. Pois lukien polttomoottoriautoista tehdyt, paikallaan sutivat etuvetoiset muunnokset"
Paikallaan sutiminen loppui jo siinä vaiheessa kun joskus historian hämärissä tajuttiin alkaa rakentamaan etuvetoisia. Olisin kyllä kuvitellut rumpujarrujen jo jäävän historian hämäriin mutta aina joku on keksimässä polkupyörää uudelleen. Ovatko oikein automaattisäätöiset vai meisselillä säädettävät jostain reijästä?Umpivanteet olis kyllä hienot ettei ne jarrurummut paljastu teinien pilkan kohteiksi. - Anonyymi
"Juurikin näin. Nämä ID:n rumpujarruista huutelevat paljastavat täydellisen ymmärtämättömyytensä tekniikasta."
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kyllä kokemuksesta kertoa yli kymmenen vuoden ajalta joskus 60-70 luvuilta että rumpujarrut oli yksi suurimmista ongelmista noina aikoina. Ongelma onneksi poistui kun autot kehittyivät ja kaikki siirtyivät huolettomiin ja helppohuoltoisiin levyjarruihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Juurikin näin. Nämä ID:n rumpujarruista huutelevat paljastavat täydellisen ymmärtämättömyytensä tekniikasta."
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kyllä kokemuksesta kertoa yli kymmenen vuoden ajalta joskus 60-70 luvuilta että rumpujarrut oli yksi suurimmista ongelmista noina aikoina. Ongelma onneksi poistui kun autot kehittyivät ja kaikki siirtyivät huolettomiin ja helppohuoltoisiin levyjarruihin.Ei ole yllätys ettei nämä essonbaarin vanhat homekorvat ymmärrä että että jarrut pitää valita käyttötapauksen mukaan. Ja että taka-akselilta regeneroivan sähköauton takajarrut on eri asia kuin Cortinan etujarrut.
Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole yllätys ettei nämä essonbaarin vanhat homekorvat ymmärrä että että jarrut pitää valita käyttötapauksen mukaan. Ja että taka-akselilta regeneroivan sähköauton takajarrut on eri asia kuin Cortinan etujarrut.
Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.Takaveto ja rumpujarrut. Just joo. Näinhän tuo oli 60 luvun kuplassakin. Onko pystypolkimetkin vielä kaivettu naftaliinista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole yllätys ettei nämä essonbaarin vanhat homekorvat ymmärrä että että jarrut pitää valita käyttötapauksen mukaan. Ja että taka-akselilta regeneroivan sähköauton takajarrut on eri asia kuin Cortinan etujarrut.
Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.Kyllä 60 luvun Cortina oli takavetoinen ja siin oli rumpujarrutkin. Ei niitä kylläkään hyviksi voinut sanoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole yllätys ettei nämä essonbaarin vanhat homekorvat ymmärrä että että jarrut pitää valita käyttötapauksen mukaan. Ja että taka-akselilta regeneroivan sähköauton takajarrut on eri asia kuin Cortinan etujarrut.
Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.VW on ainoa nahkapaloilla varustettu rumpujarruttaja !
- Anonyymi
Te nyt kuulkaas potkitte kuollutta hevosta tämän rumpujarru-juttunne kanssa.
Rumpujarru on paras mahdollinen ratkaisu tuohon käyttöön. Vain tekniikkaa ymmärtämätön kuvittelee voivansa trollata tuolla asialla.- Anonyymi
Ei sinun nyt pidä ollä noin hädissäsi ja apinan raivolla hyökäta kokeneitten konkarien tietämystä vastaan. Voisi olla ihan viisasta pyrkiä ennen vaikka salaamaan tuollaista kuplan historiasta kaivettua halpa ominaisuutta. Aika heikosti istuu nykyautoon. Trollaamisen kanssa ei asialla ei ole mitään tekemistä. Itse kukin voi päissään miettiä rumpujarrujen ominaisuuksia tai kysellä niistä ja niiden ominaisuuksista seniorimiehiltä. Ne kyllä vielä muistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun nyt pidä ollä noin hädissäsi ja apinan raivolla hyökäta kokeneitten konkarien tietämystä vastaan. Voisi olla ihan viisasta pyrkiä ennen vaikka salaamaan tuollaista kuplan historiasta kaivettua halpa ominaisuutta. Aika heikosti istuu nykyautoon. Trollaamisen kanssa ei asialla ei ole mitään tekemistä. Itse kukin voi päissään miettiä rumpujarrujen ominaisuuksia tai kysellä niistä ja niiden ominaisuuksista seniorimiehiltä. Ne kyllä vielä muistaa.
Olen elättänyt itseni ja perheeni mekaanisen kunnossapitoon liittyvillä töillä 80-luvulta saakka. Eli mulla on riittävästi kokemusta sanoa milloin joku puhuu paskaa tekniikkaan liittyen.
Ja nämä rumpujarru-jutut on just sitä itseään. Nolaatte vain itsenne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen elättänyt itseni ja perheeni mekaanisen kunnossapitoon liittyvillä töillä 80-luvulta saakka. Eli mulla on riittävästi kokemusta sanoa milloin joku puhuu paskaa tekniikkaan liittyen.
Ja nämä rumpujarru-jutut on just sitä itseään. Nolaatte vain itsenne.Jos rumpujarrut olisivat hyvät niin ei levyjarrut olisi yleistyneet niinkuin ovat kaikkiin autoihin. Vw on kyllä nyt palaamassa 60 luvulle.
Onneksi on kokemusta rumpujarrujen huollosta ja kurjuudesta jo 60 luvulta asti. Tietää, mitä ei nyt ainakaan halua riesakseen.
Onneksi on valinnan varaa ja lisääntymään päin! Nyt pitää odotella kaikessa rauhassa, mitä tulevaisuudessa on tyrkyllä ja mihin hintaan. Parasta on olla hötkyilemättä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos rumpujarrut olisivat hyvät niin ei levyjarrut olisi yleistyneet niinkuin ovat kaikkiin autoihin. Vw on kyllä nyt palaamassa 60 luvulle.
Onneksi on kokemusta rumpujarrujen huollosta ja kurjuudesta jo 60 luvulta asti. Tietää, mitä ei nyt ainakaan halua riesakseen.
Onneksi on valinnan varaa ja lisääntymään päin! Nyt pitää odotella kaikessa rauhassa, mitä tulevaisuudessa on tyrkyllä ja mihin hintaan. Parasta on olla hötkyilemättä."Jos rumpujarrut olisivat hyvät niin ei levyjarrut olisi yleistyneet niinkuin ovat kaikkiin autoihin."
Tämä on näitä teknisesti vajaan kommentteja. Uskon että näin tyhmää ei olekaan vaan kyseessä on tökerö vedätysyritys.
Tekniikan ammattilainen ymmärtää että jarrut valitaan käyttötapauksen mukaan. Vain tekninen typerys niputtaa kaikki tapaukset yhteen.
- Anonyymi
Resun ID.5:n markkinoille pääsyäkin lykkäsivät.
- Anonyymi
Youtubessa oli juttu kun Volkswagenin lataus takkuilee kesälläkin. Lataa mitättömällä teholla.
- Anonyymi
Milloin akkujen esilämmitys tulee Volkswageneihin?
- Anonyymi
Kaikissa ID-autoissa on automaattinen akun esilämmitys.
- Anonyymi
Miksi niiden lataus sitten takkuilee?
- Anonyymi
Vanhentunutta tietoa. VWn lataus on nopeutnut selkeästi uusien softaversioden myötä. Lisäksi nykyään on sähkönsiirto kumpaankin suuntaan ja automaattinen tunnistautuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhentunutta tietoa. VWn lataus on nopeutnut selkeästi uusien softaversioden myötä. Lisäksi nykyään on sähkönsiirto kumpaankin suuntaan ja automaattinen tunnistautuminen.
Ei ole vanhentunutta. Lehtien tekstit kertovat aivan tämän päivän ongelmista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhentunutta tietoa. VWn lataus on nopeutnut selkeästi uusien softaversioden myötä. Lisäksi nykyään on sähkönsiirto kumpaankin suuntaan ja automaattinen tunnistautuminen.
Nytkö ne vasta alkaa parantua. Vuosien jälkeen.
- Anonyymi
Vonkswagenin testihenkilöksi pääsee sijoittamalla patteriautoon 50 000 -70 000 euroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t714206- 332411
- 402254
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin191766Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401622Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251522- 811506
- 1461282
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221193Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901135