Valokuitu Sysmässä

Anonyymi

www.ess.fi/paikalliset/4503284

Päijät-Hämeessä valokuitu keskimäärin 72%:lla asukkaista. MUTTA Sysmässä vain 6:lla prosentilla asukkaista. On tiedossa, että valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?
Pisteenä i:n päälle on 5G:nkin kattavuus ala-arvoinen.
Onko parannusta tulossa?

8

2187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todettava sen verran, kun olen kokeillut 5G liittymää puhelimessa, ja kotona mokkulalla, niin en minkäänlaista hyötyä kokenut moisesta yhteydestä. Soitin DNA:lle ja asiakaspalvelijakin totesi ettei tavan kuluttaja kyl tarvitse 5Gtä mihinkään.
      Onhan se hieno sanoa että joo mulla on 5G, mutta en pysty perustelemaan syytä.

      • Anonyymi

        So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.

        Eihä siinä muuta ku tilaat valokuidun ittelles ja maksat laskun. Vai pitäskö muitten maksaa se sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.

        jos en ihan väärässä ole niin kuitu on joko dna tai telian oma koska pävittivät uutta rautaa tukiasemaan


    • Anonyymi

      Kiva jos joku oikea asiantuntija osais vastata.

    • Anonyymi

      Heinolassa on se kaikkien alojen huippuasiantuntija. Siksi hän esittää ja vastaa itse hölynpölykysymyksiä ja tekee niihin jatkoja. Dyhmää...

    • Anonyymi

      >valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?

      Ihan kuule tällänen arvaus, että ei kestä perse maksaa sitä kuidun vetoa tontille asti.
      Ei muutaku nimilistaa keräämään kadunvarrelta ja yhteistuumin makselemaan.
      Mitään järkeä ei kuidussa ei ole kun maksat 30-60e/kk verraten parinkympin 4g boksiin, ja nyt tarkoitan yksityisiä, aikuisia ihmisiä. Lapset ja yritykset sitte erikseen.

      • Anonyymi

        Mitään järkeä mobiilissa ei ole muuten kuin liikkuessa, maksat sen 20-50e riippuen liittymästä, mutta ulos tulee ajoittain radiokeleistä, käyttäjämääristä, säästä tai puidenlehdistä riippuen jopa alle 1mbps.

        Se että tien varressa on kuitua, ei automaattisesti tarkoita että siitä saisi kotiin kuidun vedettyä. Kuidun kyljestä ei voi ottaa t-liitoksella yhteyttä samalla tavalla kuin vesijohdossa.
        Lähin liityntäpiste voi olla kilometrien, tai kymmenien kilometrien päässä.

        Jos alueelle ei ole suunnitteilla kuituhanketta, niin ei muuta kuin virittelemään hanketta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe