www.ess.fi/paikalliset/4503284
Päijät-Hämeessä valokuitu keskimäärin 72%:lla asukkaista. MUTTA Sysmässä vain 6:lla prosentilla asukkaista. On tiedossa, että valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?
Pisteenä i:n päälle on 5G:nkin kattavuus ala-arvoinen.
Onko parannusta tulossa?
Valokuitu Sysmässä
8
2187
Vastaukset
- Anonyymi
Todettava sen verran, kun olen kokeillut 5G liittymää puhelimessa, ja kotona mokkulalla, niin en minkäänlaista hyötyä kokenut moisesta yhteydestä. Soitin DNA:lle ja asiakaspalvelijakin totesi ettei tavan kuluttaja kyl tarvitse 5Gtä mihinkään.
Onhan se hieno sanoa että joo mulla on 5G, mutta en pysty perustelemaan syytä.- Anonyymi
So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.
Eihä siinä muuta ku tilaat valokuidun ittelles ja maksat laskun. Vai pitäskö muitten maksaa se sulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.
jos en ihan väärässä ole niin kuitu on joko dna tai telian oma koska pävittivät uutta rautaa tukiasemaan
- Anonyymi
Kiva jos joku oikea asiantuntija osais vastata.
- Anonyymi
Heinolassa on se kaikkien alojen huippuasiantuntija. Siksi hän esittää ja vastaa itse hölynpölykysymyksiä ja tekee niihin jatkoja. Dyhmää...
- Anonyymi
>valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?
Ihan kuule tällänen arvaus, että ei kestä perse maksaa sitä kuidun vetoa tontille asti.
Ei muutaku nimilistaa keräämään kadunvarrelta ja yhteistuumin makselemaan.
Mitään järkeä ei kuidussa ei ole kun maksat 30-60e/kk verraten parinkympin 4g boksiin, ja nyt tarkoitan yksityisiä, aikuisia ihmisiä. Lapset ja yritykset sitte erikseen.- Anonyymi
Mitään järkeä mobiilissa ei ole muuten kuin liikkuessa, maksat sen 20-50e riippuen liittymästä, mutta ulos tulee ajoittain radiokeleistä, käyttäjämääristä, säästä tai puidenlehdistä riippuen jopa alle 1mbps.
Se että tien varressa on kuitua, ei automaattisesti tarkoita että siitä saisi kotiin kuidun vedettyä. Kuidun kyljestä ei voi ottaa t-liitoksella yhteyttä samalla tavalla kuin vesijohdossa.
Lähin liityntäpiste voi olla kilometrien, tai kymmenien kilometrien päässä.
Jos alueelle ei ole suunnitteilla kuituhanketta, niin ei muuta kuin virittelemään hanketta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481