Valokuitu Sysmässä

Anonyymi

www.ess.fi/paikalliset/4503284

Päijät-Hämeessä valokuitu keskimäärin 72%:lla asukkaista. MUTTA Sysmässä vain 6:lla prosentilla asukkaista. On tiedossa, että valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?
Pisteenä i:n päälle on 5G:nkin kattavuus ala-arvoinen.
Onko parannusta tulossa?

8

1612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todettava sen verran, kun olen kokeillut 5G liittymää puhelimessa, ja kotona mokkulalla, niin en minkäänlaista hyötyä kokenut moisesta yhteydestä. Soitin DNA:lle ja asiakaspalvelijakin totesi ettei tavan kuluttaja kyl tarvitse 5Gtä mihinkään.
      Onhan se hieno sanoa että joo mulla on 5G, mutta en pysty perustelemaan syytä.

      • Anonyymi

        So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.

        Eihä siinä muuta ku tilaat valokuidun ittelles ja maksat laskun. Vai pitäskö muitten maksaa se sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.

        jos en ihan väärässä ole niin kuitu on joko dna tai telian oma koska pävittivät uutta rautaa tukiasemaan


    • Anonyymi

      Kiva jos joku oikea asiantuntija osais vastata.

    • Anonyymi

      Heinolassa on se kaikkien alojen huippuasiantuntija. Siksi hän esittää ja vastaa itse hölynpölykysymyksiä ja tekee niihin jatkoja. Dyhmää...

    • Anonyymi

      >valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?

      Ihan kuule tällänen arvaus, että ei kestä perse maksaa sitä kuidun vetoa tontille asti.
      Ei muutaku nimilistaa keräämään kadunvarrelta ja yhteistuumin makselemaan.
      Mitään järkeä ei kuidussa ei ole kun maksat 30-60e/kk verraten parinkympin 4g boksiin, ja nyt tarkoitan yksityisiä, aikuisia ihmisiä. Lapset ja yritykset sitte erikseen.

      • Anonyymi

        Mitään järkeä mobiilissa ei ole muuten kuin liikkuessa, maksat sen 20-50e riippuen liittymästä, mutta ulos tulee ajoittain radiokeleistä, käyttäjämääristä, säästä tai puidenlehdistä riippuen jopa alle 1mbps.

        Se että tien varressa on kuitua, ei automaattisesti tarkoita että siitä saisi kotiin kuidun vedettyä. Kuidun kyljestä ei voi ottaa t-liitoksella yhteyttä samalla tavalla kuin vesijohdossa.
        Lähin liityntäpiste voi olla kilometrien, tai kymmenien kilometrien päässä.

        Jos alueelle ei ole suunnitteilla kuituhanketta, niin ei muuta kuin virittelemään hanketta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe