Valokuitu Sysmässä

Anonyymi

www.ess.fi/paikalliset/4503284

Päijät-Hämeessä valokuitu keskimäärin 72%:lla asukkaista. MUTTA Sysmässä vain 6:lla prosentilla asukkaista. On tiedossa, että valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?
Pisteenä i:n päälle on 5G:nkin kattavuus ala-arvoinen.
Onko parannusta tulossa?

8

1942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todettava sen verran, kun olen kokeillut 5G liittymää puhelimessa, ja kotona mokkulalla, niin en minkäänlaista hyötyä kokenut moisesta yhteydestä. Soitin DNA:lle ja asiakaspalvelijakin totesi ettei tavan kuluttaja kyl tarvitse 5Gtä mihinkään.
      Onhan se hieno sanoa että joo mulla on 5G, mutta en pysty perustelemaan syytä.

• Anonyymi

So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

So? Valokuitu lienee nopein ja toimiva. Padasjoella yli 70%:n kattavuus ja Sysmässä 6%. Onko se Sysmässä vain jollekin eliitille varattu? Ois se varmaan hyvä muillekin jos jotenkin olis mahdollista saada.... mulle ei ainakaan ole markkinoitu tai nähny mainoksia. Tiedän että kesällä kuitua maahan tien varteen sitä vetivät ja lähin pää noin 100 m asunnostani. Kenen kuitu, onko liittymää, mitä maksaa? Ei aavistustakaan.

Eihä siinä muuta ku tilaat valokuidun ittelles ja maksat laskun. Vai pitäskö muitten maksaa se sulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos en ihan väärässä ole niin kuitu on joko dna tai telian oma koska pävittivät uutta rautaa tukiasemaan

• Anonyymi

Kiva jos joku oikea asiantuntija osais vastata.

• Anonyymi

Heinolassa on se kaikkien alojen huippuasiantuntija. Siksi hän esittää ja vastaa itse hölynpölykysymyksiä ja tekee niihin jatkoja. Dyhmää...

• Anonyymi

>valokaapelia on teiden varsiin vedetty, mutta ei niitä ainakaan kuluttajat hyödynnä. Mikä tässä mättää?

Ihan kuule tällänen arvaus, että ei kestä perse maksaa sitä kuidun vetoa tontille asti.
      Ei muutaku nimilistaa keräämään kadunvarrelta ja yhteistuumin makselemaan.
      Mitään järkeä ei kuidussa ei ole kun maksat 30-60e/kk verraten parinkympin 4g boksiin, ja nyt tarkoitan yksityisiä, aikuisia ihmisiä. Lapset ja yritykset sitte erikseen.

• Anonyymi

Mitään järkeä mobiilissa ei ole muuten kuin liikkuessa, maksat sen 20-50e riippuen liittymästä, mutta ulos tulee ajoittain radiokeleistä, käyttäjämääristä, säästä tai puidenlehdistä riippuen jopa alle 1mbps.

Se että tien varressa on kuitua, ei automaattisesti tarkoita että siitä saisi kotiin kuidun vedettyä. Kuidun kyljestä ei voi ottaa t-liitoksella yhteyttä samalla tavalla kuin vesijohdossa.
        Lähin liityntäpiste voi olla kilometrien, tai kymmenien kilometrien päässä.

Jos alueelle ei ole suunnitteilla kuituhanketta, niin ei muuta kuin virittelemään hanketta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      132
      4784
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3232
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2644
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2211
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      259
      1753
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1689
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1577
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1516
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1500
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1221
    Aihe