Tänään 8.3 Traficomin julkaisemassa vuoden 2021 katsastustilastossa Toyota erottuu akanoista

Anonyymi

Toyotan menestys tuoreimmassakin eli Traficomin juuri julkaisemassa vuoden 2021 katsastustilastossa on murskaava kuten tammikuun ensirekisteröintitilastossakin.
Toyota vei taas puolet 120:stä Top 10 sijasta.

Suomen katsastuksiin perustuvien eri vuosien Traficom-tilastojen mukaan Toyota on ylivoimaisesti vähävikaisin auto. Se on ollut luotettavuuslistan kärjessä jokaisena katsastusvuonna.

Lisäksi Toyotalla on viime vuonnakin eniten Top 10-sijoituksia. Toyota-malli on TOP 10 -listalla yli 50 kertaa. Kymmenen parhaan automallin joukossa on siis keskimäärin neljä Toyotaa. Seuraavaksi paras automerkki on todella kaukana näistä luvuista.

Kaiken lisäksi Toyotilla ajetaan tilaston mukaan yhtä paljon kuin muillakin automerkeillä.

ÄLÄ OSTA KÄYTETTYÄ JA RESUA VOLKSWAGEN-KONSENIN AUTOA, VAAN TUTUSTU ENSIN TÄHÄN TILASTOON!

https://www.traficom.fi/fi/tilastot/katsastustilasto

Vain Toyota säilyy Suomen rankoissa olosuhteissa eli syksyn ja kevään suolasohjossa ja suurissa lämpötilan vaihteluissa eli talven kovissa pakkasissa ja kesän helteissä katsastuskuntoisena koko ajan.

58

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan hylkäysprosentti kaikkina eri käyttöönottovuosien autoissa vain 12,4 %, mutta esim Volkswageniessa 18,4 %. Se on iso ero.

    • Anonyymi

      Miksi valehtelet ajomääristä ?

      • Anonyymi

        Katsopas tilastot uudelleen.


    • Anonyymi

      Toyota on auto joka on tutkitusti paras.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minuakin harmittaa kun Klongswagen on taas osastossa "itäautot jotka hylättiin aina uudestaan".

    • Anonyymi

      Kaikki käyttööottovuodet 2006 -> 2018 yhteensä:

      Katsastettujen autojen määrä:

      Toyota 143.215 autoa
      Volkswagen 135.548

      Katsatetuissa noina käyttöönottovuosina on aika pieni ero noiden merkkien välillä, mutta liikenteessä Toyotia on lähes 100.000 auto enemmän kuin Volkswageneita.

      Eli tuota ensimmäistä käyttöönottovuotta eli vuotta 2006, aiemmin rekisteröityjä vanhoja Toyotia on liikenteessä hurja määrä, mutta Volkswageneita ei.

      MITÄ SE SINULLE KERTOO?

      Vastaus on tietysti hyvin helppo.

      • Anonyymi

        Se kertoo Pokslaagen-miehen suuresta tuskasta ja seitsemän vuotta kestäneen taistelun täydellisestä tappiosta.


    • Toyota on aina onnistunut kaikessa mihin se on ryhtynyt.

      Viimeinen niitti VW-Skeidalle oli maailmanlaajuiset pakotteet. Romahdus on jo täällä, ei pelkästään tulossa.

    • Anonyymi

      Yksi esimerkki. Neljä Toyotaa TOP10:ssä

      Vuonna 2021 katsastetut vuonna 2018 käyttöön otetut autot

      Alla esimerkki pienestä otoksesta katsastustietokannasta. Siinä on vuonna 2021 katsastetut vuonna 2018 käyttöön otettujen henkilöautojen hylkäysprosentin parhaimmisto, eli TOP 10.

      Honda HR-V 0,0 %
      Mazda CX-3 0,0
      Toyota COROLLA 0,0
      Volvo XC40 0,0
      Toyota AVENSIS 0,4
      Toyota RAV4 0,4
      Skoda RAPID 0,5
      Suzuki VITARA 0,5
      Seat ARONA 0,6
      Toyota C-HR 0,6

      • Anonyymi

        Uusien Dacioiden laadusta kertonee se, että tuohon ryhmään kuuluvista kaikkein heikoiten menestyi Dacia Duster lukemalla 20,2 %.


      • Anonyymi

        Mitä vanhempi vuosi niin sitä paremmin näkyvät Toyotat pärjäävän. Sitä enemmän niitä on TOP 10:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vanhempi vuosi niin sitä paremmin näkyvät Toyotat pärjäävän. Sitä enemmän niitä on TOP 10:ssä.

        Pihankoristeet ei kulu siksi katsastuksissa pärjäävät.. Taas Saksalaiset ja Volvot on joilla ajetaan onhan sillä jotain merkitystä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihankoristeet ei kulu siksi katsastuksissa pärjäävät.. Taas Saksalaiset ja Volvot on joilla ajetaan onhan sillä jotain merkitystä..

        Kaikki käyttöönottovuodet:

        Keskimääräiset ajokilometrit.

        Toyota 169.000 km
        Volkswagen 186.000 km
        Volvo 225.000 km (taksiautoina kertyy kilometrejä, kuten Mersullekin)

        Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki käyttöönottovuodet:

        Keskimääräiset ajokilometrit.

        Toyota 169.000 km
        Volkswagen 186.000 km
        Volvo 225.000 km (taksiautoina kertyy kilometrejä, kuten Mersullekin)

        Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni.

        Nomutta saahan rölli siitä seitin ohuen oljenkorren kun kasetti ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki käyttöönottovuodet:

        Keskimääräiset ajokilometrit.

        Toyota 169.000 km
        Volkswagen 186.000 km
        Volvo 225.000 km (taksiautoina kertyy kilometrejä, kuten Mersullekin)

        Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni.

        Jo nuorimmassa ikäryhmässä (2018) ero on selvä, suositun Corollan mediaanikilometrit 35 tkm kun vaikkapa Octaviassa 63 tkm, ja mediaani suodattaa kuitenkin pois taksit yms. erikoiskäytön. Kertoo aika selvästi mitkä autot ostetaan ajoon ja mitkä pihakoristeiksi.


    • Anonyymi

      Katsastus- ja hinustilastot ovat kaksi tärkeintä tilastoa, jotka kertovat automerkkien laadusta. Toyotan kilpailijat haluavat tämän tietysti kieltää, mutta muista suhtautua heidän väitteisìinsä erittäin kriittisesti.

      • Anonyymi

        Väärin. Suomalainen katsastus tilasto kertoo vain sen onko auton päästöt oikein ja turvallisuusasiat kunnossa. Se ei kerro onko auto täysin kunnossa, esim. vaihdelaatikko, ilmstonti ja moni muu asia voi olla rikki, eikä se kerro kuinka paljon autoa on korjattu katsastusten välissä ja ennen katsastusta.


    • Anonyymi

      Odotan lehtien näkemystä tähän asiaan vai estääkö Toyotan erinomainen menestys lehtiä kirjoittamasta tästä.

    • Anonyymi

      Briteissä tehdään tilastoa autojen vioista ja ongelmista ja myös katsastuksesta. Tilastot kerätään korjaamoitten, vakuutusyhtiöitten ja katsastusten datasta.
      vuonna 2019 Toyota löytyy sijalta 19 ja vuonna 2020 sijalta 20.
      Vertailuna Skoda löytyy sijalta 2.
      tuo tilasto kertoo jo oikeasti autojen laadusta ja vioista.

    • Anonyymi

      Köyhät ajaa mihin on varaa minä ajan millä haluan

    • Anonyymi

      Putin ja Japani kuvottavat yhtä paljon, niin myös kaikki epäisänmaalliset hylkiöt.

      • Anonyymi

        Älä nyt itkemään ala vaikka konserni on vähän hyväuskoisia hölmöjä jekuttanut


    • Anonyymi

      Eipä tuossa ollut mitään uutta entisiin verrattuna. Toyotilla ajetaan edelleenkin jopa 40% vähemmän ja kuitenkin huolletaan useammin kuin Volkswagen-autoja, Mercedestä ja Volvoa.
      Katsastustilastot ovat vain katsastustilastoja ja kertovat ainoastaan autojen liikennekelpoisuudesta ja matkamittarien näyttämistä kilometreistä katsastushetkellä. Ne eivät kerro huoltokäyntien määrästä, eikä huoltoihin ja korjauksiin käytetystä rahasta ja vaivasta.
      Ammatikseen tiellä liikkuvien valinnat sen sijaan kertovat kokonaistaloudellisuudesta ja luotettavuudesta enemmän kuin mitkään katsastustilastot. Ammattilaisten valinnoissa Toyotat, Hiluxia lukuunottamatta, eivät juhli.

      • Anonyymi

        Jokainen sana edellisessä tekstissä on valetta.


      • Anonyymi

        Miksi sinä valehtelet???

        Kaikki käyttöönottovuodet:

        Keskimääräiset ajokilometrit.

        Toyota 169.000 km
        Volkswagen 186.000 km
        Volvo 225.000 km (taksiautoina kertyy kilometrejä, kuten Mersullekin)

        Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä valehtelet???

        Kaikki käyttöönottovuodet:

        Keskimääräiset ajokilometrit.

        Toyota 169.000 km
        Volkswagen 186.000 km
        Volvo 225.000 km (taksiautoina kertyy kilometrejä, kuten Mersullekin)

        Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni.

        Noihin kilometreihin vaikuttaa myös autojen suhteelliset lukumäärät eri vuosimalleissa. Kun katsoo rekisteröintivuosittain lukuja ja käyttää mediaanikilometrejä, mitkä kuvaavat paremmin normaalia käyttöä koska niistä suodattuu pois poikkeuksellisen paljon tai vähän ajavat:

        2010:
        Toyota 129 tkm
        VW 157 tkm

        2016:
        Toyota: 72 tkm
        VW 89 tkm

        2018:
        Toyota 44 tkm
        VW 52 tkm

        Noin isossa massassa on oikeasti iso ero se että VW:llä ajetaan luokkaa 20% enemmän ja tuo heijastuu väistämättä myös noihin katsastustilastoihin. Autoa kuitenkin kuluttaa ajetut kilometrit eikä ikä, yleisimmät hylkäykset liittyvät alustaan ja jarruihin eli täysin kulutusosiin joiden uusimistarve riippuu ajokilometreistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen sana edellisessä tekstissä on valetta.

        Päinvastoin, kaikki oli faktaa ja kenen tahansa tarkistettavissa! Vaatii hiukan älyä nähdä tilastojen takana olevia faktoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä valehtelet???

        Kaikki käyttöönottovuodet:

        Keskimääräiset ajokilometrit.

        Toyota 169.000 km
        Volkswagen 186.000 km
        Volvo 225.000 km (taksiautoina kertyy kilometrejä, kuten Mersullekin)

        Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni.

        "Noilla Toyotan ja Volkswagenin keskiarvokilometreillä ei ole mitään vaikutusta auton kuntoon sillä ero on niin pieni."
        Tottakai niillä on vaikutusta!
        Toyotan vikoja verrataan aina mielellään saman ikäisiin, ei yhtä paljon ajettuihin kilpailijoihin. Saman ikäisellä kilpailijalla on kuitenkin ajettu 1-3 vuoden Toyotan ajoja vastaava määrä enemmän. Tuossa esimerkissäsi Volkswageneilla on ajettu 17000km enemmän, joka vastaa reilusti yli Toyotan 1 vuoden keskimääräistä ajosuoritetta. Sitäpaitsi Toyotaa on noihin kilometreihin mennessä huollettu jopa 2x useammin.
        Mutta älä suotta anna tuollaisten faktojen häiritä mielenrauhaasi, eihän sinun tarvitse muilla kuin Toyotilla ajaa!


    • Anonyymi

      Eipä tuossa mitään uutta ollut, Toyota jatkaa luotetuimpina ja parhaiten kovaa ajoa kestävänä autona.

      • Anonyymi

        Trafin ensirekisteröintitilasto on melkoista Toyotan juhlaa ihan isolla Jiillä ja katsastustilasto antaa vielä suitsutusta lisää. Oliko jo peräti viisi Toyotaa top kympissä kun kansa on päättänyt merkkinsä.


    • Anonyymi

      Miksi lehdet eivät kirjoita katgsastustilastosta? Tilasto oli kolme viikkoa myöhässä normaalista aikataulusta. Miksiköhän?

      • Anonyymi

        Todellakin, missä lehtien tekstit viipyvät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin, missä lehtien tekstit viipyvät?

        Ei televisiokaan enää ole julkaissut eniten myytyä merkkiä tai mallia niin kuin jonkun konsernimerkin tai mallin ollessa kärjessä. Uutisointi on kuin vanhassa neukkulassa.


    • Anonyymi

      Katsastus ei kerro autojen vioista mitään. Ainoastaan jos samassa automallissa on sama ongelma lähes jokaisessa yksilössä.
      Muuten katsastus ei kerro sitä kuinka paljon autoja on korjattu katsastusten välissä ja ennen katsastusta. Lähinnä se kertoo millä merkillä ajavat kunnioittavat ja pelkäävät katsastusta ja jos auto ei menekään läpi ja silloin vaaria vituttaa.

      • Anonyymi

        Kyllä se pistää vtuttamaan kun auto hylätään katsastuksessa ja se pitää viedä vikakoodien lukuun ja teettää monen tonnin remontit mitä Toyotassa ei tarvi tehdä.
        Nyt kyl itkettää!


      • Anonyymi

        Sulla on upeat oljenkorret, minäkin tein volsuun aina katsastushuollon ja joskus isompaakin kunnostusta ennen syyniä. Jousia ja palloniveliä vaihdettiin ja jarruremppaa tehtiin aika usein. Joka vuosi yleensä jotain remppaa. Päästöistä kuitenkin meni aina läpi vaikka öljyä kului tuskallisen paljon. Kymmenisen tuhatta kilometriä tuli vuodessa mittariin ja uudet öljyt moottoriin joka vuosi ja suodattimet. Lisäämiseen vuodessa ei kaksi pänikkää riittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on upeat oljenkorret, minäkin tein volsuun aina katsastushuollon ja joskus isompaakin kunnostusta ennen syyniä. Jousia ja palloniveliä vaihdettiin ja jarruremppaa tehtiin aika usein. Joka vuosi yleensä jotain remppaa. Päästöistä kuitenkin meni aina läpi vaikka öljyä kului tuskallisen paljon. Kymmenisen tuhatta kilometriä tuli vuodessa mittariin ja uudet öljyt moottoriin joka vuosi ja suodattimet. Lisäämiseen vuodessa ei kaksi pänikkää riittänyt.

        Vähällä pääsit. Jotkut ovat joutuneet mäntien vaihtoonkin, 4800€.


      • Anonyymi

        Vain mielikuvitus voi tuottaa tuollaisia selityksiä katsastuksen merkityksestä.


    • Anonyymi

      Pitääkö siis ostaakin Honda? Meinaan vaan että nehän ovat myös autoina aika sporttisia ja edistyksellisiä.

    • Anonyymi

      Mitä kokemusta ja tilastotietoa Seateista? Itsellä tuo malli kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Samat pahat viat kuin vaggineissa yleisesti, älä sekaannu.


    • Anonyymi

      IltaSanomat tänään 15.3 kertoo että Toyota oli viidellä eri automallillaan Suomen luotettavin automerkki 10v sarjassa.

      Taas kerran vahva näyttö siitä kuka osaa tehdä autoja. Ei mitään kuttaperkka virityksiä vaan oikeita kestäviä autoja.

      Toyota on kaikkien vuosien ykkönen. Ei ainoastaan 10 vuotiaiden sarjassa.

      • Anonyymi

        Toyota erottuu papanoista ja akanoista.


      • Anonyymi

        Miksi muut lehdet eivät tänä vuonna kirjoita mitään katsastustilastosta. Onko Toyota niin ylivoimainen että jätetään kirjoittamatta. Myös ensirekisteröintitilastoista kirjoittaminen on lopetettu Toyotan täydellisen ylivoiman vuoksi.

        Joku korkeintaan kirjoittaa perunannostokoneiden rekisteröinneistä eittei tarvitse Toyotaa mainita.


    • Anonyymi

      Onhan se uskomatonta, että kun kyseessä on kymmenvuotiaat autot ja autojen määrä suuri niin tulos on näin upea:

      "Viime vuonna näitä vuoden 2011-mallisia Corollia kävi katsastuksessa 1200 kappaletta, ja hylkäysprosentti jäi pieneksi. Vain seitsemän autoa sadasta ei läpäissyt katsastusta."

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c53cb619-b687-4266-9e5a-cc3543fc6f34

    • Anonyymi

      Niin mutku Toyotan katsastustilastot...

    • Anonyymi

      Minä suomalaisena ja euroopan unionin jäsenenä halveksin teitä Aasian talouden tukijoita.

      • Anonyymi

        Japanilaiset autot valmistetaan Euroopassa. Saksalaiset Etelä-Amerikassa.


    • Anonyymi

      Tilasto tutkimus emävale.

      Älkää uskoko kaikkea mitä eteen tuodaan!

    • Anonyymi

      Upea aloitusteksti. Noin se asia juuri on.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe