Sisuste Peltoniemi. Onko kukaan saanut sieltä mitään?

Anonyymi

Olen jo lähes vuoden odotellut tilaamaani sänkyä sieltä. Ennakkomaksu piti maksaa. Eivät vastaile sähköposteihin ja poistavat FB-sivuilta kyselyt ja kommentit, jotka eivät ole ”heille mieluisia”. Sittemmin luin käyttäjäkommentteja netistä ja huomasin, että moni muu kokenut samaa. Heillä tuntuu olevan joka ikinen päivä joku erikoistarjous, joka on voimassa ”vain tänään”. Myyvät jatkuvasti varastojaan tyhjiksi, mutta minä yhä odottelen omaa sänkyäni.
Kysynkin, onko kukaan muu saanut sieltä sänkyjä. Ja kuinka kauan täytyi odottaa? Epäilen, että olen menettänyt rahat huijaukseen….

376

31441

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Oletko saanut joskus lopputilin sieltä kun jatkuvasti yrität mustata firmaa joka on hyvä? Onneksi jutut on liian paksuja niin että yrityksesi menee ketuille.

      • Anonyymi

        En ole minäkään saanut sänkyä joka piti tulla toukokuussa 2022. Eikä vastata kyselyihin milloin voisin sänkyni saada. Eli ei kovin hyvä firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole minäkään saanut sänkyä joka piti tulla toukokuussa 2022. Eikä vastata kyselyihin milloin voisin sänkyni saada. Eli ei kovin hyvä firma.

        Sama juttu, tilasin sängyn 15.12.21, eikä vieläkään mitään tietoa sängyn saamisesta.
        Alkaa haiskahtaa ja pahasti😤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu, tilasin sängyn 15.12.21, eikä vieläkään mitään tietoa sängyn saamisesta.
        Alkaa haiskahtaa ja pahasti😤

        Olin tilannut tammikuussa, mutta olin sopinut etten ala maksamaan ennen kuin olen saanut kotiin sängyn. Sänkyä ei alkanut kuulua sovitusti, niin ilmoitin monta kertaa, että haluan perua kaupan. Ei ole vastattu niihin mitään.Minä olen purkanut rahoituksen kanssa sopimuksen. Laitoin sähköpostin etten ota vastaan sänkyä, jos lähettää niin lähetän maitojunassa takaisin heidän laskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole minäkään saanut sänkyä joka piti tulla toukokuussa 2022. Eikä vastata kyselyihin milloin voisin sänkyni saada. Eli ei kovin hyvä firma.

        Ihan sama juttu minulla. Sänky piti myös tulla toukokuussa 2022.
        Viesteihin eikä puheluihin ei vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin tilannut tammikuussa, mutta olin sopinut etten ala maksamaan ennen kuin olen saanut kotiin sängyn. Sänkyä ei alkanut kuulua sovitusti, niin ilmoitin monta kertaa, että haluan perua kaupan. Ei ole vastattu niihin mitään.Minä olen purkanut rahoituksen kanssa sopimuksen. Laitoin sähköpostin etten ota vastaan sänkyä, jos lähettää niin lähetän maitojunassa takaisin heidän laskuun.

        Tilasin myös 14.12.2021. Piti tulla helmikuussa... Eipä ole näkynyt. Taitaa kaikki aika mennä valheellistn mainosten suunnitteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama juttu minulla. Sänky piti myös tulla toukokuussa 2022.
        Viesteihin eikä puheluihin ei vastata.

        Samoin maksoin sängyn heti kun tilasin huhtikuussa. Piti tulla toukokuussa, vielä odottelen. Yritin perua kaupan, sanottiin, että ei onnistu. Voisin saada sängyn elokuun loppuun mennessä. Odottelen....


      • Anonyymi

        Minäkin odottanut sänkyä nyt 11kk, ja mihinkään yhteyden ottoon ei enään vastata joten minäkin ilmeisesti kyseisestä firmasta olen potkut saanut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu, tilasin sängyn 15.12.21, eikä vieläkään mitään tietoa sängyn saamisesta.
        Alkaa haiskahtaa ja pahasti😤

        Me tilattiin myös joulukuussa 2021 ja sängyn piti tulla huhtikuussa 2022. Sitten siirtyi että kesäkuussa. Eipä ole kuulunut ja mitään varmuutta ei ole, et tuleeko koskaan.


      • Anonyymi

        Juuri näin, sänkyä odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin maksoin sängyn heti kun tilasin huhtikuussa. Piti tulla toukokuussa, vielä odottelen. Yritin perua kaupan, sanottiin, että ei onnistu. Voisin saada sängyn elokuun loppuun mennessä. Odottelen....

        Tilasimme 18.2.22, vielä ei näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole minäkään saanut sänkyä joka piti tulla toukokuussa 2022. Eikä vastata kyselyihin milloin voisin sänkyni saada. Eli ei kovin hyvä firma.

        Tilasin 13.12.2021 eikä vieläkään ole tullut!!! Haloo!!
        Odoteltu 8,5 kuukautta. Milloin ei saada osia ja sängyt piti valmistaa Suomessa ja nyt puheluiden mukaan valmistetaan Ruotsissa??
        Milloin mikäkin komponentti on tilauksessa??
        Luulen ettei koko sängyä tule koskaan! Minulle on vastattu ja soitettu myös tännepäin. Koskaan vaan ei tuote ole ollut kuormassa? Aika outoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu, tilasin sängyn 15.12.21, eikä vieläkään mitään tietoa sängyn saamisesta.
        Alkaa haiskahtaa ja pahasti😤

        Joulukuun kauppa oli meillä kanssa.Sänkymme perillä elokuun lopussa.


      • Anonyymi

        Itse olen yrittänyt noin 14kk saada rahoja (maksettuja erämaksuja) takaisin, häätyy poliisia vaivata ei ole muuta vaihtoehtoa enään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen yrittänyt noin 14kk saada rahoja (maksettuja erämaksuja) takaisin, häätyy poliisia vaivata ei ole muuta vaihtoehtoa enään

        Jos olet maksanut esim. Resurs bankin kautta osamaksulla on osamaksusopimus mahdollista purkaa.
        Tee ensin kirjallinen reklamaatio josssa vaadit kaupan purkua (ei tilauksen perumista) ja ota sen jälkeen yhteyttä rahoituslaitokseen.
        Rahoitussopimus pystytään purkamaan ja osamalsuerät päättyvät siihen ja jo maksetut erät saa takaisin.
        Kauppa ei tällä vielä ole purettu joten teoriassa voisi olla niin että joskus sängyn saisit mutt silloinhan sen voi maksaakin jos tuote toimitetaan.
        Ja jos myöhästyminen on merkittävä ei tuotetta enää ole pakko ottaa vastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet maksanut esim. Resurs bankin kautta osamaksulla on osamaksusopimus mahdollista purkaa.
        Tee ensin kirjallinen reklamaatio josssa vaadit kaupan purkua (ei tilauksen perumista) ja ota sen jälkeen yhteyttä rahoituslaitokseen.
        Rahoitussopimus pystytään purkamaan ja osamalsuerät päättyvät siihen ja jo maksetut erät saa takaisin.
        Kauppa ei tällä vielä ole purettu joten teoriassa voisi olla niin että joskus sängyn saisit mutt silloinhan sen voi maksaakin jos tuote toimitetaan.
        Ja jos myöhästyminen on merkittävä ei tuotetta enää ole pakko ottaa vastaan

        Lähetä sama reklamaatio Peltoniemelle kanssa. Anna vastausaikaa viikko ja vaadi rahat takaisin Resurs Bankilta. Muista vielä kirjottaa reklamaatioviestissä, että kauppa purkautuu xx.xx päivämäärään mennessä mikäli sänkyä ei ole toimitettu.

        Tämän jälkeen Peltoniemelle ei tarvitse sängystä mitään enää maksaa, vaikka yrittäisi toimittaa yms. Kauppa on purettu kuluttajasuojan ohjeiden ja Suomen lain mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetä sama reklamaatio Peltoniemelle kanssa. Anna vastausaikaa viikko ja vaadi rahat takaisin Resurs Bankilta. Muista vielä kirjottaa reklamaatioviestissä, että kauppa purkautuu xx.xx päivämäärään mennessä mikäli sänkyä ei ole toimitettu.

        Tämän jälkeen Peltoniemelle ei tarvitse sängystä mitään enää maksaa, vaikka yrittäisi toimittaa yms. Kauppa on purettu kuluttajasuojan ohjeiden ja Suomen lain mukaisesti.

        Ei kyllä ollut lain mukainen ohje tässä
        Kysykää kkv apuja niin menee oikein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä ollut lain mukainen ohje tässä
        Kysykää kkv apuja niin menee oikein

        No nämä ohjeet kvv:stä sain 13kk sängyn odottamisen jälkeen ja rahani takaisin. Ei ole sisustus peltoniemestä 4kk kaupan purun jälkeen mitään kuulunut.

        = sänkyä ei ilmeisesti ollut aikomustakaan toimittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nämä ohjeet kvv:stä sain 13kk sängyn odottamisen jälkeen ja rahani takaisin. Ei ole sisustus peltoniemestä 4kk kaupan purun jälkeen mitään kuulunut.

        = sänkyä ei ilmeisesti ollut aikomustakaan toimittaa.

        Meille toimitettiin nyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasin 13.12.2021 eikä vieläkään ole tullut!!! Haloo!!
        Odoteltu 8,5 kuukautta. Milloin ei saada osia ja sängyt piti valmistaa Suomessa ja nyt puheluiden mukaan valmistetaan Ruotsissa??
        Milloin mikäkin komponentti on tilauksessa??
        Luulen ettei koko sängyä tule koskaan! Minulle on vastattu ja soitettu myös tännepäin. Koskaan vaan ei tuote ole ollut kuormassa? Aika outoa!

        -sänky valmistetaan virossa
        -100% luonnonkumia ei ole olemassa
        -komponenttii pulaa ei ole ollut tällä tehtaalla koko pandemian aikana
        -sängyt tulevat Kamjon tehtaalta(tad logistics)
        -tilauksesta sängyn saa 3-4 viikkoa
        -sänky on kyllä huippulaatuinen
        Ja vinkkinä lopuksi näitä sänkyjä saa muultakin jälleenmyyjältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -sänky valmistetaan virossa
        -100% luonnonkumia ei ole olemassa
        -komponenttii pulaa ei ole ollut tällä tehtaalla koko pandemian aikana
        -sängyt tulevat Kamjon tehtaalta(tad logistics)
        -tilauksesta sängyn saa 3-4 viikkoa
        -sänky on kyllä huippulaatuinen
        Ja vinkkinä lopuksi näitä sänkyjä saa muultakin jälleenmyyjältä.

        Juuri näin. Itse ostin kilpailijalta saman sängyn. Toimituksessa meni 3.5vk.

        Samaa vita talalayaa käytetty, vaikka Peltoniemillä puheittensa mukaan yksinoikeus.

        Sänky on tismalleen sama. kuvasimme Flamingossa sängyn mallikappaleen, kun kävimme huijattavana. Helppo vertailla.


      • Anonyymi

        Katso vähän muitakin kommentteja ennen kuin menet tommosta pistää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin tilannut tammikuussa, mutta olin sopinut etten ala maksamaan ennen kuin olen saanut kotiin sängyn. Sänkyä ei alkanut kuulua sovitusti, niin ilmoitin monta kertaa, että haluan perua kaupan. Ei ole vastattu niihin mitään.Minä olen purkanut rahoituksen kanssa sopimuksen. Laitoin sähköpostin etten ota vastaan sänkyä, jos lähettää niin lähetän maitojunassa takaisin heidän laskuun.

        Minä en saa edes peruuttua rahoitusta resurs pankin kanssa ,väittävät vain että pitää saada yhteys ensin peltoniemelle ,ja nehän ei vastaa mihinkään viestiin eikä soittoon . Ihmejuttu tämän pankin kanssa kun sopimuksessa sanotaan että kaupan purku on nimenomaan ostajan ja myyjän välinen asia.


    • Anonyymi

      hmm...ainakin tuo firma näyttää hieman epäluotettavalta ihan ensi-silmäykselä... tässä tapauksessa pitäis vaan pyytää jo asiantuntijan apua

      • Anonyymi

        Kommenttisi aika töykeä, ottaen huomioon ketjun kommentit.


      • Anonyymi

        Onko Kallentalo käyny. Oletko vielä rahaton.


    • Anonyymi

      Hei aloittaja,

      Kuulostaa jotenkin oudolle tarinasi. Mutta vastaan kuitenkin, kun tämä osui silmiini.

      Etsin pitkään hyvää kohtuuhintaista sänkyä. Ja nyt tarkoitan jotakin Ikean ja kalliimpien välimaastosta. Päädyin ostamaan heiltä Freya Beds malliston nimisen moottorillisen sängyn. Syyksi valikoitui hinta ja materiaalien taso. Meillä on allergioita ja mikä tahansa ei olisi kelvannut. No, siihen toimitukseen tuli kyllä viivettä (2kk). Mutta sänky toimitettiin ja se on ollut kyllä joka euron arvoinen. Ostamme ensi kesäksi mökille nämä saman merkin sängyt ja aivan varmasti kyttäämme "vain tänään tarjouksia". Minun puolesta saa tulla vaikka joka päivä uusi! On varaa valita.

      Olen törmännyt toisinaan näihin erittäin ikäviin kommentteihin. Ja tuntuu että osa kirjoittaa ilkeyttään, osalla toki todellinen pitkä viive tai huono yhteydenpidon kokemus. Kyllähän se harmittaa. Mutta uskon että ne hyvät jää kirjoittamatta. Siksipä tässä ainakin yksi sellainen. Kannattaa myös muistaa, että nämä viiveet ovat ko. alalla enemmän sääntö kuin poikkeus. Itse sain siitä muistutuksen kun tilasin muuta kodintavaraa kilpailevasta liikkeestä. Ja tällä hetkellä pandemian jälkimainingit ja sota. Isojakin asioita taustalla. Perheyrityksille tsemppiä!

      Aurinkoa kevääseen!

      -Tuuli

      • Anonyymi

        Siihen on omat syynsä miksi jatkuvat alennukset on kielletty. Niillä ei myydä mitään halvemmalla kuin muuten myytäisiin vaan tarkoitus on antaa kuva sellaisesta. Mikään yritys ei voi pitää jatkuvia alennuksia vaan ne alennushinnat on niitä hintoja millä muutenkin myytäisiin, ehkä jopa korkeampi.


      • Anonyymi

        Ainoa uhri on näiden viestiesi lukija. Turhaa aikaa viet! Ei mitään omaa kokemustasi ja kerrot meidän jo sängyn ostaneiden olevan höynäytettyjä hölmöjä? Alennuslappu ei kai ole ainoa asia jota kannattaa katsoa? Minä katsoin mitä muualta saisin pyydettyyn hintaan. Sillä perusteella tämä tarjous oli tarpeeseeni ylivoimaisesti paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa uhri on näiden viestiesi lukija. Turhaa aikaa viet! Ei mitään omaa kokemustasi ja kerrot meidän jo sängyn ostaneiden olevan höynäytettyjä hölmöjä? Alennuslappu ei kai ole ainoa asia jota kannattaa katsoa? Minä katsoin mitä muualta saisin pyydettyyn hintaan. Sillä perusteella tämä tarjous oli tarpeeseeni ylivoimaisesti paras.

        Tämä oli ensimmäinen mielipide jossa lainvastaista markkinointia ja asiakkaiden huijaamista puolustellaan. Mutta sopii liikkeen viestinnän linjaan


      • Anonyymi

        Viiveet alalla ei ole ennemminkin sääntö … kyllä viiveet on poikkeus. Jokainen toimija tietää mitä myydään ja tietää varastosaldon. Vain eri tavoilla ongelmallinen ja vilunki toimija saa paljon reklamaatioita jolloin viiveet on sääntö - täysin omista toimintatavoista johtuen. Kaikille sattuu joskus joku määrä ja prosentti vahinkoja ym. mutta määrällisesti se on normaalisti hyvin vähäistä. Asiakkaan odotukset petetään kun luvataan epäeettisesti sellaista mitä lupausta ei pystytä pitämään. Kun tavaraa ei ole varastossa jne. Vilunki Villet ei välitä rehtiydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiveet alalla ei ole ennemminkin sääntö … kyllä viiveet on poikkeus. Jokainen toimija tietää mitä myydään ja tietää varastosaldon. Vain eri tavoilla ongelmallinen ja vilunki toimija saa paljon reklamaatioita jolloin viiveet on sääntö - täysin omista toimintatavoista johtuen. Kaikille sattuu joskus joku määrä ja prosentti vahinkoja ym. mutta määrällisesti se on normaalisti hyvin vähäistä. Asiakkaan odotukset petetään kun luvataan epäeettisesti sellaista mitä lupausta ei pystytä pitämään. Kun tavaraa ei ole varastossa jne. Vilunki Villet ei välitä rehtiydestä.

        Alkuperäisiin aikatauluihin petyin kyllä, sillä sängyn tulossa kestikin paljon odotettua kauemmin. Mutta arvostan myös sitä, että osattiin pyytää anteeksi ja myöntää, että heidän päässä ongelmaa. Näin ainakin omalla kohdallani. Itse markkinoinnin ammattilaisena ymmärrän pointtisi osittain, mutta mielestäni mainonta on myös kuluttajan vastuulla ymmärtää ja tulkita. Arvioida mitä rahalla saa ja mitä on valmis maksamaan? Itse sänky on ollut erinomainen. Joten ostopäätös ei kaduta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiveet alalla ei ole ennemminkin sääntö … kyllä viiveet on poikkeus. Jokainen toimija tietää mitä myydään ja tietää varastosaldon. Vain eri tavoilla ongelmallinen ja vilunki toimija saa paljon reklamaatioita jolloin viiveet on sääntö - täysin omista toimintatavoista johtuen. Kaikille sattuu joskus joku määrä ja prosentti vahinkoja ym. mutta määrällisesti se on normaalisti hyvin vähäistä. Asiakkaan odotukset petetään kun luvataan epäeettisesti sellaista mitä lupausta ei pystytä pitämään. Kun tavaraa ei ole varastossa jne. Vilunki Villet ei välitä rehtiydestä.

        Oletko sinä alalla? Mahdollisesti huokekalukauppias itsekin. Kun tunnet ko. alan viiveet näin tarkoin. Saanen silti olla eri mieltä kanssasi.

        Oman kokemukseni mukaan, lähivuosina ostetut huonekalut ovat tulleet melko pitkillä toimitusajoilla - myös varastotuotteet. Varastothan eivät kaikki välttämättä ole edes Suomessa. Jokainen on myös voinut lukea maailman tilanteesta, konttien ruuhkista yms. Varmasti moni asia vaikuttaa. On hankittu muualta sohvaa, ruokailuryhmää ja viimeisimmäksi Peltoniemeltä tämä sänky.


      • Anonyymi

        Laatutasoon kannattaa tutustua paremmin, itse olen kuluttajana vaativa, asioita tutkiva. Silti valitsin Freyan sängyn, ja nimenomaan Vita Talalayn luonnon materiaalilla. Sänky on ollut tähän mennessä paras nukkua, joka minulla on ollut. Mainitsemasi alhainen laatutaso ei pidä paikkaansa, ei ainakaan omassa sängyssäni.


      • Anonyymi

        Olen tilannut sängyn marraskuun puolivälissä eikä vain kuulu,ei osata sanoa milloin mahdollisesti tulee. Ymmärrän pienen viivästymisen mutta nyt kuppi nurin, kauppa menee purkuun ja en suosittele tätä liikettä kenellekään. Saako näin edes toimia,rummutetaan joka päivä uusista sängyistä ja vanhat tilaajat odottaa jo ostamiaan sänkyjä. Menee kyllä selvitykseen. VIELÄ KERRAN EI!!

        TERVEISIN
        Niin kyllästynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tilannut sängyn marraskuun puolivälissä eikä vain kuulu,ei osata sanoa milloin mahdollisesti tulee. Ymmärrän pienen viivästymisen mutta nyt kuppi nurin, kauppa menee purkuun ja en suosittele tätä liikettä kenellekään. Saako näin edes toimia,rummutetaan joka päivä uusista sängyistä ja vanhat tilaajat odottaa jo ostamiaan sänkyjä. Menee kyllä selvitykseen. VIELÄ KERRAN EI!!

        TERVEISIN
        Niin kyllästynyt

        No ei yritys varmasti myyntiä ja markkinointia lopeta, vaikka osa tavaroista olisikin myöhässä. Muuten olisi aika lyhyt ura =D
        ja jäisi ehkä saamatta vanhatkin tilaukset?! Mulle sängyn toimitus sovittu nyt tälle kuulle eikä mennyt kuppi nurin. Toistaiseksi! Hinta on sen verran kohdillaan että itse siedän vähän pitkäksi venähtäneen toimituksen. Mutta jokainen tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa uhri on näiden viestiesi lukija. Turhaa aikaa viet! Ei mitään omaa kokemustasi ja kerrot meidän jo sängyn ostaneiden olevan höynäytettyjä hölmöjä? Alennuslappu ei kai ole ainoa asia jota kannattaa katsoa? Minä katsoin mitä muualta saisin pyydettyyn hintaan. Sillä perusteella tämä tarjous oli tarpeeseeni ylivoimaisesti paras.

        Varsinkin, jos saisi ostamansa tuotteen joskus..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tilannut sängyn marraskuun puolivälissä eikä vain kuulu,ei osata sanoa milloin mahdollisesti tulee. Ymmärrän pienen viivästymisen mutta nyt kuppi nurin, kauppa menee purkuun ja en suosittele tätä liikettä kenellekään. Saako näin edes toimia,rummutetaan joka päivä uusista sängyistä ja vanhat tilaajat odottaa jo ostamiaan sänkyjä. Menee kyllä selvitykseen. VIELÄ KERRAN EI!!

        TERVEISIN
        Niin kyllästynyt

        MInä tilasin myös sängyn marraskuun 11.pvä 1921 ja hölmö maksoinkin sen heti, enkä ole sänkyä vielä saanut. Ensin luvattiin, että tulisi joskus tammikuussa. Ei kuulunut. Sitten olen soittanut sinne kaksi kertaa ja ensimmäisellä soitolla maaliskuussa kertoivat että on siirretty viimeistelyn puolelle. Toisella kertaa toukokuussa, eivät vieläkään osanneet sanoa, milloin saan sängyn. Mutta vakuuttivat, että sängyn tulet saamaan. Nyt tuntuu, että riittää. Pitää ottaa kuluttajansuojaan yhteyttä ja pyytää rahoja takaisin.

        terv. TÄÄLLÄ TOINEN KYLLÄSTYNYT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tilannut sängyn marraskuun puolivälissä eikä vain kuulu,ei osata sanoa milloin mahdollisesti tulee. Ymmärrän pienen viivästymisen mutta nyt kuppi nurin, kauppa menee purkuun ja en suosittele tätä liikettä kenellekään. Saako näin edes toimia,rummutetaan joka päivä uusista sängyistä ja vanhat tilaajat odottaa jo ostamiaan sänkyjä. Menee kyllä selvitykseen. VIELÄ KERRAN EI!!

        TERVEISIN
        Niin kyllästynyt

        Yhdyn 👍iso EI


      • Anonyymi

        Et tule saamaan sänkyä.

        Me tilasimme syyskuussa ja kesäkuussa purimme kaupan. Onneksi oli luottokortilla maksettu, niin rahat sai takaisin..


      • Anonyymi

        Tänään sain tietoa asian tiimoilta tilaukseen. Aspa auki vihdoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatutasoon kannattaa tutustua paremmin, itse olen kuluttajana vaativa, asioita tutkiva. Silti valitsin Freyan sängyn, ja nimenomaan Vita Talalayn luonnon materiaalilla. Sänky on ollut tähän mennessä paras nukkua, joka minulla on ollut. Mainitsemasi alhainen laatutaso ei pidä paikkaansa, ei ainakaan omassa sängyssäni.

        Kauanko sinulla on ollut Freyan sänky nyt käytössä? Oletko havainnut mitään kulumisen merkkejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko sinulla on ollut Freyan sänky nyt käytössä? Oletko havainnut mitään kulumisen merkkejä?

        Freya sänkymerkkiä ei ole edes olemassa.

        Sängyt tulevat ihan samoilla tehtailta, kuin muidenkin toimijoiden sängyt.

        Vita talalaykaan ei ole Peltoniemen keksintö.


      • Anonyymi

        Kohtalotovereille tietoa. Sänky on saapunut.


      • Anonyymi

        **joulukuussa -21 tilattii **
        Sänky saatii 09/21. on hemmetin hyvälaatunen pakko myöntää! meillä paksuin patja ja hardina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        **joulukuussa -21 tilattii **
        Sänky saatii 09/21. on hemmetin hyvälaatunen pakko myöntää! meillä paksuin patja ja hardina

        09/22 korjaus
        👆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInä tilasin myös sängyn marraskuun 11.pvä 1921 ja hölmö maksoinkin sen heti, enkä ole sänkyä vielä saanut. Ensin luvattiin, että tulisi joskus tammikuussa. Ei kuulunut. Sitten olen soittanut sinne kaksi kertaa ja ensimmäisellä soitolla maaliskuussa kertoivat että on siirretty viimeistelyn puolelle. Toisella kertaa toukokuussa, eivät vieläkään osanneet sanoa, milloin saan sängyn. Mutta vakuuttivat, että sängyn tulet saamaan. Nyt tuntuu, että riittää. Pitää ottaa kuluttajansuojaan yhteyttä ja pyytää rahoja takaisin.

        terv. TÄÄLLÄ TOINEN KYLLÄSTYNYT

        Joo, kyllä toi yli sadan vuoden odotus on jo kohtuuton.


      • Anonyymi

        Juu Tuuli varmaan ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInä tilasin myös sängyn marraskuun 11.pvä 1921 ja hölmö maksoinkin sen heti, enkä ole sänkyä vielä saanut. Ensin luvattiin, että tulisi joskus tammikuussa. Ei kuulunut. Sitten olen soittanut sinne kaksi kertaa ja ensimmäisellä soitolla maaliskuussa kertoivat että on siirretty viimeistelyn puolelle. Toisella kertaa toukokuussa, eivät vieläkään osanneet sanoa, milloin saan sängyn. Mutta vakuuttivat, että sängyn tulet saamaan. Nyt tuntuu, että riittää. Pitää ottaa kuluttajansuojaan yhteyttä ja pyytää rahoja takaisin.

        terv. TÄÄLLÄ TOINEN KYLLÄSTYNYT

        terv. Sänky on toimitettu


    • Anonyymi

      Voipi olla parempi viedä rahat johonkin oikeaan sänkykauppaan. Enkä tarkoita Unikulmaa. Freyan hintaisia sänkyjä ei UK taida edes saada. Peltoniemellä on ollut kivinen tie ja vaikka siellä bisnes tällä hetkellä pyörii, on melkoinen riski tilata mitään ennakkomaksulla. Eri asia jos saat sängyn heti mukaasi. Laadusta, en osaa sanoa kun en ole heidän sängyillään koskaan nukkunut.

      • Anonyymi

        Moikka sulle!

        Sen verran nyt laitan omaa kokemuspohjaani tännekin, jos tämä olisi avuksi. Olin hiukan skeptinen sängyn valinnassa, koska en tuntenut merkkiä ennestään. Sain kuitenkin hyvät vaihtoehdot ja esittelyn useammasta hintaluokasta. Lopulta valitsin tämän Freya Beds -merkin sängyn. Materiaaliksi valikoitui laadukkaimman pään vaihtoehto (luonnonmateriaali). Hintakin oli korkeampi, mutta silti vielä kohtuullinen. Ei nämä minusta mitään halvimpia sänkyjä ole.

        Nyt sitten asiaan! Eli laatuun. Sänky on ollut tosi hyvä alkuharjoittelun jälkeen. Napakka ja ei allergioita. Vieraat kun nukkuivat meillä tuli heiltä kehut sängystä. Joten se mitä tähän rahaan sain, olen tyytyväinen. Katsotaan sitten pidemmän käytön jälkeen, miten sänky kestää aikaa ja remuamista. Lupaava alku kuitenkin!

        Ja tämä ei ole maksettu mainos. Lupasin jo sänkyä ostaessani antaa ruusuja tai risuja. Sitä palautetta kun pyydettiin. Laitan julkiseen jakoon siis! 🌹Itse myös luen usein näitä muiden "kokemuksia" ennen ostopäätöstä. Ja tuntuu olevan risuja täynnä.


      • Anonyymi

        Itse ostan lähes kaiken rahoituksella (Mastercard, Visa), koska näissä on usein valmis ostoturva. En siis näe riskiä maksaa tuotetta etukäteen - ja enhän voi odottaa, että minulle valmistetaan sänky, sohva tms. toiveiden mukaan. Ja maksan kun jaksan? Ei sitä kyllä heti mukaan silloin saa. Kyllä se niin on, että ostopäätös on yhtä kuin maksu. Maksutapa kannattaa valita fiksusti.

        Mielestäni kodin tavarat, etenkin isot hankinnat ovat usein pitkään pohdittuja ja itselläni ainakin oli sänky valmiiksi - joten suurta vahinkoa en kokenut, muuten kuin henkisesti, että sain sängyn myöhemmin kuin alkuperäinen aikataulu. Joten en kuulunut täällä sivuilla asiasta meuhkaaviin. Toki hekin saavat ymmärrykseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka sulle!

        Sen verran nyt laitan omaa kokemuspohjaani tännekin, jos tämä olisi avuksi. Olin hiukan skeptinen sängyn valinnassa, koska en tuntenut merkkiä ennestään. Sain kuitenkin hyvät vaihtoehdot ja esittelyn useammasta hintaluokasta. Lopulta valitsin tämän Freya Beds -merkin sängyn. Materiaaliksi valikoitui laadukkaimman pään vaihtoehto (luonnonmateriaali). Hintakin oli korkeampi, mutta silti vielä kohtuullinen. Ei nämä minusta mitään halvimpia sänkyjä ole.

        Nyt sitten asiaan! Eli laatuun. Sänky on ollut tosi hyvä alkuharjoittelun jälkeen. Napakka ja ei allergioita. Vieraat kun nukkuivat meillä tuli heiltä kehut sängystä. Joten se mitä tähän rahaan sain, olen tyytyväinen. Katsotaan sitten pidemmän käytön jälkeen, miten sänky kestää aikaa ja remuamista. Lupaava alku kuitenkin!

        Ja tämä ei ole maksettu mainos. Lupasin jo sänkyä ostaessani antaa ruusuja tai risuja. Sitä palautetta kun pyydettiin. Laitan julkiseen jakoon siis! 🌹Itse myös luen usein näitä muiden "kokemuksia" ennen ostopäätöstä. Ja tuntuu olevan risuja täynnä.

        🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
        Täältä myös!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ostan lähes kaiken rahoituksella (Mastercard, Visa), koska näissä on usein valmis ostoturva. En siis näe riskiä maksaa tuotetta etukäteen - ja enhän voi odottaa, että minulle valmistetaan sänky, sohva tms. toiveiden mukaan. Ja maksan kun jaksan? Ei sitä kyllä heti mukaan silloin saa. Kyllä se niin on, että ostopäätös on yhtä kuin maksu. Maksutapa kannattaa valita fiksusti.

        Mielestäni kodin tavarat, etenkin isot hankinnat ovat usein pitkään pohdittuja ja itselläni ainakin oli sänky valmiiksi - joten suurta vahinkoa en kokenut, muuten kuin henkisesti, että sain sängyn myöhemmin kuin alkuperäinen aikataulu. Joten en kuulunut täällä sivuilla asiasta meuhkaaviin. Toki hekin saavat ymmärrykseni.

        Sopii miettiä kuinkahan paljon yrityksellä menee aikaa ja resursseja selvittää näitä kaupan purkuja, kun ihmiset lietsovat toisiaan täällä, ettei sänkyjä tule? Myöhästyneet toimitukset ei ole toimittamatta jättäminen. Joka taas olisi kaupan purku ehdottomasti. Tänne sänky toimitettu! En perunut, vaan yksinkertaisesti odotin. Tunnen yrityksen pidemmältä ajalta ja tiesin, että sänkyni saan kyllä. Toivon kyllä, että selviävät näiden haasteidensa yli ja kehittävät toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopii miettiä kuinkahan paljon yrityksellä menee aikaa ja resursseja selvittää näitä kaupan purkuja, kun ihmiset lietsovat toisiaan täällä, ettei sänkyjä tule? Myöhästyneet toimitukset ei ole toimittamatta jättäminen. Joka taas olisi kaupan purku ehdottomasti. Tänne sänky toimitettu! En perunut, vaan yksinkertaisesti odotin. Tunnen yrityksen pidemmältä ajalta ja tiesin, että sänkyni saan kyllä. Toivon kyllä, että selviävät näiden haasteidensa yli ja kehittävät toimintaa.

        Kannattaisi harrastaa avoimempaa tiedottamista. Kyllä usko loppuu, kun kyselyihin ei vastata ja jos vastataan niin valehdellaan ja vakuutellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka sulle!

        Sen verran nyt laitan omaa kokemuspohjaani tännekin, jos tämä olisi avuksi. Olin hiukan skeptinen sängyn valinnassa, koska en tuntenut merkkiä ennestään. Sain kuitenkin hyvät vaihtoehdot ja esittelyn useammasta hintaluokasta. Lopulta valitsin tämän Freya Beds -merkin sängyn. Materiaaliksi valikoitui laadukkaimman pään vaihtoehto (luonnonmateriaali). Hintakin oli korkeampi, mutta silti vielä kohtuullinen. Ei nämä minusta mitään halvimpia sänkyjä ole.

        Nyt sitten asiaan! Eli laatuun. Sänky on ollut tosi hyvä alkuharjoittelun jälkeen. Napakka ja ei allergioita. Vieraat kun nukkuivat meillä tuli heiltä kehut sängystä. Joten se mitä tähän rahaan sain, olen tyytyväinen. Katsotaan sitten pidemmän käytön jälkeen, miten sänky kestää aikaa ja remuamista. Lupaava alku kuitenkin!

        Ja tämä ei ole maksettu mainos. Lupasin jo sänkyä ostaessani antaa ruusuja tai risuja. Sitä palautetta kun pyydettiin. Laitan julkiseen jakoon siis! 🌹Itse myös luen usein näitä muiden "kokemuksia" ennen ostopäätöstä. Ja tuntuu olevan risuja täynnä.

        Joo, ei ole maksettu mainos ei. Täyttä soopaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopii miettiä kuinkahan paljon yrityksellä menee aikaa ja resursseja selvittää näitä kaupan purkuja, kun ihmiset lietsovat toisiaan täällä, ettei sänkyjä tule? Myöhästyneet toimitukset ei ole toimittamatta jättäminen. Joka taas olisi kaupan purku ehdottomasti. Tänne sänky toimitettu! En perunut, vaan yksinkertaisesti odotin. Tunnen yrityksen pidemmältä ajalta ja tiesin, että sänkyni saan kyllä. Toivon kyllä, että selviävät näiden haasteidensa yli ja kehittävät toimintaa.

        Mä olen odottanut nyt 13 kuukautta, vielä ei näy....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moikka sulle!

        Sen verran nyt laitan omaa kokemuspohjaani tännekin, jos tämä olisi avuksi. Olin hiukan skeptinen sängyn valinnassa, koska en tuntenut merkkiä ennestään. Sain kuitenkin hyvät vaihtoehdot ja esittelyn useammasta hintaluokasta. Lopulta valitsin tämän Freya Beds -merkin sängyn. Materiaaliksi valikoitui laadukkaimman pään vaihtoehto (luonnonmateriaali). Hintakin oli korkeampi, mutta silti vielä kohtuullinen. Ei nämä minusta mitään halvimpia sänkyjä ole.

        Nyt sitten asiaan! Eli laatuun. Sänky on ollut tosi hyvä alkuharjoittelun jälkeen. Napakka ja ei allergioita. Vieraat kun nukkuivat meillä tuli heiltä kehut sängystä. Joten se mitä tähän rahaan sain, olen tyytyväinen. Katsotaan sitten pidemmän käytön jälkeen, miten sänky kestää aikaa ja remuamista. Lupaava alku kuitenkin!

        Ja tämä ei ole maksettu mainos. Lupasin jo sänkyä ostaessani antaa ruusuja tai risuja. Sitä palautetta kun pyydettiin. Laitan julkiseen jakoon siis! 🌹Itse myös luen usein näitä muiden "kokemuksia" ennen ostopäätöstä. Ja tuntuu olevan risuja täynnä.

        Kiinnostaa kauan meni kyn sänky tuli?


    • Anonyymi

      Terve aloittaja!

      Sai sovittu Flamingo'ssa, että ostan sänkyyn ja 8 vko toimitus ei maksanut penniäkään etukäteen nyt kohta saa nähdä, että tuleeko sänky tai ei mutta ei kovin luota siihen yritykseen näyttää oleva kunnon huijareita on tehty erilaista yrityksiä ja malli on kaikilla samanlainen yli 95% asiakasta näyttää olevat saanut huijata ja nyt käy kunnon taistelua rahan ja aikaan kanssa. Hetkellä en suosittele kenellekään ja pitäisi kirjoittaa vieläkin Flamingo omistajaan tai jollekin, että miten luvatan huijareita sellaiseen kauppakeskuksen vie mainetta alas!

    • Anonyymi

      Mulle sänky toimitettiin Peltoniemeltä heti. Valittiin yhessä läheltä varastosta löytyvä. Kun sänkyä ei ollut ennestään ku muutto omilleen!😅
      Budjettiki oli vähä pienempi mut löyty!
      5/5 palvelusta 👍👍

    • Anonyymi

      Tilasin sängyn 10.1.2022, maaliskuun lopussa piti sängyn tulla, vielä ei ole näkynyt. Useasti kysynyt tilannetta, ei osata sanoa, kuinka kauan kestää. Toivottavasti muilla on parempi kokemus firmasta.

      • Anonyymi

        On selvästi ollut alkuperäistä arviota pidemmät toimitusajat. Mutta voin kertoa sen, että oma sänkymme saapui kyllä lopulta perille. Heillä on selkeästi se tapa, että viiveestä huolimatta toimittavat sitten kyllä nopeasti, kun tavara saapuu heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvästi ollut alkuperäistä arviota pidemmät toimitusajat. Mutta voin kertoa sen, että oma sänkymme saapui kyllä lopulta perille. Heillä on selkeästi se tapa, että viiveestä huolimatta toimittavat sitten kyllä nopeasti, kun tavara saapuu heille.

        No miksei toimittais? Ei kai ne niitä pinoon jätä ittelleen? Ongelma on siinä et ne myy vaikkei tiä pystyykö toimittaan. Ei niillä mitään varastossa oo vaik mainokset sanoo.


    • Anonyymi

      Ollaan ostettu sänky 2021 joulukuussa ja vieläkään ei olla saatu sitä. Lupasivat että sänky tulee tammikuussa kun maksuerät alkavat juoksemaan. Tämä on siis perinteinen huijaus että asiakkaat maksavat toisten asiakkaiden tilauksia koska firmalla ei ole kassaa rahoittaa näitä sänkyjä. Asiakas saa ehkä sänkynsä sitten joskus kun on tarpeeksi odottanut ja valittanut. Tässä on myös iso riski että tuotetta ei saa koskaan. Ollaan soitettu asiakaspalveluun ja käyty liikkeessä. Sama vastaus aina. Sänky on juuri viimeistelyssä ja pitäis tulla lyhyen ajan sisällä. Sänkyä ei tietenkään tule koskaan. Sitten vedotaan aina koronan aiheuttamiin viivästyksiin ja ties mihin. Parasta tässä on että he kuitenkin mainostavat joka viikko Facebookissa että saivat juuri x kpl sänkyjä ja ne myydään nyt x hintaan. Jos yritys olisi tosiaan saanut näitä sänkyjä erän niin eikö heidän olisi ollut järkevää lähettää niitä asiakkaille jotka ovat jo ne ostaneet? Kuten moni on kertonut täällä niin heidän Facebook sivuille ei kannata kirjoittaa mitään palautetta tai negatiivista koska ne deletoidaan heti. Suosittelen kaikkia kuluttajia maksamaan tuotteen vasta sitten kun on saanut tuotteen tältä yritykseltä. Suosittelen olemaan yhteydessä kuluttaneuvontaan jos et ole saanut tuotettasi tältä yritykseltä. Itse aion olla yhteydessä myös rahoitusyhtiöön joka tarjoaa rahoituksen näihin tuotteisiin että tietävätkö he miten heidän yhteistyökumppani toimii. Aion myös olla yhteydessä mainonnan eettiseen neuvostoon ja kysyä heiltä onko tämän yrityksen mainonta hyvän tavan mukaista. Sen lisäksi aion olla yhteydessä kauppakeskukseen että tietävätkö he miten tämä vuokralainen toimii. En ole koskaan törmännyt tällaiseen yritykseen Suomessa.

      • Anonyymi

        Kirjoitat asioista faktoina, jotka tietäisit varmoiksi ja nämä eivät pidä paikkaansa. Muistathan myös kantaa vastuun omista sanoistasi. Tänne kirjoittaessa on hyvä tietää myös oma vastuu mm. yrityksen mainehaittaa koskevista asioista ja perättömien tietojen levittämisestä. Mikäli kaikki tämä perustuu sinun henkilökohtaisiin kokemuksiin, suosittelen selvittämään asiaa yksilötasolla.

        Olen tuntenut kyseisen yrityksen huomattavasti pidemmän ajan takaa ja tiedän varmana tietona, että moni asia viestissäsi on virheellistä tiedon levitystä. Toimitusajat ja ongelmat voivat olla tässä maailmantilanteessa oma lukunsa, mutta jokainen tuote heiltä on aina tullut. Mistään huijauksesta ei siis todellakaan ole kysymys. Ja tottakai yritys myy ja mainostaa tuotteita, vaikka osassa eriä olisikin viive. Paljon he toimittavat tavaraa myös täysin ajallaan ja se ei näy tänne. Nyt malttia ja pysytäänpä asiallisina täälläkin.


      • Anonyymi

        Kyllä asun nykyään Lahdessa. Ehkä tunnetaankin. Täytyy tulla Lammilla käymään, jos tämä on ainoa kehu. Sitten niitä tarvitaan lisää. Yritetään pitää mielessä, että oman kylän yritys, vaikka onkin ongelmia ilmassa. Silloin kun oli meidän ainoa huonekalukauppa, niin hyvin palveltiinkin. Meillä tyttö tarvitsisi uutta sänkyä ja saatiin se kotiin samalle viikolle.

        Hyvää kesää sinulle! Lammi on mainio paikka.❤️


      • Anonyymi

        Tilannepäivitys: Tilanne on edelleen sama. Sänkyä ei ole vieläkään toimitettu meille. Ostimme sängyn jo 8 kk sitten! On soitettu monta kertaa yritykseen ja lähetty sähköpostia. Eivät vastaa kummassakaan kanavassa. Parasta tässä on että meidän sänky on ollut viimeistelyvaiheessa jo maaliskuusta lähtien :) Kyllä kauan kestää viimeistellä! Samaan aikaan mainostavat tänään somessa että heille tuli erä sponsorisänkyjä. No jos kerta tuli niin yksi tänne kiitos. Kyllä heillä on meidän asiakastiedot niin tietää minne voi toimittaa valmiita sänkyjä :) Soitimme myös rahoitusyhtiöön ja he olivat järkyttyneitä siitä että emme olleet saaneet sänkyä vaikka osamaksut olivat jo rullanneet monta kuukautta. He katkaisivat meidän maksut ja lupasivat olla yhteydessä yritykseen. Suosittelen tätä kaikille jotka ovat ostaneet sängyn osamaksulla. Laitan jatkossa tänne viikottain tilannepäivitystä ja katsotaan tehdäänkö me maailman ennätys siinä kuinka kauan kestää saada ostettu sänky kotiin. Ensi viikkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilannepäivitys: Tilanne on edelleen sama. Sänkyä ei ole vieläkään toimitettu meille. Ostimme sängyn jo 8 kk sitten! On soitettu monta kertaa yritykseen ja lähetty sähköpostia. Eivät vastaa kummassakaan kanavassa. Parasta tässä on että meidän sänky on ollut viimeistelyvaiheessa jo maaliskuusta lähtien :) Kyllä kauan kestää viimeistellä! Samaan aikaan mainostavat tänään somessa että heille tuli erä sponsorisänkyjä. No jos kerta tuli niin yksi tänne kiitos. Kyllä heillä on meidän asiakastiedot niin tietää minne voi toimittaa valmiita sänkyjä :) Soitimme myös rahoitusyhtiöön ja he olivat järkyttyneitä siitä että emme olleet saaneet sänkyä vaikka osamaksut olivat jo rullanneet monta kuukautta. He katkaisivat meidän maksut ja lupasivat olla yhteydessä yritykseen. Suosittelen tätä kaikille jotka ovat ostaneet sängyn osamaksulla. Laitan jatkossa tänne viikottain tilannepäivitystä ja katsotaan tehdäänkö me maailman ennätys siinä kuinka kauan kestää saada ostettu sänky kotiin. Ensi viikkoon!

        Täällä 13 kk🤚


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilannepäivitys: Tilanne on edelleen sama. Sänkyä ei ole vieläkään toimitettu meille. Ostimme sängyn jo 8 kk sitten! On soitettu monta kertaa yritykseen ja lähetty sähköpostia. Eivät vastaa kummassakaan kanavassa. Parasta tässä on että meidän sänky on ollut viimeistelyvaiheessa jo maaliskuusta lähtien :) Kyllä kauan kestää viimeistellä! Samaan aikaan mainostavat tänään somessa että heille tuli erä sponsorisänkyjä. No jos kerta tuli niin yksi tänne kiitos. Kyllä heillä on meidän asiakastiedot niin tietää minne voi toimittaa valmiita sänkyjä :) Soitimme myös rahoitusyhtiöön ja he olivat järkyttyneitä siitä että emme olleet saaneet sänkyä vaikka osamaksut olivat jo rullanneet monta kuukautta. He katkaisivat meidän maksut ja lupasivat olla yhteydessä yritykseen. Suosittelen tätä kaikille jotka ovat ostaneet sängyn osamaksulla. Laitan jatkossa tänne viikottain tilannepäivitystä ja katsotaan tehdäänkö me maailman ennätys siinä kuinka kauan kestää saada ostettu sänky kotiin. Ensi viikkoon!

        Meille on käynyt sama juttu! Sänky ostettu 18.12.2021 eikä toimitusajasta tietoa. Resurs bankkin oltu yhteydessä! Ehäkä yritys kannattaisi kertoa ettei toimitus onnistu parissa kuukaudessa! Nyt mainostetaan vain että 9 kappaletta varastossa ja kaupassa vannotaan että sänky saapuu ennenkuin rahoja ruvetaan perimään. En jaksaisi enää odottaa! Kyllä tuntuu siltä että meitä on huijattu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä 13 kk🤚

        Samoin täällä odotettu yli vuosi. Auttaiskohan rikosilmoitus?


      • Anonyymi

        👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat asioista faktoina, jotka tietäisit varmoiksi ja nämä eivät pidä paikkaansa. Muistathan myös kantaa vastuun omista sanoistasi. Tänne kirjoittaessa on hyvä tietää myös oma vastuu mm. yrityksen mainehaittaa koskevista asioista ja perättömien tietojen levittämisestä. Mikäli kaikki tämä perustuu sinun henkilökohtaisiin kokemuksiin, suosittelen selvittämään asiaa yksilötasolla.

        Olen tuntenut kyseisen yrityksen huomattavasti pidemmän ajan takaa ja tiedän varmana tietona, että moni asia viestissäsi on virheellistä tiedon levitystä. Toimitusajat ja ongelmat voivat olla tässä maailmantilanteessa oma lukunsa, mutta jokainen tuote heiltä on aina tullut. Mistään huijauksesta ei siis todellakaan ole kysymys. Ja tottakai yritys myy ja mainostaa tuotteita, vaikka osassa eriä olisikin viive. Paljon he toimittavat tavaraa myös täysin ajallaan ja se ei näy tänne. Nyt malttia ja pysytäänpä asiallisina täälläkin.

        Ja Peltoniemen ei tarvitse kantaa omaa vastuutaan, vai?

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/huo-ne-ka-lu-lii-ke-jattanyt-asiakkaitaan-pulaan-satoja-valituksia-kkv-mieti-kahdesti-ennen-kuin-tilaat/8522370#gs.dugq3j


      • Anonyymi

        Noin se on👍


    • Anonyymi

      miten siis toi on mahollista et ootat sänkyä vuoden? en pysty vain kuvittelemaan mitään tällaista... juuri tästä syystä päädyn aina tuttuihin kauppoihin ja valmistajiin

      • Anonyymi

        Sisuste-Peltoniemi on itselle se tuttu liike, johon minä päädyn. Nämä tapaukset täällä ei ole kuin ne ääripäät. Tilapäiset ongelmat toimituksissa, eivät vielä kerro mitään vakavaa. Ja jos joku täällä ei tiedä, he ovat todellakin vuosikymmeniä toiminut perheyritys. Joten näyttöjä löytyy, hyvistä ja huonoista ajoista selviämisestä. Uskon että selvittävät ihan jokaisen tilanteen asia kerrallaan ja nämä ongelmatapauksetkin ratkeaa ajallaan. Näin on ollut tapana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisuste-Peltoniemi on itselle se tuttu liike, johon minä päädyn. Nämä tapaukset täällä ei ole kuin ne ääripäät. Tilapäiset ongelmat toimituksissa, eivät vielä kerro mitään vakavaa. Ja jos joku täällä ei tiedä, he ovat todellakin vuosikymmeniä toiminut perheyritys. Joten näyttöjä löytyy, hyvistä ja huonoista ajoista selviämisestä. Uskon että selvittävät ihan jokaisen tilanteen asia kerrallaan ja nämä ongelmatapauksetkin ratkeaa ajallaan. Näin on ollut tapana.

        Ehkä näin joskus ennen. Nykyään täyttä kusetusta koko liiketoiminta.


    • Anonyymi

      Tilatut vuoteet Helsingin Airbnb kämppiimme tuli sovitun mukaisesti. Kuljettaja hoiti ne puolestamme sisälle saakka koska asumme toisella paikkakunnalla. Vuoteissa oli myös hotellin paloturvallisuus luokituksen täyttävät kankaat. Spesiaalia palvelua kaikki meni hyvin.

    • Anonyymi

      Sama juttu,maksoin sängyn 14.122022
      Ja edelleen odottelen...
      3500 koyhempana

      • Anonyymi

        Meillä myös odotetaan vielä omia, ja myymälä tiedotti nyt meille, että kaikki sängyt ovat tulossa kesän aikana ja lähtee kuljetuksiin. Myös viivästyneet! Meille on arvioitu toimitus nyt heinäkuulle. 🌞 Ehkäpä tämä selkiää tästä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä myös odotetaan vielä omia, ja myymälä tiedotti nyt meille, että kaikki sängyt ovat tulossa kesän aikana ja lähtee kuljetuksiin. Myös viivästyneet! Meille on arvioitu toimitus nyt heinäkuulle. 🌞 Ehkäpä tämä selkiää tästä!

        Hyvähän se on täällä huudella. Miksi asiasta ei ole ilmoitettu tuotettaan odottaville asiakkaille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä myös odotetaan vielä omia, ja myymälä tiedotti nyt meille, että kaikki sängyt ovat tulossa kesän aikana ja lähtee kuljetuksiin. Myös viivästyneet! Meille on arvioitu toimitus nyt heinäkuulle. 🌞 Ehkäpä tämä selkiää tästä!

        Tuo oli kiva tieto, sillä omaamme odoteltu seitsemän kuukautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä myös odotetaan vielä omia, ja myymälä tiedotti nyt meille, että kaikki sängyt ovat tulossa kesän aikana ja lähtee kuljetuksiin. Myös viivästyneet! Meille on arvioitu toimitus nyt heinäkuulle. 🌞 Ehkäpä tämä selkiää tästä!

        Meillä oli sovittu toimitus vielä toimitustakuulla heinäkuulle, viimein kun jonkun sai kiinni, niin kuulemma tehdas kiinni, ei tiedä millon onnistuu toimittaa...


    • Anonyymi

      Me saimme sängyt vielä juhannuksesi möksälle! Oltiin tilattu mämä viime vuoden puolella mutta pakko sanoa että hyvät sängyt nyt kyllä tulikin! Vanhempani nukkuivat yhden yön ja hekin tykkäsivät kovin. Kuljetus saatiin sovittua tänne maalle asti. Toimitusaika jos olisi ollut lyhyempi niin ei valituksen sanaa täältä.

    • Anonyymi

      Tilasin sängyn 25.4 enkä ole saanut sänkyäni vieläkään.Eivät vastaa puheluihin tai s-postiin..

      • Anonyymi

        Luvattiin ilmoittaa heti kun sänky saapuu. Eli odottelen. Olin itse viime viikolla yhteydessä myymälän asiakaspalveluun. Silloinkin sinne oli ruuhkaa. Henkilökunta sanoi että hoitavat tällä hetkellä viiveessä olevia toimituksiaan, mutta tietoa tulee heti kun sänky toimitettavissa. Varmasti sama vastaus sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luvattiin ilmoittaa heti kun sänky saapuu. Eli odottelen. Olin itse viime viikolla yhteydessä myymälän asiakaspalveluun. Silloinkin sinne oli ruuhkaa. Henkilökunta sanoi että hoitavat tällä hetkellä viiveessä olevia toimituksiaan, mutta tietoa tulee heti kun sänky toimitettavissa. Varmasti sama vastaus sinulle.

        No hitto mullehan pamahti just tieto että toimitus ens viikolla! Jessss!!! Oon täällä välillä käyny lukemassa ja ajattelin et no juupa juu kyl ne kai sit yhteyttä ottaa ku kerran niin lupaavat ja nyt se munkin sänky sit tulee! Eli toi mitä joku laitto et nyt tulee näitä myöhäs olevia ni kyllä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hitto mullehan pamahti just tieto että toimitus ens viikolla! Jessss!!! Oon täällä välillä käyny lukemassa ja ajattelin et no juupa juu kyl ne kai sit yhteyttä ottaa ku kerran niin lupaavat ja nyt se munkin sänky sit tulee! Eli toi mitä joku laitto et nyt tulee näitä myöhäs olevia ni kyllä!

        Laita tänne infoa, tuliko ihan oikeasti nyt...


    • Anonyymi

      8kk odotettu,yhteyden pito katkaistu

      • Anonyymi

        Samoin täällä. Lyödään luuri korvaan eikä vastata. Mitään yhteyttä ei oteta. Tuskin saadaan sänkyä koskaan.


    • Anonyymi

      sympatiat ja empatiat myöhästyneitä sänkyjä vielä odottaville. Saimme omat tällä viikolla. Sisko tilasi uuden sängyn kanssa ja se kyllä tuli ihan ajallaan. Tuntuu olevan isoa vaihtelua näissä toimitusajoissa tuli nyt kuitenkin.

      • Anonyymi

        Näköjään noi uudet tilaukset tuleekin ajallaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään noi uudet tilaukset tuleekin ajallaan

        Kumma, että kohta 14kk odotettu ja mitään ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma, että kohta 14kk odotettu ja mitään ei tule.

        Tämä oli kyllä valhe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli kyllä valhe

        Valitettavasti tuskin on… minäkin olen omaani melko tasan vuoden nyt odottanut. Aika tehdä TAAS vierailu liikkeeseen ja kuunnella selityksiä. Haluaisin uuden sängyn joten luultavasti kauppa on peruttava ja tilattava muualta. Vuosi on ihan liian pitkä aika odottaa yhtään mitään huonekalua! Siinä ajassa rakentaa monta taloakin!! Säälittävää, että yrityksen edustajat käyttävät aikaansa täällä yrityksen toimia puolustellen. Käyttäisivät aikansa asiakkaiden kanssa kommunikointiin viivästyksistä johtuen, menisivät vaikka itse hitto tekemään niitä sänkyjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti tuskin on… minäkin olen omaani melko tasan vuoden nyt odottanut. Aika tehdä TAAS vierailu liikkeeseen ja kuunnella selityksiä. Haluaisin uuden sängyn joten luultavasti kauppa on peruttava ja tilattava muualta. Vuosi on ihan liian pitkä aika odottaa yhtään mitään huonekalua! Siinä ajassa rakentaa monta taloakin!! Säälittävää, että yrityksen edustajat käyttävät aikaansa täällä yrityksen toimia puolustellen. Käyttäisivät aikansa asiakkaiden kanssa kommunikointiin viivästyksistä johtuen, menisivät vaikka itse hitto tekemään niitä sänkyjä!

        Hei vaihda mallia jos mahdollista? Meille tehtiin tämä ratkaisu. Nyt on uusi sänky perillä. Tässä ei mennyt kun vajaa kuukausi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma, että kohta 14kk odotettu ja mitään ei tule.

        Sama täällä! Aika purkaa kaupat. Saa nähdä saako rahoja koskaan takaisin...


    • Anonyymi

      Olen samassa ongelmassa sänkyni kanssa. Piti tulla toukokuussa 22, ei ole näkynyt, eivätkä ota yhteyttä. En voi ymmärtää, miksi jatkuvasti myyvät varastoaan tyhjäksi, vaikka se on ollut tyhjä ainakin viimeisen puoli vuotta.

    • Anonyymi

      Ostin sängyn black friday tarjousksesta marraskuun lopussa. Ei ole saapunut vieläkään, vaikka toimituspäivämäärä on annettu moneen kertaan. En taida olla ainoa, koska jokaiseen FB postaukseen ilmestyy kyselyitä koska sänky saapuu, mutta ne poistetaan aika nopeasti. Kuvan alla näkyy vaan 5 kommenttia, mutta yhtään ei näy kun ottaa kuvan auki. Surullista nähdä miten vanha ja hyvämaineinen yritys ajetaan imagollisesti pohjalle muutamassa vuodessa.

      • Anonyymi

        Sängyt saatu viimein. Kesäkuussa saatiin viesti että toimitus olis heinäkuun aikana. Näyttäis pitävän paikkansa.


      • Anonyymi

        Soita ihmeessä suoraan sinne asiakaspalveluun! Nyt sinne pääsi läpi. Sain sieltä tietoa omastakin tilanteesta. Myöhässä mikä myöhässä, mutta eteenpäin tämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soita ihmeessä suoraan sinne asiakaspalveluun! Nyt sinne pääsi läpi. Sain sieltä tietoa omastakin tilanteesta. Myöhässä mikä myöhässä, mutta eteenpäin tämäkin.

        Eivät vastaa puheluun. Lyövät luurin korvaan.


    • Anonyymi

      Valitettavasti minulla on täysin sama tilanne kuin monella muulla. Sänky tilattu ja maksettu laskulla 12.12.2021 (maksaminen oli omaa tyhmyyttä). Toimitus piti olla helmikuun loppuun mennessä. En ole saanut sänkyä tai mitään lisätietoa toimitusajasta.

      Olen kuluttajasuojalain mukaisesti kesäkuussa antanut heille lisäajan, jota he ovat kieltäytyneet noudattamasta. Nyt minulla on lain mukaan oikeus purkaa kauppa. Olen ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja hekin ovat vaatineet kaupan purkua & rahojen palautusta 8.7.2022 mennessä. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen kuluttajaneuvonnan ohjeiden mukaisesti. Minulle on aiheutunut tilanteesta paljon harmia ja terveydellistä haittaa, kun olen joutunut nukkumaan väliaikaissängyllä / sohvalla yli puoli vuotta. Rahallisesta menetyksestä puhumattakaan.

      Toivon, ettei kukaan enää tule huijatuksi tämän yrityksen taholta ja teen kaikki viralliset ilmoitukset, jotta tällaiseen toimintaan voidaan puuttua.

      • Anonyymi

        Minun sänkytoimitus on nyt sovittu päivämäärää myöten. Siitä olen hyvin tyytyväinen. Kannattaisikohan sinunkin vielä yrittää suoraan puhelimella selvittää asiaa ja kertoa kokonaisuus? Kun nyt jäät lopputuloksena ilman sänkyäsi ja on harmia muutenkin terveydessä? Rohkaisen sinua, sillä sain oman tilanteeni heidän kanssa vielä selvitettyä. Minua helpottaa ja säästyin paljolta vaivalta ja myyjäliike myös halusi asiaani hoitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun sänkytoimitus on nyt sovittu päivämäärää myöten. Siitä olen hyvin tyytyväinen. Kannattaisikohan sinunkin vielä yrittää suoraan puhelimella selvittää asiaa ja kertoa kokonaisuus? Kun nyt jäät lopputuloksena ilman sänkyäsi ja on harmia muutenkin terveydessä? Rohkaisen sinua, sillä sain oman tilanteeni heidän kanssa vielä selvitettyä. Minua helpottaa ja säästyin paljolta vaivalta ja myyjäliike myös halusi asiaani hoitaa.

        7 kertaa on toimitusaikaa jo siirretty. Alkaa usko loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun sänkytoimitus on nyt sovittu päivämäärää myöten. Siitä olen hyvin tyytyväinen. Kannattaisikohan sinunkin vielä yrittää suoraan puhelimella selvittää asiaa ja kertoa kokonaisuus? Kun nyt jäät lopputuloksena ilman sänkyäsi ja on harmia muutenkin terveydessä? Rohkaisen sinua, sillä sain oman tilanteeni heidän kanssa vielä selvitettyä. Minua helpottaa ja säästyin paljolta vaivalta ja myyjäliike myös halusi asiaani hoitaa.

        En saanut yritykseltä edes kuluttajaneuvonnan yhteydenottoon mitään vastausta. Tein tänään 10.7.2022 asiasta rikosilmoituksen kuluttajaneuvonnan ohjeistusten mukaisesti. Harmi, että asiaa pitää hoitaa tällä tavoin, mutta yrityksen on kannettava vastuu ja tulen vaatimaan heille sakkoa/toimintakieltoa tms. rangaistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En saanut yritykseltä edes kuluttajaneuvonnan yhteydenottoon mitään vastausta. Tein tänään 10.7.2022 asiasta rikosilmoituksen kuluttajaneuvonnan ohjeistusten mukaisesti. Harmi, että asiaa pitää hoitaa tällä tavoin, mutta yrityksen on kannettava vastuu ja tulen vaatimaan heille sakkoa/toimintakieltoa tms. rangaistusta.

        Saat rahasi takaisin mutta siinä se.


      • Anonyymi

        Yritys vastasi minulle lopulta puhelimeen tällä viikolla ja palautti minulle rahat vasta rikosilmoituksen jälkeen 14.7. Tiedustelivat, että voisinko perua rikosilmoituksen, kun rahat palautettu. Sanoin miettiväni asiaa, kun saan rahat. En ole vielä ilmoitusta perunut, mutta toki siinä ei ole enää rikosoikeudellisesti paljoa pohjaa jäljellä. Aioin kuitenkin tiedustella kuluttajaneuvonnasta ensin, onko mitään mahdollisuuksia saada yritykselle sanktioita. Harmittaa kaikkien muidenkin puolesta ja toivoisin, ettei tällainen toiminta saa jatkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritys vastasi minulle lopulta puhelimeen tällä viikolla ja palautti minulle rahat vasta rikosilmoituksen jälkeen 14.7. Tiedustelivat, että voisinko perua rikosilmoituksen, kun rahat palautettu. Sanoin miettiväni asiaa, kun saan rahat. En ole vielä ilmoitusta perunut, mutta toki siinä ei ole enää rikosoikeudellisesti paljoa pohjaa jäljellä. Aioin kuitenkin tiedustella kuluttajaneuvonnasta ensin, onko mitään mahdollisuuksia saada yritykselle sanktioita. Harmittaa kaikkien muidenkin puolesta ja toivoisin, ettei tällainen toiminta saa jatkua.

        Hienoa että sait asiasi selväksi. Säästät kaikkien aikaa kun perut sen itse. Sillä yritys on jo hoitanut velvoitteensa sinulle, kuten itsekin tiedostit. Lisäksi aikaa vapautuu muiden asiakkaiden tilanteiden hoitamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että sait asiasi selväksi. Säästät kaikkien aikaa kun perut sen itse. Sillä yritys on jo hoitanut velvoitteensa sinulle, kuten itsekin tiedostit. Lisäksi aikaa vapautuu muiden asiakkaiden tilanteiden hoitamiseksi.

        Tämänkin kommentin kirjoittamiseen käytetyn ajan olisitte voineet käyttää olemalla yhteydessä asiakkaisiin, jotka odottavat rahojaan tai sänkyjään.


    • Anonyymi

      Nää niitten fasemainokset menee lammilaisten keskuudessa jo fingerporinkin edelle.. Porukka nauraa ja lyö vetoja seuraavista, kuinka idiootteja ne vielä keksiikään!

      • Anonyymi

        Oletko jotenkin harmissasi? Kannattaa lyödä vetoa vaikka hevosista!
        Katsos kun tuo ei tuota teille euroakaan. Peltoniemille mainokset kylläkin tuottaa. 😅


    • Anonyymi

      Me tilasimme yritykseltä sängyn lokakuussa 2021 ja toimitus piti tapahtua tammikuussa 2022. Edelleenkään sängystä ei ole mitään tietoa, saamme vain ympäripyöreitä selityksiä kun kysymme asian perään ja viimeisimpänä meille valehdeltiin liikkeessä päin naamaa että sänkymme on jo Suomessa ja toimituspäivä ihan juuri. Kahden päivän päästä selvisikin ettei sänkymme todellakaan ole Suomessa, valmistusvaiheessa runkoon on tullut vaurio jonka vuoksi toimitus on viivästynyt. Kaikenlaisia selityksiä olen nyt kuullut kun olen puoli vuotta sängyn perään kysellyt. Ja todellakin, olen itse joutunut kyselemään koska liikkeestä ei olla kertaakaan oltu meihin yhteydessä ja kerrottu tilauksen tilannetta. Jokainen asiakaspalvelija jonka kanssa olen puhelimitse keskustellut on pelastanut nahkansa lupaamalla ottaa asian itse henkilökohtaisesti hoitoonsa ja ilmoittaa meille tarkan toimituspäivän, kukaan ei ole kuitenkaan kertaakaan sovitusti soittanut. Viimeisimpänä sain tiedon, että Ruotsin päässä on nyt useamman viikon tauko toimituksissa joten edelleenkään toimitusaikataulua ei ole lyöty lukkoon! En valitettavasti voi sanoa mitään hyvää tästä yrityksestä enkä siellä työskentelevistä henkilöistä, huijausta koko touhu!

      • Anonyymi

        Haluan sinulle vielä sanoa, että oman asiani olen nyt saanut ratkaistua ja sovittua. Lopputuloksena kun halusin kuitenkin uuden sänkyni. Oli ihan vastaavaa ongelmaa matkan varrella. Siitä lupauksesta kuitenkin sitten pidettiin kiinni heidän päässä, että kun tavaraa tulee se tuodaan asap. Sänky ei tainnut olla suomen varastossa kuin yhden päivän kunnes jo lähti meille päin. Selityksiä voi antaa kyllä ja niitähän kysyväkin saa. Sänky myös tuli kuitenkin perille, eikä pelkät selitykset. Parempi on nyt toimittaa kun selittää.


      • Anonyymi

        Tuttua tarinaa itsekin sängyn ostaneena. Kannattaa olla kuluttaja neuvojaan yhteydessä ja toimia heidän ohjeen mukaan. Itse sain luottokorttiyhtiöltä rahat takaisin tehtyäni sinne korttireklamaation.
        Ehkä joku on saanutkin sängyn, mutta näyttää olevan järjestelmällistä tämä toimintatapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttua tarinaa itsekin sängyn ostaneena. Kannattaa olla kuluttaja neuvojaan yhteydessä ja toimia heidän ohjeen mukaan. Itse sain luottokorttiyhtiöltä rahat takaisin tehtyäni sinne korttireklamaation.
        Ehkä joku on saanutkin sängyn, mutta näyttää olevan järjestelmällistä tämä toimintatapa.

        Aivan ja meillä on kova halu saada oma sänky ja siksi en nyt tyydy vain rahan palautukseen toistaiseksi. Kyllä korttiyhtiö sen palauttaisi kun masterilla maksettu. Sitten pitäisi vaan taas lähteä ostamaan se itselle hyvä sänky. Joka nyt on tarkoin jo sieltä valikoitu verhoilun väriä myöten. Punnitsin nämä vaihtoehdot ja koska sängyn haluan edelleen. Voin kai vain odottaa. Sentään on hienoa kuulla että osa sängyistä nyt liikkunut ja ihmiset saaneet niitä. Myymälästäkin kyllä sanoivat, että elokuun loppuun mennessä pitäisi olla tilanne korjattu, myös meidän tilauserät toimituksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ja meillä on kova halu saada oma sänky ja siksi en nyt tyydy vain rahan palautukseen toistaiseksi. Kyllä korttiyhtiö sen palauttaisi kun masterilla maksettu. Sitten pitäisi vaan taas lähteä ostamaan se itselle hyvä sänky. Joka nyt on tarkoin jo sieltä valikoitu verhoilun väriä myöten. Punnitsin nämä vaihtoehdot ja koska sängyn haluan edelleen. Voin kai vain odottaa. Sentään on hienoa kuulla että osa sängyistä nyt liikkunut ja ihmiset saaneet niitä. Myymälästäkin kyllä sanoivat, että elokuun loppuun mennessä pitäisi olla tilanne korjattu, myös meidän tilauserät toimituksissa.

        Jatkuu... Olisi meidän sänky sitten tulossa syyskuun loppuun. Ottivat sieltä yhteyttä Peltoniemeltä toimitusajan sopimiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu... Olisi meidän sänky sitten tulossa syyskuun loppuun. Ottivat sieltä yhteyttä Peltoniemeltä toimitusajan sopimiseksi.

        Se on jännä, että ensin kaikki vanhat toimitukset saadaan maaliin kesäkuussa …. Sitten heinäkuussa …. Sitten elokuussa … Nyt syyskuussa. Jotenkin tuntuu, että nämä postaukset ovat kaupan omia vedätyksiä. Kaava on sama ja toistuu kuukausittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jännä, että ensin kaikki vanhat toimitukset saadaan maaliin kesäkuussa …. Sitten heinäkuussa …. Sitten elokuussa … Nyt syyskuussa. Jotenkin tuntuu, että nämä postaukset ovat kaupan omia vedätyksiä. Kaava on sama ja toistuu kuukausittain.

        jep eipä ole pitänyt tämä paikkansa että KAIKKI!! Mut on jotaki ilmeisesti saatukin maaliin näistä ku meidän kans saatiin kuskin aikaa vasta sinne syyskuulle sovittuu ni tuskin ne autot tyhjinä ajelee


    • Anonyymi

      viikossa tuli Lahteen kuljetus et täällä tuli kyl nopee ja tuli jostain omasta Lahen varastostaki

      • Anonyymi

        Morjens ja thänks! näinpä tässä viestisi ja sen peusteella äsken jo soitin, itsekin lahtelainen. Osa sänkymallistosta saatavissa pikana. Kaikkea ei ollut. Löytyi kuitenkin meille sopiva suoraan. Ei huvita odotella joten nyt otettiin mitä löytyy.


    • Anonyymi

      9kk meni päivälleen tilauksesta kun sänky kotona. Luvattua kylkiäislakanaa ei ole tullut koskaan ja tilauksesta mennyt yli vuosi. Tilattu heinäkuussa 2021.

      • Anonyymi

        Meillä 7kk ja nyt perillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä 7kk ja nyt perillä.

        sänky tuli 1kk ostosta


      • Anonyymi

        Heinäkuussa 2021 tilasin minäkin ja eipä ole sänkyä kuulunut, ei näkynyt..


    • Anonyymi

      Toimitusvahvistus ensi viikolle

      • Anonyymi

        Mistä te saatte näitä toimitus- tai tilannetietoja, kun yrityksestä ei ketään saa kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä te saatte näitä toimitus- tai tilannetietoja, kun yrityksestä ei ketään saa kiinni?

        Voi kuule! En saanut minäkään mitään puhelinyhteyttä, mutta kun heiltä päin lopulta soitettiin!

        Olivat kyllä sen verran aiemmin, tosin jo ajat sitten liikkeessä ohjeistaneet että tulee heti yhteydenottoa ja tietoa meille kun tavara saapuu.

        Voi kun nyt saisitte te kaikki muutkin sänkynne, niin tulisi rauha maahan ja ihmisillä hyvä tahto. Olihan se ihan itselläkin mieli epävarma kun ei näy ei kuulu. Mutta ei se vielä näköjään tarkoita, että jää tulemati. Lehmän hermoja tässä vaadittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule! En saanut minäkään mitään puhelinyhteyttä, mutta kun heiltä päin lopulta soitettiin!

        Olivat kyllä sen verran aiemmin, tosin jo ajat sitten liikkeessä ohjeistaneet että tulee heti yhteydenottoa ja tietoa meille kun tavara saapuu.

        Voi kun nyt saisitte te kaikki muutkin sänkynne, niin tulisi rauha maahan ja ihmisillä hyvä tahto. Olihan se ihan itselläkin mieli epävarma kun ei näy ei kuulu. Mutta ei se vielä näköjään tarkoita, että jää tulemati. Lehmän hermoja tässä vaadittiin.

        Tänään aamulla ainakin sai puhelimessa kiinni🤷🏼‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä te saatte näitä toimitus- tai tilannetietoja, kun yrityksestä ei ketään saa kiinni?

        Itse sain välillä puhelimitse kiinni ja lopuksi kävin paikanpäällä. Koskaan emme sitä tilaamamme sänkyä saaneet, vaan jouduimme tekemään kompromissin ja valita varastosta melkein vastaavan tuotteen. Tämä sänky toimitettiinkin alle 2vk perille. Toki väri ja sängyn toisenpuolen kovuus oli eri kun tilatessa. Selkäkivut ei kyllä hävinneet mihinkään.


    • Anonyymi

      Olenkin ihmetellyt mikseivät myyjät Sisuste Peltoniemellä vastaa sähköpostiviesteihin ja kirjallisiin kyselyihin. Syyhän on selvä, kun aika menee anonyyminä huuteluun nettipalstoilla, ettei totuus toiminnasta paljastuisi. Saahan sitä yrittää peitellä. Totuus tulee kuitenkin julki…

      • Anonyymi

        Sisuste-Peltoniemen myyjistä en tiedä, mutta voisit sinäkin päiväsi viettää paremmin.🤣🤣


    • Anonyymi

      sänkykaupat tehtiin ja aikas tarkalleen perillä 1 kk ostosta.

    • Anonyymi

      Tilattu sänky tammikuussa, ei kuulu, ei näy... eivät vastaa kyselyihin! Eivät s postiin, eivätkä puheluihin. Ihan sama mitä sieltä joskus ehkä tulee, niin pelkkää negatiivista palautetta tulen ko lafkasta antamaan!!!!

      • Anonyymi

        Minkä kilpailevan firman agentti olet?


      • Anonyymi

        Sama täällä!


    • Anonyymi

      Tammikuussa tilannut ja huhtikuussa piti tulla.
      Ei minkäänlaista yhteydenottoa viivästymisestä, ennen kuin ite yrittää kaikin keinoin saada yhteyden. Koronan vielä ymmärtää syyksi viivästymiselle mutta sotaa on turha vetää tammikuussa tilattuun sänkyyn.
      Samalla paikkakunnalla odottaa pariskunta sänkyä, joka tilattu elokuu 2021 eikä vielä ole sänky tullut.
      Sänky viimeistely vaiheessa toukokuussa ja vielä sitä viimeistellään 2kk jälkeen.
      Kaupan purku luvattiin kohtuuttomasta odotukset, mutta ei ole sekään mennyt eteenpäin.
      Paljon on kehuttu sänkyä, sitä en epäile mutta se pieni 30sek soitto asiakkaalle, että toimituksen aikataulu pettää korjais asiaa, mutta ei.
      Ei mitään hyvää sanottavaa ja kauppa tulee peruuntumaan, siitä pidän huolen.
      Ahneus käy lankeemuksen eellä.

      • Anonyymi

        Sisuste-Peltoniemi Oy on pyytänyt jokaista asiakasta olemaan suorassa yhteydessä yritykseen, tilanteiden ratkaisemiseksi ja virheellisen tiedon leviämisen estämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisuste-Peltoniemi Oy on pyytänyt jokaista asiakasta olemaan suorassa yhteydessä yritykseen, tilanteiden ratkaisemiseksi ja virheellisen tiedon leviämisen estämiseksi.

        Missä ne on näin pyytänyt?
        Sinne tulee soitettua/sähköpostitse ilman pyytelyäkin, mutta kun ei siltä saa ketään kiinni. Ei puhelimella, ei sähköpostilla.
        Kyllä se on turha enää syntejä anteeksi pyydellä kun maine on satojen ihmisten kohdalla menny.
        Nämä jotka kuukauden sisällä sänkyjänsä saa on heimolaisia. Sekä niiden sänkyjä jotka ovat vuoden odottelun jälkeen kaupan saanu purettua.


    • Anonyymi

      Täysin samassa veneessä. Odotusaikaa on tosin ollut huomattavasti vähemmän, mutta "toimitusaika-arvio" (Peltoniemen edustaja on ollut tarkka sanamuodosta) on ylittynyt kuukausilla.

      Peltoniemelle raha kyllä kelpasi, mutta kommunikaatio liikkeen kanssa tai uuden, sitovan aika-arvion tai toimitusajan saaminen on osoittautunut mahdottomaksi. Peltoniemeltä irtoaa kyllä luovia selityksiä sellasella rutiinilla, että on päivänselvää ettemme ole ensimmäiset.

      Sukulaiseni tilasi Peltoniemeltä sängyn samana päivänä, jo voin siis kahden asiallaan otannalla sanoa että toiminta on heille aivan normaalia.

      Peltoniemeltä ei saa tavaraa sovitusti. Peltoniemi ei täytä lupauksia. Älä asioi heidän kanssaan.

    • Anonyymi

      Tammikuun 23 pv 2022 tilasin ja luvattiin toimittaa 30.4. 2022 mennessä, kun rahoituksen maksu oli silloin. No useista yhteyden otosta huolimatta ei tähän päivään mennessä ole tavaraa tullut. Sain rahoitus sopimuksen peruttua. Ilmoitin heti toukokuun alusta, perun kaupat, koska tuotetta ei toimitettu, silloin kun piti. Minulle ei vastata ja jos jonkun saa kiinni, niin sanotaan, että ei ole valtuuksia perua kauppaa.

    • Anonyymi

      Kohta. 8 kk odotettu. Kaksi kuukautta sitten sanoivat tuotteen olevan viimeistelyä vaille. Soitin muutama päivä sitten. Edelleen viimeistelyä vaille. Komponentti puuttuu. Miten voi olla, että iäisyys menee viimeistelyssä. T. Kyllästynyt

    • Anonyymi

      Sisuste-Peltoniemi Oy pyytää tällä hetkellä kaikkia asiakkaitaan olemaan suorassa yhteydessä heihin.

      Suomen laissa yityksen kunniaa ei voi suoraan loukata, mutta yrittäjän kunniaa voi. Sillä yritys ei tee koskaan yksin mitään. Siellä on aina henkilö, yrittäjä jonka kanssa asioidaan. Näin ollen myös yrittäjä voi nostaa syytteen itse ja yrityksen puolesta useasta asiasta esim. liiketoiminnan haittaaminen, kunnianloukkaus, haitanteko jne.


      Terveisin, Lakimies

      • Anonyymi

        Missä pyytää? 11kk sänkyä odottanut, eikä tämmöistä pyyntöä ole tullut.

        Osaako lakimies sanoa mitä kaikkia lakeja Sisuste Peltoniemi rikkoo tällä hetkellä? Markkinoinnista toimittamatta jättämiseen. Voitko kertoa lakien numerot?


      • Anonyymi

        Onko joku siis jollain tapaa nimenomaan tuota yrittäjää haukkunut?
        Yrityksestä täällä on koko ajan puhuttu joten eipä löydy perusteita tuolle, että yrittäjän kunniaa olisi loukattu.
        Se kun ei riitä, että hänen yritystään kritisoidaan.

        Liiketoiminnan haittaamista taas ei ole omista kokemuksista kertominen. Jos keksii tarinoita, niin se voisi EHKÄ joissakin tapauksissa sitä olla, mutta jos asiakas jakaa oman kokemuksensa (positiivinen tai negatiivinen) niin siitä ei yksikään tuomioistuin tuomiota anna. Meillä kun on katsos tässä maassa sellainen kuin SANANVAPAUS, joka on merkittävästi vahvempi oikeushyve kuin yrityksen oikeudet tässä asiassa.
        Vai onko jokainen lehditössä esillä ollut negatiivinen kertomus jonkun yrityksen toiminnasta mielestäsi liiketoiminnan haittaamista?

        Terveisin, keittiöpsykologi, kasvatustieteiden maisteri ja pseudotieteiden kanditaatti.
        -Nämä tittelit ovat yhtä tosia kuin tuo "Lakimies".


    • Anonyymi

      Onneksi en maksanut.
      Totesin aivan samoin, ketään ei saanut kiinne.
      Tuli lasku, mutta onneksi rahoitusyhtiö purki supimuksemme, koska tuotetta ei koskaan tullut ja myyjään ei saanut yhteyttä.
      Nythän näyttää toinen yhtiö jatkavan samaa linjaa

    • Anonyymi

      Tuntuu huijaukselta sänky on tilattu 2021 lokakuussa vielä ei ole näkynyt eikä tiedusteluihin edes vastata .ehdotankin kaikkia jotka tuntevat tulleensa huijatuiksi ottamaan yhteyttä kuluttaja asiamieheen ,tämä voisi olla rikos ilmoituksen paikka.

      • Anonyymi

        Ole vain yhteydessä sinne myymälään. Soitat ja laitat perään vielä viestinkin. Näin tein minäkin. Ainakin saat johonkin väliin tiedon mikä tilanne. Etkä jää pahnan pohjimmaiseksi. Sängyt toimitettu meillä. Toivoa on.


    • Anonyymi

      Vastailevat viesteihini mutta sänkyä ei näy eikä kuulu, tilattu tammikuu -22 ja lupailtu huhtikuulle -22, joten ei ihan kaikki ole kunnossa, jos olisin tiennyt ,en olisi tilannut !

    • Anonyymi

      Olen helmikuusta -22 odottanut sänkytoimitusta ja moneen kertaan kysellyt tilaukseni perään,aina vaan luvataan ja luvataan että silloin ja silloin tulee,seuraavaksi otan kuluttaja viranomaisiin yhteyttä,koska maksu kuitenkin on suoritettava !

      • Anonyymi

        Lähetä sähköposti myyjälle, jossa vaadit kaupan purkua (reklamaatio). Jos/kun eivät vastaa, niin lähetä reklamaatio luottoyhtiölle ja vaadi luottosopimuksen purkua. Purkavat luottosopimuksen ja palauttavat rahat, jos olet jo jotain ehtinyt maksaa.

        Sain nämä ohjeet kuluttajaneuvonnasta ja ainakin omalla kohdallani toimi ja sain luottosopimuksen purettua ja maksamani rahat takaisin.


    • Anonyymi

      Tilasin heiltä sängyn toukokuussa ja ilmoituksen perusteella 5-10 päivän toimitusaika. Tämä nopea toimitus oli juuri se syy miksi teimme ostopäätöksen. Sain heiltä soiton paria viikkoa tilauksen jälkeen ja todellisuus olikin yli 2 kuukauden toimitusaika. Purin kaupan ja sen jälkeen ovat kadonneet kuin pieru Saharaan. Asia on nyt perintätoimistossa. Sen jälkeen menee käräjille jos eivät vieläkään osaa vastata asiakkaalle. Sääli, hieno pitkän linjan firma missä nyt on kyllä sössitty asiat!! Ei hyvää brändikuvaa!!

      • Anonyymi

        Tilattiin kesäkuussa ja saatiin heinäkuussa. Ihan basic jenkkisänky kyseessä ilman suurempia hienouksia. Tässä ei ollut ongelmia.


    • Anonyymi

      Todella pitkäksi menneen toimitusajan vuoksi saatiin vaihtoehdoksi vaihtaa sängyn mallia ja tähän myös päädyttiin. Toimitus saapui sitten kuukauden sisällä kun vaihtopäätös oli tehty. Sänky on hyvin lähellä alkuperäistä ja tähän ratkaisuun ollaan nyt tyytyväisiä.

      • Anonyymi

        kiitos hyvästä vinkistä! selvitän asiaa kanssa🙂


      • Anonyymi

        Tämä alleviivaa yrityksen toimintamallia. Omilla some-ym sivuilla poistetaan kaikki asiakkailta tullut vähänkään negatiivinen palaute, näillä abt julkisilla foorumeilla yritetään leikkiä asiakasta asiakkaiden joukossa ja yritetään ilmiantaa kaikki mahdolliset viestit.

        Niitä asiakkaita, jotka yrittävät asiallisesti hoitaa asioitaan yritetään manipuloida ja kaikki kommunikointi yritetään hoitaa puhelimitse, jotta mihinkään haastepohjaiseen jäisi mahdollisimman vähän materiaalia.

        Kyseessä on yritys, jonka liiketoiminta ei ole eettisesti, eikä myöskään operatiivisesti ehjällä pohjalla. Toivottavasti mahdollisimman moni tajuaisi katsoa nämä netin kokemuslistat ja keskustelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä alleviivaa yrityksen toimintamallia. Omilla some-ym sivuilla poistetaan kaikki asiakkailta tullut vähänkään negatiivinen palaute, näillä abt julkisilla foorumeilla yritetään leikkiä asiakasta asiakkaiden joukossa ja yritetään ilmiantaa kaikki mahdolliset viestit.

        Niitä asiakkaita, jotka yrittävät asiallisesti hoitaa asioitaan yritetään manipuloida ja kaikki kommunikointi yritetään hoitaa puhelimitse, jotta mihinkään haastepohjaiseen jäisi mahdollisimman vähän materiaalia.

        Kyseessä on yritys, jonka liiketoiminta ei ole eettisesti, eikä myöskään operatiivisesti ehjällä pohjalla. Toivottavasti mahdollisimman moni tajuaisi katsoa nämä netin kokemuslistat ja keskustelut.

        Pienillä perhefirmoilla on usein myös omat tukijansa ja tiivis asiakaskunta, etenkin pitkään toimineilla. Herkemmin pitävät heidän puolia ja jakavat positiivista. Etenkin pyydettäessä. Uskon että yrityskin on tietoinen negatiivisesta ja silloin jopa pyytävät muilta asiakkailtaan positiivista vastapainoksi = ihminen ohjautuu tänne jakamaan sen positiivisen, joka tavallisesti ei ole niin yleistä. Ja se mikä kaikki on totta ja mikä ei, jää oman harkintakyvyn varaan.

        On täällä sen verran räikeästi myös oletetun "kilpailevan toimijan" tai muuten vain häiritsevän oloista viestintääkin, että kyllä epäilyttävää on jo sekin. Jos minun silmiin osuu, niin varmasti muidenkin. Jos vähänkään osaa tulkita. Näiden tarkoitusperät näkee aika nopeasti. "Kun muualta saa nopeasti, kävin kilpailevassa liikkeessä, puhuttiin huonoa". Näitä ei normaalisti tavan Matti mainitse. Hän kertoo vain oman kokemuksen. Kysyn myös, olisiko kilpailija luotettava lähde? Ei taida olla. Koska oman edun tavoittelu on aina mukana.

        Uskon että moni on tullut tänne sivuille juuri siksi, kun tämä ei ole se niin tunnettu yritys. Eli ei se isoin brändi, jonka jokainen valmiiksi tuntisi. Se oli myös oma tieni tähän palstaan. Tämä kun on "kaiken kansan alusta" hyvässä ja pahassa, jossa ei tarvitse olla FB:n jäsen tai muuallakaan.

        Kyllä jos on odottanut omaa tuotettaan (niin kuin minäkin), niin onhan se hienoa, että toiset ovat tulleet sitten kertomaan miten tilanne eteni, hoitui. Myös muiden asiakkaiden vuoksi, ei vain myyjän etua ajatellen. Silloinkin kun ongelma ratkeaa tai etenee, niin kyllä ihminen usein haluaa jakaa myös sen tiedon. Niin kuin minäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos hyvästä vinkistä! selvitän asiaa kanssa🙂

        SINÄ IHANA joka vinkkasit mallin vaihdosta. Kiitos!!!!! 😍 kerrankin oli aidosti apua täältä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SINÄ IHANA joka vinkkasit mallin vaihdosta. Kiitos!!!!! 😍 kerrankin oli aidosti apua täältä!

        Saitko jo sängyn?


    • Anonyymi

      Omaa sänkyä odotan Sisuste-Peltoniemeltä ja syyskuulle on sovittu toimitukseen ajankohta. Tilaus on tehty nyt heinäkuussa. Joten katsotaan. Myyjän mukaan uusi tuotanto kulkee aikataulussa.

    • Anonyymi

      Itse tilasin sängyn marraskuussa 2021 alussa,ja ikävä sanoa mut odotan edelleen sänkyä saapuvaksi.Hitaasti vastaavat kyselyihin,ja puheluihin ihan harvakseltaan,aina saman vastauksen olen saanut,sänky toimitetaan kyllä...

      • Anonyymi

        Oman kokemuksen mukaan sänky kyllä lopulta tulee. Liian pitkiä aikoja on nyt näissä toimituksissa. Se on kiistatta selvää, mutta toimittavat kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kokemuksen mukaan sänky kyllä lopulta tulee. Liian pitkiä aikoja on nyt näissä toimituksissa. Se on kiistatta selvää, mutta toimittavat kyllä.

        Omaa odotellessa. Odottavan aika on pitkä. Jo 8kk.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kummalliselta tuntuu kun olen tammikuussa tilannut sängyn joita oli "rajoitettu erä" 8kpl eikö se tarkoita että sängyt on varastossa valmiina? Sänkyä vaan ei ole kuulunut, tein kuluttajaviraston reklamaatioapurin kautta heille huomautuksen ja sain kk. päästä palautteen joka alkoi Hyvä Jukka??? Olen naisihminen eikä koko perheessä ole Jukka nimistä.
      Samaten koko 7kk odotusajan aikan he ovat myyneet "eriä" ja nyt viimeksi varstotyhjennystä. Miksei aiemmin tilattuja ole toimitettu? Nyt aionkin kääntyä vielä kuluttajaviraston puoleen, ilmoitin jo Peltoniemelle peruvani kaupan eivät vain vastanneet siihen muuta kuin että,heidän asiakaspalvelussa on ruuhkaa.
      Toivottavasti tämä omistaja ei enää mainosta ittiänsä rehellisenä pohojalaisena, pilaa vaan meirä muirenki pohojalaasten mainehen.

      • Anonyymi

        Vaikuttaisi nyt jonkin sortin suunnan muutosta olevan ilmassa. Kun sain sängyn tuonnista yhteydenoton alkuviikosta. Toimitus syyskuun puoliväliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaisi nyt jonkin sortin suunnan muutosta olevan ilmassa. Kun sain sängyn tuonnista yhteydenoton alkuviikosta. Toimitus syyskuun puoliväliin.

        Suunnanmuutosta tuskin on tulossa, koska uusimmat kommentit ovat nyt elokuulta 2022. Tällästä menoa ollut jo aiemmin, joten uskon ihan jokaista joka tänne kirjottaa. Huom. Edelleen odotan omaani, nyt 11kk eikä sänkyä ole tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnanmuutosta tuskin on tulossa, koska uusimmat kommentit ovat nyt elokuulta 2022. Tällästä menoa ollut jo aiemmin, joten uskon ihan jokaista joka tänne kirjottaa. Huom. Edelleen odotan omaani, nyt 11kk eikä sänkyä ole tulossa.

        Katsotaan! Jotain tehdään nyt siellä yrityksen puolella sentään kun yhteyttä otetaan ja toimitusaika ilmoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaan! Jotain tehdään nyt siellä yrityksen puolella sentään kun yhteyttä otetaan ja toimitusaika ilmoitetaan.

        Eipä ole yhteyttä otettu vaikka monesti on luvattu ottaa.


    • Anonyymi

      Tilaus tehty 05/22. Toimituksen aikataulu ihan asiallinen. Sängyt on saatu – saapui viikolla 31. Uusiin tilauksiin ei välttämättä vastaavaa ongelmaa kuin vanhemmissa. Varmasti tavarastakin riippuen mitä tilaat.

    • Anonyymi

      Tammikuussa ostettu ja rahoitusta alettu maksamaan huhtikuussa 2022. Toimitus piti olla 30.4 mennessä. Ei ole näkynyt. Milloin tuotanto kesälomalla, huoltotauko, viimeistely, komponenttipula ja pulan pula. Nyt reipas viikko sitten tuli kirje missä kerrottiin heidän alaarvoisesta asiakaspalvelusta ja sitä kehitetään, sekä nyt toimitusviivästys onkin logistiikkafirman uusimisesta johtuva ja toimitamme sänkynne mahd.pian. Yhteenvetona siis: ei mitään uutta!

      Hyvityksenä tarjosivat lakanoita, tyynyjä, peittoja… ja vastineeksi sain myös ehdottaa omaa esitystä hyvityksestä, no vaadin rahallista korvausta tai alennusta, hävisivät kuin pieru saharaan sen viestin jälkeen.

      • Anonyymi

        Tämä kuulostaa jo edistykseltä. Että ottavat todellakin yhteyttä ja tiedottavat asiat. Kertoo nyt siitä että hoitavat näitä. Tämä oli jo paljon uutta siihen. Olen tyytyväinen kun vain saamme sängyt. En todellakan aio mitään peittoja ja alennuksia tässä enää neuvotella jotta saamme me loputkin ne sängyt eikä aika mene tuollaiseen kissanhännän vetoon! Sänky vaan perille ja homma on sillä selkeä.


    • Anonyymi

      Meille sänky nyt toimitettuna kotiin. Piti tulla tosin heinäkuussa.

    • Anonyymi

      Uutisvinkkiä vaan lehteen, eihän tää muuten koskaan lopu. Tälläkin hetkellä mainostavat uusia sänkyjä facebookissa, vaikka ensin olisi tärkeää korjata heidän yrityksen tuottama vahinko asiakkailleen.. huom. samoja selityksiä ja hienot lakanat hyvityksenä eivät korvaa puuttuvaa sänkyä. Miksi uudet tilaukset saapuu ja sit taas jotkut odottaa vuoden omaansa? Miettikääpä sitä..

      • Anonyymi

        Eivät ole samoja sänkyjä. Eivätkä varmasti ainakaan samoin hinnoin ostettuja ja asiakkaille myytyjä. Muuten varmasti korvaisivat näitä sänkyjä niillä. Esim. mainoskuvissa usein käytetään valmistajan samoja kuvia, vaikka materiaalissa olisi sitten eroa.


      • Anonyymi

        On erittäin tärkeää korjata vanhat tilaukset. Se mitä ihmiset ei ymmärrä että jos tuon firman toiminta nyt loppuisi kun seinään kaikki mainokset ja muu niin sitten se onkin iso riski ettei enää tavaraansa saisi meistä kukaan? Jos puhtaasti järjellä miettii eikä tippaakaan tunteella. Uusien tilauksien toimittaminen ja mainonta on tältä kantilta katsottuna vaan hyvä asia. Vaikka itsellä menisi herne nenään ja aiheestakin. Se kun kertoo että firmassa toiminta jatkuu ja sillon on kyllä paljon todennäkösempää että kaikki vanhat myöhässä olevat tilaukset vielä hoidetaan? Kun on firma mistä hoitaa? Sitten hei mikäli mainokset ja toiminta loppuu sitten on riskitekijät suuret. Ei varmaan enempää tarvitse tätä selittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On erittäin tärkeää korjata vanhat tilaukset. Se mitä ihmiset ei ymmärrä että jos tuon firman toiminta nyt loppuisi kun seinään kaikki mainokset ja muu niin sitten se onkin iso riski ettei enää tavaraansa saisi meistä kukaan? Jos puhtaasti järjellä miettii eikä tippaakaan tunteella. Uusien tilauksien toimittaminen ja mainonta on tältä kantilta katsottuna vaan hyvä asia. Vaikka itsellä menisi herne nenään ja aiheestakin. Se kun kertoo että firmassa toiminta jatkuu ja sillon on kyllä paljon todennäkösempää että kaikki vanhat myöhässä olevat tilaukset vielä hoidetaan? Kun on firma mistä hoitaa? Sitten hei mikäli mainokset ja toiminta loppuu sitten on riskitekijät suuret. Ei varmaan enempää tarvitse tätä selittää?

        Seli seli.


    • Anonyymi

      Hei. Tilasimme sängyn loppu vuodesta 2021.
      Sängyn toimitus ajaksi luvattiin noin 3kk koronasta riipuen ehkä hiukan enemmän. Neljän kuukauden päästä otin yhteyttä ja kysyin olisiko tietoa sängyn toimituksesta.

      Ystävällinen nais henkilö kertoi sängyn olevan viimeistely vaiheessa. Jokin osa oli uupunut
      Valmistuksesta ja erä sänkyjä oli tästä syystä hiukan myöhässä. Sänky ei vielä ehtisi varmuudella ensi viikon lähetykseen mutta sänky olisi varmasti tulossa jo maaliskuun loppuun.
      Maaliskuu kului ja kyselimme sängyn tilannetta meille pahoiteltiin sängyn viivästymistä ja luvattiin hyvityksenä
      Lisätä tilaukseen arvokas bambu lakana, sänky oli tällä hetkellä pakkaamossa. Ja tulossa pikapuoliin toimitukseen.
      Huhtikuun lopussa olin jälleen yhteydessä
      Sängystä. Nyt meille kerrottiin että
      Osa oli tullut josta viivästys johtu mutta sänky olisi vielä viimeistelyssä. Kun kerroin että kuukausi sitten sänky oli jo ollut pakkaamassa alkoi nikottelu. Ja taas luvattiin jotain yllätys lahjaa johon sanoin että se yllätys lahja olijo kaupantekijäisenä luvattu marraskuussa 2021. Luvattiin ottaa selvää heti tehtaalta perjantaihin mennessä. Saimme usean yrityksen jälkeen seuraavalla viikolla yhteyden myymälään. Kun kysyimme mikä on sängyn.tilanne tällä kertaa sänky oli tehtaan edustajan mukaan valmis mutta ei vielä pakkaamossa eikä tehtaan edusta tiennyt milloin sänky saadaan pakattua. Annoimme yritykselle kuun loppuun aikaa eli pari viikkoa selvittää toimitus aika. Olimme kuluttaja suojelu viran omaiseen yhteydessä asiasta joka kehoitti purkamaan kaupan. Jos tuotetta ei pystytä toimittamaan meille kohtuullisen lisä
      Ajan jälkeen. Jälleen olimme yhteydessä yritykseen he pahoittelivat tilannetta ja lupasivat korvaukseksi listä ylellisen lakana setin. Sen saman jonka olimme jo ostaneet oston yhteydessä. Ilmoitimme yritykselle purkavien kaupan toukokuun lopussa kuluttaja suojelu omaisen suosituksesta. Jos sänkyä ei toimiteta. Myyjä pahoitteli tilannetta ja toivoi että emme purkisi kauppaa koska sängyt. Toimitus olisi jo lähellä. Kesäkuussa pyrimme sängyn rahoitus sopimuksen rahoitus yhtiö
      Maksoi jo maksamani 3kk erämaksut. Olemme yrittäneet saada yhteyden useamman kerran kyseiseen yritykseen koska yritys ei ole palauttanut edelleenkään maksamani noin 1200e käsirahaa.

      Seuraavan kerran kun suuntaamme Helsinkiin Marsin suoraan tiskille ja annan kuulua niin että raikaa mitä mieltä olen kyseisen yrityksen toiminnasta.

      Kohdallamme palvelu oli juuri sitä mitä vedätykseen kuuluu loppuun asti vaikka pska olisi housuissa.

      • Anonyymi

        Hei! Oletko Sinä saanut rahasi jo takaisin, viestisi antaisi niin olettaa? Kun kirjoitat oli käynyt ja teidänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei! Oletko Sinä saanut rahasi jo takaisin, viestisi antaisi niin olettaa? Kun kirjoitat oli käynyt ja teidänkin.

        En ole saanut mitään. Edelleen odotan ja toiminut sen mukaisesti, mutta yritys ei tee mitään eikä vastaa viesteihin.. paikassa käyty mutta ei auttanut asiaa.


    • Anonyymi

      Me myös päädyimme ostamaan sängyn Sisuste-Peltoniemeltä. Oikeastaan vain siksi kun omat vanhempani tuntevat yrityksen jo vuosikymmenien takaa ja sänky oli täältä sopivan hintainen. Luotin vanhempien sanoihin ja kokemukseen enemmän kuin yrityksen räiskyviin mainoksiin tai äärilaitaisiin mielipidekirjoituksiin.

      Asumme Vantaan myymälästä kaukana, joten sängyn kokeilu ei ollut meille mahdollista. Myyjä puhelimessa auttoi meitä vähintäänkin kiitettävästi ja kyseli tarkasti toiveet ja tarpeet. Valitsimme meille moottorisängyn. Meidän sänky saatiin lopulta hieman yllättäenkin, nopeammin kuin oli sovittuna. Noin 2 kk toimitusaika. Olimme jo varautuneet pidempään toimitukseenkin ja myyjä oli tästä maininnut. Ostotilanteessa kertoi, että heillä on myös viiveitä osassa toimituksissa ja näitä toimitetaan. Eli tiedostimme tilanteen jo päätöstä tehdessä.

      Vuoteessa on todella mukava nukkua. Moottorin käyttöä en osaa vielä hyödyntää täysin. Vauvan kanssa asentoa hakiessa kyllä ihana ominaisuus.
      Iltaisin kirjaa lukiessa kyllä hyvä kapistus. Pienille se tuntuu olevan suurta hupia! Iltasatu luetaan kuulemma jatkossa vaan mamman sängyssä (lue: säädellään säätöjä) !

      Lili lähettää kiitokset yllätyksestä mukana. Kiitokset on välitetty suoraan yritykseen myös, matkassa oli pieni unipupu tyynyineen vastasyntyneelle. Kiitos Sisuste-Peltoniemen henkilökunnalle. Meitä teillä palveltiin hyvin ja elämäntilanne huomioiden.

      Sofia Virtanen

      • Anonyymi

        Tämä sama tarina on tullut vastaan monella eri foorumilla. Haisee kaupan vedätykseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sama tarina on tullut vastaan monella eri foorumilla. Haisee kaupan vedätykseltä.

        Hän jakoi tämän myös omalla nimellään somessa. Ei siksi anonyymisti kirjoita.


    • Anonyymi

      Miksi uudet tilaukset saapuvat ja osa odottaa edelleen? Kai nyt perhetutut saavat sänkynsä. Oikein kauniisti jaksat tänne tästä yrityksestä puhua, mutta oletko itse lukenut miten täällä muita asiakkaita kohdellaan? Mistä vaan muualta huonekaluliikkeestä saat sängyn heti, oli alennus tai ei.. ja tuotetta on olemassa. Ei voi myydä eikä varsinkaan kannata ostaa tuotetta jota ei ole varastossa jossa nolla saldot.

      • Anonyymi

        Ongelmat ovatkin näissä vanhemmissa erissä. Uusia sänkyjä sieltä kyllä saa.


    • Anonyymi

      9kk odotettiin sänkyä ja sen saavuttua selkä ollut kipeä joka aamu. Kyse ihan perus runkosängystä. En suosittele. Kaupan kylkiäisiä ei koskaan toimitettu.

      • Anonyymi

        Uuteen sänkyyn kestää jonkin aikaa tottua. Etenkin jos vanha sänkysi oli huono ja liian pehmeä. Runkosänkyä onneksi pääset patjoilla muokkaamaan mihin suuntaan vaan. Mikäli ei uni ala maistumaan...


    • Anonyymi

      Meillä edelleen viimeistelyvaiheessa tämän päivän tiedon mukaan. Tilattu tammikuussa -22. Sänky on kuulema kuitenkin olemassa, no sehän on sentään hyvä tieto.

      • Anonyymi

        Tässä menee vielä hetki... 👍😄
        Minähän olen päättänyt sen sänkyni hitto vie saada kun näin pitkäänkin jo odottanut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä menee vielä hetki... 👍😄
        Minähän olen päättänyt sen sänkyni hitto vie saada kun näin pitkäänkin jo odottanut!

        Minäkin oon ajattelu saavani sen mutta mies alkaa jo hermoon vähä enemmän ja minulla pieni vitutus alkaa myös nousta… en tiiä kauanko jaksan. Marssisiko suoraan unikulmaan mistä saattaisi jopa jotain saadakin


      • Anonyymi

        Meille kerrottiin huhtikuussa että sänky viimeistelyvaiheessa mutta 8kk kulunut eikä edelleen toimitettu. Sänkymme tilattiin 18.12.2021. Henäkuussa soiteltiin taas ja silloin tehdas Ruotsissa kiinni. Mellle on monta kertaa luvattu että he ottavat meille yhteyttä koskien toimituspäivää. Onko liikaa vaadittu että firma olisi rehellinen ja ehkä asiakkaat olisi ehkä valmiita odottaa jopa vuoden jos ostoshetkellä olisi siitä tietoinen.


    • Anonyymi

      Tilasin sieltä sängyn tammikuussa. Luvattiin toimittaa huhtikuun loppuun mennessä. Toukokuussa aloin kyselemään. Luvattiin toimittaa kesäkuun aikana. Heinäkuussa kyselin taas, sanottiin että kesälomien vuoksi on "tuotantotauko" ja toimitus on elokuussa. Mitään ei vaan kuulu. Ongelma tässä on sekin että rahoituksen hoiti Resurs bank (36kk korotonta maksuaikaa) Olin yhteydessä sinnekin että keskeytän maksuni koska tilausta ei näy. Resurs ilmoitti että hehän vain lainaa tämän rahan (eli on maksaneet sen koko summan Peltoniemelle) ja heille ei sen jälkeen oikeastaan kuulu, mihin se raha on mennyt, eli joudun sen koko 2400e summan heille maksamaan, olin sitten saanut sänkyäni tai en koska se laina on kohdistettu minuun. Seuraavaksi otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja harkitsen myös rikosilmoituksen tekemistä. Huijausta koko firma!

    • Anonyymi

      9kk odoteltiin omaa sänkyämme,sen tästä opimme ei mitään enään sieltä osteta.Lupauksia oli pitkin matkaa ,että tulee varmasti silloin mutta ei tullut.Eikä sitä tarjoukseen kuuluvaa lakanaa koskaan tullut.

      • Anonyymi

        Hyvä kuulla että sänky kuitenkin saatu siellä.


    • Anonyymi

      Kyllähän tämä jo tympii kun viime joulukuussa on sänky ostettu. Yhteydenpito tosi nihkeää. Oma-alotteisesti ei tiedota tilanteesta ja tiedusteluihinkin vastauksen saaminen tuntuu ylivoimaiselta. Luvattu on kyllä helmikuuksi, maaliskuuksi, varmasti ennen kesää ja juhannusaattona tuli vastaus että osat saapuneet ja siirtyy viimeistelyyn. Sitten joku huoltokatko tehtaalla ja luvattu nyt elokuussa toimittaa. Vaan enpä jaksa enään uskoa.

      • Anonyymi

        Kyllä taidamme jo olla häntäpään väkeä että luulisi nyt näiden meidänkin sänkyjen vihonviimein tulevan. Valoa tunnelin päässä sentään kajastaa kun vanhaa häntäpäätäkin purkautuu. Ettei vaan uusia tilauksia toimitella!


    • Anonyymi

      En ole saanut sänkyäni vaikka tilasin jo 07.03.22

    • Anonyymi

      Me tilattiin muistaakseni Lokakuussa 2020. Ei kuulunut mitään ja soittelinkin kuluttaja asiamiehellekin. No, sänky tuli viimein Kesäkuu 2021. En kyllä enää tuolta osta, kun toimituajat ei pidä. Sänky sinänsä on hyvä.

    • Anonyymi

      Tilasin sängyn lokakuussa 2021. Ei mitään vastausta milloin sänky tulossa.

      • Anonyymi

        Sänky tilattiin Joulukuussa 2021 ja kauppa purettiin Heinäkuussa 2022. Sänky oli kuulemma valmiina varastossa odottamassa kuljetusta jo Huhtikuussa, mutta eipä tuota saaneet koskaan kuljetettua perille. Kovia ovat lupailemaan, mutta ei ole lupauksilla katetta.


    • Anonyymi

      Tilattiin sänky huhtikuun lopussa 2021. Toimitus luvattiin kesä heinäkuun vaihteessa. Tuli elokuu eikä mitään kuulu. Olin yhteydessä liikkeeseen jossa luvattiin selvitellä mikä kestää ja olla minuun yhteydessä. Ei kuulunut mitään ja viesteihin ei enään vastattu. Soitin omasta puhelimesta ja ei vastausta. Sitten kerran soitin duunin puhelimesta jolloin siihen vastattiin. Olin aika vihainen ja puhelimessa ollut herra sai päälleen mielipiteeni kyseisen liikkeen toiminnasta. No taas luvattiin selvitellä ja palata asiaan. Lokakuussa otin yhteyttä kuluttaja suojaan ja ilmoitin että jos ei kuun loppuun mennessä tule tarkkaa toimitus aikaa niin puran kaupan. Juuri ennen lokakuun loppua sain puhelun että sänky saapuu marraskuun toisella viikolla. Olin edelleen aika epäilevä mutta kun sain kuljetus yhtiöltä viestin missä sovittiin tarkka toimitusaika aloin vihdoin uskoa että sänky oikeasti saapuu. Siitä eteenpäin kaikki toimi loistavasti. Sänky toimitettiin. Kasattiin ja vanha vietiin pois kuten oli sovittu. Hyvityksenä viivästyksestä sain 2 peittoa jotka hain itse liikkeestä. Laadullisesti sänky on paras missä olen ikinä nukkunut(makuasia) joten siinä ei kyllä ole mitään valittamista. Itseäni ihmetyttää Peltoniemen toiminta tapa antaa aivan utopistisia toimitus aikoja. Jos minulle oltaisiin suoraan sanottu että sänky tulee vuoden loppuun mennessä niin asia olisi ollut ok.

      • Anonyymi

        Olipa hyvä viestisi, kiitos kun tulit jakamaan kokemuksen. Erinomaisesti kiteytit omat fiiliksetkin viestin loppuun. Jos olisi tarkempaa tietoa, ei haittaa odotus henk.koht itseänikään. Tämä sekoilu toimitusajoissa ja olematon tiedotus tässä hiertää ja turhaa epävarmuutta aiheuttaa. Kaikesta huolimatta, olit myös saanut sängyn, se on tärkeä ja hyödyllinen tieto. Laatu näissä varmasti onkin kohdillaan, sitä en epäile minäkään.


      • Anonyymi

        Nopeastihan (sarkasmia) sait sängyn vuonna 2021. Tänä vuonna toimitusajat ovat venyneet entisestään. Nyt näyttää olevan ihan normaalia yli 8kk toimitus ajat ja monet ovat jo purkaneet kaupan, kun eivät jaksa odottaa loputtomiin.

        No olisipa tuo sänky jäänyt itsellänikin ostamatta, jos olisi kaupantekohetkellä sanottu toimituksen kestävän yli puoli vuotta. Nimimerkillä yksi kaupan purkaneista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeastihan (sarkasmia) sait sängyn vuonna 2021. Tänä vuonna toimitusajat ovat venyneet entisestään. Nyt näyttää olevan ihan normaalia yli 8kk toimitus ajat ja monet ovat jo purkaneet kaupan, kun eivät jaksa odottaa loputtomiin.

        No olisipa tuo sänky jäänyt itsellänikin ostamatta, jos olisi kaupantekohetkellä sanottu toimituksen kestävän yli puoli vuotta. Nimimerkillä yksi kaupan purkaneista.

        Helsingin alueella tuli 3 kk toimituksella.
        Kesäkuu -22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin alueella tuli 3 kk toimituksella.
        Kesäkuu -22

        On se kumma, että uusimmat toimitukset tulee nopeammin kuin viime vuoden puolella tilatut. Epäilen, että nämä nopeat toimitukset ovat purettujen kauppojen sänkyjä.


      • Anonyymi

        Sofia V. jakoi palautetta omalla nimelläänkin somessa. Peltoniemikin tulee jatkossa käyttämään varmasti suosittelijoita isommin julkisesti. Fiksua sinänsä tilanteen kannalta. Saat sängystä alennusta, kun kerrot kokemuksen jne. Näin se nykyään menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sofia V. jakoi palautetta omalla nimelläänkin somessa. Peltoniemikin tulee jatkossa käyttämään varmasti suosittelijoita isommin julkisesti. Fiksua sinänsä tilanteen kannalta. Saat sängystä alennusta, kun kerrot kokemuksen jne. Näin se nykyään menee.

        Mites luksurisristeilijän tai villojen sänkytoimitukset sujuvat? Pysyykö aikataulussa? Hotelleja unohtamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sofia V. jakoi palautetta omalla nimelläänkin somessa. Peltoniemikin tulee jatkossa käyttämään varmasti suosittelijoita isommin julkisesti. Fiksua sinänsä tilanteen kannalta. Saat sängystä alennusta, kun kerrot kokemuksen jne. Näin se nykyään menee.

        Tämä tuli itsellenikin mieleen :D Meidän tilauksemme tehty muistaakseni tammikuussa 2022, huhtikuussa sängyn piti tulla, tonni on jo maksettu. Me tosiaan luettiin keväästä asti näitä palautteita, niin oltiin tietoisia siitä, miten lafka toimii, joten ei edes yritetty kysellä. Jos tehdään reklamaatio, niin sitten varmaan suoraan Resurs bankille. Huomenna menen Jumboon kokeilemaan tuota, jos lupailen postaamaan kehuja heistä, niin tuleeko se sänky vihdoin? :D On muutenkin korkea aika vähän tiedustella tilannetta, 8 kuukautta tässä vierähti.


    • Anonyymi

      Hyvät ihmiset, kun meitä on näin monta tyytymätöntä asiakasta niin eikö tästä olisi jo aika tehdä loppu... ei näin voi toimia. Pienemmistäkin asioista uutisoidaan... soittoa vaan lehteen, kun tästä nyt juttua riittää.

    • Anonyymi

      Sain toimitukselle ajan vko 38

    • Anonyymi

      Mainostavat tänään, että jo 4000 tyytyväistä asiakasta. Kuinka monta tyytymätöntä? Mainonta on ainakin harhaanjohtavaa. Joka päivä myydään uutta erikoiserää ja poikkeuksellisesti päivystetään 8-21. Poikkeustila tuntuu olevan voimassa 365 vuorokautta vuodessa. Myös nuo sängyt ovat samoja sänkyjä, joille keksitään uusia nimiä ja kamppanjamäärät ovat ihan tuulesta temmattuja.

      Antavat myös 100 päivän tyytyväisyys takuun tai rahat takaisin. Katteeton lupaus. Rahat saa takaisin vasta viranomaisilla uhkaamalla, jos sittenkään.

      • Anonyymi

        Erikoista että olit ehtinyt jo perua kaupan ja silti kokeilla toimiiko tyytyväisyystakuukin. Ilman tuotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoista että olit ehtinyt jo perua kaupan ja silti kokeilla toimiiko tyytyväisyystakuukin. Ilman tuotetta.

        Nyt et tainnut ymmärtää lukemaasi, kun tommoista kommentoit.


    • Anonyymi

      Meille tuli jo vuosipäivä täyteen, sänkyä ei edelleenkään ole näkynyt.

    • Anonyymi

      linjat kiinni, ei pääse soittamaan. aivan täyttä paskaa

      • Anonyymi

        Perun sanani. Asia on hoidettu ja sain sänkyni. Kaikki kunnossa. Sänky mahtava! Palvelussa parannuksen varaa.


    • Anonyymi

      Aspa nyt kiinni, eilen joku laittoi tiedon sairaustapaus. Laitoin sähköpostia josta näkee tilaukseni tiedot, otsikolla soittopyyntö.

      Kuluttajaneuvontaan yritys oli tiedottanut hoitavansa kaikki reklamaatiot. Ratkaistuja ja hoidettuja tapauksia on saatu kirjattua tietoihin.

      • Anonyymi

        Kaupan purkaminen on ratkaistu ja hoidettu asia. Oma asioiminen kuluttajaneuvonnan kanssa loppui kaupan purkuun Peltoniemen kanssa.

        Peltoniemen toimesta tuskin yksikään asia on ratkennut.

        Toisesta liikkeestä sama sänky kotiin viidessä viikossa. Sänky oli täysin sama ilman mitään freyabedsluxury nimiä. Peltoniemeltä odotettiin sänkyä 9.5kk ennen kaupan purkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan purkaminen on ratkaistu ja hoidettu asia. Oma asioiminen kuluttajaneuvonnan kanssa loppui kaupan purkuun Peltoniemen kanssa.

        Peltoniemen toimesta tuskin yksikään asia on ratkennut.

        Toisesta liikkeestä sama sänky kotiin viidessä viikossa. Sänky oli täysin sama ilman mitään freyabedsluxury nimiä. Peltoniemeltä odotettiin sänkyä 9.5kk ennen kaupan purkua.

        Mistä ostit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ostit?

        Porttipuisto, Vantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ostit?

        "joku" näköjään ilmiantoi kommenttini ostopaikasta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupan purkaminen on ratkaistu ja hoidettu asia. Oma asioiminen kuluttajaneuvonnan kanssa loppui kaupan purkuun Peltoniemen kanssa.

        Peltoniemen toimesta tuskin yksikään asia on ratkennut.

        Toisesta liikkeestä sama sänky kotiin viidessä viikossa. Sänky oli täysin sama ilman mitään freyabedsluxury nimiä. Peltoniemeltä odotettiin sänkyä 9.5kk ennen kaupan purkua.

        Täysin samaa et ole voinut ostaa.
        Myyjäliike, Freya Beds ostaa materiaalinsa ja tuottaa omat mallit itse ainoana Pohjoismaissa. Olet toki voinut ostaa saman tapaisen, mutta et täysin samaa. Ehkä myyjä on nyt niin sanonut. Tämä faktaa ja helposti saatavilla selville malleja vertaillessa. Olen tehnyt perusteellisen vertailun useiden liikkeiden välillä, jo ennen tilauksen tekoa.
        Kun vielä sängyn saisi.


      • Anonyymi

        Laatu se on mikä merkitsee. Tietysti hintakin.


      • Anonyymi

        "Kun varaat ajan Yksisarvishoitoon, se on jo riittävä avunpyyntö Yksisarvisille, että he saavat luvan alkaa auttamaan. Siitä hetkestä lähtien Yksisarviset avaavat mahdollisia lukkoja ja poistavat esteitä jotka haittaavat parantavan energian vastaanottamista ja hoidon kokemista. Suurin energialataus tulee sitten hoidossa." 🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun varaat ajan Yksisarvishoitoon, se on jo riittävä avunpyyntö Yksisarvisille, että he saavat luvan alkaa auttamaan. Siitä hetkestä lähtien Yksisarviset avaavat mahdollisia lukkoja ja poistavat esteitä jotka haittaavat parantavan energian vastaanottamista ja hoidon kokemista. Suurin energialataus tulee sitten hoidossa." 🦄

        RAKKAUDEN TEHDAS

        Tehtaamme valmistaa koneellisesti ja täysin käsityönä tuotettuja sänkyjä parhaista materiaaleista. Tehtaan henkilökunnalla on pitkä kokemus premium-sänkyjen valmistuksesta, sekä luonnonmateriaalien käytöstä sänkyvalmistuksessa. Oman tuotantomme ansiosta laatukriteerit, toimitusaika ja yksilöllisyys voidaan nostaa kokonaan uudelle tasolle. Freya Beds -sänkybrändi on kotimainen. Vita Talalay -materiaali tulee Hollannista ja Starsprings -jousistot Ruotsista.


        Joulupukkikin on olemassa.


      • Anonyymi

        Etkö jo perunut koko kauppaa ja ryhdy vaatimaan rahoja takaisin? Tällä palstalla useita neuvoja siihen, riippuen maksutavasta.
        Kun toiminta on tuollaista kusetusta, niin vaikka joskus se sänky sieltä tulisi niin voitteko luottaa laatuunkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa et ole voinut ostaa.
        Myyjäliike, Freya Beds ostaa materiaalinsa ja tuottaa omat mallit itse ainoana Pohjoismaissa. Olet toki voinut ostaa saman tapaisen, mutta et täysin samaa. Ehkä myyjä on nyt niin sanonut. Tämä faktaa ja helposti saatavilla selville malleja vertaillessa. Olen tehnyt perusteellisen vertailun useiden liikkeiden välillä, jo ennen tilauksen tekoa.
        Kun vielä sängyn saisi.

        Kamjon sänkyjä myydään ainakin Porttipuistossa;)


    • Anonyymi

      Tilasin tammikuussa, en ole vieläkään saanut. Ystäväni sai 7,5kk myöhässä, se on minulla nyt tapissa.

    • Anonyymi

      Jos haluatte rahanne takaisin, tehkää asiasta velkomushaaste käräjäoikeuteen.
      Tuo kustantaa 115€, mutta sen voi myös lisätä vaatimuksiin eli Peltoniemen korvattavaksi.

      Heitä vastaan on näitä haastehakemuksia tehty muutamia ja ovat maksaneet ne pois, pääosin päivää ennen määräajan täyttymistä.

      Tällaisen voi laittaa vireille käräjäoikeuden nettisivuilta. Todella helppoa.

      • Anonyymi

        Tämä edellyttää sen, että yrityskin suoraan hyväksyy asian ns. riidaton tapaus. Mikäli tästä tulee riitainen saatava, ei ihan yksinkertaista, eikä todellakaan helppoa.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla iso vika kun se on päässä.


    • Anonyymi

      Mennyt jo yli vuosi (!) kun erehdyttiin tilaamaan heiltä sänky ja vielä maksettiin puolet hinnasta silloin. Rahoja näyttää olevan vaikea saada takaisin. Täyttä kusetusta koko firma. EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN !!!

      • Anonyymi

        Toivottavasti saat asian kuntoon. Kuulostaa todella pitkältä ajalta. Olen tehnyt tilauksen huomattavasti sinun jälkeesi ja arvio on vko 40. Tulen kertomaan pitääkö aikataulu.


    • Anonyymi

      Hei. Sänky saatu perille elokuun eka viikko.
      Yksi tammikuinen porukasta poistuu...

    • Anonyymi

      Nyt 9 kk tulee täyteen ilman sänkyä. Odottavan aika on pitkä , liian pitkä!!!!

    • Anonyymi

      9kk olen odottanut. Alkuun puhelumeen vastattiin ja kaikkea selitettiin. Luvattiin jos mitä korvaukseksi myöhästyneestä tilauksesta. Enään ei vastata puheluun eikä sähköpostiin. No eihän tässä muuta kun kaupan purkuun. Onneksi penniäkään en ole maksanut . Lähden muualle sänky kaupoille. En todellakaan suosittele kenellekkään retkahtamaan tähän !

      • Anonyymi

        Asiakaspalvelu tänään kuulemma auennut. Jopa soitto tuli takasin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakaspalvelu tänään kuulemma auennut. Jopa soitto tuli takasin päin.

        Uskomatonta kyllä sama täällä tänään.
        Itse soittivat jälkeenpäin ja asiaa selvitettiin.


    • Anonyymi

      Syyskuussa 2021 tilasin luvattiin Joulukuulle, nyt vuosi menny tilauksesta. rahat kelpasi oon viemässä juttua eteen päin kuluttaja asiamiehen ym oikeuslaitoksen välityksellä

    • Anonyymi

      Tullakko vaiko ei tulla. NYT ON sänky saatu vihdoin tähän huusholliin. Tosin hyvä sänky itte sängystä tykkään 100 %

    • Anonyymi

      Jännä keskustelu. Vihaiset asiakkaat kertoo kuinka firma ei toimita heille luvattuja tuotteita, vaikka on maksettu.
      Sitten on ilmeisen selviä firman tehtailemia kirjoituksia.

    • Anonyymi

      Minä tilasin sängyn 7/21. Tuolloin ilmoitettiin sängyn tulevan syys- lokakuun vaihteessa. Toimitus venyi ja selitys jos toinenkin tuli kuulluksi, mutta vierailtuamme Vantaan liikkeessä luvattiin sänky toimittaa viikon kuluessa. Näin tapahtuikin ja omistajat toivat itse sängyn perille. Sänky on kyllä todella hyvä, joten kotuuttoman pitkä odotusaika palkittiin.

    • Anonyymi

      Tänään tullut toimitus tieto lokakuu

    • Anonyymi

      Onko kukaan maksanut ennakkomaksun käteisellä? Oletteko saanut rahat takaisin?

      • Anonyymi

        Pankkisiirrolla maksettu, puhelimitse ostettu. Ei palautettu toistuvista pyynnöistä ja viranomaisprosessin aloittamisesta huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankkisiirrolla maksettu, puhelimitse ostettu. Ei palautettu toistuvista pyynnöistä ja viranomaisprosessin aloittamisesta huolimatta.

        Sama täällä. Rahat kelpas, sänkyä ei tullut ja peruimme tilauksen. Rahoja ei palauteta toistuvista yrityksistä huolimatta.


    • Anonyymi

      Vuoteet tulleet
      alkuperäisestä arviosta yli 4 kk extraa

    • Anonyymi

      Ostin maaliskuussa 2022 enkä saanut moottorisänkyä...
      lakimiehemme kanssa sähköpostia lähettetty ....ei maksua ,olen maksanut koko sängyn.
      Sitten lähtään raastupaan.Huijareita....mun puhelin numeroon ei vastata,olen varmaan Black listalla.Ei reagoitu kaupan purkuun ei mihinkään joten näin sitten edetään.
      Älkää ostako mitään täältä.

    • Anonyymi

      Kehottaisin teitä kanssakärsijöitä täyttämään reklamaatiopohjan kuluttajaviraston sivuilla ja toimittamaan sen viipymättä Peltoniemell. Tuolla täytetyt reklamaatiot kirjautuvat automaattisesti kuluttajaviraston järjestelmiin ja niille luodaan suorilta tapausnumero. https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/

      Kehotan myös olemaan yhteydessä KKV:n neuvontaan, viimeistään kun Peltoniemen vastausta ei kuulu. Peltoniemellä alkaa olla hyvä paikka päästä Suomen ensimmäiseksi joukkokanteen kohteeksi.

    • Anonyymi

      Sisuste Peltoniemen yritys on luvannut sängyn edelleen toimittaa. Oma intressi näin ollen on – saada sänky. Toimitusaika ei kohdallani ratkaiseva tekijä. Työskentelen alalla jolla omat haasteensa. Tärkeäksi nousee tiedotus.

      Ongelma = muutoksien tiedottamattomuus. Sängyt kokeiltiin ja valittiin suoraan liikkeessä. Olisimme olleet alunperinkin valmiita odottamaan pidempään sänkyä.

    • Anonyymi

      TILAA OMASI NYT
      PERJANTAINA 9.9.
      MYYNTI ALKAA KLO 08.00
      WANTED!! Etsintäkuulutamme nyt 60 nukkujaa testaamaan mallistomme parhaita premium sänkyjä erikoisehdoin! Nämä numeroidun erän lippulaivasängyt jaetaan nopeimmille ainutkertaisesti materiaalien nettohinnoin, koska haluamme saada tuotteistamme sekä palvelustamme aidon sekä rehellisen palautteen.

      Nämä ihanat premium sängyt ovat varusteltu vuoden 2022 testivoittajamoottoreilla, huippu nukkumisergonomialla sekä 25 vuoden takuulla, joten hyödynnä mahdollisuutesi heti ja uusi sängyt kotiin sekä mökille nettohinnoin!

      Varmista omasi NYT soittamalla tai tilaa suoraan verkosta, sillä sänkyjä on vain 60 kappaleen numeroitu erä! Päivystämme 010 406 8610 (klo 8-21.)


      Miksei täältä käydä lukemassa aitoa ja rehellistä palautetta?

    • Anonyymi

      Me myös ostettiin sängyt viime vuoden lopulla. Saatiin tällä viikolla toimitus.

    • Anonyymi

      Me tilasimme miehen kanssa runkopatjat ja luottokortilla maksoimme pienien epäilyksien takia. Myyjä kyllä kertoi, että osassa tuotteissa on ollut viivästyksiä ja kertoi hyvin myös mistä viivästykset johtuvat. Onhan se ymmärrettävää kun katsoo minkälaisessa maailmassa elämme. 6 viikossa saimme tuotteen kotiimme ja olemme tyytyväisiä.

      • Anonyymi

        Laskut maksamalla maailmassa saa tavaraa.

        Jännä, kun maailmantilanne ei muihin sänkykauppoihin vaikuta. :D


    • Anonyymi

      Tilasin sängyn helmikuussa 2022. Ei oo näkynyt vielä.
      Taidan tehdä samoin kuin yksi kommentoija, että puran rahoituksen. Sähköposteihin ei tosiaan vastailla. Onneksi en maksanut vielä mitään!

      • Anonyymi

        Nyt vastattiin viestiin..


    • Anonyymi

      Tällä viikolla tulossa sänky. Viime viikolla käyty viimeiset viestin vaihdot. Meille tarjottiin kaupan perumistakin myyjän puolelta. Ajateltiin nopeammin saadaan sänky.

      • Anonyymi

        Toivottavasti tulet kertomaan saatko sovitusti.


    • Anonyymi

      Olemme tilanneet 5.9.2021 sängyn, lupailivat 11/21 lopulle. Emme ole saaneet vieläkään, useista yhteydenotoista huolimatta emme ole saanut, muuta kuin ympäripyöreitä vastauksia, kuten. viimeiset 9kk ovat selitelleet komponentti -, työvoima- ja kuljetus pulasta. Luulisi olevan kyllä viimesen päälle oleva sänky kun se on viime joulukuusta asti ollut viimeistelyn loppusuoralla.. 2viikkoa sitte laitoimme kuluttajaneuvonnan vaateen asiasta johon emme saaneet vastausta, joten jatketaan eteenpäin kuluttajaneuvonnan kautta, että saisimme rahat takaisin.

    • Anonyymi

      Tilauksemme tuli reilusti myöhässä. Asiaa hoidettiin lopulta ongelmien kautta kuntoon ja sängyt toimitettiin sovitusti Espooseen. Samoja kokemuksia meillä yhteydenpidosta. Sitä ei pahemmin ollut. Sänky meidän mielestä hyvä ja laadukas.
      tv: Maikki

      • Anonyymi

        Anonyymi
        12.09.2022 08:05

        Tällä viikolla tulossa sänky. Viime viikolla käyty viimeiset viestin vaihdot. Meille tarjottiin kaupan perumistakin myyjän puolelta. Ajateltiin nopeammin saadaan sänky.


        Täysin sama tekstinkirjoituksen tyyli :DDDDDDDDDDDDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi
        12.09.2022 08:05

        Tällä viikolla tulossa sänky. Viime viikolla käyty viimeiset viestin vaihdot. Meille tarjottiin kaupan perumistakin myyjän puolelta. Ajateltiin nopeammin saadaan sänky.


        Täysin sama tekstinkirjoituksen tyyli :DDDDDDDDDDDDDDD

        joku ku kauniisti on pyytäny aiemmin jo...
        Pliis nää vähemmälle..satoja viestejä ku sama typppi kommentoit kaikkeen...


    • Anonyymi

      On kyllä harvinaisen paska firma kyseessä, ei voi muuta sanoa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Taas olis hyviä tarjouksia. Ties kuinka monennen kerran voitettu spa&wellness tarjouskilpailu.


    • Anonyymi

      Me laitettiin käräjoikeuteen velkomushaaste, kun ei sänkyä kuulunut melkeen 9kk odottelun jälkeen ja lakkasivat vastaamasta puheluihin ja sähköposteihin.

      Päivää ennen käräjäoikeuden heille antaman määräajan umpeutumista soittivat ja kertoivat palauttavansa rahat ja maksavansa aiheutuneet oikeudenkäyntikulut (115€).
      Rahat näkyi tilillä heti puhelun jälkeen.

      Jos siis haluatte rahanne takaisin niin pistäkää asia käräjäoikeuteen käsiteltäväksi. Onnistuu ihan sähköisesti nykyään.
      Tämä vaatii tunnistautumisen:
      https://asiointi2.oikeus.fi/karajaoikeus-haastehakemus/julkinen_ohje/listing

      Ohjeita asiaan liittyen:
      https://oikeus.fi/tuomioistuimet/fi/index/asiointijajulkisuus/sahkoinenasiointipalvelu/karajaoikeudensahkoinenasiointipalvelu.html#

      https://oikeus.fi/tuomioistuimet/fi/index/asiat/riita-asiat/summaarinenriita-asia.html

      Melko nöyrästi palauttivat rahat tämän myötä.

      • Anonyymi

        tää edellyttää kummiskin et ensin on tehny kuluttajaneuvojan ohjeen mukaset toimenpiteet.
        ja just et yritys hyväksyy riidattomana, muutenha tost tulee "riitainen saatava" .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää edellyttää kummiskin et ensin on tehny kuluttajaneuvojan ohjeen mukaset toimenpiteet.
        ja just et yritys hyväksyy riidattomana, muutenha tost tulee "riitainen saatava" .

        Toki ensin pitää reklamoida ja vaatia kaupan purkua, mutta sen nyt tälläkin palstalla jokunen jo tehnyt.

        Ja mitään hyväksyntää ei yritykseltä tarvita. Laitat sen velkomushaasteen vireille, sen jälkeen heillä on 3vkoa aikaa vastata haasteeseen ja mikäli eivät vastaa tulee yksipuolinen tuomio, joka on ulosotto kelpoinen.
        Jos vastaavat, vastauksen sisältö ratkaisee sen meneekö riita-asiaksi vai käsitelläänkö muuten.
        Omalla kohdalla pyysivät käräjäoikeudelta lisäaikaa vastineen tekemiseen ja saivat vähän lisää aikaa. Sitten juuri vähän ennen lisäajan päättymistä soittivat ja maksoivat.
        Ei heillä ollut tarkoitustakaan tehdä mitään vastinetta, pelasivat vain lisää aikaa. Eli pitkittävät asioiden hoitamista aina viimeiseen asti.
        Yrittihän nuo vielä soittaessa esittää, että olisin kyllä saanut sängyt kun olisin malttanut odottaa.


    • Anonyymi

      Tilasin siis vaa maton ja lampun verkkokaupasta ja nää tuli nopsaan😁

    • Anonyymi

      Totuus on, että kun on paljon rahaa, ei mikään ole liian kallista. Toinen totuus on, et köyhälle on kaikki kallista.
      Ostin siksi sängyn Sisustus Peltoniemeltä.
      Ja, aikaa kului tässä ja sitten lisää aikaa...Sänky saatiin viimein toimituksella perille.

      • Anonyymi

        Ostit sitten siis 3.5 viikossa kiinalaisen sängyn kotiin nopealla toimituksella ja vielä kalliimmalla? Oivoi... olet tullut nyt huijatuksi jonkun muun kun Peltoniemen toimesta. Kyllä tästä täytyy tehdä reklamaatio ja konfirmaatio ja soittaa palokunnalle. Minä autan veliseni.


      • Anonyymi

        ainaki sulla on menny bro ku edelleen täällä...viikosta toiseen :D oppinut tuntee jo viestis ja edelleen vaa omaa sänkyä venaan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainaki sulla on menny bro ku edelleen täällä...viikosta toiseen :D oppinut tuntee jo viestis ja edelleen vaa omaa sänkyä venaan :D

        Turhaan odottelet. Sänkyä et tule saamaan Peltoniemeltä.

        Suosittelen menemään ostoksille toiseen liikkeeseen. Pääset ehkä lattialta sänkyyn vielä joku päivä nukkumaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan odottelet. Sänkyä et tule saamaan Peltoniemeltä.

        Suosittelen menemään ostoksille toiseen liikkeeseen. Pääset ehkä lattialta sänkyyn vielä joku päivä nukkumaan..

        kyl tän kortin ny katon loppuu :D
        sänky kumminki hyvä...


    • Anonyymi

      3000 € sänky ei oo kallis. Köyhälle vaan..

      • Anonyymi

        Minä sänkyni sain, Sisustus Peltoniemeltä..


    • Anonyymi

      Joulukuussa 21 tilattiin sänky. Piti tulla helmi/maaliskuussa. Maksut Resurs Bankin alkoivat maaliskuussa. Eipä juuri kuulunut Peltoniemestä. Puhelimeen vastasi vain kun otti numeronäytön pois ja soitti tilausnumeroon. Selityksiä tuli paljon(täyttä potaskaa). Elokuussa ilmoitin kaupan perumisesta Peltoniemelle ja Resurs Bankille. Rahat palautettiin viimeistä senttiä myöten RB:sitä. Nyt koko sivun ilmoituksia sanomalehdissä? Millähän tämä liike ne maksaa? En suosittele tätä liikettä kenellekään.

    • Anonyymi

      Joulukuussa 2021 ostettiin sänky. Useasti soittanut ja kysellyt sänkyni toimituksesta. Lupailivat sängyn tulevan EHKÄ marras-joulukuussa 2022. Kärsivällisyys todellakin loppuu tämän firman kanssa!!!!!!!

      • Anonyymi

        Kuluttajariitaan perustuvaa asiaa ei viranomainen vaan vie eteenpäin.


    • Anonyymi

      Olen samassa tilanteessa. Saitko sänkysi?

      • Anonyymi

        Sain sängyn, piiiitkä toimitusaika Tilaus 11-2021
        Ystävät tilasivat viime vuonna 06-2021
        ja nopeasti tuli heidän omansa. Siksi me Peltoniemiltä tämä tilattiin, sillä he suosittelivat meille ja sänkyyn ihastuttiin.


    • Anonyymi

      Siis aivan järkyttävää toimintaa; asiakkaiden harhaanjohtavaa mainontaa, super-erikoismegatarjouksia viikottain, joissa ovh. 8000€ ja kaupan päälle luvataan kaiken maailman rihkamaa ovh. 750€, joiden oikea arvo maksimissaan 20€. Jatkuva loppuunmyynti ja sänkyjen/tuotteiden toimitusajoista ei mitään tarkkaa tietoa tai aikataulua, eikä puheluihin/viesteihin vastata. Milloinkohan joku päättävä elin puuttuu tähän toimintaan, joka selvästi on saanut jatkua liian pitkään????

    • Anonyymi

      Huh! Onneksi luin nämä - en kyllä tilaa tuolta yhtään mitään!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näytti olevan tänään 27.9.2022 mainos Ilta Sanomissa, mutta tosin uutisten puolella.

    • Anonyymi

      😂😂😂 Ihmiset hyvät. Teknologian maahantuojana kyllä annan kaiken tuen yrittäjälle toimitushaasteisiin. Asiakkaita toki tulee tiedottaa aina viiveistä. Elämme vaikeita aikoja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tänä vuonna palkittavaksi valittiin perheyritys, joka on yli 30 vuoden ajan palvellut lammilaisia ja lähialueen asukkaita huonekalu- ja sisustustavarakauppana. Nykyiset yrittäjät, Onni ja Tuija Peltoniemi aloittivat yrittäjinä 1987. Poika Juhana on tullut yritykseen mukaan viitisen vuotta sitten. Sisuste-Peltoniemen tarina alkaa Lammilla jo aiemmin, kun kiertävä huonekalukauppias, Paappa Peltoniemi pysähtyi usein huonekalukaupoille kuntaan.

      – Juhana oli puolitoistavuotias, ja mukana myymälässä. Kuinka sitten pääsikään äidiltä karkaamaan ja mukaansa nappasi spriiliukoisen tussin. Sillä sitten piirtämään enkelinkuvat sänkyryhmän yöpöydän laatikoihin. Seuraavana päivänä sänkyä ja yöpöytiä tuli ostamaan pariskunta Mommilasta, ja lupasin heille toimittaa tehtaalta uudet, virheettömät yöpöydät. Mutta rouvapa halusikin juuri nämä, Juhanan enkelinkuvilla varustetut yöpöydät, Onni muisteli kiitospuheessaan.

    • Anonyymi

      Peltoniemet ovat tunnettuja hyvästä palvelustaan. TAK-palvelumittauksissa Peltoniemet ovat aina saaneet lammilaisilta huippupisteet. He eivät myy asiakkailleen palapelejä, vaan huonekalut tuodaan kotiin koottuina ja käyttövalmiina. Aikana, jolloin moni alan yritys on lopettanut toimintansa, Peltoniemet ovat lisänneet palveluvalikoimaansa.

      • Anonyymi

        Lammilla ollut liike on eri kuin tämä Lasten nyt vetämä liike. Ei pidä sekoittaa näitä kahta toisiinsa, vaikka sama nimi onkin.


    • Anonyymi

      No onneksi porukka lukee nyt uutisia ja eikä usko Peltoniemen selityksiä täällä tai muualla. Ketää ei kiinnosta jos Peltoniemellä on joskus mennyt hyvin ja lujaa, mutta nyt ei tosissaan mene. Asiakkaat tässä vaan kärsii. Ihmettelen miten kukaan ihminen haluaa olla tollasessa yrityksessä töissä...

    • Anonyymi

      Meillä meni puoli vuotta että saimme tilatun sängyn. Sekin tapahtui vasta siinä vaiheessa, kun olin ottanut jo kuluttajasuojan ja lakimiehen mukaan keskusteluun.

    • Anonyymi

      Tilasin 12/21 ja sänky tuli 5/22. Olin lukuisia kertoja yritykseen yhteydessä niin Facebookin, sähköpostin ja puhelimen välityksellä. Luvattiin myöhästymisestä hyvitystä. Sain kaksi tyynyä, joita myytiin liikkeessä tarjoushintaan viidellä eurolla. Jep. No, sänky on kuitenkin hyvä, mutta ehkä maksoin siitä liikaa kun eihän se mikään edullinen ollut.

      • Anonyymi

        Suomalainen se ei ainakaan ollut. Se lienee sinullekkin jo käynyt selväksi. 😁


    • Anonyymi

      Itse tilasin sängyn viime kesänä ja 3kk oli toimitusaika. 3kk jälkeen aloin kyselemään ja reilu kuukausi siitä niin sänky toimitettiin. Soitella ja kysellä sai kyllä perään, mutta aina vastattiin ja saatiin myös peittoa ja tyynyä ym hyvityksenä. Nyt ilmeisesti toimitusvaikeuksia hieman enemmän???

    • Anonyymi

      Nyt Sisuste-Peltoniemi myy 300 Freya Beds sänkyä tavaratalo Kärkkäisen sikapäivillä. Mainoksesta on unohtunut pois Sisuste-Peltoniemi nimi. 100 päivän tyytyväisyystakuu ja toimitusaikatakuu luvataan. Melko härskiä toimintaa kyllä jättää Sisuste-Peltoniemi nimi pois mainonnasta nyt, kun on tullut sille niin paljon negatiivista julkisuutta.

      • Anonyymi

        Käsitykseni mukaan heillä on kaksi eri yritystä?


    • Anonyymi

      Kiertäkää kaukaa koko liike

    • Anonyymi

      9kk meni että sai tuotteen

      • Anonyymi

        Minulla 5kk


    • Anonyymi

      18.12.2021 tilattu sänky ja vielä odotellaan. Tänään sain puhelun että sänky näillä näkymin saapumassa marraskuun aikana.
      Jos olisi yhtään tiukempi tilanne taloudellisesti niin kyllähän tämä v*tuttaisi. Tai no, v*ituttaa ehkä nytkin mutta lähinnä huvittuneena arvuuttelen minkälaisen selityksen seuraava puhelu tuo tullessaan.

      • Anonyymi

        Jos uskoo mainoksia, niin ...


    • Anonyymi

      Jotain positiivista. Vastaavat nyt osaan viesteistä FB sivuillaan, mutta sensuuri on edelleen kova. Viestilaskuri näyttää 105, mutta vain 44 on luettavissa. Osa isompaa kritiikkiä antaneista on poistettu ketjusta.

      • Anonyymi

        Omaan facen viestiin soitettiin vastaus aiemmin viikolla !! Tästä tykkäsin !!


    • Anonyymi

      Tilasimme tuolta Hotel Deluxe sängyn. Toimitus viivästyi reilusti ja lukuisten kyselyiden jälkeen saimme sängyn vihdoin. Täytyy sanoa että sänky on täysi pettymys nukkumismukavuuden suhteen. Surkea jousisto, joka ei tuo yhtään nukkujaa. Ja näissä pitäisi ainakin mainosten mukaan olla ensiluokkainen jousitus. Ei voi puhua mistään luksuksesta, muutaman satasen sänky..
      VÄLTTÄKÄÄ!

      • Anonyymi

        Hei!
        Laita viestiä asiakaspalveluun. Sisuste-Peltoniemi haluaa tiedon tuotteesta ja mikäli et ole tyytyväinen tähän. Meillä on tyytyväisyystakuu sängylle.


    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu avoinna kello 10-16 arkipäivinä

      Puh. 010 406 8600

    • Anonyymi

      Tasan vuosi tulee huomenna kun tilasin kaksi sänkyä. Luvattiin tammikuussa toimittaa. Huippuna sanottu että sängyt toukokuussa jo valmiit. Vieläkään ei ole tullut. Alkuvuodesta vielä vastattiin ja aina luvattiin kaupantekijäisinä tyynyjä, peittoja, patjansuojuksia ja jopa alennusta... mitään ei ole tullut. Olen tehnyt kuluttajansuojaan ilmoituksen. Rahoitusyhtiöön ilmoituksen ja peruttu maksut. Myyjäliikkeellä vielä viikko aikaa ottaa yhteyttä ennen rikosilmoituksen tekoa. Että semmonen kauan toiminut luotettava myyjä.

      • Anonyymi

        Asiakaspalvelu avoinna kello 10-16 arkipäivinä

        Puh. 010 406 8600

        Ole yhteydessä!


    • Anonyymi

      Jos kaikki ottavat yhteyttä puhelimitse kaikisssa ostotilanteissa jo ennen ostopäätöstäkin, niin varautukaa yli tunnin jonottamiseen.

      Asiat on hoidettava sähköisesti asiakkaan itse valitsemana ajankohtana. Ei työaikana!

    • Anonyymi

      Jep. Sisuste Peltoniemi pistänyt facebookkiin pahoittelu viestin, ei mene läpi.. 😂 "Emme piiloudu, kannamme vastuun" No mitään muuta ette olekkaan tehnyt, kun leikkineet piilosta. JA asiakkaat edelleen odottavat, kun eivät ole saaneet sänkyä, ette suostu kaupan purkuun, ette palauteta rahoja jne.

      • Anonyymi

        Kyllä jos asiaan herätään vasta 300 kuluttajavalituksen ja mediahuomion jälkeen, niin kannattas Peltoniemen mennä vaan Alepan kassalle ja jättää bisnekset muiden tehtäväksi. 😆


    • Anonyymi

      Uusi sänky on toimitettu perheellemme.
      Olemme lähettänyt sängystä pienen jutun ja kuvan julkaisuun muille asiakkaille.
      Hyvää syksyä toivotamme kaikille! perheyritysten puolesta team Saloset

      • Anonyymi

        Törkeää!


    • Anonyymi

      Jos olette joskus maksaneet luvatussa toimitusajassa toimittamattomasta tuotteesta selvän ylihinnan "alennushintaan" verrattuna, tilaus kannattaa peruuttaa heti.

    • Anonyymi

      Perheyrittäjyyden tuhoa on ennustettu useasti. Perheyrityksiä on pidetty vanhanaikaisina ja taantuvina. Miksi kuitenkin perheyrittäjyys on osoittautunut pitkäikäiseksi ja sitkeäksi yritystyypiksi?

      Suomi on viimeisen 150 vuoden aikana noussut maatalousvaltaisesta ja takapajuisesta maasta yhdeksi maailman rikkaimmista valtioista. Perheyritykset ovat koko tämän ajan olleet mukana rakentamassa suomalaisen vaurauden perustaa. 1800-luvun loppupuolella ja 1900-luvun alussa Hartwallit, Ahlströmit, Fazerit, Pauligit ja monet muut suvut perustivat pitkäikäisiksi osoittautuneita yrityksiä, jotka tarjosivat työtä suomalaisille ja rakensivat suomalaista yhteiskuntaa. 

      Perheyrittäjyys muuttuu ajassa ja paikassa. Tämän päivän perheyrittäjyydessä on joitain samoja piirteitä kuin sata vuotta sitten, mutta aika ja ajassa tapahtuvat muutokset ovat vaikuttaneet perheyrityksiin. Perheyritykset ovat sopeutuneet muuttuneisiin olosuhteisiin, mutta usein ne ovat myös aktiivinen osa muutosta.

      Perheyrityksillä on edelleen tänä päivänä merkittävä rooli suomalaisessa yhteiskunnassa. 70 % suomalaisista työnantajayrityksistä on perheyrityksiä. Ne työllistävät 40 % yrityssektorin henkilöstöstä ja luovat 30 % yrityssektorin jalostusarvosta. Perheyritykset ovat tärkeitä työllisyydelle, paikallisyhteisölle, talouden jatkuvuudelle, yhteisöllisyydelle sekä yhteiskunnalliselle pysyvyydelle.  

      Perheyritykset katsovat kauemmaksi tulevaisuuteen ─ unohtamatta kuitenkaan historiaansa. Edeltävät sukupolvet ovat läsnä perheyrityksen toiminnassa myös tänään ja huomenna. Historiasta voi löytyä huomisen menestystekijöitä. 

      #familybusiness

      • Anonyymi

        ❤️❤️❤️🇫🇮


      • Anonyymi

        Sivulla keskustellaan perheyrityksistä.
        Hartwallit, Ahlströmit, Fazerit, Pauligit, Peltoniemet, Saloset mitä näitä nyt oli.


      • Anonyymi

        Törkeää harhautusta asiasta.


    • Anonyymi

      Voin kaikille teille kertoa, että samat selitykset jatkuvat. Asiakaspalvelussa henkilöt vaihtuu, eikä ihme.
      Jos teillä on kaupanpurku edessä tai vireillä niin joudutte hakemaan saatavianne käräjäoikeuden avulla. Ylempänä ketjussa on annettu hyvä ohjeistus.

    • Anonyymi

      Hyvä asiakkaamme!

      Mikäli haluatte lisää tietoa tilauksestanne. Olkaa yhteydessä yritykseemme virheellisen tiedon välttämiseksi.

      Asiakaspalvelumme on avoinna kello 10-16 arkipäivinä. Voitte lähettää myös sähköpostitse soittopyynnön, jolloin soitamme teille.

      Puh. 010 406 8600

      Me olemme täällä teitä varten. 🎧📞💻📲

      Ystävällisesti
      Sisuste-Peltoniemi
      Asiakaspalvelu 😊

      • Anonyymi

        Asiakkaille on aina poikkeuksetta lähettetävä kaikki tieto tilauksen muutoksista heti sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä. Ei asiakasta voi pakottaa itse kyselemään jatkuvasti, miksei tuotetta toimiteta.

        Ei kaikilla ole aikaa päivystää puhelimen ääressä viikkokausia työaikana 10-16.

        Mitä tarkoittaa suomeksi

        "Mikäli haluatte lisää tietoa tilauksestanne. Olkaa yhteydessä yritykseemme virheellisen tiedon välttämiseksi."?

        Jotain asiallisuutta viesteihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakkaille on aina poikkeuksetta lähettetävä kaikki tieto tilauksen muutoksista heti sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä. Ei asiakasta voi pakottaa itse kyselemään jatkuvasti, miksei tuotetta toimiteta.

        Ei kaikilla ole aikaa päivystää puhelimen ääressä viikkokausia työaikana 10-16.

        Mitä tarkoittaa suomeksi

        "Mikäli haluatte lisää tietoa tilauksestanne. Olkaa yhteydessä yritykseemme virheellisen tiedon välttämiseksi."?

        Jotain asiallisuutta viesteihin!

        Juuri näin!

        Itse olen muuten myös lähettänyt ainakin kymmenen sähköpostiviestiä Peltoniemelle 6 kk:n jaksolla eikä niihin yhteenkään ole koskaan vastattu mitenkään. Eikä ole liioin soitettu asian tiimoilta takaisin.

        Ymmärrän hyvin aiempaa kommentoijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        Itse olen muuten myös lähettänyt ainakin kymmenen sähköpostiviestiä Peltoniemelle 6 kk:n jaksolla eikä niihin yhteenkään ole koskaan vastattu mitenkään. Eikä ole liioin soitettu asian tiimoilta takaisin.

        Ymmärrän hyvin aiempaa kommentoijaa.

        Jos kaikkiin viesteihin vastataan aina heti, ei vastaamattomien viestien määrä koskaan pääse kasvamaan sadoiksi tai tuhansiksi.

        Satunnainen suma on nopeinta purkaa aloittamalla asiakkaista, jotka ovat lähettäneet useita viestejä samasta asiasta. Yksi asiallinen vastaus riittää niihin kaikkiin.

        Ja töitä saa tehdä myös iltaisin ja viikoloppuisin. Homman oppii nopeasti! Joutuu tietysti nopeasti työttömäksi, jos kaikki hoidetaan aina asiallisesti sähköisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        Itse olen muuten myös lähettänyt ainakin kymmenen sähköpostiviestiä Peltoniemelle 6 kk:n jaksolla eikä niihin yhteenkään ole koskaan vastattu mitenkään. Eikä ole liioin soitettu asian tiimoilta takaisin.

        Ymmärrän hyvin aiempaa kommentoijaa.

        Hei

        Mikäli olemme epäonnistuneet asiassa näin pahasti, pyytäisin teitä lähettämään vielä viestin meille, jotta tavoitamme teidät mahdollisimman pian.

        Kiittäen
        Sisuste-Peltoniemi
        Asiakaspalvelu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei

        Mikäli olemme epäonnistuneet asiassa näin pahasti, pyytäisin teitä lähettämään vielä viestin meille, jotta tavoitamme teidät mahdollisimman pian.

        Kiittäen
        Sisuste-Peltoniemi
        Asiakaspalvelu

        Viimeksi tänään sekä soittanut että s postia laittanut. Paluu viesti: olemme ruuhkautuneet , vastataan kun ehditään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi tänään sekä soittanut että s postia laittanut. Paluu viesti: olemme ruuhkautuneet , vastataan kun ehditään...

        Tänään vastattiin. kiitos puhelusta naishenkilölle.
        R.K.


      • Anonyymi

        Itse sain asiani hoidetuksi kanssanne reilu kuukausi sitten ja vain oman aktiivisuuteni vuoksi. Kaupanpurku onnistui melko vaivatta, mutta rahojen palautus oli pitkän kepin päässä.

        En oikein ymmärrä, miksi ette ota täällä samaa pahoittelevaa linjaa, jonka olette ottaneet somekanavallanne. En usko, että täällä ehdoin tahdoin jaetaan virheellistä tietoa. KKV:n tiedonantoa lainatakseni, varoitus annettiin sillä asiakkaiden raportoiman mukaan teihin ei saa yhteyttä, kaupanpurku ei onnistu ja sovittuja hyvityksiä ei makseta. Aiempi kommentti on siis tyystin linjassa annettujen varoitusten kautta. Olette kuitenkin nyt ilmeisesti ryhtyneet toimiin, mikä on hienoa. Tuosta edeltävästä kommentista ja muutamasta alemmastakin jäi kyllä käsitys, että teillä on niin paljon tyytymättömiä asiakkaita että ette millään nykyisinkään voimavaroin pysty sumaa purkamaan. Jos tilanne on tämä, niin sekin kannattaa sanoa ihan suoraan. Silloin ainakin minulta heruisi hieman enemmän ymmärrystä. Nyt tämä ristiriitainen viestintä asiakkaiden ja teidän välillä nostaa epäilyksiä siitä, onko mitkään konkreettisesti muuttunut.

        Toivottavasti nousette suosta.


    Ketjusta on poistettu 180 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe