Parketin saumat auki 2 mm

Anonyymi

Miten joku kehtaa soittaa isännöitsijälle ja valittaa, että parketin saumat ovat auki 2 mm? Hänen tiskikoneen letkut ovat laskeneet vettä allaskaappiin ja lattialle. Tulisiko taloyhtiö korjaamaan?

Eipä taida tulla, kun vuoto on tullut kodinkoneesta. Sitä paitsi mitä väliä sillä on, jos parketin saumat ovat vähän auki, kun Ukrainassa tapetaan naisia ja lapsia ja pommitetaan siviilejä. Sen ongelman rinnalla on aivan älytöntä tuhlata aikaa parketin saumojen aukeamiseen liittyen. Hankkikaan itsellene elämä, älkääkä valittako isännöitsijälle turhasta.

14

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ukrainan sodalla, ja vuotavilla tiskikoneen letkuilla, jotka vielä mahdollisesti ovat taloyhtiön omaisuutta, EI ole mitään tekemistä keskenään, ei siis yhtään mitään..

      • Anonyymi

        Harvoin kodinkoneet ovat taloyhtiön omaisuutta.


      • Anonyymi

        On sillä sen verran tekemistä, että turhasta valittamisen saa lopettaa, kun elämässä ollaan isompien kysymysten äärellä. Minun asunnostani saa tulla vaikka repimään parketit pois. Voin kävellä paljaalla betonilaatalla, jos se pelastaa yhdenkään ukrainalaisen hengen.

        Että kyllä elämässä kaikki liittyy kaikkeen. Miten joku kehtaa tehdä tyhjästä ongelmaa, jos ei oikeasti ole ongelmaa? Yllättämän moni isännöitsijän saama puhelu on oikeasti aivan tyhjästä vinkumista. Jos parketin saumat ovat pari milliä auki, niin entä sitten? Lahjoita vaikka 500 euroa hyväntekeväisyyteen ja piristä isännöitsijän päivää olemalla SOITTAMATTA hänelle. Korjaa itse parkettisi, olipa sen ogelman aiheuttanut mikä tahansa asia. Näin tehdään maailamsta parempi paikka, ei valittamalla.

        Ja tosiaan, kodinkoneet ovat osakkaan vastuulla. Jos ne letkut laskevat vettä lattialle, niin omaan piikkiin menee. Ei tule taloyhtiö avuksi eikä isännöitsijä katselmoimaan lattiapinnoitteen vaurioita.


    • Anonyymi

      Parketin saumat turpoavat ja parketti vääntyy reunoistaan ylös, silloin kun ne kastuvat.

      Jos parketin saumat ovat tasaisesti "auki", eli parkettilautojen välissä on 2mm rakoa, rako johtuu liian kuivasta sisäilmasta. Puu kutistuu kuivuessaan, turpoaa kastuessaan.

      Olen samaa mieltä Ukrainan sodalla ei ole mitään tekemistä suomalaisten parkettilattioiden saumojen kanssa. Eivät kuulu samaan keskusteluun!

      • Anonyymi

        "Olen samaa mieltä Ukrainan sodalla ei ole mitään tekemistä suomalaisten parkettilattioiden saumojen kanssa. Eivät kuulu samaan keskusteluun!"

        Mielestäni ne liittyvät sillä tavalla yhteen, että ei viitsi valittaa turhasta, kun ei oikeasti ole syytä valittaa. Sitten kun sataa pommeja niskaan ja ollaan kellarissa kranaatteja piilossa neljättä yötä peräkkäin, niin sitten voi valittaa. Mutta jos elämä sujuu, kuten keskimääräisellä suomalaisella eläkeläisellä kerrostalossa, niin on turha valittaa yhtään mistään asiasta. Ukrainan sota nyt vaan muistutti siitä, että kaikki asiat eivät ole itsestään selviä.


    • Anonyymi

      Entä jos tässä onkin kyseessä uusi taloyhtiö ja 10 v. takuut päällä? Tilanne muuttuu täysin.

      • Anonyymi

        Kai aloittaja olisi maininnut jos kyseessä olisi takuun alainen ongelma.

        Toinen juttu, tiedoksi tämän päivän rakennusstandardit.
        Astianpesukone ja pyykinpesukone: uudisrakennuksissa/asunto-osakeyhtiöissä näitä koneita ei saa asukas itse asentaa. Kytkennät tekee rakennuttajan hyväksymä asennusliike tai rakennuttaja itse siinä vaiheessa kun asukkaat muuttavat sisään.
        Uudisrakennuksissa tiskinkoneen alle asennetaan kaukalo josta vesi valuu koneen alta näkyville. Monissa kohteissa on jopa vuotovahdit.


    • Anonyymi

      Kyllä taloyhtiö tulee mutta tulee lasku perässä.

      • Anonyymi

        Kyllä ne saumat umpeutuu, kun vuoto on tukittu. Huonompi asia olisi jos olisi viinyyli parketti eli muovi. Silloin voi tulla homeongelma , kun ei pääse pohja hengittämään.


    • Anonyymi

      Kuinka joku oikeasti kehtaa pyytää isännöitsijältä palvelua?

      • Anonyymi

        Nimeomaan, kun saa itsekin tehtyä. Minä hallituksen puhaanjohtajana kolaan ja hiekoitan taloyhtiömme pihaa talvella silloin tällöin, vaikka meillä on talohuolto. Jokainen hetki, kun minä teen jonkun toisen hommia, on kotiinpäin.

        Sen sijaan, että valittaisin lukkojen vaativan voitelua, otan öljypullon ja voitelen taloyhtiömme lukot. Olisi aika idioottimaista lähettää sähköpostia talohuoltoon, että huoltomies voisi öljytä lukot. Samalla vaivalla saan itse tehtyä sen, vaikka se ei minun hommaani olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimeomaan, kun saa itsekin tehtyä. Minä hallituksen puhaanjohtajana kolaan ja hiekoitan taloyhtiömme pihaa talvella silloin tällöin, vaikka meillä on talohuolto. Jokainen hetki, kun minä teen jonkun toisen hommia, on kotiinpäin.

        Sen sijaan, että valittaisin lukkojen vaativan voitelua, otan öljypullon ja voitelen taloyhtiömme lukot. Olisi aika idioottimaista lähettää sähköpostia talohuoltoon, että huoltomies voisi öljytä lukot. Samalla vaivalla saan itse tehtyä sen, vaikka se ei minun hommaani olekaan.

        Olen huomaavinani pientä sarkasmia viestissä johon vastasit...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimeomaan, kun saa itsekin tehtyä. Minä hallituksen puhaanjohtajana kolaan ja hiekoitan taloyhtiömme pihaa talvella silloin tällöin, vaikka meillä on talohuolto. Jokainen hetki, kun minä teen jonkun toisen hommia, on kotiinpäin.

        Sen sijaan, että valittaisin lukkojen vaativan voitelua, otan öljypullon ja voitelen taloyhtiömme lukot. Olisi aika idioottimaista lähettää sähköpostia talohuoltoon, että huoltomies voisi öljytä lukot. Samalla vaivalla saan itse tehtyä sen, vaikka se ei minun hommaani olekaan.

        Kyllähän terveessä taloyhtiössä pystytään ns. talkoovoimin tekemään pieniä huoltotoimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän terveessä taloyhtiössä pystytään ns. talkoovoimin tekemään pieniä huoltotoimia.

        Mistähän mahtaisi löytyä semmonen terve taloyhtiö? Voi olla ihan hyväkin että huollot tekee ammattitaitoinen firma. Ei tule jälkipyykkiä yhtä paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe