Hyvin outoa et ex muija

Anonyymi

pitää miehen sukunimen kun mies lähtee lätkimään! Sillon se kuuluu vaihtaa kun ero tulee. Ei ole kiva että uusi nainen tietää et eks muijalla on sama sukunimi kuin miheellä ja uudella naisella tulevaisuudessa. Kyllä sukunimi pitää viahtaa, eihän se akka kuulu enää miehen sukuun ja elämään.

Lapset voi kyllä hoitaa ja pitää ei niitä uudessa suhteessa kaivata kun pakosti, ja kurja maksella meidän elareita kun mies ei enää kuulu siihen perheeseen.

Lapset kyllä minä kasvatan ja päätän heidän asioista mutta tuo sukunimi rassaa minua. Ei oo kiva että on kaksi saman nimistä naista miehen elämän aikana.

30

890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi pitää ottaa jonkun miehen sukunimi, oma sukunimi on ihan hyvä, turhaa sähläämistä vaihtaa jatkuvasti nimeä.

      • Anonyymi

        Niinpä, kun jo on sukunimi, niin miksi se pitää vaihtaa, kun ei ole pakko, samalla nimellä syntymästä hautaan.


    • Anonyymi

      Miten vaihdan sukunimeni, koska tyttönimeni sama , kun avionimeni, siis olemme molemmat Virtasia.

      • Anonyymi

        Voko miehen eks muijaa pakottaa muuttaa sukunimi, en tykkää et sillä on sama nimi kun mun miehelll Lapset voi itää miehen sukunimen ja kun minullekin joskus viahtuu niin sit ne on mun lapsia, eikä eksällä ole mitään sanomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voko miehen eks muijaa pakottaa muuttaa sukunimi, en tykkää et sillä on sama nimi kun mun miehelll Lapset voi itää miehen sukunimen ja kun minullekin joskus viahtuu niin sit ne on mun lapsia, eikä eksällä ole mitään sanomista.

        Annan sulle ilmaisen neuvon. Älä vaihda nimeäsi turhaan. Se maksaa todella paljon. Ajokortin joudut uusimaan, passin, kelakortin, ilmoittamaan siitä lukuisiin paikkoihin.

        Itse en ikinä vaihtaisi nimeäni yhtään mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voko miehen eks muijaa pakottaa muuttaa sukunimi, en tykkää et sillä on sama nimi kun mun miehelll Lapset voi itää miehen sukunimen ja kun minullekin joskus viahtuu niin sit ne on mun lapsia, eikä eksällä ole mitään sanomista.

        Miten lapset ”itää”voko miehelll, viahtuu , ”olet ilmeisesti kännissä 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten lapset ”itää”voko miehelll, viahtuu , ”olet ilmeisesti kännissä 😁

        Lissu ei taaskaan ymmärrä.


    • Anonyymi

      Sukunimen vaidos maksaa! Onko teillä suojattu sukunimi? Lulanko saman sukunimen omaavaa serkkuasi,tätiäs sinun ex-puolisoksi.Tai sama sukunimi nainen nainen,mies mies. Ovat kimpassa?

    • Anonyymi

      Kyllä eksän pitää vaihtaa sukunimi omaan kun mies jättää. Onhan se hullua et on miehen nimi jos ei oo sen kanssa enää.
      Uutena naisena minäkin vaadin sitä ettei nainen ole enää miehen nimellä. Kun minusta tulee hänen vaimo ja nimeni muuttuu niin ei voi olla khta samannimistä vaimoa. Lapset on hyvä et olis sit mun nimisiä et kaikki luulee et ne on mun. En kyl tykkää niistä kun ovat niin häiritköitä mutta yritän kokoajan kasvattaa niitä sellaseksi kun haluun.

      Olen topakka ja vaaDIN ETTEI nainen ole samanniminen kun mää, iolis kuheeta.

      • Anonyymi

        Pidä oma nimesi, niin ongelma poistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä oma nimesi, niin ongelma poistuu.

        Ei poistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poistu.

        Kyllä poistuu


    • Anonyymi

      Se vaimo on oikea vihitty vaimo ja nimensä saa pitää ,jos liekin jätkä lähtenyt toisen mukaan. Vaimona hän pysyy,jos ei ole liittoa rikkonut ja sillä miehensä nimellä ovat lapsetkin jos heitä on. Avionrikkoja-nainen ei ole oikeutettu enää miehensä nimeen.

      • Anonyymi

        Nykyisin nainen pitää oman nimensä, se on tasa-arvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin nainen pitää oman nimensä, se on tasa-arvoa.

        Suomessa ei ole tasa-arvoa lapsetkin väärällä sukunimellä, joka ei ole isän-/ äidin oma sukunimi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole tasa-arvoa lapsetkin väärällä sukunimellä, joka ei ole isän-/ äidin oma sukunimi..

        Mitä wi..n väliä sillä on mikä nimi ihmisillä on, pääasia ,että on nimi.


      • Anonyymi

        Lapsilla voi olla joko, äidin, tai isän sukunimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole tasa-arvoa lapsetkin väärällä sukunimellä, joka ei ole isän-/ äidin oma sukunimi..

        Mitä tekemistä sukunimellä on tasa-arvon kanssa, koska.sen saa aivan vapaasti valita? Jos "lapsillasi" on jo heidän itsensä haluama sukunimi, niin koetko sen jotenkin loukkaavan omaa tasa-arvoasi?


    • Anonyymi

      No jos nimi on esimerkiksi sen naisen mielestä jotenkin hienompi kuin oma esimerkiksi tuo tyrkky Anna Gullichsen on oiva esimerkki vaikka noloa onkin.

    • Anonyymi

      Ei kannata sit mennä naimisiin jos exvaimon sukunimi on kynnyskysymys. Jos tommoinen vaivaa niin onkoha syyt mennä naimisiin aidot?

    • Anonyymi

      Kyl mua hävettäs jos miehen eksällä on sama nimi kun mulla. Hyi ja se on, eihän voi olla kahta vaimoo. Ollaan yritetty sanoo sille että vaihtas nimen, muttei vaihda. On niin itsekäs että haluaa olla tyhmyri.
      Minä olen miehen vaimo nyt ja olen ksukuun kuluva ja lapset on minun nimisiä, joten sillä eukolla ei mitään sijaa meidän elämässä. Sanoin miehelle että maksa sille se nimenmutos, mutta häntä ei häiritse, koskan lapsetkin on samannimisiä. Mutta mua häritsee. On kumma ettei mies tue mua ja vaadi sitä, se ei ooo keltään pois. Mutta kunnioittaisi minua niin paljon että vaihtais nimensä.

      • Anonyymi

        Kyllä minua Veetuttais jos naiseni eksällä on sama nimi kun mun muijalla Hyi ja se on, eihän voi olla ko ne on eronu . Olen sanonu sille että ottais mun nimen, muttei ota . On niin itsekäs että haluaa olla tyhmyri.
        Minä olen hänen miehensä nyt ja hän on sukuun kuluva ja lapset on minun nimisiä, joten sillä naisella on sijaa meidän elämässä. Sanoin naiselleni että maksan sun nimen muutoksen , mutta häntä ei häiritse, koskan hänen lapsetkin on samannimisiä. Mutta mua häritsee. On kumma ettei nainen kuuntele mua ja ota sitä, se ei ooo keltään pois. Mutta kunnioittaisi minua niin paljon että vaihtais nimensä.


      • Anonyymi

        Minua wi,,,,ttaa, kun monella naapurillani on sama nimi, kun minulla ,Virtasia on monta tässä taloyhtiössä, ja vielä yksi tien toisella puolella olevassa omakotitalossa on Virtasia, kyllä jurppii.


      • Anonyymi

        Minä otin tyttönimeni takas ei maksanut mitään , samoin vaihdoin lapseni nimen tyttönimelleni, se maksoi vähän.


    • Anonyymi

      Mies voisi vaatia eksäänsä vaihtamaan sukunimensä, se on selvää, mutta lasten kuuluu olla isän nimellä. Se olisi kunnioitus uutta vaimoa kohtaan, ja että heillä olisi samat nimet, näin ollen kaikki voisi luulla että laspet on hänen. Muutenkin on kätevää, kun hoitelee lasten asioita, että virkailijat ja ope luulee häntä äidiksi, joka hän todella onkin, kun eksäet ei osaa mitään. uusi äiti on laspsille lottovoitto, hän näkee heti ongelmat ja haasteet ja osaa vaatia ja kasvattaa, uusi on aina uusi ja näkee heti onglemat ja pystyy opettamaan lapsia ja miehen eksä oikealle tielle.

    Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe