Putkiradion La-taajuuden teho heikko.

Anonyymi

Minulla on 60-luvun alun Asa -merkkinen putkiradio, täysin toimiva ja vasta huollettukin, ja muutamia pikkuvikoja samalla myös korjattu, mutta viime aikoina olen tehnyt siinä yhden huomion. Radiossa on siis ULA:n lisäksi lyhyet, keskipitkät ja pitkät aallot, ja kun lyhyet aallot kytkee päälle, niin teho tuntuu olevan melko heikko, verrattuna esim keskiaaltoihin. Radiosta kyllä kuuluu kohinaa ja särinää lyhyillä aalloilla mutta vaimeammin, ja yhtäkään ulkomaankanavaa en ole viime aikoina onnistunut sieltä paikantamaan yöaikaankaan. Keskipitkillä aalloilla sitten teho tuntuu olevan huomattavasti voimakkaampi, ja kohina ja särinäkin kuuluu paljon kovemmin, ja sieltä kyllä kuuluu muutamia ulkomaankanaviakin yöaikaan ja illalla. Voisikohan La-puolella olla jotakin häikkää siis? Minulla on toisena vastaanottimena vanha Philipsin stereo levysoitinradio -yhdistelmä, joka on jo transistorivehje, niin sillä kyllä kuulee lyhyilläkin aalloilla ulkomaankanavia.

2

173

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko kokeillut lyhytaaltojen kuuntelemista riittävällä antennilla ja oikeilla taajuuksilla kellonaikaan nähden?

• Anonyymi

Tuollaisissa radioissa ei ole olemassakaan lähetyspuolta joten mistään tehosta ei voi edes puhua. Vastaanotossa taas teholla ei ole mitään tekemistä vaikka lähetinpuoli toimisikin. Onko joku myynyt sinulle jonkin Markus-sedän radion väittäen että sillä saa yhteyksiä jonnekin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      108
      1714
    2. 72
      1284
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      92
      1267
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      280
      1053
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      47
      971
    6. 95
      939
    7. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      83
      835
    8. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      50
      802
    9. 50
      770
    10. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      763
    Aihe