Nyt tällä hetkellä elämme aikaa joka on meille kaikille kamalaa. No tämä aloitus on aasinsilta varsinaiseen mielipiteeseeni. Meillähän on asiat olleet todella hyvin monessa suhteessa. Meidän ikäluokkamme (olen jo melkein 80 joten ehkä ensikerralla kirjoittelen jo seuraavassa ryhmässä) on nähnyt ja kokenut sekä puutteen että monet vaikeudet. Niinpä olen monista valituksen aiheista sitä mieltä että ovat vähän ainakin liioiteltuja. Esim. opiskelut. Mielestäni opiskelu on etuoikeus. Meidän vuosiluokallemme ei ollut mitään mahdollisuuksi jos ei ollut vanhempien tukea. Itsekin opiskelin vasta aikuisena perheellisenä ihan tavallinen työtätekevä kumppani rinnalla. Sen opiskelun mahdollisti opintotuki järjestelmä joka minun aikuisiässäni tuli voimaan. Olin siitä kiitollinen ja käytin sen hyväkseni. Tottakai opiskelujen aikan oli taloudellisesti tiukaa, mutta ei mitään ylipääsemätöntä. Joten valittaminen opintotuesta on ihan turhaa tätä taustaa vasten. Näitä tämäntyyppisiä asioita on paljon. Ryhdistätykää ihmiset ja olkaa kiitollisia siitä kaikesta hyvästä mitä meillä on ollut ja mitä vielä, uskon tulee olemaankin, toivottavasti. Niin ja otan vastaan myöskin kaiken kritiikin mielipiteestäni.i
Elämänmenoa
9
101
Vastaukset
- Anonyymi
Olet näköjään lukenut tämän kommenttini viime-vuodelta.
Varmaan myös muuta aiheesta kirjoittamaani.
Niin on tuttua tyyliä että!
-
"v.1957 Kansa-Kouluun.
v.1959 lopussa Stipendi.
v.1960 alkaen Keski-Kouluun.
Kansallisen Matematiikka-kilpailun voitto.
Hymy-Poika-Patsas.
v.1967 Keski-Koulu valmis.
Töitä Suomessa, sitten Ruotsissa.
Ja sitten Armeijaan.
Vähän töitä Puhelin-Asentajana tolppien Apinana.
Sitten Helsinkiin.
Miljoonia Ranskan-Leipiä viiltoineen.
Sitten Lasi-Kuitu-Veneitä silloisen, Maailman nopeimman miehen firmassa.
Sitten Voitelu-Aineita.
Opettelu Nörtiksi.
Kieli-Taitoisena Maailmallakin.
v.2007 päätös 60v.v.2009 lopetan työt.
Yhtiö houkutteli lahjakkaasti jatkamaan vielä v.2010 loppuun.
Ja sitten se siitä.
Eläke on erin-omainen.
72v. alkaa olla jo pientä kremppaa.
Onneksi eläke edelleenkin juoksee terveesti.
Näin siis, ainakin pitäisi olla tavallinen kansalainen.
-
Jos ei ole ollut, on kyllä aika epä-tavallinen Kansansa elätti."
H. - Anonyymi
Eiköhän kaikki muut ymmärrä olla kiitollisia isänmaalleen,paitsi PS & sen
kannattajat. Kannattajat ei halua pistää tikkua ristiin isänmaan hyväksi.
On helpompi vätystellä ja syrjäyttää itsensä yhteiskunnasta
ja moittia ja syyttää sitä kaiken aikaa sen sijaan, että menisivät itseensä,
PS haluaa rikkoa yhteiskuntarauhan."Anonyymi"
Minä äänestän Perus-Suomalaisia.
Mutta jäsen en ole.
-
Kunnioitukseni isän-maalleni Suomelle.
Näet ylemmästä kommentistani.
Muista lukiessasi vero-kertymä.
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Minä äänestän Perus-Suomalaisia.
Mutta jäsen en ole.
-
Kunnioitukseni isän-maalleni Suomelle.
Näet ylemmästä kommentistani.
Muista lukiessasi vero-kertymä.
H.Ei siellä oo ku jonkun anonyymin kommentti.
- Anonyymi
Hoo jaksaa mainita alvariin veroista, typerää, typerät kehuvat rahoilla oletko huomannu tosi rikkaiden kehuvan omaisuuksilla.
"Anonyymi"
Minulleko?
-
Tietenkin olen huomannut.
Olenhan painottanut koulutuksen ja älykkyyden merkitystä niin monta kertaa.
Minä en ole rikas.
En siis ehkä riittävän älykäskään.
Mutta Minä olen veroni maksanut.
Siinä samalla kun elämäni ja eläkkeenikin.
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Minulleko?
-
Tietenkin olen huomannut.
Olenhan painottanut koulutuksen ja älykkyyden merkitystä niin monta kertaa.
Minä en ole rikas.
En siis ehkä riittävän älykäskään.
Mutta Minä olen veroni maksanut.
Siinä samalla kun elämäni ja eläkkeenikin.
H.Työssä käyvä maksaa veronsa, onko se ihmeellistä.
Aikoinaan työantajani päivitteli kuinka voisimme kontrolloida ettei sulta menisi noin paljon veroja, puolet pienempi ansio olisi riittänyt.
- Anonyymi
Uskon kyllä, että meidän sukupolvemme ymmärtää hyvinkin olla kiitollinen kaikesta hyvästä jota olemme saaneet, mutta kuten tämäkin palsta todistaa, herkemmin kirjoitetaan valituksen aiheista kuin muistetaan kiittää hyvästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602