Veronmaksajien elättämällä risteilyaluksella päällikön palkka 12000 euroa kuukaudessa

Anonyymi

Laiva saastuttaa ilman ja meren , veronmaksajat kustantaa humalaisten matkat ja päällikön palkan.
Joku puhuu ilmastonmuutoksesta mita pitää torjua. Hallitus maksaa miljoonia verovaroista että turha saastuttava laivaliikenne jatkuu , 12000 euron kuukausipalkalla.

115

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uuvatti keksi muutakin kuin vain vanhojen nostelua. Nyt aiheena kateuden nostatus. Tietenkin ilman todisteellista aineistoa.

    • Anonyymi

      Kyllä minuakin riepoisi, jos pää ei kapteenikoulutukseen riitä, eikä sossu maksa moisia kuukausi"palkkoja".

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat pään riittävyydellä? Eikö riitä korkeus kurkistamaan komentosillan ikkunasta?


      • Anonyymi

        Voiko sellanen olla päällikkönä, joka saa vain 6000?


    • Anonyymi

      Jos joku liikenne on turhaa on se humalaisten turistien kuljetus isoilla saastuttavilla laivoilla.

      • Anonyymi

        Ei kuljetettais, jos olis turhaa.
        Siis ei ole turhaa.
        Sinä olet vain kade.
        Eikö sossu maksa matkoja?


      • Anonyymi

        Ja vielä veronmaksajien tuella , maksetaan palkkaa 12000 euroa kuussa , tekemällä työtä vain 5 kk vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä veronmaksajien tuella , maksetaan palkkaa 12000 euroa kuussa , tekemällä työtä vain 5 kk vuodessa.

        Ei liksa ole edes lähellä 12 tonnia.....
        Vuosiloma on ''leivottu'' vuorotteluun, eli 6-6.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä veronmaksajien tuella , maksetaan palkkaa 12000 euroa kuussa , tekemällä työtä vain 5 kk vuodessa.

        Enempi tässä riepoo sossun tanttojen liksat, veronmaksajien rahoilla jakavat veronmaksajien rahoja sun kaltaisille luusereille.


      • Anonyymi

        Nyt on paljastunut ihmis salakuljetustakin noilla tax free viinaa myyvillä lautoilla. Lautat Itämerellä on tärkein huumereitti Helsinkiin ja Turkuun eteläisestä euroopasta.
        Onko päällikkö vastuussa jos laivalla laitonta lastia , kuten huumeita ja pakolaisia? Ainakin palkan suuruus kertoo vastuusta , mutta silti huumeita on edelleen lastina runsaasti. On jopa alusten miehistö osallistunut alkoholin salakuljetukseen , päällikön luvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on paljastunut ihmis salakuljetustakin noilla tax free viinaa myyvillä lautoilla. Lautat Itämerellä on tärkein huumereitti Helsinkiin ja Turkuun eteläisestä euroopasta.
        Onko päällikkö vastuussa jos laivalla laitonta lastia , kuten huumeita ja pakolaisia? Ainakin palkan suuruus kertoo vastuusta , mutta silti huumeita on edelleen lastina runsaasti. On jopa alusten miehistö osallistunut alkoholin salakuljetukseen , päällikön luvalla.

        Lopeta hyvä mies se huumeiden käyttö !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on paljastunut ihmis salakuljetustakin noilla tax free viinaa myyvillä lautoilla. Lautat Itämerellä on tärkein huumereitti Helsinkiin ja Turkuun eteläisestä euroopasta.
        Onko päällikkö vastuussa jos laivalla laitonta lastia , kuten huumeita ja pakolaisia? Ainakin palkan suuruus kertoo vastuusta , mutta silti huumeita on edelleen lastina runsaasti. On jopa alusten miehistö osallistunut alkoholin salakuljetukseen , päällikön luvalla.

        Laivat jotka verovaroilla tuettuna saastuttavat ovat salakuljetuksen päätoimijoita.
        Ihmis salakuljetusta Virosta ja Saksasta , huumeita Ruotsissta. Missä on laivan henkilökunnan ja varustamon vastuu rikollisesta toiminnasta laivoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivat jotka verovaroilla tuettuna saastuttavat ovat salakuljetuksen päätoimijoita.
        Ihmis salakuljetusta Virosta ja Saksasta , huumeita Ruotsissta. Missä on laivan henkilökunnan ja varustamon vastuu rikollisesta toiminnasta laivoilla.

        Huomenna vaadit lääkäriltä vahvemmat pillerit, vai mitä ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivat jotka verovaroilla tuettuna saastuttavat ovat salakuljetuksen päätoimijoita.
        Ihmis salakuljetusta Virosta ja Saksasta , huumeita Ruotsissta. Missä on laivan henkilökunnan ja varustamon vastuu rikollisesta toiminnasta laivoilla.

        Jos olisimme Amerikoissa , ehkä varustamolla olisi enemmän vastuuta salakuljetuksesta aluksillaan.
        Suomessa näyttää olevan toisin , varustamon vastuu on vähäinen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laivat jotka verovaroilla tuettuna saastuttavat ovat salakuljetuksen päätoimijoita.
        Ihmis salakuljetusta Virosta ja Saksasta , huumeita Ruotsissta. Missä on laivan henkilökunnan ja varustamon vastuu rikollisesta toiminnasta laivoilla.

        Menisit sinäkin nauttimaan verojesi käytöstä.
        Ai niin, ethän voi. Eihän sossun tuista veroja mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisimme Amerikoissa , ehkä varustamolla olisi enemmän vastuuta salakuljetuksesta aluksillaan.
        Suomessa näyttää olevan toisin , varustamon vastuu on vähäinen .

        Ihan oikeesti mikä lienee varustamon vastuu salakuljetuksesta ?Kukkarekat toivat olutta Saksasta Vuosaareen ammattimaisesti , kaikki sen tiesi Tampereella asti Mutta kuka sai rangaistuksen, rekkakuski vai varustamo , kun käry kävi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeesti mikä lienee varustamon vastuu salakuljetuksesta ?Kukkarekat toivat olutta Saksasta Vuosaareen ammattimaisesti , kaikki sen tiesi Tampereella asti Mutta kuka sai rangaistuksen, rekkakuski vai varustamo , kun käry kävi?

        No kukkien roudaaminen huitsin nevadasta vasta turhaa ilmaston pilaamista onkin. Kaljan voi sentään juoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeesti mikä lienee varustamon vastuu salakuljetuksesta ?Kukkarekat toivat olutta Saksasta Vuosaareen ammattimaisesti , kaikki sen tiesi Tampereella asti Mutta kuka sai rangaistuksen, rekkakuski vai varustamo , kun käry kävi?

        Ei laivayhtiö kai mene tönkimään lasteja, tuskin heillä edes oikeutta. Tullin ja poliisin hommia. Vähän sama lentoliikenteessä. Kerran tuli Thaimaan päässä Finnairin koneeseen resuinen tyyppi reppunsa kanssa, kansallisuutta vaikea tunnistaa. Helsingissä oli heti koneen oven ulkopuolella putken päässä tukeva joukko rajan ym virkamiehiä. Ehkäpä olivat tätä reppureissaajaa vastassa, kun kone muuten oli täynnä suomalaisia matkailijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei laivayhtiö kai mene tönkimään lasteja, tuskin heillä edes oikeutta. Tullin ja poliisin hommia. Vähän sama lentoliikenteessä. Kerran tuli Thaimaan päässä Finnairin koneeseen resuinen tyyppi reppunsa kanssa, kansallisuutta vaikea tunnistaa. Helsingissä oli heti koneen oven ulkopuolella putken päässä tukeva joukko rajan ym virkamiehiä. Ehkäpä olivat tätä reppureissaajaa vastassa, kun kone muuten oli täynnä suomalaisia matkailijoita.

        Tuo on juuri sitä oikeaa risteilyn henkeä!


    • Anonyymi

      Kyllä kateus katkeroittaa!

    • Anonyymi

      Mutta sittenhän tuolle laivalle on ehdottomasti mentävä. Saa kokea sen, mistä on siis jo maksanut.

    • Anonyymi

      Työmies on oalkkansa ansainnut. Jos olet kateellinen, opettele merikapteeniksi.

      • Anonyymi

        YLE ylistää miten hienoa on juoda tax free viinaa , laivalla mikä verovapaalla polttoaineella saastutaa Itämerta ja sen ympäristön ilmaa. Laivan miehistön valtavan palkan maksaa vientiteollisuuden työntekijä korkeana verona.
        Näin hallitus torjuu ilmastonmuutosta , maksattamalla tuet yrityksille veroilla ja lisävelalla.


      • Anonyymi

        Aloittaja on Rauno, palstan vanha tuttu. Rauno yritti merikouluun mutta reputti pääsykokeissa.
        Heti alku oli liian vaikea ''mainitse yksi kirjaimella alkava sana''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YLE ylistää miten hienoa on juoda tax free viinaa , laivalla mikä verovapaalla polttoaineella saastutaa Itämerta ja sen ympäristön ilmaa. Laivan miehistön valtavan palkan maksaa vientiteollisuuden työntekijä korkeana verona.
        Näin hallitus torjuu ilmastonmuutosta , maksattamalla tuet yrityksille veroilla ja lisävelalla.

        ''mikä verovapaalla polttoaineella saastutaa Itämerta ja sen ympäristön ilmaa.''

        Ei kosanilla ajelu pahasti saastuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YLE ylistää miten hienoa on juoda tax free viinaa , laivalla mikä verovapaalla polttoaineella saastutaa Itämerta ja sen ympäristön ilmaa. Laivan miehistön valtavan palkan maksaa vientiteollisuuden työntekijä korkeana verona.
        Näin hallitus torjuu ilmastonmuutosta , maksattamalla tuet yrityksille veroilla ja lisävelalla.

        Piilomainontaa ,YLE syytteeseen , vie leivän MTV kanavalta ja Hesarilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piilomainontaa ,YLE syytteeseen , vie leivän MTV kanavalta ja Hesarilta.

        Hesari haukkuu kaukolämpöä saastuttavaksi , mutta unohtaa kertoa turhien risteilyjen ja maatalouden tuomista suurista päästöista , mitä vielä verovaroilla tuetaa.
        Laatumediaksi itseään väittävä lehti johtaa harhaan lukijaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesari haukkuu kaukolämpöä saastuttavaksi , mutta unohtaa kertoa turhien risteilyjen ja maatalouden tuomista suurista päästöista , mitä vielä verovaroilla tuetaa.
        Laatumediaksi itseään väittävä lehti johtaa harhaan lukijaansa.

        Eli ruokaa ei saa tuoda laivoilla eikä tuottaa itse.

        Mistä luulet aitisi sinulle aamiaisen tekevän, jos ei ruoasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ruokaa ei saa tuoda laivoilla eikä tuottaa itse.

        Mistä luulet aitisi sinulle aamiaisen tekevän, jos ei ruoasta?

        Tässähän se koko asia on. Kun laiva ottaa rahtirekat sisuksiinsa, ei laivaan päästetä ainuttakaan matkustajaa. Näin siis laiva ei saastuta hiukkaakaan. Tavara kulkee ja ilmastokuorma on nollassa.
        Kyllä aloittaja on tehnyt hienon oivalluksen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ruokaa ei saa tuoda laivoilla eikä tuottaa itse.

        Mistä luulet aitisi sinulle aamiaisen tekevän, jos ei ruoasta?

        Humalainen turisti risteilylaivalla ei tuo monellekkaan leipää pöytään , mutta paskoo kyllä ilman ja Itämeren.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Humalainen turisti risteilylaivalla ei tuo monellekkaan leipää pöytään , mutta paskoo kyllä ilman ja Itämeren.

        Niin, viinahan on ilmaista. Ei siitä kukaan elä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Humalainen turisti risteilylaivalla ei tuo monellekkaan leipää pöytään , mutta paskoo kyllä ilman ja Itämeren.

        Kyllä se tuo leivän pöytään kaikille niille, jotka tekevät työtä laivalla ja maissa heidän eteensä, tollo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tuo leivän pöytään kaikille niille, jotka tekevät työtä laivalla ja maissa heidän eteensä, tollo

        Tuo leivän pöytään verovaroilla eläville juoppokuskeille , jotka saastittavat työllään ympäristöä kuten maatalous verovaroilla tekee.
        Onko kyseessä verovaroilla tuettu ympäristörikos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo leivän pöytään verovaroilla eläville juoppokuskeille , jotka saastittavat työllään ympäristöä kuten maatalous verovaroilla tekee.
        Onko kyseessä verovaroilla tuettu ympäristörikos?

        ''... eläville juoppokuskeille''

        Juoppokuski, selvinpäin oleva henkilö joka ajaa autoa silloin kun auton omistaja on kännissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piilomainontaa ,YLE syytteeseen , vie leivän MTV kanavalta ja Hesarilta.

        Yle lauantaina 12.3.2022 aamupäivällä. Kuuntelin Yle Suomi Lahti kanavaa. Kokonainen ohjelma näppylähanskojen myynnin edistämiseksi. Kenen maahantuojan tai ulkomaisen valmistajan asialla toimitus ja toimittaja oli. En tiedä.
        Sattuu nyt olemaan juuri niin, että useimpien käsin tehtävien töitten suojausvaatimuksia näppylähanskojen sertifiointi ei täytä. Niinpä näppulähanskat ovat yhdessä käyttäjiensä hyväuskoisuuden kanssa aiheuttaneet ennenaikaisia työkyvyttömyyksiä ja kärsimystä. Pahimmillaan vaarallisilla epokseilla työskentelevä putkistojen sukittaja on käyttänyt näppylähanskoja.
        Toivottavasti Ylellekin tuli selväksi, että näppylähanska ei olesuojakäsine. Todellisia suojakäsineitä erilaisiin töihin valmistaa yksi yhtiö Pohjoismaissa. Se on suomalainen Jokasafe Oy.


      • Anonyymi

        Työmies on tupakkaa. Tupakkaa ei saa näillä palstoilla markkinoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmies on tupakkaa. Tupakkaa ei saa näillä palstoilla markkinoida.

        Kyllä Työmiestä saa vapaasti mainostaa. Onhan kohta 40 vuotta sen valmistuksen lopettamisesta.

        Työmies oli laadukas pöllitupakka. Työmiehen kohdalla Moskovan Tiltu löi sirppinsä kiveen. Kertoi, kuinka sotilaat rintamalla saivat vain Työmiestä, kun taas herrat selustassa polttivat Kultaleimaa. Kultaleima oli ns. jätetupakkaa eli heikkolaatuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Työmiestä saa vapaasti mainostaa. Onhan kohta 40 vuotta sen valmistuksen lopettamisesta.

        Työmies oli laadukas pöllitupakka. Työmiehen kohdalla Moskovan Tiltu löi sirppinsä kiveen. Kertoi, kuinka sotilaat rintamalla saivat vain Työmiestä, kun taas herrat selustassa polttivat Kultaleimaa. Kultaleima oli ns. jätetupakkaa eli heikkolaatuista.

        Kultaleima oli margariinia, ei tupakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Työmiestä saa vapaasti mainostaa. Onhan kohta 40 vuotta sen valmistuksen lopettamisesta.

        Työmies oli laadukas pöllitupakka. Työmiehen kohdalla Moskovan Tiltu löi sirppinsä kiveen. Kertoi, kuinka sotilaat rintamalla saivat vain Työmiestä, kun taas herrat selustassa polttivat Kultaleimaa. Kultaleima oli ns. jätetupakkaa eli heikkolaatuista.

        Polttaessanne Työmies-savukkeita olette taloudellinen, sillä tupakanpaljouteen nähden vastaa kotelo Työmies-savukkeita hyvinkin 2–3 koteloa savukkeita paperi-imukkeella.

        -- Suomen sosiaalidemokraatti, toukokuu 1932


    • Anonyymi

      Uuvatin näkemys matkailusta. Kapu ja muu henkilökunta ovat melkoisia matkailijoita.

    • Anonyymi

      Asiakkaiden elättämällä metsäyhtiön pomolla palkka 5 miljoonaa euroa vuodessa.
      Niiin väärin!!

      • Anonyymi

        Metsäyhtiöt eivät ole enää laivamatkailua. Enso Gutzeit oli viimeinen metsävarustamo, ja sekin alkoi luopumaan risteilybisneksestä noin 40 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Metsäyhtiöt eivät ole enää laivamatkailua. Enso Gutzeit oli viimeinen metsävarustamo, ja sekin alkoi luopumaan risteilybisneksestä noin 40 vuotta sitten.

        Kommentoin vaan laivan kapteenin hurjan suurta palkkaa toiseen toimijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin vaan laivan kapteenin hurjan suurta palkkaa toiseen toimijaan.

        Miksi matkailussa?


    • Anonyymi

      Siis kirvesmiehen palkka omakotitalon työmaalla. Merimies maksaa veroa palkastaan. Kirvesmies kiristää mustana käteen, seteleinä.
      Pankkitiskillä heti tietää, mistä on kyse kun äijä hakee sata viiskymppistä ja toinen yrittää eri valhein ujuttaa lähes päivittäin setelirahaa tililleen. Esität yhden kysymyksen ja uhkailu alkaa heti.

      • Anonyymi

        Kirjoitusasusta päätellen sinä et ole töissä. Et ainakaan pankissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusasusta päätellen sinä et ole töissä. Et ainakaan pankissa.

        Merimiesten eläkkeistä maksaa puolet veronmaksaja valtion budjetista , ei työeläkemaksuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merimiesten eläkkeistä maksaa puolet veronmaksaja valtion budjetista , ei työeläkemaksuista.

        Kaikki eläkkeet maksetaan veroina ja veroluontoisina maksuina kerättävästä rahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eläkkeet maksetaan veroina ja veroluontoisina maksuina kerättävästä rahasta.

        Siis ettäkö yksityisten eläkesäätiöiden maksamat eläkkeetkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ettäkö yksityisten eläkesäätiöiden maksamat eläkkeetkin?

        Kaikki eläkemaksut, jotka peritään eläkkeen tulevalta saajalta, ovat veroluonteisia maksuja. Ei sillä ole merkitystä millä nimellä maksua kutsutaan.

        Samalla tavalla veroja maksamalla saa yhteiskunnalta palveluja, kuten eläkemaksuja maksamalla eläkettä.

        Tai ne saavat, ketkä saavat. Jos kuolee ennen kuin pääsee eläkkeelle, niin paska mäihä. Sinne meni loputtomaan kassaan nekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eläkemaksut, jotka peritään eläkkeen tulevalta saajalta, ovat veroluonteisia maksuja. Ei sillä ole merkitystä millä nimellä maksua kutsutaan.

        Samalla tavalla veroja maksamalla saa yhteiskunnalta palveluja, kuten eläkemaksuja maksamalla eläkettä.

        Tai ne saavat, ketkä saavat. Jos kuolee ennen kuin pääsee eläkkeelle, niin paska mäihä. Sinne meni loputtomaan kassaan nekin.

        Ainakin pankit tarjoavat ns. eläkesäästötilejä.
        Vai ovat mukamas veroja!
        Vähänpä tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin pankit tarjoavat ns. eläkesäästötilejä.
        Vai ovat mukamas veroja!
        Vähänpä tiedät.

        Samalla tavalla ovat maksut pois maksajansa varallisuudesta. Pääomat voi sijoittaa paremminkin kuin tuhlata niitä veroihin ja eläkemaksuihin. Lottoaminenkin on investointina kannattavampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin pankit tarjoavat ns. eläkesäästötilejä.
        Vai ovat mukamas veroja!
        Vähänpä tiedät.

        Ovatko ne pakollisia maksuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko ne pakollisia maksuja?

        Ei missään ole ollut mainintaa mistään pakollisesta maksusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään ole ollut mainintaa mistään pakollisesta maksusta!

        Luehan säie uudelleen ilman huutomerkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan säie uudelleen ilman huutomerkkejä.

        Ei tarvii lukea. Ctrl find ei löytänyt eli ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merimiesten eläkkeistä maksaa puolet veronmaksaja valtion budjetista , ei työeläkemaksuista.

        Myös merimiesten palkan maksaa veronmaksaja suurelta osin , jäänmurtajilla täysin kuten myös etelän mökkiläisten maantielautoilla ja Hailuodossa.
        Ei tuolta verotuloja kerry , saasteita ja kuluja ainoastaan veronmaksajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös merimiesten palkan maksaa veronmaksaja suurelta osin , jäänmurtajilla täysin kuten myös etelän mökkiläisten maantielautoilla ja Hailuodossa.
        Ei tuolta verotuloja kerry , saasteita ja kuluja ainoastaan veronmaksajille.

        Tämä on Matkailupalsta. Matkailija maksaa matkasta, ei saa siitä palkkaa.

        Täysin uutta tietoa maalaispojulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merimiesten eläkkeistä maksaa puolet veronmaksaja valtion budjetista , ei työeläkemaksuista.

        Siis oletko edes töissä?
        Jos et ole, niin mitä sinua kiinnostaa muiden työnteko?


    • Anonyymi

      On se niin kauhiaa. Sinä sosiaalihuollon pummina joudut laskemaan centtejäsi, töissä käyvillä on enempi varaa. On se katkeraa!

    • Anonyymi

      Oon katellu tommosta 1980-luvun Volkswagen Caddya ja ajattelin kysäistä muutaman kysymyksen jos joku niistä tietää.

      - Onko tuollainen millainen ajettava, kiikkerä tai mitään?

      - Onko sisällä minkälainen rengasmelu verrattuna esim.

      - VW Golffiin tai melu yleensäkin? Onko Caddyissä jotain yleisiä tyyppivikoja tai erityisen helposti ruostuvia kohtia?

      - Millainen tuo Golffin kone(olen ymmärtäny Caddyissä käytettävän Golfin tekniikkaa) on kestävyydeltä, kun ei ole volkkareita ennen ollut?

      - Olisaiko hyvä auto mukaan esim. Finnlinesin Saksan risteilylle mukaan?

      Itelläni on farkku Toyota 1.3i ja ajattelin vaihtaa tuollaiseen näppärään lavikseen ja dieselkoneella olen miettinyt > halpa ajaa ja kun lavis niin dieselverokin pakettiautoluokaa jotain muutamakymppi vissiin. Opiskelija olen(asun kuitenkin kotona) niin en tarvitsisi moista farmaria. Jotain pikkutuuningia siihen volkkariin voisi sitten kehitellä.

      Olisin kiitollinen jos joku tietävä vastaisi vieläpä asiallisesti kysymyksiini :) ja heittäisi mahdollisia vinkkejä ja kannattaako moista ajokkia edes harkita.

    • Anonyymi

      On se nii väärin, et jotkut bloggarit saa 15000-20000 euroo kuussa eikä niillä oo ees mitään koulutusta.

      • Anonyymi

        Blokkari: baarin työntekijä, joka keräilee tyhjiä laseja, siivoaa pöytiä ja tyhjentää tuhkakuppeja.
        Tuosta työstä palkka on tosiaan kohillaan.


    • Anonyymi

      Punikki laiva yhtiö on jakanut jopa osinkoa, kun ensin on saanut tukea valtiolta!!🤪🤪

      • Anonyymi

        Mitäpä sitä rahaa erottelemaan. Samasta arkusta ammennetaan.


      • Anonyymi

        Suuri osa osingoista mitä raisteilyvaristamot jakavat menee Viroon ja Ruotsiin. Tukkea verovaroista nostaa myös Napolin pojat Italiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa osingoista mitä raisteilyvaristamot jakavat menee Viroon ja Ruotsiin. Tukkea verovaroista nostaa myös Napolin pojat Italiassa.

        Kyllä joka osake saa osinkoa ihan yhtä paljon.

        Kukaan ei hankkisi osakkeita, jos niistä ei saisi taloudellista hyötyä joko osinkoina tai osakkeen arvon nousuna. Kyllä se tuki menee yhtä lailla siihen arvon nousuunkin.


    • Anonyymi

      Onneksi sentään kaikille annettiin vappusatanen ettei tarvitse kärvistellä.
      Joko olet käyttänyt omasi?

      • Anonyymi

        Satanen?

        Minä kun matkustelen joka toinen viikko firman piikkiin luksuksessa, sain 500 euron arvosetelin varustamolle.


      • Anonyymi

        Kukaan ei ole ikinä luvannut ''vappusatasta'' Iltapäivälehtien vitsi joka upposi typeryksiin.


      • Anonyymi

        Ei ole vielä näkynyt vappusatasta , mutta suurta merenkulun tukea joutuu veroina maksamaa Italialaisille Napoliin ja Viroon , kuitenkin kaikki suomalaiset ankarasti kuritetut veronmaksajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vielä näkynyt vappusatasta , mutta suurta merenkulun tukea joutuu veroina maksamaa Italialaisille Napoliin ja Viroon , kuitenkin kaikki suomalaiset ankarasti kuritetut veronmaksajat.

        Ei pidä unohtaa Venäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satanen?

        Minä kun matkustelen joka toinen viikko firman piikkiin luksuksessa, sain 500 euron arvosetelin varustamolle.

        Korjaus: ei 500 euroa vaan 500 eurosenttiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: ei 500 euroa vaan 500 eurosenttiä.

        Kyllä minä tommosen ottaisin vaikka joka tunti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tommosen ottaisin vaikka joka tunti.

        Hytissä riittää kaksikymmentäsenttinenkin.


    • Anonyymi

      Teiden suolaus on erittäin paljon saastuttavampaa kuin muutaman laivan kelluminen aluevesirajojen tuntumassa. Myös kustannukset palkoineen päivineen ovat kertaluokkaa isommat.

      • Anonyymi

        Otettu uusi keino käyttöön autoilun vähentämiseksi. Isot kuopat ajoväylällä.


      • Anonyymi

        Onko kumpikaan todella tarpeen juoppojen kelluttaminen merellä saastuttavalla laivalla , tai kesäkelin tekeminen teille suolalla talvella. Hulluutta on aivan liikaa maassa tällä hetkellä.


      • Anonyymi

        Vanhat rahtialukset käyvät bunkkeriöljyllä. Näitä aluksia seilaa valtavasti merillä roudaten esim. Kiinasta ja kaukoidästä siellä saastuttavissa tehtaissa tuotettua kamaa ympäri maailman.

        Halpa bunkkeriöljy on käytännössä likaisin mahdollinen polttoaine, joka sisältää jopa 3 500 kertaa enemmän rikkiä kuin henkilöautoihin tankattava diesel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat rahtialukset käyvät bunkkeriöljyllä. Näitä aluksia seilaa valtavasti merillä roudaten esim. Kiinasta ja kaukoidästä siellä saastuttavissa tehtaissa tuotettua kamaa ympäri maailman.

        Halpa bunkkeriöljy on käytännössä likaisin mahdollinen polttoaine, joka sisältää jopa 3 500 kertaa enemmän rikkiä kuin henkilöautoihin tankattava diesel.

        Mitä on bunkkeriöljy:)))) Bunkkeri tarkoittaa laivan polttoainetta, öljyä, LNG, tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kumpikaan todella tarpeen juoppojen kelluttaminen merellä saastuttavalla laivalla , tai kesäkelin tekeminen teille suolalla talvella. Hulluutta on aivan liikaa maassa tällä hetkellä.

        ''Onko kumpikaan todella tarpeen juoppojen kelluttaminen merellä...''

        Samalla kyydillä kulkee myös paljon rahtia. Parituhatta matkustajaa ei suuremmin vaikuta polttoaineen kulutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhat rahtialukset käyvät bunkkeriöljyllä. Näitä aluksia seilaa valtavasti merillä roudaten esim. Kiinasta ja kaukoidästä siellä saastuttavissa tehtaissa tuotettua kamaa ympäri maailman.

        Halpa bunkkeriöljy on käytännössä likaisin mahdollinen polttoaine, joka sisältää jopa 3 500 kertaa enemmän rikkiä kuin henkilöautoihin tankattava diesel.

        Paljonko matkailija kantaa sitä mukanaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Onko kumpikaan todella tarpeen juoppojen kelluttaminen merellä...''

        Samalla kyydillä kulkee myös paljon rahtia. Parituhatta matkustajaa ei suuremmin vaikuta polttoaineen kulutukseen.

        Jätetään matkustajat pois. Silloin ei saastuteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on bunkkeriöljy:)))) Bunkkeri tarkoittaa laivan polttoainetta, öljyä, LNG, tms.

        Bunkraus voidaan tehdä MDO, HFO ja LNG polttoaineilla.
        Kivihiili on nykyään vieläkin maissa käytössä oleva polttoaine. Sitä on aikoinaan laivoihin bunkrattu paaaljon. Sähköä, rautaa ja terästä sillä "tehdään" unohtamatta lämpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bunkraus voidaan tehdä MDO, HFO ja LNG polttoaineilla.
        Kivihiili on nykyään vieläkin maissa käytössä oleva polttoaine. Sitä on aikoinaan laivoihin bunkrattu paaaljon. Sähköä, rautaa ja terästä sillä "tehdään" unohtamatta lämpöä.

        Höyrylaivojen bunkraus oli huiman haastavaa varsinkin pitkille reiissuille.
        Höyryhän on edelleenkin tosi kevyttä, mutta hyvin laajalti levittyvää eikä sitä saatu kovinkaan tiheästi pakattua pieniin kattiloihin.
        Ahteripiiikkiinkin sitä monasti varastoitiin, mutta vanavesitankista välittyvä veden kylmyyden aiheuttama lämpötilan muutos teki siitä käyttökelvotonta eli silkkaa vettä.
        Höyryä ei voinut varastoida keulapiikkiin, koska siellä oli tärkeät merenkulkuun liittyvät avaimet: Paraisten portti. Suezin kanava, Randersin sisään tulevan väylän syvyystiedot.
        Tuo Randersin tieto oli hyvin tärkiä eli tiedettiin milloin Pitot-putki piti nostaa ylös ettei tarttunut kalastajien verkkoihin tai peräti meren pohjan kiviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höyrylaivojen bunkraus oli huiman haastavaa varsinkin pitkille reiissuille.
        Höyryhän on edelleenkin tosi kevyttä, mutta hyvin laajalti levittyvää eikä sitä saatu kovinkaan tiheästi pakattua pieniin kattiloihin.
        Ahteripiiikkiinkin sitä monasti varastoitiin, mutta vanavesitankista välittyvä veden kylmyyden aiheuttama lämpötilan muutos teki siitä käyttökelvotonta eli silkkaa vettä.
        Höyryä ei voinut varastoida keulapiikkiin, koska siellä oli tärkeät merenkulkuun liittyvät avaimet: Paraisten portti. Suezin kanava, Randersin sisään tulevan väylän syvyystiedot.
        Tuo Randersin tieto oli hyvin tärkiä eli tiedettiin milloin Pitot-putki piti nostaa ylös ettei tarttunut kalastajien verkkoihin tai peräti meren pohjan kiviin.

        Omituinen käsitys matkailusta.
        Onko tuon kuljettamisesta mimmoset tullimääräykset?


    • Anonyymi

      Nyt turvasektorin osakesalkkuni salkku kasvoi 15000 euroa. Pääsenkä laivan kippariksi?

    • Anonyymi

      Onhan tuo porauslautan kipparin palkka hieman iso, sillä summallahan Kela ylläpitäisi vähintäinkin 20 turvapaikanhakijaa kuukauden ajan risteilyaluksella. Ruokailu siellä tietenkin buffeteissa eikä missään ala karteessa.

      • Anonyymi

        Älä usko kaikkea mitä luet.....


      • Anonyymi

        Riippuu millä laivalla. Oasis of the Seas on kallis, Silja Europa halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu millä laivalla. Oasis of the Seas on kallis, Silja Europa halvempi.

        Ei se vuorolisien kanssa ole ihmeellinen. Onhan vaatimuksena paitsi kipparin, niin myös luotsin tutkinnot molemmissa päissä.


      • Anonyymi

        Kyllä sossun luukulla elävä mahtaa olla kade!
        Aloittaja on surkimus. Kaikkia se sossu elättääkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vuorolisien kanssa ole ihmeellinen. Onhan vaatimuksena paitsi kipparin, niin myös luotsin tutkinnot molemmissa päissä.

        ''....luotsin tutkinnot molemmissa päissä.''

        Mitkä ovat risteilyaluksen ''molemmat päät'' ??
        Ei ole mitään ''luotsitutkintoa'', ei ainakaan suomessa. Vaatimus luotsin toimeen on merikapteeni tutkinto ja suoritettu ohjauskirja tietylle väylälle, ehkä jopa useammalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''....luotsin tutkinnot molemmissa päissä.''

        Mitkä ovat risteilyaluksen ''molemmat päät'' ??
        Ei ole mitään ''luotsitutkintoa'', ei ainakaan suomessa. Vaatimus luotsin toimeen on merikapteeni tutkinto ja suoritettu ohjauskirja tietylle väylälle, ehkä jopa useammalle.

        Risteilyaluksen 'molemmat päät'' ovat fööri ja ahteri eli keula ja perä.

        Jumpe, et edes tuota asiaa tiedä laivoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risteilyaluksen 'molemmat päät'' ovat fööri ja ahteri eli keula ja perä.

        Jumpe, et edes tuota asiaa tiedä laivoista!

        Onko lossissa kaksi keulaa vai perää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lossissa kaksi keulaa vai perää?

        Kyllä, juuri näin on!

        Mitähän tekemistä tällä koko ketjulla on matkailun kanssa?
        Ei yhtään mitään!
        Matkailua kun katsotaan matkailijan silmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risteilyaluksen 'molemmat päät'' ovat fööri ja ahteri eli keula ja perä.

        Jumpe, et edes tuota asiaa tiedä laivoista!

        Föörissä on keulapiikki ja ahterissa ahteripiikki.
        Mielenkiintoista on myös se, että Sytyttimen Föörissä tarjoillaan erittäin maukkaita lounasannoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, juuri näin on!

        Mitähän tekemistä tällä koko ketjulla on matkailun kanssa?
        Ei yhtään mitään!
        Matkailua kun katsotaan matkailijan silmin.

        Porauslautalla katsotaan hyttikaverin perää epätarkoin silmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porauslautalla katsotaan hyttikaverin perää epätarkoin silmin.

        Tuttujen kesken ollaan kuten halutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vuorolisien kanssa ole ihmeellinen. Onhan vaatimuksena paitsi kipparin, niin myös luotsin tutkinnot molemmissa päissä.

        Luotsilla ei ole tutkintoa siis erillistä luotsi koulutusta AMKssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotsilla ei ole tutkintoa siis erillistä luotsi koulutusta AMKssa.

        Pari klikkausta internetin ihmeellisessä maailmassa ja tiedät mitä luotsin ammattiin vaaditaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari klikkausta internetin ihmeellisessä maailmassa ja tiedät mitä luotsin ammattiin vaaditaan.

        Vaaditaan hieman muutakin kuin netissä klikkailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaaditaan hieman muutakin kuin netissä klikkailua.

        Joo...hieman ymmärrystä ei haittaisi....


    • Anonyymi

      Kaikki nyt veronpalautusmatkalle.
      Täytyyhän sitä rahoille saada vastinetta!

    • Anonyymi

      Perämies voi tuurata, sillä on huonompi liksa?🇯🇲🇯🇲

      • Anonyymi

        Poosu pitää huolen ettei kansivihreä maali pääse loppumaan.
        Näin saadaan tehtyä paikkamaalaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poosu pitää huolen ettei kansivihreä maali pääse loppumaan.
        Näin saadaan tehtyä paikkamaalaukset.

        Kantta peittää kovamuovinen matto.


    • Anonyymi

      Kyllä on kateellista väkeä!

      Ponnistelkaa niin voitte itsekin saada rahaa!

    • Anonyymi

      Viking Line näyttää hakevan uutta henkilökuntaa, mm. pari vikajeerauskapteenia uusien LNG-aluksiin koulutettaviksi.Jos paikka / palkka kiinnostaa, kannattaa tehdä jotain muutakin kuin nyyhkiä omaa kurjuutta.

      • Anonyymi

        Ai heillä on nykyään LNG-tankkereitakin. Tulevaan Paldiskin terminaalinkohan alkaavat kuskaamaan, kun Suomessa on aika hiljaista sillä rintamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai heillä on nykyään LNG-tankkereitakin. Tulevaan Paldiskin terminaalinkohan alkaavat kuskaamaan, kun Suomessa on aika hiljaista sillä rintamalla.

        Se luetun ymmärtäminen......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai heillä on nykyään LNG-tankkereitakin. Tulevaan Paldiskin terminaalinkohan alkaavat kuskaamaan, kun Suomessa on aika hiljaista sillä rintamalla.

        https://www.vikingline.com/fi/ymparisto/lng/
        Tuolta se, joka haluaa tähän tietoa, sitä löytää. Mikäli ymmärtää. Mutta hankalaahan se on, jos ei tiedä edes eroa risteilyaluksen ja tankkerin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.vikingline.com/fi/ymparisto/lng/
        Tuolta se, joka haluaa tähän tietoa, sitä löytää. Mikäli ymmärtää. Mutta hankalaahan se on, jos ei tiedä edes eroa risteilyaluksen ja tankkerin välillä.

        Tankkerissa on isompi tankki. Mitä voitin?


    • Anonyymi

      Tarvitsemme enemmän rikkaita. Varallisuutta valuu kyllä hiljalleen alaspäinkin osattomien sosiaaliluokkaan.

      • Anonyymi

        Hyvinvoinnin tai varallisuuden määrä ei ole vakio. Rahan ei tarvitse valua minnekään koska rahan määrä kasvaa hyvinvoinnin kasvaessa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3975
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      88
      1952
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1841
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      54
      1438
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1432
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      132
      1358
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1302
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1186
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1053
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      115
      1040
    Aihe