Olen heinäkuussa lähdössä Dominikaaniseen tasavaltaan ja haluaisin tietää valuutasta, eurot vai dollarit "helpompia" käyttää sekä paikallisesta sähköstä ja jännitteestä, jos latailee puhelinta tai kameran akkuja. Kertokoon, kuka tietää.
Tietoja tarvitaan
4
1274
Vastaukset
- ....
No lentokentälle mukaan ainakin 10 dollaria tullimaksua varten. Kannattaa vaihtaa pankissa eurot pesoiksi niil o parempi kurssi kuin dollarilla.
Sähkölaitteessa pitää lukea 110V/230V (tms.) muuten se ei toimi tai sähkölaite voi mennä jopa rikki. Adaptereita voi ostaa alanliikkeistä tai lentokentältä. Kännykkä toimii jos sulla on kolmitaajuuspuhelin joka siis toimii 1900 verkossa. - lomailija
juuri palailtiin, me ei ainakaan makseltu mitään tullimaksua?
euron kurssi on todellakin parempi, paikasta vähän riippui mikä oli kurssi, mutta 1 usd oli n. 25-28 pesoa, 1 eur noin 34. dollarit kelpaa usein maksuun, mutta euroilla ei voitu maksaa.
mulla digikamerassa akkupatterit ja niitten laturi ei toiminut. puhelin lataili ihan passelisti. - Zirius
Meillä oli mukana dollareita ja niillä maksettiin mm. taksimaksut. Kaupoissa pesoilla sai edullisemmin kuin dollareilla montakin asiaa. Pesoja kannattaa vaihtaa hotellilla/vaihtopisteissä. Eurotkin olisi käyneet, mutta on aika isoja rahoja.
Adapteri kannattaa olla niin toimii laitteet kunnolla. Meillä oli normaalit kaksitaajuuspuhelimet ja ainakin turistikohteiden ympärillä toimi suht hyvin. - Vaihdosta
Totta kai eurolla saa enemmän pesoja koska euron kurssi liikkuu n. 1,28 - 1,30 joten vaihtosuhde 25/28 >< 34 antaa vaihteluvälin 1E = 1,22 - 1,3 taalaa. Taala niille tutumpi ja laske kurssi itse!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646598
- 541965
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441772- 541152
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3461130Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511085Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l131010Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79930Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14907