Olen heinäkuussa lähdössä Dominikaaniseen tasavaltaan ja haluaisin tietää valuutasta, eurot vai dollarit "helpompia" käyttää sekä paikallisesta sähköstä ja jännitteestä, jos latailee puhelinta tai kameran akkuja. Kertokoon, kuka tietää.
Tietoja tarvitaan
4
1286
Vastaukset
- ....
No lentokentälle mukaan ainakin 10 dollaria tullimaksua varten. Kannattaa vaihtaa pankissa eurot pesoiksi niil o parempi kurssi kuin dollarilla.
Sähkölaitteessa pitää lukea 110V/230V (tms.) muuten se ei toimi tai sähkölaite voi mennä jopa rikki. Adaptereita voi ostaa alanliikkeistä tai lentokentältä. Kännykkä toimii jos sulla on kolmitaajuuspuhelin joka siis toimii 1900 verkossa. - lomailija
juuri palailtiin, me ei ainakaan makseltu mitään tullimaksua?
euron kurssi on todellakin parempi, paikasta vähän riippui mikä oli kurssi, mutta 1 usd oli n. 25-28 pesoa, 1 eur noin 34. dollarit kelpaa usein maksuun, mutta euroilla ei voitu maksaa.
mulla digikamerassa akkupatterit ja niitten laturi ei toiminut. puhelin lataili ihan passelisti. - Zirius
Meillä oli mukana dollareita ja niillä maksettiin mm. taksimaksut. Kaupoissa pesoilla sai edullisemmin kuin dollareilla montakin asiaa. Pesoja kannattaa vaihtaa hotellilla/vaihtopisteissä. Eurotkin olisi käyneet, mutta on aika isoja rahoja.
Adapteri kannattaa olla niin toimii laitteet kunnolla. Meillä oli normaalit kaksitaajuuspuhelimet ja ainakin turistikohteiden ympärillä toimi suht hyvin. - Vaihdosta
Totta kai eurolla saa enemmän pesoja koska euron kurssi liikkuu n. 1,28 - 1,30 joten vaihtosuhde 25/28 >< 34 antaa vaihteluvälin 1E = 1,22 - 1,3 taalaa. Taala niille tutumpi ja laske kurssi itse!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5512141Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3901733Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211569Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641408JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191146- 561102
- 1181087
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16878Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13848Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823