Digiboksi ja virittimet

Anonyymi

Entinen vanha digiboksi lakkasi viimein toimimasta. Se tallensi 4 kanavaa ja viidettä pystyi katsomaan samaan aikaan Tv-kanavilta. Olen etsinyt kuumeisesti uutta digiboksia alan liikkeistä, mutta vastaavaa ei taida enää löytyä. Niinpä menin lopulta Prismaan, joka mainosti myyvänsä Topfield CRC 7000 4k 1 teran kovalevyllä.

Keskusteltuani myyjän kanssa selvisi ettei sillä pysty tallentamaan kuin 1 kanavaa ja silloin ei voi katsoa muita kanavia. Näin varmaankin on, jos puhutaan digiboksiin viritetyistä kanavista. Kysyin sitten, etteikö sitten voi katsoa samanaikaisesti jotain Tv-kanavaa. Myyjä vakuutti ettei voi koska boksissa on vain yksi viritin. Yritin selittää, että ei kai boksin viritin vaikuta Tv-kanaviin millään tavoin, mutta myyjä vakuutti olevansa oikeassa.
Mielestäni Tv-ssä on aina omaviritin ja kun muutetaan Tv-kanaville Tv-n samanaikainen katsominen tallennuksen aikana pitäisi onnistua. Ainakin entisellä boksilla onnistui, tosin siinä oli 2 viritintä. Digiboksihan kytketään Hdmi-kaapelilla Tv-ssä olevaan/oleviin Hdmi-paikkoihin ja Tv-llä on omat kanavapaikat jokaiselle näkyvälle kanavalle. Jätin tuotteen toistaiseksi ostanmatta. Kumpi meistä on väärässä, Prisman myyjä vai minä?

5

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suosittelen että unohdat nuo Prisman boksit ja ostat vaikka Vu boksin johon saa virittimiä vaikka kuinka monta.

    • Anonyymi

      Prisman myyjä on pihalla kuin lumiukko. Tietysti television omalla virittimellä voi katsoa mitä tahansa kanavaa riippumatta siitä tallennatko samaan aikaan digiboksin virittimellä jotakin vai et.

      Itselläni on muuten täsmälleen sama tilanne kuin sinulla. Oma Topfieldini hajosi marraskuussa, enkä ole hankkinut mitään uutta boksia tilalle. Tallennustarvetta on niin vähän. Vanhalla boksilla saatoin tallentaa ohjelman kerran kuussa, ja kun se hajosi, kovalevyllä oli lähes vuoden vanhoja tallenteita, joita en ollut tullut vielä katsoneeksi.

      Katselen enimmäkseen maksukavilta urheilua suorina lähetyksinä. Jos hankkisin uuden boksin, se olisi luultavasti tämä, sillä olen kaapeliverkossa: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/399398/Panasonic-DMR-BCT76-4K-UHD-skaalaava-Blu-ray-soitin-ja-500-G

      Kehotan googlaamaan ja lukemaan arviointeja Vu-boksien käyttäjiltä muilta palstoilta ennen ostopäätöstä.

    • Anonyymi

      Kävin tänään paikallisessa Prismassa ruokaostoksilla, ja ainakin siellä tuon laitteen vieressä hyllyllä printattuna oli pikaohje (sama löytyy netistäkin). Siinäkin sanotaan, että tv:n virittimellä kanavia voi katsoa normaalisti digiboksin tallentaessa.

      Takavuosien Topfield-digibokseilla ja tällä ei taida olla juuri muuta yhteistä kuin nimi. Mitään ylistäviä arvioita tämä ei ole juuri saanut, mm. vain yhden virittimen takia, jolloin tallennusmahdollisuudet on rajoittuneet. Jos tällaiseen simppeliin perusboksiin päätyy ja HD-laatu riittää, niin aivan samannäköinen laite löytyy alle satasella Finlux-merkkisenä, mutta usb-levy pitää siihen hommata erikseen.

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa lisäksi tallentava TV, niissäkään ei taida olla 2 viritintä enempää, pystyy tallentamaan kahta tai yhtä ja katsomaan toista, useimmissa vain 1 mikä on järjetöntä. Minulla on kaksi digiboksiakin, mutta harvoin olen tarvinnut, toisen lähes käyttämättömän Handanin HD 4 virittimellä voisin myydäkin,. Vanhemmassa Topfieldissäkin hyvä kuva ja tykkään enemmän siihen asennetusta epg:stä. Toisaalta voi olla hyvä pitää varalla jos toinen hajoaa eikä saakaan enää edes käytettynä.

    • Anonyymi

      täältä löytyy monen mielipiteitä ko asiasta:

      https://www.prisma.fi/fi/prisma/topfield-crc-7000-4k-1t-digiboksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe