Tässä ovat Suomen suurimmat maataloustukien saajat

Anonyymi

32

860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon on yhtiöitä.
      Kerrohan myös antajat.
      Ja tuotannosta nauttijat.

      H.

    • Anonyymi

      Tuet kun maksetaan pinta- alaperusteisesti niin kuinka se muutoin voisi ollakaan kuin että suurimmat tilat saavat suurimmat tuet?
      Paljonko on peltoja tuon 1,15 milj. Euroa saajan tilalla, entä muuta toimintaa, aloittaja selvittäköön sillä eivät kai ne salaista tietoa ole?

      • Anonyymi

        Kysy Iltalehden toimittajalta, joka linkin jutun on kirjoittanut.


    • Anonyymi

      Eniten viljelijätukea sai karkkilalainen luomuviljelijä Niko Ahlqvist, joka sai tukea noin 1,15 miljoonaa euroa. Ahlqvist oli suomalaisviljelijöiden kärkinimi myös viime vuonna.

      Saakohan luomuviljelijät enemmän tukea ?

    • Anonyymi

      Veronmaksaja maksaa hemmetisti tukea, mutta silti ruoka on Suomessa kallista.
      Tuet pois ja ostaja voi maksaa kassalla juuri siitä mitä ostaa. Selviäisi sekin,
      mitä ei kannata viljellä. Jos tuet lakkautettaisiin, veronmaksajien verot
      kuuluisi alentua, käteen jäisi enemmän rahaa, vaikka kaupan kassalla maksaakin
      niin maksaa juuri siitä mitä ostaa.
      Hinnat nousivat tietysti, mutta verot laskisi, kun miljardien tuet jäisivät pois.
      Olisiko järkevämpää ?

      • Anonyymi

        Juuri näin. Nämä Saatanan maajussit vois mennä istumaan vaikka pellon reunalle.


    • Anonyymi

      Jos yritystuet lakkautettaisi se aiheuttaisi enemmän miinusta talouteen.

      • Anonyymi

        Selitä miten ?


    • Avaahan myös noitten ylempien yritysten omistukset ja johtajat.
      Silloin olisit tasa-puolisempi verojesi kanssa.

      H.

    • Anonyymi

      Yritystukien tarkoitus on lisätä työllisyyttä, se tuo valtiolle lopulta enemmän tuloja verojen muodossa.

      • Anonyymi

        Yritystuet vääristää kilpailua. Konkurssikypsiä yrityksiäkin tuetaan. Ei mitään järkeä
        veronmaksajien rahojen käytöllä.


    • Anonyymi

      Kohta viljely ja maatalous Suomessa loppuu, koittakaa kestää ja ostakaa ulkomaista.

      • Anonyymi

        Vielä kun kerrot hyvät perustelut väitteellesi?


    • Yritystuet saattaa vääristää joissakin tapauksissa, kuinkahan monta komiteaa selvittänyt tukien tarpeellisuutta aina tultu lopputulokseen, yritystukia on jatkettava.

      Tavallinen kansalaisen on vaikea ymmärtää tukia, etenkin maataloudessa joka ei tulisi toimeen, tulisi toimeen jos ruuan hintaa nostettaisi kustannusten mukaan.

      • Anonyymi

        Pukki oli kaalimaan vartijana:
        Yritystystukien selvitysryhmän päällikkö oli Pekkarinen (kesk)
        Eihän se miltään yritykseltä tukia vähentänyt, kun se itse ja Kepu olisi menettänyt ääniä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pukki oli kaalimaan vartijana:
        Yritystystukien selvitysryhmän päällikkö oli Pekkarinen (kesk)
        Eihän se miltään yritykseltä tukia vähentänyt, kun se itse ja Kepu olisi menettänyt ääniä.

        Ei Pekkarisen komitea ainoa mikä on miettiny yritystukien tarpeellisuutta, turha luulla että niitä huviksee maksellaan.
        Vienti tuotteilla on maitten välistä kilpailua joissa tuilla homma hoituu.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Ei Pekkarisen komitea ainoa mikä on miettiny yritystukien tarpeellisuutta, turha luulla että niitä huviksee maksellaan.
        Vienti tuotteilla on maitten välistä kilpailua joissa tuilla homma hoituu.

        Eli veronmaksajien rahoilla vienti hoituu.


    • Anonyymi

      Milloin palkansaaja saa tukia ? Puoli miljoonaa köyhyysrajalla elävää eläkeläistä
      ottaisi nyt mielellään myös vähän tukea ihan vain pelkällä valtionvarainministeri Saarikon ilmoituksella samoin kuin ketokiilatkin saavat tukea 300 milliä.

      Jos joku ei-kepulainen ministeri haluaisi jollekin muulle kuin ketokiilalle
      antaa tukea,
      kepulaisille tulee hemmetinmoinen kiire potkia se ulos hallituksesta.

      • Anonyymi

        VVM- ministeri on vieraantunut tavallisen ihmisen elämästä.
        Se heittelee vähävaraisemmille ohjeitaan: Hakekaa tukea !
        Kun ilmeni, ettei hinnannousujen takia mitään tukea saa
        seuraava ohje on:
        Alentakaa elintasoa !

        Näyttäisi esimerkkiä, laihduttaisi 30 kiloa :)


      • Palkan-saajat saavat tukensa Koulussa.
        Mitä paremmin kouluttautuu, sitä paremmin tuetaan.
        Tuki riippuu tarpeesta.
        Tarpeeton ei tienaa koskaan.
        Ei Tukiakaan.

        H.


    • Anonyymi

      Olis nyt mies rehellinen ja menis maksamaan kaikki verot yms. Yhteiskunnalle

    • Anonyymi

      Mitä Eutukia?? Suomalaisten omia rahoja!

      • Anonyymi

        Palkansaaja on maatilallisen sossu ollut siitä asti, kun tukia alettiin maksaa.
        Osa tuista "kiertää" EU:n kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkansaaja on maatilallisen sossu ollut siitä asti, kun tukia alettiin maksaa.
        Osa tuista "kiertää" EU:n kautta.

        Niin, ja osan maksaa Suomen valtio. Kuinkahan ennen maanviljely kannatti, kun ei saatu mitään tukia, Ei ollut koneitakaan ainoastaan hevonen ja aura ja äkeet jolla maata muokattiin.
        Kädet ja selkä myös oli tärkeitä, talikko, lapio ja virtsalaatikko, jolla eläinten virtsa ajettiin hevosen vetämänä pellolle. Lanta samoin lastattiin hevosen vetämille kärryille talikkoa apuna käyttäen.
        Olen samaa mieltä, että tuet voisi poistaa kokonaan, niin monenlaisia tukia he saavar, yli kymmentä varmaan!
        Miljoonatuet on monella ja eläminen on sen mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja osan maksaa Suomen valtio. Kuinkahan ennen maanviljely kannatti, kun ei saatu mitään tukia, Ei ollut koneitakaan ainoastaan hevonen ja aura ja äkeet jolla maata muokattiin.
        Kädet ja selkä myös oli tärkeitä, talikko, lapio ja virtsalaatikko, jolla eläinten virtsa ajettiin hevosen vetämänä pellolle. Lanta samoin lastattiin hevosen vetämille kärryille talikkoa apuna käyttäen.
        Olen samaa mieltä, että tuet voisi poistaa kokonaan, niin monenlaisia tukia he saavar, yli kymmentä varmaan!
        Miljoonatuet on monella ja eläminen on sen mukaista.

        Mutta jätit kertomatta millaista oli aika ennen hevosia? Ei, en odota mainintaa häristä vaan tarkoitan aikaa jolloin vetojuhtia ei ollenkaan vielä ollut? Esim. silloin kun mm. Rautalammin pitäjästä muutti väkeä Ruotsiin metsäsuomalaisiksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja osan maksaa Suomen valtio. Kuinkahan ennen maanviljely kannatti, kun ei saatu mitään tukia, Ei ollut koneitakaan ainoastaan hevonen ja aura ja äkeet jolla maata muokattiin.
        Kädet ja selkä myös oli tärkeitä, talikko, lapio ja virtsalaatikko, jolla eläinten virtsa ajettiin hevosen vetämänä pellolle. Lanta samoin lastattiin hevosen vetämille kärryille talikkoa apuna käyttäen.
        Olen samaa mieltä, että tuet voisi poistaa kokonaan, niin monenlaisia tukia he saavar, yli kymmentä varmaan!
        Miljoonatuet on monella ja eläminen on sen mukaista.

        Mikään yrittäjä ei saa niin paljon tukea kuin maatalousyrittäjä
        eikä se siltikään muka pärjää. Kauanko ne yrittää huijata veronmaksajia ?


    • Anonyymi

      Viidakosta saa tuolla rahalla, riisiä ja papuja 10 vuodeksi, koko kansalle?💥💥

    • Anonyymi

      Maataloustuotteitten hinta nousee joka viikko muutamalla sentillä
      vuorollaan.

      Proteiinirahka, Valio, maksoi viime viikolla 1.09 €
      Tänään 1.15
      Saunapalvi, kotimaista, viime viikolla 2.75. Tällä viikolla 2.89.

      • Anonyymi

        Silleen ne hinnat pikku hiljaa hilautuu ylöspäin huomaamatta,
        vuoden lopussa nousu yli 10 %.


      • Anonyymi

        Ei kai tuo ole palvin kilohinta, ei voi olla, sehän olisi lähes ilmaista lihaa?
        Vertailun vuoksi: Esim. kasvatettu Norjan lohi fileoituna alkaa olla 38- 40 Euroa/kg!


      • Anonyymi

        300 gramman paketti saunapalvia siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tuo ole palvin kilohinta, ei voi olla, sehän olisi lähes ilmaista lihaa?
        Vertailun vuoksi: Esim. kasvatettu Norjan lohi fileoituna alkaa olla 38- 40 Euroa/kg!

        Ostatteko kalaa fileroituna ? Itse en osta. Ei ole varaa. Sen hinta on 4-5 kertainen.
        Kalaa ei ole vaikea fileroida, sen oppii helposti.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe