Mobiilivarmenne vai Käteinen ?!

Anonyymi

Mielenkiintoisia asiantuntioiden kommentointia radiossa, tuosta Mobiilivarmenteen hyvyydestä ?

Sehän kuulemma ratkaisee heidän mukaan käteisen käytön ?!

Onko kokemuksia ?

7

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama asia kuin tunnus-luku-kortti.
      Paitsi että mobiilin sinä jaat kaikille osaaville ihmisille ympäri maailman.
      Muistakaa siis pitää huolta käteisistänne.
      Niiden pitää aina olla käytettävissänne.
      Muuten olette Demokratian-Diktatuurin kuristuksessa.

      H.

      • Anonyymi

        Noin minäkin asian ymmärrän. Ihmettelin kun puhuivat netin kaatumisesta et, silloin olisivat rahat tallessa.
        No eikö nyky kassatkin toimi netin kautta, mitä, silloin jollain mobiilivarmenteella on hyötyä kun se ei toimi, vai onko joku vara systeemi kaikkilla kioskeillakin tänään ?!

        Kyllä nyt nämä asiantuntijat voisi käydä Ukrainassa tai Venäjällä testaus matkalla, ja kertoa miten Mobiilivarmenne toimii siellä.


      • Anonyymi

        "Sama asia kuin tunnus-luku-kortti."
        Mitä ihmettä sinä taas höliset, huruksz?!
        Mobiilivarmenne ei ole sama asia kuin tunnuslukukortti. Sekä mobiilivarmenteella että pankin tunnuksilla voi kirjautua palveluihin joihin edellytetään vahvaa tunnistautumista, mutta "sama asia" ne eivät todellakaan ole.

        "Paitsi että mobiilin sinä jaat kaikille osaaville ihmisille ympäri maailman."
        Mobiilivarmenne on vähintäänkin yhtä turvallinen tapa tunnistautua kuin tunnistautuminen pankkitunnuksilla, turvallisempikin. Käytti kumpaa tahansa niin perustiedot, -taidot ja osaamiset on hyvä olla hallussa.

        Sekä sinun että aloittajan näyttäisi olevan syytä opiskella digitaitoja ihan perustiedoista ja alkeista alkaen. Tarjontaa on paljon, mutta suosittelen erityisesti senioreille tarkoitettua digitaitojen opetusta.

        Aloituksen otsikko "Mobiilivarmenne vai Käteinen ?!" ei oikein avaudu minulle, ymmärtäisin jos se olisi Mobiilimaksu vai käteinen ?!

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sama asia kuin tunnus-luku-kortti."
        Mitä ihmettä sinä taas höliset, huruksz?!
        Mobiilivarmenne ei ole sama asia kuin tunnuslukukortti. Sekä mobiilivarmenteella että pankin tunnuksilla voi kirjautua palveluihin joihin edellytetään vahvaa tunnistautumista, mutta "sama asia" ne eivät todellakaan ole.

        "Paitsi että mobiilin sinä jaat kaikille osaaville ihmisille ympäri maailman."
        Mobiilivarmenne on vähintäänkin yhtä turvallinen tapa tunnistautua kuin tunnistautuminen pankkitunnuksilla, turvallisempikin. Käytti kumpaa tahansa niin perustiedot, -taidot ja osaamiset on hyvä olla hallussa.

        Sekä sinun että aloittajan näyttäisi olevan syytä opiskella digitaitoja ihan perustiedoista ja alkeista alkaen. Tarjontaa on paljon, mutta suosittelen erityisesti senioreille tarkoitettua digitaitojen opetusta.

        Aloituksen otsikko "Mobiilivarmenne vai Käteinen ?!" ei oikein avaudu minulle, ymmärtäisin jos se olisi Mobiilimaksu vai käteinen ?!

        Bessie

        Omakantaan pääsen mobiilivarmentimella esim. koronarokotustodistusta ottamaan näytölle, kun sitä vaaditaan. Maksan sen käytöstä liittymässäni. Mobil Pay vai käteinen verrattavissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin minäkin asian ymmärrän. Ihmettelin kun puhuivat netin kaatumisesta et, silloin olisivat rahat tallessa.
        No eikö nyky kassatkin toimi netin kautta, mitä, silloin jollain mobiilivarmenteella on hyötyä kun se ei toimi, vai onko joku vara systeemi kaikkilla kioskeillakin tänään ?!

        Kyllä nyt nämä asiantuntijat voisi käydä Ukrainassa tai Venäjällä testaus matkalla, ja kertoa miten Mobiilivarmenne toimii siellä.

        Taisit ymmärtää väärin hurukszia peesatessasi 😊


    • Anonyymi

      Sileitä seteleitä on kiva kahistella.

    • Anonyymi

      mobilevarmenne on paperiton tunnusluku, kun taas MobilePaylla voi maksella ostoksia
      nj

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe