Saarijärvelle on tullut käytäntö, että jos talosi vintillä on ikkunat , vaikka kissanluukun kokoiset ja olet niihin joskus laittanut jonkun verhonriekaleen, jotta se ulospäin näyttäisi kodikkaammalta. Tällöin OLETETAAN, että se on asumiskäytössä!!Saat siitä hyvästä kiinteistöösi roimasti lisää neliöitä ja tietenkin joudut siitä maksamaan. Tästä ei ole ilmoitettu etukäteen, eikä omistajalle soiteta tai kysytä onko tila asuinkäytössä. Asiaa selvitettäessä sanottiin, että ohjeistus on annettu, että jos ON verhot se OLETETAAN olevan asuin käytössä! Missä on maalaisjärki ja eikö taloja mittaileva ihminen voi käyttää omia aivojaan, jos niitä hänellä kenties on. Näinkö meillä toimitaan, oletetaan muttei oteta selvää. Ei ole ihme, ettei Saarijärvellä viihdytä, kun asiat ovat tällä mallilla. Kyseisessä tapauksessa verhot olivat varmaan 50vuotta vanhat ja kellastuneet. Ikkunat pienet räystään alla.
Eihän nykyään mitään voi rakentaa ilman lupia, rakennusneliöt ja asumisneliöt löytyy kunnasta, pitääkö niitä keksiä, jotta kunnan tyhjään kassaan saadaan rahaa. Ei silti, rehellisyys ja avoimuus ovat tässä kunnassa vierasta.
Kiinteistöveroa oletuksilla!
3
143
Vastaukset
- Anonyymi
Näin pääsi käymään minullekin. Kiinteistövero nousi yllättäen kaksinkertaiseksi, noin vain ilman mitään rakennuksen muutostöitä. Olkaa tarkkana nyt talon omistajat, ja heti yhteys verottajaan jos huomaatte virheen. Virhe pitää oikaista ennen uutta maksukautta syksyllä.
- Anonyymi
Tällä periaatteella jos leikkimökistä on verhot ikkunassa niin Saarijärvellä se on asuinrakennus! Miten virkamies voi omasta päästään keksiä neliöt ja ilmoittaa ne virallisena tietona verottajalle?
- Anonyymi
Muuallakin Suomessa on tehty nyt viime vuoden aikana näitä tarkastuksia. Luultavasti on verottajan ohje tarkistuttaa aikaisemmat ilmoitukset mitoista. Usein mittaavat ilman omistajan tietoa koko hommasta, se on kummallista se.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997750- 1075577
- 2754831
- 494753
- 733513
- 502798
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264