Itselläni vaikka on Lievä älyllinen kehitysvamma ja ADHD minulla ei ole koskaan ollut edunvalvontaa eikä minun vanhemmat ole nähneet tarvetta hoitaa minun tilejä. Nyt olen onnistunut kotiin nostaa joka kuukausi Työkyvyttömyys eläke rahasta säästöön 100 eli Heinäkuussa on 700€ josta Max 350€ käytän esimerkiksi uuteen sänkyyn näin ollen eivät Tarvitse täyttää toimeentulo tuki hakemuksia. Mielestäni ne joilla on Työkyvyttömyys eläke ei koske kehitysvamman saaneita koskee mielenterveys diagnoosi ihmisiä jotka eivät kykene mielenterveys sairauksien takia töihin. Miksi kaverit joilla on lukio käyneenä on saanut työkyvyttömyys eläke rahaa ja miksi se hakee rahaa toimeentulo tukea jos saat myös eläke rahaa. Moni kaveri joilla on mielenterveys diagnoosi vienyt eläkkeelle ja niiden kohdalla ei ole työtoiminta juttua eli jos Suomessa on todettu Kehitysvammaliitossa 3000 kykenisi palkka töitä tekemään, mutta asenne vamma terveillä ihmisillä on suuri joka estää väliin putooja kehitysvamma diagnoosi ihmiset pääsemään palkka työhön eli ne 3000 kehitysvamma saanutta on mahdollisesti saaneet Lievän älyllisen kehitysvamman väärin jonka Autismiliitto on todennut yli puolet kehitysvamman saaneista pitäisi nykyään olla oikea diagnoosi Autismin kirjo joita eivät diagnoosi työntekijät pura. Esimerkiksi minun kohdallani on Kehitysvamma ohjaajat todennut äitini on oikeassa sopisin kirjastoon töihin koska osaa yksikin etsiä tietokoneen haku jutun kautta tiedot kirjaston koneella ja matemaattinen lahjakkuus on.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 70539
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398