Mulla on n. 10 vuotta vanha WD TV Live Media Player, josta haluaisin ääntä ulos 3,5mm liitännästä, jossa on mukana myös videokuva värit siis pu,va ja ke. Löysin siihen sopivan piuhan laatikon pohjalta, mutta pu ja va ei kuulu mitään, mutta ke kuuluu. Tarvitsen kuitenkin vain stereoäänen, jonka vien karaokemikserin kautta vahvistimeen. Piuha on siis vääränlainen/plugin renkaat eri järjestyksessä ? Miten osaan ostaa oikeanlaisen piuhan ?
Av-kaapeli ja 3,5mm plugi
7
217
Vastaukset
- Anonyymi
Asianharrastajien palstalla löytyisi varmaankin paremmin apua, mutta komposiittivideossahan ei siis ole audiota mukana. Eli jos tuossa on 3 x rca-liittimet korvattu kaksirenkaisella 3.5mm liittimellä (3 liitäntää ja maa) niin audio tulee jostakin muualta. Löytyy joko spdif tai hdmi.
No kun tarvitsen karaokemikseriin juurikin rca:t. Kokeilin myös kuitua ja DA-muunninta, mutta ei ole niin kätevä.
Siis 3,5mm:n plugissa on stereoääni video. Ehkä mulla on joku erikoisjohto, kun ei plugin renkaat täsmää.
- Anonyymi
Voisiko kuitenkin olla vääränlainen johto? Jos on väärän levyiset renkulat 3.5mm plugissa? Voisi varmaan avata ja tehdä standardit liittimet koteloon melko vähällä vaivalla eli vetää composite omaan RCA-liittimeensä ja laittaa normaali stereo-plugi?
Se toinen vaihtoehto kun on se, että toinen äänikanava composite on kärähtäneet laitteesta..Laitteen molemmat äänikanavat toimivat. Tuossa mun johdossa on vaan jotenkin plugin rinkulat erilailla.
- Anonyymi
Et sitten voinut katsoa netistä itse noiten 3.5mm AV-kaapelien eri variaatioita, joita löytyy x-kappaletta. Linkissä mm. Sony, Panasonic ym. sopiva
https://pinoutguide.com/Audio-Video-Hardware/av_jack_pinout.shtml- Anonyymi
Tässäkin asiassa huomaa hyvin, kuinka on tehty paha moka liittimen standardoinnissa. Tästä syystä suosittelen edelleenkin vaihtamaan compositen rca-liittimeen ja tavallisen 3.5mm stereo-plugin siihen rinnalle jos vaan koteloon mahtuu.
Monella valmistajalla tuntuu olevan palkkalistoilla näitä "suunnittelijoita", jotka eivät ymmärrä tarkistaa mitä standardeja pitäisi noudattaa ja mitä taas pitäisi kehittää. Seurauksena suuri kaaos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla372621- 382467
- 951779
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861321Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511320Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51205Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2871132- 561048
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi38799- 27770