Ahdistaa minne pitäisi mennä 9lk jälkeen

Anonyymi

Oon 15v (8lk) ja mua ahdistaa ja itkettää tosi paljon minne pitäis mennä ysin jälkeen kun tyylii koko suku on käynny lukion mut en tiä pärkäisinkö siellä kun matikan fysiikan ja kemian numerot on joku 6-7 ja muiden aineiden numerot suunnilleen 8 mut jos menisin amikseen en tiiä yhtään mitä alaa haluisin opiskella ja kaikki kaveritkin vaikuttaa siltä että ne on päättänny mihin ne menee:((( pliis auttakaa

8

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskiarvoksi näyttää tulevan alle 8. Voi olla, ettei sillä pääse lukioon. Ei siis huolta lukiossa pärjäämisestä.
      Se on sitten mentävä amikseen. Merkonomiksi, kampaajaksi, lähihoitajaksi, sähköasentajaksi...

      • Anonyymi

        Meidän kaupungin lukioon pääsee jollain 7.25 keskiarvolla


    • Anonyymi

      ihan vaan peruskysymys: Fysiikan ja kemian numerosi ovat luokkaa 6-7. Saatko sellaisia numeroita aina kokeista. Miten paljon käytännössä panostat kemian ja fysiikan opiskeluun. Ilmeisestikään sinulla ei ole huonoimmat älyperimät jos koko muu sukusi on ylioppilaita. Mitä enemmän panostat sitä enemmän myös saat. Toki kohtuuden rajoissa.
      Itkuherkkytesi ?. Onko elämäsi jotenkin tyhjää täynnä ja päämäärätöntä puuhastelua päivästä toiseen.
      Älä mieti niinkään mitä haluat opiskella vaan eritoten sitä millaiseksi ihmiseksi haluat tulla, Onko sinulla joku taito jota haluaisit kehittää. Jos sellaista taitoa ei sinulla ole niin valitset jonkun jutun ja teet siitä itsellesi harrastuksen. Monet asiat tarvitsevat hyvää fyysistä kuntoa kasvualustaksi. Ilman kasvualustaa ei kasva mitään. Joka päivä olisi hyvä treenata ja voimistella ainakin 10 minuuttia .Itse teen niin.
      https://www.youtube.com/c/JackCanfieldOfficial/videos

    • Anonyymi

      Lukio on tosi teoreettinen ja vailla työelämäyhteyksiä, että monessa tapauksessa on parempi mennä amikseen, jos ei ole haaveita yliopistoon. Ja iltalukion voi käydä aina myöhemmin. Toi suvun paine on tosi rasittava. Jos muiden mieliksi opiskelee, niin ei siitä tule mitään. Itse tein niin, että menin suvun mieliksi lukioon, mutta lopetin ensimmäisen vuoden jälkeen. Näin sain ns. kasvot pidettyä, mutta se tuhlas yhden vuoden elämästä ja vei hirveesti energiaa. Ei mitenkään suositeltava vaihtoehto. Ammattikorkea on hyvä ratkaisu. Ja jos amiksessa tuntuu että on väärällä alalla, niin voi mennä ammattikorkeassa eri linjalle. Tietenkin on aloja lääkärit, opettajat, lakimiehet jotka vaatii yliopiston, mutta yksityinen liike-elämä arvostaa paljon ammattikorkeakoulutusta.

    • Anonyymi

      Mitä mietit jos kerron sinulle, että olen kouluja käymätön johtaja?
      En ole esimerkillinen, mutta aina koulutkaan ei ole vastaus elämässä pärjäämiseen.
      En ole ollut työtön koskaan, vaikka monia paikkoja olen kiertänyt, kun en tiennyt mitä tekisin. Sitten tein kaikenlaisia töitä kunnes alkoi hahmottumaan omat mielenkiinnon kohteet. Kouluihin voi mennä myös myöhemmin, jos tuntuu itsestä, että haluaa.

    • Anonyymi

      Jos lukio tuntuu omalta jutulta, pyri menemään kaikin mokomin! Omaan lukioon tulee monia kutosenkin keskiarvoilla ja jotenkin nekin pärjää. Jos jaksaminen stressaa, aina voi pidentää vaikka kolmeen ja puoleen tai neljään vuoteen. Fysiikkaa ja kemiaa ei tarvii yhtä kurssia enempää käydä, jos ei kiinnosta! Lyhyt matikka on omasta kokemuksesta vain hieman vaikeampaa kuin yläasteen matikka, eikä sitäkään ole pakko kirjoittaa jos kirjoittaa ruotsin.

      Jos lukio ei nappaa, eti netistä erilaisia ammattikouluja ja uramahdollisuuksia. Minkälaista työtä sä haluaisit tehä tulevaisuudessa? Toimistotyötä vai raksalla? Rajaa pois huonoja vaihtoehtoja! Oot vielä kasilla niin sulla on vielä n. vuosi aikaa miettiä, ota selvää monista eri amk vaihtoehdoista ja kysele kavereilta, minne ne haluu ja miks. Lukio antaa lisää miettimisaikaa

    • Anonyymi

      Minne ikinä menetkään pidä mielessä, että ensimmäisen vuoden jälkeen voit aina vaihtaa. Itse menin muiden mieliksi lukioon, mutta nyt ensimmäisen vuoden jälkeen olen vaihtamassa amikseen laboratorioalalle (toivon että pääsen) ja mahdollisesti suoritan kaksoistutkinnon. Jos keskiarvosi on tarpeeksi korkea, varmaan pääsisit johonkin alhaisen keskiarvon lukioon jos amiksesta haluat pois, tai sitten suoritat kaksoistutkinnon.
      Eräs kaverini päätti mihin hakee noin 2 viikkoa ennen yhteishakulomakkeiden täyttöä joten sinulla ei myöskään ole mikään kiire.
      Viimeisenä muistutan, että kavereita ei kuuluisi seurata kun peruskoulu loppuu, vaan pitää mennä sinne minne itse haluaa.

    • Anonyymi

      Nyt ei ole itkuun aihetta. Yli vuosi aikaa päättää, minne peruskoulun jälkeen.

      Vaikka luokkatoverisi näyttäisivät jo tietävän, minne suunnistavat peruskoulusta, voisin vannoa, etteivät he kyllä tiedä. Muuttavat mieltään vielä monta kertaa tässä vuoden sisällä.

      Jos on pakko olla tietävinään, voit sanoa mitä vain ja sitten aikanaan muutat mielesi kuten muutkin. Voit muuttaa mielesi vaikka joka kuukausi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe