Suorastaan pöyristyin iltasanomien juttua esikoululaisen tukistamisesta ja "oikeus" menettelystä. https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000008685325.html
Emmekö ole vieläkään oppineet. Kasvatammeko lapsistamme häiriköitä, joita ei yhteiskuntamme lait ja normit kiinnosta. Jutussa kerrottiin että esikoululainen oli päiväkodissa ihmetellyt, että eikö saa tukistaa. Hän itsekin tiesi saaneensa tukistamisen tekojensa seurauksena. Ensin vanhemmat olivat varoittaneet. Poika teki valinnan ja uhmasi. Tiesi tulavasta rangaistuksesta. Mielestäni vanhemmat toimivat ihan oikein. Tärkeämpää on se, että teko tapahtui rakkaudessa ja vanhempien yhteinen linja oli selvä. Mistään vakavasta ruumiinvamman tuottamisesta asiassa ei ole kyse ja sellainen on ehdottomasti tuomittavaa. Kyse on kuitenkin vain tukistamisesta ja pepulle läpsäisystä. Itsekin olen saanut vielä 80 luvulla aivan samanlaisia rangaistuksia ja tiennyt tuhmia tehdessäni että näin käy. Enemmän olisin ollut hämilläni, jos en olisikaan saanut läpsäisyä tai tukkapöllyä. Olisin myöhemmin hakenut rajoja kotini ulkopuolelta. Olen valmistunut myöhemmin ihan ammattikasvattajaksikin ja minulla on neljä omaa lasta, joita rakastan. Tiedän mistä puhun.
Tehdään vanhemmista kädettömiä
Anonyymi
0
209
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1162098
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4112086Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971146Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13938Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34750- 43718
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109716Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166686Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14680Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti30629