Sähkökiukaan asennusohjeita vailla

Anonyymi

Ostin uuden kiukaan ja myyjä ei puhunut mitään asennusta ja oletin että helppo asentaa itse. No helppohan se oli paikalleen laittaa mutta ,mitä ihmettä teen niille kaikille johdoille mitä siitä roikkuu? Onko ne edes kaikki tarpeellisiakaan vaiko jokunen varajohto mukana?
Nyt on kotitarveasentaja vähän sormi suussa. Miten toimin kun tänne korpeen ei saa edes ketään sellaista lähtemään joka olisi asiantuntija kiukaan sähköasennuksessa.
Teinkö virheen kun tuollaisen värkin ostin? Puussa vara parempi.

13

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiukaan merkki ja malli .

    • Anonyymi

      Kun ei asiantuntemusta löydy täältä niin jos siinä on joku töpseli niin yhdistä siihen aluksi pari piuhaa mieluummin erivärisiä ja kokeile alkaako kiuas lämmetä. Jos ei, vaihda vaihda toinen piuhoista ja sitteen jatkata samalla tavalla niin kauan kun lämpöä alkaa syntymään. Sen jälkeen voit aina lisätä yhden piuhan kerrallaan niin eiköhän homma ole siinä. Koska en ole koskaan kohdannut älukästä sähkömiestä, niin oletan ettei sähköhommatkaan mitään rakettitiedettä ole.

      • Anonyymi

        Sinähän se sitten varsinainen älyn jättiläinen oletkin tommosine neuvoinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se sitten varsinainen älyn jättiläinen oletkin tommosine neuvoinesi.

        Taidat olla sähkömies.


    • Anonyymi

      No, kiukaassa on viisi johtoa, kolme kytketään vaiheisiin, yksi maahan ja yksi suojamaahan. Voimavirtakytkentöjä ei saa missää olosuhteissa tehdä itse!

      Onko aloittajalla edes kolmivaiherasiaa saunassa (se kiuas vaatii 400 voltin kytkennän)?

      Ja kyllä, kyllä niitä luvan saaneita asentajia löytyy ihan jokaiseen torppaan, syrjäseudulla se vain kirpaisee vähän enemmän!

      • Anonyymi

        Ei taida kerrostaloyksiössa olla mitään 400 voltin sähkölähteitä saunan seinässä.
        Saippuarasioita voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida kerrostaloyksiössa olla mitään 400 voltin sähkölähteitä saunan seinässä.
        Saippuarasioita voi olla.

        Joka asunnosta löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida kerrostaloyksiössa olla mitään 400 voltin sähkölähteitä saunan seinässä.
        Saippuarasioita voi olla.

        Korvessa ei yleensä kerrostaloja ole.


    • Anonyymi

      Mitähän kaikkia muita murheita aloittajalta löytyy?

    • Anonyymi

      Ei ikinä eikä koskaan sähkö kiuasta! ÄLÄ OTA KÄYTTÖÖN!

    • Anonyymi

      Onko tämä joku vitsi? Kolme vaihetta, nolla ja maadoitus? Saunassa vesitiivis kytkentä? Jos olet tosissasi älä asenna itse, tilaa sähkömies. Sen kytkentä on varttin homma ja maksaa 40-100 euroa, sähkärin matkasta riippuen.

    • Anonyymi

      ÄLÄ ASENNA SÄHKÖKIUASTA! ÄLÄ!!!

      Puulämmitteinen kiuas.

      • Anonyymi

        Puukiukaan asennukseen tarvitaan paloteknikko paikalle. Se se vasta kallis onkin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe