Laitan tietokoneen tuulettimen noctua NF-P12 muuhun käyttöön kuin tietokonekäyttöön.
Voisko joku kertoa mitä ovat liittimen 4 johdinta.
Mihinkä voin kytkeä 12 V tasajännitettä
kiitoksin harrastelija
tuulettimen liitin
8
302
Vastaukset
- Anonyymi
Virta pun musta - ja kierroslukuanturi.
musta - maa
mustan vieressä (voi olla punainen tai keltainen) - 12 V
seuraava - kierroslukuanturi, ei ole välttämätön
viimeinen - nopeuden hallinta (PWM), ei ole välttämätön
Eli jos kytket 12 V noihin kahteen ensimmäiseen niin sitten tuuletin toimii maksiminopeudella. Jos haluat pienentää nopeutta voit joko vähentää volttimäärää tai ottaa käyttöön tuon viimeisen PWM johdon, jos sinulla on jokin laite joka pystyy antamaan PWM signaalia.- Anonyymi
tämä on hiljaisuuden vuoksi vain huonetuuletin. Liittämällä 12 V kuten kerrot lähtee tuuletin liikkeelle vain auttamalla, kädellä liikkeelle ja sen jälkeen pyörii kuten toivottu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tämä on hiljaisuuden vuoksi vain huonetuuletin. Liittämällä 12 V kuten kerrot lähtee tuuletin liikkeelle vain auttamalla, kädellä liikkeelle ja sen jälkeen pyörii kuten toivottu
Aha !
Anonyymi kirjoitti:
tämä on hiljaisuuden vuoksi vain huonetuuletin. Liittämällä 12 V kuten kerrot lähtee tuuletin liikkeelle vain auttamalla, kädellä liikkeelle ja sen jälkeen pyörii kuten toivottu
Oletko varma että virtalähteesi antaa 12 V ja vähintään 0,1 A ?
Kuulostaa siltä että joko tuuletin saa liian vähän virtaa tai sitten tuuletin ei toimi kunnolla.- Anonyymi
malaire kirjoitti:
Oletko varma että virtalähteesi antaa 12 V ja vähintään 0,1 A ?
Kuulostaa siltä että joko tuuletin saa liian vähän virtaa tai sitten tuuletin ei toimi kunnolla.Kyllä virtalähteessä on virtaa riittävästi ja jännite 13 v luokkaa
- Anonyymi
"malairen" vastaus oli hyvin lähellä oikeaa.
DC -puhaltimet ovat 3 napaisia liittimiltään. Nopeuden säätä käyttöjännitettä säätämällä.
1. Plus johto
2. Maa johto
3. Kierrosluvun seuranta.
PWM -puhaltimet ovat 4 napaisia liittimiltään. Nopeuden säätö tapahtuu pulssin leveyttä säätämällä. Käyttöjännite pidetään koko ajan samana.
1. Plus johto
2. Maa johto
3. Kierrosluvun seuranta.
4. PWM-ohjaus moottorille.
Pulssin leveys saadaan 100% kun tuo PWM- linjan johto kytketään yli 3.3V jännitteeseen, max on 5V, tämän jännitteen taso ei vaikuta kierroksiin, vain se onko tila alle 3.3V vai yli sen, jolloin moottori pyörii maksimikierroksillaan ja jos se vedetään maihin ei moottori pyöri. Käyttöjännite on aina päällä.- Anonyymi
Tervehdys TURBO
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032165
- 1341188
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540