tuulettimen liitin

Anonyymi

Laitan tietokoneen tuulettimen noctua NF-P12 muuhun käyttöön kuin tietokonekäyttöön.
Voisko joku kertoa mitä ovat liittimen 4 johdinta.
Mihinkä voin kytkeä 12 V tasajännitettä
kiitoksin harrastelija

8

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Virta pun musta - ja kierroslukuanturi.

    • musta - maa
      mustan vieressä (voi olla punainen tai keltainen) - 12 V
      seuraava - kierroslukuanturi, ei ole välttämätön
      viimeinen - nopeuden hallinta (PWM), ei ole välttämätön


      Eli jos kytket 12 V noihin kahteen ensimmäiseen niin sitten tuuletin toimii maksiminopeudella. Jos haluat pienentää nopeutta voit joko vähentää volttimäärää tai ottaa käyttöön tuon viimeisen PWM johdon, jos sinulla on jokin laite joka pystyy antamaan PWM signaalia.

      • Anonyymi

        tämä on hiljaisuuden vuoksi vain huonetuuletin. Liittämällä 12 V kuten kerrot lähtee tuuletin liikkeelle vain auttamalla, kädellä liikkeelle ja sen jälkeen pyörii kuten toivottu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämä on hiljaisuuden vuoksi vain huonetuuletin. Liittämällä 12 V kuten kerrot lähtee tuuletin liikkeelle vain auttamalla, kädellä liikkeelle ja sen jälkeen pyörii kuten toivottu

        Aha !


      • Anonyymi kirjoitti:

        tämä on hiljaisuuden vuoksi vain huonetuuletin. Liittämällä 12 V kuten kerrot lähtee tuuletin liikkeelle vain auttamalla, kädellä liikkeelle ja sen jälkeen pyörii kuten toivottu

        Oletko varma että virtalähteesi antaa 12 V ja vähintään 0,1 A ?

        Kuulostaa siltä että joko tuuletin saa liian vähän virtaa tai sitten tuuletin ei toimi kunnolla.


      • Anonyymi
        malaire kirjoitti:

        Oletko varma että virtalähteesi antaa 12 V ja vähintään 0,1 A ?

        Kuulostaa siltä että joko tuuletin saa liian vähän virtaa tai sitten tuuletin ei toimi kunnolla.

        Kyllä virtalähteessä on virtaa riittävästi ja jännite 13 v luokkaa


    • Anonyymi

      "malairen" vastaus oli hyvin lähellä oikeaa.

      DC -puhaltimet ovat 3 napaisia liittimiltään. Nopeuden säätä käyttöjännitettä säätämällä.
      1. Plus johto
      2. Maa johto
      3. Kierrosluvun seuranta.

      PWM -puhaltimet ovat 4 napaisia liittimiltään. Nopeuden säätö tapahtuu pulssin leveyttä säätämällä. Käyttöjännite pidetään koko ajan samana.
      1. Plus johto
      2. Maa johto
      3. Kierrosluvun seuranta.
      4. PWM-ohjaus moottorille.
      Pulssin leveys saadaan 100% kun tuo PWM- linjan johto kytketään yli 3.3V jännitteeseen, max on 5V, tämän jännitteen taso ei vaikuta kierroksiin, vain se onko tila alle 3.3V vai yli sen, jolloin moottori pyörii maksimikierroksillaan ja jos se vedetään maihin ei moottori pyöri. Käyttöjännite on aina päällä.

      • Anonyymi

        Tervehdys TURBO


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe