Aliarvostettu ja alipalkattu

Anonyymi

Me siivoojat teemme joka päivä tärkeää ja raskasta työtä, mutta missä se näkyy?

Eri kohteissa siivotessa huomaa, kuinka erilailla ihmiset katsovat siivoojaa. Eräässä kohteessa meitä arvostettiin ja huomasin, kuinka itsekkin olin ylpeä omasta käden jäljestäni. Nykyisessä kohteessani siivooja ei ole mitään. Tietysti puhtautta vaaditaan, mutta arvoa sille siivoojan työlle ei anneta. Roskat lattialla, vaikka iso roskis vieressä. Yleinen sotkuisuus ja kyseessä kuitenkin aikuiset ihmiset. Siivooja puurtaa hiki hatussa, mutta saako koskaan myönteistä palautetta? Ehkä jotku onnekkaat, mutta minun kohdalleni ei ole osunut.
Kuukauden aherrat hiki otsalla ja lopun päivää olet naattina kotona. Palkkapäivä ei onnen hyppelyä aiheuta, vaan tuntuu todella pieneltä, kun tiedät kuinka paljon hikeä vuodatit sen eteen.

20

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos siistijät menisivät lakkoon?

      • Anonyymi

        Minkä seurauksena tulee joku halvempi toimija ja hoono Suomi….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä seurauksena tulee joku halvempi toimija ja hoono Suomi….

        Miten se vaikuttaa työn laatuun jos tekijä on kantasuomalainen ja hänelle maksetaan huonoa palkkaa jopa huonompaa kuin ulkomaalaisille? Paraneeko työn jälki kun ihonvöri on vaalea ja kansalaisuus kantasuomalainen?


    • Anonyymi

      Siivoan koululla. Roskia lattialla, roskiksen vieressä joka päivä. Opettajien naisten vessassa jatkuvasti. En kerää aikuisten lattialle heittämiä roskia, se on periaatteeni. Parin päivän päästä ne siitä joku tajuaa kerätä. Miesten vessassa samaa ongelmaa ei ole. Pari päivää sitten meni hermo. Sijaisopettaja yhdessä luokassa ja karmea sotku. Sanoin sen päin naamaa ja tokaisin, että pitäisikö lapsille opettaa että roskat laitetaan roskikseen, eikä lattialle! Opettaja hymisi, että niiin...

      • Anonyymi

        Outo ilmiö usein, että mitä isompi roskakori, sen enemmän roskaa on lattialla.

        Kuvittelisi olevan toisinpäin tuo vessojen sotkuisuus. Miehet ovat siis siistempiä, kuin naiset.


    • Anonyymi

      Minä siivoan kuntosalilla, ja etenkin pukuhuoneessa aivan sama onko miesten vai naisten huussi kyseessä, joka päivä paperit revitty pitkin lattioita, ja saippuat painettu lattioita myöten seinän väliin. Ketään ei kiinnosta että joka päivä saan perusteellisesti kostealla hangata kaikki, ja välillä seinätkin. Osa syy on tuposta revittävä WC paperi.

      • Anonyymi

        Tuollaisten kohdalla tulee mieleen, että miltä mahtavat heidän kotinsa näyttää?
        Vai sotketaanko yhteisissä tiloissa, kun ei tarvitse itse siivota.


      • Anonyymi

        Aivan käsittämätöntä tuo saippuan läärääminen ympäriinsä. Laitat käden alle ja painat saippuan pumppua kevyest ja pidät käden alla niin kauan kun ei tipu enää niin ei pitäisi olla ympäri seiniä ja lattiota. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ihan aikuiset ihmiset osaa tehdä? Omassa kohteessani on myös tämä sama juttu sekä myös paperit lattioilla roskakorin vieressä.


    • Anonyymi

      Kuten Suojelupoliisin päällikkökön kinuaa uusiatyösuhhe etuja, mutta Suojelupoliisin piäisi ensin selvittää tämä sosiaaliturvan väärinkäytöhöt Syinessa ELI:

      Julkisten edunvalvojien rahanköyttö, koska tämä vaarantaa Suomen kansallisen turvallisuuden, en kerro nimiä, mutta tutkintaan, ovatluultatejakintekin vasti jotkut valtion määräämätedunvalvojat peräti FSB;n agenttejakin yrittäen tuhota Suomen sosiaaliturvaa KELA:ssakin on varmast FSB-agentteja.

      Yrittävät tappaa kaikki suomalaiset.

      • Anonyymi

        Täällähän on menossa väestönvaihdos saapa nähdä kuinka vähän meitä suomalaisia jää, hurjaksi mennyt touhu,enää ei saa kohta varmaan puhua omaa äidinkieltä (suurimssa osassa paikoissa puhutaan jo muuta kieltä kuin suomea )


    • Anonyymi

      Ei se varmaan kohdistuu erityisesti siivoojaan jos ihminen on luonteeltaan törkyinen ja välinpitämätön.

      Nykyään hyvin monet ihmiset tuntuu kuvittelevan itsestään ihan liikoja ja käyttäytyvät törkeästi ihan joka asiassa, ihmissuhteissa ja muissa asioissa.

      Minusta se on asennekysymys.

      Itse olen hyvin siisti eikä mieleeni tulisi ikinä heittää roskia maahan tai lattialle, vien roskat jopa kotiin jos ovat lajitteluroskia. Tai muuten jättää törkeitä jälkiä itsestäni ympäriinsä.

      Talomme siivoojille ja siivoojille muualla, kassahenkilöille, terveydenhoitoalan henkilöille julkisten kuskeille jne olen aina hyvin ystävällinen katson silmiin ja tervehdin. Tämä on minulle periaatteellista, koska osoitan sillä erityistä arvostusta ja tasavertaisuutta toisia ihmisiä kohtaan.

      Ihmisiä on erilaisia, jotkut ovat törkeitä ja jotkut kunnioittavia. Ei kannata ottaa itseensä, vaan käyttäytyä itse hyvin ja tehdä työnsä omien standardiensa mukaisesti.

      Kaikkea hyvää sinulle, olet oikeassa, työsi on hyvin tärkeää!

      • Anonyymi

        Kiitos.
        Olisi se hienoa, jos jokainen arvostaisi toisen työtä.


    • Anonyymi

      voi voi. Vielä kerran voi. Hellanjestas. Oottatko kuulleet. Nyt ne palkanakorotukset meneekin raskaantyön raatajille eli uupuneille hoitajille. Ovat niin palkkakuopassa että. . Ei riitä jaettavaa enää teille siivojille, Fyffet ja jakovara on looppu. Mutta valoa on luvassa. On. On. Sitten seuraavassa jaossa 50 vuoden päästä korotukset siivojille.. Kenties. Kenties. Korotetaan nyt ensin hoitajien liksoja ja sitten 50 v päästä on sitten teidän siivoojien vuoro. Helpottiko tieto. Lämmittääkö sydäntä. Heh.

    • Anonyymi

      Monia töitä olen elämässäni tehnyt, korkeakoulualoista, ravintola-alan töihin ja siivoukseen. Kaikista eniten arvostusta ja kiitosta olen saanut siivoojana.

      • Anonyymi

        Olet saanut kiitosta??

        Itse en ole koskaan saanut. Siivosin aikoinaan aluetta, jossa oli käynyt niinsanotusti laiska siivooja, joka teki työnsä todella huolimattomasti. Sain tehdä kovasti töitä, että sain paikat taas kuntoon, ja jatkoin myöskin ahkeraa siivousta. Ei kukaan, koskaan sanonut, että onpa nyt siistiä ja hyvin puhdistettuja alueita. Eikö ihmiset muka huomaa mitään, vai eivätkö vaan osaa arvostaa??
        Olisi se joskus mukava saada hyvää palautetta. Jaksaisi taas raataa omalla siivousalueellaan.


    • Anonyymi

      Hoitajan palkka on ihan hyvä, ei vaan siivooja saa edes kahta tonnia.

      • Anonyymi

        Kun raadat kokonaisen kuukauden hiki hatussa, niin kyllä se palkka pistää miettimään, että onko mitään järkeä koko touhussa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun raadat kokonaisen kuukauden hiki hatussa, niin kyllä se palkka pistää miettimään, että onko mitään järkeä koko touhussa??

        Näinpä, väsynyt, lihaskipua yms ja palkka niin paska ettei edes työttömät saa niin vähän.


    • Anonyymi

      Tämä ala on mennyt siihen että toisten firmojen laatu voi olla huonosti tehtyä, ja uudet tekijät ja saa raataa perus pesujen kanssa joka paikka kiiltämään. Liian vähän aikaa, ja kokemattomuus näkyy asiakkaan silmään.

    • Anonyymi

      On palveluammatti. Ja kyllä itse koen arvostusta työkohteessa, ja ihmettelen miten alalla arvostus muka onkin niin huonoa? Korona-aikahan on nostanut siivoustyön arvoa- joskin palkassa se ei näy.
      Hintojen noustessa on mietittävä, mistä kaikesta joutuu tinkimään. Kahvin hinta on jo yli 6 euroa paketilta. Siivoojan vähistä elämän iloista siis tingitään, palkan pienuuden vuoksi.
      Päivää en voi pidentää, työn määrään vaikuttaa sen vakiosetin tarve, lorvimisestakaan ei makseta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe