Voiko ulosottoon menneestä perintöverosta vapautua, jos ei koskaan saa perintöä haltuunsa vaan se menee valtiolle 10 vuoden kuluttua?
Perintövero
10
75
Vastaukset
- Anonyymi
Normaalisti noudatetaan perukirjaa sekä perinnön jakokirjaa. Jos olet näissä kahdessa perinnönsaaja, vero määrätään niiden mukaan. Vero lankeaa kuin Manulle illallinen ja se on maksettava.
Jos kirjat eivät noudata todellisuutta, sinun pitää hakea asiaan oikaisua Verohallinnosta. - Anonyymi
Perintövero ei ole ennakkovero, vaan se suoritetaan saadusta perinnöstä.
- Anonyymi
"Perintövero ei ole ennakkovero, vaan se suoritetaan saadusta perinnöstä."
Perintövero on nimenomaan ennakkovero. Se kun on pakko maksaa vaikka pesää ei koskaan jaettaisi ja myös sellaisista omaisuuseristä, joita perillinen ei voi myydä.
Ja aloittajalle tiedoksi, verovelat vanhenevat viidessä vuodessa. - Anonyymi
Taas nauratti, mistä ihmeestä teitä arvailijoita löytyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Perintövero ei ole ennakkovero, vaan se suoritetaan saadusta perinnöstä."
Perintövero on nimenomaan ennakkovero. Se kun on pakko maksaa vaikka pesää ei koskaan jaettaisi ja myös sellaisista omaisuuseristä, joita perillinen ei voi myydä.
Ja aloittajalle tiedoksi, verovelat vanhenevat viidessä vuodessa."Perintövero on nimenomaan ennakkovero. Se kun on pakko maksaa vaikka pesää ei koskaan jaettaisi"
Perintövero EI ole ennakkovero. Se maksetaan perinnöstä, joka lankeaa perilliselle perittävän kuollessa (ei vasta, kun perintö on jaettu). Eri asia on, milloin perillinen saa perinnön hallintaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Perintövero on nimenomaan ennakkovero. Se kun on pakko maksaa vaikka pesää ei koskaan jaettaisi"
Perintövero EI ole ennakkovero. Se maksetaan perinnöstä, joka lankeaa perilliselle perittävän kuollessa (ei vasta, kun perintö on jaettu). Eri asia on, milloin perillinen saa perinnön hallintaansa."Se maksetaan perinnöstä, joka lankeaa perilliselle perittävän kuollessa (ei vasta, kun perintö on jaettu)."
Ei perintö lankea perilliselle, hän kun voi pesälle kirjallisesti ilmoittaa, ettei hänellä ole pesältä mitään vaatimuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se maksetaan perinnöstä, joka lankeaa perilliselle perittävän kuollessa (ei vasta, kun perintö on jaettu)."
Ei perintö lankea perilliselle, hän kun voi pesälle kirjallisesti ilmoittaa, ettei hänellä ole pesältä mitään vaatimuksia.Saivartelulla ei nyt pitkälle potkita. Perintövero nimenomaan lankeaa perilliselle - jollei hän siitä kieltäydy. Ja se lankeamisen ajankohta on perittävän kuolinhetki eikä mikään muu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saivartelulla ei nyt pitkälle potkita. Perintövero nimenomaan lankeaa perilliselle - jollei hän siitä kieltäydy. Ja se lankeamisen ajankohta on perittävän kuolinhetki eikä mikään muu.
Itse nyt sekoat saivarrellessasi.
Tuollahan kirjoitettiin näin; "Se maksetaan perinnöstä, joka lankeaa perilliselle perittävän kuollessa ". Minä kirjoitin niinkuin asia on, perintö ei kenellekään lankea, vaan siitä voi kieltäytyä.
Itse kirjoitat, että verosta voi kieltäytyä; "Perintövero nimenomaan lankeaa perilliselle - jollei hän siitä kieltäydy. " Verosta ei voi kieltäytyä, vaan pitää kieltäytyä perinnöstä.
- Anonyymi
Jos perintövero on määrätty, siitä ei voi vapautua ilman eri toimenpiteitä.
- Anonyymi
Verohallinto toimittaa perintöverotuksen perinnönjättäjän jäämistöstä laaditun perukirjan ja mahdollisesta perinnönjaosta laaditun jakokirjan perusteella.
Onko kirjoissa virhe?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069