Nyt on pikkuperjantai, mitä viikonlopuksi?

Anonyymi

Luonto hankaloittaa kävelylle lähtöä. Lumi sulaa ja illasta aamuun sulavesi jäätyy sileähköksi matoksi.
Tahtoisin katsastaa pajunkissaoksia ja joko jokin muuttolintu lirkuttaa peltojen yllä. Sitä leivoa, miltä kysytään, ett' miks niin varhain hää kevähällä lentää Suomehen.
Beng

42

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hankipa lumikengät, niillä pääsee luontoon liikkumaan eikä upota liikaa.

      • Anonyymi

        Toinen vaihtoehto on nastakengät, jos tiellä haluat kulkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto on nastakengät, jos tiellä haluat kulkea.

        On nastat. Lumikengistä olen haaveillut, muttei tänään vielä.
        Olen monissa, jään saartama.
        Oikeana perjantaina voi syntyä kuja, mitä pitkin pääsee pois.
        Beng


      • Ei varmaan suositeltavaa lähteä lumikenkäilemään vielä, kun on toipumassa lonkkaleikkauksesta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei varmaan suositeltavaa lähteä lumikenkäilemään vielä, kun on toipumassa lonkkaleikkauksesta.

        Ei suositella. Lihasvoimiakin pitäisi kartutella. Vaan voisihan sitä kuivaharjoitella tramppaamalla vaikka maton päällä.
        Ei nyt sentään.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suositella. Lihasvoimiakin pitäisi kartutella. Vaan voisihan sitä kuivaharjoitella tramppaamalla vaikka maton päällä.
        Ei nyt sentään.
        Beng

        En tiennyt että olet lonkkaleikattu, kannattaa tosiaan olla varovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennyt että olet lonkkaleikattu, kannattaa tosiaan olla varovainen.

        Ei se mitään, koska olen usein katsonut lumikenkämainoksia. Niillä pärjääsisi hyville pajunkissusapajille.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään, koska olen usein katsonut lumikenkämainoksia. Niillä pärjääsisi hyville pajunkissusapajille.
        Beng

        Vähän opettelua vaativat, mutta muutaman kilometrin reissuja jaksan kävellä. Pajunkissoja löytyy onneksi lähempääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän opettelua vaativat, mutta muutaman kilometrin reissuja jaksan kävellä. Pajunkissoja löytyy onneksi lähempääkin.

        Millaiset sinulla on?
        Entisaikaiset olivat rottinkisia jne. Nyt mainostetaan muovisia, kevyempiä?, mutta liukkaita?
        Urheiluliike lienee paras hankintapaikka vai Partioaitta?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaiset sinulla on?
        Entisaikaiset olivat rottinkisia jne. Nyt mainostetaan muovisia, kevyempiä?, mutta liukkaita?
        Urheiluliike lienee paras hankintapaikka vai Partioaitta?
        Beng

        Puuilosta ostin, jotain kevyttä metallia ovat, helpot laittaa jalkoihin, jalan päällä kahdet kiinnitysjutut ja nilkan takaa vielä hihna. Pysyvät jalassa.
        Olivat tosi edulliset n.50 euroa ja näillä liikkumisilla riittävät minulle.
        Onhan niitä satojen eurojen kenkiäkin jos merkkituotteen haluaa.


    • Anonyymi

      Eläkäisellä on aina perjantai.

      • Anonyymi

        Niin. Työssä käyvät joutuvat laulamaan, miksei aina voi olla...
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Työssä käyvät joutuvat laulamaan, miksei aina voi olla...
        Beng

        Työssäkäyvä on yhdyssana.
        Teen välillä mm. lehtien kielioppitestejä...
        Beng


    • Eikös se leivo ole sama kuin kiuru?
      Aikaisessa on tänä keväänä, kun yksi poikanen jo kuoriutuikin.

      Kuinka korkealla asunet, että vielä lunta teillä siellä. Tässä meillä ei tänä talvena oikein ollut lumesta tietoakaan. Jossain varjoisilla notkopaikoilla, mihin vesi on kerääntynyt, on vielä jäätiköitä, Meren rannassa sai vielä kuunnella jäiden soittoa viime viikon tiistaina. Viikko sitten lainehti meri jo vapaana.

      Pikkuveli laittoi viikonloppuna kuvia lapsuuskotini pihapiiristä (Keski-Suomesta). Olihan mahottomat lumivallit vielä ja kun navetan peltikatolta oli humahtanut lumet alas, niin sitä oli räystääseen asti.
      Muistan, kun lapsena oli aina hyvät hankikannot tälleen pääsiäisen alla ja potkukelkoilla ajeltiin hankien päällä pyydystämässä pajunkissoja.

      • Anonyymi

        Sama siivekäs on.
        Pääkaupunkiseudulla asustan, mutta kun lumia on kasattu sinne tänne eikä ole kiidätetty pois, niin sulavat hitaasti vain siellä mihin aurinko mojottaa. Omat pikkupihani ovat vähän katveessa, että josko juhaniksi. Hellekesinä, kuten viime, on hyvä, että katvetta löytyy ja saa hengitettyä.
        Beng


    • Pakkaset tulevat taas.
      Lämpö vaatii Energiaa.
      Joten.
      -
      Pussillinen, kaksi Kruunu-Sekoitusta.
      3 Kelta-Sipulia, Kuullotettuna Luomu-Voissa.
      Musta-Pippuria, Meri-Suolaa ja Valko-Sipuli-jauhetta.
      Sitten sitä lämpöä:

      Leikkelen 3 Luusta Läskit irti.
      Palastelen Viipaleet.
      -
      Jos Kaasua edelleen tulee, roinat Kattilaan.
      Sitten odottelemaan hajua.

      H.

      • Anonyymi

        Eikö nuo lihaköntsät sipuleineen voisi ruskistaa pannulla, lisätä mausteet ja laittaa uuniin hautumaan. Jossain vaiheessa voisi viskata Kruunusekoitus mukaan.
        Punakaali silputtuna omenakuutioilla täydennettynä sekä hunajalla ja mustaherukkamehulla höystettynä käy myös pediksi lihakötteröille.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nuo lihaköntsät sipuleineen voisi ruskistaa pannulla, lisätä mausteet ja laittaa uuniin hautumaan. Jossain vaiheessa voisi viskata Kruunusekoitus mukaan.
        Punakaali silputtuna omenakuutioilla täydennettynä sekä hunajalla ja mustaherukkamehulla höystettynä käy myös pediksi lihakötteröille.
        Beng

        "Anonyymi"

        Ei voi.
        Ne ovat kaupan Grillissä jo imaisseet omat mausteensa.

        H.


    • Anonyymi

      Espoon Nuuksiossa yli 70cm lunta.

      • Anonyymi

        11:50
        No hui. Mitäs siellä? Kaunista aluetta. Järvi lumipeitteessä?
        Beng


    • Anonyymi

      Olen liukkaiden kelien aikaan muutaman kerran harjoittanut sisäkävelyä. Keittiön perimmäisestä nurkasta olkkarin kauimpaan nurkkaa tulee pienen mutkailun avulla hyvinkin 15 metriä, samoin ulko- ovelle sieltä keittiöstä. Olen kävellyt näitä reittejä parhaimmillaan noin 1,5 km verran. Yksi täysi kierros tekee siis 30 m, kymmenen kierrosta 300 metriä jne.

      • Anonyymi

        Älä.
        Aloitin kävelyharjoitukset 50 askelparilla. Kun joku on soittanut ja en oitis ehdi, niin kerron, että 'olin kävelyllä'. Pitääkin mitata 1 reitti...aika samoihin pääsen ja jos pyörähdän muutamat metrit toilezuunissa tulee ekstrat...
        Tuo 1,5 km on saavutus.
        Beng


    • Anonyymi

      Tulin juuri lumikenkäilemästä, neljä kilometriä jäällä ja vähän metsässäkin.
      Vahvistaa jalkojen lihaksia.
      Jäisellä tiellä on hankalaa liikkua, paikoin tosin jo sulaa, mutta sen vuoksi ei nastakenkiä viitsi laittaa.
      Nyt kuppi kahvia korvapuustin kera.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa kivalta kevätulkoilulta, sumpit palkkioksi.
        Beng


      • Anonyymi

        Aika hyvin sinulta. Kävin tänään sauvakävelyllä, joka toivottavasti vahvistaa lihaksia. Ei ole enää ensi viikolla samalle reitille menoa, jos lämpö jatkuu.

        Nyt Jaloviinaa (vain 1).


    • Olisin ostanut lumikengät, mutta kun oli myyty kaikki loppuun.
      Lumi sulaa niin hitaasti, kun aina on yöllä pakkasta.
      Ei niitä pajunkissaoksiakaan saa ottaa, kun omalta maalta tai maanomistajan luvalla.
      Lauantaina tulee pojantytär perheensä kanssa kylään. Ensi kerran näen livenä tämän hiljattain tulleen.
      On nuo nykyvehkeet siitä mukavia, että kuvat kulkevat.

      • Anonyymi

        Sssshhh. Eihän kukaan luvatta. Kaupungin ojien pientareet. Nehän ovat tavallaan osaksi mun.
        Beng
        Onneksi olkoon tulokkaan johdosta. Teitä on siis neljässä polvessa. Iloinen tapaaminen luvassa.
        Mukavaa.
        Meillä ollaan vähän 'myöhäsyntyisiä'. Kolmas polvikin on lapsi. Sitä jännää, mihin asti kerkeää seurata...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sssshhh. Eihän kukaan luvatta. Kaupungin ojien pientareet. Nehän ovat tavallaan osaksi mun.
        Beng
        Onneksi olkoon tulokkaan johdosta. Teitä on siis neljässä polvessa. Iloinen tapaaminen luvassa.
        Mukavaa.
        Meillä ollaan vähän 'myöhäsyntyisiä'. Kolmas polvikin on lapsi. Sitä jännää, mihin asti kerkeää seurata...

        Juuh, kun pistää silmänsä kiinni, kun ottaa pajunoksan, voi sanoa, ettei ole nähnyt mitään sellaista tapahtuneeksi.
        Yks neuvo on. Aina voi sanoa, että se oli maahan kaatunut paju ja oksat olivat irronneet. Irto-oksia saa ottaa.

        Kiitos onnentoivotuksesta, tämä on 4:s lapsenlapsenlapseni.
        Pojalla on 2 tyttöä ja tytöllä on poika ja tyttö.
        En minäkään uskonut, että tulisin noin monta neljännen polven väkeä näkemään.


      • Nekö roskapensaatkin ovat niin arvokkaita nykyisin.
        Saakohan rikkaruohoja nyppäistä toisen maalta ilman lupaa.

        Muistan, että meillä niistä pajuista oli vain riesaa. Niitä vesottiin pellonpientareilta pois, kun ne ovat niin kovia leviämään.
        Minulla vieläkin peukalontyvessä vesurin jättämä arpi. Tuli melkonen kieleke ja pyörtyä kupsahdin mättäälle. Isä kantoi minut kotiin, puhdisti sen, asetteli paikalleen ja lastoitti peukalon, että se paranee kohdalleen kiinni. Tarttuihan se ajastaan kiinni, mutta hevosenkengän mallinen arpi siihen jäi muistoksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Nekö roskapensaatkin ovat niin arvokkaita nykyisin.
        Saakohan rikkaruohoja nyppäistä toisen maalta ilman lupaa.

        Muistan, että meillä niistä pajuista oli vain riesaa. Niitä vesottiin pellonpientareilta pois, kun ne ovat niin kovia leviämään.
        Minulla vieläkin peukalontyvessä vesurin jättämä arpi. Tuli melkonen kieleke ja pyörtyä kupsahdin mättäälle. Isä kantoi minut kotiin, puhdisti sen, asetteli paikalleen ja lastoitti peukalon, että se paranee kohdalleen kiinni. Tarttuihan se ajastaan kiinni, mutta hevosenkengän mallinen arpi siihen jäi muistoksi.

        Paju on puuvartinen kasvi, ei kuulu jokamiehenoikeuksien piiriin.
        Eikä ole enää niin turhakaan.
        Kaavaillaan turvesoiden puhdistukseen ja kasvatettavaksi energiapuuksi.
        Pajustajan valmistetaan koreja, kukkatelineitä, aitoja.
        Suomessakin on muistaakseni jossain oikein pajutila.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Nekö roskapensaatkin ovat niin arvokkaita nykyisin.
        Saakohan rikkaruohoja nyppäistä toisen maalta ilman lupaa.

        Muistan, että meillä niistä pajuista oli vain riesaa. Niitä vesottiin pellonpientareilta pois, kun ne ovat niin kovia leviämään.
        Minulla vieläkin peukalontyvessä vesurin jättämä arpi. Tuli melkonen kieleke ja pyörtyä kupsahdin mättäälle. Isä kantoi minut kotiin, puhdisti sen, asetteli paikalleen ja lastoitti peukalon, että se paranee kohdalleen kiinni. Tarttuihan se ajastaan kiinni, mutta hevosenkengän mallinen arpi siihen jäi muistoksi.

        Pujoja saa varmasti poimia mielinmäärin kaupunginkin alueelta ihan kimpuksi.
        Joku aikoinaan puolusti, ettei pujoja saa poistaa, koska pikkulinnut syövät niistä jotakin.
        Jäi epäselväksi, että mitä.
        Moni on allerginen pujolle.
        Pajujuttu on hankalampi.
        Eliaanan ohje 'pudonneista t. kaatuneista oksista' on varteenotettava.
        Muistin kyllä, että omistajan luvalla...
        Beng
        Hui, mikä koettelemus vesurin kanssa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Paju on puuvartinen kasvi, ei kuulu jokamiehenoikeuksien piiriin.
        Eikä ole enää niin turhakaan.
        Kaavaillaan turvesoiden puhdistukseen ja kasvatettavaksi energiapuuksi.
        Pajustajan valmistetaan koreja, kukkatelineitä, aitoja.
        Suomessakin on muistaakseni jossain oikein pajutila.

        On Pajutalli ja pajutuotteita myydään. Veikkaan, että aika monen pihalla tai parvekkeella on pajuista suojakoreja. Sopii pääsiäissomistuksiin.
        Pajuhan imee vettä ja kasvannee nopeasti. Talon lähelle ei, etteivät sen juuret mene solmuun putkien kanssa. Terijoen salava? Kaunis kuin mikä, mutta hankala.
        Beng

        Laitoin tietoisesti tällaisen kepeän ketjun.
        Me kaikki tiedämme vakavan ja surullisen tilanteen ' tuolla noin'.


    • Anonyymi

      Hiihtää meinaan. Eilen jo näkyi nurmikkoa, tänään en ladulle ehtinyt. Jos ei hiihtään niin sitten käveleen.

    • Anonyymi

      Hm...kännin tempaisu on hyvä ja kannatettava tapa viettää pikku-lauantaita.
      Kirkas viina puhdistaa suun,,raikastaa hengityksen ja tekee mielen iloiseksi.

      Jopa velatkin tuntuvat saatavilta.
      Suosittelen kaikille lämpimästi.

      Juovuksissa vaimokin on paljon nätimmän näköinen silmälle.

      • Anonyymi

        No hai.
        Oletkos sinä sitten kirkastettuna nätimpi vaimolles?
        Eikähän nyt kukaan nykyisin keskellä viikkoa kevyesti.
        Se oli 70-luku iltapäivätantsuineen, että vähän. Fingerborg.
        En tykkäis. Ei jatkoon.
        Mutta kukin tekee lautatapulinsa tyylillään.
        Beng


    • Anonyymi

      Ah. Mikä mättää. On niin lauantainen olo.
      Kahvia kupillinen juotu. Silti tuntuu suloiselta pötkötellä vielä lämpöisen täkin alla.
      Tartteeko elämän aina kummost olla, että on mukavaa?
      Beng

    • Anonyymi

      Toden totta lumi sulaa ja lätäköitä.Itse pidän luonossa Helsingin lähiö talvi kumisaappaita jalassa .Kovin kaunista se näky tietysti ei ole. kun pälle niihin laittanut liukuesteet kävelessäni luonnossa.Olet onnekas et saa alergiaa pajunkissoista joita on ollut jo Helmikuun alusta lähtien Helsinki 92 Myllypuron ja Puotin harjun peltojen kävelytien varsi Itä-Helsinki. Minä saan niistä pahan alergisen nuhaan.Silmät ja nenä vuotaa.Tukoisuuta ymm. Syy en kerää niitä. Nenä alkaa jo vuotaa jos paljon tien varsi niitä on.

      • Anonyymi

        Kaikenlaiset allergiat ovat kenkkuja. Joidenkin täytyy alkaa rohditsemaan itseään ennen lehtiä ja kukintoja. Sekin on minulle uutinen, että tuulet tuovat mukanaan allergian aiheuttajia.
        Mitkäs ensimmäisenä kukkivia pensaita ovatkaan? Leppä? Pähkinäpensas?
        Beng


    • Anonyymi

      Ei taida säät suosia ulkoilijaa,jokohan mökkitieltä lumet on sulaneet.

    • Nyt on jo ihan oikea perjantai,
      taitaa mennä viikonlopun ulkoilut mönkään.
      Säätieteilijät ovat luvanneet hurjia kelejä,
      alueradiossakin haastateltiin jo palopäällikköä,
      kuinka palokunta on varustautunut tulevaan myräkkään.

      Eli pajunkissat saavat kaikessa rauhassa vielä tekeytyä ojanvarsilla.
      Mikään ei tuo kevättä kotiin kuin puskat pajunkissoja ja muita varpuja.
      Pieniä silmuja siis odotellen.

      Ainoa varma asia on , että kelloja siirretään ja kesäaikaan hypätään
      viikonloppuna, vaikka taivaalta tulisi ukkoja ja akkoja.

    • Anonyymi

      Eikö keskiviikkoa sanottu muinoin pikku-lauantaiksi eikä -perjantaiksi? - Nm. Keksiviikko

    • Anonyymi

      Minun muinoina sanottiin; en tiedä kuka keksi keskiviikon.
      Aikoinaan oli "Hyvä ystävä" -pubi (sellainen bernhardilainen tynnyrin kanssa oli tunnus) ja ehkä sinne mentiin kesken viikon. En tiedä. Ehkä ainakin jotkut.....👀
      Beng
      Kävelin yli kilometrin tänään kyynärkepakoiden kanssa. En malttanut laittaa pilaa, en käsineitä ja kotiin tullessa nenukka vähän vuoti.
      Aurinko ujostelee jossain.
      En halua sitä 15 cm lunta enää. En.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe