Kuinka nuorena annatte

poikaystävän yöpyä?

niin vanhemmat. Itswekin olen aikanani ollut "vävykokelaana" parinkin eri 16v tytön kanssa, ja aika pian seurustelun jälkeen olen yöpynyt ja rakstellut kumppanini kanssa. Voi niitä aikoja...

Omat lapsenikin tulevat aikanaan murrosikään, ja mites teillä,tehdääs gallup,kuinka nuorena annatte tyttärenne poikakaverin tulla "viekkuun" nukkumaan kotiinne?

Näissä asioissa toivoisin vanhempien keskustelevan, ja tutustuvan kumppaniin että hän on kunnon kaveri, eikä mikään helkppoheikki. Jos kaveri on ok, voi yöpymisikääkin laskea...noh, kertokaas

28

5225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jioio

Itse olen nuori, ja mionun mielestä se on sinun tyttären päätettävissä, koska jos se haluavat harrastaa seksiä, niin eikö se ole parempi että se tapahtuu hänen omassa turvallisessa kodissa, kuin jossain aseman vessassa.

• pätee edelleen

Kun on rippikoulu käyty

• suti

.... jos ei kuulu kirkkoon????

• Annan
        suti kirjoitti:

.... jos ei kuulu kirkkoon????

Viistoist (ei mannei)

• mari

syksyllä tytär löysi aikoinaan ensimmäisen poikaystävänsä. Vajaa puoli vuotta olivat seurustelleet, kun tulivat nämä sänkyasiat ajankohtaisiksi. Puhuttelin nuoria ehkäisyasioista yhdessä. Kyllä poika punotti, mutta katsoin asiakseni asiasta puhua, kun ei kuulemma oltu siellä pojan perheessä puhuttu mitään. Koulussa ym. tietoa saa, mutta kannattaa varmistaa, että nuoret on käsittäneet, mistä on kyse. Kolme vuotta se suhde kesti ja poika oli ok. Tytär vaan "kyllästyi" ja alkoi elämään sinkkuna ilman miehiä. Itseltä meinasi välillä hermot palaa, kun tuli uusi perheenjäsen vähän niinkuin sivusta, mutta se on kestettävä omien lasten takia.

• Nuorten äiti ja ope

Hei!

Kiitos mielenkiintoisesta kysymyksestä! Tyttäremme ovat nyt 19 (ei asu enää pysyvästi kotona) ja 17 (asuu kotona). Heidän ollessaan 10-12 v. otin tämän "poikaystävien yöpymisasian" puheeksi niinkuin "ennakkotapauksena." Meillä oli vieraana ystäväperheemme, joilla on samanikäisiä poikia. Siinä keittiön pöydän ympärillä istuimme. Kukaan läsnäolijoista ei korvaansa lotkauttanut. He eivät tuntuneet lainkaan ymmärtävän, (tai eivät halunneet), että mistä on kysy. Että mitä nyt tuollaisesta "vouhotan." Yritin kuitenkin viestittää, että sekin hetki, kun eteisessä on vieraat lenkkarit, voi olla koska tahansa esissä.

Meidän perheessämme on ollut ja on edelleenkin se linja, että "miesvieraille on vierashuone." Ja uskokaa tai älkää, tämä on pitänyt. Saatan kuulostaa tietysti tosi kalkkikselta. Vanhempi tytär on täysi-ikäinen ja hän tekee omat ratkaisunsa. Nuorempi ei ole vielä edes seurustellut. Millään tavoin emme ole halunneet "estellä" tyttöjemme seurusteluja, mutta he itse aika vaativia ja valikoivia.

Näen työssäni yläasteen opena ihan riittävästi sitä, mihin liian aikaiset seksisuhteet johtavat.

• alkuperäinen pelimies

Jos saan vastata neiti opettajalla tälleen rohkeesti, niin olen imarreltu =)

Niin,asiaan. Minulla on juuri Sinulle asiaa väliraportti 1:ssä,olen tämän tekstin alkuperäinen kirjoittaja.

Kirjotat asiaa,ja ehkä se toimii juuri teidän perheessänne näin,mut....vastaa sen väliraportti1:n alle

T: alkuperäinen Pelimies ;)

• Anonyymi

Aivan niin, jos hyväksyy omassa kodissaan alaikäisten seksisuhteen niin on myös vastuusssa jos tulee epätoivottu raskaus tai jokin sukupuolitauti,
        Itse en myöskään hyväksynyt aikoinani näitä yöpymisiä , ja jos inttävät niin eri huoneissa oli nukuttava.

• mutsi

kyllä se pitää eka oppia vähän tuntemaan poikaa.
      se riippuu niin tytöstä.miten"kypsältä"ajattelee asiat.
      monet on arkoja ja toiset taas ulospäin suuntautuneita.
      jos nyt joku aloitusikää pitäis sanoa,niin ehkä
      15-16v.
      itselläni vanhin tytär täyttää kohta 18v.
      itse kertoi minulle ekasta kerrasta ja se oli
      luottamusta ja uskaliasta se!
      hyväksyin asian,koska tunsin pojan.ikä oli silloin
      reilut 15v.

• sanoa..

että vanhemmat eivät sitä pysty päättämään, koska tytär aloittaa sänkyhommat ja koska ei.
      Olen 16 ja omat vanhempani eivät vieläkään hyväksy poikaystävääni, vaikka olemme seurustelleet yli vuoden. Itse tyypissä ei ole kuulemma vikaa, vaan siinä, että olen muka liian nuori seurusteluun.
      Heti seurustelun alussa vanhempani tekivät selväksi, että kotiin en poikaystävääni tuo, mikäli olemme kahden. Olisi siis pitänyt soitella, että toinen vanhemmistani on kotona, mikäli kultaani olisin mielinyt tuoda. Yötä hän ei ole meillä koskaan ollut, mutta minä olen hänen luonaan. Vanhemmilleni sanon meneväni ystävälleni, joka aina tarpeen tullen valehtelee puolestani ja turvaa "selustani".
      Poikaystäväni on minua vuoden vanhempi, mikä mielestäni ei todellakaan ole paha ikä. Hän ei koskaan painostanut minua tai muutakaan, vaan etenimme minun vauhdillani.
      Ennen olin läheinen äitini kanssa, mutta koska elämäni pyörii suurelta osalta poikaystäväni ympärillä, ei ole enää mitään keskusteltavaa, hänestä kun en voi puhua tai edes viitata puheissani. Tuntuu idioottimaiselta puhua viikonlopustani, jos pitää valehdella olinpaikkani ja seurani. Olemme harrastaneet seksiä jo pitkään, joten tuntuu typerältä olla etäinen vanhempieni kanssa, kun he ovat joka tapauksessa "hävinneet" tämän asian. En kuitenkaan voi asialle mitään, hehän tämän näin ovat kääntäneet.
      Poikaystäväni vanhemmat ovat todella mukavia ja tietävät vanhempieni kannan. He eivät ymmärrä sitä, ja antavat minun olla siellä yötä niin paljon kuin haluan, ja voivat jättää meidät kaksinkin. Mikäli he olisivat samanlaisia kuin vanhempani, se ei muuttaisi mitään! Pystyisimme ja pystymme olemaan muuallakin, kuin heillä. Eli ei kukaan pysty estämään/puuttumaan toisten seksielämään!

En siis neuvo ketään estelemään tällä tavalla tyttärienne sänkypuuhia, mikäli siihen ei mitään kunnon syytä ole (esim. todella vanha poikaystävä tms).
      Vanhempani ovat estäneet ainoastaan minun suhteeni heihin, ei poikaystävääni. Luulen, että asiat olisivat paljon paremmin, mikäli pystyisin puhumaan elämästäni vanhemmille avoimesti ja rehellisesti.
      Eiköhän nuorten pitäisi itse päättää se sopiva ikä mennä sänkyyn! Te ette pysty sitä loppujen lopuksi kuitenkaan estämään. Olisitte mieluummin avoimia ja rehellisiä lastenne kanssa ja kertoisitte/puhuisitte seksistä.

• Burble^^

Olen aivan samaa mieltä edellisen viestin kirjoittajan kanssa, itse olen kuukauden päästä 16 vuotta, ja minä olen muutamia kertoja vanhemmilleni valehdellut meneväni ystävälleni yöksi, ja olenkin mennyt poikaystävälleni, joka on vuotta vanhempi. Kuitenkaan emme ole vielä harrastaneet seksiä, koska en itse ole siihen vielä valmis, eikä poika todellakaan ole halunnut mua pakottaa mihinkään. Olemme vain nukkuneet samassa sängyssä onnellisina lähekkäin. Ja poikaystäväni vanhemmat ovat ymmärtäväisiä ja antoivat minun heti tulla heille yöksi vaikkeivat he olleet minua nähnyt kun muutaman kerran, vaikka oltiin seurusteltu jo päälle 3 kuukautta.
        Niin ja samaa minäkin sanoisin, että vanhemmat pilaavat vain lapsiinsa suhteensa jos rupeavat seksiä ja muita asioita kieltämään. Ja voin sanoa, että kaverini, joilla ei ole rajoja lähes ollenkaan, ovat melkeimpä hillitympiä kuin minä. Eivät juo kuin muutaman kerran vuodessa, toisinkun minä ainakun porukoita onnistun kusettamaan. Outoa, mutta monilta kuulee aina kommenttia "taas noiden tiukkisvanhempien lapset vetämässä perseitä" jossakin bileissä..
        Ja seksiin liittyen taas, ei ne vanhemmat sitä oikeasti pysty kieltämään millään tavoin, vaikka onnellisena luulevat, että kun estävät tyttöä menemästä poikaystävälle yöksi, tyttö tottelee heitä. Hah. Ei se niin mee. Ja senkin tässä sanon, että mulla on harvinaisen helppo murrosikä, en valehtele vanhemmilleni kapinoidakseni niitä vastaan, en edes oo koskaan huutanu vanhemmilleni, tai millään tavalla kapinoinut, vaan valehtelen sen takia että haluan olla rakkaani kanssa mahdollisimman paljon.

• juu-u
        Burble^^ kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä edellisen viestin kirjoittajan kanssa, itse olen kuukauden päästä 16 vuotta, ja minä olen muutamia kertoja vanhemmilleni valehdellut meneväni ystävälleni yöksi, ja olenkin mennyt poikaystävälleni, joka on vuotta vanhempi. Kuitenkaan emme ole vielä harrastaneet seksiä, koska en itse ole siihen vielä valmis, eikä poika todellakaan ole halunnut mua pakottaa mihinkään. Olemme vain nukkuneet samassa sängyssä onnellisina lähekkäin. Ja poikaystäväni vanhemmat ovat ymmärtäväisiä ja antoivat minun heti tulla heille yöksi vaikkeivat he olleet minua nähnyt kun muutaman kerran, vaikka oltiin seurusteltu jo päälle 3 kuukautta.
        Niin ja samaa minäkin sanoisin, että vanhemmat pilaavat vain lapsiinsa suhteensa jos rupeavat seksiä ja muita asioita kieltämään. Ja voin sanoa, että kaverini, joilla ei ole rajoja lähes ollenkaan, ovat melkeimpä hillitympiä kuin minä. Eivät juo kuin muutaman kerran vuodessa, toisinkun minä ainakun porukoita onnistun kusettamaan. Outoa, mutta monilta kuulee aina kommenttia "taas noiden tiukkisvanhempien lapset vetämässä perseitä" jossakin bileissä..
        Ja seksiin liittyen taas, ei ne vanhemmat sitä oikeasti pysty kieltämään millään tavoin, vaikka onnellisena luulevat, että kun estävät tyttöä menemästä poikaystävälle yöksi, tyttö tottelee heitä. Hah. Ei se niin mee. Ja senkin tässä sanon, että mulla on harvinaisen helppo murrosikä, en valehtele vanhemmilleni kapinoidakseni niitä vastaan, en edes oo koskaan huutanu vanhemmilleni, tai millään tavalla kapinoinut, vaan valehtelen sen takia että haluan olla rakkaani kanssa mahdollisimman paljon.

elikkäs noin vuosi sitten,olin juuri täyttänyt 16 ja ensimmäinen "oikea" poikaystävä (seurustellaan siis edelleen) äiti ja isä käskivät että poika saa tula kylään ja yöksikin mutta mun vieressä ei nukuta. no se toimi yhden yön (viideltä poika meni vierashuoneeseensa ja klo 7 hain sen mun viekkuun,eihän se siellä NUKKUNUT :P) mutta sen jälkeen otin tavaksi ottaa sen vaan viereen josta sanoinkin äidilleni ja äiti sen hyväksyi. isälle en taas sanonut,hän on hieman kinkkisempi tapaus. jo parin kk päästä oli ns. eka kerta (osittain siksi, että poika oli niin innokas... :) enkä haulua että kukaan rupee tätä nyt moraalisoimaan) no,äidilleni en sanonut ja siitä jatkuikin tuohon helmikkun 2005 puheet ."me halutaan vaan suojella teitä" eli ei tienny että heidän tyttärensä onkin jo tehnyt jotain "suojaamatonta" no sanoin sitten äidille ja se meni ihan hiljaiseksi ja liikuttui. eli ei siinä sen kummempia. väitän, että jos on välit kunnossa niin kaikista asioista voi puhua turvallisesti ja kaikki voivat ilmaista mielipiteensä.

• Anonyymi

16 vuotias lasketaan alaikäisiksi ja jos hyväksyy että hän ottaa yövieraita niin lasketaan jotenkin oarittajaksi. Sillä vanhemmat ovat vastuussa lapsistaan kunnes lapsi on aikuisiässä.
        Ei se niin yksinkertaista ole kun näytät luulevan, monessa tapauksessa on näiden aikaisten seksisuhteiden hyväksyminen ilmoitettu sosiaaliin, ja silloin on vanhempien vastuu kyseen ala-astetuttavan, että ovatko homoja vanhempia hyväksymällä alaikäisten seksin kotonaan.
        Sitten on eri asia mitä nuoret tekee muualla, ja että ehkäisy on hoidettu myös.

• ei enää teini

Itse mietin näitä asioita noin 7 vuotta sitten,olen nyt 22 vuotias nainen.

Miksi vanhemmat olettavat aina kaiken seksiin liittyvän tapahtuvan öisin? Jos nuorenne todella haluavat harrastaa sitä,he tekevät sen missä ja milloin tahansa.

Kun olin 15,sain mennä poikaystäväni luokse yöksi,olimme tuolloin seurustelleet 4 kk.Poikaystäväni äiti laittoi minut nukkumaan patjalle sängyn viereen.Hetkeksi menin poikaystäväni kainaloon nukkumaan,joskus yöllä kömmin takaisin patjalleni.

Itse kaipasin tuolloin yökyläilyiltä vain tuota hellyyttä,toisen vieressä ja kainalossa nukkumista.Tunnetta että toinen välittää.Seksin aika oli myöhemmin.Keskustelkaa lastenne kanssa,se helpottaa tilannetta.

Seurustelin tämän pojan kanssa 5 vuotta kunnes tiemme erosivat.Seksi tuli mukaan kuvioihin puolen vuoden seurustelun jälkeen.

• alkuperäinen kyselijä

Olen alkuperäinen ketjun aloittaja.

Olen kommentoinut sinun vastaukseesi väliraportti1:ssä, sun teksti oli hyvä,joten kommentoin juuri sun tekstiä. Ole kiltti ja vastaa jotain sen väliraportti 1:n alle...

T: Alkuperäinen pelimies.

• ALKUPERÄINEN KYSYJÄ

KIITOS VASTAUKSISTA!

Itse olen siis 28v, ja tuntuu kuin olisi vuosi 1992 ja olisin 15v ,tai se on kuin eilinen päivä. Ihan sama jannu oon. no leikki leikkinä.

Mutta sinä yläasteikäisten ope: Ei käy kateeksi sun ammattia,osa ya ikäisistä on kamalia, ja varmasti joudut käyttämään psygologiaa niiden kesyttämisessä. Itse jos olisin ope, voisin hermostuessa käydä käsiksikin johonki "koivaa jätkää" leikkivään ya-ikäiseen poikaan. Mutta...onneksi en ole ope. Jos sun pitäis valita makaako tyttäresi onneliisesti jonkun miehen kaa usein ja saa oiekasti onnelista seksiä orgasmeineen, vai jos hän joutuisi huumeiden kanssa tekemisiin? Jos hieman ope herää todellisuuteen, niin kumpi on pahempi: seksi vai huumeet? Ite olen aina ollut urheilija,en oo ikinä maistellu huumeita,mut kyl aikanaan sinun tyttäresi ikäisten kanssakäyminen suuseksin merkeissä kiinnosti ja kovin, tosin ikinä en jättänyt tyttöä orgamitta tai huolehtimatta asioista =)

Ja sit sinä,tyttö 22v. Olet mielestäni smaa ikäluokkaa kuin mä nykyään,tosin mun sukuolielämän alkaessa olit 9v,mut nykyään kummiskin ollaan samaa sukupolvea. Tottakai entisenä pelimiehenä tiedän, että seksiä voi harrastaa koska vaan, ei vaan yöllä. Tämä pitäisi vanhempienkin tajuta !! Mieluummin turvallisesti kotona,kuin vaikka jossain hämärissä bailuissa. EI kukaan tosiaan voi määrätä toisen seksielämää, ja itse olen niin onnellinen että aina 15-17 vuotiaana sain usein, ja se vaikutti niin positiivisesti elämääni =).

Kiitos,jos tarve vaatii tulee seuraava väliraportti.

• aöslgih

16 kun aloin seurustella. seurustelen saman poitsun kanssa edelleen. olemme seurustelleet nyt n.2vuotta. poikaystäväni, sanotaan häntä nyt vaikka maraksi, tuli kolmen viikon seurustelun jälkeen yöksi. siitä syystä, ettei saanut kyytiä kotiin kun asui toisella paikkakunnalla. siitä se sitten läthi. nyt olemme jo vuoden päiväät asuneet yhdessä, ja vielä ainakin kaikki on ihan hyvin. Mara oli ensimmäinen poika jonka toinen ihan kotiin asti, kyllä kaikki muut on käännytetty jo portilta pois. =)

• kale

Niin kerros nyt miten se on parempi lasten harrastaa seksiä omassa turvallisessa sängyssä kun jossain muualla. Kyllä siellä omassa sängyssäkin voi sukupuolitaudit levitä samoin kun raskaus alkaa. Poika/mies voi painostaa tyttöä tämän haluamatta seksiin oli ympäristö mikä tahansa.
        Meille eivät pojat tule yöksi kun vasta tytön ollessa aikuinen.
        Toivottavasti ketjun aloittaja ei ole henkilö, joka saa perverssejä kicksejä aiheesta lapset ja seksi!

• valita..

"makaako jonkun kanssa vai vetääkö huumeita" mikä idiootti se siellä asioita yksinkertaistaa. Tällaisilla perusteilla voidaan mikätahansa asia torpedoida. Herää !!!

• Mutter

ei yövy tyttöjen tyttö- eikä poikaystävät. Eikä meidän vanhempienkaan ystävät. koti on rauhoitettu alue...

• edes

tyttökaverit voi yöpyä silloin tällöin? Tai miksei vanhempien kaverit/sukulaiset voi jäädä yökylään?

• Äitee2
        edes kirjoitti:

tyttökaverit voi yöpyä silloin tällöin? Tai miksei vanhempien kaverit/sukulaiset voi jäädä yökylään?

Näissä kommenteissa näkyi monessa selkeä linja: pojan vanhemmat antavat tyttöystävän olla yötä kylässä, kun taas tytön vanhemmat eivät salli yökyläilyä. Kysyn vaan MISTÄ MAHTAA JOHTUA ?? tontut...

• Satu
        Äitee2 kirjoitti:

Näissä kommenteissa näkyi monessa selkeä linja: pojan vanhemmat antavat tyttöystävän olla yötä kylässä, kun taas tytön vanhemmat eivät salli yökyläilyä. Kysyn vaan MISTÄ MAHTAA JOHTUA ?? tontut...

Kai ne tyttöjen isät kuvittelevat että yöllä tyttö tulee jotenkin hyväksikäytetyksi, vaikkei sitä itse tajuaisikaan. Poikien vanhemmat taas tuntevat lapsensa ja tietävät etteivät ne tee tytöille pahoja.
        En ainakaan muutakaan selitystä keksi.
        Omat tyttöni saavat kyllä tuoda poikaystäviään yöksi, mutta ei ihan viikon seurustelun jälkeen.
        Pojan pitää myös käyttäytyä asiallisesti "meidän kalkkisten" seurassa.

Juttelin vanhemman tyttäreni kanssa (20v) tuosta teinivuosien seurustelusta. Hän sanoi, ettei olisi tullut mieleenkään pistää toimeksi keskellä yötä kun vanhemmat nukkuivat seinän takana, eikä kuulemma uskonut monenkaan harrastavan moista.
        16v tyttäreni poikaystävä on ollut usein yötä, mutta hän on ihan mukava heppu. En näe mitään syytä, mikseivät he saisi viettää yötä kotonamme, saavathan he olla täällä kahdestaan päivälläkin. Yöksi en ole heitä kyllä kahdestaan jättänyt, enkä jätä. Pitävät kuitenkin pirskeet.

• äiti myös
        Satu kirjoitti:

Kai ne tyttöjen isät kuvittelevat että yöllä tyttö tulee jotenkin hyväksikäytetyksi, vaikkei sitä itse tajuaisikaan. Poikien vanhemmat taas tuntevat lapsensa ja tietävät etteivät ne tee tytöille pahoja.
        En ainakaan muutakaan selitystä keksi.
        Omat tyttöni saavat kyllä tuoda poikaystäviään yöksi, mutta ei ihan viikon seurustelun jälkeen.
        Pojan pitää myös käyttäytyä asiallisesti "meidän kalkkisten" seurassa.

Juttelin vanhemman tyttäreni kanssa (20v) tuosta teinivuosien seurustelusta. Hän sanoi, ettei olisi tullut mieleenkään pistää toimeksi keskellä yötä kun vanhemmat nukkuivat seinän takana, eikä kuulemma uskonut monenkaan harrastavan moista.
        16v tyttäreni poikaystävä on ollut usein yötä, mutta hän on ihan mukava heppu. En näe mitään syytä, mikseivät he saisi viettää yötä kotonamme, saavathan he olla täällä kahdestaan päivälläkin. Yöksi en ole heitä kyllä kahdestaan jättänyt, enkä jätä. Pitävät kuitenkin pirskeet.

ehkä se kuitenkin johtuu ihan siitä, että se tyttöhän se on, joka raskaaksi tulee. Eli valvovat tytön vanhemmat tarkemmin.

• murkku

mä olen ite 14kohta täytän 15... mun jätkä kamu on 17...
      ja saa viettää meillä öitä...
      itse asiassa me ollaan meillä aika paljonkin...vähintään 5yötä viikossa... =)

sitä mä mietinkin useesti että mikä siinä on niin pahaa että ei sais olla yötä???
      ajatteleeko vanhemmat just sitä seksi asiaa?? ihan kun sitä ei vois päivällä harrastaa....
      mä ainakin pystyn hyvin puhumaan mun asioista vanhempieni kanssa....
      ei mtn.ongelmaa! ne luottaa muhun ja mun poika ystävään... =)

joten vanhemmAT ei se yö juttu nyt niin paha ole!

• Anonyymi

Entisaikan paiskattiin tyttö pihalle jos tul ialaikäsenä paksuksi ja pojalle ruokkomaksut perään tai sitten lusimaan ne!
        Nyt saa elää kuin pellossa,joo itte päättä ja paskat sanon minä,jostytöt sais päättää niin mitä siitäkin tulis??

• Anonyymi

Heti jo väärillä jäljillä sanassa ” annatte” jos näkee toisen ihmisen suhteen jonain antamisena niin on pahasti hakoteillä. Äseksi on kahden ihmisen päätös olla yhdessä, ei siis mitään että nainen antelee se on vanha käsitys asioista jota vieläkin jotkut näyttävät käyttävän.
      Ihan kun nainen olisi jonkun antajan osassa.
      Kyllä nuoret ihan itse päättävät yhdessä milloin harrastavat seksiä . Jossa kumpikin on antajana toisilleen .

• Anonyymi

Samaa mieltä antamisasiasta. Mutta olen seurustel-
        lut 2v saman tytön kanssa. Tavoitteemme on odottaa
        avioliittoon asti. Yhteinen päätös. Halutaan, muttei vielä ole mitään pakottavaa halua yhdyntään. Eli edetään rauhallisesti. Tämä on myös omantunnon kysymys. Mutta emme koe asian olevan rajoittava, vaan se antaa tilaa kokonaiselle parisuhteen kasvulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      139
      4299
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2069
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2051
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      65
      1769
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1492
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      139
      1485
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      103
      1369
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1266
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1211
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1090
    Aihe