Tradenomi opinnot rajoitteisena

Anonyymi

Hei,

Jouduin jättämään Haaga-Heliassa tradenomi opinnot kesken kun oli liikaa ryhmätöitä. Olen melko erakkona elänyt ja sosiaalista jännittämistäkin on niin ryhmätöissä oman panoksen antaminen oli mahdotonta. Todella ikäviä ihmisiäkin Haaga-Heliassa niin opettajat kuin oppilaatkin. Selkäänpuukottajia suurin osa. Eipä tavallaan luottamusta päästä peloista eroon.

Olen kuitenkin päättänyt, että jatkaisin vielä jossain kohti lähi vuosina tradenomi opinnot loppuun jossain muualla kuin Haaga-Heliassa. Metropoliaa mietin. Onko siellä paljon ryhmätöitä? Annetaanko sielläkin vapaat kädet ryhmätöihin? Kaipaisin enemmän selkeämpiä ryhmätöitä, joissa olisi jonkinlaiset raamit. HH:ssa ryhmätöihin ei anneta juuri minkäänlaisia raameja. Saa tehdä lähes mitä ja miten haluaa. Olen kai jotenkin typerä kun minusta oppimismuoto on erittäin sekava, josta en saa kiinni. Kirjat olivat myös kielletty heidän moduuleillaan. Minun tilanteessa liika kommunikointi on myrkkyä, joka siellä taas on vedetty aivan äärimmäisyyksiin. No voisin jatkaa valitusta siitä koulusta pitkään. Anyway. Minkälaista opiskelu on Metropoliassa, jos miettii laskennan ja rahoituksen linjan näkökulmasta? Mietin myös mitenköhän nämä koulut huomioivat minun kaltaisia voimakkaasti jännittäviä ihmisiä? HH:ssa en kysellyt erityisjärjestelyiden perään, koska meni maku ja luottamus koko henkilöstöön kun alkoivat esim. rienata minua rinnastamalla minut eläimeen.

Kaija Koon tuotanto pitää pään vielä pystyssä.

7

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onkohan tässä nyt iso ripaus vainoharhaluuloisuutta?

      Viime ajat on opiskeltu etänä, joten ryhmätyöt ovat olleet aika minimissä joka paikassa.

      Itse olen kyllä myös sitä mieltä, että ammattikorkeakoulussa ryhmätöitä teetetään liikaa ja liian heikolla ohjauksella. Kukaan ei ota vastuuta mistään. Työmarkkinoille syydetään lastentarhatasoista työvoimaa.

      • Anonyymi

        Haaga-Heliassa lähes jokainen moduuli pohjautuu ryhmätyöhön. Etäopiskelu ei muuttanut ideologiaa. Osittain juuri tämän muotti ideologian takia keskeytin opinnot. En itse pidä kommunikaation korostamista itseisarvona opiskelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaga-Heliassa lähes jokainen moduuli pohjautuu ryhmätyöhön. Etäopiskelu ei muuttanut ideologiaa. Osittain juuri tämän muotti ideologian takia keskeytin opinnot. En itse pidä kommunikaation korostamista itseisarvona opiskelussa.

        Aivan. Ammattikorkeakoulun pitäisi opettaa enemmän itsenäisyyttä, vastuuta ja tietoakin. Korkeakoulutasoisesta tutkinnosta kuitenkin on olevinaan kyse.

        Työelämässä tarvitaan itsenäistä osaamista ja otetta tehtäviin. Sen ei luulisi estävän tarvittaessa yhteistyökykyä.


    • Anonyymi

      Pelkällä ryhmätyöopiskelulla minä en olisi ikinä päässyt tutkintoon asti. Työelämässä olen kuitenkin pärjännyt hyvin, enkä vain pärjännyt, vaan myös vienyt työyhteisöä eteen päin.

      Aloittaja on valinnut hyvin itselleen sopivan alan, joka sopii itsenäiselle luonteelle eikä vaadi kokoaikaista ihmisten iholla puuhaamista tai jatkuvaa vetoapua muilta.

    • Anonyymi

      Aika erikoinen pitää ihmisen olla, jos oppilaitoksen koko henkilökunta häntä rienaa. Epäilen, että mukana on vahvaa liioittelua ja oman pään sisällä tapahtuvaa todellisuuden muokkausta.

    • Anonyymi

      Itse jännittäjänä olen suorittanut tutkintoa verkko-opintoina. Hyvin sujunut, myös ryhmätyöt teamsilla saanut tehtyä!

    • Anonyymi

      Et nyt kertonut mitä alaa opiskelet, mutta itse olen Laureassa IT-Tradenomi linjalla, jossa ryhmätöitä on kohtalaisen vähän, hieman valinnaisista kursseista riippuen. Sanoisin että yksi kolmesta kurssista sisältää ryhmätöitä, jollei tunneilla tehtäviä lasketa. Tosin olen valinnut itse aika verkko-opinto painotteisesti.

      Vaihtaminen AMK:sta toiseen on kohtalaisen yksinkertaista, mutta uskon että ongelma on tässä kohtaa ehkä enemmän sinun henkilökohtaisessa mielentilassa, kuin välttämättä itse koulussa. Kirjoituksesi perusteella itselleni jäi se kuva että voisi olla hyödyllistä ensin keskittyä näiden ongelmien ratkaisemiseen, koska jälleen alasta riippuen, työllistyminen tai työkykyisenä pysyminen voi olla haastavaa opiskelujen jälkeen jos näitä asioita ei olla käsitelty. Tsemppiä opiskeluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe