Viikon ollut polvesta alaspäin koko jalka kipsissä, järkyttävän kipeä aina aamulla.
Ensin puoli metriä kerrallaan rollaattorin varmistamana pitää yrittää mennä.
Jos kaadun, en pääse ylös muuten kuin jotenkin ryömimällä jonnekin keittiönjakkaran luokse ja sitten jotenkin..
Olen syönyt lääkärin määräämiä ruokia mitä tarvisisin paranemiseen eli kalsiumia, siis maitoa ja proteiinia eli lihaa, auttaa paranemiseen.
Joudun kuitenkin menemään kipsi jalassa lähikauppaankin jossain vaiheessa.
Kenkä ei mahdu jalkaan, pitää laittaa muovipussi toiseen jalkaan.
Kohta pääsen kävelemään.
8
140
Vastaukset
- Anonyymi
Aloitit kohta pääset kävelemään,oli jo positivinen.Mikä kantaa sinua tai kaikkia joiden liikunta vaikeaa eli positivisuus.Tekstisi ei ollut valittava vaan asiallinen.mikä kunioitavaa!Netistä löytyy Helsinki Mission. Jonka kautta saa kertaluontoinen apu maksutta vaikka kauppaan.Jos asut Helsingin ulkopuoli seurankunnan diakoni ja kaikkialla myös sosiaalivirasto,seurakunta kertoo avun saannit kun tilanne vaikeayksin asuvan mistä apu ? Kaikkea hyvää sinulle.
- Anonyymi
Moni kauppakeskus ja lähikauppakin toimittaa ostokset kotiin saakka ja tilauksen voi tehdä netissä. Aloittaja ei kertonut asuinpaikkakuntaansa, yleensä nuo palvelut toimii suuremmissa kaupungeissa, mutta pienelläkin paikkakunnalla voi lähikauppias palvella kun soittaa kauppaan ja pyytää toimituksen kotiin.
- Anonyymi
Nyt loppuivat kivut kokonaan, kriittinen piste paranemisessa, mutta ei nyt jos intoutuu riehumaan oikein kunnollakin urheilemaan, niin tuhoutuu jälleen jalka ja pahemmin vielä... itse yritän pitää mielessäni että ottaa rauhallisesti vielä ainakin viikon.
Lääkäri määräsi lääkkeiksi ruokaa: proteiinia ja kalsiumia paljon piti syödä, ja tottelin :) Tsemppii toipumiseen.🤗👍vieläkö pitkään kipsi jalassa.?
- Anonyymi
Otin jo kipsin pois mutta erikoinen vaiva on jäänyt: nimittäin jalkaterä liikkuu normaalisti alaspäin kääntäessä, mutta ei tottele aivojen käskyä kääntää jalkaterää ylöspäin lainkaan.
Siis toiseen suuntaan jalkaterä tottelee aivojen käskyjä, mutta toiseen suuntaan eli ylöspäin ei tottele? - Anonyymi
Jos laittaisi kuminauhan joka vetäisi jalkaterää ylöspäin niin silloin ehkä toimisi hyvinkin.
- Anonyymi
Joo, alankin tekemään itsestäni robottia kiinnittämällä itseeni toimintaa parantavia laitteita.
Esimerkiksi nyt olisi varsin hyödyllinen kiinnittää toisen jalan varpaiden välistä menevä kuminauha polveen...
olisikohan ilmastointiteippiä ja kuminauha jossain...
Tuo kuminauha vetäisi jalkaterää ylöspäin, toimisi koska alaspäin jalkaterän kääntäminen toi, ylöspäin ei. Tuo parantaise sen tilanteen.
Servomoottori oikeastaan pitäisi laittaa nilkkaan. - Anonyymi
Pääsin jo kauppaankin menemään saattajien ja autonkuljettajan avulla pyörätuolilla kurvailin kaupassa :)
JA järkyttävää porraskäytävää ylös ja alas, hengissä, jee, en uskaltanut ennen edees yrittää ilman saattajaa tuota.
Mutta tuollainen, kun olen ollut jumissa sinänsä asunnossa, on tullut katseltua sci-fi sarjoja ja kun itsellä on koulutus tuollaiseen elektroniikkaankin, niin rakentaisin itselleni kaikkia omia moottoroituja apuvälineitä.
Ilman parempaa tekemistä, esimerkiksi, joku erittäin voimakas metallinen tehostin sormiin tai miksei jalkoihinin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165233
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182716- 312021
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella361965Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon321879Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81314- 1641262
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 351140