moposkootteri ja liukkaat

Survi

Olin juuri edellisenä päivänä ottanut skootterin ulos talvisäilöstä, ja laittanut sen ajokuntoon. Kävin vielä illalla pyöräilemässä ja varmistamassa että missään ei ole enää jäitä...

No, aamulla liikenteeseen. Sitten, eräässä pienessä tienkuopassa vieressäni huomasin jäätä risteyksessä, ja ajattelin että ei se mitään, ei sitä ole paljon. risteyksen jälkeen kerkesin ajaa reilut 100m kun skootteri lähti alta.
Siinä hetkessä kun lantioni osui maahan, tajusin että juuri risteyksessä olin katsonut että rekka tulee takana.
Alta kerkesin pois sen verran, että rekka ajoi vain toisen jalkani yli. Pää pyörällä siinä sitten istuin jalkakäytävän reunalla, vilkaistessani jalkaa palanen kypärästä putosi alas.
Kerkesin ajatella jotain "ei helvetti" tyyppistä, ja sitten sumeni.

Tulos: lantiossa hiusmurtuma, sääriluu ihan silppuna, koomassa viikon verran. Skootteri muuten oli ihan ehjä mitä nyt yksi peili jossain, menopeli oli ajautunut jalkakäytävälle.

Kypärä pelastaa. Varokaa liukkaita.

7

3780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenni

      Minä olin menossa aamulla kouluun kun mopedi lähti alta kovassa vauhdissa,onneksi perässäni ei ollut rekkaa.Lensin selälleni katuun selkäreppu suojasi selkääni kyynärpäät meni verille sekä ranne murtui,päähän sain kovan tällin kiitos kypärän selvisin lievällä aivotärähdyksellä,kypärä tosiaan pelastaa en halua ajatella mitä olisi käynyt ilman sitä.

    • tiina

      ajoin skootterilla kotiinpäin, kun kolmion takaa tuli pakettiauto päälle n. 80km/h, törmäten skootterin kulmaan.

      lensin asvaltoituun pihaan, löin käteni ja pääni asvalttiin, skootteri meni lunastukseen.

      kypärä suojasi päätä, niskat kipeytyi, oikea ranne murtui, vasen kehräsluu myös. jalkaan ikuinen ruuvi, 28 tikkiä ja kipsi kuudeksi viikoksi.

      mutta mä oon hengissä

    • sfsdf

      muutamia vuosia takaperin, viritetyllä Suzuki S1 mopolla n. 75 km/h soratiellä kyljelleen, kerkesin nousemaan mopon päälle, ei menny ku polvet auki...

    • tyttö89

      mullakin meni aamulla kerran mopo alta ja lensin pöpelikköön. toinen jalka jäi mopon alle ja toinen mopon ja puun väliin. molemmat jalat murtu, vasen (puun ja mopon väliin jäänyt) pahemmin. olin ekat 4 viikkoo molemmat jalat kokojalkakipseissä ja sitten 2 viikkoo oikea lyhyemmässä kipsissä millä sai kävellä. nyt on vieläkin vasen jalka kokokipsissä kun on 7 viikkoo tapahtuneesta. mitään muita vammoja ei ollu.

      • Tytteli -88

        Mä kaaduin kaatosateessa moposkootterilla mutkassa ja liuin vastaantulevan auton eteen! Mulla toinen jalka murtu reidestä ja säärestä ja toinen polvesta ja säärestä, toinen käsi murtu ranteesta ja olkavarresta, leuka murtui aika pahasti ja etuhampaat meni täysin murskaksi. Sadevaatteet suojasi aika hyvin asfaltti-ihottumalta, mutta jalat ja käsi on edelleen kipsissä, 9 hammasta puuttuu ja 5 on poikki, hammasraudat on suussa ja leukaluut täynnä ruuveja. Mutta hengissä...


      • tyttö89
        Tytteli -88 kirjoitti:

        Mä kaaduin kaatosateessa moposkootterilla mutkassa ja liuin vastaantulevan auton eteen! Mulla toinen jalka murtu reidestä ja säärestä ja toinen polvesta ja säärestä, toinen käsi murtu ranteesta ja olkavarresta, leuka murtui aika pahasti ja etuhampaat meni täysin murskaksi. Sadevaatteet suojasi aika hyvin asfaltti-ihottumalta, mutta jalat ja käsi on edelleen kipsissä, 9 hammasta puuttuu ja 5 on poikki, hammasraudat on suussa ja leukaluut täynnä ruuveja. Mutta hengissä...

        mites sulla hampaat meni? eikö ollu kypärää päässä??
        huono homma toi sun onnettomuus=(
        sä taidat olla aika kipsissä, eikö?


    • Kesärenkaat

      Niinpäniin, fiksua käydä illalla katsomassa
      tienpintoja kun varsinkin keväisin (myös syksyllä
      ajokauden loppuessa) on usein vielä/jo yöpakkasia ja aamulla alkavan päivän lämpö ei ole vielä ehtinyt sulattaa tienpintoja. Katsele aamulla parkkiksella olevien autojen ikkunoihin. Jos niissä on kuuraa, on varsin todennäköistä, että jossainpäin on tie
      vielä jäässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe