Kone käypi kuumana, ruuhkassa ajaessa lämmöt
nousee 104 asteeseen ja varmaan ylikin mutta sitten pääsin vapaalle paanalle ja laski. Puhallin ei käynnistynyt, sulake ok, missä voisi olla häikkää?
Olisko termostaatin anturi sökö?
En uskalla lähteä kokoontumisajon hitaaseen ajoon
21.5. jos ei vika löydy ensin.
Ohjekirja ei kerro missä lämpötilassa puhallin
käynnistyy.
VFR800 lämpöongelma
8
2585
Vastaukset
- Nuukaniilo
Jos tiedät missä ko anturi on irroita se,laita kuumaan,jopa kiehuvaan veteen laita patterista lampunkautta virta kiertämään, kylmänä valo eisaa palaa veden ollessa melkein kiehuvaa valon pitäisi palaa,silloin se kytkee ohjausvirran releelle,joka kytkee puhaltimen käyntiin.Jos anturi on viallinen katso lämpöarvo siita mene autotarvikeliikkeeseen,josko löytyisi samanlainen on varmaan halvempi kun alkuperäinen.
- Cbr 600
Eilen viimeks ajoin ruuhkassa ja lämmöt ehti nousta 104 asteeseen ennen ku pääsin baanalle. Tänä keväänä ei oo vie puhallin hörähtänyt mut muistaakseni se käynnistyy 106 tai 107 kohdalla ja sammuu kun lämpötila on laskenut 104asteeseen.
Aika hurjalta kyllä tuntuu katella tollasia lukuja, mielellään lähtee ajeleen ruuhkassa keskiviivaa pitkin. Elikäs seiskapätkässä anturi toimii 97-103 asteessa.
- puhallin
Hiukan vastaukset rauhoitti mutta aion kyllä
ohjeen mukaan tutkia asiaa koska se teki tuon
jo 10 asteen ulkolämpötilassa. Viime kesänä
ajelin 30 helteellä mutta muistaakseni lämmöt
ei koskaan nousseet yli 100:n.
- 750vfr
Pari kesää sitten kaupungilla. Flektin sulake oli ehjä joten vaihdoin lämpöanturin ,mutta flekti ei toiminu sittenkään.
Kokeilin sitten vastus mittarilla ja totesin että anturi ei jostain syystä saanu syyläristä maata, joten maadotin sitten syylärin johdolla ja johan alko puhallin toimimaan.
Eli jos sua huolettaa niin toi on helppo tarkistaa.- -O-
Oonpa huomannu, että vanhat jäähdytysnesteet taikka väärä suhdeluku nesteissä nostaa Vifferin lämpöjä, varmaan muidenkin. Tai siis ei jäähdytä aivan kuin kuuluis, joten nesteet uusiin ja taas männää-..
- 750vfr
-O- kirjoitti:
Oonpa huomannu, että vanhat jäähdytysnesteet taikka väärä suhdeluku nesteissä nostaa Vifferin lämpöjä, varmaan muidenkin. Tai siis ei jäähdytä aivan kuin kuuluis, joten nesteet uusiin ja taas männää-..
Eli niin oudolta kuin se kuullostaakin ,niin lämpöanturi/katkaisin ei maadoittunut syylarin kautta eli flektin virtapiiri ei sulkeutunut.
Ja kun maadoitin syylarin runkoon johdolla, sai flektin syylarissa oleva lämpöanturi/katkaisin (maata) ja se toimi jälleen normaalisti.
Syylarihan on rungossa kumityynjen varassa ja en tiiä sitten kuinka se pitäis olla maadotettu mutta tää mun patentti toimi kuiteski.
Hyviä ajokelejä:)
- puhallin
Fööni toimi ihan niinkuin pitääkin, se lähti pyörimään vasta 104:ssä ja sisäänpäin, eli puhallus
tuntuukin paremmin oikealla puolella. Föönin toiminnan kyllä näkeekin edestä katsoessa mutta ei välttämättä kuule.
Kiitokset kaikille vastaajille.
KG-305.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321