Ammattivalehtelijat

Ihmettelen näitä teologisen koulutuksen saaneita puhujia, myös pappeja.
Heillä on todistus siitä että he tuntevat totuuden. Mutta kuitenkaan he eivät usko siihen ja opettavat viekkaat taruja totuuden sijaan. Ihmettelen miten he saavat sovinnon omantuntonsa kanssa. Heillä voittaa yhteistuotanto omantunnon. Maallikkopuhujia ymmärrän paremmin, he ovat ottaneet valheensa toinen toisensa suusta.

1.Joh
2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
2:25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
2:26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
2:29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.

291

2238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikeaa on paremmin luonnehtia heidän suunsa tuloksia.

      • Ajatelkaapa vellut halveksimaanne pinnaa, hän tulee kansasta jolle on asetettu peite. Ottamalla vastaan Jumalalta annetun rakkauden totuuteen, tekin voitte peitteestänne eroon päästä.
        Joku kysyy:Mikä on totuus?
        Vastsus: Jeesus sanoi: Minä olen tie totuus-ja elämä!

        Mutta ette voi palvella kahta Herraa, Valhetta vl-ihmisen jumaluudesta ja Jeesusta!


      • Anonyymi

        Tilasi ei ole mitenkään kadehtittava. Oletko jo niin epätoivoisessa tilanteessa, että omat valheetkin alkavat tuntua todella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tilasi ei ole mitenkään kadehtittava. Oletko jo niin epätoivoisessa tilanteessa, että omat valheetkin alkavat tuntua todella.

        Mikä minun tilanteessa Sinua häiritsee, olenhan tunnustautuva Jeesuksen seuraaja, kuten opetuslapset?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä minun tilanteessa Sinua häiritsee, olenhan tunnustautuva Jeesuksen seuraaja, kuten opetuslapset?

        Olet huvittava....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet huvittava....

        Niinhän teille on Jeesus ja Hänen seuraajansa.
        Jatka vain samalla linjalla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niinhän teille on Jeesus ja Hänen seuraajansa.
        Jatka vain samalla linjalla.

        Oletpa sinä omahyväinen ihminen. Mikä sinut on noin myrkyttänyt.
        Jumala on ylpeitä vastaan mutta nöyrille hän antaa armon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa sinä omahyväinen ihminen. Mikä sinut on noin myrkyttänyt.
        Jumala on ylpeitä vastaan mutta nöyrille hän antaa armon.

        Et vastannut asiaan. Haukut minua omahyväisenä, kun toteutan Hänen käskyään, mene ja saarnaa Valoa pimeyteen.
        Miksi te ette saarnaa koskaan Jeesuksen kaikkivaltiaisuudesta sekä Hänen ristintyötään, jossa VAIN Hän on täyttänyt lain, jota ei edes Jumala ole voinut tehdä, saatikka sitten SRK, joka jakelee syntejä anteeksi pelkällä vilkuttelulla, joka on Jumalan Pilkkaa Pojassaan.
        Pannette päänne pensaaseen, kuten Jänis.
        Mitä myrkkyä Jeesus on mielestäsi käyttänyt?
        Saatanahan on myrkyttänyt, arvaa kenet? Ei minua.


      • Anonyymi

        Ei ole vaikea ymmärtää ainakaan suusi tuloksia kirjoitustesi perusteella.
        Suu on sydämen tulkki.


      • Anonyymi

        Miksi paha on juurtunut sinun sydämeen pinnasänky?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ajatelkaapa vellut halveksimaanne pinnaa, hän tulee kansasta jolle on asetettu peite. Ottamalla vastaan Jumalalta annetun rakkauden totuuteen, tekin voitte peitteestänne eroon päästä.
        Joku kysyy:Mikä on totuus?
        Vastsus: Jeesus sanoi: Minä olen tie totuus-ja elämä!

        Mutta ette voi palvella kahta Herraa, Valhetta vl-ihmisen jumaluudesta ja Jeesusta!

        Miksi paha on juurtunut sinun sydämeen Saaleminpastori miksi?

        Kerro itsestäsi meille ja miten voisimme auttaa sinua tasapainoiseen ja onnelliseen elämään.

        Katsokaat sitä kaivoa mistä te kaivetut olette ja sitä kalliota mistä te lohaistut olette, sanoo Raamattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi paha on juurtunut sinun sydämeen Saaleminpastori miksi?

        Kerro itsestäsi meille ja miten voisimme auttaa sinua tasapainoiseen ja onnelliseen elämään.

        Katsokaat sitä kaivoa mistä te kaivetut olette ja sitä kalliota mistä te lohaistut olette, sanoo Raamattu.

        Pitkälle olet/olette menneet omassa pahuudessanne kun näette Raamatun yksinkertaisen totuuden jjulistuksen:Uskon Jeesukseen pahuutena.

        2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi paha on juurtunut sinun sydämeen Saaleminpastori miksi?

        Kerro itsestäsi meille ja miten voisimme auttaa sinua tasapainoiseen ja onnelliseen elämään.

        Katsokaat sitä kaivoa mistä te kaivetut olette ja sitä kalliota mistä te lohaistut olette, sanoo Raamattu.

        Älä loukkaannu Jeesukseen, se on pahuutta!

        Matteuksen evankeliumi:
        11:1 Ja kun Jeesus oli antanut kahdelletoista opetuslapselleen kaikki nämä käskyt, niin hän lähti sieltä opettamaan ja saarnaamaan heidän kaupunkeihinsa.
        11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
        11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
        11:4 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
        11:5 sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.
        11:6 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaikea ymmärtää ainakaan suusi tuloksia kirjoitustesi perusteella.
        Suu on sydämen tulkki.

        Ei ole muiden vika, jos ymmärryksesi on heikko.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Älä loukkaannu Jeesukseen, se on pahuutta!

        Matteuksen evankeliumi:
        11:1 Ja kun Jeesus oli antanut kahdelletoista opetuslapselleen kaikki nämä käskyt, niin hän lähti sieltä opettamaan ja saarnaamaan heidän kaupunkeihinsa.
        11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
        11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
        11:4 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
        11:5 sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.
        11:6 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun.

        Jeesuksen loukkaus on myös Jumalan pilkkaa sekä Jumalan halveksintaa, sillä Jeesus on myös meille Jumala.
        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ja Room. 3:5 Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jeesuksen loukkaus on myös Jumalan pilkkaa sekä Jumalan halveksintaa, sillä Jeesus on myös meille Jumala.
        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ja Room. 3:5 Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla

        Niinhän se on ja pahoin pelkään että vellujen toiminta on enemmänkin, -syntiä jonka puolesta ei pidä rukoilla!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ajatelkaapa vellut halveksimaanne pinnaa, hän tulee kansasta jolle on asetettu peite. Ottamalla vastaan Jumalalta annetun rakkauden totuuteen, tekin voitte peitteestänne eroon päästä.
        Joku kysyy:Mikä on totuus?
        Vastsus: Jeesus sanoi: Minä olen tie totuus-ja elämä!

        Mutta ette voi palvella kahta Herraa, Valhetta vl-ihmisen jumaluudesta ja Jeesusta!

        Salem on arabiasta ja keskustelee asiasta helluntaiseurakunnan oppien kautta. Siellä on vihaa koska on menty Mooseksen kovaan lakiin ja silloin on peite.Vaikka miten lukee vanhoja tuhansia vuosia sitten kirjoitettuja textejä Jeesus ei sieltä nouse esiin koska peite.Messiaaninen on se joka vasta odottaa Jeesusta tulevaksi ja kieltää ihmiseksi tulleen Jumalan pojan. Se on se ANTIMESSIAS. Ota nyt vaan musta raamattukotelo otsalle merkiksi.Ja käteen rukousnauha kyllä se siitä mutta jätätte muut rauhaan sillä muiden uskontoa ei saa häiritä. Tiedätte että moskeijat valtasi temppelivuoren mutta syytätte kristittyjä. Myös teidän synneistä syytätte kristittyjä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä minun tilanteessa Sinua häiritsee, olenhan tunnustautuva Jeesuksen seuraaja, kuten opetuslapset?

        Et voi olla kuin 2000 vuotta sitten olleet opetuslapset mitenkään ei voinut olla paikalla silloin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Et vastannut asiaan. Haukut minua omahyväisenä, kun toteutan Hänen käskyään, mene ja saarnaa Valoa pimeyteen.
        Miksi te ette saarnaa koskaan Jeesuksen kaikkivaltiaisuudesta sekä Hänen ristintyötään, jossa VAIN Hän on täyttänyt lain, jota ei edes Jumala ole voinut tehdä, saatikka sitten SRK, joka jakelee syntejä anteeksi pelkällä vilkuttelulla, joka on Jumalan Pilkkaa Pojassaan.
        Pannette päänne pensaaseen, kuten Jänis.
        Mitä myrkkyä Jeesus on mielestäsi käyttänyt?
        Saatanahan on myrkyttänyt, arvaa kenet? Ei minua.

        Helluntaiseurakunnan oppeja taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi paha on juurtunut sinun sydämeen Saaleminpastori miksi?

        Kerro itsestäsi meille ja miten voisimme auttaa sinua tasapainoiseen ja onnelliseen elämään.

        Katsokaat sitä kaivoa mistä te kaivetut olette ja sitä kalliota mistä te lohaistut olette, sanoo Raamattu.

        Kallio mistä lohkaistu sanottiin siihen aikaan tietyille ihmisille olitko paikalla silloin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Pitkälle olet/olette menneet omassa pahuudessanne kun näette Raamatun yksinkertaisen totuuden jjulistuksen:Uskon Jeesukseen pahuutena.

        2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

        Tietysti tämä on sen ajan juutalaisista että he luopuvat ja näin silloin tapahtuikin että tuli täydellinen luopumus heille vaikka he lukee TOORAA ei sieltä heille Poika Jeesus aukene. Näin on vapaakirkossakin näitä pyörii kuin hullu puurossa seonneita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Salem on arabiasta ja keskustelee asiasta helluntaiseurakunnan oppien kautta. Siellä on vihaa koska on menty Mooseksen kovaan lakiin ja silloin on peite.Vaikka miten lukee vanhoja tuhansia vuosia sitten kirjoitettuja textejä Jeesus ei sieltä nouse esiin koska peite.Messiaaninen on se joka vasta odottaa Jeesusta tulevaksi ja kieltää ihmiseksi tulleen Jumalan pojan. Se on se ANTIMESSIAS. Ota nyt vaan musta raamattukotelo otsalle merkiksi.Ja käteen rukousnauha kyllä se siitä mutta jätätte muut rauhaan sillä muiden uskontoa ei saa häiritä. Tiedätte että moskeijat valtasi temppelivuoren mutta syytätte kristittyjä. Myös teidän synneistä syytätte kristittyjä.

        Hauska satu ☺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaiseurakunnan oppeja taas.

        Ei Raamattu ole helluntaiseurakunta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kallio mistä lohkaistu sanottiin siihen aikaan tietyille ihmisille olitko paikalla silloin.

        ????????????????


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Älä loukkaannu Jeesukseen, se on pahuutta!

        Matteuksen evankeliumi:
        11:1 Ja kun Jeesus oli antanut kahdelletoista opetuslapselleen kaikki nämä käskyt, niin hän lähti sieltä opettamaan ja saarnaamaan heidän kaupunkeihinsa.
        11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
        11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
        11:4 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
        11:5 sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia.
        11:6 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun.

        Oletko sinä se tuleva. Näin juutalaiset odottaa edelleen ja etsii messiasta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesuksen loukkaus on myös Jumalan pilkkaa sekä Jumalan halveksintaa, sillä Jeesus on myös meille Jumala.
        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ja Room. 3:5 Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla

        Rankaisee vihassaan kohta kohdistuu juutalaisiin. Älkää hyvät ihmiset alkako tulkitsemaan omin päin kirjoituksia. Jumala ei EI EI EI rankaise Kristittyjä yhtään.Väärillä opettajilla on oma kohtalo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti tämä on sen ajan juutalaisista että he luopuvat ja näin silloin tapahtuikin että tuli täydellinen luopumus heille vaikka he lukee TOORAA ei sieltä heille Poika Jeesus aukene. Näin on vapaakirkossakin näitä pyörii kuin hullu puurossa seonneita.

        Kieltämättä näytät puurossa olevan. Kirjoita jotakin järkevää niin voin kommentoida.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ajatelkaapa vellut halveksimaanne pinnaa, hän tulee kansasta jolle on asetettu peite. Ottamalla vastaan Jumalalta annetun rakkauden totuuteen, tekin voitte peitteestänne eroon päästä.
        Joku kysyy:Mikä on totuus?
        Vastsus: Jeesus sanoi: Minä olen tie totuus-ja elämä!

        Mutta ette voi palvella kahta Herraa, Valhetta vl-ihmisen jumaluudesta ja Jeesusta!

        Että valehtelijako olet?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mikä minun tilanteessa Sinua häiritsee, olenhan tunnustautuva Jeesuksen seuraaja, kuten opetuslapset?

        Kirjoitusten perusteella olet paremminkin paholaisen opetuslapsi.

        Olisit kuunnellut 3.2.-23 aamuhartauden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että valehtelijako olet?

        Ei, en ole vl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusten perusteella olet paremminkin paholaisen opetuslapsi.

        Olisit kuunnellut 3.2.-23 aamuhartauden.

        Puhuiko Jeesus sen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaikea ymmärtää ainakaan suusi tuloksia kirjoitustesi perusteella.
        Suu on sydämen tulkki.

        Kerroppa mikä siinä meni väärin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että valehtelijako olet?

        Ei, en todellakaan ole valehtelija.


    • Anonyymi

      Jätkä on kyllä jo pahasti demonisoitunut! Niin syvällä demonien vallassa koko jätkä, kuin olla ja voi. Kannatteis tehä parannus! Tai ees lopettaa tuo riukuminen!

      • Anonyymi

        Mitä uskoa te riukujst olette, kun pidätte kristinuskoa demonina?


      • Jos olen mielestäsi demonidoitunut, niin voisitko Raamatulla todistan näyttää sen toteen?

        Miten voisin mielestäsi tehdä totuudesta parannuksen?
        Pahennusta se olisi, jos alkaisin kannattaa viekkaita vl-taruja.

        Myönteisenä merkkinä näen sen, että totuuden miekka saa sinut voihkimaan pahaa oloa noin näkyvästi, se osoittaa että sinulla on omatunto joka soimaa.

        Saat anteeksi kiukunpuuskasi minua kohtaan. Oikeasti kipuilet tuntosi kanssa.


      • Anonyymi

        Oliko se todella niin, että pinna haukkuu teitä, käyttääkö Hän noin voimakasta kieltä, kun sinä nyt, ja sehän on jokapäiväistä ja vielä pahempaa.
        Hän vain tuo teille parannusta surkeasta opistanne.

        Entinen vl


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos olen mielestäsi demonidoitunut, niin voisitko Raamatulla todistan näyttää sen toteen?

        Miten voisin mielestäsi tehdä totuudesta parannuksen?
        Pahennusta se olisi, jos alkaisin kannattaa viekkaita vl-taruja.

        Myönteisenä merkkinä näen sen, että totuuden miekka saa sinut voihkimaan pahaa oloa noin näkyvästi, se osoittaa että sinulla on omatunto joka soimaa.

        Saat anteeksi kiukunpuuskasi minua kohtaan. Oikeasti kipuilet tuntosi kanssa.

        Ensin, sinulla ei ole kaikkea tietoa, eli jos haluat kivittää, katso Mestaria, mitä hän kirjoittaa hiekkaan sinusta. Mantraat hyvän ja pahantiedonpuulla ja oletat valtaistuimeltasi esiintyväsi totuuden torvena. Ei siinä enempää tarvitse esittää.
        Saalemin torvea ei sinusta saa tekemälläkään.

        Lucifer sai aikaan vainot ja ruumiskasat, niin ei kannata sitä miekkaa kantaa, edes hurskaana. Eikö Pietarin oppi - joka miekkaan tarttuu - näytä, että siihen voi hukkuakin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos olen mielestäsi demonidoitunut, niin voisitko Raamatulla todistan näyttää sen toteen?

        Miten voisin mielestäsi tehdä totuudesta parannuksen?
        Pahennusta se olisi, jos alkaisin kannattaa viekkaita vl-taruja.

        Myönteisenä merkkinä näen sen, että totuuden miekka saa sinut voihkimaan pahaa oloa noin näkyvästi, se osoittaa että sinulla on omatunto joka soimaa.

        Saat anteeksi kiukunpuuskasi minua kohtaan. Oikeasti kipuilet tuntosi kanssa.

        Sinunkaltainen epävakaa satuilija ei ole uskottava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se todella niin, että pinna haukkuu teitä, käyttääkö Hän noin voimakasta kieltä, kun sinä nyt, ja sehän on jokapäiväistä ja vielä pahempaa.
        Hän vain tuo teille parannusta surkeasta opistanne.

        Entinen vl

        Olipas sekava kommentti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensin, sinulla ei ole kaikkea tietoa, eli jos haluat kivittää, katso Mestaria, mitä hän kirjoittaa hiekkaan sinusta. Mantraat hyvän ja pahantiedonpuulla ja oletat valtaistuimeltasi esiintyväsi totuuden torvena. Ei siinä enempää tarvitse esittää.
        Saalemin torvea ei sinusta saa tekemälläkään.

        Lucifer sai aikaan vainot ja ruumiskasat, niin ei kannata sitä miekkaa kantaa, edes hurskaana. Eikö Pietarin oppi - joka miekkaan tarttuu - näytä, että siihen voi hukkuakin.

        Et näytä tuntevan Raamattua:
        Ef.6:17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

        Raivonpurkauksessasi ei ole päätä eikä häntää. Eisä ole ihme että tavallinen vl-väki on hiljaa monien kysymystensä kanssa, kuin se kuuluisa keltainen neste sukassa, kun tuollaisia raivopäitä saarnapenkissä riehuu.

        Kysyn kuten Pinnakin tekee: Miksi olet katkera?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkaltainen epävakaa satuilija ei ole uskottava.

        Epistä epistä, et enää demonittele. Jos sinulle Raamatun Totuus on satua, niin tulet vielä yllättämään pahanpäiväisesti.

        Mietin syytä siihen miksi ihmiset jotka ovat plakaatin "Rauhanyhdistys" alla, ovat noin aggressiivisia, kuin sinä-kin.

        Rauha rauha, he sanovat -eikä heillä rauhaa ole. Vain rauhaset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä uskoa te riukujst olette, kun pidätte kristinuskoa demonina?

        Luulouskossa met olema.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos olen mielestäsi demonidoitunut, niin voisitko Raamatulla todistan näyttää sen toteen?

        Miten voisin mielestäsi tehdä totuudesta parannuksen?
        Pahennusta se olisi, jos alkaisin kannattaa viekkaita vl-taruja.

        Myönteisenä merkkinä näen sen, että totuuden miekka saa sinut voihkimaan pahaa oloa noin näkyvästi, se osoittaa että sinulla on omatunto joka soimaa.

        Saat anteeksi kiukunpuuskasi minua kohtaan. Oikeasti kipuilet tuntosi kanssa.

        Demoneiden vallassa oleva ihminen ei näe syntisyyttään. Ja vaikka kuinka näyttäis Raamatusta perusteet, demonisoitunut ei ymmärrä. On surullista, että Saalemikosta on tullut noin pahasti demonisoitunut pentele :(


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos olen mielestäsi demonidoitunut, niin voisitko Raamatulla todistan näyttää sen toteen?

        Miten voisin mielestäsi tehdä totuudesta parannuksen?
        Pahennusta se olisi, jos alkaisin kannattaa viekkaita vl-taruja.

        Myönteisenä merkkinä näen sen, että totuuden miekka saa sinut voihkimaan pahaa oloa noin näkyvästi, se osoittaa että sinulla on omatunto joka soimaa.

        Saat anteeksi kiukunpuuskasi minua kohtaan. Oikeasti kipuilet tuntosi kanssa.

        Älä välitä, katkeruus Jeesuksen vapauttamiin ihmisiin on yli pursuava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensin, sinulla ei ole kaikkea tietoa, eli jos haluat kivittää, katso Mestaria, mitä hän kirjoittaa hiekkaan sinusta. Mantraat hyvän ja pahantiedonpuulla ja oletat valtaistuimeltasi esiintyväsi totuuden torvena. Ei siinä enempää tarvitse esittää.
        Saalemin torvea ei sinusta saa tekemälläkään.

        Lucifer sai aikaan vainot ja ruumiskasat, niin ei kannata sitä miekkaa kantaa, edes hurskaana. Eikö Pietarin oppi - joka miekkaan tarttuu - näytä, että siihen voi hukkuakin.

        Hän piirsi kalan kuvan.
        Jos muuta ositat, valehtelet ja siitä tuli Kristittyjen symboli, katso meidän autojemme perää. Saksassa näitä merkkejä on tosi paljon ajoneuvoissa, jopa rekoissa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Hän piirsi kalan kuvan.
        Jos muuta ositat, valehtelet ja siitä tuli Kristittyjen symboli, katso meidän autojemme perää. Saksassa näitä merkkejä on tosi paljon ajoneuvoissa, jopa rekoissa.

        Juuri noin pinna!


      • Minulla on sisävessa, Sinullako riuku??
        Ota yhteys Onniseen, he auttavat.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Hän piirsi kalan kuvan.
        Jos muuta ositat, valehtelet ja siitä tuli Kristittyjen symboli, katso meidän autojemme perää. Saksassa näitä merkkejä on tosi paljon ajoneuvoissa, jopa rekoissa.

        Jos naista epäiltiin aviorikoksesta,
        Sellainen piti viedä Herran eteen ja
        papin tuli kirjoittaa hänen tekonsa lattian tomuun.
        Pappi laittoi tämän tomun veteen ja nainen joi sen.

        Nainen vietiin herran/Jeesuksen eteen,
        Jeesus kirjoitti tomuun sen, mistä häntä epäiltiin
        Ja antoi elävää vettä.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jos naista epäiltiin aviorikoksesta,
        Sellainen piti viedä Herran eteen ja
        papin tuli kirjoittaa hänen tekonsa lattian tomuun.
        Pappi laittoi tämän tomun veteen ja nainen joi sen.

        Nainen vietiin herran/Jeesuksen eteen,
        Jeesus kirjoitti tomuun sen, mistä häntä epäiltiin
        Ja antoi elävää vettä.

        Näin oli ennen Messiasta Israelissa, lain alla.
        Nyt elää lain alla vain Teograatit, Jumala uskovat, joille ei ole Kristus kaikkivaltiaana, jota seurataan sekä kuunnellaan.
        Meille kastetuille on voimassa vain Jeesuksen antama kaksoiskäsky, mutta ohjeena voi myös käyttää Lakia, kun se ei ylitä Jeesuksen Lakia.
        Kuitenkin mainitsemaasi Tooran kohdassa tulee huomioida sana "epäillään"?
        Toisaalta se on kaukana Kristuksen laista, sillä miten nainen ilman miestä rikkoo avioliittoaan?


      • Anonyymi

        Ehkä Sinun tulisi ensin oppia kirjoittamaan?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Epistä epistä, et enää demonittele. Jos sinulle Raamatun Totuus on satua, niin tulet vielä yllättämään pahanpäiväisesti.

        Mietin syytä siihen miksi ihmiset jotka ovat plakaatin "Rauhanyhdistys" alla, ovat noin aggressiivisia, kuin sinä-kin.

        Rauha rauha, he sanovat -eikä heillä rauhaa ole. Vain rauhaset.

        Uskovaisuudessa ,poliittisessa kiihkomielisyydessä on jotain yhteistä, kerran opittua ideologiaa ei hylätä, kukapa . haluaisi olla luopio.Raamatussa on paljon hyödyllisiä elämän ohjeita, mutta myös epäuskottavia väittämiä, joihin uskominen vaatii tosiasioiden kieltämisen . Voiko ihminen olla epärehellinen tietämättään,mieti vaikka Hitlerin ajan saksalaisia tai nykyisiä venäläisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisuudessa ,poliittisessa kiihkomielisyydessä on jotain yhteistä, kerran opittua ideologiaa ei hylätä, kukapa . haluaisi olla luopio.Raamatussa on paljon hyödyllisiä elämän ohjeita, mutta myös epäuskottavia väittämiä, joihin uskominen vaatii tosiasioiden kieltämisen . Voiko ihminen olla epärehellinen tietämättään,mieti vaikka Hitlerin ajan saksalaisia tai nykyisiä venäläisiä.

        Minähän olen vellujen mielestä luopio kun olen hylännyt lapsuudessa oppimani vl-ideologian, tein täyskäännöksen valheesta totuuteen.

        Ihmisen mieli on sellainen, ettei siihen mahdu samalla kerralla kiihkomielisyys ja terve harkinakyky. Joka kiihottaa mielesi, myös hallitsee sinua. Tämä toteutuu alati tässä maailmassa, hirmutöistä saamme kuulla päivittäin, hirmutöistä joita tekevät "tavalliset ihmiset"

        Ihminen on usein ja useimmiten epärehellinen tietämättään,- siis itselleen, me näemme sen mitä haluamme nähdä ja jätämme huomiotta sen joka ei sovi agendaamme. Tuota kutsutaan vahvistusharhaksi. Vahvisyusharhassaan vellut ovat todella kunnostautuneita.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Minähän olen vellujen mielestä luopio kun olen hylännyt lapsuudessa oppimani vl-ideologian, tein täyskäännöksen valheesta totuuteen.

        Ihmisen mieli on sellainen, ettei siihen mahdu samalla kerralla kiihkomielisyys ja terve harkinakyky. Joka kiihottaa mielesi, myös hallitsee sinua. Tämä toteutuu alati tässä maailmassa, hirmutöistä saamme kuulla päivittäin, hirmutöistä joita tekevät "tavalliset ihmiset"

        Ihminen on usein ja useimmiten epärehellinen tietämättään,- siis itselleen, me näemme sen mitä haluamme nähdä ja jätämme huomiotta sen joka ei sovi agendaamme. Tuota kutsutaan vahvistusharhaksi. Vahvisyusharhassaan vellut ovat todella kunnostautuneita.

        Sanoisin että ongelma on pikemmin se että meistä ihmisistä kukaan ei ole niin paljon "vahvistusharhaan" taipuvaisia kuin mitä Jeesus meiltä odottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että ongelma on pikemmin se että meistä ihmisistä kukaan ei ole niin paljon "vahvistusharhaan" taipuvaisia kuin mitä Jeesus meiltä odottaa.

        Käytät käsitettä vahvistusharha, uskoa Jeesukseen synonyyminä, en allekirjoita tuota, mutta ymmärrän mitä ajat takaa. Se mitä Jeesus meiltä odottaa on tätä:

        Luuk. 17:6 Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."
        Matt. 21:21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
        Mark. 11:23 Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jos olen mielestäsi demonidoitunut, niin voisitko Raamatulla todistan näyttää sen toteen?

        Miten voisin mielestäsi tehdä totuudesta parannuksen?
        Pahennusta se olisi, jos alkaisin kannattaa viekkaita vl-taruja.

        Myönteisenä merkkinä näen sen, että totuuden miekka saa sinut voihkimaan pahaa oloa noin näkyvästi, se osoittaa että sinulla on omatunto joka soimaa.

        Saat anteeksi kiukunpuuskasi minua kohtaan. Oikeasti kipuilet tuntosi kanssa.

        Voisit aloittaa vaikka peruskoulun niin Suomen kielen taitosi kehittyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se todella niin, että pinna haukkuu teitä, käyttääkö Hän noin voimakasta kieltä, kun sinä nyt, ja sehän on jokapäiväistä ja vielä pahempaa.
        Hän vain tuo teille parannusta surkeasta opistanne.

        Entinen vl

        Ketään ei saa väkisin käännyttää mihinkään lahkoon missä on omia keksittyjä ihmiskäskyjä sääntöjä niissä kiusataan ihmisiä syytetään väärin tuomitaan olemattomasta ulkoisista asioista vahditaan ja vaaditaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin, sinulla ei ole kaikkea tietoa, eli jos haluat kivittää, katso Mestaria, mitä hän kirjoittaa hiekkaan sinusta. Mantraat hyvän ja pahantiedonpuulla ja oletat valtaistuimeltasi esiintyväsi totuuden torvena. Ei siinä enempää tarvitse esittää.
        Saalemin torvea ei sinusta saa tekemälläkään.

        Lucifer sai aikaan vainot ja ruumiskasat, niin ei kannata sitä miekkaa kantaa, edes hurskaana. Eikö Pietarin oppi - joka miekkaan tarttuu - näytä, että siihen voi hukkuakin.

        Miekka Jumalan sanaa siihen hukkuu koska sitä väärennetään ja käytetään väärin myös maallinen miekka samoin kun sitä laittomasti käytetään väärin siihen todellisesti hukkuu.Virkavalta ei kanna miekkaa suotta eli Jumalan asettama virka hoitaa miekkaa on laillinen miekka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkaltainen epävakaa satuilija ei ole uskottava.

        Otetaanko vähän Suomen kieltä tasapainoton tai levoton sanottiin ennen eikä epävakaa tai vakaa. Vakaumus on ihan uusi sana myös uskoa kuvaamaan.Kristityt uskoo poikaan se on usko.Uskomista.Sitten kaikkien erilaisten nimittely epävakaaksi on saanut jo mittapuun että joku lahko käyttää sitä arjessa ja työpaikoilla kaikkia kohtaan jotka ei ole kuin he ja heidän sääntönsä.Lestoja on myös psykiatreina psykologeina ja siinä todella on nimitetty apua hakevat uhritkit kaikilla nimikkeillä.Hellareissa on ilkeitä ihmisiä kuin myös jehovissa. Ja muissa uskonnoissa ja nämä toimivat ammateissa tyyliin Ullanlinnan vaimonsa murhannut psykiatri.Ortodoksikirkon jäseniä myös.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Epistä epistä, et enää demonittele. Jos sinulle Raamatun Totuus on satua, niin tulet vielä yllättämään pahanpäiväisesti.

        Mietin syytä siihen miksi ihmiset jotka ovat plakaatin "Rauhanyhdistys" alla, ovat noin aggressiivisia, kuin sinä-kin.

        Rauha rauha, he sanovat -eikä heillä rauhaa ole. Vain rauhaset.

        Lestat jehovat hellarit vaparit levittää omia sääntöjään mutta kyllä muut pitää jättää rauhaan. SYNAGOGALLA KIELLETÄÄN JUMALAN POIKA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demoneiden vallassa oleva ihminen ei näe syntisyyttään. Ja vaikka kuinka näyttäis Raamatusta perusteet, demonisoitunut ei ymmärrä. On surullista, että Saalemikosta on tullut noin pahasti demonisoitunut pentele :(

        Vaikka kuinka näyttäisi Raamatusta ...kirjaimen vanhassa kyllä täysi päiset osaa ajatella itsekin että pahaa ei saa tehdä ja on oltava ahkera eikä voi syyttää muita omista synneistään.Jeesuksen sanoja on väännetty kieroon mutta ne ovat ohjeeksi eli ne on OHJEITA. EI KIRJAIMEN VANHASSA...


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hän piirsi kalan kuvan.
        Jos muuta ositat, valehtelet ja siitä tuli Kristittyjen symboli, katso meidän autojemme perää. Saksassa näitä merkkejä on tosi paljon ajoneuvoissa, jopa rekoissa.

        ORTODOKSKIRKON kala merkki on ORTODOKSKIRKON merkki. Iktys.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jos naista epäiltiin aviorikoksesta,
        Sellainen piti viedä Herran eteen ja
        papin tuli kirjoittaa hänen tekonsa lattian tomuun.
        Pappi laittoi tämän tomun veteen ja nainen joi sen.

        Nainen vietiin herran/Jeesuksen eteen,
        Jeesus kirjoitti tomuun sen, mistä häntä epäiltiin
        Ja antoi elävää vettä.

        No ensinnäkin mikään rikos ei ole harjoittaa seksiä toisen kanssa kuin puolison. Se ei ole RIKOLLISTA. Raiskaus väkivalta on rikollista ja kun himoitsee toisen omaa varastaa. Aika usein sitä on maan päällä himoittu ja paljon on vauvoja syntynyt ohi vakituisen puolison molemmin puolin itseasiassa.Kuningas David kävi himoitsemaan toisen miehen vaimoa hyvä esimerkki kuningas salomosta joka himoitsi kleopatroja ja niiden jumalia.David teki muutakin pahaa kuten murhautti oman sotapäällikkönsä eli tämän himoonsa kohteen miehen.Tässä tarinassa tuli rangaistus ei mitään tomuja ei kirjoittelua vaan heidän poika kuoli.No kristityt ei elä tätä silmäsilmästä juttua muuten jouduttaisiin tappamaan puolet maapallon väestöstä myös nimittäin juutaisille syntyneet aviottomat ja kristittyjen ja juutalaisten sekoitukset.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin oli ennen Messiasta Israelissa, lain alla.
        Nyt elää lain alla vain Teograatit, Jumala uskovat, joille ei ole Kristus kaikkivaltiaana, jota seurataan sekä kuunnellaan.
        Meille kastetuille on voimassa vain Jeesuksen antama kaksoiskäsky, mutta ohjeena voi myös käyttää Lakia, kun se ei ylitä Jeesuksen Lakia.
        Kuitenkin mainitsemaasi Tooran kohdassa tulee huomioida sana "epäillään"?
        Toisaalta se on kaukana Kristuksen laista, sillä miten nainen ilman miestä rikkoo avioliittoaan?

        Ajatelkaa näitä työpaikoilla kaikki ovat epävakakaita paitsi he. Ovat vaatineet koteihin tunkeutuessaan jopa antamaan heille tavaraa ja repimään koulutodistukset että ne on "vanhaa elämää" hellarit. Käyneet kristittyjen kodeissa myös SYNAGOGALTA repimässä ristejä ja heittämässä uudet testamentit roskiin.Mikä ihmeen parannus on hävittää koulukirjat tai ristit. Ei kukaan tee avioRIKOSTA muutenkaan voi erota ja aikuiset voi sopia asioista tai vapaat ihmiset keskenään tehdä vaikka seksiä tai asua muu uskoisen kanssa ja erota.Jos joku SUOSTUU vapaaehtoisesti siis ASUMAAN hänen kanssaan asukoon. Näin uudessa testamentissa. Meillä Suomessa ja Euroopassa on kouluissa opetettu perusasiat evankeliumista nythän muut uskonnot yrittää sitäkin kieltää.Kiitos Jeesus ruuastamme oli kouluissa ruokailussa rukous silloinkin kun stalinistit ampui Viipurin kouluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisuudessa ,poliittisessa kiihkomielisyydessä on jotain yhteistä, kerran opittua ideologiaa ei hylätä, kukapa . haluaisi olla luopio.Raamatussa on paljon hyödyllisiä elämän ohjeita, mutta myös epäuskottavia väittämiä, joihin uskominen vaatii tosiasioiden kieltämisen . Voiko ihminen olla epärehellinen tietämättään,mieti vaikka Hitlerin ajan saksalaisia tai nykyisiä venäläisiä.

        Ortodoksikirkkoiset ei kuulu luterilaiseen eikä hellarit mutta synagogalla ei uskota Jeesukseen. Lait on rikottu. Hitler oli Itävallasta jos pysyisitte totuudessa ja hän ei puhunut Suomen kieltä vaan saksaa.Luther ei puhunut suomea ollenkaan eikä kirjoittanutkaan. Ja mitä tulee Roomaan se on kaupunki eikä maa mutta maassa missä on Rooma niminen kaupunki on nimeltään ITALIA. ITALY.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Käytät käsitettä vahvistusharha, uskoa Jeesukseen synonyyminä, en allekirjoita tuota, mutta ymmärrän mitä ajat takaa. Se mitä Jeesus meiltä odottaa on tätä:

        Luuk. 17:6 Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."
        Matt. 21:21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
        Mark. 11:23 Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.

        Nää oli vertauksia sitten. Eikä sinapindiemen ole pienin ja punainen meri on sininen ne on vertauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää oli vertauksia sitten. Eikä sinapindiemen ole pienin ja punainen meri on sininen ne on vertauksia.

        SINAPINSIEMEN USKO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SINAPINSIEMEN USKO.

        Ettehän te älyä sitäkään että SINAPINSIEMEN vertaa vuoria tai että siinä on pienin ja suurin. Tai heittää mereen myllynkivi kaulassa ...kaikki jotka teki pahaa Jeesuksen uskoisille ja se koskee vain heitä. Heittäydy mereen heittää syvyyksiin kuvataan perkelettä.


    • Anonyymi

      Nyt sä kyllä yrität kakusta haukata niin isoa palasta että ei taida suu pielet riittää.

      • Olet mantrannut tuota lausetta monesti. Kerro lisää?
        Minulla ei ttoiminnalleni ole mitään pyydettä, teen vain velvollisuuteni. Uskokoon tai olkoot uskomatta, sillä uppiniskaisia he ovat.

        Mutta se sana jonka olen puhunut, tuomitsee teidät, en minä.


    • Mietin miltä tuntuisi lähteä päivästä ja vuodesta toiseen valehtelemaan ihmisille leipäpalan tähden. Luulisi että sellainen syö miestä,.

      KR 1933/-38
      Sananl. 28:21 Ei ole hyvä henkilöön katsoa, mutta leipäpalankin tähden rikkomus tehdään

      • Anonyymi

        On ero kirkon opetuksen ja vapaiden suuntien, eli lahkojen opetuksen välillä. Vapailla suunnilla on vain raamattu, mutta kirkolla kahden tuhannen vuoden perinne Raamatun lisäksi.


      • Anonyymi

        Liittyykö tuo Raamatun kohta sinuun?
        Kerro meille enemmän itsestäsi !


      • Anonyymi kirjoitti:

        On ero kirkon opetuksen ja vapaiden suuntien, eli lahkojen opetuksen välillä. Vapailla suunnilla on vain raamattu, mutta kirkolla kahden tuhannen vuoden perinne Raamatun lisäksi.

        Jos ja kun perinne on valhetta, niin valhe on valhe 2000 vuoden päästän.

        Vl-oppi on jäänyt vanhaan liittoon. Srk uskon parasta ennen päivämäärä on ennen Kristusta.


      • Anonyymi

        Leivän takia varastetaan huorataan huijataan näin se on ja Jeesus ei pidä ihmisten erottelusta eikä katso henkilöön vaan tutkii sydämet mitä taas ihminen ei pysty. Kaikki tietää ilman salomoakin että leipääkin varastetaan ja Salomo kuoli surkeana.


    • Anonyymi

      miten s e kirkon pitkä perinne mahtaa vaikuttaa kun yksilö menee lopputilille?

      kuka kertoo omin sanoin?

      • Siellä, jonojen oikealla puolella, jossa on Jeesuksen omat, ei kirkoista puhuta, vaan Heidän kääröjä ei edes avata. Tuomio tulee tekojen (Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?) se uskon, ja ennen kaikkiaan sen tunnustamisen kautta. Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Osa seurakunnistakaan tunnusta, mm SRK.
        Taas toinen jono niitä, jotka haikaillevat vain Jumalan perään, eikä tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi Herraksi ja työt he lukevat omavanhurkaudeksi.
        Vasemmassa jonossa huudetaan sitten,
        Matt 7;
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
        Taas oikeaan jonoon ei pyydetä jonkun seurakunnan edustajia vaan Jeesuksen seuraajia; Matt. 25:34
        Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti

        Tämä kannattaa kopioida ja pistää raameissa työhuoneen seinälle.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siellä, jonojen oikealla puolella, jossa on Jeesuksen omat, ei kirkoista puhuta, vaan Heidän kääröjä ei edes avata. Tuomio tulee tekojen (Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?) se uskon, ja ennen kaikkiaan sen tunnustamisen kautta. Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Osa seurakunnistakaan tunnusta, mm SRK.
        Taas toinen jono niitä, jotka haikaillevat vain Jumalan perään, eikä tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi Herraksi ja työt he lukevat omavanhurkaudeksi.
        Vasemmassa jonossa huudetaan sitten,
        Matt 7;
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
        Taas oikeaan jonoon ei pyydetä jonkun seurakunnan edustajia vaan Jeesuksen seuraajia; Matt. 25:34
        Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti

        Tämä kannattaa kopioida ja pistää raameissa työhuoneen seinälle.

        Voi pinnasänky poloinen kun ymmärtäisit on tilasi. Voi miten epätoivoista on elämäsi kirjoitustesi perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pinnasänky poloinen kun ymmärtäisit on tilasi. Voi miten epätoivoista on elämäsi kirjoitustesi perusteella.

        Mieti, kumpi teistä on poloinen, Sinä kastamattomana, etkä ole Jeesuksen seuraaja?
        Tunnen miehen, Hän valmistui kurssinsa Primuksena Korkeakoulusta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siellä, jonojen oikealla puolella, jossa on Jeesuksen omat, ei kirkoista puhuta, vaan Heidän kääröjä ei edes avata. Tuomio tulee tekojen (Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?) se uskon, ja ennen kaikkiaan sen tunnustamisen kautta. Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Osa seurakunnistakaan tunnusta, mm SRK.
        Taas toinen jono niitä, jotka haikaillevat vain Jumalan perään, eikä tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi Herraksi ja työt he lukevat omavanhurkaudeksi.
        Vasemmassa jonossa huudetaan sitten,
        Matt 7;
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
        Taas oikeaan jonoon ei pyydetä jonkun seurakunnan edustajia vaan Jeesuksen seuraajia; Matt. 25:34
        Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti

        Tämä kannattaa kopioida ja pistää raameissa työhuoneen seinälle.

        Kastamattomat ovat tuomion alaisia ja Jeesuksen kieltävät tietysti koska heillä ei ole rakkautta totuuteen mikä on Kristus.


    • Anonyymi

      se on sitten kummallista tämä lestalaisten käyttäytyminen!

      nimittäin kun metsässä kulkeva huomaa eksyneensä, se normaalsiti heti tahtoo palata pois eksyneisyyden tilastaan, vertaamalla maastoa kartaa ja kompassia ja kaikkea mikä edesauttaa ongeman ratkeamisessa,

      mutta mitä tekee lestalainen?

      sulkee kaikki kanavat josta voisi olla apua eksymykseensä ja jatkaa jääräpäisesti suoraan, ja iloitsee itsessään, kun on niin todella suoran tien vaeltaja!

      eikö ole ihme

      • Analyysisi oli viiltävä ja oikea.Järjellä asia ei voida selittääkään.
        Mietin pitkään miten vastaisin tähän niin, etten järkyttäviä herkimmin velluja. Mietin jo sitäkin vaihtoehtoa, että jättäisin vastaamatta.
        Voisinko jättää kertomatta totuuden? En todellakaan!

        Heillä on silmät mutta he eivät näe, heillä on korvat, mutta he eivät kuule.

        Heidän päällään on peite, siitä syystä että he ovat hylänneet Jumalalta lähetetyn Rakkauden Totuuteen ja mielisteet vääryyteen.

        Sen tähden Jumala on lähettänyt väkevän eksytyksen, jotta he uskoisivat valheen, väärennettyyyn evankeliumiin.

        JOTTA HE TULISIVAT TUOMITUIKSI!

        Minä en halua tuomita yhtään ketään, siksi kirjoittelen että jokainen vellukin "kostuisi pelastukseen". Vältän epäraamatullista taivas-sanaa.

        Minä jos kuka tiedän tämän asian, sillä olen ollut tuon saman kirouksen alaisena. Omin andioin en sieltä päässyt, kiitos Herralle että antoi armonsa vielä kohdallani käydä oikeudesta.


      • Anonyymi

        Ikävä kertoo mutta samoin jehovat hellarit vaparit adventistit on hiukan nyrjähtäneitä. Juutalaisuuteen lain alaisuuteen. Ei ole risti oikein kirkastunut yrittää lain tekojen kautta pelastaa itse itseään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Analyysisi oli viiltävä ja oikea.Järjellä asia ei voida selittääkään.
        Mietin pitkään miten vastaisin tähän niin, etten järkyttäviä herkimmin velluja. Mietin jo sitäkin vaihtoehtoa, että jättäisin vastaamatta.
        Voisinko jättää kertomatta totuuden? En todellakaan!

        Heillä on silmät mutta he eivät näe, heillä on korvat, mutta he eivät kuule.

        Heidän päällään on peite, siitä syystä että he ovat hylänneet Jumalalta lähetetyn Rakkauden Totuuteen ja mielisteet vääryyteen.

        Sen tähden Jumala on lähettänyt väkevän eksytyksen, jotta he uskoisivat valheen, väärennettyyyn evankeliumiin.

        JOTTA HE TULISIVAT TUOMITUIKSI!

        Minä en halua tuomita yhtään ketään, siksi kirjoittelen että jokainen vellukin "kostuisi pelastukseen". Vältän epäraamatullista taivas-sanaa.

        Minä jos kuka tiedän tämän asian, sillä olen ollut tuon saman kirouksen alaisena. Omin andioin en sieltä päässyt, kiitos Herralle että antoi armonsa vielä kohdallani käydä oikeudesta.

        Juutalaisuudessa on se peite sisältää lahkot ja ismailit Sodoman arabiaa koska he HYLKÄSIVÄT Kulmakiven nimeltä pelastaja.


    • Anonyymi

      Mihin raamatun lukuun kuuluu. Että ensin menee naapurin puut kaatamaan , sitten rajapyykki hajotetaan naapurin omenapuut. ,kaivo. Sitten savustetaan jätettä. Ja viimeiseksi. Tunkeudutaan maanmittaus perinnönjakoon. Ilman valtakirjaa. Ei ollut oikeutta. Vetää itselleen päin. Häpeä. Jos osaat. Rauhanyhdistys . Se on rahayhdistys

    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa anoa Jumalalta armoa

      • Jumalalla ei ole armoa, ainoastaan 618 käskyä.
        Jumalan armo on Jeesus, etsi Hänet, mutta Rauhanynhdistykseltä et Häntä löydä ja jos löydät joudut hoitokokouksiin jeesustelijana.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jumalalla ei ole armoa, ainoastaan 618 käskyä.
        Jumalan armo on Jeesus, etsi Hänet, mutta Rauhanynhdistykseltä et Häntä löydä ja jos löydät joudut hoitokokouksiin jeesustelijana.

        Juuri näin, juuri näin!


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jumalalla ei ole armoa, ainoastaan 618 käskyä.
        Jumalan armo on Jeesus, etsi Hänet, mutta Rauhanynhdistykseltä et Häntä löydä ja jos löydät joudut hoitokokouksiin jeesustelijana.

        Jeesus oli toista mieltä.
        Ajatellaan vaikka Tuhlaajapoikaa, niin kyllä siinä armoa oli.
        Miksi Jeesus opettaisi pyytämään rukousessa anteeksi jos anteeksiantoa ei jumala tunne?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jeesus oli toista mieltä.
        Ajatellaan vaikka Tuhlaajapoikaa, niin kyllä siinä armoa oli.
        Miksi Jeesus opettaisi pyytämään rukousessa anteeksi jos anteeksiantoa ei jumala tunne?

        Tuhlaaja Isä, miksi minä kutsun Jeesuksen Vertausta, on ymmärrettävä vain Israelin kulttuurin mukaan.
        Pidän aiheesta Raamattutunteja kautta Suomen, kestää yhteensä n 4 tuntia.
        Kuitenkin Vertauksen Isä on itse asiassa Jeesus.
        Ajatteleppa sitä tämän jakeen kautta; Joh. 10:9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
        Tämähän ei käy Jumalan Valtakunnassa, kun se tulee Uutena Jerusalemina.
        Tp vertauksessa on sanoma mm siitä, että poika otti Isän perinnöstä osansa ennen Isän kuolemaa, asia jota ei Israelissa puhuta, se on tabu ja yhtään kirjoitusta ei ole aiheesta.
        Toinen on vanhempi veli, Hän todellisuudessa oli pahempi "rosmo", suuri fariseus, ja kolmanteni, miksi Isä antoi sinettisormuksen, kengät ja oman pukunsa?
        Siinä on pakanoille miettimistä.
        Kuitenkin ennen Jeesuksen toista tulemista on harhautuneella tie kotiin, Jeesuksen syliin.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Tuhlaaja Isä, miksi minä kutsun Jeesuksen Vertausta, on ymmärrettävä vain Israelin kulttuurin mukaan.
        Pidän aiheesta Raamattutunteja kautta Suomen, kestää yhteensä n 4 tuntia.
        Kuitenkin Vertauksen Isä on itse asiassa Jeesus.
        Ajatteleppa sitä tämän jakeen kautta; Joh. 10:9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
        Tämähän ei käy Jumalan Valtakunnassa, kun se tulee Uutena Jerusalemina.
        Tp vertauksessa on sanoma mm siitä, että poika otti Isän perinnöstä osansa ennen Isän kuolemaa, asia jota ei Israelissa puhuta, se on tabu ja yhtään kirjoitusta ei ole aiheesta.
        Toinen on vanhempi veli, Hän todellisuudessa oli pahempi "rosmo", suuri fariseus, ja kolmanteni, miksi Isä antoi sinettisormuksen, kengät ja oman pukunsa?
        Siinä on pakanoille miettimistä.
        Kuitenkin ennen Jeesuksen toista tulemista on harhautuneella tie kotiin, Jeesuksen syliin.

        Ymmärsinkö oikein, että haluat nähdä asian niin, että vanhempi veli on muut kansat ja nuorempi Israel, joka palaa myöhemmin Jeesuksen luokse ja hukutetaan lahjoihin?

        Sanoisin, että tuo on aika itsekeskeistä ajattelua.

        Mikään ei viittaa siihen, että tuhlaajapojan isä olisi Jeesus.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein, että haluat nähdä asian niin, että vanhempi veli on muut kansat ja nuorempi Israel, joka palaa myöhemmin Jeesuksen luokse ja hukutetaan lahjoihin?

        Sanoisin, että tuo on aika itsekeskeistä ajattelua.

        Mikään ei viittaa siihen, että tuhlaajapojan isä olisi Jeesus.

        Et. Vertauksen pojat olivat kaksi eri ihmistä, ei valtioita tai kansoja.
        Vaikka niin pakanat helposti ajattelevat, mutta Israelin ihminen, jonka sydän tuntee kulttuurin, asia on niin kuin Jeesus sen selittää.
        Eikö? Jumala ei tunne liikettä Hänestä johonkin epäjumalaan, ja hyväksyisi ihmisen paluun, mutta Jeesus eli ihmisenä, tuntee ihmisen kaiket jutut paremmin ja on kaikki valtias nyt.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Et. Vertauksen pojat olivat kaksi eri ihmistä, ei valtioita tai kansoja.
        Vaikka niin pakanat helposti ajattelevat, mutta Israelin ihminen, jonka sydän tuntee kulttuurin, asia on niin kuin Jeesus sen selittää.
        Eikö? Jumala ei tunne liikettä Hänestä johonkin epäjumalaan, ja hyväksyisi ihmisen paluun, mutta Jeesus eli ihmisenä, tuntee ihmisen kaiket jutut paremmin ja on kaikki valtias nyt.

        Jos jumala ei tunne armoa, niin miksi Jeesus kehottaa rukoilemaan tältä anteeksiantoa?
        Yksikään apostoli ei koskaan rukoillut Jeesusta.
        Miksi Paavali varoittaa luottamasta lihaan? Hänkään ei näe, että hän olisi pelastettu vain siksi, että on Benjaminin heimoa.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jos jumala ei tunne armoa, niin miksi Jeesus kehottaa rukoilemaan tältä anteeksiantoa?
        Yksikään apostoli ei koskaan rukoillut Jeesusta.
        Miksi Paavali varoittaa luottamasta lihaan? Hänkään ei näe, että hän olisi pelastettu vain siksi, että on Benjaminin heimoa.

        Näytä paikka, missä Jumalan armo on eksakti, ilman Jeesusta ja Uudessa Testamentissa, jonka ohjeiden mukaan meidät tuomitaan.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Näytä paikka, missä Jumalan armo on eksakti, ilman Jeesusta ja Uudessa Testamentissa, jonka ohjeiden mukaan meidät tuomitaan.

        Kerro nyt vain miksi Jeesus kehottaa pyytämään Isältä anteeksiantoa jos tämä ei tunne armoa.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kerro nyt vain miksi Jeesus kehottaa pyytämään Isältä anteeksiantoa jos tämä ei tunne armoa.

        Siksi, kun Hänellä vielä siinä vaiheessa ollut valtaa?
        Mitä jaetta ajat takaa?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Siksi, kun Hänellä vielä siinä vaiheessa ollut valtaa?
        Mitä jaetta ajat takaa?

        Tarkoitatko että 'Isä meidän' rukouksesta tuli turha heti kun Jeesus asettui jumalan oikealle puolelle?

        Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Anna meille päivittäin meidän jokapäiväinen leipämme.
        Anna meille meidän syntimme ANTEEKSI,
        sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velkaa.
        Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen.

        Miksi Jeesus ei varoittanut, että rukous vanhentui heti ylösnousemuksen jälkeen?


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Tarkoitatko että 'Isä meidän' rukouksesta tuli turha heti kun Jeesus asettui jumalan oikealle puolelle?

        Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Anna meille päivittäin meidän jokapäiväinen leipämme.
        Anna meille meidän syntimme ANTEEKSI,
        sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velkaa.
        Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen.

        Miksi Jeesus ei varoittanut, että rukous vanhentui heti ylösnousemuksen jälkeen?

        Olet netissä koko ajan. Eikö sinulla ole mitään parempaa tekemistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet netissä koko ajan. Eikö sinulla ole mitään parempaa tekemistä?

        Tuo ei ollut vastaus kysymykseen.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Tarkoitatko että 'Isä meidän' rukouksesta tuli turha heti kun Jeesus asettui jumalan oikealle puolelle?

        Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Anna meille päivittäin meidän jokapäiväinen leipämme.
        Anna meille meidän syntimme ANTEEKSI,
        sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velkaa.
        Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen.

        Miksi Jeesus ei varoittanut, että rukous vanhentui heti ylösnousemuksen jälkeen?

        Saanen minäkin puuttua tähän keskusteluun?

        Tiedän että saivartelija verum vääntää kaikki kieroon, mutta tämä olkoot muille tiedoksi.

        Jeesus ristinkuolemallaan-ja ylösnousemuksellaan konkretisoi anteeksiannon. Siihen asti se oli lupaus. Jos Jeesus olisi jänistänyt, niin ihmiskunnan synnit olisivat jääneet sovittamatta.

        Ei Jeesuksen opettamalla rukouksella ole parasta ennen päivämäärää.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kerro nyt vain miksi Jeesus kehottaa pyytämään Isältä anteeksiantoa jos tämä ei tunne armoa.

        Armo tuli mahdolliseksi Jeesuksen altruistisen teon myötä, tätä pinna sinulle kertoo. Olet kuin poliitikko, tahallaan väärinymmärtäjä.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Tarkoitatko että 'Isä meidän' rukouksesta tuli turha heti kun Jeesus asettui jumalan oikealle puolelle?

        Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Anna meille päivittäin meidän jokapäiväinen leipämme.
        Anna meille meidän syntimme ANTEEKSI,
        sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velkaa.
        Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen.

        Miksi Jeesus ei varoittanut, että rukous vanhentui heti ylösnousemuksen jälkeen?

        Kyseinen rukous ei ole JEESUKSEN OPETTAMA ALUNPERIN, VAAN Johanneksen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Saanen minäkin puuttua tähän keskusteluun?

        Tiedän että saivartelija verum vääntää kaikki kieroon, mutta tämä olkoot muille tiedoksi.

        Jeesus ristinkuolemallaan-ja ylösnousemuksellaan konkretisoi anteeksiannon. Siihen asti se oli lupaus. Jos Jeesus olisi jänistänyt, niin ihmiskunnan synnit olisivat jääneet sovittamatta.

        Ei Jeesuksen opettamalla rukouksella ole parasta ennen päivämäärää.

        > Jos Jeesus olisi jänistänyt, niin ihmiskunnan synnit olisivat jääneet sovittamatta.<
        Miksi ne muka olisi pitänyt sovittaa, eihän ihmiskunta niihin syyllinen ole, jos meinaat että se omenan syönti olisi ollut niin suuri rikos, että siitä seurasi näihin päiviin asti vallitseva maailman pahuus. Koska Jumala on kaikkivaltias, ei Hänen suinkaan olisi tarvinnut tällaista vuosituhansia kestävää näytelmää tarvinnut järjestää yhden pikkujutun vuoksi. Ja kuten hyvin kaikki tiedetään, se syntiinlankeemus paratiisissa ei olisi ollut vältettävissä, eli sekin oli vaan sellainen poliittinen sirkus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Jos Jeesus olisi jänistänyt, niin ihmiskunnan synnit olisivat jääneet sovittamatta.<
        Miksi ne muka olisi pitänyt sovittaa, eihän ihmiskunta niihin syyllinen ole, jos meinaat että se omenan syönti olisi ollut niin suuri rikos, että siitä seurasi näihin päiviin asti vallitseva maailman pahuus. Koska Jumala on kaikkivaltias, ei Hänen suinkaan olisi tarvinnut tällaista vuosituhansia kestävää näytelmää tarvinnut järjestää yhden pikkujutun vuoksi. Ja kuten hyvin kaikki tiedetään, se syntiinlankeemus paratiisissa ei olisi ollut vältettävissä, eli sekin oli vaan sellainen poliittinen sirkus.

        Omena? Mistä sait sellaista päähäsi että se oli omena?

        Hedelmä ei ollut omena, vaan hyvän-ja pahantiedonpuun hedelmä.
        Hedelmä, jota emme ole nähneet, mutta olemme saaneet tuta, mitä sen syöminen aikaan sai.

        Ihminen halusi olla Jumalan vertainen, kuten Luciferkin aikaisemmin ja siksi syyllistyi tottelemattomuuden syntiin ,uskoen käärmeen (saatanan) valheita. Ajattelepa nykyistä tiedemaailmaa, ihmiset julistavat olevansa tiedoiltaan Jumalan veroisia, tietäen että he eivät tiedä mitään. Mutta perintö hyvän-ja pahantiedonpuun hedelmästä muistuttaa käärmeen suulla "tulette olemaan Jumalan veroisia tiedoiltanne ja taidoiltanne"

        Sillä hetkellä kun Adam ja Eeva söivät hedelmää, he joutuivat kuoleman lain alaiseksi. Synti tuottaa aina kuoleman.
        Enkeli asetettiin miekan kanssa vartioon elämänpuulle, jonka hedelmät antoivat ikuisen elämän.

        Kuten kuolema tuli yhden ihmisen synnin tähden koko ihmiskunnan osaksi niin yhden ihmisen kautta myös ihmiskunnalle luvattiin elämä, pelastus JEESUKSEN kautta. Jeesuksen, jolle annettiin Jumaluus, kaikki valta maan päällä, kuten taivaissa.

        Jumalalle kelpaa vain rakkauden palvelus, siksi hyvän-ja pahantiedonpuu asetettiin heille koetukseksi, rakastavatko he enemmän Jumalaa kuin omia mielitekojaan.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kyseinen rukous ei ole JEESUKSEN OPETTAMA ALUNPERIN, VAAN Johanneksen.

        Ja Jeesus oppi sen Johannekselta, vai?
        No, Jeesus vahvistaa Johanneksen puhuneen totta, koska hän opettaa rukousta eteenpäin. Tuskin hän olisi valhetietoa tahtonut jakaa.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Armo tuli mahdolliseksi Jeesuksen altruistisen teon myötä, tätä pinna sinulle kertoo. Olet kuin poliitikko, tahallaan väärinymmärtäjä.

        Rukous opetettiin jo ennen ristiinnaulitsemista ja pinnan mukaan sen opetti Johannes Jeesukselle.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ja Jeesus oppi sen Johannekselta, vai?
        No, Jeesus vahvistaa Johanneksen puhuneen totta, koska hän opettaa rukousta eteenpäin. Tuskin hän olisi valhetietoa tahtonut jakaa.

        Luuk 11;1 alkutekstin mukaan; . Ja kun hän oli rukoilemassa siinä yhdessä paikassa, lopetettuaan yksi hänen oppilaistaan sanoi hänelle, ”meidän Herramme, opeta meidät rukoilemaan, samoin kuin Johannan myös opetti hänen oppilailleen”.
        Siinähän Jeesusta pyydettiin opettamaan SAMOIN, MITÄ HÄNEN 6KK VANHEMPI SERKKU OPETTI, Liittojen välisenä aikana, Vanhassa Testamentissahan Jumala oli kaikkivaltias Herra, ja myös sanoi mitä tehdä.
        Jeesus on taas Uuden Testamentin kaikkivaltias, ja Hän kirjoittaa asiasta vallan saamisen jälkeen vain seuraamisesta Häntä; Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Vahvistukset Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2)
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Hän pyysi ihmisten kuuntelemaan ja toimimaan, kuten Hän eli, NOUDATTAA HÄNEN OPETUKSIAAN SUHTEESSA ITSEENSÄ, ei Jumalaan.
        Tiesitkö, että kaikki Johanneksen opetuslapset lopulta tuli Jeesuksen opetuslapsiksi, sillä Johanneshan mestattiin.
        Pitää aina erottaa VT, joak on Israelille, UT joka on Jeesuksessa kaikkeen maailmaan.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Luuk 11;1 alkutekstin mukaan; . Ja kun hän oli rukoilemassa siinä yhdessä paikassa, lopetettuaan yksi hänen oppilaistaan sanoi hänelle, ”meidän Herramme, opeta meidät rukoilemaan, samoin kuin Johannan myös opetti hänen oppilailleen”.
        Siinähän Jeesusta pyydettiin opettamaan SAMOIN, MITÄ HÄNEN 6KK VANHEMPI SERKKU OPETTI, Liittojen välisenä aikana, Vanhassa Testamentissahan Jumala oli kaikkivaltias Herra, ja myös sanoi mitä tehdä.
        Jeesus on taas Uuden Testamentin kaikkivaltias, ja Hän kirjoittaa asiasta vallan saamisen jälkeen vain seuraamisesta Häntä; Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Vahvistukset Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2)
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Hän pyysi ihmisten kuuntelemaan ja toimimaan, kuten Hän eli, NOUDATTAA HÄNEN OPETUKSIAAN SUHTEESSA ITSEENSÄ, ei Jumalaan.
        Tiesitkö, että kaikki Johanneksen opetuslapset lopulta tuli Jeesuksen opetuslapsiksi, sillä Johanneshan mestattiin.
        Pitää aina erottaa VT, joak on Israelille, UT joka on Jeesuksessa kaikkeen maailmaan.

        Ja Jeesus opettaa heitä rukoilemaan Isää ja pyytämään tältä anteeksiantoa, vaikka tämä ei sinun mukaasi armoa tunnekaan.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ja Jeesus opettaa heitä rukoilemaan Isää ja pyytämään tältä anteeksiantoa, vaikka tämä ei sinun mukaasi armoa tunnekaan.

        Opettaako?
        Miten se menikään; "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan
        Kuka se opetti, eri Liiton alla?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Opettaako?
        Miten se menikään; "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan
        Kuka se opetti, eri Liiton alla?

        "Herramme Jeesus, opeta meitä rukoilemaan ihan niinku Johanneski on opettanu opetuslapsiaan rukoileen".
        Jeesus vastaa: Täss' on teille rukous, joka ei vanhene.

        Jeesus opetti oppilaitaan rukoilemaan. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        "Herramme Jeesus, opeta meitä rukoilemaan ihan niinku Johanneski on opettanu opetuslapsiaan rukoileen".
        Jeesus vastaa: Täss' on teille rukous, joka ei vanhene.

        Jeesus opetti oppilaitaan rukoilemaan. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

        Ei muuten vastannut Täss on teille rukouksen, ainoastaan toisti sen.
        Missään Hän ei nimenomaan kertonut, että ko. rukousta tulee vaalia vanhentumatta.

        Ihmisoppia.

        Jos omaat Raamatun, laita jakeet? Katsotaan sitten.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei muuten vastannut Täss on teille rukouksen, ainoastaan toisti sen.
        Missään Hän ei nimenomaan kertonut, että ko. rukousta tulee vaalia vanhentumatta.

        Ihmisoppia.

        Jos omaat Raamatun, laita jakeet? Katsotaan sitten.

        Miksi oppilaat olisivat halunneet kuulla vanhentuneen rukouksen?
        Miksi Jeesus ei sanonut, että "Ai niin, se mun opettama rukous on nyt menneen talven lumia,"?


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jeesus oli toista mieltä.
        Ajatellaan vaikka Tuhlaajapoikaa, niin kyllä siinä armoa oli.
        Miksi Jeesus opettaisi pyytämään rukousessa anteeksi jos anteeksiantoa ei jumala tunne?

        Juutalaiset tuhlaajapojat jäi ulos Jeesus tuli heitä vastaan mutta he eivät halunneet.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuhlaaja Isä, miksi minä kutsun Jeesuksen Vertausta, on ymmärrettävä vain Israelin kulttuurin mukaan.
        Pidän aiheesta Raamattutunteja kautta Suomen, kestää yhteensä n 4 tuntia.
        Kuitenkin Vertauksen Isä on itse asiassa Jeesus.
        Ajatteleppa sitä tämän jakeen kautta; Joh. 10:9 Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.
        Tämähän ei käy Jumalan Valtakunnassa, kun se tulee Uutena Jerusalemina.
        Tp vertauksessa on sanoma mm siitä, että poika otti Isän perinnöstä osansa ennen Isän kuolemaa, asia jota ei Israelissa puhuta, se on tabu ja yhtään kirjoitusta ei ole aiheesta.
        Toinen on vanhempi veli, Hän todellisuudessa oli pahempi "rosmo", suuri fariseus, ja kolmanteni, miksi Isä antoi sinettisormuksen, kengät ja oman pukunsa?
        Siinä on pakanoille miettimistä.
        Kuitenkin ennen Jeesuksen toista tulemista on harhautuneella tie kotiin, Jeesuksen syliin.

        Ketä sä nimittelet PAKANOIKSI KRISTITYT ON JUMALAN PERHETTÄ.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jos jumala ei tunne armoa, niin miksi Jeesus kehottaa rukoilemaan tältä anteeksiantoa?
        Yksikään apostoli ei koskaan rukoillut Jeesusta.
        Miksi Paavali varoittaa luottamasta lihaan? Hänkään ei näe, että hän olisi pelastettu vain siksi, että on Benjaminin heimoa.

        Niin siis heimoja oli 12 ja ne sekaantuu muihin muihin heimoihin kuten ismailin heimoihin ja kleopatrojen. Mutta Jeesus siis yhdisti yhdeksi kaikkien kansojen jäsenet sovituksessa.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Tarkoitatko että 'Isä meidän' rukouksesta tuli turha heti kun Jeesus asettui jumalan oikealle puolelle?

        Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Anna meille päivittäin meidän jokapäiväinen leipämme.
        Anna meille meidän syntimme ANTEEKSI,
        sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle, joka on meille velkaa.
        Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen.

        Miksi Jeesus ei varoittanut, että rukous vanhentui heti ylösnousemuksen jälkeen?

        Tekeekö toi juutalainen joukko syntiä jos ne myy viinaa baarissa ei jos se on laillistettua mutta jos antaa väärin rahasta takaisin se on syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet netissä koko ajan. Eikö sinulla ole mitään parempaa tekemistä?

        Sivuhuomautus aika monet ovat olleet netissä sairauden koronan työttömyyden lomien tai harrastusten puutteen takia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyseinen rukous ei ole JEESUKSEN OPETTAMA ALUNPERIN, VAAN Johanneksen.

        Ai että Johannes olisi rukoillut Jeesusta isämeitää. No Jeesus kuitenkin opetti tämän APOSTOLEILLE.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Omena? Mistä sait sellaista päähäsi että se oli omena?

        Hedelmä ei ollut omena, vaan hyvän-ja pahantiedonpuun hedelmä.
        Hedelmä, jota emme ole nähneet, mutta olemme saaneet tuta, mitä sen syöminen aikaan sai.

        Ihminen halusi olla Jumalan vertainen, kuten Luciferkin aikaisemmin ja siksi syyllistyi tottelemattomuuden syntiin ,uskoen käärmeen (saatanan) valheita. Ajattelepa nykyistä tiedemaailmaa, ihmiset julistavat olevansa tiedoiltaan Jumalan veroisia, tietäen että he eivät tiedä mitään. Mutta perintö hyvän-ja pahantiedonpuun hedelmästä muistuttaa käärmeen suulla "tulette olemaan Jumalan veroisia tiedoiltanne ja taidoiltanne"

        Sillä hetkellä kun Adam ja Eeva söivät hedelmää, he joutuivat kuoleman lain alaiseksi. Synti tuottaa aina kuoleman.
        Enkeli asetettiin miekan kanssa vartioon elämänpuulle, jonka hedelmät antoivat ikuisen elämän.

        Kuten kuolema tuli yhden ihmisen synnin tähden koko ihmiskunnan osaksi niin yhden ihmisen kautta myös ihmiskunnalle luvattiin elämä, pelastus JEESUKSEN kautta. Jeesuksen, jolle annettiin Jumaluus, kaikki valta maan päällä, kuten taivaissa.

        Jumalalle kelpaa vain rakkauden palvelus, siksi hyvän-ja pahantiedonpuu asetettiin heille koetukseksi, rakastavatko he enemmän Jumalaa kuin omia mielitekojaan.

        Älä ala selittää itse kirjoituksia kun et ymmärrä. Jumala meidän luojana ei hyväksy yhtään mitään muuta kuin itsensä muu on armoa.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Rukous opetettiin jo ennen ristiinnaulitsemista ja pinnan mukaan sen opetti Johannes Jeesukselle.

        Menkää lenkille pää kirkastuu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Luuk 11;1 alkutekstin mukaan; . Ja kun hän oli rukoilemassa siinä yhdessä paikassa, lopetettuaan yksi hänen oppilaistaan sanoi hänelle, ”meidän Herramme, opeta meidät rukoilemaan, samoin kuin Johannan myös opetti hänen oppilailleen”.
        Siinähän Jeesusta pyydettiin opettamaan SAMOIN, MITÄ HÄNEN 6KK VANHEMPI SERKKU OPETTI, Liittojen välisenä aikana, Vanhassa Testamentissahan Jumala oli kaikkivaltias Herra, ja myös sanoi mitä tehdä.
        Jeesus on taas Uuden Testamentin kaikkivaltias, ja Hän kirjoittaa asiasta vallan saamisen jälkeen vain seuraamisesta Häntä; Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Vahvistukset Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2)
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Hän pyysi ihmisten kuuntelemaan ja toimimaan, kuten Hän eli, NOUDATTAA HÄNEN OPETUKSIAAN SUHTEESSA ITSEENSÄ, ei Jumalaan.
        Tiesitkö, että kaikki Johanneksen opetuslapset lopulta tuli Jeesuksen opetuslapsiksi, sillä Johanneshan mestattiin.
        Pitää aina erottaa VT, joak on Israelille, UT joka on Jeesuksessa kaikkeen maailmaan.

        Vanha testamentti Set tarinat oli vertauksia mutta keturan ja Hagar orjan vanha testamentti..


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Opettaako?
        Miten se menikään; "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niin kuin Johanneskin opetti opetuslapsiaan
        Kuka se opetti, eri Liiton alla?

        Vanha liitto loppui siihen Johanneksen joka kehotti parannukseen. Herodes vaimojensa kanssa murhasi Johanneksen ja siihen loppui se.


    • Siinä se pointti on ,että Jumala ei hae pappeja saatanan järjestelmästä yliopistoineen pappiskoulutuksineen.
      Sen on niin saatanan touhua kun olla voi.
      Jeesus itse kutsuu ja ohjaa sen kenet Hän on mihinkin itse halunnut ohjata ja laittaa.
      On suoranainen ihme jos jokin pappi olisi elävässä uskossa sillä yliopistolla ei ole Pyhää Henkeä ,jonka voisi myydä paperin mukana ja asentaa.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko pinnaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko pinnaa?

        ???


      • Harvinaisen hyvä analyysi mrhyvikseltä.

        1.Sam. 2:8 Hän tomusta nostaa halvan, hän loasta korottaa köyhän, pannaksensa heidät ruhtinasten rinnalle ja antaaksensa heidän periä kunniasijat. Sillä maan tukipylväät ovat Herran, hän on asettanut niiden päälle maanpiirin


      • Kerrotko missä se on kielletty Raamatussa?
        Mitä mieltä olet Gamalielista?


      • Pakanain paskapuhetta.
        Kun ihminen syntyy uudesti, ja saa kasteessa Pyhän Hengen, se antaa jo siinä vaiheessa Jeesuksen tekemän suunnitelman ja täyttää näin ihmisen totuudella, mutta se pitää ensin opiskella.
        Seuraan Jeesusta ja evankelioin jo ennen opintoja, mutta Henki käski etsiä Jeesuksen koko opetuksen syvällisyyttä, josta Matteus sanoo; 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.
        Miten sinulla, mistä kompetenssisi?

        Miksi olet katkera, ei kannata olla kateellinen, se koskee, kuten olet huomannut.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Pakanain paskapuhetta.
        Kun ihminen syntyy uudesti, ja saa kasteessa Pyhän Hengen, se antaa jo siinä vaiheessa Jeesuksen tekemän suunnitelman ja täyttää näin ihmisen totuudella, mutta se pitää ensin opiskella.
        Seuraan Jeesusta ja evankelioin jo ennen opintoja, mutta Henki käski etsiä Jeesuksen koko opetuksen syvällisyyttä, josta Matteus sanoo; 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.
        Miten sinulla, mistä kompetenssisi?

        Miksi olet katkera, ei kannata olla kateellinen, se koskee, kuten olet huomannut.

        Eikä Saulilla (Paavalillakin) ollut Yliopistokoulutus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Saulilla (Paavalillakin) ollut Yliopistokoulutus?

        Eikö; Ap. t. 22:3 "Minä olen juutalainen. Olen syntynyt Kilikian Tarsoksessa mutta kasvanut tässä kaupungissa. Gamalielin oppilaana minut on kasvatettu isiemme lain kaikkien vaatimusten mukaan. Kiivaasti minä taistelin Jumalan puolesta, juuri niin kuin te kaikki tänään teette.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Harvinaisen hyvä analyysi mrhyvikseltä.

        1.Sam. 2:8 Hän tomusta nostaa halvan, hän loasta korottaa köyhän, pannaksensa heidät ruhtinasten rinnalle ja antaaksensa heidän periä kunniasijat. Sillä maan tukipylväät ovat Herran, hän on asettanut niiden päälle maanpiirin

        Jaaha maan tukipylväät siinä rabbien keksintöjä sitten. Missä Samuel on nykyään. Espoossa vai?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerrotko missä se on kielletty Raamatussa?
        Mitä mieltä olet Gamalielista?

        Mitä mieltä olet Jeesuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Saulilla (Paavalillakin) ollut Yliopistokoulutus?

        Pauli oli fariseus ja teltan tekijä ammatiltaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö; Ap. t. 22:3 "Minä olen juutalainen. Olen syntynyt Kilikian Tarsoksessa mutta kasvanut tässä kaupungissa. Gamalielin oppilaana minut on kasvatettu isiemme lain kaikkien vaatimusten mukaan. Kiivaasti minä taistelin Jumalan puolesta, juuri niin kuin te kaikki tänään teette.

        MUTTA PAAVALI JATKAA TODISTUSTAAN JUUTALAISILLE ; SITTEN TULI JEESUS KRISTUS MESSIAS ja sen rinnalla kaikki vanha onkin roskaa tomua tuhkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pauli oli fariseus ja teltan tekijä ammatiltaan.

        Teltantekijä ja kenties teki muitakin töitä esim rukousliinoja .


    • Anonyymi

      Suomeenn on pesiytynyt valehtelun kulttuuri ja pahempaan suuntaan mennään

      • Vl-kulttuuri on valehtelun kulttuuria, kuten venäläinen kulttuuri. Totuus on heille taktiikkaa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vl-kulttuuri on valehtelun kulttuuria, kuten venäläinen kulttuuri. Totuus on heille taktiikkaa.

        Noin kirjoittaa bar-jeesustelija.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vl-kulttuuri on valehtelun kulttuuria, kuten venäläinen kulttuuri. Totuus on heille taktiikkaa.

        Tarkoittaa venäjän juutalaisia punatähtiä. 🤭🤭🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin kirjoittaa bar-jeesustelija.

        Bar Jeesus on ollut Kreikassa elänyt noita juutalainen väärä messias.


    • Anonyymi

      Tiedetään eksytyksen annetun niille, jotka eivät totuutta huolineet. Se onkin valmistettu niin, että he uskovat valheen jopa.

      • Uskovat valheen jotta tulisivat tuomituksi, sen tähden että ovat mielistyneet vääryyteen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Uskovat valheen jotta tulisivat tuomituksi, sen tähden että ovat mielistyneet vääryyteen.

        Demonipesä palannut riukumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demonipesä palannut riukumaan.

        Ja sin siinä olet palannut entiseen virkaasi !

        muistuu mieleen kertomus vanhalla ajalla maaseutua kiertelevästä laukkuryssästä jossa miehenpuoli oli kova valehtelemaan ja naisenpuoli vahvisti kaikki tarinat !

        " ...oli vihanen koira joka näykki jaloissa niin löin sitä kettinkillä ja se meni heti keskeltäpoikki!
        .....keskeltä heti poikki ...vahvisti emäntö asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sin siinä olet palannut entiseen virkaasi !

        muistuu mieleen kertomus vanhalla ajalla maaseutua kiertelevästä laukkuryssästä jossa miehenpuoli oli kova valehtelemaan ja naisenpuoli vahvisti kaikki tarinat !

        " ...oli vihanen koira joka näykki jaloissa niin löin sitä kettinkillä ja se meni heti keskeltäpoikki!
        .....keskeltä heti poikki ...vahvisti emäntö asian.

        Juutalaiset RÄTTI kauppiaat on kaikkialla tunnettuja kierrätys vaatteista ja varastetun myynnistä arabialaiseen tapaan huijataan aina. Painoissa hinnoissa myös.


    • Anonyymi

      Tänäänkin on hyvä päivä erota kirkosta ja kaikista uskonnollisista yhteisöistä.

      • Anonyymi

        Kun katsoo maailmaa Jumalan valtakunnan ulkopuolelta niin maailma on avarampi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun katsoo maailmaa Jumalan valtakunnan ulkopuolelta niin maailma on avarampi

        Vl-sijooni on valhejumalan valtakunta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun katsoo maailmaa Jumalan valtakunnan ulkopuolelta niin maailma on avarampi

        Missä Raamatussa sanotaan, että on elämää Jumalan Valtakunnan ulkopuolella, joka on Uusi Jerusalem.
        Muuthan, kaksi kolmannesta kuolee näin: Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.
        Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa
        'Kolmas kolmannes on Jeesuksen omia, seuraajia, josta Ilm 21;Ilm. 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Se on Jumalan Valtakunta, jonka Hän tekee Taivaassa ja tulee sitten Israeliin, ja Jeesuksen somat ovat siellä Häntä vastassa. Se on se ikuinen elämä, jolla ei ole ole loppua.

        Sitä Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei minkään lahko johtaja, Hän kuuluu niihin 2/3 jengiin lahkoineen.

        Tutkikaa Jumalan Sanaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan, että on elämää Jumalan Valtakunnan ulkopuolella, joka on Uusi Jerusalem.
        Muuthan, kaksi kolmannesta kuolee näin: Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.
        Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa
        'Kolmas kolmannes on Jeesuksen omia, seuraajia, josta Ilm 21;Ilm. 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Se on Jumalan Valtakunta, jonka Hän tekee Taivaassa ja tulee sitten Israeliin, ja Jeesuksen somat ovat siellä Häntä vastassa. Se on se ikuinen elämä, jolla ei ole ole loppua.

        Sitä Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei minkään lahko johtaja, Hän kuuluu niihin 2/3 jengiin lahkoineen.

        Tutkikaa Jumalan Sanaa.

        Oletko sairastunut raamattuun pinna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sairastunut raamattuun pinna?

        voisin kyllä mitata kuumeen ja sokerit kun nyt olen sielläpäin ja on naapuriltakin mitattu !


      • pinnasänky kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan, että on elämää Jumalan Valtakunnan ulkopuolella, joka on Uusi Jerusalem.
        Muuthan, kaksi kolmannesta kuolee näin: Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.
        Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa
        'Kolmas kolmannes on Jeesuksen omia, seuraajia, josta Ilm 21;Ilm. 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Se on Jumalan Valtakunta, jonka Hän tekee Taivaassa ja tulee sitten Israeliin, ja Jeesuksen somat ovat siellä Häntä vastassa. Se on se ikuinen elämä, jolla ei ole ole loppua.

        Sitä Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei minkään lahko johtaja, Hän kuuluu niihin 2/3 jengiin lahkoineen.

        Tutkikaa Jumalan Sanaa.

        Gnostilainen ilmestyskirja ei käy yhteen muitten kirjojen kanssa, jotka ovat muista suuntauksista.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Gnostilainen ilmestyskirja ei käy yhteen muitten kirjojen kanssa, jotka ovat muista suuntauksista.

        Yritä nyt ymmärtää, ettet saa hyvää vastakaikua kristityiltä. Ei ole mitään järkeä yrittää ohjata heidän ajatuksiaan suuntaan tai toiseen. Raamatussa "kaikki on totta" - jokainen sana, jopa jokainen pilkku ja piste. Koska se on Raamatussa. Etkö jo ole käsittänyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, ettet saa hyvää vastakaikua kristityiltä. Ei ole mitään järkeä yrittää ohjata heidän ajatuksiaan suuntaan tai toiseen. Raamatussa "kaikki on totta" - jokainen sana, jopa jokainen pilkku ja piste. Koska se on Raamatussa. Etkö jo ole käsittänyt?

        Olen kyllä käsittänyt eikä minua tarvitse uskoa, mutta...


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan, että on elämää Jumalan Valtakunnan ulkopuolella, joka on Uusi Jerusalem.
        Muuthan, kaksi kolmannesta kuolee näin: Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.
        Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa
        'Kolmas kolmannes on Jeesuksen omia, seuraajia, josta Ilm 21;Ilm. 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Se on Jumalan Valtakunta, jonka Hän tekee Taivaassa ja tulee sitten Israeliin, ja Jeesuksen somat ovat siellä Häntä vastassa. Se on se ikuinen elämä, jolla ei ole ole loppua.

        Sitä Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, ei minkään lahko johtaja, Hän kuuluu niihin 2/3 jengiin lahkoineen.

        Tutkikaa Jumalan Sanaa.

        > Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä<

        Miksi puhutaan seuroissa jatkuvasti Jumalan valtakunnasta, vaikka se ei ole vielä tullut tänne maan päälle. Ymmärrän kyllä tuon sitaatin, ettei se tarkoita konkreettista kaupunkia, joka laskeutuisi avaruudesta tänne maan päälle. Sitä saatte kyllä odottaa, ei sellaista tule. Lestadiolaisittain tuo uusi Jerusalem selitetään vain sellaiseksi ihmisten mielissä toimivaksi käsitteeksi.
        Mitä ihmeen järkeä on jollain kaupungilla, jonka korkeus olisi 500 kilometriä. Siellä täytyy olla kyllä huippunopeita hissejä. Mutta näin ne helluntailaiset sun muut asian kuvittelee olevan. Kaikki raamatussa oleva asiat on vaan pelkkää symboliikkaa, eikö niin eli vertauskuvallista. Jeesushan puhui aina vertauksin, eli pitää ymmärtä, ettei niillä vertauksilla ole mitään yhteistä todellisuuden kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä<

        Miksi puhutaan seuroissa jatkuvasti Jumalan valtakunnasta, vaikka se ei ole vielä tullut tänne maan päälle. Ymmärrän kyllä tuon sitaatin, ettei se tarkoita konkreettista kaupunkia, joka laskeutuisi avaruudesta tänne maan päälle. Sitä saatte kyllä odottaa, ei sellaista tule. Lestadiolaisittain tuo uusi Jerusalem selitetään vain sellaiseksi ihmisten mielissä toimivaksi käsitteeksi.
        Mitä ihmeen järkeä on jollain kaupungilla, jonka korkeus olisi 500 kilometriä. Siellä täytyy olla kyllä huippunopeita hissejä. Mutta näin ne helluntailaiset sun muut asian kuvittelee olevan. Kaikki raamatussa oleva asiat on vaan pelkkää symboliikkaa, eikö niin eli vertauskuvallista. Jeesushan puhui aina vertauksin, eli pitää ymmärtä, ettei niillä vertauksilla ole mitään yhteistä todellisuuden kanssa.

        Kukaan kristitty ei pane oikeisiin mittoihin lisää, eikä poista.
        Hesekiel sen on ilmoittanut.
        Uusi Jerusalem on pyramidi, sivut ja korkeus on sama, joten mainitsemasi (mistä sen tempaisit) ei ole 500 kilometriä, vaan aivan muuta.
        Ilm 21;16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
        17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää.

        Meidän mitassa se on 2304 km. kanttiinsa, ja korkeus sama.

        Aurinkoa ja kuuta ei ole, joten ainut valo on Kristus ja kaikkea johtaa Jumala. Se on Jumalan Valtakunta.

        Lestadiolaisuuteen ihmisuskoon kuuluu hengellistäminen, koska ei tutkita Raamattua ja Pyhä Henki uupuu.

        On pakko selitellä, kun ei usko Jumalan Sanaa.

        Raamattu ei tue käsitystä, että vihannassa maassa, jossa ihmiset ja eläimet elävät sovussa, olisi toista kerrosta, jos ei lasketa mukaan Temppeliä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kukaan kristitty ei pane oikeisiin mittoihin lisää, eikä poista.
        Hesekiel sen on ilmoittanut.
        Uusi Jerusalem on pyramidi, sivut ja korkeus on sama, joten mainitsemasi (mistä sen tempaisit) ei ole 500 kilometriä, vaan aivan muuta.
        Ilm 21;16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
        17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää.

        Meidän mitassa se on 2304 km. kanttiinsa, ja korkeus sama.

        Aurinkoa ja kuuta ei ole, joten ainut valo on Kristus ja kaikkea johtaa Jumala. Se on Jumalan Valtakunta.

        Lestadiolaisuuteen ihmisuskoon kuuluu hengellistäminen, koska ei tutkita Raamattua ja Pyhä Henki uupuu.

        On pakko selitellä, kun ei usko Jumalan Sanaa.

        Raamattu ei tue käsitystä, että vihannassa maassa, jossa ihmiset ja eläimet elävät sovussa, olisi toista kerrosta, jos ei lasketa mukaan Temppeliä.

        Olet erehtynyt. Sinusta ei löydy kristittyä etsimälläkään. S24 Vapaakirkon saitilla nimesivät sinut rääväsuiseksi pastoriksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet erehtynyt. Sinusta ei löydy kristittyä etsimälläkään. S24 Vapaakirkon saitilla nimesivät sinut rääväsuiseksi pastoriksi.

        Lopet saasta tuo Vapaakirkon hokeminen.
        Pane jotain faktaa siitä että kuulun siihen kirkkoon.
        Minusta tuntuu jo että kuulut kuntasi hoidokkeihin, siihen ryhmään, joka kulkee jonossa, köytteistä kiinni pitäen.
        Keskity asioihin.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kukaan kristitty ei pane oikeisiin mittoihin lisää, eikä poista.
        Hesekiel sen on ilmoittanut.
        Uusi Jerusalem on pyramidi, sivut ja korkeus on sama, joten mainitsemasi (mistä sen tempaisit) ei ole 500 kilometriä, vaan aivan muuta.
        Ilm 21;16 Nämä ovat kaupungin mitat: pohjoissivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, eteläsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää, itäsivu neljätuhattaviisisataa kyynärää ja länsisivu neljätuhattaviisisataa kyynärää.
        17 Kaupungin ympärillä tulee olla avoin kaista, jonka leveys on pohjoissivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää ja eteläsivulla samoin kaksisataaviisikymmentä, itäsivulla kaksisataaviisikymmentä ja länsisivulla kaksisataaviisikymmentä kyynärää.

        Meidän mitassa se on 2304 km. kanttiinsa, ja korkeus sama.

        Aurinkoa ja kuuta ei ole, joten ainut valo on Kristus ja kaikkea johtaa Jumala. Se on Jumalan Valtakunta.

        Lestadiolaisuuteen ihmisuskoon kuuluu hengellistäminen, koska ei tutkita Raamattua ja Pyhä Henki uupuu.

        On pakko selitellä, kun ei usko Jumalan Sanaa.

        Raamattu ei tue käsitystä, että vihannassa maassa, jossa ihmiset ja eläimet elävät sovussa, olisi toista kerrosta, jos ei lasketa mukaan Temppeliä.

        Ilmestyskirjan kirjoittaja kuului todennäköisimmin heihin, jotka ajattelivat maan olevan syklinen, joten hän uskoi kaiken aineen palaavan jumalaan ja uuden kosmoksen syntyvän sen jälkeen.
        Mitään vanhaa ei siis olisi, koska koko Maa on täysin uusi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, ettet saa hyvää vastakaikua kristityiltä. Ei ole mitään järkeä yrittää ohjata heidän ajatuksiaan suuntaan tai toiseen. Raamatussa "kaikki on totta" - jokainen sana, jopa jokainen pilkku ja piste. Koska se on Raamatussa. Etkö jo ole käsittänyt?

        Oletko Sinä käsittänyt sen, että kristityllä ja lestadiolaisella ei juuri ole yhteistä. SRK on vanin uskonnollinen järjestö, joka ei tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi Herraksi.
        Kristityt seurakunnat kutsuvat minua puhumaan, ja intressimme myös kohtaavat ja saamme yhdessä ylistää.
        Jos pitäisi panna Sinut ja Raamatun vastakkain, niin enemmän siinä on oikein, n 100%, mutta Sinun osalta jätän arvostelun alemmas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä<

        Miksi puhutaan seuroissa jatkuvasti Jumalan valtakunnasta, vaikka se ei ole vielä tullut tänne maan päälle. Ymmärrän kyllä tuon sitaatin, ettei se tarkoita konkreettista kaupunkia, joka laskeutuisi avaruudesta tänne maan päälle. Sitä saatte kyllä odottaa, ei sellaista tule. Lestadiolaisittain tuo uusi Jerusalem selitetään vain sellaiseksi ihmisten mielissä toimivaksi käsitteeksi.
        Mitä ihmeen järkeä on jollain kaupungilla, jonka korkeus olisi 500 kilometriä. Siellä täytyy olla kyllä huippunopeita hissejä. Mutta näin ne helluntailaiset sun muut asian kuvittelee olevan. Kaikki raamatussa oleva asiat on vaan pelkkää symboliikkaa, eikö niin eli vertauskuvallista. Jeesushan puhui aina vertauksin, eli pitää ymmärtä, ettei niillä vertauksilla ole mitään yhteistä todellisuuden kanssa.

        Jatkan vielä kommentointia puh veljien kanna otoissa.

        He saarnaavat; - olkaa valmiit, Jumalan Valtakunta on lähestynyt "meitä", siis lähestynyt, mutta samaan hengen vetoon kuuluttaa; -me olemme jumalan valtakunta?

        Miten se on mahdollista,,, - lähestynyt ja olla perillä? Ajatelkaa nyt!

        Joten sopii peruskoulun eka luokalle sellaiset evankelistat.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ilmestyskirjan kirjoittaja kuului todennäköisimmin heihin, jotka ajattelivat maan olevan syklinen, joten hän uskoi kaiken aineen palaavan jumalaan ja uuden kosmoksen syntyvän sen jälkeen.
        Mitään vanhaa ei siis olisi, koska koko Maa on täysin uusi.

        Vaikuttaa siltä, ettet tiedä, kukan Ilmestyksen kirjoitti ja kenen toimesta?
        Valaisen Sinua, ensinnäkin se on luettava ääneen, ainoana kirjana Raamatussa;

        1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle, (Vahvistas Dan. 2:28)
        2 joka nyt omalla todistuksellaan vahvistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken minkä on nähnyt.
        3 Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.

        Eli viestiketju; Jeesus, Jumala, enkeli ja kirjoittaja Johannes.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, ettet tiedä, kukan Ilmestyksen kirjoitti ja kenen toimesta?
        Valaisen Sinua, ensinnäkin se on luettava ääneen, ainoana kirjana Raamatussa;

        1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle, (Vahvistas Dan. 2:28)
        2 joka nyt omalla todistuksellaan vahvistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken minkä on nähnyt.
        3 Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.

        Eli viestiketju; Jeesus, Jumala, enkeli ja kirjoittaja Johannes.

        Hyvä! Todellista ammattitaitoa Totuudessa!


      • pinnasänky kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, ettet tiedä, kukan Ilmestyksen kirjoitti ja kenen toimesta?
        Valaisen Sinua, ensinnäkin se on luettava ääneen, ainoana kirjana Raamatussa;

        1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle, (Vahvistas Dan. 2:28)
        2 joka nyt omalla todistuksellaan vahvistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken minkä on nähnyt.
        3 Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä.

        Eli viestiketju; Jeesus, Jumala, enkeli ja kirjoittaja Johannes.

        Se on vain pantu Johanneksen nimiin tai mistä tiedät kuka Johannes tämä oli?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Se on vain pantu Johanneksen nimiin tai mistä tiedät kuka Johannes tämä oli?

        Vai on vain pantu?
        Johannes on sama Johannes joka kirjoitti myös oman evankeliumin.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Vai on vain pantu?
        Johannes on sama Johannes joka kirjoitti myös oman evankeliumin.

        Tuskin


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Tuskin

        Noin fiksu nainen pystyy varmaan todistamaan toisin, jolloin historia kirjoitetaan asiassa uuskisi.
        Ei nyt ihan Nobelia, mutta nimesi hakataan kuitenkin kiveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet erehtynyt. Sinusta ei löydy kristittyä etsimälläkään. S24 Vapaakirkon saitilla nimesivät sinut rääväsuiseksi pastoriksi.

        Vapaakirkolla on varkaita yhtä paljon kuin hellareissa mutta suu vaahdossa syytellään muita samoista synneistä mitä itse tehdään. Myyntijeesus ei ole oikea Jeesus ajoi myyjät ulos.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lopet saasta tuo Vapaakirkon hokeminen.
        Pane jotain faktaa siitä että kuulun siihen kirkkoon.
        Minusta tuntuu jo että kuulut kuntasi hoidokkeihin, siihen ryhmään, joka kulkee jonossa, köytteistä kiinni pitäen.
        Keskity asioihin.

        Vapareissa on yhtä paljon kehitysvammaisia kuin hellareissa.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ilmestyskirjan kirjoittaja kuului todennäköisimmin heihin, jotka ajattelivat maan olevan syklinen, joten hän uskoi kaiken aineen palaavan jumalaan ja uuden kosmoksen syntyvän sen jälkeen.
        Mitään vanhaa ei siis olisi, koska koko Maa on täysin uusi.

        Budhan hindujen kabbalistien käsitykset onkin vain käsityksiä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hyvä! Todellista ammattitaitoa Totuudessa!

        Voisitte tunnustaa omat syntinsä ahneus varastaminen muiden pankkikortti en käyttö laittomasti ja muu..


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Tuskin

        Johannes murhattiin


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Vai on vain pantu?
        Johannes on sama Johannes joka kirjoitti myös oman evankeliumin.

        JOHANNES KASTAJA MURHATTIIN HERODES.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapareissa on yhtä paljon kehitysvammaisia kuin hellareissa.

        Kaikkein eniten niitä on, eli monikertainen määrä Welluissa, kun yritetään (pakotetaan) nainen paksuksi yli terveen synnytysiän.

        Tämä on kiistämätön totuus, totuus joka johtuu Heidän pakko-opistaan, kun viisautta puuttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        JOHANNES KASTAJA MURHATTIIN HERODES.

        Näin kävi.
        Selvennän. Jeesuksen veli Johannes, tai joku muu kirjoitti Johanneksen evankeliumin, ei Kastaja, sillä Hänet murhattiin hyvän tanssin kiitoksena v. 32-33. Ilman päätä ei voi kirjoittaa.
        Kummalliseksi asian tekee se, että viimeiset säkeet Johanneksen evankeliumiin kasattiin vasta Temppelin harjoittamisen jälkeen, eli 72-74.
        Asiassa on kolme eri kuppikuntaa siitä, kuka kirjoitti Ko. evankeliumin.
        Kastaja se ei ollut, jos olen niin kirjoittanut, on silloin mennyt senat sakasin.


    • Ammattinimike ei tarkoita ettäkö ihminen tietäsi totuuden.
      Johtajan tittelikään ei tee johtajaa.

      Monta vuotta sitten väänsin kättä valmistuneen papin kanssa joistakin asioista ja voitin joka kerta.

      • Anonyymi

        Kuka oli tuomari?


      • Anonyymi

        Unessako?


      • On johtajia ja on harhaanjohtajia.

        Voitit joka kerta? Olitko itse tuomari?

        Jospa pappi oli viisaampi ja vaikeni?


      • Anonyymi

        ILMOITUS KRISTUKSESTA

        Bhavishya Puranan mukaan Kristus sai alkunsa tahrattoman hedelmöityksen kautta pyhän neitsyen sylissä antaakseen ihmisille uuden uskonnon. Hänen syntymäaikansa ja -paikkansa tunnettiin ja ne oli merkitty astrologisiin kaavioihin, joten ei ollut sattumaa, että "itämaan tietäjät" tulivat palvomaan häntä messiaana, Jumalan poikana. Bhagavad-gitassa sanotaan, että kun uskonto rappeutuu ja jumalattomuus vallitsee, Herra itse tulee tai lähettää edustajansa ja poikansa. Vaikka kristillinen käytäntö ei ole Vedojen näkökulmasta katsottuna virheetön, Jeesuksen Kristuksen vilpittömät seuraajat löytävät kuitenkin epäilemättä Jumalan armon. Mutta kuka tänä päivänä noudattaa Kristuksen käskyjä?

        Muhammed

        Bhavishya Purana sisältää myös ennustuksen Muhammedista, kolmannen maailmanuskonnon perustajasta, jonka seuraajat pyrkivät yhdistymään muita uskontoja vastaan. Siinä sanotaan, että tämä sotaisa uskonto leviää maailmassa ja vallitsee jonkin aikaa. Eräs Jumalan valtuuttama länsimainen hallitsija tekee kuitenkin sille lopun, minkä seurauksena KULTAINEN AIKAKAUSI, KULTAISET VUODET, pääsee valloilleen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        On johtajia ja on harhaanjohtajia.

        Voitit joka kerta? Olitko itse tuomari?

        Jospa pappi oli viisaampi ja vaikeni?

        Kaikissa uskonnollisissa perinteissä on eksoteerisia ja esoteerisia piirteitä. Eksoteerinen elementti sisältää filosofian ulkoisen puolen. Ihmiset, joille eksoteerinen näkökulma on tärkeämpi, ovat yleensä lahkolaisia ja ajavat uskontonsa yksinoikeutta. Ne, joita uskonnon esoteerinen puoli viehättää, etsivät syvempää uskonnollista kokemusta. Uppoutumalla uskonnollisen järjestelmän syvyyksiin he pääsevät kosketuksiin universaalien totuuksien kanssa. He eivät koe muita uskonnollisia ryhmiä uhkana eivätkä siksi aseta niitä vastakkain. Jos seuraamme suuria opettajia, joilla on täydellinen tieto universaaleista totuuksista, edistymme varmasti hengellisellä polulla. On olemassa pimeitä voimia, jotka eivät aseta vastakkain vain rotua rotua vastaan ja heimoa heimoa vastaan, vaan myös uskontoa uskontoa vastaan. Voimakkaimmat demoniset entiteetit ovat asettuneet papiston sisälle ja aiheuttaneet suuria riitoja. Monet nykypäivän niin sanotuista hengellisistä opettajista ovat itse asiassa yhteydessä näihin demonisiin energioihin, jotkut heistä ovat todella riivattuja. Jos esimerkiksi henkilö pystyy parantamaan sairaan ihmisen, se ei välttämättä tarkoita, että hänen voimansa on peräisin jumalallisista lähteistä. Henkilö voi kutsua esiin alempia entiteettejä, jotka tunkeutuvat hänen tietoisuuteensa ja antavat hänelle valtavia psyykkisiä voimia. Tällaisia psyykkisiä voimia käytetään toisten orjuuttamiseen ja aineellisten vaikeuksien lisäämiseen. Tulevina vuosina meidän on oltava ERITYISEN TARKKOJA TIETOLÄHTEIDEN SUHTEEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa uskonnollisissa perinteissä on eksoteerisia ja esoteerisia piirteitä. Eksoteerinen elementti sisältää filosofian ulkoisen puolen. Ihmiset, joille eksoteerinen näkökulma on tärkeämpi, ovat yleensä lahkolaisia ja ajavat uskontonsa yksinoikeutta. Ne, joita uskonnon esoteerinen puoli viehättää, etsivät syvempää uskonnollista kokemusta. Uppoutumalla uskonnollisen järjestelmän syvyyksiin he pääsevät kosketuksiin universaalien totuuksien kanssa. He eivät koe muita uskonnollisia ryhmiä uhkana eivätkä siksi aseta niitä vastakkain. Jos seuraamme suuria opettajia, joilla on täydellinen tieto universaaleista totuuksista, edistymme varmasti hengellisellä polulla. On olemassa pimeitä voimia, jotka eivät aseta vastakkain vain rotua rotua vastaan ja heimoa heimoa vastaan, vaan myös uskontoa uskontoa vastaan. Voimakkaimmat demoniset entiteetit ovat asettuneet papiston sisälle ja aiheuttaneet suuria riitoja. Monet nykypäivän niin sanotuista hengellisistä opettajista ovat itse asiassa yhteydessä näihin demonisiin energioihin, jotkut heistä ovat todella riivattuja. Jos esimerkiksi henkilö pystyy parantamaan sairaan ihmisen, se ei välttämättä tarkoita, että hänen voimansa on peräisin jumalallisista lähteistä. Henkilö voi kutsua esiin alempia entiteettejä, jotka tunkeutuvat hänen tietoisuuteensa ja antavat hänelle valtavia psyykkisiä voimia. Tällaisia psyykkisiä voimia käytetään toisten orjuuttamiseen ja aineellisten vaikeuksien lisäämiseen. Tulevina vuosina meidän on oltava ERITYISEN TARKKOJA TIETOLÄHTEIDEN SUHTEEN.

        On olemassa pimeitä voimia, jotka eivät aseta vastakkain vain rotua rotua vastaan ja heimoa heimoa vastaan, vaan myös uskontoa uskontoa vastaan. Voimakkaimmat demoniset entiteetit ovat asettuneet papiston sisälle ja aiheuttaneet suuria riitoja. Monet nykypäivän niin sanotuista hengellisistä opettajista ovat itse asiassa yhteydessä näihin demonisiin energioihin, jotkut heistä ovat todella riivattuja. Jos esimerkiksi henkilö pystyy parantamaan sairaan ihmisen, se ei välttämättä tarkoita, että hänen voimansa on peräisin jumalallisista lähteistä.


      • Mistä Hän oli valmistunut "papiksi"?


      • Varmaan Suomen Yliopistoista, teologian tiedekunnasta? Siellähän on kaksi Professoriakin, jotka ovat tunnustautuvia ateisteja.


    • Anonyymi

      Ei totuuden tuntemisen todistusta yliopistosta saa. Kuka sellaisen voisi kirjoittaa? Etsijänä pysyn - etsijäksi jään. Kuten kaikki muutkin totuuden etsijät. Johanneksen evankeliumin mukaan Jeesus sanoo: "te tulette tuntemaan totuuden ja totuus tekee teidät vapaiksi." Kaksi mahdollista tulkintaa; 1) "te" on monikko. sinä tai minä tai joku muu, ei pidä hallussa ja tunne totuutta. Totuus on mahdollista tuntea yhdessä. 2) totuus tulee täydellisesti tunnetuksi vasta toisessa todellisuudessa "tuonpuoleisissa". Nämä tulkinnat ei sulje toisiaan pois. Voin sanoa "tuntevani Jeesuksen" ja Jeesus on totuus.. Mutta se on totuutta, joka ei vapauta meitä tietämisen ja ymmärtämisen rajallisuudesta.

      • Tiivistäpä yhteen lauseeseen mikä on asia, jota haluat todistaa?


    • Anonyymi

      Oletko Saaleminpastori ammatti- vai ahmattivalehtelija, kerro se meille ja mikä on johtanut sinut tällaisiin ammatteihin.

      • Onneksi minun ei tarvitse valehdella elantoni vuoksi, eikä minusta sellaiseen olisikaan. Mieluummin kuolisin nälkään ,kuin levittäisin väärennettyä evankeliumia.

        Ymmärrän että suora puhe aiheuttaa aggressioita itsensä ylentäneissä. Sinussakin?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Onneksi minun ei tarvitse valehdella elantoni vuoksi, eikä minusta sellaiseen olisikaan. Mieluummin kuolisin nälkään ,kuin levittäisin väärennettyä evankeliumia.

        Ymmärrän että suora puhe aiheuttaa aggressioita itsensä ylentäneissä. Sinussakin?

        Kun julistat evankeliumia, niin oletko huomannut, miten lausut sen ? Kaikki lausuu sen väärin ja tympeän kuuloisesti evanKELJUMI, kun ei osata lausua evanKELIUMI.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun julistat evankeliumia, niin oletko huomannut, miten lausut sen ? Kaikki lausuu sen väärin ja tympeän kuuloisesti evanKELJUMI, kun ei osata lausua evanKELIUMI.

        Toki olen kiinnittänyt huomiota siihen miten sana evankeliumi lausutaan oikein.
        Vl-puhujat ovat tunnettuja maneereistaan, johon tuo keljumikin kuuluu.

        Väärennetystä vl-evankeljumista nimi on harvinaisen osuva.
        Vl-keljuKkojootti-puhveli julistaa evankeljumia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun julistat evankeliumia, niin oletko huomannut, miten lausut sen ? Kaikki lausuu sen väärin ja tympeän kuuloisesti evanKELJUMI, kun ei osata lausua evanKELIUMI.

        Varmaan heillä joku omatunto estää lausumasta sanaa evankeliumi valhesanomastaan. Minusta vl-valheelle on osuva nimitys tuo evankeljumi.

        Vl-puhujia pidetään niin tiukassa kurissa, etteivät he uskalla jättää evankeljumi-sanaa pois,-pelosta että heiltä otetaan puhujan virka pois.


    • Anonyymi

      Ihmettelen näitä maallikkopuhujia, joilla unohtuu selittämänsä asian liha. Tässä jäi ihan auki mitä ylipäätään tarkoitat.

      Teologinen koulutus ei sinäänsä ole mikään tae tiedosta, mutta he yleensä joutuvat tutustumaan asiaan syvemmin kuin koulutuksen saamaton.

      Kysymykseen miten saavat sovinnon omatunnon kanssa on aika pitkälti sama jota voisin kysyä sinulta. Jos henkilö oikeasti uskoo mitä puhuu, niin ei hänellä ole lähtökohtaisesti omatunnon kanssa ongelmia. Jätän tästä luonnollisesti pois sairaudet jotka voivat johtaa omatunnon olemattomuuteen, koska se ei liity tähän ketjuun.

      Sinäkin voit vilpittömästi uskoa mitä puhut, ja toinen ihmetellä miten saat nukuttua omatunnolta.

      • Älykästä pohdintaa sinulta.

        Raamattu on kristinuskon ylin ohje- ja auktoriteetti

        Jokainen puhuja on velvollinen tarkistamaan puheensa, onko se Raamatun mukaista julistusta ylösnousseesta Kristuksesta, vailla omia pyyteitä ja vilppiä. Laiskuus sanan tutkistelun suhteen, ei ole alibi, vaan raskauttava rikos.

        Teologisen koulutuksen saanut ihminen pakostakin tietää mikä on kristinuskon totuus.

        Kun tuollainen puhuja sitten saarnaa vl-eksytystä vastoin parempaa tietoa, se on hengellistä huoruutta. Hän vastaa Jumalalle jokaisesta eksyttämästään sielusta. Hän huoraa ,tietäen mikä on totuus. Ja silloin omatuntokin voi soimata edellyttäen että sellainen on.

        Vl-puhujan totuus on subjektiivinen totuus, mutta Raamatun totuus on absoluuttinen totuus , SIITÄettä JEESUS ON HERRA!


    • Anonyymi

      Omavanhurskaus ei pelasta

      • Mitä siinä oli omavanhurkautta?


    • Anonyymi

      ei lestoja kiinnosta puheitten raamatullisuus ollenkaan, he istuvat vaan kuin tatit penkissään ja odottavat että saanko minäkin syntini anteeksi ja sitten menevät kaffin keittoon tonteilleen !

      ja taas on viikon hengelliset työt tehty, parhaimmat vielä leipovat myyjäisiin ed lisäksi.

      • Noinhan se menee, vl-seuroissa käynti on puhdistautumisrituaali, -tosin kuviteltu.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Noinhan se menee, vl-seuroissa käynti on puhdistautumisrituaali, -tosin kuviteltu.

        Anteeksipyytämis- ja saamisrituaaleihin on kehitetty valtava määrä porsaanreikiä eikä etenkään anteeksipyytämisellä ole enää mitään merkitystä. Oikein toteutuessaan se on hieno asia, mutta porsaanreikiä käytetään vilpillisesti. Väärintekijä voi esim. jäätyään kiinni valheistaan/juoruistaan tehdä hädissään ääeen parannusta jostakin, joka myöhemmin osoittautuu hiekan jyväksi itse asiassa tai ei liity siihen mitenkään. Jokuhan tuolla aikaisemmin kirjoitti liittyen asioiden korjaamiseen, että ihmiset eivät tiedä yhteisön kaikkia kiemuroita asioiden korjaamiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksipyytämis- ja saamisrituaaleihin on kehitetty valtava määrä porsaanreikiä eikä etenkään anteeksipyytämisellä ole enää mitään merkitystä. Oikein toteutuessaan se on hieno asia, mutta porsaanreikiä käytetään vilpillisesti. Väärintekijä voi esim. jäätyään kiinni valheistaan/juoruistaan tehdä hädissään ääeen parannusta jostakin, joka myöhemmin osoittautuu hiekan jyväksi itse asiassa tai ei liity siihen mitenkään. Jokuhan tuolla aikaisemmin kirjoitti liittyen asioiden korjaamiseen, että ihmiset eivät tiedä yhteisön kaikkia kiemuroita asioiden korjaamiseksi.

        vl-usko on täysin roomalaiskatolista valehtelukulttuuria. Roomalaiskatolisuudessa ei voi saada avioeroa, vaikka katolisissa maissa erotaan juridisesti siinä kuin muuallakin.

        Roomalaiskatolisuudessa ero hoidetaan "selittelyllä", ettei liittoa ole koskaan perustettukaan. Eikö tällainen menettely de facto ole jo vl-liikkeessäkin?

        Vl-valehtelukulttuuri tarjoaa rajattomat mahdollisuudet tuomita syytön ja taas selitellä syyllinen vapaaksi, jos hän kumartaa vl-paholaista.

        Rehellinen ihminen kavahtaa tuollaisia valehtelu-uskontoja!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        vl-usko on täysin roomalaiskatolista valehtelukulttuuria. Roomalaiskatolisuudessa ei voi saada avioeroa, vaikka katolisissa maissa erotaan juridisesti siinä kuin muuallakin.

        Roomalaiskatolisuudessa ero hoidetaan "selittelyllä", ettei liittoa ole koskaan perustettukaan. Eikö tällainen menettely de facto ole jo vl-liikkeessäkin?

        Vl-valehtelukulttuuri tarjoaa rajattomat mahdollisuudet tuomita syytön ja taas selitellä syyllinen vapaaksi, jos hän kumartaa vl-paholaista.

        Rehellinen ihminen kavahtaa tuollaisia valehtelu-uskontoja!

        Ei kyllä siis muu uskoisen tai uskottoman kanssa avioliitto ei ole koskaan ollut oikea liitto se on yhdessä asuminen nimellä uudessa testamentissa. Ei ole kuitenkaan mitenkään tuomittu että näin joskus käy ja he saa erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä siis muu uskoisen tai uskottoman kanssa avioliitto ei ole koskaan ollut oikea liitto se on yhdessä asuminen nimellä uudessa testamentissa. Ei ole kuitenkaan mitenkään tuomittu että näin joskus käy ja he saa erota.

        Laitapa se Uuden testamentin kohta näkyviin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä siis muu uskoisen tai uskottoman kanssa avioliitto ei ole koskaan ollut oikea liitto se on yhdessä asuminen nimellä uudessa testamentissa. Ei ole kuitenkaan mitenkään tuomittu että näin joskus käy ja he saa erota.

        Avioliittoahan ei ole nimikkeessä missään vanhassa Testamentissa, kuten ei Uudessakaan Testamentissa alkuteksteissä, eikä myös Bibliassa.
        Se on ihmisten lisäämä juttu.


    • Anonyymi

      Ihmetys jatkuu!

      • Anonyymi

        Jatkuu. Totuuden Henki on ihan eri asia kuin järjelle ymmärrettävä teologia. Pietarin sana on totta. Ei yksikään Raamatun profetia avaudu järjelle ja professoreille, mutta totuuden Hengen kautta. Miksi ihmettelet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuu. Totuuden Henki on ihan eri asia kuin järjelle ymmärrettävä teologia. Pietarin sana on totta. Ei yksikään Raamatun profetia avaudu järjelle ja professoreille, mutta totuuden Hengen kautta. Miksi ihmettelet?

        Nyt tulee raja vastaan,- kun olet torjunut ylhäältä annetun Rakkauden Totuuteen, Niin en voi avata sitä Minkä Jeesus on sulkenut kohdaltasi. Tässä moni haksahtaa ja alkaa oman lihan pyynnöstä käännyttämään.

        Tie on suora ja pelastuksen ilosanoma äärettömän yksinkertainen: niin että huulukin sen ymmärtää, -mutta ei vellu: Usko Jeesukseen, niin sinä ja koko perhekuntasi pelastuu!

        Rukoile Herraa että Hän tekisi silmäsi näkeväksi!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Nyt tulee raja vastaan,- kun olet torjunut ylhäältä annetun Rakkauden Totuuteen, Niin en voi avata sitä Minkä Jeesus on sulkenut kohdaltasi. Tässä moni haksahtaa ja alkaa oman lihan pyynnöstä käännyttämään.

        Tie on suora ja pelastuksen ilosanoma äärettömän yksinkertainen: niin että huulukin sen ymmärtää, -mutta ei vellu: Usko Jeesukseen, niin sinä ja koko perhekuntasi pelastuu!

        Rukoile Herraa että Hän tekisi silmäsi näkeväksi!

        Mun mielestä se ilosanoma on vielä yksinkertaisempi ja paljon täsmällisempi. Kaikki ovat poikenneet pois epäuskoon ja syntiin. Kristuksen nimessä ne kaikki saarnataan sinulle anteeksi. Uskotkos sen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä se ilosanoma on vielä yksinkertaisempi ja paljon täsmällisempi. Kaikki ovat poikenneet pois epäuskoon ja syntiin. Kristuksen nimessä ne kaikki saarnataan sinulle anteeksi. Uskotkos sen?

        Minun syntini Jeesus vei ristille ja kuoli puolestani, että saan ikuisen elämän Hänen kuolemasta ja synninvallasta saamansa voiton myötä.
        Niin myös sinun, kun sinä poloinen vain ymärtäisit sen.
        Uskolla Jeesukseen pääset siitä armahduksesta osalliseksi.

        Mutta et sinä tuota ymmärrä,-ja minä en sille mahda mitään!

        Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Gal. 2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä se ilosanoma on vielä yksinkertaisempi ja paljon täsmällisempi. Kaikki ovat poikenneet pois epäuskoon ja syntiin. Kristuksen nimessä ne kaikki saarnataan sinulle anteeksi. Uskotkos sen?

        Jätä toi epäuskon synti juutalaisille he lankesivat epäuskonsa tähden pois Jeesuksesta ihmiseksi syntyneestä. Se on heidän syntinsä . Kaikki maapallon kristityt uskoo poikaan Jeesukseen riippumatta millaisia on tai ei ole tai mitkä synnit on.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Minun syntini Jeesus vei ristille ja kuoli puolestani, että saan ikuisen elämän Hänen kuolemasta ja synninvallasta saamansa voiton myötä.
        Niin myös sinun, kun sinä poloinen vain ymärtäisit sen.
        Uskolla Jeesukseen pääset siitä armahduksesta osalliseksi.

        Mutta et sinä tuota ymmärrä,-ja minä en sille mahda mitään!

        Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Gal. 2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut

        LAIN KAUTTA LAKI SAA AIKAAN VIHAAAAAAAA!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jätä toi epäuskon synti juutalaisille he lankesivat epäuskonsa tähden pois Jeesuksesta ihmiseksi syntyneestä. Se on heidän syntinsä . Kaikki maapallon kristityt uskoo poikaan Jeesukseen riippumatta millaisia on tai ei ole tai mitkä synnit on.

        Miten sitten me Israelilaiset, jotka olemme Messiaanisia.


    • Itse aloituksen aiheesta ja otsikoinnista voisi moni luulla, että sen motiivina olisi viha ja ehkäpä kiihkomielinen viha.

      Ei,-ei sinne päinkään. Tarkoitus on herätellä nukkuvan herätysliikkeen nukkuvia paimenia. Joista epäilemättä moni on ihan kunnon miehiä, jotka tekevät kompomisseja totuuden ja vl-perinnäissääntöjen kanssa.

      Valitettavasti heidän kannaltaan, ei ole välimuotoja. Joko olet totuuden puolella tai totuutta vastaan. Lisäksi tulee vielä simät sulkeva kirous, niille jotka hylkäävät Jeesukselta saadun rakkauden totuuteen.

      En halua pahaa kenellekään teille, haluan Herrani ja Vapahtajani tavoin ,että jokainen teistäkin "kostuisi kunniaan", ikuisen elämän aamunkoittoon!

      • Anonyymi

        Mutta et vain osaa hluasi sanoittaa oikein. Ei, ei sinne päinkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et vain osaa hluasi sanoittaa oikein. Ei, ei sinne päinkään.

        Entä jos sinä et vain ymmärrä?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Entä jos sinä et vain ymmärrä?

        Se on paljon mahdollista, miltei todennäköistä. En ymmärrä, miten kukaan voi pitää totena kaikkia Raamatun tarinoita. Oikeasti en ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on paljon mahdollista, miltei todennäköistä. En ymmärrä, miten kukaan voi pitää totena kaikkia Raamatun tarinoita. Oikeasti en ymmärrä.

        Sitä kutsutaan epäuskoksi, mutta en halua tällä tylyttää sinua. Oikea kristitty antaa kaikille omantunnon- ja uskonvapauden.

        Nyt älähtää vellu . . .


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Sitä kutsutaan epäuskoksi, mutta en halua tällä tylyttää sinua. Oikea kristitty antaa kaikille omantunnon- ja uskonvapauden.

        Nyt älähtää vellu . . .

        Ei älähtänytkään vellu. Ennen sanottiin että vaikeneminen on myöntymisen merkki ☺


    • Anonyymi

      Näytä yksikin rehellinen lesta niin maksan satasen. Luulisi lestalle kelpaavan :D

      • Mietin. Luultavasti heitäkin on, mutta minulle on ehkä sattunut kohdalle ja sukulaiseksi ne vl-yksilöt, jotka eivät yleisen moraalinormiston mukaan ole rehellisiä.

        Vanhaan suomalaiseen perinteeseen on kuulunut se, että miehen sana pitää ja toista kunnioittavaa rehellisyyttä pidettiin perusarvona, niin että oli sananlaskukin:" Mieluummin mies maansa myy, kuin sanansa syö"

        Kun on tuo puhujalta anteeksipyytämisen porsaanreikä, -niin houkutus vilppiin ei ainakaan vähene!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mietin. Luultavasti heitäkin on, mutta minulle on ehkä sattunut kohdalle ja sukulaiseksi ne vl-yksilöt, jotka eivät yleisen moraalinormiston mukaan ole rehellisiä.

        Vanhaan suomalaiseen perinteeseen on kuulunut se, että miehen sana pitää ja toista kunnioittavaa rehellisyyttä pidettiin perusarvona, niin että oli sananlaskukin:" Mieluummin mies maansa myy, kuin sanansa syö"

        Kun on tuo puhujalta anteeksipyytämisen porsaanreikä, -niin houkutus vilppiin ei ainakaan vähene!

        Rukoillaanko että Jeesus palauttaa kaikki rahat mitä ahneimmat on huijannut tai mitkä on varastettu ja ne jotka on varastettu tileiltä ja korteilla kiitos Jeesus amen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rukoillaanko että Jeesus palauttaa kaikki rahat mitä ahneimmat on huijannut tai mitkä on varastettu ja ne jotka on varastettu tileiltä ja korteilla kiitos Jeesus amen.

        Miksi Jeesusta syytä teoista ja ihmisistä jotka eivät tottele Häntä.

        Vaadi Belsebuupia palauttamaan kaikki väärydellä anastettu omaisuus takaisin! Se ohjaa veljen toimia,

        Ymmärrän toki mitä tarkoitit, mutta en voi jättää täsmentämättä.


    • Anonyymi

      Rehellisyys on arvostettavaa

      • Anonyymi

        Vähän aiheeseen liittyen tässä on tositapaus elävästä elämästä. Kuulin erään vanhan naisen iältään tapahtumavuosina noin 80-90 levittävän minusta täysin perätöntä ja todella loukkaavaa tietoa. Kirjoitin vanhukselle kirjeen ja lähetin ihan postitse. Vaadin naiselta kirjallisia perusteluja väitteelle ja myös korjaamaan perättömät väitteensä ja puheensa. Nainen ei ole tähän päivään mennessä korjannut puheitaan. Mistä lie akka oppinsa saanut, mutta ei todellakaan mitään uskovaisen käytöstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähän aiheeseen liittyen tässä on tositapaus elävästä elämästä. Kuulin erään vanhan naisen iältään tapahtumavuosina noin 80-90 levittävän minusta täysin perätöntä ja todella loukkaavaa tietoa. Kirjoitin vanhukselle kirjeen ja lähetin ihan postitse. Vaadin naiselta kirjallisia perusteluja väitteelle ja myös korjaamaan perättömät väitteensä ja puheensa. Nainen ei ole tähän päivään mennessä korjannut puheitaan. Mistä lie akka oppinsa saanut, mutta ei todellakaan mitään uskovaisen käytöstä.

        Juorut,-olkoot ne perättömiä tai eivät, ovat koko yhteisön liima ja laasti. Jokainen, joka ei ole eliittiä tai eliitin suojeluksessa, tietää sen, että jos hän alkaa jotenkin kritisoimaan lafkan talostelua, niin heillä on jo valmiina juorujen perusteella tehdyt syytökset.

        Oligarkit ovat samanlaisessa löysässä hirressä venäjällä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän aiheeseen liittyen tässä on tositapaus elävästä elämästä. Kuulin erään vanhan naisen iältään tapahtumavuosina noin 80-90 levittävän minusta täysin perätöntä ja todella loukkaavaa tietoa. Kirjoitin vanhukselle kirjeen ja lähetin ihan postitse. Vaadin naiselta kirjallisia perusteluja väitteelle ja myös korjaamaan perättömät väitteensä ja puheensa. Nainen ei ole tähän päivään mennessä korjannut puheitaan. Mistä lie akka oppinsa saanut, mutta ei todellakaan mitään uskovaisen käytöstä.

        Jotenkin lasten ja nuorempien valehtelemisen ja epärehellisyyden, vaikka sitä ei missään tapauksessa itse hyvksykään, laittaa ajattelemattomuuden tiliin. Kun taas elämänsä ehtoolla oleva vanhus osoittautuu umkikieroksi valehtelijaksi, selittää se henkilön tapaa yleensäkin elää elämäänsä. Seurapenkkiin vain kököttämään harras ilme kasvoilla - kukaan ei tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin lasten ja nuorempien valehtelemisen ja epärehellisyyden, vaikka sitä ei missään tapauksessa itse hyvksykään, laittaa ajattelemattomuuden tiliin. Kun taas elämänsä ehtoolla oleva vanhus osoittautuu umkikieroksi valehtelijaksi, selittää se henkilön tapaa yleensäkin elää elämäänsä. Seurapenkkiin vain kököttämään harras ilme kasvoilla - kukaan ei tiedä.

        Tuntemani vl-vanhukset vaikuttavat tunnekylmiltä, tai luonnevikaisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntemani vl-vanhukset vaikuttavat tunnekylmiltä, tai luonnevikaisilta.

        Luulin vähän yli kaksikymppiseksi asti, että uskovaiset ovat rehellisiä ihmisiä. Kunnes ensimmäisessä työmiljöössäni törmäsin vl- naiseen, joka osoitttautui alta aika yksikön umpikieroksi valehtelijaksi ja selän takana paskanpuhjaksi. Pettymys oli valtava - kerrassaan valtava, koska olin kasvanut koko ikäni ympäristössä, jossa ihmisistä ei juoruilla. Nainen oli vaikea saada ymmärtämään, että seura ei kiinnosta ja ainoaksi keinoksi päästä eroon jäi loppujen lopuksi poismuutto paikkakunnalta. Juoruilijan kanssa leimaantuu. Jos on ollut todella huono kotikasvatus, ihminen ei kykene aikuisiällä eikä vanhanakaan käyttämään "käkätintään" oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulin vähän yli kaksikymppiseksi asti, että uskovaiset ovat rehellisiä ihmisiä. Kunnes ensimmäisessä työmiljöössäni törmäsin vl- naiseen, joka osoitttautui alta aika yksikön umpikieroksi valehtelijaksi ja selän takana paskanpuhjaksi. Pettymys oli valtava - kerrassaan valtava, koska olin kasvanut koko ikäni ympäristössä, jossa ihmisistä ei juoruilla. Nainen oli vaikea saada ymmärtämään, että seura ei kiinnosta ja ainoaksi keinoksi päästä eroon jäi loppujen lopuksi poismuutto paikkakunnalta. Juoruilijan kanssa leimaantuu. Jos on ollut todella huono kotikasvatus, ihminen ei kykene aikuisiällä eikä vanhanakaan käyttämään "käkätintään" oikein.

        Tuollaiset vl-naiset ovat vl-liikkeelle tarpeellisempia kuin heidän toimitalonsa.

        Koko vl-väkivalta inkvisitio, -joita irvokkaasti hoitokokouksiksi kutsutaan,-romahtaisi ilman juoruavia-valehtelevia naisia!
        (Toki monella heistä on myös munat)


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuollaiset vl-naiset ovat vl-liikkeelle tarpeellisempia kuin heidän toimitalonsa.

        Koko vl-väkivalta inkvisitio, -joita irvokkaasti hoitokokouksiksi kutsutaan,-romahtaisi ilman juoruavia-valehtelevia naisia!
        (Toki monella heistä on myös munat)

        Totuutta on vaikea muuksi muuttaa. On vain todettava, että näin on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuntemani vl-vanhukset vaikuttavat tunnekylmiltä, tai luonnevikaisilta.

        Varsinkin puhujat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulin vähän yli kaksikymppiseksi asti, että uskovaiset ovat rehellisiä ihmisiä. Kunnes ensimmäisessä työmiljöössäni törmäsin vl- naiseen, joka osoitttautui alta aika yksikön umpikieroksi valehtelijaksi ja selän takana paskanpuhjaksi. Pettymys oli valtava - kerrassaan valtava, koska olin kasvanut koko ikäni ympäristössä, jossa ihmisistä ei juoruilla. Nainen oli vaikea saada ymmärtämään, että seura ei kiinnosta ja ainoaksi keinoksi päästä eroon jäi loppujen lopuksi poismuutto paikkakunnalta. Juoruilijan kanssa leimaantuu. Jos on ollut todella huono kotikasvatus, ihminen ei kykene aikuisiällä eikä vanhanakaan käyttämään "käkätintään" oikein.

        Olipa hyvä kirjoitus. Minun illuusio velluista mureni jo muutamaa vuotta nuorempana. Sain kokea häikäilemättömän vl-hyväksikäytön, jota tekijät eivät edes kadu.


    • Anonyymi

      Muistetaan sen olympia-aatteen perustuneen lähinnä verhoutumiselle. Ei naurata.

      • Anonyymi

        Tuokin on totta
        Ei muakaan


    • On varmasti myös vl-teologeja, joille totuus on valjennut koulutuksen ja ajan myötä ,mutta kun heidän koko elämänsä on sidottu valheeseen, ja siihen että he pitävät valheesta kiinn niin etteivät menetä ansiotyötään.
      Jokainen voi kuvitella miehen, jolla on iso liuta lapsia ja 200 000 euron velka niskassaan.

      Mitä minun tulisi sanoa hänelle?

      Tiedän, mutta tunnustan heikkouteni, -minusta ei ole siihen 😣

    • Ammattivalehtelijoiden työpäivä -sunnuntailisillä!

    • Anonyymi

      Joo. Huomenta. Toivottavasti emme riitaudu täällä tänään.

      • Tähän olisi kiusaus letkatttaa, että sehän riippuu sinusta, mutta enpähän sano niin.

        Totuus-Ja valhe ei tunne kompromisseja -valitettavasti-kuten "maati Ahtisaari sanoi)

        Olen huomannut, nämä keskustelut eivät voi lähellekään aina mennä normaalilla teesi vs antiteesi kaavalla,-josta seuraisi synteesi.
        Moni voi ollakin samaa mieltä, mutta ei kirjoita sitä näkyviin.

        Minulle saa sanoa-ja pitääkin sanoa miltä tuntuu -olen temperamenttinen ihminen minäkin, -mutta lepyn nopeasti ja voihan kiukun antaa mennä ohi ,ennen kuin vastaan. Ja anteeksipyyntöönkin pitää nöyrtyä, jos ylilyöntejä tulee. Muuten usko on mitätön.


    • Anonyymi

      Mikä on totta ja mikä on totuus? Eipä paljon kannata toisia valehtelijoiksi sanoa, kun maailmankatsomus perustuu mihin perustuu.

      • Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

        Jos väittää olevansa kristitty, niin hänen on silloin hyväksyttävä se, että hänen opetuksia arvostellaan kristillisyyden kriteerien mukaan.

        Jos toimit vastoin kristillisyyden perustotuuksia -olet valehtelija!


    • Anonyymi

      Yksi totuus mutta monta valhetta. VL on mielestäsi se suuri eksytys ja valhe. VL liikkeen ulkopuolella oleva opillinen kirjo taas rakastaa totuutta 😂

      • Ei ole kysymys mielipiteistäni vaan absoluuttisesta totuudesta, joka on että vain usko Jeesukseen pelastaa!

        ########VL liikkeen ulkopuolella oleva opillinen kirjo##########

        Julistan Raamatun totuutta ja sinulle sattui "freudilainen lipsahdus",
        Kun tunnustit vl-opin olevan Raamatun ulkopuolelta. Epistä!

        Mutta panivat Herra Bileamin aasinkin puhumaan,. Miksipä sitten ei vl-aasiakin nyt.

        On vain yksi totuus:Jeesus,!. En edes tiedä Pinnan yhteisöä, mutta samaa Jeesusta me julistamme


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei ole kysymys mielipiteistäni vaan absoluuttisesta totuudesta, joka on että vain usko Jeesukseen pelastaa!

        ########VL liikkeen ulkopuolella oleva opillinen kirjo##########

        Julistan Raamatun totuutta ja sinulle sattui "freudilainen lipsahdus",
        Kun tunnustit vl-opin olevan Raamatun ulkopuolelta. Epistä!

        Mutta panivat Herra Bileamin aasinkin puhumaan,. Miksipä sitten ei vl-aasiakin nyt.

        On vain yksi totuus:Jeesus,!. En edes tiedä Pinnan yhteisöä, mutta samaa Jeesusta me julistamme

        Kuuluuko teidä julistukseen hämmästyttävän samanlainen kirjoittelutapa kirjoitsvirheineen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluuko teidä julistukseen hämmästyttävän samanlainen kirjoittelutapa kirjoitsvirheineen?

        Eli sama epäilys jälleen että olen Pinna.
        Kirjoitan virheettömästi, mutta tällä laiteellani oleva kirottu ennakoiva kirjoitusohjelma tekee nuo virheet. Korjata saa koko ajan ja kun olen lähettänyt kirjoitukseni, ennakoiva ohjelma on tehnyt vaikka mitä kummallisuuksia.

        Pilkkaat opillisesta kirjosta meitä, mutta opimme on niin Raamatun mukaista että koko ajan epäilet meitä vilpillisiksi kun julistus on niin samanlaista -Raamatun mukaista.

        Kun teille velluille vilppi on arkipäivää ja työkalu, niin meille se ei sitä ole. Vilppi on perkeleestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluuko teidä julistukseen hämmästyttävän samanlainen kirjoittelutapa kirjoitsvirheineen?

        epäilen että sinussa on hempeä henki ja tarvitsisit hoitokokousta, eikö niin?!


    • Anonyymi

      kuka tänä päivänä suostuisi entisenlaisiin hoitokokouksiin, joissa pikkutunneille kiusattiin ikäihmisiä jos olivat käyneet väärässä kaupassa, miettikääpä asiaa!

      taikka vaadittiin tunnustusta jostain vääristä hengistä joista ei ao tiennyt mitään, miettikääpäs asiaa!

      • Anonyymi

        Hirvittävä ristiriita on siinä, että tällainen kiusaaja joka ei ole korjannut tekojaan, on tällä hetkellä puhujana ja puheissa kiusaamisen kohteita vaaditaan tekemään parannus väärintekijöiden oppiin - tulkaa takaisin ja tehkää parannus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hirvittävä ristiriita on siinä, että tällainen kiusaaja joka ei ole korjannut tekojaan, on tällä hetkellä puhujana ja puheissa kiusaamisen kohteita vaaditaan tekemään parannus väärintekijöiden oppiin - tulkaa takaisin ja tehkää parannus.

        Ei noilla hoitokokouskiusaajilla ole omaatuntoa, joka soimaisi heitä. Uhrin olisi parempi tiedostaa se ja antaa anteeksi, niin hän pelastaa itsensä.


      • Kuka vaan vellu joka uskoo asiaansa,-eikä vaan hengaile mukana.
        Hänellä kun ei ole totuutta, joka tekisi hänetkin vapaaksi vl-väkivallasta. Hän on täysin vl-väkivaltakoneiston armoilla.

        Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kuka vaan vellu joka uskoo asiaansa,-eikä vaan hengaile mukana.
        Hänellä kun ei ole totuutta, joka tekisi hänetkin vapaaksi vl-väkivallasta. Hän on täysin vl-väkivaltakoneiston armoilla.

        Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi

        ei veeälliä kiinnosta mikään totuus, he nostelevat käsiään ja ovat tyytyväisiä kun taas saatiin synnit kaakki anteeksi, menevät lapsilaumoineen kotiinsa ja se oli siinä siltä viikolta.

        viikolla saattaa taas synti tarttua ja se tietää uutta reissua ärryylle, jossa sama rituaali ja taas kotiin ja tarjouskaffia pannuun, siinä se koko uskontunnustus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei veeälliä kiinnosta mikään totuus, he nostelevat käsiään ja ovat tyytyväisiä kun taas saatiin synnit kaakki anteeksi, menevät lapsilaumoineen kotiinsa ja se oli siinä siltä viikolta.

        viikolla saattaa taas synti tarttua ja se tietää uutta reissua ärryylle, jossa sama rituaali ja taas kotiin ja tarjouskaffia pannuun, siinä se koko uskontunnustus.

        Aamenta pukkaa! Juuri noin se menee!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei noilla hoitokokouskiusaajilla ole omaatuntoa, joka soimaisi heitä. Uhrin olisi parempi tiedostaa se ja antaa anteeksi, niin hän pelastaa itsensä.

        Ainoa oikea ratkaisu tähän on, että jokainen puhuja, joka ei ole vielä tähän päivään mennessä korjannut hoitokiusaamis jälkiään, erotetaan välittömästi puhujan tehtävästä. Mitään keskusteluja ei tarvita, vaan tieto puhujan törkeästä käyttäytymisestä riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa oikea ratkaisu tähän on, että jokainen puhuja, joka ei ole vielä tähän päivään mennessä korjannut hoitokiusaamis jälkiään, erotetaan välittömästi puhujan tehtävästä. Mitään keskusteluja ei tarvita, vaan tieto puhujan törkeästä käyttäytymisestä riittää.

        Olen kanssasi samaa mieltä, mutta kun vl-liikkeessä ei toteudu oikeus ja kohtuus ja rehellisyys, niin sellaista ei tule koskaan tapahtumaan.

        Ef.4:17 Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudess
        4:18 nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden.
        4:19 ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
        4:20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        4:21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        4:22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
        4:24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.


    • Kirjoittakaa sellaisia vastauksia joita ei poisteta. En ehtinyt nähdä kuin alun "ainoa oikea ratkaisu . . ."

    • No nyt näen ☺ Sorry!

    • Anonyymi

      Mikä on totuus?

      Te sanotte, että totuus on Herra. Ei ole. Herra on Herra. Te sanotte, että totuus on Jumalan sana. Ei ole. Kun ei ole yksiselitteistä Jumalan sanaa, josta te ette riitelisi.

      Ja tähän ei kannata kopioida Raamattua vastaukseksi, sillä yllä oleva kumosi jo sen vastauksen.

      • Kumosiko? Oletko itse paholainen? Vain paholaisen intresseissä on kumota Totuus!

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

        Valehtelet kuin pullopääpaviaani! 😅


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kumosiko? Oletko itse paholainen? Vain paholaisen intresseissä on kumota Totuus!

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

        Valehtelet kuin pullopääpaviaani! 😅

        Himmaa vähän uitossa vammautunut demonpesä.


      • Emme sano että totuus on herra, vaan sanomme kuten Raamattu sanoo:Jeesus on Herra, joka on Totuus!


      • Herra Jeesus on Totuus,-ei pelkkä herra!

        1.Korinttolaiskirje:
        12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä,


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kumosiko? Oletko itse paholainen? Vain paholaisen intresseissä on kumota Totuus!

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

        Valehtelet kuin pullopääpaviaani! 😅

        Valehtelet kuin pullopääpaviaani!

        Mistä kohtaa Raamattuo tämä on? Jeesusko noin opetti?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kumosiko? Oletko itse paholainen? Vain paholaisen intresseissä on kumota Totuus!

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

        Valehtelet kuin pullopääpaviaani! 😅

        On siinä meillä julistaja. Ilmeisesti keinot vähissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet kuin pullopääpaviaani!

        Mistä kohtaa Raamattuo tämä on? Jeesusko noin opetti?

        Oikeasti olisi pitänyt sanoa että valehtelet kuin perkele, mutta minuun iski hempeyden henki. Pyydän anteeksi pullopääpaviaanilta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        On siinä meillä julistaja. Ilmeisesti keinot vähissä.

        Ei ole ☺


    • Anonyymi

      Ootteko huomannu, että palstalla on kahden nikin kirjoitaja, joka peukuttaa toisella nikillä toisen kirjoituksia aika järjestelmällisesti. Se valehtelemisesta.

      • Anonyymi

        Ollaan huomattu, se että he ovat kaksi eri kirjoittajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan huomattu, se että he ovat kaksi eri kirjoittajaa.

        Älä jaksa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa

        Joka tekee vilppiä, epäilee aina että toisetkin tekevät niin.
        Velluille ei vilppiä tuota ongelmia, jos se palvelee heidän tavoitteitaan. He eivät voi uskoa että joku olisi rehellinen.

        Uskoton, siis aviouskotonkin epäilee puolisoaan pettämisestä, kun itse tekee niin.


    • Anonyymi

      Teletappi on TelevisioPappi tai pastori kuin patteri, risto kuin risto paRisto, Patteri.

      • Mitä aineita käytät?


    • Anonyymi

      Uskovaiset saanut valehtelun lahjan Jumalan armosta?

      • Hyvä kun kuitenkin laitoit kysymysmerkin!
        Ei Jumalalla ole mitän tekemistä vl-taikauskon kanssa.


      • Anonyymi

        Paatunut valehtelija pysyy kiinni valheessaan. Ei myönnä, vaikka totuus tulee ilmi. Uskovaisissa, kaikenlaisissa, tuntuu myös näitä olevan. Kun heillä on " totuus".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paatunut valehtelija pysyy kiinni valheessaan. Ei myönnä, vaikka totuus tulee ilmi. Uskovaisissa, kaikenlaisissa, tuntuu myös näitä olevan. Kun heillä on " totuus".

        Todista että oöen valehdellut?
        ja miksi minun pitäisi valehdella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paatunut valehtelija pysyy kiinni valheessaan. Ei myönnä, vaikka totuus tulee ilmi. Uskovaisissa, kaikenlaisissa, tuntuu myös näitä olevan. Kun heillä on " totuus".

        Vapaissa suunnissa on vellujen mielestä hyvin monenlaista oppia, kuitenkin minun ja Pinnan julistus on niin Raamatun totuuden kanssa yhtä pitävää, että paatuneimmat vellut eivät suostu millään uskomaan että olemme eri ihmiset, jotka emme ikinä ole edes tavanneet toisiamme, siis ventovieraat toisillemme. Lisäksi asuinpaikkammekin on täysin eri suunnilla, jos olen oikein käsittänyt että pinna vaikuttaa Kempeleen-Oulun suunnalla.
        Lisäksi en tiedä, mikä Pinnan edustaman kristillisen yhteisön nimi on.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vapaissa suunnissa on vellujen mielestä hyvin monenlaista oppia, kuitenkin minun ja Pinnan julistus on niin Raamatun totuuden kanssa yhtä pitävää, että paatuneimmat vellut eivät suostu millään uskomaan että olemme eri ihmiset, jotka emme ikinä ole edes tavanneet toisiamme, siis ventovieraat toisillemme. Lisäksi asuinpaikkammekin on täysin eri suunnilla, jos olen oikein käsittänyt että pinna vaikuttaa Kempeleen-Oulun suunnalla.
        Lisäksi en tiedä, mikä Pinnan edustaman kristillisen yhteisön nimi on.

        No,no! Koeta nyt havannoida itseäsi ja pinnaa, mitä yhteistä teillä on. Kummassakin asuu kadottava räyhähenki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No,no! Koeta nyt havannoida itseäsi ja pinnaa, mitä yhteistä teillä on. Kummassakin asuu kadottava räyhähenki.

        Sinäkö meidät kadotat? Niinhän fariseuksetkin, varhaiset hengenheimolaisennekin pitivät Jeesusta räyhääjänä ja niin että hänessä olisi paha henki.

        Toivon että sanomaasi ei katsota kohdallasi Pyhän Hengen herjaksi. Ehkä et onneksi ole täyspäinen,- ainakin näyttää siltä. Herra ei vaadi vastuuseen sellaista jolla ei ole kaikki muumit laaksossa. Tuo edellinen rakkaudella Sinulle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No,no! Koeta nyt havannoida itseäsi ja pinnaa, mitä yhteistä teillä on. Kummassakin asuu kadottava räyhähenki.

        Pahuutta ei voi silitellä, se varmasti näyttää ja tuntuu epäystävälliseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,no! Koeta nyt havannoida itseäsi ja pinnaa, mitä yhteistä teillä on. Kummassakin asuu kadottava räyhähenki.

        Ja samanlainen tapa kirjoittaa termeineen ja kirjoitusvirheineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja samanlainen tapa kirjoittaa termeineen ja kirjoitusvirheineen.

        Nähtävästi siellä kempeleessä ja Oulun kivikarjuntiellä on nyt agenda tehdä Raamatun Totuudesta "vain Pinnan houre", jota hän yksin julistaa. Näen vahvan tarkoitushakuisuuden tuolle vänkäämiselle.

        Toivottavasti olemme saaneet edes jonkun vellun tutustumaan Raamatun lukemiseen niin, että he voivat nähdä omin silmin ettei oppi ole meistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paatunut valehtelija pysyy kiinni valheessaan. Ei myönnä, vaikka totuus tulee ilmi. Uskovaisissa, kaikenlaisissa, tuntuu myös näitä olevan. Kun heillä on " totuus".

        "Psykopaatilla ei ole omaatuntoa, hän ei tunne moraalisia tunnontuskia tekemisistään."

        Minulla on kokemuksia naishoitajasta/ hoitojen organisoijasta. Välillä nainen itki ja välillä hän nauroi enkä koskaan tiennyt missä mennään. Opin sen, että narsisti itkee ei siksi, että hän tuntisi surua tai olisi jotenkin murheellinen tilanteesta vaan siksi että ei saa tahtoaan läpi. En tiedä vielä tänäkään päivänä mikä oli häirikön puhuttelujen syy.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Nähtävästi siellä kempeleessä ja Oulun kivikarjuntiellä on nyt agenda tehdä Raamatun Totuudesta "vain Pinnan houre", jota hän yksin julistaa. Näen vahvan tarkoitushakuisuuden tuolle vänkäämiselle.

        Toivottavasti olemme saaneet edes jonkun vellun tutustumaan Raamatun lukemiseen niin, että he voivat nähdä omin silmin ettei oppi ole meistä.

        Olet oikeassa. Oppi ei ole teistä vaan oppinne on paholaisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Oppi ei ole teistä vaan oppinne on paholaisesta.

        Ainakin se on selvää, että vl-oppi ei enempää voi loitontua alkuperäisestä kristillisyydestä.
        jos terve oppi, usko Jeesukseen, tuntuu paholaisen opilta, niin eksytys on ja on ollut täydellistä.


      • Ei uskovaiset, vaan lestadiolaiset.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei uskovaiset, vaan lestadiolaiset.

        Lestadiolaiset taikauskovsiset.


    • Anonyymi

      Onko radio POOKI lopettanut seurojen radioinnin sunnuntai-iltaisin?

      • Anonyymi

        Kuuntelen parhaillaan pookiseuroja.


    • Anonyymi

      ......

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe