Ilmanviilentimistä kokemusta

Viime kesän helteet vielä muistissa jolloin huoneiston lämpötila pyöri 30 plus asteessa viikko tolkulla, ei pelkkä ropeli tuonut juuri helpotusta.
Sattui tämän kattui tämänkaltainen siirettävä näkösälle

https://www.clasohlson.com/fi/Ilmanviilennin-Air-Cooler,-30-m2/p/36-8105?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAjwuYWSBhByEiwAKd_n_lNVMIVzdS6hWucEzkOhnTZu74uSQ4pEWpB8YtY3OgkTqB8Wa5woURoC49YQAvD_BwE&fbclid=IwAR0IyrJpd-vMA2pU1uXKcMTv2b2jFOAipCcKwM4f-vJaMgJiUFsA72vj6Ek

Mahtaako tulla sateinen ja kylmä kesä, helteiden ollessa pahimmillaan ei tahdo olla saatavilla muuta kuin ei oota.

28

1343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kuiteskin ilmanviilennin 7 litran vesisäiliöllä maksaa 179 euroa


      • Anonyymi

        Kun vähemmän persujen kimppuun hyökkäilet niin otsasuonesikin pysyy viileämpänä


    • Anonyymi

      Minä en ole pahemmin kaivannut viilennystä ....mutta pojalla on tuollainen "pömpeli"
      ...pöytätuuletin ja sitten vielä lämpöpumppu joka puhaltaa viileää kesällä ...
      Minulla läpihuoneiston asunto josta voi vastakkain availla ikkunoita ...tai onhan myös ilmanvaihto ikkunoiden päällä ....riittää minulle "vilukissalle"
      mimmimum-..mi

      • Helteellä poika tuo aina mökille tullessa semmosen pömpelin, kyllä se hyvin viilensi.
        Mulle riittää tuuletin, mä menen sen viereen vähäksi aikaa, jos hiki tulee tai sitten järveen.


    • Anonyymi

      Olen pari vuotta tutkinut ja etsinyt samaan asiaan ratkaisua
      ja mm. Kuluttaja-lehden testit on osoittaneet,
      että mitkään "irtopömpelit" ei anna samaa tehoa kuin ilmalämpöpumppu.

      Tässä on yleisohje mitä pitää huomioida sitä hankkiessa
      https://www.ilmalampopumppu.eu/

    • Anonyymi

      Tänä keväänä varaudut sitten ostaa kunnon tuulettimet ajoissa. Meillä on 31 koko kesän ja talvikaudet 27 lämmintä kerrostalossa vuokralla.Tuletimet kierätää vain ilmaa,lämpö pysyy samana.Ilmasto pumpua et laita vuokra asunot,ei omistusasunnot kerrostaloissa.Ei ainakaan Helssingin lähiöt.

    • Anonyymi

      Telkkarisssa ihan äskettäin kerrottiin, että jos nyt tilaa lämpöpumpun,
      sen voi saada kesäksi. Kysyntä on niin suurta, että ne menevät nopeasti kaupaksi
      eikä uusia äkkiä tule eikä riitä asentajia. Asentajat on varattu kuukausiksi eteenpäin.

    • Anonyymi

      Minulla on Electroluxin ilmanviilennin ollut muutaman kesän. Mitään vesipönttö viilennintä en huusholliini ottaisi, mutta tuollainen joka todella viilentää ilmaa, kuten minulla, on ihan mukava peli. Vesipönttöviilentimeen verrattuna maksaa paljon, mutta on kuitenkin huomattavasti halvempi kuin ilmalämpöpumppu. Eihän se tokikaan ilmalämpöpumppua vastaa, mutta hyvin olen sillä kaksiossani pärjännyt.

    • Anonyymi

      Hierojalla oli viime kesänä linkin kaltainen pysty-putki. Kertoi maksaneet n. 600 euroa. Hyvältä vaikutti, en sitten tiedä mitä hienouksia sisälsi.

    • Anonyymi

      Not.

      Kandee varmaan lukea laitteen arvostelut, niitä oli 91 kpl. Toki tollasten kauppapaikkojen arvosteluissa aina mahdollista, myyjät kirjoittelee ite niitä joutoaikoinaan :D

      Mutta itellä ei kokemuksia, mutta itekkin vähän kiinnostunut aiheesta. Vaikka niitä ylikuumia päiviä ei niin hirveesti vuodessa ole, ei ne mitenkään mukaviakaan ole. Pöndelle vois ilmalämpöpumpun laittaakkin, ois hyötyä lämmityksessäkin. Mutta tsadin luukkuun ei viittis investoida, koska ollaan kaukolämmössä, eikä läämitystä tarvi. Niin ilmalämpöpumput maksaa useempia tonneja- Siks vois ajatella tollasta snadia vekotinta. Saapi näkee, tuleeko ostettua, kun odottelee syksyyn, asian voi sitten taas unohtaa.

      Perinteisillä konsteilla siis koitetaan pärjätä, kohtuu hyvin onnistuu, mutta tosiaan on niitä muutamia päiviä, jolloin lisäviilennystä kaipais.

      Uskon, kyllä tollanenkin laite auttaa, eikä maksa maltaita.

      =DW=

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuinkahan tollanen vedellä viilentävä homeennuttaa asuntoa kun se sinne lämpimällä ilmalla vettä hönkii.


      • Anonyymi

        Kokemukseni mukaan viilentimissä kulkee aika hyvin hinta ja teho käsikkäin. Tollasella halvalla laitteella tuskin on sen enempää vaikutusta kuin tuulettimella vieressä.
        Minulla on reilut 600 euroa maksanut laite, ja se on sekä tehokas että siedettävän ääninen, kannattaa nimittäin kiinnittää huomiota myös desibeleihin mitä koneesta tulee.
        Mitähän mahdat tarkoittaa seinällä olevalla, sellaista en ole missään kaupassa nähnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan tollanen vedellä viilentävä homeennuttaa asuntoa kun se sinne lämpimällä ilmalla vettä hönkii.

        Voiko se yhdessä kesässä homehduttaa, jos sitä hellepäivinä käyttää ?
        Ei koko ajan.


    • Anonyymi

      Kun on kevätkesästä alkaen 33-34 astetta sisällä yöt ja päivät,
      ei tahdo terveys kestää.
      Nestetasapaino menee sekaisin.
      Kaikki ikkunat ja parveke on auringon puolella.
      Aurinko paahtaa keskipäivästä iltaan.
      Olisi kannattanut muuttaa - muutama vuosi sitten. Nyt ei enää jaksa.
      Sydänvaivaiselle on epäterveellistä olla jatkuvasti yli 23 asteessa.
      Normaali huonelämpö on jo sen verran, kun sitä ei itse pääse säätelemään
      kerrostalossa.
      Jotain pitää keksiä.
      Jos vaikka makkariin saisi jonkun viilennysvekottimen ja pysyisi siellä,

      • Anonyymi

        Makuuhuone on tärkein mulle ainakin jossa netti ja TV, olohuone ja keittiö on iltapäivällä pätsinä helteitten aikaan.
        Tytär otti esille ilmaviilentimen koska voi olla kesäkuumalla kaupoissa ei oota.

        Pertikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makuuhuone on tärkein mulle ainakin jossa netti ja TV, olohuone ja keittiö on iltapäivällä pätsinä helteitten aikaan.
        Tytär otti esille ilmaviilentimen koska voi olla kesäkuumalla kaupoissa ei oota.

        Pertikki

        Makkariin ajattelin viilennystä. Pieni makkari on helpompi pitää viileänä kuin olkkari,
        joka sattuu olemaan iso ja huoneisto on lisäksi normaalia korkeampi.
        Olkkariin pitäisi olla kaksi viilennyspömpeliä, makkariin riittää yksi.
        Oiskohan tuo Motonetin ok viilennyslaite ?

        Jos sitä päivän pitää päällä, auttanee vähän. Yöllä en kestä hurinoita.

        Viime vuonna osui silmiini asia, jota en tiennyt olevan olemassakaan !!!
        Koirille viilennyspatja !!! Ne on siis keskimäärin 80 cm x 40 cm kooltaan,
        vähän isompia ja vähän pienempiäkin on.
        Niitä oli monenlaisia muutamalla firmalla.
        Semmonen selän alla nukkuessa viilentäisi mukavasti.
        Ohutta filttiä väliin tietysti, ettei selkä jäädy.
        Ainoa hankaluus, että se pitää pakastimessa jäädyttää.
        ja koirien omistajat olivat arvostelleet, että ne menee helposti rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makkariin ajattelin viilennystä. Pieni makkari on helpompi pitää viileänä kuin olkkari,
        joka sattuu olemaan iso ja huoneisto on lisäksi normaalia korkeampi.
        Olkkariin pitäisi olla kaksi viilennyspömpeliä, makkariin riittää yksi.
        Oiskohan tuo Motonetin ok viilennyslaite ?

        Jos sitä päivän pitää päällä, auttanee vähän. Yöllä en kestä hurinoita.

        Viime vuonna osui silmiini asia, jota en tiennyt olevan olemassakaan !!!
        Koirille viilennyspatja !!! Ne on siis keskimäärin 80 cm x 40 cm kooltaan,
        vähän isompia ja vähän pienempiäkin on.
        Niitä oli monenlaisia muutamalla firmalla.
        Semmonen selän alla nukkuessa viilentäisi mukavasti.
        Ohutta filttiä väliin tietysti, ettei selkä jäädy.
        Ainoa hankaluus, että se pitää pakastimessa jäädyttää.
        ja koirien omistajat olivat arvostelleet, että ne menee helposti rikki.

        IL testasi koirien viilennymatot, sopiiko ne ihmisille
        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/b4157b07-2281-44c9-9b6d-225f42b309c0


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Laittaa vaan jääkaapin tai pakastimen oven auki. Hyvin viilentää :)

    • Anonyymi

      Useat kiinteistövälittäjät kehottavat jo ottamaan pois
      ilmalämpöpumpun ennen kiinteistön myyntiinlaittoa.
      Kiinteistöstä saattaa löytyä hometta alle 5 vuoden sisällä myynnistä
      kohteesta joissa on ollut tuo pumppu...ja myyjähän maksaa perästä vahingon....
      nyt kannattaa miettiä tarkkaan....

      • Anonyymi

        VTT mukaan riski on älyttömän pieni, kiinteä ilmalämpöpumppu toimii lähinnä nimensä mukaan.


    • Anonyymi

      Viime kesä olisi ollutkin kestämätön ilman ilmalämpöpumppua.

      Pirre

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      139
      2294
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      392
      1903
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      29
      1810
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1240
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1129
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      101
      1109
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1053
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1034
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      997
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe