Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kotkan ja Kundan väliselle yhteydelle olisi nyt suurtilaus

Anonyymi

Koska Saimaan kanavan käyttökelpoisuus on romahtanut olemattomaksi, on Saimaan kautta kulkevalle ulkomaanliikenteelle löydettävä uusi reitti.

Tässä yhteydessä kannattaisi kaivaa naftaliinista jo vuosia sitten miltei valmiiksi suunniteltu Kotkan ja Kundan välinen laivareitti, joka jäi silloin vielä suunnitteluasteelle odottamaan parempia – tai tässä tapauksessa pahempia päiviä.

Alkuvaiheessa Kundan päässä ei tarvita hienoa terminaalia. Riittää että matkustajat kuljetetaan välittömästi satamasta esimerkiksi Rakvereen, jossa turisteille on tarjolla monenlaista viihdykettä, pubeja, ja jopa ikivanha kivilinna.

18

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On muutama vuosi sitten kokeiltu ja oli hyvin selkeä floppaus. Ei kannattanut.

      Tallinna tarjoaa kaikki palvelut.

      Jospa lukisit vanhan ketjun.

      • Anonyymi

        Tallinna on äärimmäisen kallis kaupunki. Kalliimpi kuin Helsinki. Pienemmät kylät ovat Virossakin vielä inhimillisen hintaisia suomalaisturisteille. Siksi tuota Kotkan ja Kundan välistä reittiä kannattaisi kokeilla. Vaikka näin alkuun kesäkaudella, koska ei Virossakaan viitsi olla terasseilla keskitalvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallinna on äärimmäisen kallis kaupunki. Kalliimpi kuin Helsinki. Pienemmät kylät ovat Virossakin vielä inhimillisen hintaisia suomalaisturisteille. Siksi tuota Kotkan ja Kundan välistä reittiä kannattaisi kokeilla. Vaikka näin alkuun kesäkaudella, koska ei Virossakaan viitsi olla terasseilla keskitalvella.

        Jotkut eivät opi virheistä. Päätä on seinään jyskytettävä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos suomi on tärkeämpi kuin vaikkapa tallinna niin ja koska suomessa kyetään louhimaan kallioon erittäin pitkiä matkoja esimerkiksi vedentuotantoa pääkaupunkiseudulle ja maailmalla jopa rakennetaan yksityisellä rahalla moottoriteitä, olisi nyt järkevää valmstautua tulevaisuuteen jolla myös olisi iso vaikutus työllisyyteen.

      Oma kanava suomalaisille omaan järvisuomeen, jonka käyttöä ei valvoisi ja rajoittaisi naapurimaa.

      • Anonyymi

        ''... esimerkiksi vedentuotantoa pääkaupunkiseudulle--''

        Päijännetunneli, pituus n.120km ja seinät n.4m kanttiinsa. Hinta n.250 miljoonaa euroa.


    • Anonyymi

      Kanavaliikenne on tarpeetonta . Tavararaliikeen suoriutuu talviajankin joten hyvin selviää kesäkin . Puutavarakuljetuksethan loppuvat nyt , niin viihdekäyttöön kanavaa ei tarvita.

    • Anonyymi

      Vesiväyliä tulisi hyödyntää ja pahoin pelkään jotta nuo joudutaan myymään velkaatumisen takia ja saamme jatkossa vuokrata niitä..,ehkä ruotsalaisilta. Käsittääkseni Berner ja kepulit Sipin hallituksen aikaan valmisteli tie/veet myyntiä,? Bersner taisi mennäkin ruotsalaisten investointipankkiin suoraan omista-ohjaus ministerin pallilta? Järkevintä voisi olla tehostaa raideverkkoa keskeltä suomea jäämerelle asti, kunnostamalla ratoja tekemällä uusi osuus Kemistä Norjaan, tuo palvelisi myös pohjoisen ja koko suomenkin mittavia lähitulevaisuuden kaivoshankkeita, jäämeren ollessa jatkossa kulkukelpoinen luononvarat tuota kautta maailmalle ja kaukaisten maiden herkut ja kultutustavarat kiinasta yms sieltä suomeen. Tilanne taitaa olla senkaltainen jottei Kiinaa enää venäjän läpi ole raide yhteyttä käytössä ja tosiaan saimaan kanava taitaa olla ulkona sekin jatkosta. Näinhän se menee kun maailma muuttuu ja pieni Suomi mukana, tietysti Eu lienee se paikka mistä joudutaan kysymään ja pyytämään rahaa, Norjan rataa ei saata herättää innostusta eussa ,mutta Norjalta voisi saada rahoitusta. Ps ruotsin lapissa alkaa myös valtavat kaivos kuin asutushankkeet, tuossa saattaa tulla vääntöä aluperäiskansojen kanssa ,koska sekoittumista ei saamelaiset taida haluta, mutta aika muuttuu.

      • Anonyymi

        Yhteys pohjoiseen jäämerelle Norjan kautta hankkeena tulisi panna viipymättä alulle, oikeastaan ihme jottei tuosta ole juurikaan ollut keskustelua Kemiin taitaa tulla uusi sellutehdas pikapuolin suomella on tärkeä asema selluntuottajana yhäkin, niin Kemissä on varmaan satamakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteys pohjoiseen jäämerelle Norjan kautta hankkeena tulisi panna viipymättä alulle, oikeastaan ihme jottei tuosta ole juurikaan ollut keskustelua Kemiin taitaa tulla uusi sellutehdas pikapuolin suomella on tärkeä asema selluntuottajana yhäkin, niin Kemissä on varmaan satamakin.

        ''...Kemissä on varmaan satamakin''

        On ja sieltä pääsee maailmalle melko isoilla laivoilla, ympäri vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteys pohjoiseen jäämerelle Norjan kautta hankkeena tulisi panna viipymättä alulle, oikeastaan ihme jottei tuosta ole juurikaan ollut keskustelua Kemiin taitaa tulla uusi sellutehdas pikapuolin suomella on tärkeä asema selluntuottajana yhäkin, niin Kemissä on varmaan satamakin.

        Viitannet suunniteltuun rautatiehen, joka tuhoaa aivan turhaan Lapin luontoa. Sitä ei jatkoon. Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin, jolloin saadaan taas oma tieyhteys Barentsinmerelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitannet suunniteltuun rautatiehen, joka tuhoaa aivan turhaan Lapin luontoa. Sitä ei jatkoon. Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin, jolloin saadaan taas oma tieyhteys Barentsinmerelle.

        ''Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin...''

        Ei kovin realistinen suunnitelma;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin...''

        Ei kovin realistinen suunnitelma;)

        Itse asiassa Petsamo taidetaan saada ihan irtokarkkihintaan kyykkyyn painetulta Venäjältä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitannet suunniteltuun rautatiehen, joka tuhoaa aivan turhaan Lapin luontoa. Sitä ei jatkoon. Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin, jolloin saadaan taas oma tieyhteys Barentsinmerelle.

        Odotetaan ensin että Ukraina saa neuvoteltua Krimin takaisin, sitten Petsamo.


    • Anonyymi

      Venäjän hehkutusmedia on jo päättänyt sulkea Saimaan kanavan, joten Itä-Suomessa toimivan teollisuuden vesi­kuljetuksille on löydettävä uusi reitti.

      Olkoon se Kotkan ja Kundan välinen autolauttayhteys, jota liikennöivissä laivoissa olisi sopivan kokoinen baari myös vapaa-ajanmatkustajille. Kaikki eivät tee laivamatkoja rahtiliikenteen vuoksi, vaan myös risteilymatkustajat haluavat poiketa aluksilla.

      • Anonyymi

        Vai tietojesi mukaan Samaan kanavalla kulkevat autolautat.
        Sopii sairautesi kuvaan.


      • Anonyymi

        Tuo uhkaus vahvisti käsitykseni. Suomen on ehdottomasti liityttävä NATOon! Tuo hulluhan voi tehdä mitä tahansa. Me emme voi siihen mitenkään vaikuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe