Koska Saimaan kanavan käyttökelpoisuus on romahtanut olemattomaksi, on Saimaan kautta kulkevalle ulkomaanliikenteelle löydettävä uusi reitti.
Tässä yhteydessä kannattaisi kaivaa naftaliinista jo vuosia sitten miltei valmiiksi suunniteltu Kotkan ja Kundan välinen laivareitti, joka jäi silloin vielä suunnitteluasteelle odottamaan parempia – tai tässä tapauksessa pahempia päiviä.
Alkuvaiheessa Kundan päässä ei tarvita hienoa terminaalia. Riittää että matkustajat kuljetetaan välittömästi satamasta esimerkiksi Rakvereen, jossa turisteille on tarjolla monenlaista viihdykettä, pubeja, ja jopa ikivanha kivilinna.
Kotkan ja Kundan väliselle yhteydelle olisi nyt suurtilaus
18
93
Vastaukset
- Anonyymi
On muutama vuosi sitten kokeiltu ja oli hyvin selkeä floppaus. Ei kannattanut.
Tallinna tarjoaa kaikki palvelut.
Jospa lukisit vanhan ketjun.- Anonyymi
Tallinna on äärimmäisen kallis kaupunki. Kalliimpi kuin Helsinki. Pienemmät kylät ovat Virossakin vielä inhimillisen hintaisia suomalaisturisteille. Siksi tuota Kotkan ja Kundan välistä reittiä kannattaisi kokeilla. Vaikka näin alkuun kesäkaudella, koska ei Virossakaan viitsi olla terasseilla keskitalvella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tallinna on äärimmäisen kallis kaupunki. Kalliimpi kuin Helsinki. Pienemmät kylät ovat Virossakin vielä inhimillisen hintaisia suomalaisturisteille. Siksi tuota Kotkan ja Kundan välistä reittiä kannattaisi kokeilla. Vaikka näin alkuun kesäkaudella, koska ei Virossakaan viitsi olla terasseilla keskitalvella.
Jotkut eivät opi virheistä. Päätä on seinään jyskytettävä.
- Anonyymi
Mitkä matkustajat ?? Jos se rahti mikä ennen kulki kanavan kautta maailmalle, tuotaisiin kumipyörillä tai junilla Kotkaan, ei ole mitään järkeä viedä tavaraa ensin Kundaan, purkaa lasti ja lastata taas uudestaan. Kotkassa rahti tulisi lastata mahdollisimman suureen alukseen. Esim. tämä on juuri nyt Mussalossa: https://www.marinetraffic.com/fi/ais/details/ships/shipid:5692033/mmsi:219136000/imo:9778533/vessel:VILNIA_MAERSK
Ko. kippo lastaa 37 000 tonnia. - Anonyymi
Jos suomi on tärkeämpi kuin vaikkapa tallinna niin ja koska suomessa kyetään louhimaan kallioon erittäin pitkiä matkoja esimerkiksi vedentuotantoa pääkaupunkiseudulle ja maailmalla jopa rakennetaan yksityisellä rahalla moottoriteitä, olisi nyt järkevää valmstautua tulevaisuuteen jolla myös olisi iso vaikutus työllisyyteen.
Oma kanava suomalaisille omaan järvisuomeen, jonka käyttöä ei valvoisi ja rajoittaisi naapurimaa.- Anonyymi
''... esimerkiksi vedentuotantoa pääkaupunkiseudulle--''
Päijännetunneli, pituus n.120km ja seinät n.4m kanttiinsa. Hinta n.250 miljoonaa euroa.
- Anonyymi
Kanavaliikenne on tarpeetonta . Tavararaliikeen suoriutuu talviajankin joten hyvin selviää kesäkin . Puutavarakuljetuksethan loppuvat nyt , niin viihdekäyttöön kanavaa ei tarvita.
- Anonyymi
Vesiväyliä tulisi hyödyntää ja pahoin pelkään jotta nuo joudutaan myymään velkaatumisen takia ja saamme jatkossa vuokrata niitä..,ehkä ruotsalaisilta. Käsittääkseni Berner ja kepulit Sipin hallituksen aikaan valmisteli tie/veet myyntiä,? Bersner taisi mennäkin ruotsalaisten investointipankkiin suoraan omista-ohjaus ministerin pallilta? Järkevintä voisi olla tehostaa raideverkkoa keskeltä suomea jäämerelle asti, kunnostamalla ratoja tekemällä uusi osuus Kemistä Norjaan, tuo palvelisi myös pohjoisen ja koko suomenkin mittavia lähitulevaisuuden kaivoshankkeita, jäämeren ollessa jatkossa kulkukelpoinen luononvarat tuota kautta maailmalle ja kaukaisten maiden herkut ja kultutustavarat kiinasta yms sieltä suomeen. Tilanne taitaa olla senkaltainen jottei Kiinaa enää venäjän läpi ole raide yhteyttä käytössä ja tosiaan saimaan kanava taitaa olla ulkona sekin jatkosta. Näinhän se menee kun maailma muuttuu ja pieni Suomi mukana, tietysti Eu lienee se paikka mistä joudutaan kysymään ja pyytämään rahaa, Norjan rataa ei saata herättää innostusta eussa ,mutta Norjalta voisi saada rahoitusta. Ps ruotsin lapissa alkaa myös valtavat kaivos kuin asutushankkeet, tuossa saattaa tulla vääntöä aluperäiskansojen kanssa ,koska sekoittumista ei saamelaiset taida haluta, mutta aika muuttuu.
- Anonyymi
Yhteys pohjoiseen jäämerelle Norjan kautta hankkeena tulisi panna viipymättä alulle, oikeastaan ihme jottei tuosta ole juurikaan ollut keskustelua Kemiin taitaa tulla uusi sellutehdas pikapuolin suomella on tärkeä asema selluntuottajana yhäkin, niin Kemissä on varmaan satamakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteys pohjoiseen jäämerelle Norjan kautta hankkeena tulisi panna viipymättä alulle, oikeastaan ihme jottei tuosta ole juurikaan ollut keskustelua Kemiin taitaa tulla uusi sellutehdas pikapuolin suomella on tärkeä asema selluntuottajana yhäkin, niin Kemissä on varmaan satamakin.
''...Kemissä on varmaan satamakin''
On ja sieltä pääsee maailmalle melko isoilla laivoilla, ympäri vuoden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteys pohjoiseen jäämerelle Norjan kautta hankkeena tulisi panna viipymättä alulle, oikeastaan ihme jottei tuosta ole juurikaan ollut keskustelua Kemiin taitaa tulla uusi sellutehdas pikapuolin suomella on tärkeä asema selluntuottajana yhäkin, niin Kemissä on varmaan satamakin.
Viitannet suunniteltuun rautatiehen, joka tuhoaa aivan turhaan Lapin luontoa. Sitä ei jatkoon. Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin, jolloin saadaan taas oma tieyhteys Barentsinmerelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viitannet suunniteltuun rautatiehen, joka tuhoaa aivan turhaan Lapin luontoa. Sitä ei jatkoon. Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin, jolloin saadaan taas oma tieyhteys Barentsinmerelle.
''Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin...''
Ei kovin realistinen suunnitelma;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin...''
Ei kovin realistinen suunnitelma;)Itse asiassa Petsamo taidetaan saada ihan irtokarkkihintaan kyykkyyn painetulta Venäjältä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viitannet suunniteltuun rautatiehen, joka tuhoaa aivan turhaan Lapin luontoa. Sitä ei jatkoon. Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin, jolloin saadaan taas oma tieyhteys Barentsinmerelle.
Odotetaan ensin että Ukraina saa neuvoteltua Krimin takaisin, sitten Petsamo.
- Anonyymi
Venäjän hehkutusmedia on jo päättänyt sulkea Saimaan kanavan, joten Itä-Suomessa toimivan teollisuuden vesikuljetuksille on löydettävä uusi reitti.
Olkoon se Kotkan ja Kundan välinen autolauttayhteys, jota liikennöivissä laivoissa olisi sopivan kokoinen baari myös vapaa-ajanmatkustajille. Kaikki eivät tee laivamatkoja rahtiliikenteen vuoksi, vaan myös risteilymatkustajat haluavat poiketa aluksilla.- Anonyymi
Vai tietojesi mukaan Samaan kanavalla kulkevat autolautat.
Sopii sairautesi kuvaan. - Anonyymi
Tuo uhkaus vahvisti käsitykseni. Suomen on ehdottomasti liityttävä NATOon! Tuo hulluhan voi tehdä mitä tahansa. Me emme voi siihen mitenkään vaikuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768792Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per593311- 382664
- 272211
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182195Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto372190- 131927
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151743- 681705
- 181629