Kotkan ja Kundan väliselle yhteydelle olisi nyt suurtilaus

Anonyymi

Koska Saimaan kanavan käyttökelpoisuus on romahtanut olemattomaksi, on Saimaan kautta kulkevalle ulkomaanliikenteelle löydettävä uusi reitti.

Tässä yhteydessä kannattaisi kaivaa naftaliinista jo vuosia sitten miltei valmiiksi suunniteltu Kotkan ja Kundan välinen laivareitti, joka jäi silloin vielä suunnitteluasteelle odottamaan parempia – tai tässä tapauksessa pahempia päiviä.

Alkuvaiheessa Kundan päässä ei tarvita hienoa terminaalia. Riittää että matkustajat kuljetetaan välittömästi satamasta esimerkiksi Rakvereen, jossa turisteille on tarjolla monenlaista viihdykettä, pubeja, ja jopa ikivanha kivilinna.

18

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On muutama vuosi sitten kokeiltu ja oli hyvin selkeä floppaus. Ei kannattanut.

      Tallinna tarjoaa kaikki palvelut.

      Jospa lukisit vanhan ketjun.

      • Anonyymi

        Tallinna on äärimmäisen kallis kaupunki. Kalliimpi kuin Helsinki. Pienemmät kylät ovat Virossakin vielä inhimillisen hintaisia suomalaisturisteille. Siksi tuota Kotkan ja Kundan välistä reittiä kannattaisi kokeilla. Vaikka näin alkuun kesäkaudella, koska ei Virossakaan viitsi olla terasseilla keskitalvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallinna on äärimmäisen kallis kaupunki. Kalliimpi kuin Helsinki. Pienemmät kylät ovat Virossakin vielä inhimillisen hintaisia suomalaisturisteille. Siksi tuota Kotkan ja Kundan välistä reittiä kannattaisi kokeilla. Vaikka näin alkuun kesäkaudella, koska ei Virossakaan viitsi olla terasseilla keskitalvella.

        Jotkut eivät opi virheistä. Päätä on seinään jyskytettävä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos suomi on tärkeämpi kuin vaikkapa tallinna niin ja koska suomessa kyetään louhimaan kallioon erittäin pitkiä matkoja esimerkiksi vedentuotantoa pääkaupunkiseudulle ja maailmalla jopa rakennetaan yksityisellä rahalla moottoriteitä, olisi nyt järkevää valmstautua tulevaisuuteen jolla myös olisi iso vaikutus työllisyyteen.

      Oma kanava suomalaisille omaan järvisuomeen, jonka käyttöä ei valvoisi ja rajoittaisi naapurimaa.

      • Anonyymi

        ''... esimerkiksi vedentuotantoa pääkaupunkiseudulle--''

        Päijännetunneli, pituus n.120km ja seinät n.4m kanttiinsa. Hinta n.250 miljoonaa euroa.


    • Anonyymi

      Kanavaliikenne on tarpeetonta . Tavararaliikeen suoriutuu talviajankin joten hyvin selviää kesäkin . Puutavarakuljetuksethan loppuvat nyt , niin viihdekäyttöön kanavaa ei tarvita.

    • Anonyymi

      Vesiväyliä tulisi hyödyntää ja pahoin pelkään jotta nuo joudutaan myymään velkaatumisen takia ja saamme jatkossa vuokrata niitä..,ehkä ruotsalaisilta. Käsittääkseni Berner ja kepulit Sipin hallituksen aikaan valmisteli tie/veet myyntiä,? Bersner taisi mennäkin ruotsalaisten investointipankkiin suoraan omista-ohjaus ministerin pallilta? Järkevintä voisi olla tehostaa raideverkkoa keskeltä suomea jäämerelle asti, kunnostamalla ratoja tekemällä uusi osuus Kemistä Norjaan, tuo palvelisi myös pohjoisen ja koko suomenkin mittavia lähitulevaisuuden kaivoshankkeita, jäämeren ollessa jatkossa kulkukelpoinen luononvarat tuota kautta maailmalle ja kaukaisten maiden herkut ja kultutustavarat kiinasta yms sieltä suomeen. Tilanne taitaa olla senkaltainen jottei Kiinaa enää venäjän läpi ole raide yhteyttä käytössä ja tosiaan saimaan kanava taitaa olla ulkona sekin jatkosta. Näinhän se menee kun maailma muuttuu ja pieni Suomi mukana, tietysti Eu lienee se paikka mistä joudutaan kysymään ja pyytämään rahaa, Norjan rataa ei saata herättää innostusta eussa ,mutta Norjalta voisi saada rahoitusta. Ps ruotsin lapissa alkaa myös valtavat kaivos kuin asutushankkeet, tuossa saattaa tulla vääntöä aluperäiskansojen kanssa ,koska sekoittumista ei saamelaiset taida haluta, mutta aika muuttuu.

      • Anonyymi

        Yhteys pohjoiseen jäämerelle Norjan kautta hankkeena tulisi panna viipymättä alulle, oikeastaan ihme jottei tuosta ole juurikaan ollut keskustelua Kemiin taitaa tulla uusi sellutehdas pikapuolin suomella on tärkeä asema selluntuottajana yhäkin, niin Kemissä on varmaan satamakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteys pohjoiseen jäämerelle Norjan kautta hankkeena tulisi panna viipymättä alulle, oikeastaan ihme jottei tuosta ole juurikaan ollut keskustelua Kemiin taitaa tulla uusi sellutehdas pikapuolin suomella on tärkeä asema selluntuottajana yhäkin, niin Kemissä on varmaan satamakin.

        ''...Kemissä on varmaan satamakin''

        On ja sieltä pääsee maailmalle melko isoilla laivoilla, ympäri vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteys pohjoiseen jäämerelle Norjan kautta hankkeena tulisi panna viipymättä alulle, oikeastaan ihme jottei tuosta ole juurikaan ollut keskustelua Kemiin taitaa tulla uusi sellutehdas pikapuolin suomella on tärkeä asema selluntuottajana yhäkin, niin Kemissä on varmaan satamakin.

        Viitannet suunniteltuun rautatiehen, joka tuhoaa aivan turhaan Lapin luontoa. Sitä ei jatkoon. Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin, jolloin saadaan taas oma tieyhteys Barentsinmerelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitannet suunniteltuun rautatiehen, joka tuhoaa aivan turhaan Lapin luontoa. Sitä ei jatkoon. Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin, jolloin saadaan taas oma tieyhteys Barentsinmerelle.

        ''Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin...''

        Ei kovin realistinen suunnitelma;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin...''

        Ei kovin realistinen suunnitelma;)

        Itse asiassa Petsamo taidetaan saada ihan irtokarkkihintaan kyykkyyn painetulta Venäjältä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitannet suunniteltuun rautatiehen, joka tuhoaa aivan turhaan Lapin luontoa. Sitä ei jatkoon. Järkevämpää on neuvotella Venäjältä Petsamo takaisin, jolloin saadaan taas oma tieyhteys Barentsinmerelle.

        Odotetaan ensin että Ukraina saa neuvoteltua Krimin takaisin, sitten Petsamo.


    • Anonyymi

      Venäjän hehkutusmedia on jo päättänyt sulkea Saimaan kanavan, joten Itä-Suomessa toimivan teollisuuden vesi­kuljetuksille on löydettävä uusi reitti.

      Olkoon se Kotkan ja Kundan välinen autolauttayhteys, jota liikennöivissä laivoissa olisi sopivan kokoinen baari myös vapaa-ajanmatkustajille. Kaikki eivät tee laivamatkoja rahtiliikenteen vuoksi, vaan myös risteilymatkustajat haluavat poiketa aluksilla.

      • Anonyymi

        Vai tietojesi mukaan Samaan kanavalla kulkevat autolautat.
        Sopii sairautesi kuvaan.


      • Anonyymi

        Tuo uhkaus vahvisti käsitykseni. Suomen on ehdottomasti liityttävä NATOon! Tuo hulluhan voi tehdä mitä tahansa. Me emme voi siihen mitenkään vaikuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      200
      5753
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      105
      5631
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      190
      4633
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4053
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3950
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3586
    7. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      20
      1474
    8. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

      Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      130
      1390
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

      Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      19
      1072
    10. Jotenkin tämä

      tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭
      Ikävä
      33
      970
    Aihe