Mistä hotelli

Pariisiin

Ekaa kertaa menossa Pariisiin, aikaa kolme päivää ja tarkoitus nähdä Eiffel torni,louvre,riemukaari ja tehdä ehkä seinen risteily. Mikä olisi paras alue josta hotellia voisi ruveta etsimään, kiva olisi myös jalan kulkea, mutta käsittääkseni bussit ja metro on hyvä kulkuväline.Pääseekö yhdellä lipulla kulkemaan Pariisin koko metroverkon alueella?? onko siinä joku vaihtoaika?. Kertokaas vielä siitä bussista, joka kiertää eri nähtävyyksien väliä ja voi hypäpä ja poistua missä haluaa, mistä näihin busseihin saa lippuja, hinta??
Kannattaako jättää hotellin varaaminen lentokentälle, sieltähän ilmeisesti myös saa hotelleja varattua vai onko toukokuun lopulla jo miten kova sesonkiaika? Pitääkö netin kautta maksaa hotelli jo etukäteen??

3

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkk

      Suosittelen hotellia Oopperan (Opera) alueelta. Lyhyet kävelymatkat useimpiin kohteisiin. Toiseksi lenttokenttäbussilla Finnairin terminaalista pääsee suoraan ihan läheisyydessä olevalle pysäkille, noin 300 m.

      Siellä hyvä vaihtoehto on Hotelli Richmond-Opera. Keskihintainen, mutta siisti.

      Varaudu parin tunnin jonoihin ainakin Eiffelissä, Versaillessa, jne...

    • elle

      Vaikka kysyvät Visa-kortin numeron, sitä ei laskuteta etukäteen paitsi, jos et mene hotelliin. Silloin ottavat maksun kortilta.
      Siis se on hotellille takuu siitä, että varatut huoneet käytetään.Ja jos joutuvat pitämään varausta turhan takia ja ehkä kieltäytyneet ottamasta varauksen vuoksi muita asiakkaita, on ihan kohtuullista saada siitä korvaus.

    • Kuumaa ja ahdasta

      Matkailijalle on varmasti paras vaihtoehto ottaa hotelli vanhan Oopperan lähettyviltä. Etoilen ympärillä on myös ihan edullisia hotelleja pikku harppauksen päässä Champs Elyséeltä.

      Jos menet Versaillesiin, niin kannattaa mennä jonkin ryhmän mukana, silloin pääsee sen kilometrin mittaisen jonon ohi. Monet suomalaisetkin matkatoimistot ottavat ryhmiinsä ulkopuolisia, ja ainakin sight-seeing-firmat järjestävät käyntejä.

      Kerran olen onnistunut välttämään jonotuksen Eiffel-torniin, kun olen sanonut kassalla, että olemme menossa tornin ravintolaan. En tiedä toimiiko tämä enää, voi olla, että niillä on nykyisin jokin kontrolli.

      Jos menet kirpputorille, niin ei kannata mennä Metrolla. Sinne menee bussilinja aivan keskelle. Metro jää kovin kauas, ja voi olla, ettet löydä koko "oikeaa" kirpputoria lainkaan, koska koko seutu on niin täynnä kojuja. Se "oikea" kirpputori on täynnä rakennuksia ja kiinteita myymälöitä, ja sieltä voi tosiaankin löytää jotakin mukavaa ostettavaa. Kojuissa myydään pelkkää krääsää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1643
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      59
      1145
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      927
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      811
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      131
      793
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      758
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      741
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      689
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      664
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      629
    Aihe