Laila Kinnunen

39

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laila oli erinomainen artisti. Hän lauloi koskettavasti monta koskettavaa kappaletta.

    • Anonyymi

      Laila oli nuoruuteni aikoina suomen kirkkaimpia TÄHTI Ä


      Olavi Virta oli myös LOISTAVA maailman paras upea TÄHTI suomen taivalla,,

    • Anonyymi

      Miten niin liikaa meille ? Suomalaiset ihailivat ja arvostivat suuresti Lailaa.
      Jossain suuremmassa maassa hän olisi rikastunut laulullaan.
      Meillä Suomessa on liian pienet markkinat lahjakkuuksille.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        I-ha-na biisi. - Nm. Itsekin sitä esittänyt


    • Anonyymi

      Tämä on sitä putinistien kaipuuta

      Otetaan oikeasti jotain kovatasoista Kinnuselta
      Meillä on muutamia esityksiä jotka ovat parempia kuin alkuperäinen maailmanmenestyskappale

      Tässä on eräs sellainen eli sambaa la Laila recado bossa nova
      https://www.youtube.com/watch?v=LKXKeT-x8_A

    • Laila Kinnusen ääni taipuu moneen, tässä elokuvan teemasävelmässä Päivien kimallus upeisiin puhtaisiin ylä-ääniin, joita hänen lauluissaan ehkä harvemmin kuulee. Tuntuu, että äänialassa on varaa vaikka mihin, vaivattomasti ja soljuvasti. Kuulijoille välittyvä tunne on aina mukana hänen tulkinnoissaan. Niin paljon kuuluu rakkauteen, ruusut huhtikuun ja lehdet puun, jotka kellastuu...

      https://www.youtube.com/watch?v=7G9Wt93oTGs

      Olavi Virran laulama Portugalin huhtikuu on kevään airut tänne vielä kylmään Pohjolaankin. Virran ääni on kuin samettia ja silkkiä.

      https://www.youtube.com/watch?v=8WBEhWQAgxg

      • Kyllä tuo Lailan ääni on sellainen ja esitys yleensäkin, että vertaistaan saa hakea.
        Tuota Portukalin huhtikuuta olen kuunnellut Virran laulamana ja Kari Tapion.
        Minulla on lämmin muisto:
        Olin aamupimeällä pakkasessa laittamassa autoa tolpalla lämmitykseen, kun tulin töihin.
        Viereen ajoi yksi nuori nainen, joka oli opiskelijana meillä. Hän kysäisi ´´tykkääks sä Kari Tapiosta,´´ Sanoin, ´´joo.´´
        Jonkun ajan kuluttua sain sisäisessä postissa kirjekuoren, jotain kovaa siellä.
        Ihmetellen avasin sen.
        Siellä oli Kari Tapion CD, itse koottu ja piirretty kuva minusta lämpötolpalla autoineni.
        Kera vuolaiden kiitosten, kuinka olin ollut hyvä ohjaaja.
        Olin ällikällä lyöty. Tuollainen jää muistoihin ikuisiksi ajoiksi.


      • Eliaana kirjoitti:

        Kyllä tuo Lailan ääni on sellainen ja esitys yleensäkin, että vertaistaan saa hakea.
        Tuota Portukalin huhtikuuta olen kuunnellut Virran laulamana ja Kari Tapion.
        Minulla on lämmin muisto:
        Olin aamupimeällä pakkasessa laittamassa autoa tolpalla lämmitykseen, kun tulin töihin.
        Viereen ajoi yksi nuori nainen, joka oli opiskelijana meillä. Hän kysäisi ´´tykkääks sä Kari Tapiosta,´´ Sanoin, ´´joo.´´
        Jonkun ajan kuluttua sain sisäisessä postissa kirjekuoren, jotain kovaa siellä.
        Ihmetellen avasin sen.
        Siellä oli Kari Tapion CD, itse koottu ja piirretty kuva minusta lämpötolpalla autoineni.
        Kera vuolaiden kiitosten, kuinka olin ollut hyvä ohjaaja.
        Olin ällikällä lyöty. Tuollainen jää muistoihin ikuisiksi ajoiksi.

        Näköjään, ajatus mennyt näpyttelyn edelle.
        Siis autoradio oli päällä ja tuo kappale soi, siinä tolpalla touhutessani.


      • Eliaana kirjoitti:

        Kyllä tuo Lailan ääni on sellainen ja esitys yleensäkin, että vertaistaan saa hakea.
        Tuota Portukalin huhtikuuta olen kuunnellut Virran laulamana ja Kari Tapion.
        Minulla on lämmin muisto:
        Olin aamupimeällä pakkasessa laittamassa autoa tolpalla lämmitykseen, kun tulin töihin.
        Viereen ajoi yksi nuori nainen, joka oli opiskelijana meillä. Hän kysäisi ´´tykkääks sä Kari Tapiosta,´´ Sanoin, ´´joo.´´
        Jonkun ajan kuluttua sain sisäisessä postissa kirjekuoren, jotain kovaa siellä.
        Ihmetellen avasin sen.
        Siellä oli Kari Tapion CD, itse koottu ja piirretty kuva minusta lämpötolpalla autoineni.
        Kera vuolaiden kiitosten, kuinka olin ollut hyvä ohjaaja.
        Olin ällikällä lyöty. Tuollainen jää muistoihin ikuisiksi ajoiksi.

        Ihana muisto varmasti Eliaana. Siihen aikaan kun itsekin ohjasin erilaisia ryhmiä oli vielä tapana muistaa ohjaajaa kauden päättyessä, joskus joulunakin.
        Nyt sellainenkin traditio näyttää hävinneen. Meidän kirjapiiri on kokoontunut muutaman vuoden. Koskaan ei ole kenenkään mieleen tullut muistaa ohjaajaa, vaikka hän tekee työtään harrastuspohjalta.
        Se ei ikäänkuin enää kuulu käsikirjoitukseen. En tiedä mistä johtuu. Olisiko tämä tämä kuluttajamentaliteetti vaikuttamassa siinäkin ?
        Ilmaispalveluja saadessaan kuluttajan rooliksi jää vain kritiikki, niinkö ?

        Anteeksi, että lipesin polulta... Laila Kinnunen oli laulajana ylittämätön minunkin mielestäni eikä Olavi Virtaa voita kukaan..))
        Oma suosikkini noista 60-luvun kotimaisista tähdistä oli kuitenkin Brita Koivunen. Hänellä oli omaleimainen svengaava tyylinsä esiintyä. Joku muusikko sanoi joskus, että hänen ei tarvitse sanoa kuin päivää, niin heti tuo tyyli on läsnä, tarttuu kuulijaankin.


    • Anonyymi

      Laila Kinnusella on myös Ritva sisko. Hänkin osasi laulaa ja esiintyä. Miksi Laila valitsi alkoholin. Menikö äkkimenestys hattuun ja johti ylimääräisiin paineisiin?
      Riippuvuus alkaa jo muutamassa viikossa vaikuttamaan.

      Addiktio altiskin nainen tai mies voi ottaa alkoholia, mutta tiukat rajat pitää silti pitää mielessä. Jokainen tuntee tyyppejä, jotka ovat ylittäneet kohtuuden rajat.

      • Anonyymi

        Se oliskin helppo pitää tiukat rajat, jos vaan osaisi ja pystyisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oliskin helppo pitää tiukat rajat, jos vaan osaisi ja pystyisi!

        Mistä se on kiinni, ettei osaa ja / tai pysty? - Nm. Tieto, taito vai tajuko uupuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se on kiinni, ettei osaa ja / tai pysty? - Nm. Tieto, taito vai tajuko uupuu

        Ei kannata pitää mitään rajoja
        Kannattaa ryypätä vaikka väkisin
        Maailman kokeminen tulee jännemmäksi,
        Kun ei tiedä, mitä kohta tapahtuu,
        Lähteekö veivi heti vai tuleeko vaan,
        Kaamee kankkunen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata pitää mitään rajoja
        Kannattaa ryypätä vaikka väkisin
        Maailman kokeminen tulee jännemmäksi,
        Kun ei tiedä, mitä kohta tapahtuu,
        Lähteekö veivi heti vai tuleeko vaan,
        Kaamee kankkunen

        Metka elämänkatsomus sulla. Elämä ja maailma ei tule "jännemmäksi" sillä, että järjestää itselleen ihmisen alennustilan. Mielestäni. - Nm. Selvä tahtotila


    • Anonyymi

      On se soma juttu tuo alkoholin käyttäminen. Ihmisten enemmistö osaa käyttää sitä nuoresta pitäen kohtuullisesti; itselle tai kanssaihmisille harmitta.
      Se rajanveto on ladattu ihmisten psyykeen.

      Niitäkin tapauksia on, että jonkun ison vastoinkäymisen jälkeen varsinkin jotkut miehet voivat kääntää vaihteen " vapaalle ".Eikä peruutusvaihdetta enää saada päälle.

    • Anonyymi

      Kyllä Lailalle maistui, muistan 70- luvun alkupuolelta, kun hän oli keikalle menossa, mutta pysähtyivät ensin ravintolaan kirkastamaan kurkkua, josta kuski yritti epätoivoisesti saada solistia, lopettamaan gin-tonicien kiskomisen tuulensuojaan.
      Hienoääninen laulaja, vaan perso viinalle.

    • Anonyymi

      60-luvulla tauon aikana aitiossaTolkkisten Tanssisaaressa, veti koskista suoraan pullosta.-
      Nätti tyttö oli siihen aikaan !

      Lemmenkäinen

      • Anonyymi

        Niiin, sehän oli ajan henki. Ehkä hän ei tahtonut näyttää pulloa tarjoaville, että on hieno diiva, jolle ei kelpaa. Silloin ei ollut kohteliasta kieltäytyä tarjoiluista. - Nm. Sääli, ettei varsinkaan naisella ollut omaa päätäntävaltaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiin, sehän oli ajan henki. Ehkä hän ei tahtonut näyttää pulloa tarjoaville, että on hieno diiva, jolle ei kelpaa. Silloin ei ollut kohteliasta kieltäytyä tarjoiluista. - Nm. Sääli, ettei varsinkaan naisella ollut omaa päätäntävaltaa

        Tietysti oli päätäntävalta, mutta käyttikö sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti oli päätäntävalta, mutta käyttikö sitä

        Juuu-juuu, oli-oli, mutta sitä ei kyllä vahingossakaan entisinä aikoina tytöille ja nuorille naisille kerrottu, opetettu ja ohjattu. - Nm. Alamaisiksi ajatellut


    • maissiii

      Tiet Laila Kinnusen laulamana koskettaa ja
      tulee tosiaan ensimmäisenä mieleen hänen lauluistaan.
      Hän eli traagisen elämän, mutta ehti kuitenkiin
      levyttämään paljon ja monipuolisesti Lazzarellasta alkaen.
      Laila Kinnunen oli ensimmäinen
      suomalainen edustaja Eurovision laulukilpailuissa,
      ei voittanut mutta ei ollut viimeinenkään.
      Laulu oli Valoa ikkunassa ja mielestäni LK laulaa sen jotenkin sipostellen,
      vai kuuleekohan korvani sen vain niin.

      https://youtu.be/JXQorvBwzTk

      Laila Kinnusella oli hyvin tunnistettava ääni,
      muistan tunnistaneeni Lailan 70-luvun puolivälissä
      Pitäjänmäen Euromarketin kassajonossa.
      Hänellä oli silloin iso ystävälauma mukanaan.

      Laila Kinnunen eli myös sotalapsena Ruotsissa,
      joskus tuli televisiosta ohjelma, jossa hän palasi
      noihin lapsuutensa maisemiin ja ihmisiin.
      Mielenkiintoinen ohjelma.

    • Anonyymi

      Minusta Tapio Rautavaarassa oli karismaa - oli sodan rintamalla kokenut, yleisurheilun olympiavoittaja ja aivan loistava laulun ääni.

      Monen karisma häneen verrattuna jää konttorirotan tasolle.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Oli kunnia nähdä kerran hänet livenä, olin työvuorossa, sain palvella häntä henkilökohtaisesti, en enään muista mitä hän osti,
        mutta se onki sivuseikka,
        harmi vaan hän kuoli trgisesti,
        hän liukastui uimahallissa kivilattialle
        löi päänsä pahoin ja kuoli,


      • Anonyymi

        Myös maineikas jousiampuja.
        Mestari siinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös maineikas jousiampuja.
        Mestari siinäkin.

        Tapiolla oli varma käsi. Ei vapissut. Sotarintama tarvitsi varmakätisiä miehiä.
        Varmaa on hänen äänenkäyttönsäkin.
        https://www.youtube.com/watch?v=Zal77I1HMG8


      • Anonyymi

        Rautavaaran ääni oli erottuva, ei siinä muuta ihmeellistä.
        Esim. Henry Theel oli ääneltään aivan eri sarjan laulaja, myös laulua opetellut. Hänen ongelmansa oli lievä ärrävika jota ei saatu karsittua.


    • Seija Simola oli upeaääninen, syvästi tulkitseva taiteilija, jota ei kohuotsikoissa nähty. Hänen pitkä ja ansiokas laulajan uransa loppui valitettavasti epäonnistuneeseen äänihuulileikkaukseen, ja lopun elämäänsä hän vietti poissa julkisuudesta.

      Seijan esiintymistä kuunnellessa tulee vaikutelma, että laulu pulppuaa luonnostaan vaivattomana ja puhtaana kuin kristallinkirkas vuoripuro.
      Monet hänen tulkinnoistaan ovat sykähdyttäviä, esimerkiksi "Et itkeä saa, Argentiina". Eniten pidän Nino Rotan Romeo ja Julia -elokuvaan säveltämästä kappaleesta "Kun aika on", joka on rakkauslaulujen yksi hieno klassikko. Seija teki paljon yhteistyötä Aarno Ranisen kanssa.

      https://www.youtube.com/watch?v=eTElyWaFJ4E

      • Anonyymi

        Ammatti-ihmiset aukaisevat äänensä ennen kuin alkavat esittää laulujaan tms. ooppera- / operetti- yms. esityksiä. Kun ääni on auki, ei tarvitse enää tehdä töitä äänen ulos saamiseksi / päästämiseksi, vaan se tulee ikään kuin itsestään; helposti, vaivattomasti ja puhtaasti, jos omistaa puhtaan äänen. Myös ylä- ja alarekisterillä (korkeat / matalat äänet), jotka muuten saattavat tuottaa laulaessa ongelmaa. - Nm. Laulajan taivas


    • Anonyymi

      Tunturin peni kukkanen vain,,,,


      tämä Laila Kinnusen musiikki
      tuo haikeat muitstot pintaan, vuosi oli 1959,,,,

      oli meidän kesä - häät
      koko kylä oli kutsuttu häisin
      naapuri piäjästäki tuli kuokkavieraita,

      tansiittiin aamuun asti

      tätä laulua lauloi häävalmisteluja tekevä poruka,

      häät oli kunnon vanhan ajan kesä häät ,,
      oli kesä, koivut, pihlajan kukat ja tuoku huumasi koko salin,
      koko kylän väki tanssi ja juhli aamuun asti
      pöytä notkui syötävää ja juotavaa aamuun asti,
      ja nuorison kesken oli tapahtumia kuin " härmän häissä " muinoin,
      ne häät ei unohdu koskaan,







      https://www.youtube.com/watch?v=-uKO5ZMNoJ4

      • Anonyymi

        Biisi on kyllä hemmetin hyvä, muttei mikään haalaulu. - Nm. Kummallinen valinta


      • Pohjanmaalla häät olivat iso tapahtuma.
        Minusta laulu sopii hyvin häihin tai mihin hyvänsä on niin kaunis.
        Tiet laulua laulettiin äitini hautajaisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biisi on kyllä hemmetin hyvä, muttei mikään haalaulu. - Nm. Kummallinen valinta

        19: 31 jaaa, ei se ollutkaa minun eikä hääparin häälaulu

        vaan yksittäinen henkilö sitä lauloi onnensa kukkolilla, koska itsekki oli rakasunu,
        koristellessaan hää-salia kuntoon kaiken kansan iloksi,
        tämä yksittäinen henkilöki oli sattumalta itsekki rakastunu ja suunnitteli myös myöhemmin omia häitään,

        minulle jäi vain hänen onnellinen ja innokas touhu muistoihin
        koristelun keskellä
        kun hän laulaen touhusi innosissaan Lailla Kinnusen biisiä
        siitä kauan on,, taitaa olla jo 63 vuotta tapahtumasta,
        siihen mahtuu montaki ihmisen elämää
        kaikki no nähty ja koettu,

        voiki sanoa,,, elämä oli ja meni,,,


      • Anonyymi

        "Voimakas" ja vahvaääninen voi laulaa ihan mitä ja miten vain. - Nm. Äänellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voimakas" ja vahvaääninen voi laulaa ihan mitä ja miten vain. - Nm. Äänellinen

        Älä. Ihanko totta ?


    • Lailan, Vienon ja Pirkon trio
      laulavat lantista onnenlähteeseen.
      Noinkin voi ystävää etsiä.

      https://youtu.be/i0r-sFLgPDE

      Yhden ainoan Vapun olen viettänyt Helsingissä,
      silloin onnenlähteenä toimi Havis Amanda.
      Ei löytynyt silloin ystävää,
      joku oli yöllä kerännyt onnenlantit omaan taskuunsa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      154
      3451
    2. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      373
      1750
    3. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      85
      1726
    4. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      47
      1525
    5. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      29
      1278
    6. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      64
      1175
    7. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      203
      1164
    8. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      150
      1039
    9. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1006
    10. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      919
    Aihe