mineriitti pois

pulliainen

Onko kukaan teettänyt työtä ammattilaisilla johon kuuluu mineriitii vuorauksen purku lisäeristys ja paneliverhouksen asennus. Seinä alaa suunnilleen 160m2 hinta liikuu 15000-16200e väli maastossa riippuu tuleeko panelit vaakaan vai katkaisulla ja lista väliin. siinä hieman erittelyjä

- mineriittilevyjen irroitus ja kuljetus pois (joka on tosi iso plus)
- seinien oikaisut
- lisäeristys
- 23mm paksuisen ympäripontatun panelin asennus onko kellään kokemustä tästä tuotteesta tietääkseni se on aika uusi. Wisa paneli sille annetaan 10 vuoden takuu

Tuntuu hieman kalliilta olis tietenki paljon halvenpi tehdä tavallisesta ulkopanelista

16

22775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuleva remppaaja

      Tuleeko minkä vahvuinen lisäeristys ja koolaus, kuuluuko hintaan ikkuna ja ovi smyykit, ja ikkunoiden vesipellitys. onko hinnassa materiaalit mukana vai pelkkä työ. Anteeksi kun kyselen mutta itellä sama homma edessä.

    • tuntuu

      olevan.

      Materiaalit kun maksaa noin 5000 ja asennus toiset 5000 niin mineriiteille jää 5000.

      Itse tekemällä säästää melkein 10 000 ja kuluiksi tulee kaatopaikkamaksut ellei hautaa niitä tontille.

      Tuota päistään pontattua panelia saa muiltakin ja sen paksuuskin voi olla toleranssien mukaan vain 21 - 22 mm.

    • olli

      Vanhat mineriittilevyt sisältävät asbestia ja näin levyt luokitellaan nykyisten ympäristösäännösten myötä ongelmajätteeksi.
      Levyt saavat olla seinällä sellaisinaan, mutta jos niihin kajotaan tavalla taikka toisella tulee käyttää viranomaisten hyväksymää urakoitsijaa. Käytetyin mineriitin hävitystapa on hautaaminen, mutta siihenkin on olemassa omat säännöksensä. Tästä tuo iso hintalappu johtuu.

      • a mies

        Asbestia sisältää vuonna 1986-87 ja sitä ennen tehdyt mineriitti(luja)levyt.

        Asbesti (joka on kiveä) ei ole muuten ongelmajätettä vaan ympäristöjätettä (pilkunviilausta), jolle on kaatopaikalla oma hävittämismenettelynsä ja -paikka.


      • jos on aikaa

        Niitä levyjen poistoja ei ole pakko teettää viranomaisten hyväksymällä tekijällä, kun on kyse ulkona tehtävästä purkamisesta. Ohjeita sille purkamiselle saa, jos kysyy/etsii. Taitaa olla että itse purkamalla säästää hyvin, eikä se järkevällä toiminnalla ole edes terveydelle vaarallista.

        Kannattanee kastella ne mineriitit vedellä purkaessa, niin pölyäminen vähenee...


      • Anonyymi

        Ei ole mineriittilevyt ongelmajätettä!!
        Ne on ympäristö jätettä.
        Jos ne olisivat ongelmajätettä niin ne pitäisi purkutyön jälkeen pakata ja viedä Riihimäelle.


    • tavallisesta

      ite tekisin tavallisesta panelista.Kattolla noista ympäripontatuista on joskus olut harmia kun jatkospäät voivat vääntyillä.Asiaan voi varautua katsomalla miten jatkoksia sijoittaa mutta silloin ympäripontatun täysi hyöty jää käyttämättä.
      Nuo ympäriponttaukset on näitä nykyajan kotkotuksia,se ei tuo työn tilaajalle juuri mitään etua,mutta tekijälle jonkinverran kun asennusaika ja hukkapätkät pienenee.Se taas puolestaan pitäisi olla huomioitu urakassa.

    • pulliainen

      Vastauksia tuli kiitos. Niin tulevalle remontoialle tiedoksi että kyllä kuuluu ovien ja ikkunoiden peite laudat ja vesi pellit jos tulee pysty panelointi niin silloin pitää laittaa lisärimat seiniin lisäeristyksen paksuutta en muista. Tuntuu olevan kahta eri tietoa tuosta mineriitin poistosta pihalle niitä ei haudata joku ammattiporukka ne saa purkaa ja viedä pois. Kysymyksessä on vaarallinen aine ja pitää olla asian mukaiset hengityssuojat ja vaatetus. Tuossa lueskelin kirjoituksia taakse päin löysin kirjoituksen jossa tais olla kysymyksesä vaan ulkopaneloinnin uusiminen rännit hinnaksi mainittiin 18000e seinäala tais olla 200m2 tai täytyyhän tuohon kuulua muutakin.

    • peukku68

      siis ei ongelmajätettä vaan saa hävittää ihan miten haluaa mm kaivamalla pihan perälle tunkion alle..

      • Lue lakia

        Asbestipitoinen aine on ongelmajätettä ja sillä siisti eikä sitä saa toisten iloksi haudata mihinkään pihamaalle vaan se kuuluu kaatopaikalle asianmukaiseen paikkaa ja tulee pakata tiiviisti ja merkitä asianmukaisesti jo sinne viedessä. Jollei ole
        euroja poistaa/poistattaa levyjä asianmukaisesti niin on parempi unohtaa koko remontti, me emme asu Venäjällä emmehän!


    • Toni.u

      onko sinulla jo tekijä työlle?

      • vitsitettketuttaa

        Vanha keskustelu, mutta meillä ajankohtainen.
        Naapuri purki talonsa mineriitit ja vei ne metsätien pohjaksi (omille mailleen), ajoi hiekkaa n. 10cm päälle (jätemaata - sisältää muovia, lasia ja metallia). Koko metsä on pilalla, lasia täynnä kaikki paikat. Koirien tassut ja lasten jalat on vaarassa. Olen poiminut tieltä n. 10 litran ämpärin täyteen lasia. Metallia ja muovia olen tuonut meille ja kuskannut kierrätykseen.
        Saako mineriittiä tuoda tuollailailla metsään vai kuuluisiko se kaatopaikalle?


      • Aatteleppa ite
        vitsitettketuttaa kirjoitti:

        Vanha keskustelu, mutta meillä ajankohtainen.
        Naapuri purki talonsa mineriitit ja vei ne metsätien pohjaksi (omille mailleen), ajoi hiekkaa n. 10cm päälle (jätemaata - sisältää muovia, lasia ja metallia). Koko metsä on pilalla, lasia täynnä kaikki paikat. Koirien tassut ja lasten jalat on vaarassa. Olen poiminut tieltä n. 10 litran ämpärin täyteen lasia. Metallia ja muovia olen tuonut meille ja kuskannut kierrätykseen.
        Saako mineriittiä tuoda tuollailailla metsään vai kuuluisiko se kaatopaikalle?

        EI mineriiti ole ongelmajäte Lahdessa sekin ajetaan kaatopaikalla penkkaan että mikään ei kiellä sitä hautaamasta VAIKKA omalle maalle.
        Siks toiseks mikä lupa teillä ja koirilla ON mennä toisten maille?
        Tietysti on VÄÄRIN että ajaa tielle ym lasia, muovia, rautaa, itse en sitä tekisi,raudat kun voi toimittaa metallinkierrätykseen niinkuin teen,jollei kelpaa enää uusiokäyttöön.
        Tässä muuten näkee juuri sen että miksi olisi hyvä olla joku taho mikä valvoisi villejä remontteja,mutta näinhän ne epäkohdat yleensä paljastuu kun paikalle saapuu koirankusettaja joka näkee kaiken,hyvä olisi sitten kyllä TIETÄÄ mistä valittaa ja minne eiköhän teidänkin kunnasta/kaupungista löydy jonniimoinen terveystarkastaja? ilmoitus sille niin jopa selviää niin ja saattaapi olla naapurisopu koetuksella tuon jälkeen.
        Olisi kyllä tuokin voinut haudata hieman syvempään niin olisi koko episodi jäänyt käymättä.


      • kllllvl
        Aatteleppa ite kirjoitti:

        EI mineriiti ole ongelmajäte Lahdessa sekin ajetaan kaatopaikalla penkkaan että mikään ei kiellä sitä hautaamasta VAIKKA omalle maalle.
        Siks toiseks mikä lupa teillä ja koirilla ON mennä toisten maille?
        Tietysti on VÄÄRIN että ajaa tielle ym lasia, muovia, rautaa, itse en sitä tekisi,raudat kun voi toimittaa metallinkierrätykseen niinkuin teen,jollei kelpaa enää uusiokäyttöön.
        Tässä muuten näkee juuri sen että miksi olisi hyvä olla joku taho mikä valvoisi villejä remontteja,mutta näinhän ne epäkohdat yleensä paljastuu kun paikalle saapuu koirankusettaja joka näkee kaiken,hyvä olisi sitten kyllä TIETÄÄ mistä valittaa ja minne eiköhän teidänkin kunnasta/kaupungista löydy jonniimoinen terveystarkastaja? ilmoitus sille niin jopa selviää niin ja saattaapi olla naapurisopu koetuksella tuon jälkeen.
        Olisi kyllä tuokin voinut haudata hieman syvempään niin olisi koko episodi jäänyt käymättä.

        että voi haudata omalle maalle?!


      • hgjghjgjhgjg
        kllllvl kirjoitti:

        että voi haudata omalle maalle?!

        Miksi ne mineriitit pitäisi haudata jonnekin, kun jätelavan vuokra ja painon mukaan hinnoiteltuna mineriittien jätemaksu (ja lava vietiin jätefirmasta pois) maksoi isoon kaksikerroksiseen taloon noin 500 euroa. Eli ei ole mitenkään kallista eikä tarvinnut itse lähteä viemään niitä minnekään.


    • Ulkovuoraus uusiksi

      -Mineriitin purku seinistä
      -Purkujätteen poisvienti
      -25mm tuulensuojan asennus
      -Koolaus
      -Vaakapaneelien asennus
      -Ikkuna smyygit ja pellit

      Meillä on hinta luokka ollut materiaaleineen noin 70 euroa/m2

      Lisätietoja saa esim. 044-9170683
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe