jalkapallo

pia

minkä ikäisenä lapsi voi ruveta harrastamaan jalkapalloa?poika on vasta 2½ vuotias ja olisi tarkotus laittaa se jossain vaiheessa jalkapalloa pelamaan harrastuksena.olen kuulut et 3 vuotiaana voi ruveta harrastamaan jalkapalloa ja sit oon myös kuulut et vasta 6 vuotiaana...jos jollain on tietoa asiasta niin kiitos etukäteen....

6

2591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mari

Minulla on kaksi poikaa. Vanhempi aloitti kuusivuotiaana pelaamisen ja oli kovin ujo ja arka lähtemään. Nuorempi aloitti viisivuotiaana, eikä aristellut yhtään. Paikallisista urheiluseuroista kannattaa kysyä suoraan, minkä ikäisille heillä on harjoituksia ja pelejä. Aika pienestä tuon voi aloittaa. Itse olin tyytyväinen, kun ei jääkiekko kiinnostanut; siinä harjoitusajat on pienille kamalat ja kustannukset huomattavasti suuremmat kuin jalkapallossa.

• Jalkapallo

Mielenkiintoinen ilmaus "laittaa pelaamaan jalkapalloa". Miten niin laittaa? Mitä jos nyt vain ilokseen potkiskelee ja myöhemmin ei välitä pätkääkään. Eiköhän lapset itse valitse harrastuksensa mielenkiinnon mukaan.

• pia

mun poika näyttää olevan jo nyt kiinnostunu jalkapallon pelaamisesta ja totta kai se itse saa päättää mitä rupeaa harrastamaan eli nimimerkki "jalkapallo" taisit käsittää väärin tai sit mä kirjotin sillä tavalla et sait väärin käsityksen...

• Jalkapallo
        pia kirjoitti:

mun poika näyttää olevan jo nyt kiinnostunu jalkapallon pelaamisesta ja totta kai se itse saa päättää mitä rupeaa harrastamaan eli nimimerkki "jalkapallo" taisit käsittää väärin tai sit mä kirjotin sillä tavalla et sait väärin käsityksen...

Sanat "laittaa pelaamaan" kuullosti vaan siltä, että tosiaan laitat. :) Hienoa jos on kiinnostunut harrastuksesta. Omani pelkäsi penempänä saavansa pallon naamaansa, mutta myöhemmin innostui niin, että nyt tuntuu laji olevan henki ja elämä. Ikää 13. Saanut lajin mukana paljon hyviä kavereita ja hienoja kokemuksia. Onnea lajille.

• riippuen monesta

täälä ainakin paikalliset juniori liigat "ottavat" vasta 5-6 vuotiaita. ja kaikki senkään ikäiset eivät ole valmiita toimintaan.kyse kun ei ole vain pallon potkimisesta vaan pitää pystyä hahmottamaan monia asioita, keskittymään, sisäistämään sääntöjä jne jne. -mikä juuri tekeekin jalkapallosta täydellisen harrastuksen mikäli lasta se kiinnostaa.
      tuo 5-6 vuotta on mielestäni hyvä, mitä nyt olen oman lapseni joukkueen toimintaa.

• palloilijoiden äiskä

Meillä alueen nappulaliigassa aloitetaan sen mukaan, mistä löytyy vetäjä porukalle. Monet aloittaneet 6-vuotiaana, jolloin joutuu harjoituspelejä pelaamaan vuotta vanhempia vastaan (ei välttämättä kivaa, koska tulokset tyyliä 14-0), koska 6-vuotiaiden joukkueita ei vielä ole kovin monta. 7-vuotiaana lapset ovat sitten virallisessa nappulaliigaiässä, jolloin myös samanikäisiä vastustajia löytyy.

Jotkut tuovat lapsensa vähän turhan aikaisin kentälle ja itkevät sitten kentän reunalla, kun lapsi tekeekin harjoituksissa vain kuperkeikkoja ja hiekkakakkuja, vaikka ihan oikeasti on kotona innostunut jalkapallosta.

Kävimme katsomassa nappulaliigan pelejä jo muutaman vuoden ajan ennen kuin lapset pääsivät ikänsä puolesta mukaan, ja se oli lapsistakin tosi mukavaa. Menkää tekin, sieltä saa myös tietoa alueen harrastusmahdollisuuksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      402
      6939
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      49
      4024
    3. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      7
      1684
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      49
      1588
    5. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      96
      1485
    6. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      260
      1376
    7. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      1
      1311
    8. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      99
      1158
    9. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      22
      1096
    10. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      63
      1072
    Aihe