Väestösuojassa pärjääminen

Anonyymi

Miten pärjäämme naapurien kanssa väestösuojassa tositilanteessa? Oletko miettinyt koskaan sitä asiaa ? Aikuisten lisäksi lasten ja lemmikkien kanssa ahtaassa tilassa. Jatkuvien äänien sietämistä, nukkuminen lähes mahdotonta. Ny naapurien äänet seinän takaa on pientä väestösuojien äänien kanssa. Luulisin niin. Kaikki ne naapurista aiheutuvat ääniongelmat korostuvat yhdessä tilassa. Mietippä sitä!

21

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mietippä sitä, että väestönsuojaan ei saa tuoda lemmikkejä.

    • Anonyymi

      Jos niin pahaksi menee, että hävittäjät jylisevät talon yllä ja ohjukset viuhuvat mennessään, niin luulen, että naapurin sietäminen on niitä vähäisempiä ongelmia.

    • Anonyymi

      Aloitus menee luokkaa teoreettiset palstan aktivoinnit...

      • Anonyymi

        Koska vastasit niin ei kai turha aloitus. Kyllä lukija sivuuttaa aiheen jos ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      Suomessa lemmikkieläinten vieminen väestönsuojaan on kielletty.
      Toisekseen väestönsuojia ei ole omakotialueilla eikä maaseudulla lainkaan. Suurin osa väestöstä joutuu kestämään pommitukset ja vihollisten hyökkäykset joko kotonaan, metsään maastoutumalla tai lähtemällä karkuun, eli pakolaiseksi.

      • Anonyymi

        Miksi suurin osa väestöstä joutuisi kestämään pommitukset ilman väestösuojaa? Tämä ei pidä lainkaan paikkansa, sillä pommitukset keskittyvä pääasiassa kaupunkeihin, joissa on lain määrääräyksestä rakennettu väestösuojia. Haja-asutusseudulla tai taajamissa ei ole mitään sotilaallisia kohteita joita pommittaa.
        Jokainen voi rakentaa itselleen väestösuojan, jos näin haluaa. Se ei ole kiellettyä ja itse saa omakustanteisesti tehdä mitä vaan. Esim. laki määrää kerrostaloihin väestösuojat ja asukkaat maksavat näiden suojien rakentamisen ja ylläpidon täysin itse.


    • Anonyymi

      No eihän maaseudulla ole paljoa pommitettavaa. Ja onhan maaseudulla silti kellareita ja maakellareita joista voi soveltaa. Kannattaa silti miettiä meneekö väestösuojaan. Sinne on helppo mennä mutta ei ehkä pois kun talo pommitetaan päälle sorakasaksi eikä kukaan tule auttamaan..

      • Anonyymi

        Eiks suuri jumala auta?


      • Anonyymi

        Et ilmeisesti ole nähnyt kuvia ja videoita sodan tuhoista Ukrainan maaseudulla?


    • Anonyymi

      Olen jo vuosia sitten miettinyt ja puhunut asiasta. Minua pidettiin hörhönä, koska kukas nyt tuollaista miettii ennen kuin on paskat puntissa ja paniikkipsykoosit tulilla? Eihän sitä normaali ihminen saa ennakoida tai varautua mihinkään.

      Sinne tulee kaikenmaailman narkit, alkoholistit ja punttijuntit ilman ruokaa ja vettä. Sitten viina, hormoni ja huumepäissään hakkaavat ja alistavat muut, mässäilevät ruoat loppuun ja avaavat suojan ovet liian aikaisin ja radioaktiivinen saaste pääse sisälle.

      Ja laillisia aseita ei saa viranomaisten ohjeistuksen mukaisesti ottaa mukaan.

      Lycka till.

      • Anonyymi

        Asiaa puhut. Totta, varautuminen antaa itselle henkistä suojaa ja kohdata kaikenlaista porukkaa väestösuojassa. Kannattaa etukäteen miettiä millaisten asioiden kanssa suojassa pärjää toisten sekä itsensä kanssa. Ei tämä ole pelottelua vaan varautumista. Asioista pitää saada puhua ja kirjoittaa.


      • Anonyymi

        "Olen jo vuosia sitten miettinyt ja puhunut asiasta. Minua pidettiin hörhönä, koska kukas nyt tuollaista miettii ennen kuin on paskat puntissa ja paniikkipsykoosit tulilla? Eihän sitä normaali ihminen saa ennakoida tai varautua mihinkään.

        Sinne tulee kaikenmaailman narkit, alkoholistit ja punttijuntit ilman ruokaa ja vettä. Sitten viina, hormoni ja huumepäissään hakkaavat ja alistavat muut, mässäilevät ruoat loppuun ja avaavat suojan ovet liian aikaisin ja radioaktiivinen saaste pääse sisälle.

        Ja laillisia aseita ei saa viranomaisten ohjeistuksen mukaisesti ottaa mukaan.

        Lycka till."

        Mikäli tuommoinen tilanne syntyisi, niin ne häiriköt saa kyllä tapettua ihan paljain käsin. Vai eikö muna riitä?? Tukiloinen??????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen jo vuosia sitten miettinyt ja puhunut asiasta. Minua pidettiin hörhönä, koska kukas nyt tuollaista miettii ennen kuin on paskat puntissa ja paniikkipsykoosit tulilla? Eihän sitä normaali ihminen saa ennakoida tai varautua mihinkään.

        Sinne tulee kaikenmaailman narkit, alkoholistit ja punttijuntit ilman ruokaa ja vettä. Sitten viina, hormoni ja huumepäissään hakkaavat ja alistavat muut, mässäilevät ruoat loppuun ja avaavat suojan ovet liian aikaisin ja radioaktiivinen saaste pääse sisälle.

        Ja laillisia aseita ei saa viranomaisten ohjeistuksen mukaisesti ottaa mukaan.

        Lycka till."

        Mikäli tuommoinen tilanne syntyisi, niin ne häiriköt saa kyllä tapettua ihan paljain käsin. Vai eikö muna riitä?? Tukiloinen??????

        Tuomiohan siitä tulee jos jonkun siellä tappaa. Oli tilanne mikä vain. Suomessa yhä ollaan.


    • Anonyymi

      Otetaanpa nyt esim. Vantaa, siellä on vajaat 240.000 asukasta ja Suomen vilkasliikenteisin Helsinki-Vantaa lentokenttä se tällä hetkellä vähemmän vilkas Malmin lentokenttä ihan siinä Tikkurilan kupeessa.
      Lehtijuttujen mukaan Vantaalla ei ole yhtään standardit täyttävää Väestönsuojaa.
      Vantaalla rakennusmääräykset kieltävät kellarikerrosten rakentamisen omakotitaloihin. On siellä kellarillisia 1950-luvun rintamamiestaloja vielä jonkun verran pystyssä, mutta eipä niiden kellareista pommisuojaa saa tehtyä mitenkään kun se kellari on niissä kuitenkin pääosin maan päällä.

      Meinaatko tosissaan että jokainen vantaalainen omakoti/rivitalo-asukasperhe kaivaa itse pommin-ja radioaktiivisen säteilyn kestävän pommisuojan pihalleen?
      Siinä sitä olisi hommaa.

      Otetaan sitten vaikkapa Tampere, siellä on kai yli 244.000 asukasta
      Lehtijuttujen mukaan kaupungissa on tasan 1 määräykset täyttävä väestönsuoja.

    • Anonyymi

      Huumeiden, lemmikkien ja alkoholin tuonti kielletty. Makuupussi sallittu. Lueppa viralliset ohjeet, niin tiedät ettei tartte luulla. Ja tuskinpa mitkään sekoboltsit suostuu sinne tulemaan. Pomminruoaksi joutuvat.

      • Anonyymi

        Niin ja aseiden tuonti on kielletty. Vaikka olisivat laillisiakin.


    • Anonyymi

      Sähköpaimen ja riittävästi pattereita.

    • Anonyymi

      Suomessa on väestönsuojat vain kerrostalon asukkaille.

      He ovat opiskelijoita, vanhuksia, ym hiljaisia ihmisiä pääosin.

      Koiria ja lapsia jos on niin ovat opetelleet käytöstavat.

      Heitä vähemmistö.

      En usko olevan ongelmia. Kerrostaloissa on järjestussäännöt. Niitä noudsttaa niin ei tule ongelmia.

      Ei koiria väedtösuojiin tietenkään. Ei lapsiakaan asu kerrostaloissa paljon ja jos niin ovat siivoja, harrastavat itsenäisesti jo pienenö liikkuvat busdilla harrastuksiin ja rabintoloihin ym ovat hiljaa.

    • Anonyymi

      Väestösuojapaikat on laki määrännyt vain kerrostaloasukkaille.

      He ovat tottuneet huomioimaan muut ihmiset asuessaan toisten seinäm takana ja usein pieni talous.

      Eli varmaan vanhukset ja pikku perheet ja opiskelijat eivät koe ongelmia siis toisistaan.

    • Anonyymi

      Jos mulla olis mökki,niin muuttasin sinne.

    • Anonyymi

      Niin... Ikävä kyllä lemmikit jäävät ulkopuolelle. Koska näin, niin jään minäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      299
      3418
    2. 202
      2941
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2524
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      233
      1992
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1415
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      167
      1289
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    Aihe