eli onko noi porkkana tabletit tarkoitettu yhdessä auringon kanssa ja kuinka ennen pitäisi aloittaa ennen aurinkokautta?olen kyllä nyt jo syönyt pari viikkoo ja huomannut poskeen tulleen punaisen läntin joka ei häviä rasvaamallakaan.syön myös möllerin kalanmaksatabletteja.tuleeko a vitamiinia liikaa?
karovit aurinkoonko?
5
10283
Vastaukset
- karoteeni
Porkkanatabletit sisältävät beetakaroteenia, jota ei voi saada liikaa. Se on A-vitamiinin esiaste, josta elimistö itse valmistaa A-vitamiinia.
Liiallisen "porkkananpuremisen" huomaat yleensä ensin käsistä, jotka muuttuvat kellertäviksi kämmenpuolelta. Se ei ole, kuten sanottu, vaarallista.
Pari viikkoa ennen aurinkokautta aloitettuna riittää mainiosti.
Liiallisen A-vitamiinin saannin riskirajat ovat korkeat, joten en usko, että mitään vaaraa on.
Toisaalta, on turhaa syödä liikaa vitamiineja. Ylimääräisestä ei ole hyötyä. Rasvaliukoisissa vitamiineissa, jollainen A-vitamiinikin on, voi yliannosteltuna piillä riski.
Miksi et muuten syö porkkanoita. Saisit samalla kuitua. Tableteissa sitä ei ole. - teemu
Kannattaa syödä jo hyvissä ajoin ennen auringonottoa, jos mahdollista.Rusketuksestasi tulee parempi,kestävämpi.
- EI KAROVIT
KAROVIT on synteettinen beetakaroteeni -valmiste ja KAROTA on luonnollinen porkkanasta valmistettu beetakaroteeni -valmiste
- lkklköl
kuinka pitkään tabletteja voi syödä, onko mitään rajaa? voiko syödä koko kesän vai pitääkö rajoittaa käyttöä joténkin?
- Timuli65
karovit voiko ottaa multitabsin/removylin kanssa yhtäaikaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1462444
- 1751681
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6865- 68851
- 59815
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745