Ethernet-verkkokortti onkelma

Eijummarra

Olipa tarkoitus siirtyä Elisa laajakaistan käyttäjäksi ja asensin koneeseen RealTek RTL 8139/810x Ethernet-verkkokortin.
Nyt kone poistaa aina sammutuksen jälkeen kortin käytöstä.Vaikka kuinka ottais kortin käyttöön,seuraavan käynnistyksen jälkeen se on taas pois käytöstä?
Sit vaikka kortin ottais käyttöön,niin ohjattua Internetyhteyden luomista käytettäessä kone ei k.o. korttia tunnista,listassa on vaan nykynen
modeemi?
Täytyykö nykyinen Internet-yhteys poistaa(modeemisellanen),ennenkuin laajakaistan asennus onnistuu?
Kortin ajurit on asennettu.Käyttis on Win98SE.

4

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Modeemiyhteyttä ei tarvitse poistaa, kunhan yhteyden valintana ei ole "Käytä aina/Always dial ..".
      Arvauksena heitän, että kyse voisi olla jostain verkkokortin yhteensopivuus ongelmasta. Oletko kokeillut toisessa korttipaikassa? Törmäsin vähän vastaavaan hiljattain ja ongelma on vielä ratkomatta.

      • Eijummarra

        Vaihdoin Puhelinverkkoyhteyksien Asetuksista "Käytä aina oletusyhteyttä"-valinnan
        "Käytä puhelinverkkoa,jos verkkoyhteyttä ei ole".Menikö oikein?
        Verkkokortti ilmoittaa virheen "Code22".Kertooko tuo mitään?


      • ongelmaton
        Eijummarra kirjoitti:

        Vaihdoin Puhelinverkkoyhteyksien Asetuksista "Käytä aina oletusyhteyttä"-valinnan
        "Käytä puhelinverkkoa,jos verkkoyhteyttä ei ole".Menikö oikein?
        Verkkokortti ilmoittaa virheen "Code22".Kertooko tuo mitään?

        Valitse mieluummin "älä käytä koskaan modeemiyhteyttä".
        Poista yhteys ellet tarvitse sitä.
        Modeemia voit edelleen käyttää Faxina.
        Sitäpaitsi, olet varmaan tehnyt asennuksen internet wizardilla, vaikka tuo on itse asiassa LAN.

        Koska sinulla on 98 voi siinä myös olla väärät ohjaimet.
        Kokeile uusia:
        http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software=True

        Realtek 8139 on ollut niitä harvoja, jotka on toimineet useimmissa systeemeissä ilman kummempia ohjaimia ja veivaamisia.
        Tällä hetkellä käytössä kolmessa koneessa.


      • Eijummarra
        ongelmaton kirjoitti:

        Valitse mieluummin "älä käytä koskaan modeemiyhteyttä".
        Poista yhteys ellet tarvitse sitä.
        Modeemia voit edelleen käyttää Faxina.
        Sitäpaitsi, olet varmaan tehnyt asennuksen internet wizardilla, vaikka tuo on itse asiassa LAN.

        Koska sinulla on 98 voi siinä myös olla väärät ohjaimet.
        Kokeile uusia:
        http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software=True

        Realtek 8139 on ollut niitä harvoja, jotka on toimineet useimmissa systeemeissä ilman kummempia ohjaimia ja veivaamisia.
        Tällä hetkellä käytössä kolmessa koneessa.

        Vaihdoin verkkokortin,samanmerkkinen eli RealTek 8139.Joka tapauksessa laajakaista toimii nyt!
        Kiitos vihjeistä!
        (p.s.Ei kyll jummarra vieläkään!)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe