Olipa tarkoitus siirtyä Elisa laajakaistan käyttäjäksi ja asensin koneeseen RealTek RTL 8139/810x Ethernet-verkkokortin.
Nyt kone poistaa aina sammutuksen jälkeen kortin käytöstä.Vaikka kuinka ottais kortin käyttöön,seuraavan käynnistyksen jälkeen se on taas pois käytöstä?
Sit vaikka kortin ottais käyttöön,niin ohjattua Internetyhteyden luomista käytettäessä kone ei k.o. korttia tunnista,listassa on vaan nykynen
modeemi?
Täytyykö nykyinen Internet-yhteys poistaa(modeemisellanen),ennenkuin laajakaistan asennus onnistuu?
Kortin ajurit on asennettu.Käyttis on Win98SE.
Ethernet-verkkokortti onkelma
4
649
Vastaukset
Modeemiyhteyttä ei tarvitse poistaa, kunhan yhteyden valintana ei ole "Käytä aina/Always dial ..".
Arvauksena heitän, että kyse voisi olla jostain verkkokortin yhteensopivuus ongelmasta. Oletko kokeillut toisessa korttipaikassa? Törmäsin vähän vastaavaan hiljattain ja ongelma on vielä ratkomatta.- Eijummarra
Vaihdoin Puhelinverkkoyhteyksien Asetuksista "Käytä aina oletusyhteyttä"-valinnan
"Käytä puhelinverkkoa,jos verkkoyhteyttä ei ole".Menikö oikein?
Verkkokortti ilmoittaa virheen "Code22".Kertooko tuo mitään? - ongelmaton
Eijummarra kirjoitti:
Vaihdoin Puhelinverkkoyhteyksien Asetuksista "Käytä aina oletusyhteyttä"-valinnan
"Käytä puhelinverkkoa,jos verkkoyhteyttä ei ole".Menikö oikein?
Verkkokortti ilmoittaa virheen "Code22".Kertooko tuo mitään?Valitse mieluummin "älä käytä koskaan modeemiyhteyttä".
Poista yhteys ellet tarvitse sitä.
Modeemia voit edelleen käyttää Faxina.
Sitäpaitsi, olet varmaan tehnyt asennuksen internet wizardilla, vaikka tuo on itse asiassa LAN.
Koska sinulla on 98 voi siinä myös olla väärät ohjaimet.
Kokeile uusia:
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software=True
Realtek 8139 on ollut niitä harvoja, jotka on toimineet useimmissa systeemeissä ilman kummempia ohjaimia ja veivaamisia.
Tällä hetkellä käytössä kolmessa koneessa. - Eijummarra
ongelmaton kirjoitti:
Valitse mieluummin "älä käytä koskaan modeemiyhteyttä".
Poista yhteys ellet tarvitse sitä.
Modeemia voit edelleen käyttää Faxina.
Sitäpaitsi, olet varmaan tehnyt asennuksen internet wizardilla, vaikka tuo on itse asiassa LAN.
Koska sinulla on 98 voi siinä myös olla väärät ohjaimet.
Kokeile uusia:
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software=True
Realtek 8139 on ollut niitä harvoja, jotka on toimineet useimmissa systeemeissä ilman kummempia ohjaimia ja veivaamisia.
Tällä hetkellä käytössä kolmessa koneessa.Vaihdoin verkkokortin,samanmerkkinen eli RealTek 8139.Joka tapauksessa laajakaista toimii nyt!
Kiitos vihjeistä!
(p.s.Ei kyll jummarra vieläkään!)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654