Olen hankkimassa halpaa läppäriä entisen 9 v vanhan tilalle, koska sen näppis takertelee vaikka kaadoin siihen kahviakin. Olen päätymässä Lenovo ideapad 3- läpykkään koska sen AMD Ryzen- prosessori on 6-ytiminen, käyttömuisti ja kiintolevyn koko 250 M riittävät. Alakerran Mika sanoi, että se on mulle ihan riittävä Itasanomien lukemiseen ja Omasta Kannasta lääkereseptien selaamiseen. Akku näyttäisi olevan sisäänrakennettu ja vain 3800 mAh- En löytänyt akkukauppiaiden listoilta sopivaa vaihtoakkua. Eli onko tuo "sisäänrakennettu" akku selleinen lituska, jota vanha pappa ei osaa itse vaihtaa ja mistä senpiraatin saa, kun alkuperäinen väsähtää, ja onko se alkuperäisvaraosana kallis?
Kiitos asiallisille vastaajille.
Ps. Minulla ei ole lapsia tai lapsenlapsia jotka auttaisivat enkä viitsi mennä taas soittelemaan Mikan ovikelloa, luulee minua dementikoksi.
Lenovo ideapad 3
8
2608
Vastaukset
Ymmärtääkseni sisäänrakennettua akkua ei ole tarkoitettu itse vaihdettavaksi, mutta voi vaihtaminen silti onnistua. Netistä löytyy joitain ohjeita englanniksi ja vara-akkuja, mutta pitäisi tietää läppärin tarkka malli että voisin googlata tarkemmin että mitä maksaa ja kuinka helposti sujuu.
- Anonyymi
Laiteen Prosessori on ala arvoinen. sairaan hidas kone!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laiteen Prosessori on ala arvoinen. sairaan hidas kone!
Nykyään koniessa on 8 -12 ydintä. 2 ydinta on over
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään koniessa on 8 -12 ydintä. 2 ydinta on over
Ryzen 5 on 8 ydintä ja on nopea!
- Anonyymi
Ei kai se nyt ihan heti ole akun vaihto edessä uudessa läppärissä. Monestiko olet uusinut akun vanhaan?
Liekö ollut juuri oikea malli, mutta katsoin huviksi netistä ideapad 3:n akun vaihtovideon. Takakannen 10 ruuvia auki ja sen alta akkupaketin 4 ruuvia liitin. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Aika suoraviivaiselta näytti operaatio, mutta jonkun verran kyllä ruuvailua ja pienen liittimen kanssa näpertelyä.- Anonyymi
Nykyisessä/vanhasa Acer Aspire E1:ssäni on toinen akku meneillään ja se on jo väsynyt. Se läppäri on siis 9 vuotias, ja sen akut ovat 4400 mAh:n luokkaa ja eka akku kuoli noin 5-vuotiaana, enkä vaihda läppäreitä jos ne vain toimivat.
Baitöwei, tilasin sen Lenovon, sain sen aika halvalla Outletista niin kuin Sulo Vilén.
Kiitos vinkeistä!
- Anonyymi
Netin mukaan Suoritin: Intel Pentium Gold (2,4 GHz, 2 ydintä, 2 Mt, Hyper-Threading)
ONNWTON!- Anonyymi
Mistä netistä löysit tuon tiedon? Näprään tätä kommenttia sillä ostamallani Lenovolla. Sen prosessori on juuri tuo 6-ytiminen AMD Ryzen- 5 5500U. Valitsin sen alakerran Mikan ohjeiden mukaan: Ryzen on kuulemma vertailujen mukaan parempi kuin Intelin "vastaava". Kiitos mielenkiinnosta. Tämä rakkine on minulle riittävän nopea.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768