Lenovo ideapad 3

Anonyymi

Olen hankkimassa halpaa läppäriä entisen 9 v vanhan tilalle, koska sen näppis takertelee vaikka kaadoin siihen kahviakin. Olen päätymässä Lenovo ideapad 3- läpykkään koska sen AMD Ryzen- prosessori on 6-ytiminen, käyttömuisti ja kiintolevyn koko 250 M riittävät. Alakerran Mika sanoi, että se on mulle ihan riittävä Itasanomien lukemiseen ja Omasta Kannasta lääkereseptien selaamiseen. Akku näyttäisi olevan sisäänrakennettu ja vain 3800 mAh- En löytänyt akkukauppiaiden listoilta sopivaa vaihtoakkua. Eli onko tuo "sisäänrakennettu" akku selleinen lituska, jota vanha pappa ei osaa itse vaihtaa ja mistä senpiraatin saa, kun alkuperäinen väsähtää, ja onko se alkuperäisvaraosana kallis?
Kiitos asiallisille vastaajille.
Ps. Minulla ei ole lapsia tai lapsenlapsia jotka auttaisivat enkä viitsi mennä taas soittelemaan Mikan ovikelloa, luulee minua dementikoksi.

8

3299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärtääkseni sisäänrakennettua akkua ei ole tarkoitettu itse vaihdettavaksi, mutta voi vaihtaminen silti onnistua. Netistä löytyy joitain ohjeita englanniksi ja vara-akkuja, mutta pitäisi tietää läppärin tarkka malli että voisin googlata tarkemmin että mitä maksaa ja kuinka helposti sujuu.

• Anonyymi

Laiteen Prosessori on ala arvoinen. sairaan hidas kone!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laiteen Prosessori on ala arvoinen. sairaan hidas kone!

Nykyään koniessa on 8 -12 ydintä. 2 ydinta on over

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään koniessa on 8 -12 ydintä. 2 ydinta on over

Ryzen 5 on 8 ydintä ja on nopea!

• Anonyymi

Ei kai se nyt ihan heti ole akun vaihto edessä uudessa läppärissä. Monestiko olet uusinut akun vanhaan?

Liekö ollut juuri oikea malli, mutta katsoin huviksi netistä ideapad 3:n akun vaihtovideon. Takakannen 10 ruuvia auki ja sen alta akkupaketin 4 ruuvia liitin. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Aika suoraviivaiselta näytti operaatio, mutta jonkun verran kyllä ruuvailua ja pienen liittimen kanssa näpertelyä.

• Anonyymi

Nykyisessä/vanhasa Acer Aspire E1:ssäni on toinen akku meneillään ja se on jo väsynyt. Se läppäri on siis 9 vuotias, ja sen akut ovat 4400 mAh:n luokkaa ja eka akku kuoli noin 5-vuotiaana, enkä vaihda läppäreitä jos ne vain toimivat.
        Baitöwei, tilasin sen Lenovon, sain sen aika halvalla Outletista niin kuin Sulo Vilén.
        Kiitos vinkeistä!

• Anonyymi

Netin mukaan Suoritin: Intel Pentium Gold (2,4 GHz, 2 ydintä, 2 Mt, Hyper-Threading)

ONNWTON!

• Anonyymi

Mistä netistä löysit tuon tiedon? Näprään tätä kommenttia sillä ostamallani Lenovolla. Sen prosessori on juuri tuo 6-ytiminen AMD Ryzen- 5 5500U. Valitsin sen alakerran Mikan ohjeiden mukaan: Ryzen on kuulemma vertailujen mukaan parempi kuin Intelin "vastaava". Kiitos mielenkiinnosta. Tämä rakkine on minulle riittävän nopea.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe