Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lenovo ideapad 3

Anonyymi

Olen hankkimassa halpaa läppäriä entisen 9 v vanhan tilalle, koska sen näppis takertelee vaikka kaadoin siihen kahviakin. Olen päätymässä Lenovo ideapad 3- läpykkään koska sen AMD Ryzen- prosessori on 6-ytiminen, käyttömuisti ja kiintolevyn koko 250 M riittävät. Alakerran Mika sanoi, että se on mulle ihan riittävä Itasanomien lukemiseen ja Omasta Kannasta lääkereseptien selaamiseen. Akku näyttäisi olevan sisäänrakennettu ja vain 3800 mAh- En löytänyt akkukauppiaiden listoilta sopivaa vaihtoakkua. Eli onko tuo "sisäänrakennettu" akku selleinen lituska, jota vanha pappa ei osaa itse vaihtaa ja mistä senpiraatin saa, kun alkuperäinen väsähtää, ja onko se alkuperäisvaraosana kallis?
Kiitos asiallisille vastaajille.
Ps. Minulla ei ole lapsia tai lapsenlapsia jotka auttaisivat enkä viitsi mennä taas soittelemaan Mikan ovikelloa, luulee minua dementikoksi.

8

1934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärtääkseni sisäänrakennettua akkua ei ole tarkoitettu itse vaihdettavaksi, mutta voi vaihtaminen silti onnistua. Netistä löytyy joitain ohjeita englanniksi ja vara-akkuja, mutta pitäisi tietää läppärin tarkka malli että voisin googlata tarkemmin että mitä maksaa ja kuinka helposti sujuu.

      • Anonyymi

        Laiteen Prosessori on ala arvoinen. sairaan hidas kone!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiteen Prosessori on ala arvoinen. sairaan hidas kone!

        Nykyään koniessa on 8 -12 ydintä. 2 ydinta on over


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään koniessa on 8 -12 ydintä. 2 ydinta on over

        Ryzen 5 on 8 ydintä ja on nopea!


    • Anonyymi

      Ei kai se nyt ihan heti ole akun vaihto edessä uudessa läppärissä. Monestiko olet uusinut akun vanhaan?

      Liekö ollut juuri oikea malli, mutta katsoin huviksi netistä ideapad 3:n akun vaihtovideon. Takakannen 10 ruuvia auki ja sen alta akkupaketin 4 ruuvia liitin. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Aika suoraviivaiselta näytti operaatio, mutta jonkun verran kyllä ruuvailua ja pienen liittimen kanssa näpertelyä.

      • Anonyymi

        Nykyisessä/vanhasa Acer Aspire E1:ssäni on toinen akku meneillään ja se on jo väsynyt. Se läppäri on siis 9 vuotias, ja sen akut ovat 4400 mAh:n luokkaa ja eka akku kuoli noin 5-vuotiaana, enkä vaihda läppäreitä jos ne vain toimivat.
        Baitöwei, tilasin sen Lenovon, sain sen aika halvalla Outletista niin kuin Sulo Vilén.
        Kiitos vinkeistä!


    • Anonyymi

      Netin mukaan Suoritin: Intel Pentium Gold (2,4 GHz, 2 ydintä, 2 Mt, Hyper-Threading)

      ONNWTON!

      • Anonyymi

        Mistä netistä löysit tuon tiedon? Näprään tätä kommenttia sillä ostamallani Lenovolla. Sen prosessori on juuri tuo 6-ytiminen AMD Ryzen- 5 5500U. Valitsin sen alakerran Mikan ohjeiden mukaan: Ryzen on kuulemma vertailujen mukaan parempi kuin Intelin "vastaava". Kiitos mielenkiinnosta. Tämä rakkine on minulle riittävän nopea.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe