Hoitajille palkankorotus? Miksi?

Anonyymi

kävellä löntöstävät edestakaisin eikä kiirettä ole varmasti kellään. Kolmivuorotyöksi palkkaus on kohdallaan jo nyt.

40

1314

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ime kuule löysää.

• Anonyymi

Korkeastikoulutettuja tulee Ukrainasta sankoin joukoin. Työluvat on jo taskussa ja palkasta eivät piittaa, mutta sairaanhoitajan palkka onkin 18.15e/h lisät.

kyllä sodan runtelemat tuolla töitä tekevät, tienaavat enemmän kuin jossain mansikkapelolla.

• Anonyymi

Toivottavasti joudut itse ulkomaisten kielitaidottomien hoitajien käsiin. Hoitajien, jotka eivät tunne täkäläisiä hoitokäytäntöjä tai -välineitä, saati sitten lääkkeitä.

Itse sain tarpeeksi virolaisesta lääkäristä, joka sentään melkein puhui suomea, mutta muu osaaminen oli mitä oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti joudut itse ulkomaisten kielitaidottomien hoitajien käsiin. Hoitajien, jotka eivät tunne täkäläisiä hoitokäytäntöjä tai -välineitä, saati sitten lääkkeitä.

Itse sain tarpeeksi virolaisesta lääkäristä, joka sentään melkein puhui suomea, mutta muu osaaminen oli mitä oli.

Tiedän sen (läskin) virolaislääkärin, osaa hommansa mut on persoonana ikävä, joutaisi jo eläkkeelle kiukuttelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääketieteen termit ja hoitotavatkin ovat kyllä pitkälle samat joka puolella maailmaa, potilaan kanssa kommunikointi on sitten jo toinen juttu.

• Anonyymi

Voisin kysyä samoin?

Sairaanhoitajista aina mölistään kuinka on työ rankkaa Jne.. palkka pieni.

Mutta, paljon palöjon huonompi on laitoshuoltajilla(siivoojilla)kuljetus/ keskusvarastomiehillä, välinehuoltajilla,. Jos nämä kaikki alkaisivat lakkoon ei sairaanhoitajia, lääkäriä tarvittaisi ja koko sairaala olisi avuton.

Useinmiten ne sairaanhoitajat istuksivat kahvikuppikädessä tai juoruamassa työkavereille.

• Anonyymi

Koulutuspaikkoja lisää ja hoitohenkilökunnalle työn tuottavuuden ja työn laadun mittausjärjestelmät.

Koulutettua työvoimaa niin paljon reserviin että työn laatua voidaan nostaa vaihtamalla henkilökuntaa , näin luodaan terveitä työyhteisöjä muillakin toimialoilla.

Selkeästi on nähtävissä että alalle hakeudutaan mutta alalle soveltuvuus mietitään myöhemmin. Jo opiskeluajalla on nähtävissä että alalle pyrkii ja koulutuksensa aloittaa huomattava määrä väkeä joka ei hoito- ja hoiva alalle soveltuisi.

Sairaanhoitajista ym. valmistuu 10 vuoden tarkastelujaksolla noin 80% aloittaneista. Tavoiteajassa valmistuu noin 50-60% aloittaneista.

• Anonyymi

Miten luulet runsaamman kouluttamisen onnistuvan, kun nytkään kunnon hakijoita ei omankaan toteamuksesi mukaan saada riittävästi? Pohjan kurasta pitäisi kauhoa entistä surkeammat tyypit? Ja laatu paranisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten luulet runsaamman kouluttamisen onnistuvan, kun nytkään kunnon hakijoita ei omankaan toteamuksesi mukaan saada riittävästi? Pohjan kurasta pitäisi kauhoa entistä surkeammat tyypit? Ja laatu paranisi?

Halukuutta kouluttautua ja pysyä ammatissa ei ole Suomessa ongelma sellaisille työn antajille joissa työyhteisö on tuottava ja työilmapiiri hyvä.
        Olen seurannut vuosia hyvinkin läheltä tämän terveydenhuollon palveluissa esiintyviä epäkohtia ja palvelun heikkenevää kehitystä . Trendi on laskeva vaikka lääketiede ja hoitokäytännöt muualla maailmassa kehittyvät parempaan suuntaan. Suomen ongelma on itsensä ylistämiseen ja kapea alaisten erilleen lokeroituneiden terveyspalveluiden tehottomuus . Tehottomuus jossa asiakas juoksee palvelusta toiseen eikä kukaan kanna sitä kokonaisvaltaista hoito- ja tutkimusvastuuta potilaasta. Kokonaisvaltaisesta hoidosta ja palvelusta puhutaan ja on vuosia puhuttu , mutta projekti lienee keskeytynyt tai hautautunut vanhoihin vakiintuneisiin käytänteisiin.

Kerro minulle kuinka sinun työssäsi toteutuu kokonaisvaltaiset terveyspalvelut ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halukuutta kouluttautua ja pysyä ammatissa ei ole Suomessa ongelma sellaisille työn antajille joissa työyhteisö on tuottava ja työilmapiiri hyvä.
        Olen seurannut vuosia hyvinkin läheltä tämän terveydenhuollon palveluissa esiintyviä epäkohtia ja palvelun heikkenevää kehitystä . Trendi on laskeva vaikka lääketiede ja hoitokäytännöt muualla maailmassa kehittyvät parempaan suuntaan. Suomen ongelma on itsensä ylistämiseen ja kapea alaisten erilleen lokeroituneiden terveyspalveluiden tehottomuus . Tehottomuus jossa asiakas juoksee palvelusta toiseen eikä kukaan kanna sitä kokonaisvaltaista hoito- ja tutkimusvastuuta potilaasta. Kokonaisvaltaisesta hoidosta ja palvelusta puhutaan ja on vuosia puhuttu , mutta projekti lienee keskeytynyt tai hautautunut vanhoihin vakiintuneisiin käytänteisiin.

Kerro minulle kuinka sinun työssäsi toteutuu kokonaisvaltaiset terveyspalvelut ?

Et tuossa paljon hoitajien kontolla olevia asioita esitellyt. Toiminnan tehostaminen vaatii systeemitason toiminnan parantamista, ei siinä hoitajien hiostaminen paljoa auta.

Siinä olet oikeassa, että kokonaisvastuun puuttuminen tekee hoitoketjut tehottomiksi, eli ketään ei kiinnosta se, miten nopeasti potilas saadaan kuntoon, koska kustannukset jakaantuvat niin monelle osapuolelle. Jo tietojärjestelmien epäsopivuus toisiinsa tekee toiminnasta tehotonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et tuossa paljon hoitajien kontolla olevia asioita esitellyt. Toiminnan tehostaminen vaatii systeemitason toiminnan parantamista, ei siinä hoitajien hiostaminen paljoa auta.

Siinä olet oikeassa, että kokonaisvastuun puuttuminen tekee hoitoketjut tehottomiksi, eli ketään ei kiinnosta se, miten nopeasti potilas saadaan kuntoon, koska kustannukset jakaantuvat niin monelle osapuolelle. Jo tietojärjestelmien epäsopivuus toisiinsa tekee toiminnasta tehotonta.

Olet erittäin oikeassa siinä että kokonaisvastuu puuttuu ja sen seurauksena hoitoketjut ovat tehottomia.
        Tuo tietojärjestelmien kirjavuus ja toisiinsa sopimattomuus on todiste siitä että jokainen yksikkö- ja osa-alue on keskittynyt kehittämään ja ajamaan vain omaa asiaansa piittaamatta kokonaisuudesta ja koko terveydenhuoltojärjestelmän toimivuudesta.

Tuo ei voi olla näkymättä asiakkaalle , sitä on turha yrittää peitellä tai vierittää kenenkään muun harteille . Sote sektori käsittää laskutavasta riippuen noin 330 000 - 420 000 henkilöä ja tiedonkulkua ei ole kyetty kehittämään edes noin suurella porukalla.

• Anonyymi

Haista p...a ja vielä kerran v...u.sinä perä kamarin löhöttäjä.

• Anonyymi

Olet selvästi Kainuun Soten palveluksessa oleva naispuolinen työhönsä tyytymätön ja palkkaasi tyytymätön.
        Kerro perusteluineen miksi sinulle pitäisi maksaa parempaa palkkaa. Vai olisiko työkyvyttömyyseläke sopiva vaihtoehto.

• Anonyymi

Kyllä hoitajat palkankorotukset ansaitsevat ja piste. ps.en ole hoitoalalla ja ei ole akkaakaan joka olisi.

• Anonyymi

Kuten kaikki muutkin - olen täysin eri mieltä siitä, että hoitajilla olisi jotenkin raskaampi työ kuin esim. lastentarhan opeilla, tai luokanopeilla tai muilla ihmisten kanssa tehtävillä töillä. Kiire hoitajilla johtuu huonosti organisoiduista tehtäväjaosta ja siitä, että satsataan kaikkeen muuhun paitsi ei potilaan hoitoon.

Olen sen verran usein ollut potilaana mm. osastoilla, että tiedän varsin hyvin etteivät kahvi- tai ruokatauot jää pitämättä mutta esim. minulle jäi apuväline tuomatta koska "oli kiire". Samoin hoitajat kahvittelivat yhdessä alkuillasta kun me potilaat etsimme kuumeisesti kahvia & kahvinketitintä, jotta mekin saisimme kahvia - no pakko oli mennä häiritsemään hoitajien yhteistä kahvipaussia kun osastolla ei ketään näkynyt.

Hoitajilla on kohtuu hyvät palkat mutta Tehy ja Super ovat nykyajan Paperiliitto ja kiristävät yhteiskuntaa koska tiedetäänhän se, ettei homma hoidu ilman hoitajia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten kaikki muutkin - olen täysin eri mieltä siitä, että hoitajilla olisi jotenkin raskaampi työ kuin esim. lastentarhan opeilla, tai luokanopeilla tai muilla ihmisten kanssa tehtävillä töillä. Kiire hoitajilla johtuu huonosti organisoiduista tehtäväjaosta ja siitä, että satsataan kaikkeen muuhun paitsi ei potilaan hoitoon.

Olen sen verran usein ollut potilaana mm. osastoilla, että tiedän varsin hyvin etteivät kahvi- tai ruokatauot jää pitämättä mutta esim. minulle jäi apuväline tuomatta koska "oli kiire". Samoin hoitajat kahvittelivat yhdessä alkuillasta kun me potilaat etsimme kuumeisesti kahvia & kahvinketitintä, jotta mekin saisimme kahvia - no pakko oli mennä häiritsemään hoitajien yhteistä kahvipaussia kun osastolla ei ketään näkynyt.

Hoitajilla on kohtuu hyvät palkat mutta Tehy ja Super ovat nykyajan Paperiliitto ja kiristävät yhteiskuntaa koska tiedetäänhän se, ettei homma hoidu ilman hoitajia

samanlaisia kokemuksia. Kaikki istuvat yhtäaikaa jossakin kopissa ja nauru raikaa, ei ihan takuulla ole kiirettä nähneetkään. Muutama vuorotyölisä niin palkka on jo lähempänä neljää tonnia, se riittää tuosta työstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

samanlaisia kokemuksia. Kaikki istuvat yhtäaikaa jossakin kopissa ja nauru raikaa, ei ihan takuulla ole kiirettä nähneetkään. Muutama vuorotyölisä niin palkka on jo lähempänä neljää tonnia, se riittää tuosta työstä.

Täällä näköjään käypäläiset "tietävät", miten sairaalan osastoilla vain juorutaan ja laiskotellaan. Lisäksi jotkut hoitajat uskaltavat vielä nauraakin.

Kukaan ei näytä tietävän, että vuoronvaihdossa hoitajilla on raporttiaika, jolloin töistä lähtevä vuoro kertoo tulevalle tärkeimmät tapahtumat ja eri potilaiden tilanteen. Silloin pitää tosiaan kaikkien olla yhtä aikaa koolla ja saattaa olla aikaa juoda ohessa kuppi kahviakin.

Voin oman, varsin pitkän potilaskokemukseni perusteella sanoa, että useimmissa paikossa muun ajan hoitajat sitten kiitävätkin hommasta toiseen. Tietysti myönnän, että niin paikoissa kuin hoitajissakin on melkoisia eroja. Poliklinikkatyö on yleensä keveämpää kuin osastotyö ja eri osastojenkin työmäärä sekä työn rasittavuus on erilainen.

Mutta luuleeko joku tosissaan, että henkilöstöpako hoitotyöstä on tapahtunut ja tapahtuu aivan aiheetta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä näköjään käypäläiset "tietävät", miten sairaalan osastoilla vain juorutaan ja laiskotellaan. Lisäksi jotkut hoitajat uskaltavat vielä nauraakin.

Kukaan ei näytä tietävän, että vuoronvaihdossa hoitajilla on raporttiaika, jolloin töistä lähtevä vuoro kertoo tulevalle tärkeimmät tapahtumat ja eri potilaiden tilanteen. Silloin pitää tosiaan kaikkien olla yhtä aikaa koolla ja saattaa olla aikaa juoda ohessa kuppi kahviakin.

Voin oman, varsin pitkän potilaskokemukseni perusteella sanoa, että useimmissa paikossa muun ajan hoitajat sitten kiitävätkin hommasta toiseen. Tietysti myönnän, että niin paikoissa kuin hoitajissakin on melkoisia eroja. Poliklinikkatyö on yleensä keveämpää kuin osastotyö ja eri osastojenkin työmäärä sekä työn rasittavuus on erilainen.

Mutta luuleeko joku tosissaan, että henkilöstöpako hoitotyöstä on tapahtunut ja tapahtuu aivan aiheetta?

Kyllä aika moni, myös minä sekä potilaana että työntekijänä, tiedän tämän raporttikäytännn, tosin nykyäänhän se tapahtuu paljon netissä, eli sieltä luetaan tiedot. Ja raportointikeskustelu käydään kyllä toimistossa tms. ei suinkaan pullakahvien yhteydessä.

Olen ollut monessa työssä ja ei se hoitajan työ ole yhtään sen kiireempää kuin missään muuallakaan. Siellä vain sählätään keskimääräistä enemmän ja työnjako on amatöörimäistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä aika moni, myös minä sekä potilaana että työntekijänä, tiedän tämän raporttikäytännn, tosin nykyäänhän se tapahtuu paljon netissä, eli sieltä luetaan tiedot. Ja raportointikeskustelu käydään kyllä toimistossa tms. ei suinkaan pullakahvien yhteydessä.

Olen ollut monessa työssä ja ei se hoitajan työ ole yhtään sen kiireempää kuin missään muuallakaan. Siellä vain sählätään keskimääräistä enemmän ja työnjako on amatöörimäistä.

Ja sekö on yksittäisten hoitajien vika? Homman johto ja organisointi on kylläkin useimmissa paikoissa surkeaa tai peräti tosi surkeaa. Eivätkä ne tietosysteemitkään ole yleensä kaksisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

potilaatpa nyt harvoin näkevätkään hoitajia työssään kun potilaat huoneissaan ja potilas saattaa käydä pikaisesti jotain etsimässä. silloinpa saattaa juuri se lakisääteinen kahvitauko olla. hoitajillekkin se tauko kuuluu. sairaalatkaan ei ole mitään hotelleja, siellä hoidetaan sairaita ei palvella potilaita että ne saavat kahvia. palvelua saa hotellista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sekö on yksittäisten hoitajien vika? Homman johto ja organisointi on kylläkin useimmissa paikoissa surkeaa tai peräti tosi surkeaa. Eivätkä ne tietosysteemitkään ole yleensä kaksisia.

Oletko tehnyt kaikista kommenttisi puutteista sääntöjen mukaisen ilmoituksen sähköiseen järjestelmään. Montako Haiproa olet tehnyt. Montako kantelua olet tehnyt valvontaviranomaisille noista epäkohdista.

Kuinka mainitsemasi epäkohdat vaikuttavat hoitotuloksiin. Voiko tiedonkulun puutteet johtaa hoitovirheisiin. Miksi kirjaatte potilastietoihin ja millaisia asioita kirjaatte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tehnyt kaikista kommenttisi puutteista sääntöjen mukaisen ilmoituksen sähköiseen järjestelmään. Montako Haiproa olet tehnyt. Montako kantelua olet tehnyt valvontaviranomaisille noista epäkohdista.

Kuinka mainitsemasi epäkohdat vaikuttavat hoitotuloksiin. Voiko tiedonkulun puutteet johtaa hoitovirheisiin. Miksi kirjaatte potilastietoihin ja millaisia asioita kirjaatte.

En suinkaan ole hoitaja enkä edes töissä sairaalassa tai muussa hoitolaitoksessa. Potilaskokemusta sen sijaan on kertynyt eri paikoista useita kuukausia. Lisäksi olen henkilökohtaisesti joutunut kärsimään muutamia kertoja potilastietojärjestelmien yhteensopimattomuudesta.

Kun olen muun alan töissäni joutunut tekemisiin töiden organisoinnin ja järjestelmien yhteensovittamisen kanssa, niin huomaan ongelmat silloin helposti muuallakin.

• Anonyymi

Tuo palkka riittää. Eivät tarvitse korotuksia.

• Anonyymi

Kun ovat alalle kouluttautuneet, niin eikö silloin jo ollut tiedossa palkkaus. Vai kävikö niin, että oli pakko mennä hoitoalalle, kun ei muuallekaan päässyt.

• Anonyymi

Siis kun tosiaan seuraa sairaalassa töissä olevia niin näyttää edelleenkin olevan paljon sitä tyhjää joutoaikaa olevan..! Mielestäni palkka on liiankin hyvä kun ei loppujen lopuksi kauhean raskasta edes ole.! Hyvä vaan että tulee pakkolaki mennä töihin ja palkat pysyy samana kuin nyt mitä ovat

• Anonyymi

Satuin käymään sairaalassa. Ei ollut hoitajalla kiire jutteli aulassa jonkun tutun asiakaan kanssa .kuulin koko jutun
      Mistä puhuttiin .
      Työ aikana joku hoitaja haki isälleen apuvarastosta
      Pyörätuolia.
      Ja palkka 3500e kuukaudessa minusta tuo on kyllä hyvä palkka.hymy huulille ja työn iloa

• Anonyymi

Hoitajillakin on erilaisia työpaikkoja,on persuuskylän arvaus asemia ja isoja yksiköitä joissa on todella paljon työtä,on tietysti hoitajiakin enemmään,pitäisiköhän se palkkaus olla sen toimenkuvan ja paikkakunnan koon mukainen?Esim,jossain ensiavussa,missä kokoillaan kappaleista esim,autokolarissa tulleita ihmisen kappaleita ja leikkaus saleissa,voisi kai olla erilainen palkkaus kuin jossain,persuuskylän vuodeosastolla!

• Anonyymi

Hyviä kahvihetkiä nuo viettävät parinkymmenen minuutin välein juoruiluhuoneessaan. Nähty on.

• Anonyymi

Työ julkisella sektorilla on erittäin kuormittavaa varsinkin terveydenhuollossa. En ole aivan varma että sairaanhoidon ongelmat korjautuvat rahalla kuten liitot nyt väittävät jäseniensä kanssa yhdessä kuorossa.

Mutta kurkataanpa mistä kenkä ahdistaa terveysaloilla.

Julkiselta alalta siirtyi työkyvyttömyyseläkkeille viime vuonna yhteensä 5 800 työntekijää. Eniten työkyvyttömyyseläkkeelle jäätiin tuki- ja liikuntaelinsairauksien sekä mielenterveyssyiden vuoksi: kumpikin ryhmä kattoi noin kolmanneksen kaikista alkaneista työkyvyttömyyseläkkeistä.

• Anonyymi

Olen täysin eri mieltä, koska mielipiteitähän nämä on, ei suinkaan faktoja!!!!

JOs jossain hoitotyö on raskasta ja on kiire, niin kyllä se on yksityissektorilla, siellähän saa palkan jos syntyy mitattavaa tulosta ja pyritään minimoimaan työvoima ja maksimoimaan voitot sinne jonnekin, ei suinkaan Suomeen.

Julkisella sektorilla palkka tulee vaikkei tulosta tulisikaan.

• Anonyymi

Nyt hoitoapulaisia töihin kaveriksi osaavat kylvettää Syöttää ja muutenkin auttaa potilaita ei tarvitse
      Näihin töihin olla sairaanhoitaja
      Jäisi sairaanhoitajalle tärkeä hoitotyö.
      Palkka hyvä 3500 e kk
      Ruotsin sairaanhoitaja maksaa paljon ennnmän veroja.

• Anonyymi

Vaihtakoot metalli alalle jossa raskaampi työ ja pienempi palkka.

• Anonyymi

Itse en näe mitään syytä palkan korotuksille? Jos joku kertoisi miksi nämä kahvi tätit lakkoilee?

• Anonyymi

Kun hoitajien keskipalkka on 3300 euroa kk ja nyt vaaditaan 1000 euron korotus niin pitäisi olla joku instanssi joka katsoo onko vaatimukset kohtuullisia.

• Anonyymi

Ei penniäkään näille repanoille, hyvin pärjätään nytkin...pysykää vaan sairaslomalla mummot. tulos palkkiot ja omaishoitajille lisää rahaa. Asenne koulutusta palkankorotusten sijaan

• Anonyymi

Jo on aikoihin eletty - vasemmistohallitus ja demariministeri tekemässä pakkolakia ja murtamassa laillisen lakko-oikeuden Suomessa!

• Anonyymi

Montako sataa sairaanhoitajaa Kainuun Soten alueella on allekirjoittanut joukkoirtisanoutumisuhkauksen ja jättänyt siitä kopion Kainuun Sotelle , Pohjois Suomen aluehallintovirastolle , Valviralle tai Kainuun Maakuntavaltuustolle.

Tuskin yksikään laumasielu uskaltaa sitä tehdä - pelkkää uhkailua ja sairaanhoitajan arvolle epäsopivaa käyttäytymistä. Vai peräti nykyistä normaalia terveydenhuollon käyttäytymistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako sataa sairaanhoitajaa Kainuun Soten alueella on allekirjoittanut joukkoirtisanoutumisuhkauksen ja jättänyt siitä kopion Kainuun Sotelle , Pohjois Suomen aluehallintovirastolle , Valviralle tai Kainuun Maakuntavaltuustolle.

Tuskin yksikään laumasielu uskaltaa sitä tehdä - pelkkää uhkailua ja sairaanhoitajan arvolle epäsopivaa käyttäytymistä. Vai peräti nykyistä normaalia terveydenhuollon käyttäytymistä.

Vasemmistolainen liiton johto tuon uhkauksen on tehnyt. He itse eivät ymmärrettävästi ole irtisanoutumassa mm. lupsakan työn ja hyvän palkan vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasemmistolainen liiton johto tuon uhkauksen on tehnyt. He itse eivät ymmärrettävästi ole irtisanoutumassa mm. lupsakan työn ja hyvän palkan vuoksi.

Työmarkkina-asioita hoitavat ammattiliitot ei puolueet. Elikkä sairaanhoitajilla on liittona THY joka ei ole edes SAK:n alainen liitto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työmarkkina-asioita hoitavat ammattiliitot ei puolueet. Elikkä sairaanhoitajilla on liittona THY joka ei ole edes SAK:n alainen liitto.

On se hyvä, että teitä lapsenuskoisia maailmassa riittää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      465
      2959
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2716
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      1734
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1304
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1245
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1081
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    9. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      998
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      995
    Aihe