Moniko omaishoitaja on tyytyväinen liiton toimintaan?
Mielestäni eivät ole mitään aikaan saaneet liiton perustamisen jälkeen, liitto on perustettu 1995, kymmeniä miljoonia ovat rahaa saaneet järjestön ylläpitoon ja henkilökunnan palkkoihin.
Kovin on ollut saamattomutta ja välinpitämättömyyttä omaishoitajista.
Käyttävät vaan hyväkseen meitä?
Omaihoitajaliitto
32
1801
Vastaukset
- Anonyymi
Myönnettiin omaishoidon tuki 423 euroa ja verotus vie suurimman osan.
Käteen jää 170 euroa. Omaishoitajaliiton pitäisi puuttua asiaan.
Tuki pitäisi olla veroton.- Anonyymi
Hyvä esim olemme orjatöissä. Herrat vaan nauraa kukaan ei välitä oikeasti. Järkyttävää. Masentuneita omaishoitajia on paljon. Kukaan ei kysy jaksatko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä esim olemme orjatöissä. Herrat vaan nauraa kukaan ei välitä oikeasti. Järkyttävää. Masentuneita omaishoitajia on paljon. Kukaan ei kysy jaksatko
Se on surullista, jos on tätä pakosta tehtävä, itse teen vapaaehtoisesti, mutta vaikea edes kuvitella mitä se olisi pakon edessä - tosi raskasta.. Onko suomessa pakko hoitaa, vaan miksi teette pakosta? Minä kyllä saisin mieheni laitokseen täällä toisessa EU maassa ja kolme kertaa päivässä kunnalta apua, mutta en halua. Millä tavalla ne Suomessa pakottaa, määrääkö ne hoitamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on surullista, jos on tätä pakosta tehtävä, itse teen vapaaehtoisesti, mutta vaikea edes kuvitella mitä se olisi pakon edessä - tosi raskasta.. Onko suomessa pakko hoitaa, vaan miksi teette pakosta? Minä kyllä saisin mieheni laitokseen täällä toisessa EU maassa ja kolme kertaa päivässä kunnalta apua, mutta en halua. Millä tavalla ne Suomessa pakottaa, määrääkö ne hoitamaan?
Mutta ei ne täällä kyllä mitään maksa, jos haluaa hoitaa itse. Pikemminkin päinvastoin. On oma lääkäri ja oma sairaanhoitaja ja oma sosiaalihoitaja, jotka käyvät kotona tai voi viestitellä. En saa verenpainetta balanssiin ja saa pelätä, että syyttävät vielä huonosta hoidosta. Jos siellä ei välitetä, niin täällä on olo, että huohottavat niskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei ne täällä kyllä mitään maksa, jos haluaa hoitaa itse. Pikemminkin päinvastoin. On oma lääkäri ja oma sairaanhoitaja ja oma sosiaalihoitaja, jotka käyvät kotona tai voi viestitellä. En saa verenpainetta balanssiin ja saa pelätä, että syyttävät vielä huonosta hoidosta. Jos siellä ei välitetä, niin täällä on olo, että huohottavat niskaan.
Jos siellä Suomessa on välinpiitämättömyyttä, niin täällä se sama on heti dramaattisen suurta. Hyvä ei niinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos siellä Suomessa on välinpiitämättömyyttä, niin täällä se sama on heti dramaattisen suurta. Hyvä ei niinkään.
No, anteeksi, onhan se sydämellistä ja huomioonottavaa huolehtimista, eikä mistään ole puutetta.
- Anonyymi
Enpä yhtään ihmettele. Jos valtiotasolla linjaus on jo pitkään ollut se, että kotona hoidetaan huonokuntoisia, vammaisia, jne. maailman tappiin saakka, kävipä se omaisille tai ei ja olivatpa omaiset edes seudulla tai eivät, niin sitten niin tehdään ja piste. Olen huomannut, että myös Muistiliiton tehtävänä näyttää vain olevan ohjata kuinka "pääsee" (ei siis joutuu) omaishoitajaksi ja kuinka hakea (armollisesti saada) se minimaalinen omaishoidon tuki. Ketään ei kiinnosta, joutuvatko omaiset vastoin tahtoaan ja rahkeitaan omaishoitajiksi kahvirahoilla. Ja olisiko vanhuksen/vammaisen paikka ollut jo aikoja sitten hoitokodissa.
- Anonyymi
Ei nuo liitot ja järjestöt ole mitään muuta kuin rahaa henkilökunnan huveihin kerääviä kerjäläisiä, hyväkseen vaan käyttävät meitä.
Liitto on väärä nimi, ei ne ole mitään ammattiliittoja, vaan pelkkiä kukkahattukerhoja.
Mitä omaishoitajaliitto on muka 30 vuodessa omaishoitajien hyväksi tehnyt, ei yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nuo liitot ja järjestöt ole mitään muuta kuin rahaa henkilökunnan huveihin kerääviä kerjäläisiä, hyväkseen vaan käyttävät meitä.
Liitto on väärä nimi, ei ne ole mitään ammattiliittoja, vaan pelkkiä kukkahattukerhoja.
Mitä omaishoitajaliitto on muka 30 vuodessa omaishoitajien hyväksi tehnyt, ei yhtään mitään.Tekihän se ne omaishoitajia pilkkaavat räsynukenteko-videot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä omaishoitajaliitto on muka 30 vuodessa omaishoitajien hyväksi tehnyt, ei yhtään mitään.Mitä Omaishoitajaliitto voisi tehdä? Ei sillä ole valtaa mihinkään olojen parantamiseen! Parhaimmillaan pientä tekopirteyttä omaishoitajille järjestyy. Omaishoitajilla vain ei ole aikaa eikä voimia ylimääräiseen puuhasteluun.
Omaishoitajien asemaa olisi parannettava eduskunnan kautta. Ensiksi laki, joka kieltää yli 70-vuotiasta ryhtymästä ympärivuorokautiseksi omaishoitajaksi tai ainakaan tukea ei makseta. Hoidettava on otettava laitoshoitoon. Sitä näkee niin kamalia tapauksia, kun reilusti yli 80-vuotias monisairas hoitaa vielä sairaampaa yli 90-vuotiasta puolisoaan. Ja siitä maksetaan hoitajalle! Voiko olla oikein? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä omaishoitajaliitto on muka 30 vuodessa omaishoitajien hyväksi tehnyt, ei yhtään mitään.Onhan palkkioita piennetty sen liitto on saanut aikaseksi. Ei kukaan arvosta omaishoitajia jos puhuvat niin paskaa väittävät. Orpo ja purra vaan nauraa. Täytyy säästää
- Anonyymi
10v olin omaishoitaja. Henkisesti tosi raskasta aikaa. Kaiken yksin joutui tekemään. Masennus iski mutta apua on vaikea saada. Terveet maahanmuuttajat saa taksi lapin mutta vanhat omaishoitajat ei saa. Sanottiin näin valitettavasti on asiat. Kukaan ei välitä omaishoitajista. Aina jäädään jalkoihin. Järkyttävää
- Anonyymi
Jäävätkö omaishoitajat tyhjän päälle kun omaishoito päättyy.....asialle ei vissiin ole tehty mitään eduskunnassa... Valtio ja kunnat tienaa miljoonia... Häpeäisivät hallituksessa
katsoisivat peiliin.. Onkohan omaishoitjaliitto ottanut asian esille.. Että pääsisivöt edes päivärahalle kun omaishoito päättyy.. Itse kituutan 390 eurolla ja säästöillä... Jo yrittää hakea toimeentulotukea niin kela heti kyselee varat... Ja vielä äidiltäkin.. Pitäisi olla varaton että tukea saisi... Jokainen tietää ettei varattomana omaishoito onnistu..- Anonyymi
Omaishoidon loputtua jäämme tyhjänpäälle. Jos ei ole omaa eläkettä ei ole edes minkäänlaista turvaa elämässä.
Miksi meitä omsishoitajia ei voida palkara hoiva-avustajiksi vanhustenhoitokoteihin? Meillä on tietotaitoa.
Tietysti on yhteiskunnalle kannattavaa tuoda ulkomaista kieltä osaamatonta koulutettavaa henkilöä hoiva-avustajiksi ulkomailta. - Anonyymi
Kun omaishoito päättyy, sitten eletään niin kuin muutkin!
Ei kai kukaan elämäänsä ja toimeentuloaan omaishoitoon perusta? Omaishoito on tietyissä tilanteissa vain pakko. Kun se loppuu, alkaa normaali elämä taas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun omaishoito päättyy, sitten eletään niin kuin muutkin!
Ei kai kukaan elämäänsä ja toimeentuloaan omaishoitoon perusta? Omaishoito on tietyissä tilanteissa vain pakko. Kun se loppuu, alkaa normaali elämä taas.Onko se normaalia elämää elää köyhyysrajan alapuolella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se normaalia elämää elää köyhyysrajan alapuolella?
En tiedä, onko se normaalia vai ei, mutta kenen sinut pitäisi elättää? Miksi?
Minusta ei olisi normaalia, jos minun pitäisi kantaa vastuu sinun ratkaisuistasi ja toimeentulostasi. Itse olet valintasi tehnyt, itse vastaat tietysti.
- Anonyymi
Meillä Lahdessa oli osapäiväinen ilmainen avustaja, jota sai pyytää kotiin, että sai vähän tehtyä pihatöitä niin, ettei tarvinnut kokoajan vahtia sisällä mitä dementoitunut tekee. Kauppaan en ehtinyt hänen valvoessaan miestäni, sillä Nastolassa palveluauto kulkee vin tiettyinä viikonpäivinä ja hoitajan aamu tai iltapäivä aika ei sopinut keskipäivällä kulkevan tuon aikatauluihin.
Nyt tuo ilmainen avustaja palvelukokeilu on lakannut.
Lisäksi omaishoitajat järjestävät retkiä ja kahvituksia, mutta jos en saa jotain sukulaista hoitamaan miestäni en pääse niistä mihinkään.
Edes pienten lasten vanhemmat eivät voi käsittää miten sitovaa on vahtia aikuista miestä, joka yltää joka paikkaan ja voi jopa omaishoitajan wc käynnin aikana innostua "korjaamaan" sulaketaulua tai keskuslämmitysjärjestelmää. - Anonyymi
Eivät saa aikaan mitään.
- Anonyymi
Minulle teidän puhe on ihan outoa. Ilmeisesti Suomessa kaikki on niin toisin. Täällä saa tunkea avuliaita naapureitakin harjanvarrella pihalle, enkä uskalla sekunniksikaan jättää kadulle oven eteen miestäni pyörätuolissa hakeakseni sisältä. jotakin unohtunutta, kun jo joku olisi roudannut vähintäinkin kadun toiselle puolelle kysymättä mitään, vain auttaakseen. Ja koko ajan saan pyyhkiä naapureiden kyyneleitä, kun he ovat ihan varmoja, että se oli just viime yönä, kun mieheni kuoli, kun ambulanssi oli muka ollut oven edessä.
- Anonyymi
Just oli bolivialainen tyttö taas apuna, ja voi hyvä luoja mikä siirkus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just oli bolivialainen tyttö taas apuna, ja voi hyvä luoja mikä siirkus!
Voi olla, jos päivänkin eläisitte tätä, niin olisitte hetken tyytyväisiä, kun kukaan ei välitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, jos päivänkin eläisitte tätä, niin olisitte hetken tyytyväisiä, kun kukaan ei välitä.
Voiko mikään olla raskaampaa, kuin olla koko ajan suuren välittämisen kohteena, enkä yhtään ihmettele, että nämä paikallisetkin muuttavat Suomeen, kun siellä saa olla rauhassa kaiken välittämisen kohteena olemisesta, ja ylistävät taas sitä olotilaa. Hyvä ei ole koskaan.
- Anonyymi
Tämä liitto on demariakkojen seurustelukerho, ei mitään muuta.
- Anonyymi
Aivan väärin.Omaishoitajaliito on Keskustalais kotona olevien eläkeläisrouvien,jatkumo
näin saadaan eläkeet nousuun,omaishoitotuella.
Ajattele;Ikänsä ollut,Palkkatyötä tekemätön saa 40 vuoden kotonaolemisesta 950€/kk pääle vielä 870€/kk omaishoitotuke. Päihittää siivojan palkkatyötä 40 vuotta tekemän työeläkekertymän,menne/tullen.
- Anonyymi
Keitä ovat ne tädit jotka kuuluvat omaishoitajaliittoon? Ovatko he itse omaishoitajia? Eikö heidän kuuluisi olla omaistensa luona kotona. Eihän omaishoitajan työssä ole aikaa mihinkään muuhun, varsinkaan tällaiseen toimistotyöhön jossain kaupungilla. Neuvotaanhan siellä toki miten omaishoidontukea haetaan.
- Anonyymi
Itse kituutan 400 eurolla ja kun jään sitten yksin niin ei taida olla paljon vaihtoehtoja.??
- Anonyymi
Pitäis saada orjan eläke mitähän orpo ja purra olis asiasta mieltä heiluttais saksia ja naurais.
- Anonyymi
Jos sais taiteilijan eläkkeen ?...
- Anonyymi
Eivät tosiaankaan saa mitään hyvää aikaseksi. Onko työpäivän jälkeen hyvä omatunto kun jokaiseen kysymykseen vastataan ei voida auttaa ei ole resursseja eivät oikeesti välitä.
- Anonyymi
Nämä liitot ja järjestöt on pelkkiä hyvävelikorruption leppoisia työpaikkoja, jos nyt joku edes vaivautuu työpaikalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä liitot ja järjestöt on pelkkiä hyvävelikorruption leppoisia työpaikkoja, jos nyt joku edes vaivautuu työpaikalle.
Demarien piiri pieni pyörii kaikissa näissä järjestöissä, käyttävät häpeämättä hyväkseen sairaita vanhuksia omaishoitajia ja lapsia sekä muita joilla on joku vaiva.
Perustavat joka sairaudelle ja vaivalle oman järjestön mihin palkataan ainoastaa puolueen jäsenkirjan omaavia henkilöitä.
Oh-liitossakin kiima päällä eu-vaaleista ja esillä tottakai demariehdokkaat, on räikeää ja röyhkeää toimintaa liiton johdolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346