KUHMOISTEN YRITYSTILAT

Anonyymi

Kaksi tuttavaa pienyrittäjäperhettä suunnittelivat muuttavansa eteläisestä kaupungista Kuhmoisiin lasten hienojen hoito- ja koulutarjontojen innoittamina. Aikeet peruuntuivat vuokrattavien yritystilojen puutteen vuoksi, koska kunnalla ei ollut tarjota sopivia valoisia pientiloja kevyeen tekstiilityöhön.

Kuhmoisten kunnan sivuiltakaan ei löydy vuokrattavia tiloja,
Jos sieltä voisi nähdä onko mitään kiinnostavaa, ei tarvitsi sokkona kysellä.

32

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aito yrittäjä on itse yhteydessä kuntaan. Miksi sinun tulee toimia välihenkilönä? Feikki?

      • Anonyymi

        Hassua vääntöä, eihän aloituksessa sanota etteivät olisi tiloja kunnasta tiedustelleet ja kunnalle olisi varmasti eduksi ilmoittaa vapaista tiloista julkisesti nettisivuillaankin.


    • Anonyymi

      Käypä vuokra on sitten 3 € / m2 / kk sis sähkön, lämmön, veden, lumityöt ja alvin. Kyllä kunnalta tiloja löytyy kun kysyjä on vaan oikea.

      • Anonyymi

        Kyllä kunnalta tiloja löytyy kun kysyjä on vaan oikea.

        Kysyjän pitää olla valtuutettu


    • Anonyymi

      Pyydä, että kunta rakentaa sinulle toimitilat.

      • Anonyymi

        Kenelle valtuutetulle kunta on rakentanut toimitilat ?


      • Anonyymi

        Onko ko. toimitiloista tullut kunnalle taloudellista vahinkoa ?
        Jos yritys työllistää, niin veroeuroja jää kuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ko. toimitiloista tullut kunnalle taloudellista vahinkoa ?
        Jos yritys työllistää, niin veroeuroja jää kuntaan.

        Onko ko. toimitiloista tullut kunnalle taloudellista vahinkoa ?

        Sitähän ei voi tietää kun eivät vuokrat ole julkisiaä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ko. toimitiloista tullut kunnalle taloudellista vahinkoa ?

        Sitähän ei voi tietää kun eivät vuokrat ole julkisiaä

        Tuskin vuokrien määrää ainakaan on tarkistettu viimeiseen 10 vuoteen.

        Pohjanoteeraus oli Puulonin halli Pajatie 5, josta vuokra oli 0,20€/m2/kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ko. toimitiloista tullut kunnalle taloudellista vahinkoa ?

        Sitähän ei voi tietää kun eivät vuokrat ole julkisiaä

        Kiinteistö taisi olla Harmonia-Kalusteen oma .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinteistö taisi olla Harmonia-Kalusteen oma .

        Ei pitäisi olla keneltäkään pois, jos on oma ja maksettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinteistö taisi olla Harmonia-Kalusteen oma .

        Oli siinä erilaista kääntöä ja veivauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ko. toimitiloista tullut kunnalle taloudellista vahinkoa ?
        Jos yritys työllistää, niin veroeuroja jää kuntaan.

        Ei noin voi epätasa-arvoa puolustaa.


    • Anonyymi

      Kuhmoisten kunnalla on evp yritysasiamiehen mukaan ´noin 14 toimitilaa´ . Niitä vuokrataan tappiolla ensisijaisesti luottamushenkilöille. Miksi? En tiedä.

      • Anonyymi

        ´noin 14 toimitilaa´

        Jäljellä enää ´noin 13 toimitilaa´ Puulonin halli myyty tuon arvauksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ´noin 14 toimitilaa´

        Jäljellä enää ´noin 13 toimitilaa´ Puulonin halli myyty tuon arvauksen jälkeen.

        Jäljellä enää ´noin 13 toimitilaa´

        Otetaan Kaukolan koulun A-siipi pois sivistystoimen rakennuksista niin on taas ´noin 14 toimitilaa´


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäljellä enää ´noin 13 toimitilaa´

        Otetaan Kaukolan koulun A-siipi pois sivistystoimen rakennuksista niin on taas ´noin 14 toimitilaa´

        Me laitetaan sut kohta holhoukseen, jos et lopeta.


    • Anonyymi

      Tämän keskustelun aloittajalla voi olla oma lehmä ojassa. Ettei kiinnostaisi purkutuomion saanut koulurakennus? Siinä saattaa joku haistaa pisneksen.

      • Anonyymi

        Olisi kyllä kamalaa, jos joku haistaisi busineksen. Siitähän voisi tulla vaikka verotuloja kuntaan.


      • Anonyymi

        Kunnalle se (järkevä) kannattava pisnes. Heti Ukrainan pakolaisia majoitukseen - valtio korvaa ja pienyrityksiä edullisilla tiloilla houkuttelemaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnalle se (järkevä) kannattava pisnes. Heti Ukrainan pakolaisia majoitukseen - valtio korvaa ja pienyrityksiä edullisilla tiloilla houkuttelemaan.

        Kehittäkää! Kehittäkää kuntaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnalle se (järkevä) kannattava pisnes. Heti Ukrainan pakolaisia majoitukseen - valtio korvaa ja pienyrityksiä edullisilla tiloilla houkuttelemaan.

        "Kunnalle se (järkevä) kannattava pisnes."

        Pisnes ? Jos valtio korvaa kulut onko se pisnes? Pisnes (business) on voiton tekemistä. Kunnan tehtävä on palvelujen tuottaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kunnalle se (järkevä) kannattava pisnes."

        Pisnes ? Jos valtio korvaa kulut onko se pisnes? Pisnes (business) on voiton tekemistä. Kunnan tehtävä on palvelujen tuottaminen.

        Kunnan tehtävä on palvelujen tuottaminen.

        Rahaa sekin (kai) vaatii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kunnalle se (järkevä) kannattava pisnes."

        Pisnes ? Jos valtio korvaa kulut onko se pisnes? Pisnes (business) on voiton tekemistä. Kunnan tehtävä on palvelujen tuottaminen.

        Kunnan tehtävä on palvelujen tuottaminen.

        Kunnan tehtävänä on asentaa 9 ilmalämpöpumppua Sahanrantaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnan tehtävä on palvelujen tuottaminen.

        Kunnan tehtävänä on asentaa 9 ilmalämpöpumppua Sahanrantaan?

        Kunnan tehtävänä on asentaa 9 ilmalämpöpumppua Sahanrantaan?

        Ei vaan sähköasentajan tehtävänä on asentaa.

        Kunnan tehtävänä on maksaa ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kunnalle se (järkevä) kannattava pisnes."

        Pisnes ? Jos valtio korvaa kulut onko se pisnes? Pisnes (business) on voiton tekemistä. Kunnan tehtävä on palvelujen tuottaminen.

        Muukin kuin voiton tekeminen voi olla kunnalle tuottoisaa.


    • Anonyymi

      Kunnanhallituksen puheenjohtaja on luvannut että toimitilojen vuokrat harmonisoidaan. Aikaa ei valitettavasti ole kerrottu. Olisi kaikkien kannalta reiluinta, että kunnan (=meidän) omistamat tilat olisivat ns. starttitiloja eli max 2 vuotta ja sitten on muutettava omilleen.

    • Anonyymi

      Tarkoittaa siis kaks vuotta ja kaikki uusitaan ilman että vuokriin kosketaan tai edes saatetaan kohtuulliselle tasolle, mikä vastaisi edes 10 prosenttia korjauskuluista. Tosin nämä pitkät sopimukset ovat mahdollisia vain valtuutetuille.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kipeästi tänne nyt kaivattaisiin uutta verta ja uutta yritystoimintaa kun soteuudistus vie valtionosuudet alueille

      • Anonyymi

        Edullisia, eri kokoisia ja -tyyppisiä tiloja tarjontaan ja niitä äänekkäästi markkinoiden saa Kuhmoinenkin varmasti uusia yrityksiä. Asuntojakin tarvitaan ilman muuta myöskin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe