TM:n käyttötestissä olevan Yariksen ongelmat johtuivat viallisesta akusta

Anonyymi

"Siksi autoa huollosta hakiessa oli pienoinen yllätys, kun huoltotoimenpiteet huolellisesti läpikäynyt asiakaspalvelija kertoi auton saaneen uuden 12 voltin akun. Alkuperäinen akku ei ollut läpäissyt testiä, joten se oli vaihdettu takuuseen."

"KOKONAISUUTENA TOYOTA Yaris 1,5 Hybrid toimii yhä hienosti. Hybridijärjestelmän energiatehokkuus on talvella hyvä, joten kylmäkauden kulutuskasvu näyttää jäävän maltilliseksi."

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/7b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-pikainen-huolto-yllatyksen-kera/

Vertaa Toyotaa pilkkaavan trollin kirjoittaman ketjun teksti otsikolla:

Yaris ei kestänyt alle 15 asteen pakkasia. Lavetilla Lapista huoltoon. Vikaa ei osattu korjata.

50

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      TM:"Kuten kerroimme, Talviauto 2022 -vertailun jälkeen käytimme Yariksen huollossa vikakoodien luvussa. Sen jälkeen ongelmat eivät ole vaivanneet. Toisaalta eipä autolla ole kovissa pakkasissa ajettukaan.

      Siksi autoa huollosta hakiessa oli pienoinen yllätys, kun huoltotoimenpiteet huolellisesti läpikäynyt asiakaspalvelija kertoi auton saaneen uuden 12 voltin akun. Alkuperäinen akku ei ollut läpäissyt testiä, joten se oli vaihdettu takuuseen.

      Jäänee mysteeriksi, olivatko kovassa pakkasessa koetut häiriöt aiheutuneet heikkokuntoisesta 12 voltin akusta vai eivät."

      Tuohan on vain osoitus että Yariksen sähköjärjestelmässä on enemmänkin häikkää kun nuo pakkas/jarruongelmat.
      Ei akun pitäisi olla loppu noin pienillä kilometreillä mitenkään ja jarruviat eivät tuolla akunvaihdolla korjaannu. Niinkuin TM sanoo niin (epäonnistuneen) jarru-tutkimuksen jälkeen tojolla ei ole pakkasissa ajettu. Kun tulee ensi talvi ja pakkaset niin sama vikarumba on on taas edessä. Ja nyt voi vielä odottaa lisäksi tuota Toyotan toista helmasyntiä eli Yaris ei lähde pakkasessa käyntiin ollenkaan. Se mistä Kalevassa ja Lapin Uutisissa kirjoitettiin. Siinäkin oli akkuja vaihdettu valohoitona mutta ei se mitään ollut korjannut pitkän päälle.

      • Anonyymi

        On se nyt hirveää tuskaa kun Totuus oli tiisenlainen kuin pilkkavalla trollilla.


    • Anonyymi

      Jäänee mysteeriksi, olivatko kovassa pakkasessa koetut häiriöt aiheutuneet heikkokuntoisesta 12 voltin akusta vai eivät.


      Tojotassa on paljon mysteerejä.

      • Anonyymi

        Pakkasesta Tojo tuotiin etelään niin jarrutkin rupes taas toimimaan. Kesäauton ominaisuuksia.


    • Anonyymi

      Jopa kymmenvuotias Toyota olisi korjattu ilmaiseksi.

      Toyotallahan on markkinoiden paras takuu.

      • Anonyymi

        3 vuotta tai 100000 km ei sen häävimpi.


      • Anonyymi

        "Jopa kymmenvuotias Toyota olisi korjattu ilmaiseksi."

        No onpa hienoa. Kaikki muut talvivertailun autot toimivat alusta loppuun moitteetta. Toyota tuotiin lavetilla etelään. Ei varmaan vituttaisi yhtäään kun sattuisi omalla hiihtolomalla?


      • Anonyymi

        Hihii, paitsi jos on kulutusosa ja maksettu kallis huolto-ohjelma orjallisesti alusta alkaen sen kymmenen vuotta. Kallis jatkoturva joka tapauksessa. Muillakin merkeillä "takuu" jatkuu aina huollosta toiseen jos käyttää merkkikorjaamoa.


    • Anonyymi

      Kyseessä lienee ollut Pakkasakku. Niiden laatu oli ala-arvoinen. Ja maahantuoja vaihtoi usein vielä sellaisen alkuperäisen Yuasa-merkkiakun tilalle.

      • Anonyymi

        Paremminkin taitaa olla KESÄAKKU nimeltään.


      • Anonyymi

        Tuo oli hauska, vai pakkasakku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli hauska, vai pakkasakku?

        Suomalainen akkumerkki. "Pakkasakulla"oli myös suomalainen kilpailija "Salama". Nykyään ei Suomesta lyijyakkutehtaita löydy.


    • Anonyymi

      TM:llä oli sama ongelma kahdessa autossa.

      Jos molemmissa oli kyse vain akkuongelmasta niin akkulaturi on tojodassa välttämätön turvavaruste talvella. Upouuden auton akun sippaaminen kertoisi kyllä talviajo-ongelmasta sekin.

      Minulla on BMW:ssä vielä alkuperäinen v 2016 akku.

    • Anonyymi

      Sama vaiva taitaa koskea kaikkia hybridi tojoja? johtuu yksinkertaisesti 12V akuista.
      En tiedä tarkalleen miten Toyotan latausjärjestelmä toimii. osaisko joku kertoa mitkä on latausvirrat ja millä volttimääriullä lataus alkaa ja loppuu? Lämpötilat vaikuttaa varmasti, niin kuumat kuin kylmät. Ne vaikuttaa suuresti perinteisten akkujen virranantoon sekä vastaanottokykyyn.

      Olisi parempi siirtyä 14V akkuihin mikä antaa enemmän pelivaraa siihen et turvajärjestelmät lopettaaa toiminnan n10V paikkeilla.

      • Anonyymi

        Onko niin että noissa latauskelvottomissa Tojoissa se 12V on joku pikkuinen moottoripyörän akku? Aika usein kuulee noiden kyykkäämisestä varsinkin pakkasilla.
        Ja joskus on kesälläkin tyhjentänyt iitsensä jos ei aja muutamaan päivään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko niin että noissa latauskelvottomissa Tojoissa se 12V on joku pikkuinen moottoripyörän akku? Aika usein kuulee noiden kyykkäämisestä varsinkin pakkasilla.
        Ja joskus on kesälläkin tyhjentänyt iitsensä jos ei aja muutamaan päivään.

        Vaikee sanoa koska en Toyotaa omista. Mutta jos laturi lataa autoa niin akun saa kuntoon pitää vain vaihtaa se vakio parempaan. Tässä vastaus siihen akkuongelmaan; https://www.youtube.com/watch?v=X773lrAI3r0

        En tarkoita et noin järeää systeemiä tarvii Tojoon, mutta apua saa jo pikku muutoksella jos on yhtään diy-taitoja.

        Muistaakseni jossain Tojoissa ollut myös jotan releongelmia jos oikein muistan?
        Jossain Tojoissa ollut myös huonoja maadoituksia ECU:n johdotuksissa.
        Vaikee sanoa mistä tämä ongelma johtuu kun ei ole päässyt mittaamaan volttimittarilla kyseistä autoa. Ei pitäi8s kuitenkaan olla kovin vaikera homma mitata jos omistaa voltti vastus ja amppeerimittarit.


      • Anonyymi

        Toyotan sähkö on ollut aina ongelmallinen asia. Tehty niin halvalla, että jännite vaihtelee liikaa ja tulee virtapiikkejä. Ennen se rikkoi nopeasti H7 polttimot ja nyt ilmenee muulla lailla. Ohuet kaapeloinnit on ysi iso ongelma ja heikot vaipat murenee ja syyksi Toyota on kertonut pölyn, eli sellaista laatua.


    • Anonyymi

      Vika voi olla niinkin yksinkertainen et tehtaalta on jätetty akkunaparasvat asentamatta? Sitä kai olis pitänyt asentaa myös miinusjohtojen runkoon meneviin kohtiin.

      Vaikea sanoa mikä oikeasti on ongelma, mutta jotain vois Toyota tehdä paremmin ettei näitä juttuja jatkuvasti olisi.

      Minä en ymmärrä mikä näissä on niin vaikeaa korjata.

    • Anonyymi

      Säästöt purecat. Vaikka autossa on iso hybridiakku, ei ole raaskittu lisätä pientä ja halpaa 12V akun ylläpitolaturia sieltä. Omassa plugari bemarissani tuo on jo huomioitu.

    • Anonyymi

      Halpuutuksen tulos kuten himmeleiden toimimattomuuskin.

    • Anonyymi

      Propleem solves, alles gut.
      Toyöta nein kaputt.

    • Akku oli kiinalaisen Tianjin EVE -yrityksen tekemä AGM-akku joka oli Toyotasta riippumattoman autoliikkeen toimesta asennettu Toyotaan.

      EVE:n omistajiin kuuluu muuten Volkswagen AG.

      • Anonyymi

        Kyykkymies taas valehtelee että korvat heiluu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Sinulleko vasiten tulivat kertomaan millaisen akun vaihtoivat pois TM:n käyttötestiautosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulleko vasiten tulivat kertomaan millaisen akun vaihtoivat pois TM:n käyttötestiautosta?

        Pietarin trollitehtaan kasvatti kyykkänälle saattavat Pietarin tojotatehtaan työnsankarit kertoakin akkujen valmistajan nimen.


      • Anonyymi

        Joo ilman muuta Toyotasta riippumaton autoliike on asentanut pyytämättä Toyotan maahantuojan TM:lle toimittamiin Yariksiin halvan kiinalaisakun alkuperäisen tilalle. Toki uskomme sinua, oi Kyykman!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulleko vasiten tulivat kertomaan millaisen akun vaihtoivat pois TM:n käyttötestiautosta?

        Faktantarkistus paljasti (taas) vain yhden Vagniikan Maailman valheen, ei sen erikoisempaa.

        Ja skooda-trollit ovat täällä syöttämässä disinformaatiota Toyotasta.

        Kun kysyy TM:ltä todisteita sille että kaksi Yarista hajosi jossain Lapissa ja ne piti tuoda etelään niin vastaukseksi tulee kehäpäätelmänä lehtijuttu jossa kaksi Yarista hajosi jossain Lapissa ja ne piti tuoda etelään.


      • Anonyymi
        Kyykman kirjoitti:

        Faktantarkistus paljasti (taas) vain yhden Vagniikan Maailman valheen, ei sen erikoisempaa.

        Ja skooda-trollit ovat täällä syöttämässä disinformaatiota Toyotasta.

        Kun kysyy TM:ltä todisteita sille että kaksi Yarista hajosi jossain Lapissa ja ne piti tuoda etelään niin vastaukseksi tulee kehäpäätelmänä lehtijuttu jossa kaksi Yarista hajosi jossain Lapissa ja ne piti tuoda etelään.

        Tämä tyyppi on sekaisin! Elää omaa rinnakkaistodellisuuttaan.


    • Anonyymi

      Kinneri koko yaris . Rasvatkaa ratti .

    • Anonyymi

      Ostakaa noita ylihintaisia paskoja, itsehän kärsitte.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Katsastustilasto ei kerro mitään autojen kestosta tai laadusta. Ei katsastus tiedä kuinka paljon autoja on korjattu katsastusten välissä ja siellä tarkastetaan vain pieni osa autosta, eli ne jotka liittyy liikenneturvallisuuteen.
        Brittien tutkimuksessa ollaan kerätty dataa korjaamoilta, vakuutusyhtiöiltä, omistajilta ja niiden mukaan Toyota löytyy sijoilta 19-20 kun Skoda sijalta 2.
        Että siinä se ylivoimaisuus tuli totuudeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastustilasto ei kerro mitään autojen kestosta tai laadusta. Ei katsastus tiedä kuinka paljon autoja on korjattu katsastusten välissä ja siellä tarkastetaan vain pieni osa autosta, eli ne jotka liittyy liikenneturvallisuuteen.
        Brittien tutkimuksessa ollaan kerätty dataa korjaamoilta, vakuutusyhtiöiltä, omistajilta ja niiden mukaan Toyota löytyy sijoilta 19-20 kun Skoda sijalta 2.
        Että siinä se ylivoimaisuus tuli totuudeksi.

        Totta kai tilasto kertoo Toyotan olevan kaikkein kestävin ja kovaa käyttöä parhaiten kestävä automerkki.


    • Anonyymi

      Kallis ja skeida laatuinen painava accu, joka luultavasti roudataan aina Venäjän arojen kautta junalla karvalakki kansalle!!😢😥

    • Kuinka "yllättävää" että kenellekään ei ole tapahtunut näin, mutta kun Vagniikan Maailma "testaa" niin heti kaikki Toyotat ovat muka paskana.

      Eikö muka haise propagandalta?

      • Anonyymi

        Kyllä näitä tojon latauskelvottomien pakkasongelmia on raportoitu muissa lehdissäkin ja kuluttaja-asiamiestä myöden paljonkin.

        "Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin."

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näitä tojon latauskelvottomien pakkasongelmia on raportoitu muissa lehdissäkin ja kuluttaja-asiamiestä myöden paljonkin.

        "Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin."

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162

        Ja näistähän ei ole mitään todisteita. Jos asiat olisivat oikeasti noin niin siitä olisi jo iso kohu.


      • Anonyymi
        Kyykman kirjoitti:

        Ja näistähän ei ole mitään todisteita. Jos asiat olisivat oikeasti noin niin siitä olisi jo iso kohu.

        Eikö taaskaan kasetti kestä totuutta?

        Siinä on tarpeeksi todisteita kun valtion virkamieskin tietää Tojon pakkasongelmat ja kommentoi niistä omalla nimellään julkisesti. Ei hän tietenkään voi merkkiä mainita mutta kaikki ymmärtävät mistä on kysymys kun tehdään artikkeli Corollan ongelmista ja virkamies kertoo hybridien pakkashyytymisen olevan tuttu juttu heille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö taaskaan kasetti kestä totuutta?

        Siinä on tarpeeksi todisteita kun valtion virkamieskin tietää Tojon pakkasongelmat ja kommentoi niistä omalla nimellään julkisesti. Ei hän tietenkään voi merkkiä mainita mutta kaikki ymmärtävät mistä on kysymys kun tehdään artikkeli Corollan ongelmista ja virkamies kertoo hybridien pakkashyytymisen olevan tuttu juttu heille.

        Jos olisi joku akkuongelma niin ensimmäinen homma olisi katsoa vaikka yleismittarilla siitä jännite. Ei siihen tarvita mitään nk. "tekniikan maailmoita", nk. "virkamiehiä" tai anonyymejä nettitrolleja.

        Eli mitään vikoja ei ollut.


      • Anonyymi
        Kyykman kirjoitti:

        Jos olisi joku akkuongelma niin ensimmäinen homma olisi katsoa vaikka yleismittarilla siitä jännite. Ei siihen tarvita mitään nk. "tekniikan maailmoita", nk. "virkamiehiä" tai anonyymejä nettitrolleja.

        Eli mitään vikoja ei ollut.

        "Jos olisi joku akkuongelma niin ensimmäinen homma olisi katsoa vaikka yleismittarilla siitä jännite. Ei siihen tarvita mitään nk. "tekniikan maailmoita", nk. "virkamiehiä" tai anonyymejä nettitrolleja.

        Eli mitään vikoja ei ollut."

        Toyotan huolto on tässä tehnyt vianmäärityksen ja vikakorjauksena akun vaihdon. Ei TM tai virkamies. Lehdet vain kertovat mitä ongelmia on ollut ja miten Toyotan huolto niitä yrittänyt fixata.
        Virkamies pitää huolta että kuluttajaa ei kuseteta.
        Olet sä pikkaisen sekaisin. Eikö oikeasti kasetti kestä näitä julkisuudessa käsiteltyjä Toyotan toistuvia ongelmia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos olisi joku akkuongelma niin ensimmäinen homma olisi katsoa vaikka yleismittarilla siitä jännite. Ei siihen tarvita mitään nk. "tekniikan maailmoita", nk. "virkamiehiä" tai anonyymejä nettitrolleja.

        Eli mitään vikoja ei ollut."

        Toyotan huolto on tässä tehnyt vianmäärityksen ja vikakorjauksena akun vaihdon. Ei TM tai virkamies. Lehdet vain kertovat mitä ongelmia on ollut ja miten Toyotan huolto niitä yrittänyt fixata.
        Virkamies pitää huolta että kuluttajaa ei kuseteta.
        Olet sä pikkaisen sekaisin. Eikö oikeasti kasetti kestä näitä julkisuudessa käsiteltyjä Toyotan toistuvia ongelmia?

        Vahvin vihje jutun perättömyydestä on siinä että tarina muuttuu ja maalitolpat siirtyy jatkuvasti. Näinhän te trollit toimitte.

        Ja mihin tässä edes tarvitaan mitään korjaamoiden vianhakua jos kaikki voi lukea kätevästi jostain lehdestä ja jonninjoutava virkamies vielä kertoo lisää - näkemättä koko autoa edes.


      • Anonyymi

        Kaikki Pentin kirjoittama (ja sitä on n. 50% kaikista kommenteista) on hevonpaskaa. Trolli paljasti vahingoissa olleensa Toyota vaihtoautomyyjänä ja saaneensa potkut, kuten muuten useasta muustakin työpaikastaan. Kuinka vasta 65 vuotta täyttänyt voi olla jutuiltaan kuin peruskoulupoju tai amissälli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos olisi joku akkuongelma niin ensimmäinen homma olisi katsoa vaikka yleismittarilla siitä jännite. Ei siihen tarvita mitään nk. "tekniikan maailmoita", nk. "virkamiehiä" tai anonyymejä nettitrolleja.

        Eli mitään vikoja ei ollut."

        Toyotan huolto on tässä tehnyt vianmäärityksen ja vikakorjauksena akun vaihdon. Ei TM tai virkamies. Lehdet vain kertovat mitä ongelmia on ollut ja miten Toyotan huolto niitä yrittänyt fixata.
        Virkamies pitää huolta että kuluttajaa ei kuseteta.
        Olet sä pikkaisen sekaisin. Eikö oikeasti kasetti kestä näitä julkisuudessa käsiteltyjä Toyotan toistuvia ongelmia?

        Kestääkö sinun kasettisi Pentti vai aletaanko paljastamaan lisää kiusallisia yksityiskohtia epäonnistumisistasi, narsismistasi, lyhyistä työuristasi ym ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Pentin kirjoittama (ja sitä on n. 50% kaikista kommenteista) on hevonpaskaa. Trolli paljasti vahingoissa olleensa Toyota vaihtoautomyyjänä ja saaneensa potkut, kuten muuten useasta muustakin työpaikastaan. Kuinka vasta 65 vuotta täyttänyt voi olla jutuiltaan kuin peruskoulupoju tai amissälli.

        Pentti sitä Pentti tätä byää Toyota paha.. möyh...

        Te trollit alatte vaikuttamaan jo hyvin epätoivoisilta. Onneksi faktantarkistus toimii ja disinformaationne paljastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näitä tojon latauskelvottomien pakkasongelmia on raportoitu muissa lehdissäkin ja kuluttaja-asiamiestä myöden paljonkin.

        "Joulukuisena päivänä pakkasta oli 17 astetta. Ei siis mitenkään erityisen hyytävää Oulun olosuhteissa, mutta Alexey Zerkinin kesäkuussa käyttöön otettu uusi Toyota Corolla Hybrid ei inahtanutkaan, kun kuskin piti lähteä ajamaan kuntosalilta kotiin."

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162

        Tuo lienee ainoa tapaus Toyotan osalta. Noita hybridi ongelmia on ollut paljon muilla. Näistä ei tietenkään kirjoiteta, mutta kun yhdessä Toyotassa on vika niin se on suuri uutinen. TM:n vertailut ja käyttötestit ovat lähinnä huonoa viihdettä. Toyota on maailman paras autonvalmistaja. Sen tuotteet ovat virheettömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lienee ainoa tapaus Toyotan osalta. Noita hybridi ongelmia on ollut paljon muilla. Näistä ei tietenkään kirjoiteta, mutta kun yhdessä Toyotassa on vika niin se on suuri uutinen. TM:n vertailut ja käyttötestit ovat lähinnä huonoa viihdettä. Toyota on maailman paras autonvalmistaja. Sen tuotteet ovat virheettömiä.

        "Sen tuotteet ovat virheettömiä."

        Miksi Toyota kielsi TMää ajamasta testissä olleella "virheettömällä" Toyotalla ja se piti tuoda hinausauton lavalla koko Suomen halki Toyotan huoltoon vianetsintää varten?

        Ei enne virheetöntä autoa ole tarvinnut lavetilla kuskata.


      • Anonyymi
        Kyykman kirjoitti:

        Vahvin vihje jutun perättömyydestä on siinä että tarina muuttuu ja maalitolpat siirtyy jatkuvasti. Näinhän te trollit toimitte.

        Ja mihin tässä edes tarvitaan mitään korjaamoiden vianhakua jos kaikki voi lukea kätevästi jostain lehdestä ja jonninjoutava virkamies vielä kertoo lisää - näkemättä koko autoa edes.

        "Vahvin vihje jutun perättömyydestä on siinä että tarina muuttuu ja maalitolpat siirtyy jatkuvasti. Näinhän te trollit toimitte."

        Tätä samaa papukaijamaista toistelua taas. Maailtolpat eivät ole siirtyneet minnekään. Lehtien artikkelit kertovat mitä vikoja Toyotissa on esiintynyt ja mitä Toyotan huolto on niille yrittänyt tehdä. Miten julkaistu lehtijuttu voisi yhtäkkiä muuttua?

        Olet tyhjää toistava papukaija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Vahvin vihje jutun perättömyydestä on siinä että tarina muuttuu ja maalitolpat siirtyy jatkuvasti. Näinhän te trollit toimitte."

        Tätä samaa papukaijamaista toistelua taas. Maailtolpat eivät ole siirtyneet minnekään. Lehtien artikkelit kertovat mitä vikoja Toyotissa on esiintynyt ja mitä Toyotan huolto on niille yrittänyt tehdä. Miten julkaistu lehtijuttu voisi yhtäkkiä muuttua?

        Olet tyhjää toistava papukaija.

        TM ei päätä Toyotan vioista. Jos on epäilys viasta esimerkiksi jonkin häiriön vuoksi, niin asia pitäisi tutkia eikä kirjoitella siitä klikkiotsikkosoopaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestääkö sinun kasettisi Pentti vai aletaanko paljastamaan lisää kiusallisia yksityiskohtia epäonnistumisistasi, narsismistasi, lyhyistä työuristasi ym ym.

        Kasetti kestää. Antaa tulla vaan niin paljon kuin huvittaa.

        Tojotistin maailma järkkyy kyllä pahasti kun lehdet alkavat kirjoittamaan näistä Toyotan elektroniikka-ongelmista viikottain. Ei minä Pentti niitä lehtijuttuja kirjoita kun olen nyt työtön. Turha minua on lehtien esiintuomista Toyotan laatuongelmista syyttää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      100
      3489
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      307
      1880
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1707
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      96
      1567
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      411
      1526
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      430
      1417
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1410
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1180
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      356
      1021
    10. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      27
      1008
    Aihe