Ilmastoinnista tulee todella paha haju, johtuu tietojeni mukaan siitä että kennoon jäävä kosteus aiheuttaa sen. Miten kennon voisi putsata, missä se sijaitsee?
Paha haju ilmastoinnissa?
11
8894
Vastaukset
- ave2002
Toyota liikkeessä on ilmastoinnin huolto mikä maksaa 100 e ja myyvät jotain sprei hajustetta
putkistoon mikä kuulemma auttaa hajuun.
Kennostoon jää kosteutta ja siellä rupeaa jotkin
pöpöt liikkumaan. - jepujee
paha haju häipyi kun piti ilmastointia päällä jonku aikaa johtu varmaan kun oli käyttämättä talven ajan ei tarvinnu olla päällä kun vartin verran ja hajut häipy
- Ei aurinko aina paista
Ilmastoinnista seuraa haittojakin ja kustannuksia. Yksi haju- ja vikapesä lisää.
- ilmastin
Ei aurinko aina paista kirjoitti:
Ilmastoinnista seuraa haittojakin ja kustannuksia. Yksi haju- ja vikapesä lisää.
ilmastoinita sinun autossasi.
Ilmastoinnista on apua myös syksyisin, kun ilman kosteus on suuri. Ikkunat puhdistuvat huurteesta paljon nopeammin, kun kosteus kerääntyy kylmään kennoon. Myös näin keväällä, kun aurinko paistaa täydeltä terältä, auton saa nopeammin viileäksi ilmastoinnin avulla.
Onhan se toden totta yksi vikakohde lisää, mutta huomattavasti helpompi sitä on korjata kuin niska-, hartia- ja reumavaivoja, mitä tulee, kun pitää sivuikkunaa auki. - Kylmää ilmaa
ilmastin kirjoitti:
ilmastoinita sinun autossasi.
Ilmastoinnista on apua myös syksyisin, kun ilman kosteus on suuri. Ikkunat puhdistuvat huurteesta paljon nopeammin, kun kosteus kerääntyy kylmään kennoon. Myös näin keväällä, kun aurinko paistaa täydeltä terältä, auton saa nopeammin viileäksi ilmastoinnin avulla.
Onhan se toden totta yksi vikakohde lisää, mutta huomattavasti helpompi sitä on korjata kuin niska-, hartia- ja reumavaivoja, mitä tulee, kun pitää sivuikkunaa auki.Jos jostain nykyisessä autossani olevasta varusteesta olisi luovuttava, valitsisin ilmastoinnin! On varmasti ihmisiä,joille varuste on välttämätön, mutta itseäni en kyseiseen ryhmään mukaan laske.
Kuten täälläkin on todettu, kyseisen laitteen käyttö lisää auton huoltokustannuksia ja vikaantumisriskiä. Suomen ilmasto ei ole sellainen, että ilmastointi olisi välttämätön, vaikka markkinamiehet näin yrittävätkin väittää.
Ainakin minä olen valmis sietämään ne kaksi kesän aurinkoista päivää ilman kyseistä laitetta.
Automaattivaihteistosta en kylläkään luovu!
- Sami-
Mikäli haju ei lähde käytössä, kannattaa auto viedä "hajukäsittelyyn" joko merkkiliikkeeseen tai ilmastointeihin erikoistuneeseen liikkeeseen. Merkkiliikkeessä käsittely maksaa 20-25 €.
Hajua voi ehkäistä ottamalla ilmastointi pois päältä pari kolme minuttia ennen auton pysäköintiä. Tällöin kenno ehtii kuivua eikä varsinkin kostealla kesäsäällä ja märkänä makaamaan mainiona kasvualsutana pöpöille. - saa
Ilmastoinnin puhdistus sprayta.
Sitä ilmanottoaukkoon. Tappaa kaikki bakteerit.
Tulee halvemmaksi kuin viedä huoltoon, jossa tehdään sama asia. - aveman
Onko toi haju ainoastaan tojon vika,
juttelin naapurien kanssa joilla on pösö ja almera niissä ei ole kyseistä hajua.
Kuuluisko silloin takuun piiriin koko hajun poisto.
Onkohan putkistot jotenkin väärin laitettu???
Jos joku on laittanut spreyta onko se pelkästään auttanut hajuun ja oliko pitkä aikainen hyöty.- merkkejä
Jos ei ole antanut kennoston kuivua, niin bakteerit saavat hyvän alustan kasvulleen. Kaverin lagunassa oli järkyttävä haju, kuin vanhasta tiskirätistä.
Lähti spraylla. - ex-opel
Sama ongelma oli myös Opelin (B-vectra) kanssa. Huollon yhteydessä yrittivät desinfioida putkistoja, mutta kun suomalaisen työnlaatu on mitä on, niin homma tehtiin uudestaan parin päivän kuluttua. Ensimmäisellä kerralla käytetty spray haisi muuten hirveästi.
- Hassani
Olen huomannu kans että kaikissa avensiksissa missä olen ollut kyydissa ja niissä on ilmastointi niin on oma hajunsa. Toyotassahan tämä taas on ominaisuus ei vika...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802