Milloin minusta tulee vanha ?

Anonyymi

On klo 21.05 alkavan ohjelman nimi (ykkösellä). Vuonna 2030 joka neljäs
suomalainen on yli 65-vuotias. 65-vuotias on oman mittapuuni mukaan nuori.
Niin se käsitys muuttuu. . . Nuorena piti 65-vuotiasta vanhana.

50

711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohjelma oli hauska, "Tankki täyteen"- Juhana on hauska omana itsenäänkin.

      • Anonyymi

        Kyllä hän veti roolia tuossaki ohjelmassa,
        tosi hauska,
        melko hyvin esitti alkavan dementikon osaa,
        tahallista höpertämistä oli selkeästi esityksessä,
        todellisuudessa ei ole vielä dementikko,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän veti roolia tuossaki ohjelmassa,
        tosi hauska,
        melko hyvin esitti alkavan dementikon osaa,
        tahallista höpertämistä oli selkeästi esityksessä,
        todellisuudessa ei ole vielä dementikko,

        Osa puheesta oli hänen esittämästään monologista. Yllätyin, että ohjelma
        vanhuudesta oli hauskempi pitkään aikaan näkemistäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa puheesta oli hänen esittämästään monologista. Yllätyin, että ohjelma
        vanhuudesta oli hauskempi pitkään aikaan näkemistäni.

        Ilmari kertoo hauskoja Tankki täyteen-sarjan kuvauksista.
        Huoltoasema oli romanien hevostalli. Sisäkuvaukset tehtiin studiossa.
        https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006545875.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa puheesta oli hänen esittämästään monologista. Yllätyin, että ohjelma
        vanhuudesta oli hauskempi pitkään aikaan näkemistäni.

        JUUU,,
        oli erittäin hauska VIIHTEELLINEN esitys todellisuudesta kun ihminen sairastuu esm alzhaimeriin,

        Juhanna ON hyvä näyttelijä
        HYVIN NÄYTTELI tämänki HUUMORILLA höystetyn roolin,,,

        oli mukava katsoa,,
        KIITOS JUHANNA,,, en muista oikeaa nimeä sori,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa puheesta oli hänen esittämästään monologista. Yllätyin, että ohjelma
        vanhuudesta oli hauskempi pitkään aikaan näkemistäni.

        Muuta hauskaa ei Yleltä sitten ole aikoihin tullutkaan jos ei oteta lukuun näitä ikivanhoja kakkoselta tulevia uusintoja ja niitäkin vain silloin jos ei jossain päin maailmaa ole mitään urheilukisoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUUU,,
        oli erittäin hauska VIIHTEELLINEN esitys todellisuudesta kun ihminen sairastuu esm alzhaimeriin,

        Juhanna ON hyvä näyttelijä
        HYVIN NÄYTTELI tämänki HUUMORILLA höystetyn roolin,,,

        oli mukava katsoa,,
        KIITOS JUHANNA,,, en muista oikeaa nimeä sori,,

        oli muuten tosi mukava katsoa.
        hyvä tyyppi tuo Juhana, hii, hi, hii :)


    • Anonyymi

      Kun täyttää 60-v on vanha, minun mielestäni. Minä aloin kuusikymppiä täytettyäni selvästi rapistumaan.

      • Anonyymi

        Minä taas n. kuuskymppisenä "ryhdistäydyin", kun huomasin pientä reistailua kehossani. Olin ollut varsinainen sohvaperuna, mutta tuolloin päätin aloittaa ryhmäliikunnassa. Nyt lähes 70, ja käyn kahdesti viikossa kuntosalilla ja kahdesti viikossa ryhmäliikunnassa. Naama on rapistunut, mutta kunto ja mieli ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas n. kuuskymppisenä "ryhdistäydyin", kun huomasin pientä reistailua kehossani. Olin ollut varsinainen sohvaperuna, mutta tuolloin päätin aloittaa ryhmäliikunnassa. Nyt lähes 70, ja käyn kahdesti viikossa kuntosalilla ja kahdesti viikossa ryhmäliikunnassa. Naama on rapistunut, mutta kunto ja mieli ei.

        Hyvä sinä, hieno kommentti. - Nm. Erinomainen esimerkki


    • Ohjelmassa ei mitään uutta.

      Palstalla käydessä aprikoin olenko höperö vai noi toiset, ei tarvitse miettiä kauemmin.
      Menettelee kun ei ota tressiä, vanhuus ei tule yksin täytyy vain ymmärtää myös itseään, huono puoli kun aina yksin ilman että olisi tarkkailun alla joka soittaisi hätänumeroon.

      • Anonyymi

        Yksinolo on turvatonta. Turvapuhelin on hyvä olemassa, mutta kun on yksin ja jos
        tuupertuu, ei ehkä ehdi sen nappia painamaan.


    • Anonyymi

      Kun olin 15v. minusta vanha oli jo 20 vuotias. Sen jälkeen ei aikaa ajatella ikä tai vanhus tai mikä on vanha? Olen 69 vuotias.Nainen Itä-Helsinki. Siskoni on 76 vuotias elämä täys 77vuotian puolisonsa kanssa.Joilla on resusit aktiivisen elämän.Matkusta ja risteillä kuin käydä teatterit: Ovat iki nuoria!Toinen siskoni 81 vuotias leski.Kaunis .Valitetavasti joutuu rolatoria käytää ja elämässä häneltä kuolema on jo viennyt ystäviä ,miehensä ja poikansa lisäksi.Pukeutu tosi asialisesti mutta ajan hermoilla.on siisti ulkoisesti ja sisäisesti.Omalla tavalla nuori.

    • Anonyymi

      En muista nauraneeni millekään ohjelmalle niin paljon kun Ilmarille. Katsoin juuri ohjelman. Kuin stand up-koomikko ikään. En Tampereelle lähde mutta jos E-Suomeen tulee vetämään kappaleensa niin menen katsomaan.
      Olin kerran Hämeenkadun Areenassa katsomassa jotain komediaa jossa Ilmari esitti. Olin ennen näytöstä kumonnut viinilasin ja siitä ja Ilmarin esityksestä riehaantuneena heitin hälle lentosuukon. Hän katsoi hämmästyneenä mikä taas oli minulle hämmästyttävää, eikö muka ollut tottunut. Ikinä en enää kellekään heittele.

    • Anonyymi

      Perjantai-ohjelma oli rauhallista leppoisanrentoa jutustelua. Saisi olla enemmänkin sellaista. Muita häslinki-ohjelmia on ihan tarpeeksi ja rikossarjoja.
      Ei ole enää sarjaa missä ei ensimmäisen minuutin aikana murhata joku.
      Ei kiehdo murhat. Hyviä keskusteluja ja haastatteluja on mukava katsoa,
      jos sellaisia sattuu tulemaan.

    • Anonyymi

      Katsoin näiden kirjoitusten viittausten takia.
      Ilmari on herttainen. Hänhän on näyttelijä.
      Mutta on hyvä tuoda näitä nykypäivän vaateita pysyä mukana.
      Eihän tässä vielä kaikki. Mistä puhutaan vaikkPa 5 vuoden päästä.
      Itse vanhenemisesta. alle 70-vuotiaana määrittelin muille, että olen erittäin syvässä keski-iässä. Nykyisin mainitsen, että olen jo vanha. Vanha sillä tavoin, etten koskaan osannut odottaa edes näin pitkää ikää. Mielestäni nämä ovat bonus-vuosia ja niitä voi tulla useitakin. Mutta olen reilusti vanha. Minulta on kysytty ikää.
      Paras arvioija on lapsenlapseni, joka viime kesänä tuumasi, että mummi on jo niiiiin vanha, ettei voi kiivetä tikkaita pitkin katolle. Joten selvä se.
      Vähän huvitti A.S.:n kiemurtelu vanhuutensa kanssa. Toinen vielä huvittavampi on, kun ihmiset määrittävät EX-tittelillään. Ex-ammattiliitto johtaja. Toinen samoin on A.S. ex-ministeri. Mitä ihmettä!
      Kyllä on niin, että nykyvuosi Minusta syntymävuosi. on numeerinen ikä ja 7 kymmentä on paljon. Ihan sama kansakoulu jalka. Kyllä kasvoista näkyy...., joten turhaa teeskennellä.
      Tulee mieleen, että miten paljon ihmiset tuhertavat näyttääkseen nuoremmilta epäonnistuen esim. pakkelitemout eivät nuorena. Ainoa, mikä tepsii on kirurgin puukko.
      Beng
      Rattoisaa lauantai-iltaa.

      • Anonyymi

        Mitähän tuo tarkoittaa: ihan sama kansakoulu jalka. Siis tällaista tekstiä oikolukijaohjelma teettää.
        ja pakkelitemout...ihan kuin ranskaa...
        Sorry.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuo tarkoittaa: ihan sama kansakoulu jalka. Siis tällaista tekstiä oikolukijaohjelma teettää.
        ja pakkelitemout...ihan kuin ranskaa...
        Sorry.
        Beng

        Ex-ministeri tai ex-ay-johtaja kuulostaa merkityksellisemmältä kuin eläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ex-ministeri tai ex-ay-johtaja kuulostaa merkityksellisemmältä kuin eläkeläinen.

        Sitäpä sitä. Minusta on hirveän noloa mennä julkisesti kertomaan. Osoittaa ihmisestä jotain.
        Ex. Hahhah. Samalla tavallaan osoittaa väheksyvänsä eläkeläisiä; mitä meitä nyt on toista milliä pitkälti. Noloa, noloa välillistä ignorointia.
        Beng


    • Anonyymi

      Mitä väliä,ihminen käy kaikki ikäluokat läpi,toivottavasti.
      Toisilla on niin pitkä lapsuusgeeni,että eivät tunne ollenkaan.

      • Anonyymi

        No. Minusta se on juuri elämää.
        Minusta on tärkeää, että ihminen maratonin loppumetreillä voi sanoa, että tuntee eläneensä. Tämähän ei tarkoita, että kaikkien pitäisi elää samanlainen elämä, saavuttaa samaa, hankkia samaa. Sepä olisi ikävystyttävää.
        Koko kirjo.
        Beng


      • Anonyymi

        " Tunne ollenkaan" ? - Nm. Mitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tunne ollenkaan" ? - Nm. Mitä

        Vanhuutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuutta

        Niiih, olen ikänumeroni mukaan muitten mielestä vanha. Mutta sisälläni asuu melkein se sama pikku-flikka, joka vuosikymmeniä sittenkin. Muuttunut olen, ehkä kasvanutkin vähän, mutta sisältöni ei ole vanhentunut. - Nm. Metka homma


    • Anonyymi

      Eikö siinä ohjelmassa esitetty kysymys: onko 70 uusi 50? Ts. nyt ollaan 70-vuotiaina niin kuin ennen oltiin 50-vuotiaina. Yhtä hyvä ajatelma kuin se kauan sitten lehdestä lukamani: yhä nuoremmat täyttävät 50 vuotta. - Nm. Ikä on mielentila

      • Anonyymi

        Noin sanovat (ehket sinä) sellaiset, joille ikä on ongelma.
        Ihan turhaa teeskennellä. 2022 minus syntymäaika tekee melkein 70 kohdallani.
        Oikeastaan vastuun voisi antaa kuulijalle ja katsojalle, kuten itse teen.
        Joku luulee nuoremmaksi ja jollekin se on pelkkä aha eli ei merkkaa yhtikäs mitään.
        Olen päättänyt olla täpselt ikäiseni ja määritellyt itseni vanhaksi. Piste menee tässä.
        Ihan höpöhöpöjuttuja, että ikä on vain numero tai mielentila.
        Miten paljon teeskentelyä pitää mahduttaa maailmaan.
        Beng
        Jos joku kysyy, että olenko vanha/vanha näköinen, niin vastaatko, että no olet pelkkä numero ja mikäs olikaan mielentilasi...🙈🙊🙉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sanovat (ehket sinä) sellaiset, joille ikä on ongelma.
        Ihan turhaa teeskennellä. 2022 minus syntymäaika tekee melkein 70 kohdallani.
        Oikeastaan vastuun voisi antaa kuulijalle ja katsojalle, kuten itse teen.
        Joku luulee nuoremmaksi ja jollekin se on pelkkä aha eli ei merkkaa yhtikäs mitään.
        Olen päättänyt olla täpselt ikäiseni ja määritellyt itseni vanhaksi. Piste menee tässä.
        Ihan höpöhöpöjuttuja, että ikä on vain numero tai mielentila.
        Miten paljon teeskentelyä pitää mahduttaa maailmaan.
        Beng
        Jos joku kysyy, että olenko vanha/vanha näköinen, niin vastaatko, että no olet pelkkä numero ja mikäs olikaan mielentilasi...🙈🙊🙉

        Well, ei kukaan teeskentelyllesi mitään mahda. - Nm. Oma moka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Well, ei kukaan teeskentelyllesi mitään mahda. - Nm. Oma moka

        22:44
        Ja perustelut, kiitos.
        Olen uusmaalainen, rehellinen ja suora.
        Sinä lienet itäsuomalainen, ilkeä ja olet ottanut jostain nokkiisi...
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        22:44
        Ja perustelut, kiitos.
        Olen uusmaalainen, rehellinen ja suora.
        Sinä lienet itäsuomalainen, ilkeä ja olet ottanut jostain nokkiisi...
        Beng

        En ole itä-suomalainen, jotta tarkista luulosi, kuvittelusi ja samalla rehellisyytesi ja suoruutesikin. Etteivät ole vain teeskentelyä. - Nm. Hah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole itä-suomalainen, jotta tarkista luulosi, kuvittelusi ja samalla rehellisyytesi ja suoruutesikin. Etteivät ole vain teeskentelyä. - Nm. Hah

        W0:19
        No voevoe. Ilkeytesi lienee aitoa. Mikä noin ärsyttää?
        Beng
        Itäsuomalainen on yhdyssana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W0:19
        No voevoe. Ilkeytesi lienee aitoa. Mikä noin ärsyttää?
        Beng
        Itäsuomalainen on yhdyssana.

        Ehei, en ole ilkeä, vain rehellinen ja suora. - Nm. Totuuden torvelo


    • Anonyymi

      Olen 70 eikä valitettavasti tunnu 50-vuotiaalta. Itsensä huijausta olisi
      jos muka tuntisi. Henkinen muutos ei (vielä) ole niin suuri kuin ulkoinen
      ja ruhon rappeutuminen.

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä olet rappeuttanut ruhosi? Ei olisi kannattanut, koska se on kuljettanut ajatuksetkin alamäkeen. - Nm. Olet kuitenkin selvästi jäljillä


    • Anonyymi

      Kyllä ne mailit painaa, myönnä pois, itsellä 60 mittarissa.

    • Anonyymi

      Kyllä 65-vuotias on vanha, vaikka muuta väitettäisi. Olen monesti ihmetellyt kun ihmiset sanovat olevansa nuorekkaita, mitähän se oikein tarkoittaa? Kukaan ei ole minulle sitä tarkemmin selittänyt vaikka olen kysynytkin. Ei kai ole olemassa mitään vanhusstandardia, vaan jokainen on vanhus omalla tavallaan, vaikka kuinka itseään nuorekkaaksi väittäisi. Minuakin on monesti sanottu nuoremman näköiseksi kuin ikäni on, mutta minun kuuluu olla tämän ikäisenä tämän näköinen, niin asian ymmärrän, eikä ulkonäköni minusta mitenkään nuorempaa tee.

      • Anonyymi

        Juuu, nuorekkuudella ei olekaan mitään tekemistä ulkonäkösi kanssa vaan, kuten voimme lukea kommentistasi, sinun mielen puolesi kanssa. Nuorekas ajattelee positiivisemmin myös, tai no. iästä ja kaikkeen siihen liittyvästä. - Nm. Ajatukset vanhentavat habituksenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, nuorekkuudella ei olekaan mitään tekemistä ulkonäkösi kanssa vaan, kuten voimme lukea kommentistasi, sinun mielen puolesi kanssa. Nuorekas ajattelee positiivisemmin myös, tai no. iästä ja kaikkeen siihen liittyvästä. - Nm. Ajatukset vanhentavat habituksenkin

        En oikein ymmärrä ajatustasi. Positiivisia ihmisiä on niin nuorissa kuin vanhoissa, kuten negatiivisiakin, ei sillä ole mielestäni mitään tekemistä nuorekkuuden kanssa. Positiivisuus tai negatiivisuus on useinkin luonteessa, toisen lasi on aina puoleksi tyhjä ja toisen puoleksi täysi iästä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, nuorekkuudella ei olekaan mitään tekemistä ulkonäkösi kanssa vaan, kuten voimme lukea kommentistasi, sinun mielen puolesi kanssa. Nuorekas ajattelee positiivisemmin myös, tai no. iästä ja kaikkeen siihen liittyvästä. - Nm. Ajatukset vanhentavat habituksenkin

        "Nuorekas ajattelee positiivisemmin myös"
        Jårjettömiä päätelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, nuorekkuudella ei olekaan mitään tekemistä ulkonäkösi kanssa vaan, kuten voimme lukea kommentistasi, sinun mielen puolesi kanssa. Nuorekas ajattelee positiivisemmin myös, tai no. iästä ja kaikkeen siihen liittyvästä. - Nm. Ajatukset vanhentavat habituksenkin

        22:42
        Jahas.
        Tuo on mielipide ei faktaa.
        Nuorekkuuskin on sellainen asia, mihin jotkut haluavat sukeltaa.
        Ulkoisesti se on kanarialinnun värit, nuorisomeikki, lapsekkaan hiukset ja ylipirteys -> kun mä olen niin nuorekas. Pistää silmään ja korvaan. Mutta onko ajan hermolla?
        Kirjat tarkoittavat, että suunnittelee yhden kirjan lukemista tänä vuonna. Edellisestä ties monta vuotta.
        Ostaminen kiinnostaa - muussa mielessä kuin tarpeisiin hankkimista.
        Mutta minun puolestani jokainen saa tulla autuaaksi tavallaan.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nuorekas ajattelee positiivisemmin myös"
        Jårjettömiä päätelmiä.

        Mitäpä jos koko konkkaronkka lukisitte mitä siinä sanotaan ettekä vain luulottele omien ajatustenne mukaan, mitä kuvittelette siinä sanottavan. - Nm. Ei junalauta


    • Anonyymi

      Vanha nainen olen. Täytin 71 vuotta tässä alkuvuodesta. En tunne enää itseäni nuoreksi, koska väsyn nykyään melko helposti ja on kaikenlaista kremppaa.

      Yritän kyllä liikkua ja pitää huolta itsestäni, vaan aina ei jaksa. Minua saa sanoa eläkeläiseksi ja vanhaksi, sillä sitähän olen.

      • Anonyymi

        Tarkista ravintosi ja kaikki muutkin elintapasi; liikutko ja nukutko tarpeeksi. Jos väsyttää ja tuntuu raihnaiselta, vitamiinit, hiven- ja kivennäisaineet saattavat jäädä saamatta siitä, mitä ruuaksesi syöt. - Nm. Perusjutut


    • Anonyymi

      Tulee hieno ulkoilupäivä.

    • Keski-määäräinen kuolin-ikä, 1 -5, kertoo alokkaaallekin onko hän vanha vai vanhus.
      Olen ny 72v eräs ikääni viittaava luku on tänään 79.
      Laskennelkaa tuosta aina kun asia alkaa askaruttaa.
      Varokaa Luitanne!

      H.

    • Jos ajatellaan, että 1900-luvun alussa keskimääräinen elinikä oli n. 50-vuotta.
      Silloin siis sen ikäinen miellettiin jo vanhaksi.
      Tänäpäivänä eletään paljon vanhemmaksi, eli tämän päivän 70-vuotias vastaa elinvoimaltaan sen ajan 50-vuotiasta.
      Itse olen 72 ja mielestäni olen ihan ikäni näköinen ja kuntoinen (pientä kremppaa).
      Olen aina ollut positiivisenpuoleen taipuvainen, enkä kaipaa mitään nuorekkuusvouhotuksia.
      On mukavanpaa olla ihan oma itsensä.

      • "Eliaana"

        Tässä ei taida olla kyse-ulko-nöistä ei vaivoista.
        Ei sinustakaan.
        vaan siitä miten tietää olevansa vanha.

        H.


      • Anonyymi

        Juurikin tuolla lailla juttu menee. Nämä vänkärit täällä eivät käsitä yksinkertaista asiaa, joka juontuu ja jonka mahdollistaa pitkään jatkunut hyvän ravinnon saanti, keventyneet työt ja huippulaatuinen terveydenhuoltomme. - Nm. 100-vuotiaitten määrä kasvaa kohisten


    • Kaikki minua nuoremmat ovat vielä nuoria ja kaikki minua vanhemmat ovat jo vanhoja.

      • Anonyymi

        Ihana määrittely. Ja Sinä? Keskari, syvä sellainen?😎
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihana määrittely. Ja Sinä? Keskari, syvä sellainen?😎
        Beng

        Minä olen aina sellainen sopivan ikäinen, en nuori enkä vanha.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe