Kovin vähän täällä näyttää varsinaisia tietäjiä olevan, mutta kun uuden auton tuloon on aikaa, niin kysytään nyt tällä kertaa tällaista :
Uuden farkun rengaskoko on 205/55 R 16. Onko vaihtoehtoista rengaskokoa merkitty rekisteriotteeseen, siis nimenomaan pienempää, 15-tuumaista ? Isompiahan aina löytyy, mutta talvikiekoiksi riittäisi mainiosti pienemmätkin.
Astran rengaskoko ?
24
9281
Vastaukset
- oppa
Joo rekisteriotteeseen on merkitty myös 15" renkaat. Minulla on myös talvirenkaina 15", hyvä juttu on myös, ettei koko vaadi mitään toimenpiteitä esim. mittarin säätöä.
- Juige
Mistä halvalla 15" peltivanteet uuten astra H wagoniin?
Talvinakit pitäs laittaa 15" niin sais pikkasen halvemmalla ja ei tarttis laittaa 205 matalarofiileja...
- Namiska
Vaihdoin myös kesärenkaiksi 195/65/15 tavoitteena pienempi melu. Enpä ole katunut, meikäläisen silmääkään ei hivele nuo matalat profiilit.
- nämä
Mikäli 1.6 bensakoneella
195/65R15 91T
205/55R16 91H
195/60R15 88T
185/65R15 88T- Pete
Onko 1.6 Astrassa vielä 4-pulttinen vanne?
- käsitykseni
Pete kirjoitti:
Onko 1.6 Astrassa vielä 4-pulttinen vanne?
Taisi olla niin, että kaikissa farkuissa on 5-pulttiset.
- ainakaan
käsitykseni kirjoitti:
Taisi olla niin, että kaikissa farkuissa on 5-pulttiset.
siinä farkussa joka viime keskiviikkona seisoi Palinin pihalla Porissa...
- pikkukoneinen
ainakaan kirjoitti:
siinä farkussa joka viime keskiviikkona seisoi Palinin pihalla Porissa...
eli 1.4 koneella tai G-malli.
- jamppu76
pikkukoneinen kirjoitti:
eli 1.4 koneella tai G-malli.
mallista en tiedä ja vm muistaakseni 97.
- oppa
jamppu76 kirjoitti:
mallista en tiedä ja vm muistaakseni 97.
Joo noi 16" renkaat tuntuvat pitävän aika melun, joten kyllä kai 15" olis hyvät kesäkumitkin myös bensan kulutuksen kannalta. Astroissa on tietääkseni 4 pulttiset vanteet 1.6 mootorikokoon asti ja siitä ylöspäin 5 pulttiset. vanha autoni Astra G farmari 1.6 oli myös 4 pultilla, joten ei kai se korimallista johdu, nykyinen on 1.6 twinport enjoy hatchback ja sekin on 4 pultilla.
- Astra H Enjoy
oppa kirjoitti:
Joo noi 16" renkaat tuntuvat pitävän aika melun, joten kyllä kai 15" olis hyvät kesäkumitkin myös bensan kulutuksen kannalta. Astroissa on tietääkseni 4 pulttiset vanteet 1.6 mootorikokoon asti ja siitä ylöspäin 5 pulttiset. vanha autoni Astra G farmari 1.6 oli myös 4 pultilla, joten ei kai se korimallista johdu, nykyinen on 1.6 twinport enjoy hatchback ja sekin on 4 pultilla.
Pulttijako 5x110, että sillee.....
- Astra H Enjoy
Astra H Enjoy kirjoitti:
Pulttijako 5x110, että sillee.....
1,6 koneella.
- samppa
Astra H Enjoy kirjoitti:
1,6 koneella.
Ilmeisesti ihan perusasiatkin pitäisi tänne ilmoitella.
- oppa
oppa kirjoitti:
Homma muuten on niin, että 1.6 moottorikokoon asti 4 pulttiset ja siitä ylöspäin 5 pulttiset. Mulle meinaan kävi niin, että sain kesärenkaat 5 pultin vanteilla ja kun oli väärät, niin nostin metelin ja selvitin maahantuojalta asian.
- samppa
oppa kirjoitti:
Homma muuten on niin, että 1.6 moottorikokoon asti 4 pulttiset ja siitä ylöspäin 5 pulttiset. Mulle meinaan kävi niin, että sain kesärenkaat 5 pultin vanteilla ja kun oli väärät, niin nostin metelin ja selvitin maahantuojalta asian.
En tiedä puhutko Oppa mistä astran mallista, f- vai g-astrasta mutta ainakin kaikissa h-mallin wagoneissa on 5-pulttiset vanteet, itse kukin voi sen tarkistaa toukokuun tuulilasista sivulta s. 116 olleessa kestotestin väliraportista.
- oppa
samppa kirjoitti:
En tiedä puhutko Oppa mistä astran mallista, f- vai g-astrasta mutta ainakin kaikissa h-mallin wagoneissa on 5-pulttiset vanteet, itse kukin voi sen tarkistaa toukokuun tuulilasista sivulta s. 116 olleessa kestotestin väliraportista.
Joo molemmat ollaan oikeessa. Mä puhun 1.6 twinport hatchbackista ja sinä wagonista, eli niinkuin sanoit kaikissa wagoneissa on 5 pulttiset.
- Anonyymi
samppa kirjoitti:
04 vuotinen 1.6 farkku ja nelipulttinen
- Pete
Onko 1.6 koneisessa vielä rumpujarrut takana? Toivottavasti...
- samppa
Omasta mielestäni vaikka rumpujarruja moni kehuu ainoaksi hyväksi jarrutyypiksi takajarruihin, niin ne kuuluisi jo museoon pelkän ulkonäön vuoksi ja voin sanoa että omassani, nykyään kakkosautona olevassa saab 900 coupessa, vuodelta -97 takana olevat levyjarrut eivät ole kertaakaan aiheuttaneet mitään ongelmia katsastuksessa tahi normaalikäytössä, ja se saabbi oli jo muuten opel-konstruktiota joten eiköhän H-astrankin levyjarrut toimine ongelmitta kunhan vain jarrunesteet vaihtaa ajallaan ja kannattaa muuten tehdä aika ajoin myös kunnon tehojarrutuksia, jolloin myös ne takajarrut saa toimintaa, niin olen itsekin tehnyt saabille.
- Auton ostanut
Eli jos tästä nyt jotain tajuaa, niin kai sitten se, että wagonissa on 5-pulttiset vanteet.
Entä rengasmerkki ja malli ? Onko tullut useammallakin sortilla ? - amispoppi928432
minkäs kokoset opel astra f sedanin vannekoot on
- Anonyymi
Tärkeintä on tarkistaa pulttijako 100mm.
- Anonyymi
Pyörän navassa on viisi reikää. Nelipultttinen vanne menee vain yhdellä kiinni. Ei hyvä.
- Anonyymi
Käyko latan vanteet jos on sama pulttijako?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399