Ypäjällä ei tapahdu mitään

Anonyymi

Hiljaista kun huopatossutehtaassa

45

3754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on ypäjä ? onko se madollisesti entinen TB-jakeluasema ?

    • Anonyymi

      Kuinka monta varsaa tänä keväänä on syntynyt?

    • Anonyymi

      Niin ja kuinka monta varastettu

    • Anonyymi

      Mut eilen ollut vähän pauketta... missäspäin on ammuskeltu ja onks sivulliset ollut vaarassa vai ei?😥 Harvinaista sillä suunnalla, mut mitä ite tiedän, taisi 90-luvulla olla Y-kylällä eräs tapaus.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        ....ei eilen vaan sunnuntaina

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....ei eilen vaan sunnuntaina

        lajijasuris

        No niin selkis... tämäkin sitten samalla suunnalla, ja ampuja oli puolituttu.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        On ypäjällä ollut hollinkorvessa yks ampumistapaus, missä mun naapuri ampus itsensä. Muuta en muista. Ypäjä on aika rauhallista seutua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ypäjällä ollut hollinkorvessa yks ampumistapaus, missä mun naapuri ampus itsensä. Muuta en muista. Ypäjä on aika rauhallista seutua

        Ai Hollinkorvessakin... milloin ja saisko vaikka nimikirjaimet? Oma muistini ulottuu 80-luvulle enkä yhtään muista tämmöstä, vaikka tuolla olen asunut. Joku tosi vanha juttu?
        On joo todella rauhallista. Mitä nyt joku vähän ottaa rähinäjuomaa, eipä juuri muuta.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai Hollinkorvessakin... milloin ja saisko vaikka nimikirjaimet? Oma muistini ulottuu 80-luvulle enkä yhtään muista tämmöstä, vaikka tuolla olen asunut. Joku tosi vanha juttu?
        On joo todella rauhallista. Mitä nyt joku vähän ottaa rähinäjuomaa, eipä juuri muuta.

        lajijasuris

        Niin se on ollut joskus noin 1985-1990 tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on ollut joskus noin 1985-1990 tapahtunut.

        Jaha, ketähän se sitten ja oliko varmasti ampunut... Mut ylipäänsä niitä kuolleita kun miettii ja vaikka mentäis tuosta muutama vuosi eteenpäin niin muutama muistuu mieleen, joiden kuolinsyyn tiedän täysin varmasti, mutta sitten on jokunen semmonen epävarmempi, olisko sitten RA tai H (jota en tuntenut ollenkaan) tai MM?

        Se toinen Ypäjänkylän ampuminen minkä olen kuullut, oli jos muistan oikein joko Tukankorventiellä tai Isoveräjäntiellä eli ei Hollinkorvessa. No sama se, antaa olla

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha, ketähän se sitten ja oliko varmasti ampunut... Mut ylipäänsä niitä kuolleita kun miettii ja vaikka mentäis tuosta muutama vuosi eteenpäin niin muutama muistuu mieleen, joiden kuolinsyyn tiedän täysin varmasti, mutta sitten on jokunen semmonen epävarmempi, olisko sitten RA tai H (jota en tuntenut ollenkaan) tai MM?

        Se toinen Ypäjänkylän ampuminen minkä olen kuullut, oli jos muistan oikein joko Tukankorventiellä tai Isoveräjäntiellä eli ei Hollinkorvessa. No sama se, antaa olla

        lajijasuris

        Viimeinen lause oli ainoa, jossa oli jotakin järkeä "No sama se, antaa olla".
        Kyllä sunkin pitää olla utelias/yksinäinen, kun pitää pohtia, kuka kuoli 30-40 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeinen lause oli ainoa, jossa oli jotakin järkeä "No sama se, antaa olla".
        Kyllä sunkin pitää olla utelias/yksinäinen, kun pitää pohtia, kuka kuoli 30-40 vuotta sitten.

        No mutta varsinkin pienessä kylässä tämmöset asiat kyllä tiedetään. Se etten muista niin voi johtua etten vain muista eli kysyminen ei aina utelua. Voi tietysti olla myös niin, että koska olen tuolloin ollut reilusti alaikäinen niin on kerrottu ns, muunneltua totuutta mitä en sitäkään muista. Jos nyt luet koko ketjun, niin huomaat ettei mitään puhdasta utelua.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeinen lause oli ainoa, jossa oli jotakin järkeä "No sama se, antaa olla".
        Kyllä sunkin pitää olla utelias/yksinäinen, kun pitää pohtia, kuka kuoli 30-40 vuotta sitten.

        Niin ja mitä ihmeellistä siinä on ja ennen kaikkea miten se viittaa yksinäisyyteen, että ottaa osaa entistä kotikyläänsä koskeviin asioihin ja tapahtumiin ja vieläpä ajalta, jolloin siellä itse asunut?

        Eiköhän näitä pyörittele kaikkein eniten juuri semmoiset, joilla laajat verkostot. Itsellä ei ole, mut en nyt pelkän netin varassa kumminkaan ole. Ihmiset saisivat olla paljon uteliaampia, eikä vain siinä, että mitä ja milloin, vaan myös miksi. Mä olen ite laajasti kiinnostunut monenmoisesta ja monta motiivia, mut ei pahantahtoisuus tai tiedon hyväksikäyttö.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Siis oot asunut ypäjällä kans vai.???? Nimikirjaimet on R A.

      • Anonyymi

        Kyllä vain, no niin häntä juuri meinasin. Aika hämärä muistikuva on jäänyt tuolta ajalta ja miehestä. Asuin näköetäisyydellä kyseisestä talosta. Tai niin no, Hollinkorpi on niin pieni, että taitaa lähes kaikki nähdä toinen toisensa!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      No joo on tosi pieni. Ei tästäkään miehestä ois uskonut et ampuu itsensä. Siitä vaan haulikonpiippu suuhun ja aivot pihalle. Hiljainen kiltti mies ja naisen takia tekee tollasen. Naisia ois löytynyt uusiakin
      Missähän päin hollinkorpee sitten oot asunut, en osaa paikallistaa ja luulin kaikki muistavani

    • Anonyymi

      Et sä oo voinut ihan hollinkorvessa asua mut ehkä hollinkorvesta vähän asemalle päin missä oli ne kaksi taloo. Oisit ehkä sp

      • Anonyymi

        Ai minäkö, kyllä vain olen asunut. Mutta jos ns, pilkkua viilataan, en asunut Hollinkorven ytimessä. Jaa että sp... väärin meni! Olen asunut siinä missä nyt asuu A&A L ja heti siinä Ypäjoen toisella puolella olevassa talossa on koko ikäni asunut sukuani! Nyt ainakin selkis varmaan!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Hollinkorvessa on vaan ollut 12 taloo ja nää kaikki tunnen, paljon on heistä jo kuollut

      • Anonyymi

        Se on sentään hyvää, että yhtä tai kahta lukuun ottamatta kaikki talot on pystyssä eikä täysin tyhjillään. Jes, se ydinalue on tuo tusinan kokoinen. Eikö sillai laajemmin ajateltuna kylä rajaudu kutakuinkin metsään sekä Saarikosken, Uusi-Karrin, Kuusiston, T.Perhon ja Sorrin tilauksiin?

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Hollinkorpi alkaa ns. Syrjäsen talosta. Olet sit asunut varmaan siellä jossain missä oli linnala, krjukoff, Saarikoski, henttinen, Jussila Mäkeläinen enää en kaikkia muistakaan

    • Anonyymi

      Niin ja talpiainen ym. Ja Rajalahden taloista en enää tiedä kuin sahlan ja häyhän.

      • Anonyymi

        No just Talpiainen! Olet oikeassa, että se aito Hollinkorpi alkaa juuri siitä.
        Mäkin tiedän Rajalahdesta nuo ja sitten "Matto-Rantasen".

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Sorri on taas sit jo katin hännässä päin niinkuin perhokin. En näitä voi enää muistaa olen lähtenyt hollinkorvesta-76

      • Anonyymi

        Ei ole Sorrin tila Katinhännässä , vaan Ypäjänkyläntieltä haarautuu Sorrintie Kylä-Sorrin metsän vierestä ja noin puolen kilsan päässä on perinteinen pitkä maalaistalo, Sorri.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Sorrin tila Katinhännässä , vaan Ypäjänkyläntieltä haarautuu Sorrintie Kylä-Sorrin metsän vierestä ja noin puolen kilsan päässä on perinteinen pitkä maalaistalo, Sorri.

        lajijasuris

        Eiks se ollut kyläsorri???? Ei näitä voi enää muistaa. Ja se ypäjökikin meni hongikkoon, eli se on sit joku pieni lätäkkö...
        Sit siellä rajalahdessaks se oli se paikka missä järjestettiin luvattomia koiratappeluita vai oliks se siellä linnalassa päin. En muista enää
        Hollinkorvessa ei oo enää montaa asukasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks se ollut kyläsorri???? Ei näitä voi enää muistaa. Ja se ypäjökikin meni hongikkoon, eli se on sit joku pieni lätäkkö...
        Sit siellä rajalahdessaks se oli se paikka missä järjestettiin luvattomia koiratappeluita vai oliks se siellä linnalassa päin. En muista enää
        Hollinkorvessa ei oo enää montaa asukasta

        Menee tilanimet ja nykyiset/silloiset asukkaat ym. sekaisin - niin myös itsellä. Se oma paikka ei muuten ollut tilanimeltään Talpiainen, vaan Toistalo. Mut joo sitä käytettiin, ja mm. Talpiaisen Lassehan siinä joskus asui.

        Kyläsorrin tilukset on Katinhännäntien ja Ypänjänkyläntien risteyksessä. Käsittääkseni tilaan (taisi olla Laurila) kuului aikanaan myös ne maat mitä T. Perho on viljellyt Uutelantien ("Puukantie") varrella. Sorri on siinä niinku jo kerroin ja sitä on viljellyt pitkään Raimo Suonpää.
        En ihan tarkkaa edes tiedä mikä on Ypäjoen alkukohta. Sittenhän Hollinkorven reunamilta taisi lähtee myös muu uoma kohti Myllykylän tilaa. Joo ei ole ainakaan montaa vakiasukasta ja tuskin yhtään sinun silloin tuntemaasi. Syrjäsen talo on hajotettu ja olihan myös Palosen Viljon. Toisaalta esimerkiksi Majasta on rempattu vuosikymmenten jälkeen!

        Mä muistan, että puhuttiin koiratappeluista, mutta muistaakseni oli Palikkalan tai Hyrsynkulman suunnalla.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee tilanimet ja nykyiset/silloiset asukkaat ym. sekaisin - niin myös itsellä. Se oma paikka ei muuten ollut tilanimeltään Talpiainen, vaan Toistalo. Mut joo sitä käytettiin, ja mm. Talpiaisen Lassehan siinä joskus asui.

        Kyläsorrin tilukset on Katinhännäntien ja Ypänjänkyläntien risteyksessä. Käsittääkseni tilaan (taisi olla Laurila) kuului aikanaan myös ne maat mitä T. Perho on viljellyt Uutelantien ("Puukantie") varrella. Sorri on siinä niinku jo kerroin ja sitä on viljellyt pitkään Raimo Suonpää.
        En ihan tarkkaa edes tiedä mikä on Ypäjoen alkukohta. Sittenhän Hollinkorven reunamilta taisi lähtee myös muu uoma kohti Myllykylän tilaa. Joo ei ole ainakaan montaa vakiasukasta ja tuskin yhtään sinun silloin tuntemaasi. Syrjäsen talo on hajotettu ja olihan myös Palosen Viljon. Toisaalta esimerkiksi Majasta on rempattu vuosikymmenten jälkeen!

        Mä muistan, että puhuttiin koiratappeluista, mutta muistaakseni oli Palikkalan tai Hyrsynkulman suunnalla.

        lajijasuris

        On siellä vielä kaksi alkuperäistä pariskuntaa jotka asuivat silloin kun minäkin. Elikkä kankaat ja akselinmäet mun tietääkseni.
        Siitä syrjäsen kohdalta sillan alta meni joku lätäkkö oliks se sit ypäjokea, joskus siinä oli kauheet tulvatkin🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siellä vielä kaksi alkuperäistä pariskuntaa jotka asuivat silloin kun minäkin. Elikkä kankaat ja akselinmäet mun tietääkseni.
        Siitä syrjäsen kohdalta sillan alta meni joku lätäkkö oliks se sit ypäjokea, joskus siinä oli kauheet tulvatkin🤭

        Ai no niin he vielä, mutta mulla sellainen muistikuva, että Jukka olis jo kuollut . Joo, eikös se siitä mahda olla Ypäjokea. Kauheet tulvat todellakin 🙂 joskus, mut käytännössä joka kevät vesi nousee pellolle.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai no niin he vielä, mutta mulla sellainen muistikuva, että Jukka olis jo kuollut . Joo, eikös se siitä mahda olla Ypäjokea. Kauheet tulvat todellakin 🙂 joskus, mut käytännössä joka kevät vesi nousee pellolle.

        lajijasuris

        Ei ole kuollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kuollut

        Jaa, no sitten vain kipin kapin fillaroimaan/autoileen Hollinkorven suuntaan heti, kun tulee taas nätti syyspäivä ja poikkee samalla kahville vaikka molemmille niin jospa he pystyvät kertoon yhtä ja toista 😉

        Mulla on vähän turhanki kehnot tiedot oman alueen lähihistoriasta. Sitten ns. kartta- ja näkömuisti on kenties mun heikoimmat muistityypit, joten en muista esim. onko se Viljon talo vielä vai ei, vaikka näkyy hemmetin hyvin Ypäjänk.tielle. Lisäksi mähän oon jo lapsena muuttanut pois kylältä mikä sekin osaltaan vaikuttaa.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Ja se ypäjoki menee kirkolta kauhanojalle ja Loimaalle. Se ei mene läheltäkään hollinkorpea

      • Anonyymi

        Taidat nyt sotkee Loimijokeen tai sitten jotain puhekieltä... mutta tässä karttaa https://www.google.com/maps/place/Ypäjoki/@60.8258765,23.1916356,16.17z/data=!4m5!3m4!1s0x468ea07962f95c87:0x4cd57ab44122a538!8m2!3d60.8239788!4d23.1902484 ja tästä vielä https://fi.wikipedia.org/wiki/Ypäjoki

        Kartasta ei näy kaikki uomat mitä alueella on ja ihan makuasia on mahd. Ypäjoen sivuhaaraa ym.


        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat nyt sotkee Loimijokeen tai sitten jotain puhekieltä... mutta tässä karttaa https://www.google.com/maps/place/Ypäjoki/@60.8258765,23.1916356,16.17z/data=!4m5!3m4!1s0x468ea07962f95c87:0x4cd57ab44122a538!8m2!3d60.8239788!4d23.1902484 ja tästä vielä https://fi.wikipedia.org/wiki/Ypäjoki

        Kartasta ei näy kaikki uomat mitä alueella on ja ihan makuasia on mahd. Ypäjoen sivuhaaraa ym.


        lajijasuris

        Nonnih, taas se teki noin, ja tuli vaillinaiset linkit! Kannattaa kopioida koko osoite ja liittää osoitekenttään tai sitten hakee Googlella "Ypäjoki" ja klikkaa Wikipedia-linkkiä. Siellä on tekstiä ja kartta, jossa näkyy Ypäjoki, Sen saa suuremmaksi klikkaamalla. Voihan sitä ajella katseleen Ypäjänkylään ja siitä Rajalahdentietä Haapasentielleja kohti Alkinkulmaa mihin joki laskee.

        Joki kuten myös sen eri haarat ovat vuosien saatossa muuttuneet. Näitä on myös monin paikoin oikaistu kaivurilla mm. koska voimakas silmukoituminen hankaloittaa suuresti viljelyä.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Katseli nyt noita ypäjän teitä ja paikkoja ja nimiä. Kyl on nyt niin monta aukkoo sivistyksessä et täytyy ens kesänä pyöräillä maaseutu kierros. Ja se sorrintienkin tiedän hyvin oon käynyt siellä kylässä. Oon kulkenut paljon katinhännän tietä, onkijoentietä ja asemalta Loimaalle. Kaikki vaan unohtuu ajan myötä.
      Asutko hulmilla vai???

      • Anonyymi

        No juu, niinpä ne on vaan päässyt unohtuun, jos olet se ketä -76 muutti. Ei sitä kaikkee voi millään muistaa.

        Asunpa hyvinkin, täällä rivitalojen ja omakotitalojej välissä! Jaa-a kukahan ootkaan ja mistää kuullut...? Mun on kauheen vaikee keksiä, kun oot niin paljon vanhempi enkä muista puhutun vaikkapa Loimaalle muuttaneesta naapurista. Laitatko vaikka nimikirjaimet...?
        Enenemmän tai vähemmän vieraaksi on jäänyt Hollinkorvesta siinä Syrjäsellä asunut, Lammelan Antti (tuskin nähnytkää, eikö ole Treella; serkku Hannu Lammela eikö vain?) ja Sulo/Sulho Lehto. Muuten olen kyllä käynyt kylän jokaisessa talossa useammankin kerran.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Oli sieltä hollinkorvesta, viimeisestä talosta pitkä matka kouluun kävellen. Asuukoham siellä Viljon paikassa joku ja asuuks majasella. Pakko ottaa pyörä alle ja lähtee kattoon. Paha aukko sivistyksessä

      • Anonyymi

        No ihan varmasti oli joo! Ahaa, olet siis sieltä (mä en ole ihan varma mitkä kommentit on samalta kirjoittajalta)... Mutta sittenhän veljesi on MP (muuttanut kai myös Treelle)? Ei, joku ei nyt sovi kuvioon....

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan varmasti oli joo! Ahaa, olet siis sieltä (mä en ole ihan varma mitkä kommentit on samalta kirjoittajalta)... Mutta sittenhän veljesi on MP (muuttanut kai myös Treelle)? Ei, joku ei nyt sovi kuvioon....

        lajijasuris

        Mikähän tässä nyt sit ei sovi kuvioon??? 😂🤭🙊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tässä nyt sit ei sovi kuvioon??? 😂🤭🙊

        No taidat tietää tai arvata kyllä.... No se, miten noin iso muistinmenetys on voinut tulla, jos tuolla on asunut tai sitten on pikkulapsena jo muuttanut pois. Samoin tulee mieleen, että eikö ole vuosien mittaan käyty kylällä ja kylässä, kun noin on päässyt unohtuun. Tämmösiä esimerkiksi.... ja siis olettaen kaikki vastauskommentit mulle olevavan samalta henkilöltä.

        Toimittajasta puheen ollen, niin semmonenki, joka täällä tunneetaan, on kylältä kotoisin. En tunne kuin nimeltä, hänkin taitaa jo eläköitynyt.

        Muuten, mäkin puhun useimmiten tiloista ja taloista niillä nimillä, jotka tunnen niissä asuneen. Olen huomannut kuitenkin vanhempien ihmisten puhuvan tilannimillä, ja tässä on se hyvä puoli, että ne pysyyy muuttumattomana.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No taidat tietää tai arvata kyllä.... No se, miten noin iso muistinmenetys on voinut tulla, jos tuolla on asunut tai sitten on pikkulapsena jo muuttanut pois. Samoin tulee mieleen, että eikö ole vuosien mittaan käyty kylällä ja kylässä, kun noin on päässyt unohtuun. Tämmösiä esimerkiksi.... ja siis olettaen kaikki vastauskommentit mulle olevavan samalta henkilöltä.

        Toimittajasta puheen ollen, niin semmonenki, joka täällä tunneetaan, on kylältä kotoisin. En tunne kuin nimeltä, hänkin taitaa jo eläköitynyt.

        Muuten, mäkin puhun useimmiten tiloista ja taloista niillä nimillä, jotka tunnen niissä asuneen. Olen huomannut kuitenkin vanhempien ihmisten puhuvan tilannimillä, ja tässä on se hyvä puoli, että ne pysyyy muuttumattomana.

        lajijasuris

        No vanhemmat muutti hollinkorvessa kirkonkylään muistaakseni 84 tai 85 enoo sen jälkeen käynyt hollinkorvessa et kyllä siinä on paljon unohtunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vanhemmat muutti hollinkorvessa kirkonkylään muistaakseni 84 tai 85 enoo sen jälkeen käynyt hollinkorvessa et kyllä siinä on paljon unohtunut

        Ahaa, no sittenhän ei mitään ihmettelemistä. Paitsi sen verran kyllä, että Ypäjokikin unohtunut! Kop kop... varmaan sitä itse kullakin on tämmösiä kummallisia muistiaukkoja.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, no sittenhän ei mitään ihmettelemistä. Paitsi sen verran kyllä, että Ypäjokikin unohtunut! Kop kop... varmaan sitä itse kullakin on tämmösiä kummallisia muistiaukkoja.

        lajijasuris

        No joo. En ole siellä ypäjoella kulkenut. Vähän nolottaa🙈🙊


    • Anonyymi

      Olet sit joku toimittaja jos oot hollinkorven taloissa käynyt. Ja se sulho oli Lehtonen.

      • Anonyymi

        No en ole toimittaja todellakaan koskaan ollut 😁 Erinäköisillä muilla syillä yksin tai jonkun toisen kanssa. Aikaisemmin oltiin noin yleisestikin naapuruston kanssa tekemisissä paljon enemmän, toisin kuin nykyään, ja hyvä jos edes lähinaapureiden. Ai joo, sepä se nimi oliki...
        Mä käyn edelleenkin säännöllisesti kylällä ja toisinaan Hollinkorvessakin.

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe