Onko opettajalla oikeus hakea oppilas kotoa, ja huuta ja haukkua?

Olen 17 vuotias oppilas, ja sanon tämän, jotta ymmärrätte perspektiivini.

Ilmoitin opettajalleni, että en saavu kouluun yksi maanantai aamu ja menin takaisin nukkumaan. Nyt tämä voi kuullostaa laiskuudelta, muttä kärsin pahasta masennuksesta, ahdistuksesta ja erilaisista hallusinaatioista. Minun on haastavaa nousta aamuisin sãngystä ja juuri silloin olin tapellut itsetuhoisten ajatusten kanssa joten olin päãttänyt, että en olisi menny kouluun.

Opettaja saapui etupihallemme autonsa kanssa ja sen jälkeen nuhteli äitiäni siitä, ettei hän ollut heittänyt minua kouluun. Menin loppujen lopuksi kouluun, mutta se ei ollut kyllä omasta halusta.

Haluan muistuttaa, että se että olen nuori EI tarkoita, etten tajua kuinka tärkeää koulussa on käydä ja että se on pakollista ja velvollisuus. Haluan käydä koulua, mutta aina ei yksinkertaisesti pysty.

Opettajani on tehnyt lastenduojeluilmoituksen, ja silloin kuin hän kertoi kuinka minä olen lastenmielinen ja kuinka en mukamas pidä mistään huolta. Hän kutsui minua vastuuttomaksi ja sitten huusi minulle kun yritin selittää tilanteita.


- yksi suurin syy miksi kouluun on nykyään vaikea mennä on se, että opettajani huutaa meille oppilaille jokainen päivä.
Joka.
Päivä.

Huudon aihe voi olla niinkin simppeli kuin väärä aihe, vessatauko, tunnilla puhuminen luokan kanssa (includes opettaja) tai jos esimerkiksi vanhemmat soittavat ja vastaat.
En väitä että opettaja ei saisi tunteita näyttää töissä, mutta kun huydon syy on pieni ja mitätön ja sitä tapahtuu joka päivä.... se saa olon aika mitättömäksi.

Sen yhden kerran, kun pyysin häntä lopettamaan huutamisen, hän sanoi että minun "pitäisi jättää tuo asenne kotiin." ????

Pitäisikö minun kertoa tästä kaikesta rehtorille?

10

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei opettajalla ole tuohon oikeutta! Kerro vaan rehtorille, ja kannattaa Myös mennä terapiaan! Ai että olen nyt onnellinen omasta puolestani kun minulla on niin mukava ope, ja järkyttynyt sinun puolestasi vaik' en sua tunnekaan!

    • Anonyymi

      Onkaha toi ope oikein kunnossa? Mitä sun vanhemmat sanoo tästä. Mitä muut oppilaat meinaa, olisko ne samaa mieltä ilmottaan reksille. Ja jos sä et pysty kouluun niin pitäiskö käydä lääkärissä. Jotenkin kummallista että open pitää opettaa huutamalla ellei kyseessä ole joku kauhuluokka, mut ei toi ny normaalia käytöstä oo.

      • Kyseessä ei ole kauhuluokka. Olemme suurelta osalta aika hiljaisia ja hyvin kuuntelevia. Vanhempani ovat samaa mieltä kanssani asiasta.


    • Anonyymi

      Tietenkin opettajalla on oikeus tehdä noin. Sitä paitsi hänellä saattaa olla keskivaikea masennus.

      Sinä olet laiska ja vetelä, sinun pitäisi osallistua oikeasti työntekoon koulun lisäksi. Minkä lainen mahtaa olla todistuksessi?

      • Anonyymi

        Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.

        Niin, ja tietenin kaavaan kuuluu, että opettjalla on jo kaksi varoitusta ja kun hän vielä yhden saa, niin silloin tuli potkut.

        HAH, HAH, HAHAAA...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.

        En usko, että minun kutsuminen dorkaksi on tässä tilanteessa tarvittava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän dorka oikein mahdat olla? Opettajan valtuudet loppuvat tasan sinne kouluun. Opettajan perimmäinen tarkoitus on ehkä ollut hyvä, mutta hän on toiminut tuossa väärin. Tietty jos hän on kyllästynyt työhönsä ja haluaa potkut, niin tuolla tavalla ne kyllä saa. Ovat saaneet vähemmästäkin.

        Eikun anteeksi, ihan luulin että minulle puhuit 😅


      • Todistukseni on itseasiassa aika hyvä, olennsuoriutunut koulussani hyvillä numeroin. Minkäköhän lainen sinun elämäsi mahtaa olla?

        Minulla on todettu vakava masennus ja ADD-oireyhtymä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe